تاریخچه شال های افسانه ای Pavlovo Posad

در

طرح شال ترکمنی

تاریخچه تولید شال های افسانه ای Pavlovo Posad، زمانی که توسط مردان بافته می شدند و نحوه استفاده آنها توسط طراحان مدرن،  با 20 عکس از شال های افسانه ای Pavlovo Posad در این مقاله آورده شده است.طرح هایی که بعد از 200 سال هنوز از مد نیفتاده است!!

این شال های افسانه ای حدود 200 سال توسط زنان پوشیده شده اند، دنیای مد و لباس تغییر کرده، نقشه ها ویرایش شده و تزئینات شال های Pavlovo posad به طور مداوم بهبود یافته، اما در عین حال سبک ها و سنت هایی که استادان قدیمی تهیه کرده اند به دقت نگهداری و حفظ شده اند. اجازه دهید با بردن شما به این جهان شال های روشن و رنگارنگ شگفت زده تان کنیم ...

آغاز این صنعت دستی معروف از پایان قرن هجدهم،  زمانی که دهقان ایوان لابزین در روستای پاولووو، که قبلا در سایت Pavlovsky Posad واقع شده بود، تولید نساجی برای روسری بافته شده را تأسیس کرد شروع شد.

به زودی، روسری و شال این کارخانه به لطف کیفیت بالا به طور گسترده ای شناخته شده و با بردن جوایز در نمایشگاه های بین المللی معروف شد. بر خلاف محصولات اروپایی،تکنیک تولید چنین شال ها بسیار دشوار بود، آنها یک رویه نبودند،این شال ها از هر دو طرف قابل استفاده بودند.
از آغاز دهه 50 قرن نوزدهم، با ابتکار نوه بزرگ لابزین و همسایه او، واسیلی گریازنف، کارخانه به تولید روسری چاپی پشمی، تاسیس شد. این روسری ها روشن و رنگارنگ بودند که مشهور به Pavlovsky Posad شدند.


در ابتدا تنها سه رنگ، سیاه، زرشکی و کتان بی رنگی به عنوان زمینه شال استفاده شد. آنها همچنین رنگ گل ها را با فراوانی رنگ های روشن ایجاد می کردند. بعدها، زمینه را متنوع تر کردند (آبی، صورتی، سبز، قهوه ای ...).

در اواخر قرن نوزدهم، سبک Pavlovo Posad با پراکندگی گل روشن آن در نهایت شکل گرفت. پرطرفدارترین گل این شال ها یک گل رز بود که نماد زیبایی و عشق است، اما گل رز نه به تنهایی، بلکه در ترکیب با دیگر رنگ های بسیار متفاوت دیده می شود. استفاده از فن آوری های مدرن اجازه داد تنوع هر چه بیشتر در رنگ و طرح ایجاد شود.

طرح شال ترکمنی

طرح شال ترکمنی

یکی دیگر از پرطرفدارترین گلها دالیا است، تصاویری که روی روسری می تواند با رنگ های مختلف باشد.

طرح شال ترکمنی

طرح شال ترکمنی

طرح شال ترکمنی

طرح شال ترکمنی
علاوه بر گل های باغچه ای که برای ایجاد الگوهای بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند، گل های گیاهی کم نظیر مانند بابونه،گل صدف، گل شیپوری و ... را می توان بر روی روسری دید.

طرح شال ترکمنی

طرح شال ترکمنی

یک روسری، یک تکه پارچه با یک الگوی بسیار ساده به نظر می رسد. اما برای ایجاد آن، تکنولوژی های بسیار پیچیده ای استفاده می شود. پیش از این، طراحی بر روی پارچه به صورت دستی منتقل میشد. برای این منظور از فرم های چوبی مخصوص حک شده استفاده می کردند

از آغاز دهه 70 قرن بیستم، استفاده از الگوهای مش و نایلون در الگوهای رسم شده، تکنولوژی را بسیار ساده کرده و تولید روسری چاپ شده را تسریع کرده است.در تصاویر زیر هر روسری را هنرمند خاصی طراحی کرده است.

طرح شال ترکمنی

شال "شاهزاده ناصیه". هنرمند والری فدایوا

طرح شال ترکمنی

روسری "Nostalgia". هنرمند زینوویف کلارا


یکی از مشهورترین طرح های روسی که طراحی آن درهشت رنگ مختلف در سال 1985 انجام شد شد. این  می آید.

طرح شال ترکمنی

زیباترین گزینه روسری در رنگ فیروزه ای روشن است

طرح شال ترکمنی

طرح شال ترکمنی

طرح شال ترکمنی

طرح شال ترکمنی

طرح شال ترکمنی

طرح شال ترکمنی

طرح شال ترکمنی

طرح شال ترکمنی

طرح شال ترکمنی

طرح شال ترکمنی

نظرات

در ادامه بخوانید...

چرا این روسری برنده جایزه در زمان جنگ جهانی اول شد؟ عکس

در

چرا این روسری برنده جایزه ی سرباز در زمان جنگ جهانی اول شد؟

در اینجا عکس یکی از نسخه های بسیار مردانه شال که در طول جنگ جهانی اول بافته شده است را می بینید. در نقشه این روسری که بسیار آموزنده است تمام جزئیات روند باز و بستن یک تفنگ دیده می شود.

نظرات

در ادامه بخوانید...

40 عکس از دوقلو های مدل خوشکل بخش دوم

در


با گذشت زمان، آوا و لی بزرگ شدند و شخصیت های خود را توسعه دادند. آنها در فعالیت های فوق العاده ای مانند رقص و شنا فعالیت داشتند.

جکی می گوید: "من ایده ی خود را برای دختران ارائه دادم که اگر آنها برای مدل شدن  آماده شوند، علاوه بر کلاس های رقص و شنا آنها هر هفته، می توانند مدلینگ و  مدل سازی را در دنیای مد و لباس را امتحان کنند."
در حال حاضر که بچه ها بزرگتر شده اند برای دنیای مد و مدل سازی هیجان زده اند
برای دختران و مادرشان، یکی از سخت ترین جنبه های زندگی جدید خود در جهان مدل سازی، تنها ترافیک LA است. آنها چندین بار در هفته به مرکز شهر لس آنجلس می آیند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

مد و لباس با میراندا کر

در
مد و لباس با میراندا کر

 تصویر مد و لباس  روز از میراندا کر مدل استرالیایی

مدل 1

مد و لباس با میراندا کر

هفته کاری خود را با مد لباس ساده، شیک و راحت آغاز کنید. 

مدل 2

مد و لباس با میراندا کر


در یک نگاه، شلوار جین شیک به نظر می رسد، متفاوت است.  ژاکت سیاه با کت سیاه و سفید بخوبی ست شده است.ترکیب یک لباس ساده برای یک مدل مشهور

مدل 3

مد و لباس با میراندا کر


 شما می توانید تی شرت ساده را با شلوار گلدار ست کنید.

مدل 4

مد و لباس با میراندا کر


کفش پاشنه بلند، بلوز سفید، شلوار برش دار باظاهری زیبا و دقیق 

مدل 5

مد و لباس با میراندا کر


مدل 6

نظرات

در ادامه بخوانید...

هنرمندی که جان لنون و مرلین مونرو کارهایش را تحسین می کردند

در

ورا نویمان یک هنرمند و کارآفرین آمریکایی بود که به خاطر اطراحی های شیک و رنگی خود، به شهرت جهانی دست پیدا کرد.پدر و مادر ورا فانی و میر سالف  بودند.ورا سومین فرزند از چهار فرزند آنها بود. پدر و مادر ورا در آموزش و پرورش آنها تنها یک روش را دنبال می کردند : "علاقه خود را پیدا و آن را دنبال کنید".

آنها به دنبال شور و هیجان فرزندان خود بودند، امیدوار بودند که در زندگی موفق شوند.

چهار فرزند سالف هر کدام یک حرفه خلاقانه برای خود انتخاب کردند و کاملا موفق شدند. 

ورا در مدرسه هنر پذیرفته شد و سپس در رشته طراحی درس خواند. او به عنوان یک طراح مد،طراح مد و لباس، به عنوان طراح نساجی در خیابان هفتم در نیویورک شروع به کار کرد، طراحی پارچه برای اتاق کودکان ...

ورا سالف باجورج نویمان که در کار منسوجات بود ازدواج کرد. خانواده نویمان زمانی در تولید نساجی و پارچه مشغول به کار بودند، و همه اسرار ساخت و ساز را می دانستند.زن و شوهر به یک استودیوی کوچک در خیابان 17 نقل مکان کردند و کار خودشان را شروع کردند و شرکتی با نام ساده Printex ثبت کردند.

سبک سازی و واقع گرایی در نقاشی های ورا نویمان.

ورا و جورج طراحی یک ماشین چاپ روی ابریشم را طراحی کردند که بسیار کوچک بود و روی میز شام جا می شد. آنها شروع به چاپ دستمال کتانی با نقاشی های ساده و خنده دار و غیر معمول به عنوان یک وسیه ای تزیینی از طراحی های ورا کردند. خشخاش قرمز، پروانه ها و سبزیجات خنده دار...

 

به زودی آنها با دوست جورج، فردریک هام مهاجر آلمانی، که تجربه قابل توجهی در تجارت پارچه داشت شریک شدند. پس از مدتی، شرکت آنها دیگر در یک آپارتمان کوچک جا نمی گرفت.

 

بعضی از آثار ورا نویمان به طور عمدی بصورت مبتدی ظاهر می شوند، به طوری که ظاهرا فردی برای اولین بار قلم مو را برداشته  و نقاشی می کشد.

چاپ خلاقانه توسط ورا نویمان ایجاد شده است.

با شروع جنگ جهانی دوم تقاضا برای محصولات ورا که بیشتر پارچه های پرده ،روتختی و ملحفه بود کاهش یافت . ورا در جستجوی محصول جایگزین برای کسب و کار خود بود و سرگردان در مغازه ها به دنبال ایده های جدید می گشت که چتر نجات ابریشمی را دید. به این ترتیب، "روسری افسانه ای نویمان" متولد شد. شروع کسب و کار جدید او در زمینه مد روی روسری ابریشمی با امضای هنری "ورا" بود، بنابر این اولین روسری امضا دار در طول تاریخ تولید شد.

در نسخه های چاپ شده برای روسری و دستمال کاغذی، ورا همان علامتی را که در نقاشی هایش به کار می برد استفاده می کرد .نوشته کلمه ورا و تصویر یک لیدی باگ ( کفشدوزک) . بنابراین او نخستین روسری را با یک لوگو برای کسب و کار خود ساخت.

روسری ساخته شده از ابریشم چتر نجات به سرعت توجه افراد مشهور را جلب کرد و خودش و به زودی با زنان مشهور و شناخته شده در سراسر کشور آشنا شد. از اولین زنانی که کارهای ورا را استفاده و تحسین می کردند می توان از مرلین مونرو ، گریس کلی و بیس ترومن نام برد. مریلین مونرو، آثار ورا را تحسین میکرد.

گریس کلی فراموش نکرد که یک تکه ابریشم را با یک چاپ ساده و ساده در اطراف گردنش ببندد و بانوی اول آمریکا، بیس ترومن، پارچه هایی با الگوهای ورا برای تزیینات داخلی کاخ سفید را انتخاب کرد. زنان از سراسر کشور محصولات رنگارنگ و شاد او انتخاب می کردند.

با مرگ ناگهانی جورج در سال 1962، ورا نمی توانست به تنهایی با کسب و کار کنار بیاید و مجبور به فروش این تجارت به صنایع منهتن در سال 1967 شد.  ورا و ورنرهام عضو هیئت مدیره شدند و ورا همچنان به عنوان یک مدیر خلاق باقی ماند. شرکت شروع به تولید لباس های ورزشی کرد و ورا این اجازه را داد تا با چاپ های او تولید لباس ورزشی، کیف و کفش را آغاز کند.

طرح های ورا نویمان با ماهی تلطیف شده.

عکس از جین فوندا طراح پارچه: ورا نویمان.

عکس از ورا نویمان 

با این حال، چیزهایی با چاپ های ورا برای زنان با درآمد کم نیز در دسترس بود، زیرا اکثر او با آوردن شادی به خانه های مردم عادی می درخشید.

چاپ از ورا نویمان

 


راز محبوبیت ورا نویمان چه بود؟ در سادگی، تنوع و استفاده از سایه های غیر منتظره ی روشن و در  ادای دین به رنگ های تأیید کننده زندگی .

هنرمند گاهی اوقات از رنگهای تیره رنگارنگ استفاده می کرد، اما نقاشی های او بنفش، براندی و سبز تیره بسیار کمتر از گل سرخ، نارنجی آفتابی، شاداب سبز و آسمان آبی است.

گاهی اوقات ورا از سایه های پیچیده استفاده می کرد ...

 

... اما رنگ های روشن تر را ترجیح می داد.

 

در سال 1970، یک نمایشگاه از نقاشی های ورا نویمان در گالری امیل والتر برگزار شد که شامل حدود پنجاه اثر اصلی با یک لوگوی ثابت بود. اولین خریدار ... جان لنون بود! 

چاپ بر روی پارچه و طرح توسط ورا نویمان.

در دهه 70، موسسه اسمیتسونیان برنامه Salute to Faith: Renaissance Woman را در موزه تاریخی و فنی راه اندازی کرد.

عکس از ورا نویمان در حال طراحی

ورا نویمان کل زندگی خودو به معنای واقعی کلمه، تا آخرین روز زندگی را به نقاشی اختصاص داد. او در اثر نارسایی قلبی در بیمارستان در روز 15 ژوئن 1993، در نیویورک فوت کرد. 

       سرامیک با نقوش

در فوریه 2012، Crate & Barrel نسخه های 3 دستمال مرطوب آشپزخانه ورا را دوباره چاپ کرد - آنهایی که بعدا معروفیت خود را در سراسر آمریکا به نمایش گذاشتند.

در ماه آوریل 2013، فروشگاه Target با فروش هجده نوع چاپی بر اساس نقاشی های ورا، با حفظ امضای خود و لیدی باگ افسانه ای، شروع به فروش کردند.

چاپ از ورا نویمان

ورا نویمانبا طرح هایش به خانه های آمریکایی های عادی بازگشته است تا برای آنها شادی خالص به ارمغان بیاورد.

 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

قوانین لباس پوشیدن در مردان

در
قوانینی در لباس پوشیدن هست که یک بار ارزش یادگیری را برای همیشه دارد.
برند معروف "Coco Chanel " در زمینه مد و لباس می گوید: "هنگامی که شما درست لباس نمی پوشید، دیگران متوجه می شوند." و سخت است که در این سخن با او موافق نباشید، زیرا لباس جزء مهمی از تصویری است که در ذهن دیگران می سازیم و رعایت نکردن هرگونه قوانین مد در آن ممکن است به ضرر ما باشد، به ویژه هنگامی که آن را برای اولین جلسه یا اولین ملاقات تجاری می پوشیم. در این پست 7 عدد از قوانین لباس پوشیدن برای مردان را آورده ایم.
 

1. دکمه وسط کت همیشه بسته باشد، دکمه بالا اختیاری است، دکمه پایین هرگز بسته نباشد.

 

2. انتهای کراوات باید به سگک کمر بند برسد.

 

3. اگر یک پیراهن بدون ژاکت بپوشید، کراوات مورد نیاز نیست.

 

4. اگر پیراهن را داخل شلوار می کنید، حتما کمربند ببندید.

 

5. کمربند باید با کفش هم رنگ باشد.

 

6. تمام برچسب های قابل مشاهده بر روی لباس باید کنده و جدا شوند.

 

7. جوراب باید به اندازه کافی ساق داشته باشد تا وقتی که می نشینید پاهای شما از زیر شلوار لخت دیده نشود.

 
این نکات را با یک دوست که به یک مصاحبه مهم می رود و یا یک همکار که نمی تواند در انتخاب یک کراوات تصمیم گیری کند، به اشتراک بگذارید. اجازه دهید جهان اطراف کمی بهتر شود!
 

نظرات

در ادامه بخوانید...

10 ترکیب رنگی در لباس زمستانی 2019

در
در زمستان، زمانی که آسمان خاکستری است و آفتاب کمی وجود دارد، من واقعا میخواهم رنگهای روشن را به زندگی ام وارد کنم و در اینجا یک کمد لباس می تواند به ترکیب رنگ کمک کند. نکته اصلی در مد ترکیب صحیح رنگ ها با یکدیگر است.
 
ما در  sayarak.com تصمیم گرفتیم وظیفه شما را ساده کرده و برایتان ترکیب رنگ ها را تهیه کنیم که به شما کمک می کند رنگ های مناسب را در کمد زمستان خود با همدیگر ست کنید.
 

رنگ خاکستری

10 ترکیب رنگی در لباس زمستانی 2019
خاکستری رنگی به شدت خسته کننده است اما در لباس های زمستان زیاد استفاده می شود. اگر شما  کت را با لوازم جانبی در رنگ سیاه، سفید، سبز یا شرابی تکمیل کنید، می توانید یک نگاه تازه و مدرن از رنگ خاکستری دریافت کنید. 
 
رنگ یاسی
10 ترکیب رنگی در لباس زمستانی 2019
رنگ یاسی با سایه های سیاه، یک رنگ بسیار غیر معمول و مرموز. می توانید با کمربندهای سیاه و خاکستری یا ترکیب آن با رنگ های روشن ست کنید. یاسی با رنگ های سرد، بژ، سبز، قرمز و سایه های بنفش ترکیب دلپذیری دارد.

رنگ سبز

10 ترکیب رنگی در لباس زمستانی 2019
سبز یکی از رنگهای اصلی است. نکته اصلی این است که سایه ی درست را انتخاب کنید. سیاه، سفید یا بژ را به سبز اضافه کنید.
 

رنگ خردلی

10 ترکیب رنگی در لباس زمستانی 2019
رنگی که کاملا به زمستان متصل است. پالتو خردلی و یا کت کوتاه ممکن است به خوبی یکی از لباس های اصلی در کمد باشد.رنگ خردلی با کلاسیک های سیاه، خاکستری، سفید و آبی ترکیب شده است. ترکیبی جالب از خردل با  بنفش، سبز، شراب یا چغندری به نظر خوب می رسد.
 

رنگ قرمز

10 ترکیب رنگی در لباس زمستانی 2019
طرفداران قرمز  این رنگ را در زمستان از دست ندهید. علاوه بر این، موسسه رنگ Pantone رنگ قرمز را رنگ  مد و لباس زمستان 2018-2019 نامید. یک کت قرمز یا پالتو قرمز را با شلوار سیاه و دستکش بپوشید، ترکیب این دو رنگ عالی می شود. یک کت قرمز، شلوار سیاه و یک کلاه سفید ترکیب کنید.
 

رنگ سیاه

10 ترکیب رنگی در لباس زمستانی 2019
سیاه و سفید با انواع مختلفی از رنگ قرمز، سفید، خاکستری، آبی و غیره ترکیب شده است. ترکیبی از سیاه و صورتی، سیاه و سفید و سبز در زمستان بسیار عالی خواهد بود.
 
 

رنگ صورتی

10 ترکیب رنگی در لباس زمستانی 2019
رنگ صورتی به رنگ سبز روشن، سفید، آبی، خاکستری و صورتی پررنگ می آید. 

رنگ زرد

10 ترکیب رنگی در لباس زمستانی 2019
رنگ زرد یک ابزار خوب برای ست کردن با لباس خاکستری است. ترکیبی از زرد با سیاه و سفید، خاکی، خاکستری، آبی و بژ عالی است. اگر فکر می کنید، که زرد به صورت شما نمی آید، رنگ زرد را برای  لوازم جانبی روزانه خود انتخاب کنید: کیف، دستمال، کفش و یا لباس زیر پالتو.
 

سایه های بژ

10 ترکیب رنگی در لباس زمستانی 2019
بژ یک رنگ کلاسیک ابدی است و باید برای همیشه باشد. نکته اصلی - انتخاب سایه ای از بژ است. ترکیب آن را با لوازم جانبی به رنگ های قهوه ای مایل به زرد، شلوار های تیره، شلوار آبی .
 

رنگ آبی

10 ترکیب رنگی در لباس زمستانی 2019
رنگ آبی لباس نیزیک رنگ پایه است. اما آبی، بر خلاف سیاه، خیلی متضاد نیست. ترکیبی از سفید، خاکستری، بنفش، قرمز یا خاکی. ترکیبی از آبی و سبز به نظر فوق العاده می آید.
 

رنگ بنفش

10 ترکیب رنگی در لباس زمستانی 2019
ظاهر خود را با لوازم جانبی بنفش کامل کنید.با دستکش ها، روسری و غیره
 
آیا شما به ترکیب رنگ لباس در زمستان علاقه دارید؟در نظرات به اشتراک بگذارید.

نظرات

در ادامه بخوانید...