محصولاتی که می توان منجمد کرد

در

هر چند وقت یک بار غذاهایی را که تاریخ انقضا آنها گذشته است دور می ریزید؟ ما فکر می کنیم چنین موقعیت هایی به طور مرتب اتفاق می افتد. اما اگر به درستی به موضوع نگهداری غذا فکر کنید، به راحتی می توان از چنین نتیجه ای جلوگیری کرد.  sayarak.com به شما می گوید که چه محصولاتی را می توان منجمد کرد تا مواد مناسب همیشه در دسترس باشند و مجبور نباشید برای خرید مواد غذایی جدید پول خرج کنید.

1. بادام

بادام

اگر بادام را در فریزر نگهداری کنید، ماندگاری آن به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.


اگر بادام را در یک شیشه در قفسه نگهداری کنید، عمر مفید آن حدود شش ماه خواهد بود. اگر آجیل را در یخچال نگهداری کنید، این رقم تقریباً سه برابر می شود. و اگر تصمیم دارید بلافاصله پس از خرید آنها را فریز کنید، می توانید تا 20 ماه از طعم بادام لذت ببرید. بنابراین، برای افرادی که آجیل را کم و فقط در روزهای تعطیل می خورند، بهتر است بلافاصله محصول را به فریزر ارسال کرده و در صورت نیاز خارج کنند.

طرح انجماد بادام بسیار ساده و سرراست است، حتی نیازی به تمیز کردن آن نیست. کافی است آن را در کیسه مخصوص فریزر بریزید و به "فریزر" بفرستید.

2. شیر

شیر

برای افزودن راحت به قهوه، می توان شیر را به صورت مکعبی منجمد کرد.


شیر بطری شده در صورتی که به طور سنتی روی درب یخچال نگهداری شود، به طور متوسط ​​بین پنج تا هفت روز ماندگاری دارد. اما فرصتی برای افزایش قابل توجه این رقم وجود دارد. اگر شیر را منجمد کنید، سه تا شش ماه به شما خدمت می کند! چشمگیر است، اینطور نیست؟

شیر را می توان به روش های مختلفی منجمد کرد. ما در مورد دو مورد از محبوب ترین آنها صحبت خواهیم کرد: • در یک بطری پلاستیکی (همچنین بسته بندی کارخانه است). فقط در اینجا مهم است که قوانین فیزیک را در نظر بگیریم. به یاد دارید زمانی که در مدرسه به ما آموختند که مایع وقتی منجمد می شود منبسط می گردد؟ بنابراین: اگر ابتدا در بطری را باز نکنید و مقداری شیر را خالی نکنید، پس از مدتی ظرف در فریزر به سادگی می ترکد و محصول خراب می شود. بنابراین، فراموش نکنید که نمی توانید یک بطری کامل شیر را در فریزر قرار دهید.

• اگر به شیر فقط به عنوان افزودنی به قهوه نیاز دارید، پیشنهاد می کنیم فوراً آن را در قالب های یخ ریخته و منجمد کنید. استفاده از مکعب های آماده برای تهیه یک نوشیدنی نیروبخش آسان تر است.

3. پنیر

پنیر

می توانید پنیر را  رنده کنید و در ظرف ها بریزید.

 

اگر متوجه شدید که پنیر روی قفسه یخچال اغلب خراب می شود، وقت آن است که آن را منجمد کنید. به گفته کارشناسان، ماندگاری پنیر در فریزر حدود شش ماه است. شما می توانید به عنوان یک قطعه کامل و یا تکه تکه شده را فریز کنید. اگر فقط از پنیر به عنوان روی پیتزا، سالاد یا پاستا استفاده می کنید، می توانید بلافاصله آن را رنده کرده و در کیسه های زیپ دار بسته بندی کنید - این کار استفاده از آن را آسان تر می کند.

برای نگهداری در فریزر، پنیرهای سفت و نیمه سخت که حاوی چربی زیاد و رطوبت کمی هستند، بهترین گزینه هستند. اما بهتر است محصولات ظریف دست ساز، انواع نرم و پنیرهای فرآوری شده را ذخیره نکنید - دقیقاً به اندازه ای که برای پخت و پز نیاز دارید خریداری کنید، زیرا نگهداری آنها در فریزر نامطلوب است.

4. موز

موز

موز را می توان برش هایی به ضخامت حدود 0.5 سانتی متر برش داد.


چند بار تا به حال موز خریده اید که فکر می کنید هر روز آن را به صبحانه خود اضافه می کنید، فقط یک دسته میوه سیاه شده را که بعد از یک هفته نمی توانید بخورید دور بریزید؟ برای کاهش تعداد چنین حوادثی، بهتر است محصول را فریز کنید.

چندین راه وجود دارد که چگونه می توان این کار را انجام داد. ساده ترین راه این است که موز کامل را بعد از پوست کندن در کیسه ای دربسته منجمد کنید. گزینه دیگر این است که به صورت دایره هایی به ضخامت حدود 0.5 سانتی متر برش داده و در یک کیسه زیپ دار قرار دهید. اگر موزها از قبل شروع به سیاه شدن کرده اند، پوست آن ها را جدا کرده، در ظرفی بریزید و با چنگال له کنید تا به حالت پوره درآید. در مرحله بعد، در قسمت هایی در کیسه ها بسته بندی کنید و فریز کنید. لطفا توجه داشته باشید که میوه را می توان حداکثر تا شش ماه در فریزر نگهداری کرد.

 

یخ زدایی موز بسیار ساده است - فقط آنها را یک شبه از فریزر به قفسه یخچال منتقل کنید. و در صبح می توانید با خیال راحت ، برای پخت و پز یا تهیه اسموتی استفاده کنید.

5. سیب زمینی

سیب زمینی

بهتر است سیب زمینی را نه خام، بلکه کمی آب پز فریز کنید


منجمد کردن سیب زمینی خام ایده بسیار بدی است. بنابراین به جای افزایش عمر مفید محصول، آن را باید به صورت ورقه یا دایره برش دهید، به طور کامل یا جزئی بجوشانید و سپس روی یک ورقه پخت قرار دهید تا قطعات به یکدیگر برخورد نکنند. پس از آن، ورقه پخت را باید در فریزر قرار دهید و پس از 10-12 ساعت که برش ها سفت شدند، آن را در کیسه زیپ دارقرار دهید و هوای اضافی را خارج کرده و دوباره داخل محفظه قرار دهید.

سیب زمینی را می توان حدود سه ماه در فریزر نگهداری کرد. بزرگترین مزیت این روش نگهداری این است که  نیازی به ذوب شدن ندارد - آن را از یخچال خارج کنید و فوراً آن را برای هدف مورد نظر خود استفاده کنید.

6. سبزیجات

سبزیجات

گزینه های مختلف برای انجماد سبزیجات.


 راه‌های زیادی برای فریز کردن سبزی‌ها وجود دارد، بنابراین همه می‌توانند گزینه‌ای را انتخاب کنند که مناسب‌تر است. رایج ترین روش این است که سبزی ها را بشویید و خشک کنید، آنها را خرد کنید، سپس آنها را در کیسه های زیپ دار قرار دهید، هوا را خارج کنید و منجمد کنید. برخی از زنان خانه دار که اغلب در تهیه سالاد از سبزیجات استفاده می کنند، سبزی های خرد شده را در قالب های یخ قرار می دهند و در روغن نباتی می ریزند و به فریزر می فرستند. مکعب های آماده برای استفاده بسیار راحت هستند.

همچنین می توانید از شوید، جعفری، گشنیز پوره سبزی درست کنید: برای این کار باید آنها را در غذاساز خرد کنید، مقدار کمی روغن اضافه کنید، مخلوط کنید و در کیسه های در بسته بچینید. اگر زمان بسیار کمی برای تهیه سبزی وجود دارد، دسته هایی از آنها را تشکیل دهید و آنها را با سلفون بپیچید - در این شکل، سبزی ها برای مدت طولانی در فریزر باقی می مانند.

7. تخم مرغ

تخم مرغ

اگر می ترسید که تخم مرغ ها هدر بروند، آنها را در یک قالب یخ فریز کنید.


تصور کنید که اقوام شش تا هفت دوجین تخم مرغ خانگی برای شما آورده اند یا در فروشگاه تخفیف خوبی داشتند. شما به وضوح درک می کنید که مطمئناً نمی توانید در عرض سه تا چهار هفته چنین مقداری بخورید (مدت ماندگاری تخم مرغ به این میزان است) ، زیرا خیلی املت دوست ندارید و یا به ندرت شیرینی می پزید. راه برون رفت از این وضعیت چیست؟ درست است، تخم مرغ ها را فریز کنید. در این صورت مدت نگهداری به چهار ماه افزایش می یابد. علاوه بر این، به شکل یخ، فضای بسیار کمتری را نسبت به شکل معمول اشغال می کنند.

قبل از اینکه تخم‌مرغ‌ها را منجمد کنید، باید آن‌ها را در یک کاسه بشکنید و کمی با همزن‌ها هم بزنید. و برای اینکه شبیه ژله نشوند مقدار کمی نمک یا شکر اضافه کنید. حالا مخلوط به دست آمده را در قالب کیک یا سینی یخ بریزید و به مدت شش تا هشت ساعت در فریزر قرار دهید تا خودش را بگیرد. سپس می توانید تخم مرغ ها را در قالب بگذارید یا آنها را به کیسه های در نظر گرفته شده برای انجماد منتقل کنید.

