محصولاتی که می توان منجمد کرد

هر چند وقت یک بار غذاهایی را که تاریخ انقضا آنها گذشته است دور می ریزید؟ ما فکر می کنیم چنین موقعیت هایی به طور مرتب اتفاق می افتد. اما اگر به درستی به موضوع نگهداری غذا فکر کنید، به راحتی می توان از چنین نتیجه ای جلوگیری کرد.  sayarak.com به شما می گوید که چه محصولاتی را می توان منجمد کرد تا مواد مناسب همیشه در دسترس باشند و مجبور نباشید برای خرید مواد غذایی جدید پول خرج کنید.

1. بادام

بادام

اگر بادام را در فریزر نگهداری کنید، ماندگاری آن به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.


اگر بادام را در یک شیشه در قفسه نگهداری کنید، عمر مفید آن حدود شش ماه خواهد بود. اگر آجیل را در یخچال نگهداری کنید، این رقم تقریباً سه برابر می شود. و اگر تصمیم دارید بلافاصله پس از خرید آنها را فریز کنید، می توانید تا 20 ماه از طعم بادام لذت ببرید. بنابراین، برای افرادی که آجیل را کم و فقط در روزهای تعطیل می خورند، بهتر است بلافاصله محصول را به فریزر ارسال کرده و در صورت نیاز خارج کنند.

طرح انجماد بادام بسیار ساده و سرراست است، حتی نیازی به تمیز کردن آن نیست. کافی است آن را در کیسه مخصوص فریزر بریزید و به "فریزر" بفرستید.

2. شیر

شیر

برای افزودن راحت به قهوه، می توان شیر را به صورت مکعبی منجمد کرد.


شیر بطری شده در صورتی که به طور سنتی روی درب یخچال نگهداری شود، به طور متوسط ​​بین پنج تا هفت روز ماندگاری دارد. اما فرصتی برای افزایش قابل توجه این رقم وجود دارد. اگر شیر را منجمد کنید، سه تا شش ماه به شما خدمت می کند! چشمگیر است، اینطور نیست؟

شیر را می توان به روش های مختلفی منجمد کرد. ما در مورد دو مورد از محبوب ترین آنها صحبت خواهیم کرد: • در یک بطری پلاستیکی (همچنین بسته بندی کارخانه است). فقط در اینجا مهم است که قوانین فیزیک را در نظر بگیریم. به یاد دارید زمانی که در مدرسه به ما آموختند که مایع وقتی منجمد می شود منبسط می گردد؟ بنابراین: اگر ابتدا در بطری را باز نکنید و مقداری شیر را خالی نکنید، پس از مدتی ظرف در فریزر به سادگی می ترکد و محصول خراب می شود. بنابراین، فراموش نکنید که نمی توانید یک بطری کامل شیر را در فریزر قرار دهید.

• اگر به شیر فقط به عنوان افزودنی به قهوه نیاز دارید، پیشنهاد می کنیم فوراً آن را در قالب های یخ ریخته و منجمد کنید. استفاده از مکعب های آماده برای تهیه یک نوشیدنی نیروبخش آسان تر است.

3. پنیر

پنیر

می توانید پنیر را  رنده کنید و در ظرف ها بریزید.

 

اگر متوجه شدید که پنیر روی قفسه یخچال اغلب خراب می شود، وقت آن است که آن را منجمد کنید. به گفته کارشناسان، ماندگاری پنیر در فریزر حدود شش ماه است. شما می توانید به عنوان یک قطعه کامل و یا تکه تکه شده را فریز کنید. اگر فقط از پنیر به عنوان روی پیتزا، سالاد یا پاستا استفاده می کنید، می توانید بلافاصله آن را رنده کرده و در کیسه های زیپ دار بسته بندی کنید - این کار استفاده از آن را آسان تر می کند.

برای نگهداری در فریزر، پنیرهای سفت و نیمه سخت که حاوی چربی زیاد و رطوبت کمی هستند، بهترین گزینه هستند. اما بهتر است محصولات ظریف دست ساز، انواع نرم و پنیرهای فرآوری شده را ذخیره نکنید - دقیقاً به اندازه ای که برای پخت و پز نیاز دارید خریداری کنید، زیرا نگهداری آنها در فریزر نامطلوب است.

4. موز

موز

موز را می توان برش هایی به ضخامت حدود 0.5 سانتی متر برش داد.


