هنرمندی که جان لنون و مرلین مونرو کارهایش را تحسین می کردند

در

ورا نویمان یک هنرمند و کارآفرین آمریکایی بود که به خاطر اطراحی های شیک و رنگی خود، به شهرت جهانی دست پیدا کرد.پدر و مادر ورا فانی و میر سالف  بودند.ورا سومین فرزند از چهار فرزند آنها بود. پدر و مادر ورا در آموزش و پرورش آنها تنها یک روش را دنبال می کردند : "علاقه خود را پیدا و آن را دنبال کنید".

آنها به دنبال شور و هیجان فرزندان خود بودند، امیدوار بودند که در زندگی موفق شوند.

چهار فرزند سالف هر کدام یک حرفه خلاقانه برای خود انتخاب کردند و کاملا موفق شدند. 

ورا در مدرسه هنر پذیرفته شد و سپس در رشته طراحی درس خواند. او به عنوان یک طراح مد،طراح مد و لباس، به عنوان طراح نساجی در خیابان هفتم در نیویورک شروع به کار کرد، طراحی پارچه برای اتاق کودکان ...

ورا سالف باجورج نویمان که در کار منسوجات بود ازدواج کرد. خانواده نویمان زمانی در تولید نساجی و پارچه مشغول به کار بودند، و همه اسرار ساخت و ساز را می دانستند.زن و شوهر به یک استودیوی کوچک در خیابان 17 نقل مکان کردند و کار خودشان را شروع کردند و شرکتی با نام ساده Printex ثبت کردند.

سبک سازی و واقع گرایی در نقاشی های ورا نویمان.

ورا و جورج طراحی یک ماشین چاپ روی ابریشم را طراحی کردند که بسیار کوچک بود و روی میز شام جا می شد. آنها شروع به چاپ دستمال کتانی با نقاشی های ساده و خنده دار و غیر معمول به عنوان یک وسیه ای تزیینی از طراحی های ورا کردند. خشخاش قرمز، پروانه ها و سبزیجات خنده دار...

 

به زودی آنها با دوست جورج، فردریک هام مهاجر آلمانی، که تجربه قابل توجهی در تجارت پارچه داشت شریک شدند. پس از مدتی، شرکت آنها دیگر در یک آپارتمان کوچک جا نمی گرفت.

 

بعضی از آثار ورا نویمان به طور عمدی بصورت مبتدی ظاهر می شوند، به طوری که ظاهرا فردی برای اولین بار قلم مو را برداشته  و نقاشی می کشد.

چاپ خلاقانه توسط ورا نویمان ایجاد شده است.

با شروع جنگ جهانی دوم تقاضا برای محصولات ورا که بیشتر پارچه های پرده ،روتختی و ملحفه بود کاهش یافت . ورا در جستجوی محصول جایگزین برای کسب و کار خود بود و سرگردان در مغازه ها به دنبال ایده های جدید می گشت که چتر نجات ابریشمی را دید. به این ترتیب، "روسری افسانه ای نویمان" متولد شد. شروع کسب و کار جدید او در زمینه مد روی روسری ابریشمی با امضای هنری "ورا" بود، بنابر این اولین روسری امضا دار در طول تاریخ تولید شد.

در نسخه های چاپ شده برای روسری و دستمال کاغذی، ورا همان علامتی را که در نقاشی هایش به کار می برد استفاده می کرد .نوشته کلمه ورا و تصویر یک لیدی باگ ( کفشدوزک) . بنابراین او نخستین روسری را با یک لوگو برای کسب و کار خود ساخت.

روسری ساخته شده از ابریشم چتر نجات به سرعت توجه افراد مشهور را جلب کرد و خودش و به زودی با زنان مشهور و شناخته شده در سراسر کشور آشنا شد. از اولین زنانی که کارهای ورا را استفاده و تحسین می کردند می توان از مرلین مونرو ، گریس کلی و بیس ترومن نام برد. مریلین مونرو، آثار ورا را تحسین میکرد.

گریس کلی فراموش نکرد که یک تکه ابریشم را با یک چاپ ساده و ساده در اطراف گردنش ببندد و بانوی اول آمریکا، بیس ترومن، پارچه هایی با الگوهای ورا برای تزیینات داخلی کاخ سفید را انتخاب کرد. زنان از سراسر کشور محصولات رنگارنگ و شاد او انتخاب می کردند.

با مرگ ناگهانی جورج در سال 1962، ورا نمی توانست به تنهایی با کسب و کار کنار بیاید و مجبور به فروش این تجارت به صنایع منهتن در سال 1967 شد.  ورا و ورنرهام عضو هیئت مدیره شدند و ورا همچنان به عنوان یک مدیر خلاق باقی ماند. شرکت شروع به تولید لباس های ورزشی کرد و ورا این اجازه را داد تا با چاپ های او تولید لباس ورزشی، کیف و کفش را آغاز کند.