8. پنکیک

پنکیک

پنکیک های پر شده را می توان در یک کیسه معمولی منجمد کرد.

 

تهیه محصولات نیمه تمام فرآیند پخت و پز بیشتر را تا حد زیادی تسهیل می کند. موافقم، یک بار پختن مقدار زیادی خمیر، سرخ کردن یک کوه کامل از پنکیک، پیچیدن مواد داخل آن، خوردن نصف و فرستادن نیمی به فریزر آسان تر از صرف زمان برای پخت و پز جدید است. مهمتر از همه، پنکیک ها را بدون شربت یا رویه فریز کنید - همه اینها را مستقیماً در هنگام صبحانه، ناهار یا شام اضافه کنید.

بنابراین، پنکیک ها را طبق دستور پخت مورد علاقه خود درست کنید، خنک کنید و سپس در ظرف مناسب یا کیسه فریزر قرار دهید. آنها را با کاغذ مومی بچینید تا به هم نچسبند. ببندید و در فریزر بگذارید. در این شکل پنکیک تا دو ماه قابل نگهداری است. با همان اصل، پنکیک ها را با پر کردن منجمد کنید. اگر متفاوت است، فراموش نکنید که روی کیسه یا ظرف مهر و موم شده یادداشت کنید: با گوشت، با پنیر، با قارچ و غیره. می توانید پنکیک ها را هم در فر با دمای 180 درجه و هم در مایکروویو در قدرت کامل گرم کنید. در مورد اول، 10 دقیقه کافی خواهد بود، در مورد دوم - یک دقیقه.

9. مرکبات

لیمو

لیمو را می توان به طور کامل منجمد کرد.


سه گزینه برای انجماد وجود دارد: کامل، برش زده یا به شکل آب میوه. میوه ها را خوب بشویید، تکه تکه کنید، پوست بگیرید و دانه ها را جدا کنید. سپس آن را در کیسه های زیپی قرار دهید، یا اگر قصد دارید آن را به شکل مایع نگهداری کنید، آب آن را با آبمیوه گیری فشار دهید. به ازای هر لیتر دو قاشق غذاخوری شکر اضافه کنید، هم بزنید و صبر کنید تا کاملا حل شود. آب میوه را در ظروف مناسب بریزید و به فریزر بفرستید. بسته به نوع مرکباتی که برای انجماد انتخاب می کنید، ماندگاری می تواند تا یک سال باشد.

10. کدو تنبل

کدو تنبل

کدو تنبل را مکعبی خرد کنید.


این سبزی را می توان منجمد کرد. اگر خام می خواهید، اگر آماده می خواهید، چندان مهم نیست. برای یخ زدن کدو حلوایی نپخته، آن را مکعبی برش دهید و روی یک ورقه پخت که با کاغذ روغنی پوشانده اید قرار دهید و چند ساعت در فریزر قرار دهید. وقتی سبزی یخ زد، برش ها را به کیسه زیپی منتقل کنید. کدو تنبل آب پز یا پخته را می توان له کرد یا تکه تکه کرد و در ظروف بسته بندی کرد. در این شکل، کدو تنبل را می توان تا سه ماه نگهداری کرد.

برای یخ زدایی کدو تنبل، آن را یک شب در قفسه یخچال قرار دهید. صبح می توان از آن به عنوان یک غذا یا ماده مستقل برای پخت یا نوشیدنی استفاده کرد.

 

ضمناً رب گوجه فرنگی نیز توصیه می شود منجمد شود تا کپک نزند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

15 محصولی که حتی پس از تاریخ انقضا برای مدت طولانی خراب نمی شوند

در

تاریخ انقضا

پنیر ، ماست و تخم مرغ غذاهایی هستند که می توانید بعد از  تاریخ انقضا  مصرف کنید

اگر تاریخ انقضای محصولی گذشته باشد چه اتفاقی می افتد

اعتقاد بر این است که خوردن غذاها پس از تاریخ انقضا ایده خوبی نیست. ارزش این است که از کالاهای منقضی شده خلاص شوید ، زیرا آنها طعم خود را از دست می دهند و می توانند عواقب ناخوشایندی را در بدن ایجاد کنند. با این حال ، در واقع ، تعدادی از محصولات وجود دارند که حتی پس از تاریخ انقضا نیز برای سلامتی خطرناک نیستند و برای تهیه بسیاری از ظروف غذا مناسب هستند. محصولاتی را که حتی پس از تاریخ انقضا قابل مصرف هستند ، یادداشت کنید.

 

1. ماکارونی

ماکارونی

ماکارونی تاریخ گذشته  :پس از انقضا می توان ماکارونی را برای یک یا دو سال دیگر نگهداری کرد 

تاریخ انقضا ماکارونی  و  آیا ماکارونی تاریخ گذشته قابل استفاده است تاریخ انقضای سویای ماکارونی  چطور؟
ایا ماکارونی تاریخ گذشته ،  لازانیا تاریخ مصرف گذشته را می توان مصرف کرد ؟ماکارونی تاریخ گذشته  ، لازانیا ، ماکارونی  و رشته فرنگی را می توان برای یک یا دو سال دیگر پس از   تاریخ انقضای ماکارونی  مصرف کرد.(در صورت نگهداری اصولی محصول )محصولات جوشیده را ، البته توصیه می شود سریع بخورید ، زیرا حداکثر یک هفته در یخچال می مانند. اما ما در مورد ماکارونی بدون مواد افزودنی مانند گوشت چرخ کرده و سس صحبت می کنیم ، زیرا چنین مواد غذایی حتی کمتر ذخیره می شود. آیا ماکارونی خشک می شود  ؟ بله به مرور بسته به محل نگهداری خشک می شود. سویای ماکارونی بعد از گذشت زمان بوی خشکی می گیرد ودر طعم غذا تاثیر می گذارد من سویای ماکارونی را در فریزر نگهداری می کنم.

آیا رشته آش تاریخ انقضا دارد 

بهترین روش برای سالم بودن هر محصولی بررسی ظاهر و بوی آن است. رشته آش را به علت نمک موجود در محصول می توان بعد از تاریخ انقضا مصرف کرد.

2 . تخم مرغ

تخم مرغ

تخم های کارخانه ای بیشتر از تخم های خانگی ذخیره می شوند / عکس


شرایط مطلوب برای ذخیره تخم مرغ زیر 18 درجه است. اگر محصولات تولیدی را به جای محصولات خانگی خریداری می کنید ، می توانید مدت زمان ماندگاری را کمی بیشتر کنید. البته ، تخم مرغ های تازه خوشمزه ترین هستند ، اما حتی چند هفته پس از تاریخ رسمی انقضا ، آنها کاملا برای مصرف مناسب هستند . توصیه می کنیم قبل از پخت و پز آزمایش کنید. یک لیوان آب بریزید و محصول تخم مرغ را درون آن فرو کنید. اگر تخم مرغ به پایین لیوان برود، می توانید بخورید. اگر روی سطح آب شناور شود،  قابل خوردن نیست. تخم مرغ های آب پز را می توان در یخچال نگهداری کرد ، اما بیشتر از 7 روز نشود.


3. غلات صبحانه

غلات صبحانه

غلات صبحانه را می توان برای 6-8 ماه دیگر ذخیره کرد / عکس


اگر بسته بندی غلات تا تاریخ انقضا تمام نشود ، هنوز هم می توان آن را برای مدت 6-8 ماه نگهداری کرد. اما به شرط باز نشدن بسته. اگر بسته باز شود ، غلات برای 4-6 ماه دیگر در غذا قابل استفاده است. دانه های بخارپز (مانند بلغور جو دوسر) را می توانید تا 5-4 روز در یخچال نگهداری کنید.


4. گوشت خام

گوشت خام

گوشت چندین ماه در فریزر می ماند / عکس


نگهداری گوشت تازه در یخچال به مدت 2-3 روز مجاز است. با قرار دادن محصول در فریزر بلافاصله پس از خرید ، می توانید ماندگاری آن را بیشتر کنید. بنابراین عمر گوشت چندین ماه به درازا می کشد. گوشت چرخ کرده یخ زده به مدت 3-4 ماه کافی است و می توان یک مرغ یا بوقلمون کامل را تا یک سال نگهداری کرد. تنها  پس از یخ زدن طولانی ، گوشت می تواند خشک شود ، اما برای سلامتی کاملاً ایمن است.


5. ماهی خام

ماهی خام

ماهی منجمد تقریباً یک سال ذخیره می شود / عکس


ماهی تازه به مدت 6-9 ماه در فریزر نگهداری می شود. ماهی دودی در منزل نیز می تواند منجمد شود ، اما به مدت 3-6 ماه. اگر ماهی یخ زده خریداری کرده اید و تا رسیدن به خانه یخ آن ذوب نشود ، محصول با اطمینان تا یک سال در فریزر قابل ذخیره است.


6. پنیر

پنیر

بهتر است با انواع پنیر نرم ریسک نکنید ، و انواع سفت آن عمر بیشتری دارند / عکس


مهم ظاهر و بوی پنیر است ، نه تاریخ انقضا. بهتر است با انواع نرم ریسک نکنید ، اما عمر انواع سفت آن بیشتر طول می کشد. پنیر را می توان در بسته بندی های مهر و موم شده تا 6 ماه و پس از باز کردن - تا یک ماه نگهداری کرد. اگر کپک روی پنیر ظاهر شد ، آن را با دقت قطع کنید. این فقط با انواع پنیر سفت و خشک مجاز است ، زیرا کپک به عمق آنها نفوذ نمی کند. پس از آن ، محصول را در بسته بندی پلاستیکی بپیچید و بگذارید بیشتر ذخیره شود.


7. غذای کنسرو شده

غذای کنسرو شده

کنسرو  بسته بندی از دو تا پنج سال دوام می آورد / عکس


فرم های دارای اسیدیته بالا (کنسرو میوه ها و سبزیجات) را نمی توان بیش از یک و نیم سال ذخیره کرد. اما محصولات گوشتی و ماهی باز نشده از 2 تا 5 سال دوام خواهند داشت. نکته اصلی توجه به وضعیت ذخیره است. اگر ﻗﻮﻃﯽ ﻫﺎی ﮐﻨﺴﺮو دارای   زﻧﮓ زدﮔﯽ ، از بالا یا پایین باد کرده  ، نشت کند یا ضربه خورده باشد ، بهتر است استفاده نکنید.


8. کره

کره

کره بعد از یخ زدن فقط برای پخت مناسب است / عکس


 تاریخ انقضا کره رو به اتمام است و هنوز مقدار زیادی برای شما باقی مانده است؟ آن را در فریزر قرار دهید. با این حال ، یک "اما" وجود دارد: پس از یخ زدایی ، باید از کل قطعه استفاده کنید. به عنوان مثال ، پای ، کلوچه یا سایر محصولات را با آن بپزید.


9. سبزی

سبزی

سبزی های پژمرده را می توان با آب یخ تازه کرد / عکس


اگر برگهای سبز کمی پژمرده شوند ، می توان آنها را "شاداب" کرد. آب یخ را در یک کاسه بریزید و سبزهای پژمرده  را به مدت 10-15 دقیقه غوطه ور کنید. اما در صورت سیاه شدن یا لغزنده شدن برگها ، باید بلافاصله دور ریخته شوند.


10. ماست

ماست

در یخچال ، ماست 1-2 هفته پس از انقضا باقی می ماند / عکس

 

محصول در بسته بندی های باز نشده را می توان پس از انقضا برای یک یا دو هفته دیگر در یخچال نگه داشت و استفاده کرد. ماست می تواند تا 2 ماه در فریزر بماند. اما پس از یخ زدایی ، فقط می توان از آن برای پخت استفاده کرد.


11. توت و سبزیجات منجمد

سبزیجات منجمد

توت و مخلوط سبزیجات منجمد برای مدت زمان طولانی ذخیره می شوند / عکس


اگر قبل از تاریخ انقضا وقت نداشتند بسته های توت یا سبزیجات را مصرف کنید ، عمر آ نها 8-10 ماه دیگر در فریزر طول می کشد.


12. کره بادام زمینی

کره بادام زمینی

تاریخ انقضا کره بادام زمینی :بسته به کیفیت ، کره بادام زمینی را می توان تا 2-6 ماه ذخیره کرد / عکس

تاریخ انقضا بادام زمینی
کره طبیعی بادام زمینی را می توانید برای 2-3 ماه پس از تاریخ انقضا نگهداری کنید. اگر این محصول حاوی مواد افزودنی باشد ، تا 6 ماه دوام خواهد داشت. یک بسته کره طبیعی بادام زمینی باز نشده تا یک سال دوام می آورد. 


13. عسل

عسل

در شرایط مناسب ، عسل را می توان سالها ذخیره کرد / عکس


عسل سفت برای مدت زمان طولانی ذخیره می شود ، زیرا محصول دارای رطوبت کم است چنین محیطی برای رشد اکثر باکتری ها و میکروب ها نامطلوب است ، بنابراین هیچ چیز عسل را تهدید نمی کند. اما در شرایط نامناسب نگهداری ، محصول می تواند با رطوبت هوا اشباع شده و زودتر از موعد خراب شود. عسل را در مکانی خشک و تاریک نگهداری کنید.


14. سس

سس

اتمام تاریخ انقضا دلیل بر دور ریختن خردل و سس گوجه فرنگی نیست / عکس

تاریخ انقضا سس گوجه فرنگی
سس گوجه فرنگی را می توان برای شش ماه دیگر پس از تاریخ انقضا و خردل را تا یک سال خورد. نکته اصلی این است که بسته بندی محصولات نباید باز شود.


15. محصولات خشک برای پخت

محصولات خشک برای پخت

پودر کیک تاریخ انقضا گذشته :محصولات خشک برای پخت و پز مثل پودر کیک برای 4-5 ماه دیگر مناسب است

پودر کیک تاریخ گذشته
ایا پودر کیک خراب می شود  ؟ آیا پودر کیک را خریده  ولی فراموش کرده اید استفاده کنید؟ و تاریخ انقضا آنها گذشته است؟  تاریخ انقضای پودر کیک چقدر است  ؟ مخلوط های پخت را می توان در مدت 4-5 ماه پس از انقضا استفاده کرد ، اما فقط در صورتی که در یک مکان خشک و خنک نگهداری شده باشد.

خوردن کیک تاریخ گذشته عوارض خوردن کیک تاریخ گذشته 

اما خوردن کیک تاریخ گذشته باعث ناراحتی دستگاه گوارش می شود.و عوارض کیک تاریخ گذشته  اسهال استفراغ و دل درد می باشد. بعد از تاریخ انقضای کیک و کلوچه از مصرف آن خودداری کنید.

تاریخ مصرف وانیل و بکینگ پودر معمولا روی بسته بندی ذکر می شود در صورت مصرف وانیل و بکینگ پودر تاریخ گذشته در کیک فقط عطر وانیل کمتر می شود و بکینگ پودر هم خاصیت اسفنجی کمتری به کیک می دهد. 

 

اگر می خواهید همیشه غذای تازه داشته باشید ، سعی کنید مقادیر زیادی مواد غذایی فاسدشدنی خریداری نکنید. برای اینکه کالاهای تاریخ مصرف گذشته هدر نرود ، از آنها در زندگی روزمره استفاده کنید.این مواد غذایی را هرگز در یخچال نگذارید

نظرات

۱۴۰۱/۱/۲۳چیزهایی که نباید بعد از تاریخ انقضا استفاده کنید. یک فرد همیشه می خواهد با نخریدن یک چیز جدید برای جایگزینی چیز قبلی در پول خود پس انداز کند. این مطالب در مورد ده مورد استفاده مکرر به شما می گوید که قطعاً باید دقیقاً به موقع تغییر دهید.

۱۴۰۱/۱/۲۳تخته های پلاستیکی برش محصولات غذایی........ توصیه می شود حدوداً سالی یک بار یا با ظاهر شدن آثار چاقوی عمیق تعویض شوند. اگر هنوز بتوان خراش های سطحی را از باکتری ها پاک کرد، با خراش های عمیق دیگر کار نمی کند. و آب جوش یک گزینه نیست، زیرا پلاستیک را ذوب می کند.

۱۴۰۱/۱/۲۳از ریمل قدیمی استفاده نکنید. کارشناسان استفاده از ریمل را بیش از شش ماه پس از شروع استفاده منظم توصیه نمی کنند. به دلیل باز کردن و تماس مکرر برس با محیط، هوا و محصولات غشای مخاطی، هنگام استفاده از ریمل، خطر ابتلا به عفونت زیاد است. علاوه بر این، اگر تاریخ مصرف منقضی شده باشد، به یک آلرژن بالقوه تبدیل می شود.

۱۴۰۱/۱/۲۳اثربخشی کرم های مرطوب کننده در شیشه ها در حال حاضر 2 ماه پس از باز کردن محافظ خلاء کاهش می یابد، چنین آماری غم انگیزی است. کرم های داخل شیشه توسط متخصصان توصیه می شود که هر 6 ماه یکبار تعویض شوند و همه اینها به این دلیل است که کرم را با انگشتان خود می گیرید و در نتیجه باکتری را وارد آن می کنید. بنابراین، سعی کنید فقط محصولاتی را که برای شما تجویز شده است، در شیشه بخرید، به این معنی که مطمئناً در حدود 4-6 ماه از آنها تا انتها استفاده خواهید کرد.

۱۴۰۱/۱/۲۳بیکینگ پودر 12 ماه پس از تولید اثر خود را از دست می دهد. استفاده از یک محصول منقضی شده منجر به این واقعیت می شود که کیک پنیر، پنکیک، نان زنجبیلی، بیسکویت و غیره پف نکرده و بافت آنها متراکم باقی می ماند. بررسی اعتبار بیکینگ پودر ساده است: فقط نصف قاشق چایخوری بیکینگ پودر را به حدود 50 میلی لیتر آب جوش اضافه کنید. اگر حباب ظاهر شود، محصول همچنان می تواند با خیال راحت استفاده شود.

۱۴۰۱/۱/۲۳ به طور متوسط، محصولات ضد آفتاب پس از 3 سال منقضی می شوند. اما متخصصان پوست توصیه نمی کنند که به این تاریخ اعتماد کنید. قوام ضد آفتاب را بررسی کنید: نباید آبکی باشد و بوی آن تغییر کند. اگر این اتفاق بیفتد، به احتمال زیاد، اجزای آن اکسید شده اند و نمی توانند از پوست شما در برابر نور خورشید محافظت کنند، علاوه بر این، خطر بثورات پوستی یا مسدود شدن منافذ پوست را به همراه دارند.

۱۴۰۱/۱/۲۳ماندگاری روغن های مو به طور متوسط ​​2 سال است اما به طور کلی به نوع روغن آن بستگی دارد. به عنوان مثال روغن بادام از 6 ماه تا یک سال پس از باز شدن بسته قابل استفاده است. روغن آووکادو - تا 18 ماه، روغن کرچک - تا یک سال. مالیدن روغن تاریخ مصرف گذشته به مو و پوست سر اثر تاخیری منفی دارد. بلافاصله خود را نشان نمی دهد، اما پس از مدتی می تواند به شکل ناخوشایندی به شکل ریزش موی بیش از حد یا افزایش چربی مو احساس شود.

۱۴۰۱/۱/۲۳بسیاری از مردم می دانند که مسواک باید هر 3-4 ماه پس از شروع استفاده تعویض شود. اما دندانپزشکان توصیه می کنند در صورت مشاهده علائم ساییدگی روی خود برس یا پس از ابتلا به سارس، منتظر این تاریخ نباشید و مسواک را عوض کنید .

۱۴۰۱/۱/۲۳ به طور متوسط، کفش های کتانی برای تقریباً 640 کیلومتر "مسافت پیموده شده" مشروط طراحی شده اند. اما طول عمر تا حد زیادی به سرعت و اجزای تمرین شما بستگی دارد. کارشناسان توصیه می کنند به احساسات خود در بدن گوش دهید. درد در مفاصل و قوس‌های پا نشان می‌دهد که کفش‌های کتانی دیگر نمی‌توانند با عملکرد ضربه‌گیر خود کنار بیایند و زمان تعویض فوری آنها فرا رسیده است.

۱۴۰۱/۱/۲۳ با گذشت زمان، بالش ها با کنه های گرد و غبار، سلول های مرده پوست و در نتیجه کپک های میکروسکوپی پر می شوند. برای افزایش طول عمر بالش ها استفاده از روکش های محافظ در زیر روبالشی توصیه می شود. با این حال، کارشناسان توصیه می کنند که هر دو سال یکبار آنها را تغییر دهید، به خصوص اگر آلرژی به یونجه یا آسم دارید.

۱۴۰۱/۱۰/۲۶اگر تاریخ انقضای محصولی گذشته باشد چه اتفاقی می افتد اگر روی پنیر یا نان کپک دیدید، آیا می توانید آن را جدا کنید یا باید بلافاصله محصول را دور بریزید؟ سلامتی گران است و نمی خواهید بدن را مسموم کنید، بهتر است فورا آن را دور بیندازید. کپک ها مایکوتوکسین های خطرناکی را آزاد می کنند. هنگامی که در بدن انسان وارد می شوند، می توانند باعث بیماری های مختلفی شوند - هم مزمن و هم نسبتاً سریع و در عین حال کشنده.

۱۴۰۱/۱۰/۲۶یادآوری این نکته مهم است که اگر شرایط نگهداری نقض شود، هر ماده غذایی می تواند زودتر از موعد خراب شود. به عنوان مثال، اگر میوه های خشک را در یک ظرف شیشه ای یا کیسه پارچه ای دربسته قرار دهید، طعم و عطر خود را تا 12 ماه حفظ می کنند. و در یک کیسه پلاستیکی می توانند به سرعت کپک بزنند.

۱۴۰۱/۱۰/۲۶بسیاری از زنان خانه دار معتقدند که عملیات حرارتی آسیب محصولات تاریخ مصرف گذشته را خنثی می کند. در واقع، بیشتر قارچ ها و باکتری ها در دمای بالای 100 تا 130 درجه سانتی گراد می میرند، اما مایکوتوکسین هایی که ترشح می کنند باقی می مانند. بنابراین، برای مثال، تهیه مربا و کمپوت از میوه های فاسد غیرممکن است. عواقب آن می تواند خطرناک تر از مسمومیت معمولی باشد. به عنوان مثال، سیب و گوجه فرنگی فاسد حاوی مایکوتوکسین پاتولین است. در دوزهای زیاد، اثر سرطان زایی دارد و بر سیستم عصبی و دستگاه گوارش تأثیر می گذارد.

۱۴۰۱/۱۰/۲۶بیشتر اقلام تاریخ مصرف گذشته قابل بازیافت هستند. طبخ سالاد، کنسرو و سایر محصولات از آن ممنوع است. آرد، غلات، شیر، گوشت، سبزیجات، حبوبات و میوه جات مورد پذیرش دامداری هاست. محصولات تاریخ مصرف گذشته که به خوراک دام داده می شود باید تحت کنترل دامپزشکی قرار گیرند و ایمنی آنها را تأیید کند. پس از آن، آنها را به شکل طبیعی خود می دهند یا به خوراک مرکب تبدیل می شوند.

۱۴۰۱/۱۰/۲۶چرا محصولات تاریخ مصرف گذشته خطرناک هستند؟ متخصص گوارش-ایمونولوژیست ادعا می کند که افرادی که محصولات تاریخ مصرف گذشته مصرف می کنند سلامت خود را به خطر می اندازند. چنین غذایی حاوی باکتری ها و قارچ هایی است که باعث مسمومیت بدن می شود. دکتر توصیه می کند از خرید محصولاتی که تاریخ انقضا آنها تا چند روز دیگر منقضی می شود و همچنین محصولاتی که برچسب های آنها را دوباره چسبانده و نوشته های ناخوانا دارند خریداری نکنید.

۱۴۰۱/۱۰/۲۶لازانیا تاریخ مصرف گذشته ........ ماکارونی تاریخ گذشته .....عوارض ماکارونی تاریخ گذشته ...... از نظر فنی، خوردن ماکارونی خشک پس از تاریخ انقضا آن بی خطر است، اگرچه کیفیت طعم یا بافت ممکن است پس از تاریخ انقضا شروع به تغییر کند." تاریخ انقضای جعبه ماکارونی معمولاً حدود یک تا دو سال است.

۱۴۰۱/۱۰/۲۶پودر کیک تاریخ گذشته ............ مهم است که به دنبال هرگونه تغییر در ترکیب کیک خود باشید که ممکن است به این معنی باشد که برای خوردن مناسب نیست. بیایید به برخی از علائم کلیدی نگاهی بیندازیم. بوی ترشیدگی....بوی ترش اگر این مورد برای مخلوط کیک شماست، بهتر است آن را دور بریزید. بسته را باز کنید. اگر مخلوط کیک به هر دلیلی از قبل باز شده است، بهتر است آن را دور بریزید. قالب... قابل توجه در صورت مشاهده هرگونه تغییر یا رطوبت در داخل مخلوط کیک، کپک رشد کرده است. اگر اینطور است، بهتر است به طور کامل از شر آن خلاص شوید. طعم ...اگر تاریخ «بهترین» آن گذشته است و طعم آن کاملاً مناسب نیست، ممکن است تمایلی به خوردن آن نداشته باشید.

۱۴۰۱/۱۰/۲۶تاریخ انقضای ماکارونی ........هر غذایی که به درستی ذخیره نشده باشد مطمئناً خراب می شود. اگر در مورد ماکارونی خشک یا نپخته صحبت می کنیم، می تواند سال ها در انبار شما بماند، اما بهتر است آن را قبل از تاریخ مصرف کنید. قبل از اینکه ماکارونی خشک خود را در یک قابلمه در حال جوش با آب نمک بیندازید، ظاهر، بافت و بوی آن را بررسی کنید. اگر متوجه تغییر رنگ شدید یا بوی ترش داد، در دور انداختن آن تردید نکنید. ماکارونی خشک می تواند سال ها در انبار دوام بیاورد زیرا به سختی رطوبت دارد. بنابراین، نمی تواند بهترین محیط برای رشد باکتری ها باشد. اگرچه به سختی رطوبت را در خود نگه می دارد، اما به این معنی نیست که می تواند بهترین کیفیت خود را برای مدت طولانی تری حفظ کند. اگر چند سال ذخیره کرده اید، حتما بررسی کنید.

۱۴۰۱/۱۰/۲۶آیا خوردن ماکارونی تاریخ مصرف گذشته ( تاریخ انقضا ماکارونی )اشکالی ندارد؟ بله و خیر. از نظر فنی، می‌توانید ماکارونی خشک تاریخ مصرف گذشته را بخورید، اما انتظار داشته باشید که طعم یا کیفیت بافت قبلی را نداشته باشد. اگر ما در مورد ماکارونی تازه یا پخته صحبت می کنیم، داستان متفاوت است. هر غذای پخته شده ای که تاریخ انقضای آن گذشته باشد در معرض خطر بالای ابتلا به یک منبع بالقوه بیماری های ناشی از غذا است.

در ادامه بخوانید...

10 ماده غذایی سرشار از پروتئین

در

آیا نیاز به پروتئین دارید؟وقت آن رسیده است که به چیزی فراتر از سینه مرغ بیاندیشید. به گفته مدرس تغذیه، و محقق فوق دکترا در زمینه پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی در دانشکده پزشکی  "مردم گیاهخوار نیاز به پروتئین بیشتری دارند، و افراد همه چیز خوار نیز می توانند از افزودن غذاهایی گیاهی به رژیم غذایی خود سود ببرند، زیرا آن ها دارای فیبر و مواد مغذی بالایی هستند".برخی از این مواد غذایی سرشار از پروتئین تعجب آور هستند.و جای نگرانی نیست، هیچ گونه پودر پروتئین وجود ندارد.(سیارک)

سویا


یک فنجان سویا حاوی 22 گرم پروتئین ؛ یک چهارم کلسیم روزانه، آهن، پتاسیم و منیزیم؛ همچنین نصف ویتامین C روزانه و فولات است.


 عدس


علاوه بر 18 گرم پروتئین به ازای هر فنجان،این حبوبات دارای 16 گرم فیبر؛ بیش از یک سوم نیاز آهن روزانه؛ و 90 درصد نیاز فولات روزانه است.عدس همچنین دارای ویتامین B می باشد، که همین امر ماده غذایی را به انرژی تبدیل می کند.


ماکارونی گندم


ماکارونی معمول را با ماکارونی گندم تعویض کنید.در حالی که 8 گرم پروتئین همان مقدار در ماکارونی سفید است، گندم دارای فیبر بیشتر بوده و منبع خوبی برای ویتامین B می باشد.

دانه گندم


در حال حاضر می دانید غلاتی از قبیل کوینولا دارای پروتئین بالایی هستند، اما آیا دانه گندم را امتحان کرده اید؟این دانه چند منظوره برای صبحانه، ناهار یا شام مطلوب می باشد، علاوه بر این به ازای یک چهارم فنجان دارای 6 گرم پروتئین است.غلاتی مانند کاموت، فارو و گندم سیاه همگی دارای همان مقدار پروتئین هستند.


کره بادام زمینی


کره بادام زمینی و دیگر کره مغزها دارای همان سطح پروتئین هستند.در این مورد، 2 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی دارای 8 گرم پروتئین است.(سیارک)

 

نخود فرنگی


این دانه های ریز دارای 8 گرم پروتئین به ازای هر فنجان علاوه بر 7 گرم فیبر هستند.نخود فرنگی خام همچنین دارای ویتامین C و تقریبا نیمی از ویتامین K روزانه است.


کلم بروکلی


در اینجا دلیل خوبی برای خوردن کلم بروکلی وجود دارد:حاوی 3 گرم پروتئین به ازای هر فنجان، ویتامین C و K، و 8 درصد پتاسیم روزانه است.


 کلم پیچ


در حالی که سبک آماده سازی مقدار مواد مغذی موجود برای جذب توسط بدن را تغییر می دهد، مقدار پروتئین را تغییر نمی دهد.کلم پیچ، مانند اکثر سبزیجات برگ دار، دارای حدودا 2 تا 4 گرم پروتئین به ازای 2 فنجان خام، یا نصف فنجان پخته است.نکته:همچنین دارای ویتامین A، B، C، و K است.

 


 پنیر با چربی 1%


4 اونس پنیر دارای 14 گرم پروتئین است.به عنوان مبنا برای مصرف خانگی مورد آن را امتحان کنید.

ماست یونانی  بدون چربی ساده


ماست یونانی دارای 8 گرم پروتئین به ازای هر فنجان است، اما در مورد نوع طعم دار که دارای کالری بسیاری است احتیاط کنید.نمونه های طعم دار همچنین در کل دارای پروتئین کمتری هستند، بنابراین سالم ترین گزینه استفاده از ماست ساده و افزودن میوه تازه است.در صورت نیاز برای شیرین شدن مقداری عسل بیافزائید.(سیارک)

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات خود را در مورد اثربخشی این پست با ما به اشتراک بگذارید....

نظرات

در ادامه بخوانید...

تاریخ مصرف مواد غذایی

در

آنچه که باید بدانید: "بهترین در صورت استفاده بر اساس تاریخ"


هر بار که برای تمیز کردن یخچال می‌روم با این صحنه‌ها روبرو می‌شوم:
وای، نه! این تخم‌مرغ‌ها چند ساله هستند؟
اگر از یک خردلی که تاریخ انقضای آن 2014 ثبت شده استفاده کنم می‌میرم؟
تاریخ انقضای ماست دو هفته پیش تمام شده است، اما بنظر سالم است. (همین طور است؟)
چیز دیگری که می‌دانم این است که هر بار چیزی را در سطل زباله می‌اندازم با لعن و نفرین می‌گویم که چقدر پول برای مواد غذایی تلف کرده‌ام (پژواک شعار دوران کودکی: "کودکان در آفریقا گرسنه هستند"!).(سیارک)
پس مضمون واقعی در "استفاده از" تاریخ چیست؟
اکثر مواد غذایی برچسب تاریخ با مضمون "تاریخ فروش" یا " تاریخ استفاده" دارند که فقط پیشنهاداتی از سوی تولید‌کنندگان مواد غذایی برای اوج طراوت طعم و مزه هستند. آنها نشانه‌ای از ایمنی مواد غذایی یا نگرانی‌های بهداشتی احتمالی نیستند.
از آنجا که هیچ استانداردی برای متون این برچسب‌ها وجود ندارد و شیوه‌های برچسب زدن توسط تولید‌کنندگان و برای محصولات مختلف متفاوت است، تفسیر آنها می‌تواند گیج‌کننده باشد.
اکثر مواد غذایی را می‌توان روزها یا حتی ماه‌ها پس از گذشت تاریخ مصرف کرد.
دانا گاندرز یکی از دانشمندان ارشد در شورای دفاع از منابع طبیعی ملی به تایمز گفته است که بدن ما به خوبی برای کشف مواد غذایی فاسد مجهز شده است. به عبارت دیگر بو کردن و بدبو بودن؛ طعم بد و تف کردن آن. چه چیز بدتری می‌تواند اتفاق بیفتد؟ معده شما به زحمت می‌افتد.
اگر بر روی مواد غذایی کپک مشاهده کردید مطمئنا نشانه‌ای از فاسد شدن آن است.
غذاها را در عرض دو ساعت در یخچال قرار دهید تا از رشد باکتری‌ها که باعث بیماری می‌شوند جلوگیری کنید. در تابستان این کار را سریع‌تر انجام دهید و در یک ساعت این کار را تمام کنید. (سیارک
اگر بخواهید غذا را نگهداری کنید تا بعدا بخورید چه باید بکنید؟
اگر چیزهایی مانند نان ورقه‌ شده دارید که ممکن است قبل از اینکه آنها را تمام کنید سیر شوید آنها را منجمد کنید.
پنیر را در کاغذ‌های مومی نگهداری کنید موم بهتر از پلاستیک آن را حفظ می‌کند
استثناهایی برای قانون
به تاریخ‌های روی مواد غذایی که ممکن است حاوی باکتری لیستریا باشند توجه کنید، چرا که علیرغم سردسازی می‌تواند رشد کند. FDA اعلام کرده است که این بیماری می‌تواند برای گروه‌هایی که در معرض ریسک بیشتر قرار دارند خطرناک باشد از جمله زنان باردار، نوزادان، افراد مسن و افرادی با سیستم ایمنی ضعیف.
پس به تاریخ‌های روی این مواد غذایی توجه کنید:
گوشت
فرآورده‌های لبنی غیرپاستوریزه
غذاهای یخچالی آماده خوردن (بهترین استفاده از آنها ASAP)
هات داگ و سوسیس (اگر به طور کامل پخته نشده باشند)
برخی از معماهای رایج:
دمای یخچال؟ دمای یخچال را در 40 درجه فارنهایت یا کمتر حفظ کنید.
تمیز نگه داشتن یخچال فقط این نیست که آن را باز کنید و احساس خوبی داشته باشید که درخشان است: لیستریا می‌تواند بین غذاها از طریق نشت گسترش یافته باشد.
گوشت خام، مرغ و غذاهای دریایی را به صورت جداگانه از سایر مواد غذایی در یخچال نگه‌داری کنید.
تخم مرغ را می‌توان بین 3 تا 5 هفته پس از تاریخ مصرف استفاده کرد. یک تست مناسب: تخم مرغ را در یک لیوان آب قرار دهید؛ اگر غوطه‌ور شد آن را دور بیندازید. تخم مرغی که در حال غرق شدن است سالم است.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

این مواد غذایی را هرگز در یخچال نگذارید

در

در حالی که سرما یک راه عالی برای گسترش عمر مفیدمحصولات فاسد شدنی است، اما غذاهای خاصی هستند که همیشه باید در بیرون از یخچال نگهداری شوند. با توجه به نیازهای خاص هر آیتم، شما همیشه می خواهید بهترین کیفیت ، عطر و طعم را در محصولات غذایی داشته باشید. در این مطلب لیست مواد غذایی آورده شده که شما نباید دریخچال نگهداری کنید . برخی از آنها ممکن است باعث تعجب شما شود.

1- گوجه فرنگی
محصولات تازه مانند گوجه فرنگی  مانند بسیاری از دیگر مواد غذایی مواد نگهدارنده ندارند. آنها باید ظرف چند روز اول مصرف شوند .با ذخیره سازی در یخچال و فریزر ممکن است تا چند روز از خرید معاف شوید اما با انجام این کار بافت گوجه فرنگی آردی و ناخوشایند می شود و   طعم و مزه اولیه اش را از دست می دهد . گوجه ها را در یک ظرف مناسب در فضای خانه نگهداری کنید و مطمئن باشید که گوجه فرنگی مزه اش را حفظ می کند.(ظاهرا بی دلیل نبوده که می گوییم میوه هم میوه قدیم ، گوجه فرنگی را قدیما که گاز می زدیم و کمی نمک رویش می پاشیم واقعا طعم محشری داشت اما الان گوجه فرنگی بخاطر نگهداری در یخچال مزه همه چیز را دارد بجز گوجه فرنگی.)