چند بار تا به حال موز خریده اید که فکر می کنید هر روز آن را به صبحانه خود اضافه می کنید، فقط یک دسته میوه سیاه شده را که بعد از یک هفته نمی توانید بخورید دور بریزید؟ برای کاهش تعداد چنین حوادثی، بهتر است محصول را فریز کنید.

چندین راه وجود دارد که چگونه می توان این کار را انجام داد. ساده ترین راه این است که موز کامل را بعد از پوست کندن در کیسه ای دربسته منجمد کنید. گزینه دیگر این است که به صورت دایره هایی به ضخامت حدود 0.5 سانتی متر برش داده و در یک کیسه زیپ دار قرار دهید. اگر موزها از قبل شروع به سیاه شدن کرده اند، پوست آن ها را جدا کرده، در ظرفی بریزید و با چنگال له کنید تا به حالت پوره درآید. در مرحله بعد، در قسمت هایی در کیسه ها بسته بندی کنید و فریز کنید. لطفا توجه داشته باشید که میوه را می توان حداکثر تا شش ماه در فریزر نگهداری کرد.

 

یخ زدایی موز بسیار ساده است - فقط آنها را یک شبه از فریزر به قفسه یخچال منتقل کنید. و در صبح می توانید با خیال راحت ، برای پخت و پز یا تهیه اسموتی استفاده کنید.

5. سیب زمینی

سیب زمینی

بهتر است سیب زمینی را نه خام، بلکه کمی آب پز فریز کنید


منجمد کردن سیب زمینی خام ایده بسیار بدی است. بنابراین به جای افزایش عمر مفید محصول، آن را باید به صورت ورقه یا دایره برش دهید، به طور کامل یا جزئی بجوشانید و سپس روی یک ورقه پخت قرار دهید تا قطعات به یکدیگر برخورد نکنند. پس از آن، ورقه پخت را باید در فریزر قرار دهید و پس از 10-12 ساعت که برش ها سفت شدند، آن را در کیسه زیپ دارقرار دهید و هوای اضافی را خارج کرده و دوباره داخل محفظه قرار دهید.

سیب زمینی را می توان حدود سه ماه در فریزر نگهداری کرد. بزرگترین مزیت این روش نگهداری این است که  نیازی به ذوب شدن ندارد - آن را از یخچال خارج کنید و فوراً آن را برای هدف مورد نظر خود استفاده کنید.

6. سبزیجات

سبزیجات

گزینه های مختلف برای انجماد سبزیجات.


 راه‌های زیادی برای فریز کردن سبزی‌ها وجود دارد، بنابراین همه می‌توانند گزینه‌ای را انتخاب کنند که مناسب‌تر است. رایج ترین روش این است که سبزی ها را بشویید و خشک کنید، آنها را خرد کنید، سپس آنها را در کیسه های زیپ دار قرار دهید، هوا را خارج کنید و منجمد کنید. برخی از زنان خانه دار که اغلب در تهیه سالاد از سبزیجات استفاده می کنند، سبزی های خرد شده را در قالب های یخ قرار می دهند و در روغن نباتی می ریزند و به فریزر می فرستند. مکعب های آماده برای استفاده بسیار راحت هستند.

همچنین می توانید از شوید، جعفری، گشنیز پوره سبزی درست کنید: برای این کار باید آنها را در غذاساز خرد کنید، مقدار کمی روغن اضافه کنید، مخلوط کنید و در کیسه های در بسته بچینید. اگر زمان بسیار کمی برای تهیه سبزی وجود دارد، دسته هایی از آنها را تشکیل دهید و آنها را با سلفون بپیچید - در این شکل، سبزی ها برای مدت طولانی در فریزر باقی می مانند.

7. تخم مرغ

تخم مرغ

اگر می ترسید که تخم مرغ ها هدر بروند، آنها را در یک قالب یخ فریز کنید.


تصور کنید که اقوام شش تا هفت دوجین تخم مرغ خانگی برای شما آورده اند یا در فروشگاه تخفیف خوبی داشتند. شما به وضوح درک می کنید که مطمئناً نمی توانید در عرض سه تا چهار هفته چنین مقداری بخورید (مدت ماندگاری تخم مرغ به این میزان است) ، زیرا خیلی املت دوست ندارید و یا به ندرت شیرینی می پزید. راه برون رفت از این وضعیت چیست؟ درست است، تخم مرغ ها را فریز کنید. در این صورت مدت نگهداری به چهار ماه افزایش می یابد. علاوه بر این، به شکل یخ، فضای بسیار کمتری را نسبت به شکل معمول اشغال می کنند.