طرح های ورا نویمان با ماهی تلطیف شده.

عکس از جین فوندا طراح پارچه: ورا نویمان.

عکس از ورا نویمان 

با این حال، چیزهایی با چاپ های ورا برای زنان با درآمد کم نیز در دسترس بود، زیرا اکثر او با آوردن شادی به خانه های مردم عادی می درخشید.

چاپ از ورا نویمان

 


راز محبوبیت ورا نویمان چه بود؟ در سادگی، تنوع و استفاده از سایه های غیر منتظره ی روشن و در  ادای دین به رنگ های تأیید کننده زندگی .

هنرمند گاهی اوقات از رنگهای تیره رنگارنگ استفاده می کرد، اما نقاشی های او بنفش، براندی و سبز تیره بسیار کمتر از گل سرخ، نارنجی آفتابی، شاداب سبز و آسمان آبی است.

گاهی اوقات ورا از سایه های پیچیده استفاده می کرد ...

 

... اما رنگ های روشن تر را ترجیح می داد.

 

در سال 1970، یک نمایشگاه از نقاشی های ورا نویمان در گالری امیل والتر برگزار شد که شامل حدود پنجاه اثر اصلی با یک لوگوی ثابت بود. اولین خریدار ... جان لنون بود! 

چاپ بر روی پارچه و طرح توسط ورا نویمان.

در دهه 70، موسسه اسمیتسونیان برنامه Salute to Faith: Renaissance Woman را در موزه تاریخی و فنی راه اندازی کرد.

عکس از ورا نویمان در حال طراحی

ورا نویمان کل زندگی خودو به معنای واقعی کلمه، تا آخرین روز زندگی را به نقاشی اختصاص داد. او در اثر نارسایی قلبی در بیمارستان در روز 15 ژوئن 1993، در نیویورک فوت کرد. 

       سرامیک با نقوش

در فوریه 2012، Crate & Barrel نسخه های 3 دستمال مرطوب آشپزخانه ورا را دوباره چاپ کرد - آنهایی که بعدا معروفیت خود را در سراسر آمریکا به نمایش گذاشتند.

در ماه آوریل 2013، فروشگاه Target با فروش هجده نوع چاپی بر اساس نقاشی های ورا، با حفظ امضای خود و لیدی باگ افسانه ای، شروع به فروش کردند.

چاپ از ورا نویمان

ورا نویمانبا طرح هایش به خانه های آمریکایی های عادی بازگشته است تا برای آنها شادی خالص به ارمغان بیاورد.

 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

20 نقاشی شگفت انگیز با چاقو

در

نقاشی چاقو

نلی فرانسوا یک فرانسوی  بومی مارسی، که از صحنه های پیش پا افتاده و ساده  و راه حل های استاندارد در زمینه عکاسی خسته شده است و به نقاشی رو آورده، به همین دلیل است که شاهکارهای شگفت انگیز، غیر معمول و پر از پرتره های احساسی را ،  نقاشی چاقو ساده  ، به تمام جهان ارائه می دهد - تصاویر نقاشی شده از عکس هایی است، که با استفاده از یک چاقو و پالت رنگ درست شده اند.

 

عکس نقاشی چاقو

با نگاهی به چنین شورش رنگ، انواع احساسات ایجاد می شود: بعضی ها آن را دوست دارند، بعضی چشم هایشان را از رنگ های روشن برمی گردانند. اما نمی توانند به آثار فرانسوا بی تفاوت باشند. کار او، در این روش غیر معمول و گاه به ظاهر پر هرج و مرج انجام می شود، دیدگاه ها را جذب می کند و مجبور می کند نقاشی های او را  را دوباره و دوباره ببینند.

 

چشمانش 

غم و اندوه

او مایل به اشتراک گذاشتن نقاشی هایش می باشد و می گوید که چگونه نقاشی های خود را ایجاد می کند. او می گوید که عکس هایی او را جذب می کند که بیشترین تاثیر را دارند و حداکثر تاثیر احساسی و حساسیت را به همراه می آورند.

 

نقاشی با چاقو

و پس از آن، با ارائه طیف وسیعی از رنگ روی  بوم ، با کمک یک چاقو، آنها را با حرکات ناگهانی و هرج و مرج، که در نقاشی ایجاد خطوط تیز و شکسته ای می کند، اعمال می نماید.

 

طرح نقاشی چاقو

 

پرتره یک دختر 

پرتره یک مرد

به چی فکر میکنه؟

انتخاب رنگ ها، به گفته هنرمند، به صورت جداگانه برای نقاشی روی هر عکس انجام می شود. او شخصیت های منحصر به فرد  و مشهور را در کارهایش برجسته نمی کند. بلکه افراد ساده، دوستان و آشنایان، و همچنین عکس هایی که در اینترنت می بیند، می توانند قهرمانان نقاشی های او باشند. هر تن و سایه به دقت برای پس زمینه  و کلی احساس : رنگ های تیز تر، آبی تر - برای کار غم انگیز و تاثیر گذار، و رنگ های روشن، آفتابی، از زرد به قرمز آتشین - برای جسارت

 

تصویر رنگی زیبا

کشیدن نقاشی چاقو

او ساکت است

چهره آنها

اشک

عمق تصویر به واسطه چشم های روشن بیان شده - تنها چیزی که نقاش به طور کامل در چهره انسان به تصویر می کشد، دقیق تر از همه جزئیات است. آبی یا قهوه ای، آنها مانند یک آینه روح هستند، چشم ها سخن می گویند : غم و اندوه، شادی، غم و اندوه و یا تعجب، زندگی گذشته و یا احساسات دیوانه وار در عکس ملاحظه می شود.

 

پسر بچه

آرامش و قدرت

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

نقاشی زنده، این نقاش روی بدن و لباس افراد نقاشی می کشد

در

نقاشی های الکسا میاده زنده هستند، این هنرمند نقاش بجای نقاشی روی بوم و آویزان کردن در گالری ترجیح داده از بوم های انسانی استفاده کند و به نقاشی جان ببخشد.

او از این نقاشی های زنده عکس می گیرد، در زیر تعدادی از این عکس ها را مشاهده می کنید.

در نقاشی های او استفاده زیاد از رنگ ها جلب توجه می کند، وقتی با دقت بیشتر و از نزدیک به آنها نگاه می کنید ترکیب زیبایی از اندام انسان و رنگ ها را می بینید که به بهترین نحو در کنار هم قرار داده شده است.

 

بیشتر سبک های نقاشی طی صد ها سال تکمیل شده است، سبک الکسا حرف جدیدی در نقاشی است، او انسان را روی انسان نقاشی می کند.

 

 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

سرنوشت غم انگیز معروف ترین دختر اسپانیایی مارگاریتا ترزا در شش پرتره

در

سرنوشت غم انگیز معروف ترین دختر

تقریبا هنر دوستان با ظاهر دختری کوچک در بوم های نقاشی  دیه گو ولاسکوس، نقاش مشهور اسپانیایی آشنا هستند این دختر کوچک infanta Margherita Teresa اینفانت مارگاریتا ترزا است که در سن بسیار کم به همسری لئوپولد یکم امپراتور مقدس روم در آمد. لئوپولد یکم در وین بود و دیه گو ولاسکوس هر چند سال یک نقاشی از مارگاریتا ترزا برای  داماد می فرستاد تا او بتواند رشد عروس خود را ببیند. بنابراین، در دوران کودکی، اینفانت مارگاریتا ترزا ی کوچک، اغلب مجبور بود که در مقابل هنرمند مشهور بی حرکت بنشیند سرنوشت شاهزاده خانم بسیار غمگین ، برای همیشه در مجموعه پرتره های نقاش مشهور اسپانیایی دیه گو ولاسکوس دیده می شود.

سرنوشت غم انگیز معروف ترین دختر

والدین مارگاریتا ترزا: پادشاه اسپانیا فیلیپ چهارم و همسر دومش Marianne of Austria  نقاش: دیه گو ولاسکوس.

مارگاریتا ترزا در سال 1651 در مادرید از فیلیپ چهارم پادشاه اسپانیا و ماریان اتریش، از شاخه امپراتوری

دودمان هابسبورگ متولد شد. والدین اینفانت بستگان نزدیک یکدیگر بودند. علاوه بر این، فیلیپ تقریبا سی سال از همسر جوانش بزرگتر بود. با گذشت 12 سال ازدواج، ماریانا در نهایت توانست اولین فرزند زندگی خود مارگاریتا ترزا را به دنیا بیاورد.

تقریبا از زمان تولد، قرار ازدواج اینفانت مارگاریتا ترزا با امپراتور آینده، لئوپولد اول، گذاشته شد.این اتحاد خانوادگی میان نمایندگان دودمان هابسبورگ برای تقویت موقعیت اسپانیا و امپراطوری روم و همچنین  پادشاهی فرانسه بود.

سرنوشت غم انگیز معروف ترین دختر

لئوپولد اول


همسر متولد Infanta مارگاریا برای او 11 سال سن داشت و عمو پدر و مادرش و پدر و مادر پدرش بود. هابسبورگ از ازدواج های درون خانوادگی استقبال میکرد، که از لحاظ ژنتیک معمولا منجر به تولد فرزندان مرده یا ناسالم میشد. در یک کلام، ازدواج های درون خانواده  به طور کامل سبب از بین رفتن تنوع در ژن آنها شد، اما در آن زمان هیچ کس توجهی به آن توجهی نمی کرد.

سرنوشت غم انگیز معروف ترین دختر

نقاش: دیه گو ولاسکوس


و به همین ترتیب، به لطف قرارداد ازدواج خانوادگی، پس از قرن ها ما می توانیم پرتره های Infanta را که هر چند سال کشیده می شد تا به دربار لئوپولد اول فرستاده شود را ببینیم و تحسین کنیم

در آن زمان، خوشبختانه، دیه گو ولاسکوس، نقاش مشهور، در دربار فیلیپ چهارم کار میکرد، که با چنین ترس و عشق، یک فرشته کوچولو، بسیار شیرین و شاد را در نقاشی هایش نشان می دهد. ملکه آینده مطابق با تمامی قواعد آداب قصر آموزش می دید.

سرنوشت غم انگیز معروف ترین دختر

1656 موزه سلطنتی پرادو. نقاش: دیه گو ولاسکوس

لباس زرق و برق دار با طلا و نقره،  موهایی با رنگ روشن و  درخشش چشمان او مشخصه همه پرتره های دیه گو ولاسکوس است.

سرنوشت غم انگیز معروف ترین دختر

پرتره اول Infanta Margarita. نقاش: دیه گو ولاسکوس

وقتی دیه گو ولاسکوس اولین پرتره مارگاریتا را نقاشی کرد، دیه گو 54 سال داشت و دختر دو ساله بود. هنرمند به نظر می رسد که کودک را تحسین می کرده و با آرامش بر روی بوم، موهای نرم که هنوز کوتاه بوده و روی گونه های کودک را پوشانده در یک لباس بدون ژپون اما مجلل نقاشی کرده است.

در این پرتره به منظور کاهش خستگی کودک، نقاش اجازه داده تا دختر با یک دست به میز تکیه بدهد و با دست دیگر مانند یک بزرگسال بادبزنی در دست دارد. چهره کودک نارضایتی و خشم کودک را نشان می دهد زیرا  از بازی های معمول و سرگرم کننده کودکانه جدا شده و همچنین مدت زمان زیادی را در موقعیت ناراحت کننده ایستاده است. 

سرنوشت غم انگیز معروف ترین دختر

پرتره از Infanta Margarita  لوور، پاریس. نقاش: دیه گو ولاسکوس 1655

پس از گذشت چند سال، دیه گو ولاسکوس دوباره تصویری از Infanta را می کشد، به دنبال آن ما احساس و لذت را تجربه می کنیم. ظاهر کودک تقریبا همانند اولین پرتره باقی  مانده، اما لباس متفاوت و  دارای یک ژپون است.

سرنوشت غم انگیز معروف ترین دختر

عکس از پرتره نفاشی شده ی مارگاریتا شش ساله 1656 موزه Kunsthistorisches. وین

در سن شش سالگی، مارگاریتا مانند یک بزرگسال ایستاده است. با موهای طلایی فر دار، گردن باریک، و با دست های با شکوه  روی دامن را لمس می کند.

سرنوشت غم انگیز معروف ترین دختر

"پرتره از Infanta مارگاریتا در لباس مخمل آبی"1659 موزه تاریخ هنر وین نقاش: دیه گو ولاسکوس.

Infanta مارگاریتا در یک لباس مخمل شیک آبی، که رنگ آبی در چشم او منعکس شده است. بنابراین، او به نظر می رسد یک بلوند چشم آبی است لباس برای دختر بسیار سنگین است اما او تلاش می کند تا وقار صورت خود را حفظ کند. هنرمند فراموش نمی کند که او یک شاهزاده را نقاشی می کند پرتره کودک بیان از گونه های گرد بسیار بچه گانه و چشم های بزرگ درخشان  دارد. بسیاری از منتقدان هنر معتقدند که در این پرتره، زیبایی  مارگریتا به اوج خود رسیده است. در آینده، با بالغ شدن، مارگاریتا ویژگی های جنس هاپسبورگ را بدست خواهد آورد: زاویه دید چهره، تحدب لب پایین و ظاهر چانه.

سرنوشت غم انگیز معروف ترین دختر

 Infanta مارگاریتا در پینک، 1660، پرادو، مادرید هنرمند دیه گو ولاسکوس شروع به نقاشی در سال مرگ خود کرد.

در این نقاشی  مارگاریتا ی 9 ساله  با لباس صورتی با ژپون بزگ بسیار بزرگتردیده می شود، مدل موهای او پرتر و با شکوه است و نگاه او کم رنگ تر شده است. دیه گو ولاسکوس به زودی میمیرد این آخرین تصویر پرتره مارگاریتا است.

سرنوشت غم انگیز معروف ترین دختر

پرتره از Infanta Margarita. نقاش:فرانسیسکو دلا ایگلسیا

در آینده، پرتره Infanta توسط هنرمندان دیگر دادگاه اسپانیایی نقاشی خواهد شد.فرانسیسکو دلا ایگلسیا نقاش  شاهزاده خانم به عنوان یک دختر بسیار جوان خواهد شد. در این نقاشی ، ویژگی های صورت مارگاریتا کمی واضح تر شد، این رقم بیشتر تصفیه شده است و در چشم او خالی است.

سرنوشت غم انگیز معروف ترین دختر

هنرمند نامعلوم مهاجرت مارتا تریزا، (1664).

موی Infanta در این نقاشی قهوه ای ترسیم شده چهره در قسمت پایین تا چانه کشیده با نگاهی ناراضی  

سرنوشت غم انگیز معروف ترین دختر

Infanta مارگاریتا ترزا. (1665). نقاش: جرارد دو شاو.

در چهارده سالگی،نقاشی توسط جرارد دو شاو کشیده شده ، یک چهره کاملا متفاوت به بیننده را ارائه می دهد: چشم های خیره شده که نشاندهنده  بیماری تیروئید است با لب های پررنگ و چانه سنگین جلو آمده. علاوه بر این، شکل بینی و جمجمه بسیار عجیب و غریب است.

سرنوشت غم انگیز معروف ترین دختر

پرتره مارگاریتا از اتریش (1665 - 1666). نقاش: خوان باتیستو مازو د مارتینز شاگرد دیه گو ولاسکوس

در اینجا ما می توانیم مارگاریتا را درلباس عزاداری برای مرگ پدرش فیلیپ چهارم در سال 1665 ببینیم. اما سال آینده دختر جوانکه 15 ساله می شود برای ازدواج با لئوپولد بیست و شش ساله به وین منتقل می شود.

سرنوشت غم انگیز معروف ترین دختر

امپراتور و همسر جوانش.نفاشی شده توسط: یان توماس

یان توماس تصویری از امپراتور و همسر جوانش را نقاشی کرد. مارگاریتا و همسرش در لباس های فانتزی، شاد و خوشبخت باچهره درخشان.

هر چند شادی و رفاه دو خانواده تنها به ازدواج آنها بستگی داشت،با این حال، خوشبختی آنها با مرگ زود هنگام مارگاریتا در 21 سالگی دوامی نداشت. 

سرنوشت غم انگیز معروف ترین دختر

شاهدان عینی ادعا میکردند که این دو از ازدواج با هم خوشحال بودند، این زن و شوهر دارای منافع مشترک بودند؛ آنها نه تنها باعث اتحاد روابط خانوادگی ، بلکه با عشق خود به هنر و موسیقی هم متحد شدند.مارگاریتا ترزا در مدت شش سال ازدواج، چهار فرزند به دنیا آورد، سه فرزند در دوران کودکی جان خود را از دست دادند. فقط دختر او ماریا آنتونیا، جان سالم به در برد.

سرنوشت غم انگیز معروف ترین دختر

نظرات

در ادامه بخوانید...

تاریخچه شال های افسانه ای Pavlovo Posad

در

طرح شال ترکمنی

تاریخچه تولید شال های افسانه ای Pavlovo Posad، زمانی که توسط مردان بافته می شدند و نحوه استفاده آنها توسط طراحان مدرن،  با 20 عکس از شال های افسانه ای Pavlovo Posad در این مقاله آورده شده است.طرح هایی که بعد از 200 سال هنوز از مد نیفتاده است!!

این شال های افسانه ای حدود 200 سال توسط زنان پوشیده شده اند، دنیای مد و لباس تغییر کرده، نقشه ها ویرایش شده و تزئینات شال های Pavlovo posad به طور مداوم بهبود یافته، اما در عین حال سبک ها و سنت هایی که استادان قدیمی تهیه کرده اند به دقت نگهداری و حفظ شده اند. اجازه دهید با بردن شما به این جهان شال های روشن و رنگارنگ شگفت زده تان کنیم ...

آغاز این صنعت دستی معروف از پایان قرن هجدهم،  زمانی که دهقان ایوان لابزین در روستای پاولووو، که قبلا در سایت Pavlovsky Posad واقع شده بود، تولید نساجی برای روسری بافته شده را تأسیس کرد شروع شد.

به زودی، روسری و شال این کارخانه به لطف کیفیت بالا به طور گسترده ای شناخته شده و با بردن جوایز در نمایشگاه های بین المللی معروف شد. بر خلاف محصولات اروپایی،تکنیک تولید چنین شال ها بسیار دشوار بود، آنها یک رویه نبودند،این شال ها از هر دو طرف قابل استفاده بودند.
از آغاز دهه 50 قرن نوزدهم، با ابتکار نوه بزرگ لابزین و همسایه او، واسیلی گریازنف، کارخانه به تولید روسری چاپی پشمی، تاسیس شد. این روسری ها روشن و رنگارنگ بودند که مشهور به Pavlovsky Posad شدند.


در ابتدا تنها سه رنگ، سیاه، زرشکی و کتان بی رنگی به عنوان زمینه شال استفاده شد. آنها همچنین رنگ گل ها را با فراوانی رنگ های روشن ایجاد می کردند. بعدها، زمینه را متنوع تر کردند (آبی، صورتی، سبز، قهوه ای ...).

در اواخر قرن نوزدهم، سبک Pavlovo Posad با پراکندگی گل روشن آن در نهایت شکل گرفت. پرطرفدارترین گل این شال ها یک گل رز بود که نماد زیبایی و عشق است، اما گل رز نه به تنهایی، بلکه در ترکیب با دیگر رنگ های بسیار متفاوت دیده می شود. استفاده از فن آوری های مدرن اجازه داد تنوع هر چه بیشتر در رنگ و طرح ایجاد شود.

طرح شال ترکمنی

طرح شال ترکمنی

یکی دیگر از پرطرفدارترین گلها دالیا است، تصاویری که روی روسری می تواند با رنگ های مختلف باشد.

طرح شال ترکمنی

طرح شال ترکمنی

طرح شال ترکمنی

طرح شال ترکمنی
علاوه بر گل های باغچه ای که برای ایجاد الگوهای بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند، گل های گیاهی کم نظیر مانند بابونه،گل صدف، گل شیپوری و ... را می توان بر روی روسری دید.

طرح شال ترکمنی

طرح شال ترکمنی

یک روسری، یک تکه پارچه با یک الگوی بسیار ساده به نظر می رسد. اما برای ایجاد آن، تکنولوژی های بسیار پیچیده ای استفاده می شود. پیش از این، طراحی بر روی پارچه به صورت دستی منتقل میشد. برای این منظور از فرم های چوبی مخصوص حک شده استفاده می کردند

از آغاز دهه 70 قرن بیستم، استفاده از الگوهای مش و نایلون در الگوهای رسم شده، تکنولوژی را بسیار ساده کرده و تولید روسری چاپ شده را تسریع کرده است.در تصاویر زیر هر روسری را هنرمند خاصی طراحی کرده است.

طرح شال ترکمنی

شال "شاهزاده ناصیه". هنرمند والری فدایوا

طرح شال ترکمنی

روسری "Nostalgia". هنرمند زینوویف کلارا


یکی از مشهورترین طرح های روسی که طراحی آن درهشت رنگ مختلف در سال 1985 انجام شد شد. این  می آید.

طرح شال ترکمنی

زیباترین گزینه روسری در رنگ فیروزه ای روشن است

طرح شال ترکمنی

طرح شال ترکمنی

طرح شال ترکمنی

طرح شال ترکمنی

طرح شال ترکمنی

طرح شال ترکمنی

طرح شال ترکمنی

طرح شال ترکمنی

طرح شال ترکمنی

طرح شال ترکمنی

نظرات

در ادامه بخوانید...

نقاشی های هنرمندان با استعداد خیابانی از سراسر جهان 5 هنرمند

در

هنرمند با استعداد خیابانی از سراسر جهان

انجام کارهای هنری در محیط های بیرون کار آسانی نیست. آب و هوای غیر قابل پیش بینی، «بومهای غیر استاندارد» و مأموران اجرای قانون میتوانند تمام تلاش هنرمند را نادیده گرفته و از بین ببرند. به همین دلایل سازندگان نقاشی های خیابانی مستحق احترام ویژه هستند.
ما کار جسورانه و خلاقیت را همیشه تحسین می کنیم و به شما پیشنهاد می کنیم که در فضای هنر خیابانی غرق شوید و معنای عمیق آثار هنرمندان نقاش باهوش هنر خیابانی را از سراسر جهان تجربه کنید. هر یک از آنها دارای سبک منحصر به فرد خود است، کار هر کدام از آنها یک علامت در تاریخ هنر است. در این مقاله به 5 تن از هنرمندان با استعداد خیابانی از سراسر جهان اشاره می کنیم.

5. هنرمند خیابانی لودو از فرانسه

 

هنرمند با استعداد خیابانی از سراسر جهان

عکس تنوع هنر خیابانی در آثار لودو

Ludo یک هنرمند خیابانی از پاریس است. در "hybrids" او، شکنندگی موجودات زنده و قدرت تکنولوژی مدرن را  ترکیب کرده است. بنابراین هنرمند از بشریت می خواهد که در مورد هدایای طبیعت دقت بیشتری داشته باشد. Ludo برای ایجاد نقاشی های خود از مواد سنتی استفاده می کند.

 

4.هنرمند خیابانی آکاش نیهالانی از آمریکا

 

هنرمند با استعداد خیابانی از سراسر جهان

خطوط نقاشی آکاش نیهالانی از اشکال هندسی سه بعدی تشکیل شده که توهمات سه بعدی را به طرز شگفت انگیزی ایجاد می کنند. هنرمند بر عمق فضای ایجاد شده در نقاشی ها تاکید می کند.
Nihalani می خواهد از طریق یک نوار چسبناک و چند رنگ پلاستیک، نقاشی های خود را برای کمک به برای فرار روزمرگی انجام دهد. گرافیک های ضخیم او به راحتی در خیابان های نیویورک مردم را جذب می کنند.

 

3.هنرمند خیابانی  رافائل فرناندز یا فلیکس از ونزوئلا

 

هنرمند با استعداد خیابانی از سراسر جهان

عکس نقاشی از Flix

رافائل فرناندز، بیشتر به عنوان Flix شناخته می شود، در کاراکاس  پایتخت ونزوئلا زندگی می کند و الگوهای هندسی اشباع شده خود را با طرح های آزتکی می توان بر روی نرده ها، شیرهای آتش نشانی، کشتی های قدیمی و نمای ساختمان های رها شده مشاهده کرد. Flix حرفه خود را در تبدیل منظره های منحصر به فرد از حومه شهر به مکان های روشن و به یاد ماندنی می یابد. او همچنین بسیار سفر می کند و توجه ویژه ای به فرهنگ و سنت های دیگر کشورها دارد که ایده های زیادی برای پروژه های جدید او می شوند.

 

2. هنرمند خیابانی یوک از استرالیا

 

هنرمند با استعداد خیابانی از سراسر جهان

عکس یکی از نقاش های خیابانی یوک

یکی دیگر از هنرمندان خیابانی با استعداد، پسری به نام یوک است. او در حومه کوچکی از پرت در جنوب غربی استرالیا متولد و بزرگ شد و نقاشی رااز همان جا شروع کرد . عشق او به سبیلهای پیچ خورده، ریشهای دریایی نشانه ای از نقاشی های گرافیتی جک است.
چند سال پیش، یوک به نیویورک نقل مکان کرد. شهر نیویورک برای او الهام بخش است. با این حال، او زادگاه خود را فراموش نمی کند و اغلب به استرالیا می آید.

 

1. هنرمند خیابانی تریستان ایتون امریکا

 

عکس یکی از نقاشی های تریستان ایتون

استعداد Tristan Eaton به مراتب فراتر از هنر خیابانی است. او همچنین طراح، تصویرگر و طراح گرافیک است. در سالهای ابتدایی، Tristan نقاشی ها را کاملا از چهره اش گرفت: از تابلوهای تبلیغاتی به ظروف زباله. طبق طبیعت شورشی، او مشکلی با قانون داشت، و این وسوسه نقاشی بود که به نجات او رسید.
در طول سالها، ایتون در لندن، دیترویت و نیویورک زندگی کرد و نقاشی کرد. او معتقد است که هرکس باید به هنر(نه فقط اشخاص خاص) دسترسی داشته باشد. آثار هنری پیچیده ای از Tristan Eaton را می توان در نمای ساختمان های سراسر کشور مشاهده کرد.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

بیایید گذشته را با پروژه عکس فوری رامبراند احیا کنیم

در

در دسامبر سال 2018، یک پروژه آزاد به نام "عکس فوری رامبراند" راه اندازی شد و تعداد زیادی از مردم به آن علاقه مند شدند. شرکت کنندگان در این پروژه باید عکس های خود را با تاثیر از آثار معروف هنر کلاسیک تهیه می کردند. و باید بگوییم که بسیاری توانستندبا تهیه عکس مشابه فضای تابلوهای هنری نقاشی را بازسازی کنند. این بررسی شامل درخشان ترین و جالب ترین آثار شرکت کنندگان در این پروژه غیر معمول است.

"بیایید گذشته را احیا کنیم"، برگزارکننده پروژه "عکسهای رامبراند"  همه دوستداران خلاقیت و عکاسی را برای رقابت از نقاط مختلف جهان فراخواند.این پروژه نه تنها برای نقاشی های کلاسیک بلکه بر روی مجسمه ها و مینیاتورهای قرون وسطی ،از تخیل شرکت کنندگان بدون هیچ محدودیتی برگزار شد. و آنچه اتفاق افتاد را در این پست خودتان ببینید.

 دختر، هنرمند لهستانی آمریکایی Wladyslaw Theodor Benda، 1924.

Wladyslaw Theodore Benda - هنرمند لهستانی آمریکایی، طراح مشهور، طراح و خالق ماسک معروف. او نقاشی را در وین و کراکوف کشید و در سال 1898 با خانواده اش برای زندگی به ایالات متحده نقل مکان کرد. اعتقاد بر این است که در میان زیبایی های دیگر از صفحات مجلات آمریکایی از زمان، دختران خود را برای رمز و راز و عجیب و غریب خود تصفیه شده است.

 از نقاشی "پور لیزا" توسط هنرمند روسی اورست کیپرنسکی، 1827.

در سال 1792، رمان احساساتی کرامزین به نام "پور لیزا" منتشر شد و پس از 35 سال، هنرمند اورست کیپرنسکی تصویری برای این اثر کشید . این اثر بر اساس داستان غم انگیز یک دختر دهقان جوان است که توسط یکی از اشراف زاده مورد استفاده قرار می گیرد و سپس او را رها می کند، به همین دلیل دختر خودکشی کرده است.

نقاشی با شخصیت زن، گابریل فریر هنرمند فرانسوی تحت عنوان "شب"، 1911.

گابریل فریر در سال 1847 در نیس متولد شد. او نقاشی را در دانشکده هنرهای زیبای پاریس فرا گرفت، معلمان او عبارت بودند از لکو، دی بویزبوران و هبرت.یکی از معروف ترین نقاشی های او تهیه یک  نسخه کپی از "مونالیزا" است.

 "پرتره از Federigo da Montefeltro  توسط هنرمند ایتالیایی Piero della Francesca

"سالومه با سر جان باپتیست"، 1525 - 1530 نقاشی توسط هنرمند ایتالیایی Leonardesque Luini 

از چه زمانی این هنرمند شروع به کار کرد؟دقیقا امروز هیچ کس نمی داند.مورخان هنر معتقدند که سبک نقاشی او تحت تاثیر لئوناردو، معلم او تغییر کرده است. اعتقاد بر این است که او تعداد زیادی تابلو ایجاد کرده و  بسیاری از آن ها نقاشی های دیواری بوده اند، او مالک یک کارگاه هنری پررونق بود. پس از مرگ هنرمند، دانش آموزان کار او را ادامه دادند.

پرتره زن در تصویر هنرمند لهستانی آمریکایی Theodor Benda.

نقاشی "گربه سفید"، ساخته شده در ژانر حیوانات توسط نقاش و هنرمند فرانسوی Pierre Bonnard، 1894.

پیر برنارد یک هنرمند فرانسوی است که کارش با گروه Nabidas ارتباط نزدیکی دارد. این جریان تاثیر جدی بر نقاشی اروپا داشت.

نقاشی شبح مو قرمز هنرمند اتریشی Gustav Klimt

عکسی از یک زن مو قرمز  توسط نقاش اتریشی و هنرمند گرافیک ایگن اسلی 1917.

ایگن اسلی،در Tulln an der Donau، متولد شده بود که هیچ جاذبه ای برای نقاشی وجود نداشت. بعدها، او تصاویر فرزندان خود را نقاشی کرد. Schiele در 28 سالگی فوت کرد، اما در همان زمان موفق به تبدیل شدن به مشهورترین نقاش اتریشی شد.

پرتره زن، نقاشی توسط هنرمند هلندی Jan Vermeer تحت عنوان "دختر با یک گوشواره مروارید"، 1665.

پرتره "زن با کلاه سیاه"، نقاشی توسط هنرمند هلندی  Dongen در 1908

 Lady with an Ermine نقاشی از لئوناردو داوینچی

قطعه از مجسمه توسط استاد ایتالیایی Benvenuto Cellini "Perseus با سر مدوزا"، واقع در میدان سینووریا در فلورانس، 1545-1554

نقاشی توسط Caravaggio هنرمند ایتالیایی تحت عنوان "دستگیری عیسی"، 1601-1602.

زن رمانتیک در تصویری از هنرمند واقع گرای چینی هی 

تصویر چشمگیر هنرمند اسپانیایی و فرانسوی پابلو پیکاسو  1901.

نقاشی "ستاره شناس" توسط هنرمند هلندی Jan Vermeer در 1669-1668

نقاشی "پرتره اینفانت مارگاریتا" توسط نقاش اسپانیایی دیگو ولاسکو - نقاش دائمی پادشاه فیلیپ چهارم، 1656

نقاشی "دختر دهقان" توسط نقاش روسی فدات سچکف 

نظرات

در ادامه بخوانید...