2. موز

 موز یکی از بهترین میوه های دارای پتاسیم طبیعی می باشد و معمولا بچه ها این میوه را به خاطر طعم و مزه و پوست شدن راحت ، دوست دارند ، به همین دلیل در سبد خرید بسیاری از خانواده ها موز دیده می شود.  در صورتی که به مدت طولانی تری خرید می کنید موز های کمی مایل به سبز را انتخاب کنید تا به مرور برسند. 


3. نان
 هنگامی که نان در یخچال نگهداری می شود عطر و طعم خود را از دست می دهد. 


4. سیب زمینی
در حالی که ممکن است آوردن سیب زمینی در این فهرست تعجب آور باشد اما ، سیب زمینی باید به دور از هوای سرد ذخیره شود. هنگامی که سیب زمینی را در یخچال نگهداری کنیم ، فرایند تبدیل نشاسته به قند سریعتر اتفاق می افتد، و باعث از دست دادن برخی از ویژگی های تغذیه ای سیب زمینی می شود . محل مناسب برای سیب زمینی جای خنک و تاریک است و تا زمان استفاده از شستن آن بپرهیزیم. 


5. عسل
هنگامی که عسل داخل یک شیشه تمیز ریخته شود، حتی  یک سال بعد هم قابل استفاده است .عسل تنها ماده غذایی شناخته شده است که فاسد نمی شود. قرار دادن عسل در یخچال و فریزر برای نگهداری لازم نیست و در واقع باعث سفت شدن عسل و غیر قابل استفاده شدن آن می گردد. 


6. پیاز
 پوست پیاز  این پتانسیل  را دارد که  تا زمانی  طولانی در یک فضای خشک و در دمای اتاق نگهداری شود. نگه داشتن پیاز  در یخچال باعث رسیدن رطوبت به آنها ، نرم شدن و  در نهایت جوانه زدن می شود . در ضمن پیاز باید حتما در معرض هوا قرار بگیرد ، در صورتی که درکیسه پلاستیکی باشد خیلی زود فاسد می شود . تنها زمانی شما می توانید یک پیاز را در یخچال بگذارید که پیاز را پوست کنده باشید و همان روز بخواهید استفاده کنید. 


7. ملون ، طالبی ، گرمک
برای حفظ سطح آنتی اکسیدان ها  با پوشش پلاستیکی در یخچال و فریزر نگهداری شود.


8. قهوه
بسیاری از مردم دانه های قهوه  را در یخچال نگهداری می کنند و علت را تازه ماندن دانه های قهوه عنوان می کنند اما این کار درواقع یک اشتباه است دانه های قهوه  با جذب بوی مواد داخل یخچال، طعم و مزه  اصلی خود را از دست می دهتد همیشه قهوه را در یک ظرف درب دار در جایی خشک و خنک نگهداری کنید.

 
9. آوکادو

آوکادو میوه دیگری است که نبایددر یخچال نگهداری شود مگر زمانی که به طور کامل رسیده باشد.


10. سیر
مشابه پیاز، سیر باید با پوست و خارج از یخچال و فریزر نگهداری شود با قرار دادن سیر در یخچال در واقع شرایطی فراهم می کنید که سیر مرطوب شده و شروع به جوانه زدن کند.


11. روغن زیتون
روغن زیتون را در یک جای خشک و تاریک مانند کمد یا کابینت نگهداری کنید.


12. سبزیجات 
گیاهانی مانند ریحان، جعفری و رزماری که برای اضافه کردن طعم اضافی به وعده های غذایی استفاده می شوند در یکی دو روز اول باید استفاده شوند و نگهداری آنه در یخچال باعث پژمرده شدن آنها می شود. می توانید با خشک کردن سبزیجات  و تگهداری در ظروف سربسته ، از عطر و طعم آنهابرای برای مصارف بعدی استفاده کنید.


13. کره بادام زمینی
کره بادام زمینی گزینه مناسبی برای ساندویچی در صبحانه است که با گذاشتن در یخچال حالت نرم و خامه ای خود را از دست داده و سفت وخشک می شود.


میوه ها 14. مرکبات
 بهترین روش نگهداری میوه هایی مانند پرتقال، لیمو و لیموترش، قرار دادن در ظرف مناسب ، در دمایی پایین تر از دمای یخچال و فریزر می باشد. با نگه داشتن مرکبات با این روش ، مطمئن باشید که آنها آبدار و خوشمزه باقی می مانند.

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

۱۴۰۰/۹/۱۴آووکادو در یخچال خاصیت خود را از دست می دهد شما اغلب می توانید آووکادوهای بیش از حد رسیده یا نارس را در فروش مشاهده کنید. در حالت اول بهتر است میوه را فورا مصرف کنید نه اینکه آن را در یخچال نگهداری کنید. در موارد شدید، فقط می توانید میوه را برای مدت کوتاهی در دمای اتاق بگذارید. در مورد میوه های رسیده، پایه میوه سبز و بقیه قهوه ای است. اگر میوه رسیده نباشد، محفظه یخچال فقط می تواند رسیدن آن را کند کند. بنابراین، بهتر است چنین محصولی را در دمای اتاق نگهداری کنید، اما نه برای مدت طولانی.

۱۴۰۰/۹/۱۴سیب زمینی مواد سرطان زا آزاد می کند تحت تأثیر سرما، نشاسته که مقدار زیادی از آن در سیب زمینی وجود دارد، شروع به تبدیل شدن به قند می کند. بهتر است غده ها را در مکانی خنک نگهداری کنید، به عنوان مثال، در بالکن، ایوان یا زیرزمین، در صورت وجود. واقعیت این است که در دمای کمتر از +3 درجه سانتیگراد، میوه ها می توانند پس از عملیات حرارتی شکل خود را از دست بدهند و شیرین شوند. به طور کلی، غذاهای با آنها چندان خوش طعم نیستند. اما اینها همه مضرات نگهداری محصولات ریشه در یخچال نیست. بدترین چیز این است که در حین پخت و پز، مواد سرطان زا در سیب زمینی تشکیل می شود که برای سلامتی انسان فوق العاده خطرناک است. بنابراین، ارزش این را دارد که مکانی را در بالکن خود یا به عنوان آخرین راه حل، در آشپزخانه اختصاص دهید که در آن سیب زمینی را ذخیره کنید.

۱۴۰۰/۹/۱۴عسل را می توان آب نباتی کرد عسل محصولی بی نظیر و سرشار از ویتامین است. مواد معدنی، مواد مغذی می توان آن را در محدوده دمایی از هفت در سرما تا بیست در گرما نگهداری کرد. اگر اتاق سردخانه این شرایط را برآورده کند، به طور کلی امکان نگهداری محصول زنبورداری در آنجا وجود دارد. در غیر این صورت بهتر است این کار را نکنید. در دمای پایین، دسر می تواند شکرک شود و در عین حال طعم آن را تغییر دهد. پس از این محصول دیگر نمی توان برای تهیه برخی از غذاهایی که نیاز به ویسکوزیته دسر دارند استفاده کرد. همچنین ارزش توجه به نحوه رفتار دسر در هنگام نگهداری را دارد. اگر با وجود یخ زدگی مایع باقی بماند، چنین محصولی توسط فروشندگان متقلب پردازش شده است. متأسفانه حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی بسیار کمتری است.

۱۴۰۰/۹/۱۴سبزیجات کنسرو شده را می توان در اتاق نگهداری کرد انواع آماده سازی های خانگی بسیار محبوب هستند. بسیاری از مردم ترشی را برای زمستان آماده می کنند تا بعداً با آن غذاهای خوشمزه بپزند. بهترین مکان برای نگهداری کنسرو اتاقی است که دمای هوا در آن +20-25 درجه سانتیگراد باشد. آنها بدتر نمی شوند به این دلیل ساده که ترکیب حاوی نمک با سرکه و شکر است که از رشد باکتری ها جلوگیری می کند. بنابراین نیازی به نگهداری در یخچال نیست. اگر یک شیشه ترشی را باز می کنید، بهتر است آن را در ایوان یا بالکن، جایی که خنک است، اما یخ نزند، نگهداری کنید و ظرف چند روز از آن استفاده کنید.

۱۴۰۰/۹/۱۴مرکبات می توانند نرم شوند علیرغم این واقعیت که نارنگی با پرتقال و گریپ فروت همه مرکبات هستند، آنها نمی توانند یکدیگر را تحمل کنند و اگر با هم نگهداری شوند به سرعت خراب می شوند. در عین حال نگهداری در یخچال باعث نرم شدن میوه می شود. آنها به سرعت خراب می شوند. علاوه بر این، سطح میوه با لکه های زشت پوشیده شده است. بنابراین، برای مثال، لازم است که پرتقال را با دیگر "مرکبات" در آشپزخانه خود ذخیره کنید. توصیه می شود بلافاصله یا ظرف چند روز آنها را بخورید. به طور جداگانه، شایان ذکر است که لیموها را می توان برای مدت کمی طولانی تر نگهداری کرد. علاوه بر این، حتی می توان آنها را در فریزر منجمد کرد، قبلاً آنها را به صورت تکه های کوچک برش داده و سپس مثلاً با چای بنوشید.

۱۴۰۰/۹/۱۴نان در یخچال به سرعت خشک می شود نان یکی از غذاهایی است که به سرعت فاسد می شود، پس بهتر است پس از پخت در اسرع وقت آن را مصرف کنید. مدت زمان نگهداری معمولاً 2-3 روز است. کیک های خانگی ممکن است کمی بیشتر دوام بیاورند. اگر محصول در یخچال نگهداری شود، در آنجا به سرعت خشک می شود. وقتی منجمد می شود، محصولات پخته شده قادر به حفظ رطوبت هستند. اگر می خواهید آنها را بیشتر نگهداری کنید، می توانید آنها را فریزر کنید.

۱۴۰۰/۹/۱۴شکلات با پوشش سفید پوشیده شده و طعم خود را از دست می دهد بسیاری از افراد شکلات را به این دلیل ساده در یخچال نگهداری می کنند که ذوب نمی شود. با این حال، این روش ذخیره سازی صحیح نیست. واقعیت این است که تحت تأثیر دمای پایین، شکلات کمتر شیرین می شود و در عین حال با یک پوشش سفید ناخوشایند پوشیده می شود. این به دلیل این واقعیت است که بخشی از شکر حل می شود. علاوه بر این، محصول ممکن است طعم غنی خود را از دست بدهد. اگر شکلات از کیفیت بالایی برخوردار باشد، در دمای اتاق معمولاً ذوب نمی شود، اگر خیلی زیاد نباشد. بنابراین، دسر را می توان در اتاق، در گنجه نگهداری کرد.

۱۴۰۰/۹/۱۴گوجه فرنگی ممکن است طعم خود را در یخچال از دست بدهد بسیاری از زنان خانه دار معتقدند که بهترین مکان برای نگهداری گوجه فرنگی، یخچال است. با این حال، این در واقع یک توهم است. واقعیت این است که گوجه فرنگی می تواند بو و طعم خود را به دلیل هوای سرد از دست بدهد. علاوه بر این، تحت تأثیر سرما، ساختار جنین(سفیدی داخل گوجه فرنگی )شروع به تغییر می کند، شل تر می شود، زیرا غشای سلولی مختل می شود. به عبارت دیگر، به عنوان مثال، شما باید گوجه فرنگی را در آشپزخانه خود نگهداری کنید. برای لذت بردن از طعم و عطر مطبوع محصول باید مکانی جداگانه برای آن در نظر گرفته شود.

۱۴۰۰/۹/۱۴پیاز نرم می شود پیاز یک ویژگی جالب دارد طعم سایر مواد غذایی را جذب می کنند و در عین حال طعم خود را به آنها می دهند. اگر رطوبت اتاق زیاد باشد، محصول می تواند به سرعت کپک بزند، نرم شود و در نهایت خراب شود. دیگر برای استفاده قابل استفاده نیست. بهتر است پیازها را در جای خنک مانند بالکن نگهداری کنید. اما در یخچال به سرعت خراب می شود. علاوه بر این، لازم است بدانید که محصول نباید در کنار سیب زمینی نگهداری شود. واقعیت این است که هم پیاز و هم سیب زمینی به سرعت خراب می شوند. آنها نمی توانند یکدیگر را تحمل کنند.در ضمن پیاز باعث جوانه زدن سریع تر سیب زمینی می شود

۱۴۰۰/۹/۱۴سبزی ها می توانند زرد و کپک بزنند محصولاتی مانند شوید، جعفری، گشنیز، پیازچه نسبتاً سریع در یخچال پژمرده و زرد می شوند و همچنین ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی را از دست می دهند. بنابراین، بهتر است آنها را در یخچال ذخیره نکنید. اما مکان ایده آل فریزر است. سبزی ها را زیر آب جاری بشویید، خشک کنید و سپس خرد کنید. در کیسه های جداگانه تقسیم کنید و به فریزر بفرستید. اگر سبزی ها در کیسه پلاستیکی در یخچال نگهداری شوند، به سرعت کپک می زنند. استفاده از آن برای سلامتی شما مضر خواهد بود. به عنوان آخرین راه حل، می توانید محصول را در یک کیسه کاغذی بپیچید تا رطوبت اضافی از بین برود. سپس سبزی ها پوسیده نمی شوند.

در ادامه بخوانید...

اشتباهات رایج در هنگام خرید از فروشگاهای مواد غذایی

در


هنگامی که شما وارد سوپر مارکت محل خود میشوید فقط بدنبال چیزی هستید که خودتان میخواهید. مواد غذایی و افراد زیادی در آنجا وجود دارد، لازم است شما یک گام به عقب برگشته مواد غذایی مورد نیاز و بودجه خود را بررسی کنید.


قضاوت در مورد ارزش غذایی مواد غذایی با توجه به برچسب: قانونا تولیدکنندگان مواد غذایی تمام حقایق را در مورد مواد غذایی بسته بندی شده توضیح نمیدهند. "شالی یوسف" متخصص تغذیه میگوید برچسب روی محصولات مواد غذایی که روی آن نوشته شده طبیعی، عالی، کم قند، بدون چربی و بدون گلوتن فقط بخاطر فریب شما بوده و تولیدکنندگان این برچسب ها را تهیه کردند. برای کشف حقایق کامل برچسب پشت بسته را نیز مطالعه نمایید


 هنگامی که شما در راهرو سوپرمارکت هستید فقط محصولات فرآوری شده با شکر و افزودنی های مصنوعی را میبینید. غذاهای فرآوری شده اغلب با مواد نگهدارنده، شیرین کننده، تند و زننده فرآوری میشوند. اگر شما از راهرو بیرون آمده و اطراف سوپرمارکت را بررسی کنید میتوانید کلی محصولات تازه مانند سبزیجات، میوه ها، گوشت، غذاهای دریایی درجه1 را پیدا کنید.


هنگامی که گرسنه هستید زمان خوبی برای خرید نمی باشد. زیرا افرادی که گرسنه هستند توسط غذاهای حاوی شکر وسوسه میشوند. و از خرید غذاهای مغذی غافل میگردند. و بیشتر تمایل به خرید مواد غذایی را دارند که برای بدن آنها هیچ فایده ای ندارد. (سیارک)


میتوانید ترشیجات و سس سالادها را در کمترین زمان در منزل تهیه کنید. سعی کنید اینگونه مواد غذایی را از فروشگاه ها تهیه نکنید زیرا این مواد حاوی طعم دهنده بوده و بخاطر هزینه بسته بندی گران میباشند پس با درست کردن این مواد در پول خود صرفه جویی کنید.


قبل از خرید و رفتن سوپرمارکت لیست مورد نیاز را برای یک هفته تهیه کنید. بدین ترتیب شما با اطمینان غذاهای سالم را خریده و از خرید غذاهای آماده اجتناب میکنید. و نیازی نیست مراجعه مکرر به فروشگاه داشته باشید.


خرید غذاهای آماده: اگر هدف شما از خریدن غذاهای آماده صرفه جویی در وقت و آشپزی راحت میباشد باید متوجه باشید که اینگونه مواد غذایی هیچوقت کیفیت و طعم غذاهای تازه را که شما در آشپزخانه تهیه میکنید ندارند. از اینها گذشته این مواد شامل مواد نگهدارنده مصنوعی مانند رنگ و طعم دهنده میباشد و بخاطر همین هفته ها و حتی ماه ها در قفسه فروشگاه سالم میمانند اگر شما مضررات غذاهی آماده را مطالعه نمایید هیچوقت چنین غذاهایی را خریداری نمیکنید.


سعی کنید از غذاهای تازه استفاده کنید. اگر شما هفته ای یک بار جهت خرید به فروشگاه میروید مطمئنا غذاهایی که میخرید کیفیت غذای تازه را ندارند مگر اینکه این غذاها منجمد شده باشند. با خرید کم غذا هم در پول و هم در وقت صرفه جویی کرده اید و هم از غذای تازه مملو از ویتامین استفاده میکنید.


افراد اکثرا عادت دارند غذاها را تکراری خریداری نمایند سعی کنید تا جایی که امکان دارد هربار که به فروشگاه میروید سبزی و گوشت تازه خریداری نمایید. غذای هر فصل را در همان فصل تهیه و استفاده کنید. بدین ترتیب از غذاهای مغذی  استفاده کرده اید.


از مواد غذایی پردازش نشده استفاده کنید: جو دوسر مثال خوبی برای این مورد میباشد. جو دوسر نسبت به جوهای زود هضم کم کم هضم شده و قند خون را به سرعت بالا نمیبرد. (سیارک)


هیچوقت از فروشگاه هایی که اجناس ارزان میفروشند خرید نکنید چون این فروشگاه ها با دو الی سه بار خرید شما را وسوسه میکنند مواد غذایی یا اجناسی را خرید نمایید که فعلا به آنها نیازی ندارید و بطور کلی بیش از نیاز خرید مینمایید. پس وسوسه نشده و پولتان را بی دلیل خرج نکنید.


همیشه از یک فروشگاه خرید نکنید. فروشگاه های مختلف را بازدید و با هم مطابقت دهید سعی کنید در خرید عجله نکرده و هرکدام از مواد غذایی را از یک فروشگاه خرید نمایید. بدین ترتیب شما مواد غذایی مورد نیاز خود را به قیمتی مناسب میخرید.


(سیارک) همیشه با یک بودجه ثابت خرید نکنید. سعی کنید لیست مورد نیاز خود را از قبل تهیه و طبق روال سابق خرید نکنید، بدین ترتیب وسوسه نشده و بیش از مصرف خود خرید نمیکنید.

منبعmsn.com

نظرات

در ادامه بخوانید...

درصد تقلبی بودن مواد غذایی که به نظر سالم و طبیعی می رسند

در

روغن زیتون

ماده غذایی آنچنان که در نگاه اول به نظر می رسند سالم نیستند.

 

آرزوی بسیاری از افراد است که فقط مفیدترین و طبیعی ترین مواد غذایی را برای  تغذیه استفاده کنند . در فروشگاه های مواد غذایی ، محصولات بسیار متنوعی  برای فروش عرضه می شود که فقط در نگاه اول ممکن است چشمگیر به نظر برسد. با این حال ، همه محصولات در خرده فروشی ها از کیفیت و طبیعی بودن مناسب برخوردار نیستند. بسیاری از آنها به منظور افزایش ماندگاری و طعم و مزه ی بیشتر تحت چندین بار پردازش قرار می گیرند. حتی محصولاتی که می گویند کاملاً طبیعی و ارگانیک هستند نیز همیشه اینگونه نیستند.

 

درصد تقلبی بودن مواد غذایی که به نظر سالم و طبیعی می رسند بسیار بالاتر است

1. قهوه

 قهوه
نوشیدن قهوه طبیعی در برزیل بهترین است.  / عکس

 

قبل از اینکه حتی قهوه تفت داده شود ، برای طعم دادن تخمیر شده و برخی از لایه های دانه ها برداشته می شوند. به گفته فوربس ، هرچه مصرف کننده قهوه تقاضای بیشتری داشته باشد ، تولیدکنندگان آن را یشتر پردازش می کنند. از فرآیند تخمیر برای تغییر طعم و شکل قهوه استفاده می شود. قهوه ای به اصطلاح طبیعی وجود دارد که به راحتی خشک می شود و سپس صادر می شود. این همان قهوه برزیلی است. اما نوشیدنی شسته و فرآوری شده می تواند به مدت یک هفته تخمیر شود و قهوه را به یک محصول شبیه طبیعی  تبدیل کند. بنابراین ، به احتمال زیاد انواع لوبیای قهوه مورد علاقه در واقع با کافئین مصنوعی تهیه می شوند. در عین حال ، تولیدکنندگان اصلاً موظف نیستند که این مورد را روی بسته بندی قید کنند.

 

2. شیر

شیر

شیر طبیعی در فروشگاه خریداری نمی شود. / عکس


به طور طبیعی ، برای نگهداری طولانی مدت ، شیر باید فرآوری و پاستوریزه شود تا برای مصرف ایمن باشد. با این حال ، پس از تغییرات متعدد ، عملا چیزی از طبیعی بودن محصول باقی نمی ماند. پس از ورود شیر از طریق لبنیات به کارخانه فرآوری ، انواع شیر ، حتی آنهایی که برای تهیه پنیر یا ماست استفاده می شوند ، از طریق جدا کننده منتقل می شوند. این باعث از بین رفتن اجزای اضافی و رسوبات می شود و همچنین تمام چربی ها را از بین می برد. پس از آن ، شیر به شیر بدون چربی تبدیل می شود و سپس بسته به درصد بسته بندی آینده ، مقدار چربی مورد نیاز به آن اضافه می شود.

 

محتوای چربی شیر طبیعی بسیار متفاوت است و به همه چیز بستگی دارد: از فصل ، از آب و هوا ، از خوراک و نژاد گاو که از آن به دست می آید. از بین بردن تمام چربی ها ، سپس اضافه کردن آنها و مخلوط کردن کامل آنها از لایه لایه شدن آنها ، تنها راه برای به دست آوردن یک محصول سازگار است.

 

3. عسل

عسل
در فروشگاه ، زنبورهای عسل اشتباه عسل درست می کنند.  / عکس


عسل محصولی بسیار سالم و خوش طعم است که باعث بهبودی بدن و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. با این حال ، در فروشگاه اغلب عسل به صورت فرآوری شده به فروش می رسد. بسیاری از عسل ها بدون گرده هستند. علاوه بر این ، برخی از تولیدکنندگان حتی به منظور افزایش حجم و کسب سود بیشتر ، شربت قند را به عسل اضافه می کنند. برای به دست آوردن یک محصول کاملاً طبیعی ، باید ترکیب آن را به دقت مطالعه کنید یا از زنبوردارن ا که به طور حرفه ای زنبورهای عسل تولید می کنند ، عسل را در یک زنبورستان خریداری کنید.

 

4. روغن زیتون

روغن زیتون
فقط قسمت کمی از بطری موجود در روغن زیتون یک محصول کاملا طبیعی است.  / عکس


روغن زیتون یک محصول بسیار محبوب است ، اما این محبوبیت اغلب با هزینه اضافی همراه است. به گفته فوربس ، روغن زیتون ، حداقل از سال 1980 ، تقلبی ترین محصول بوده است. یک مطالعه در سال 2011 در مرکز زیتون نشان داد که مارک های برتر تا 73 درصد مواقع فاقد محصول طبیعی هستند. در سال 2014 ، فقط در ایتالیا 95 مارک روغن زیتون تقلبی کشف و ضبط شد. غالباً ، تحت عنوان روغن زیتون طبیعی ، محصولی با مقدار کمی روغن زیتون طبیعی با مقدار زیادی روغن زیتون تصفیه شده از تفاله و روغنهای با کیفیت پایین فروخته می شود. 

 

5. شکر

 شکرشکر باید خردمندانه انتخاب شود.  / عکس

 

قند طبیعی در میوه ها و سبزیجات یافت می شود. علاوه بر این ، ویتامین ها و فیبرها با آن وارد بدن می شوند ، به همین دلیل قند بسیار سریعتر و بهتری جذب می شود. شکر تصفیه شده - حتی اگر از محصولات طبیعی مانند چغندر قند و نیشکر حاصل شود - نه تنها به شدت پردازش می شود ، بلکه یک نسخه صنعتی از فروکتوز و گلوکز نیز است ، استخراج و ترکیب می شود تا ساکارز تشکیل شود. این یک محصول کاملاً متفاوت است که نمی توان آن را طبیعی دانست ، به همین دلیل بدن کاملاً متفاوت و غیر طبیعی به آن واکنش نشان می دهد.

 

6. ماست

ماست
حتی برای کاهش وزن هم نباید ماست کم چربی بخرید.  / عکس


طبق گزارش مجله لس آنجلس ، صنعت ماست یک تقلب بزرگ است ، با شرکت های زیادی که برای جسورانه ترین ترکیبات ، طعم ها و نام ها رقابت می کنند. البته ، ماست یونانی کلاسیک وجود دارد ، اما انواع مختلف پرورشی ، کم چرب ، ایسلندی و بسیاری دیگر وجود دارد و هرکس مناسب ترین آن را برای خودش انتخاب می کند. همانطور که گفته شد ، همه ماست ها یکسان ساخته نمی شوند ؛ برخی از آنها طبیعی تر از بقیه هستند. خوشبختانه هکرهای ساده ای برای کمک به شما در انتخاب محصولی که مناسب شما باشد ، وجود دارد. برای مبتدیان ، به دنبال شربت ذرت با فروکتوز بالا ، طعم دهنده ها و رنگ های مصنوعی باشید. اگر چنین باشد ، قطعاً ماست طبیعی نیست. ماست کم چرب نیز به وضوح یک محصول سالم نیست. همیشه بهتر است ماست ساده انتخاب کنید تا بدون چربی.

اطلاعات مفید: تولید کنندگان قند بیشتر و مواد مغذی کمتری مانند پروتئین و ویتامین ها را به نسخه های کم چرب ماست اضافه می کنند.

 

7. هلو

هلو
هلو خوشمزه است ، اما بیشتر غیر طبیعی است.  / عکس

 

هیچ یک از انواع این میوه که هم اکنون در بازار موجود است به طور طبیعی ظاهر نشده است. جیمز کندی ، استاد شیمی در انستیتوی هایلیبری در استرالیا ، دقیقاً مطالعه کرده است که یک هلو 100 درصد طبیعی چگونه باید باشد. فقط سه نوع هلو به شکل طبیعی و از قبل اهلی شده وجود داشت و همه آنها در چین یافت می شدند. حدود 4000 سال قبل از میلاد کشاورزان چینی شروع به کشت انتخابی هلو کردند ، درختانی با بزرگترین و شیرین ترین میوه ها را برای کشت جمع آوری کردند. یک هلو کاملا طبیعی 64٪ تفاله خوراکی دارد ، در حالی که 90٪ هلوهای پرورش یافته اینگونه نیستند. با گذشت زمان ، بیش از 200 گونه جداگانه هلوهای بزرگتر ، آبدارتر و شیرین تر انتخاب و پرورش یافته اند که بسیار بهتر از گونه های ایجاد شده توسط طبیعت شده اند.

نظرات

در ادامه بخوانید...