قبل از اینکه تخم‌مرغ‌ها را منجمد کنید، باید آن‌ها را در یک کاسه بشکنید و کمی با همزن‌ها هم بزنید. و برای اینکه شبیه ژله نشوند مقدار کمی نمک یا شکر اضافه کنید. حالا مخلوط به دست آمده را در قالب کیک یا سینی یخ بریزید و به مدت شش تا هشت ساعت در فریزر قرار دهید تا خودش را بگیرد. سپس می توانید تخم مرغ ها را در قالب بگذارید یا آنها را به کیسه های در نظر گرفته شده برای انجماد منتقل کنید.

8. پنکیک

پنکیک

پنکیک های پر شده را می توان در یک کیسه معمولی منجمد کرد.

 

تهیه محصولات نیمه تمام فرآیند پخت و پز بیشتر را تا حد زیادی تسهیل می کند. موافقم، یک بار پختن مقدار زیادی خمیر، سرخ کردن یک کوه کامل از پنکیک، پیچیدن مواد داخل آن، خوردن نصف و فرستادن نیمی به فریزر آسان تر از صرف زمان برای پخت و پز جدید است. مهمتر از همه، پنکیک ها را بدون شربت یا رویه فریز کنید - همه اینها را مستقیماً در هنگام صبحانه، ناهار یا شام اضافه کنید.

بنابراین، پنکیک ها را طبق دستور پخت مورد علاقه خود درست کنید، خنک کنید و سپس در ظرف مناسب یا کیسه فریزر قرار دهید. آنها را با کاغذ مومی بچینید تا به هم نچسبند. ببندید و در فریزر بگذارید. در این شکل پنکیک تا دو ماه قابل نگهداری است. با همان اصل، پنکیک ها را با پر کردن منجمد کنید. اگر متفاوت است، فراموش نکنید که روی کیسه یا ظرف مهر و موم شده یادداشت کنید: با گوشت، با پنیر، با قارچ و غیره. می توانید پنکیک ها را هم در فر با دمای 180 درجه و هم در مایکروویو در قدرت کامل گرم کنید. در مورد اول، 10 دقیقه کافی خواهد بود، در مورد دوم - یک دقیقه.

9. مرکبات

لیمو

لیمو را می توان به طور کامل منجمد کرد.


سه گزینه برای انجماد وجود دارد: کامل، برش زده یا به شکل آب میوه. میوه ها را خوب بشویید، تکه تکه کنید، پوست بگیرید و دانه ها را جدا کنید. سپس آن را در کیسه های زیپی قرار دهید، یا اگر قصد دارید آن را به شکل مایع نگهداری کنید، آب آن را با آبمیوه گیری فشار دهید. به ازای هر لیتر دو قاشق غذاخوری شکر اضافه کنید، هم بزنید و صبر کنید تا کاملا حل شود. آب میوه را در ظروف مناسب بریزید و به فریزر بفرستید. بسته به نوع مرکباتی که برای انجماد انتخاب می کنید، ماندگاری می تواند تا یک سال باشد.

10. کدو تنبل

کدو تنبل

کدو تنبل را مکعبی خرد کنید.


این سبزی را می توان منجمد کرد. اگر خام می خواهید، اگر آماده می خواهید، چندان مهم نیست. برای یخ زدن کدو حلوایی نپخته، آن را مکعبی برش دهید و روی یک ورقه پخت که با کاغذ روغنی پوشانده اید قرار دهید و چند ساعت در فریزر قرار دهید. وقتی سبزی یخ زد، برش ها را به کیسه زیپی منتقل کنید. کدو تنبل آب پز یا پخته را می توان له کرد یا تکه تکه کرد و در ظروف بسته بندی کرد. در این شکل، کدو تنبل را می توان تا سه ماه نگهداری کرد.

برای یخ زدایی کدو تنبل، آن را یک شب در قفسه یخچال قرار دهید. صبح می توان از آن به عنوان یک غذا یا ماده مستقل برای پخت یا نوشیدنی استفاده کرد.

 

ضمناً رب گوجه فرنگی نیز توصیه می شود منجمد شود تا کپک نزند.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید