سرنوشت غم انگیز معروف ترین دختر اسپانیایی مارگاریتا ترزا در شش پرتره

سرنوشت غم انگیز معروف ترین دختر

تقریبا هنر دوستان با ظاهر دختری کوچک در بوم های نقاشی  دیه گو ولاسکوس، نقاش مشهور اسپانیایی آشنا هستند این دختر کوچک infanta Margherita Teresa اینفانت مارگاریتا ترزا است که در سن بسیار کم به همسری لئوپولد یکم امپراتور مقدس روم در آمد. لئوپولد یکم در وین بود و دیه گو ولاسکوس هر چند سال یک نقاشی از مارگاریتا ترزا برای  داماد می فرستاد تا او بتواند رشد عروس خود را ببیند. بنابراین، در دوران کودکی، اینفانت مارگاریتا ترزا ی کوچک، اغلب مجبور بود که در مقابل هنرمند مشهور بی حرکت بنشیند سرنوشت شاهزاده خانم بسیار غمگین ، برای همیشه در مجموعه پرتره های نقاش مشهور اسپانیایی دیه گو ولاسکوس دیده می شود.

سرنوشت غم انگیز معروف ترین دختر

والدین مارگاریتا ترزا: پادشاه اسپانیا فیلیپ چهارم و همسر دومش Marianne of Austria  نقاش: دیه گو ولاسکوس.

مارگاریتا ترزا در سال 1651 در مادرید از فیلیپ چهارم پادشاه اسپانیا و ماریان اتریش، از شاخه امپراتوری

دودمان هابسبورگ متولد شد. والدین اینفانت بستگان نزدیک یکدیگر بودند. علاوه بر این، فیلیپ تقریبا سی سال از همسر جوانش بزرگتر بود. با گذشت 12 سال ازدواج، ماریانا در نهایت توانست اولین فرزند زندگی خود مارگاریتا ترزا را به دنیا بیاورد.

تقریبا از زمان تولد، قرار ازدواج اینفانت مارگاریتا ترزا با امپراتور آینده، لئوپولد اول، گذاشته شد.این اتحاد خانوادگی میان نمایندگان دودمان هابسبورگ برای تقویت موقعیت اسپانیا و امپراطوری روم و همچنین  پادشاهی فرانسه بود.

سرنوشت غم انگیز معروف ترین دختر

لئوپولد اول


همسر متولد Infanta مارگاریا برای او 11 سال سن داشت و عمو پدر و مادرش و پدر و مادر پدرش بود. هابسبورگ از ازدواج های درون خانوادگی استقبال میکرد، که از لحاظ ژنتیک معمولا منجر به تولد فرزندان مرده یا ناسالم میشد. در یک کلام، ازدواج های درون خانواده  به طور کامل سبب از بین رفتن تنوع در ژن آنها شد، اما در آن زمان هیچ کس توجهی به آن توجهی نمی کرد.

سرنوشت غم انگیز معروف ترین دختر

نقاش: دیه گو ولاسکوس


و به همین ترتیب، به لطف قرارداد ازدواج خانوادگی، پس از قرن ها ما می توانیم پرتره های Infanta را که هر چند سال کشیده می شد تا به دربار لئوپولد اول فرستاده شود را ببینیم و تحسین کنیم

در آن زمان، خوشبختانه، دیه گو ولاسکوس، نقاش مشهور، در دربار فیلیپ چهارم کار میکرد، که با چنین ترس و عشق، یک فرشته کوچولو، بسیار شیرین و شاد را در نقاشی هایش نشان می دهد. ملکه آینده مطابق با تمامی قواعد آداب قصر آموزش می دید.

سرنوشت غم انگیز معروف ترین دختر

1656 موزه سلطنتی پرادو. نقاش: دیه گو ولاسکوس

لباس زرق و برق دار با طلا و نقره،  موهایی با رنگ روشن و  درخشش چشمان او مشخصه همه پرتره های دیه گو ولاسکوس است.

سرنوشت غم انگیز معروف ترین دختر

پرتره اول Infanta Margarita. نقاش: دیه گو ولاسکوس

وقتی دیه گو ولاسکوس اولین پرتره مارگاریتا را نقاشی کرد، دیه گو 54 سال داشت و دختر دو ساله بود. هنرمند به نظر می رسد که کودک را تحسین می کرده و با آرامش بر روی بوم، موهای نرم که هنوز کوتاه بوده و روی گونه های کودک را پوشانده در یک لباس بدون ژپون اما مجلل نقاشی کرده است.

در این پرتره به منظور کاهش خستگی کودک، نقاش اجازه داده تا دختر با یک دست به میز تکیه بدهد و با دست دیگر مانند یک بزرگسال بادبزنی در دست دارد. چهره کودک نارضایتی و خشم کودک را نشان می دهد زیرا  از بازی های معمول و سرگرم کننده کودکانه جدا شده و همچنین مدت زمان زیادی را در موقعیت ناراحت کننده ایستاده است. 

سرنوشت غم انگیز معروف ترین دختر

پرتره از Infanta Margarita  لوور، پاریس. نقاش: دیه گو ولاسکوس 1655

پس از گذشت چند سال، دیه گو ولاسکوس دوباره تصویری از Infanta را می کشد، به دنبال آن ما احساس و لذت را تجربه می کنیم. ظاهر کودک تقریبا همانند اولین پرتره باقی  مانده، اما لباس متفاوت و  دارای یک ژپون است.

سرنوشت غم انگیز معروف ترین دختر

عکس از پرتره نفاشی شده ی مارگاریتا شش ساله 1656 موزه Kunsthistorisches. وین

در سن شش سالگی، مارگاریتا مانند یک بزرگسال ایستاده است. با موهای طلایی فر دار، گردن باریک، و با دست های با شکوه  روی دامن را لمس می کند.

سرنوشت غم انگیز معروف ترین دختر

"پرتره از Infanta مارگاریتا در لباس مخمل آبی"1659 موزه تاریخ هنر وین نقاش: دیه گو ولاسکوس.

Infanta مارگاریتا در یک لباس مخمل شیک آبی، که رنگ آبی در چشم او منعکس شده است. بنابراین، او به نظر می رسد یک بلوند چشم آبی است لباس برای دختر بسیار سنگین است اما او تلاش می کند تا وقار صورت خود را حفظ کند. هنرمند فراموش نمی کند که او یک شاهزاده را نقاشی می کند پرتره کودک بیان از گونه های گرد بسیار بچه گانه و چشم های بزرگ درخشان  دارد. بسیاری از منتقدان هنر معتقدند که در این پرتره، زیبایی  مارگریتا به اوج خود رسیده است. در آینده، با بالغ شدن، مارگاریتا ویژگی های جنس هاپسبورگ را بدست خواهد آورد: زاویه دید چهره، تحدب لب پایین و ظاهر چانه.

سرنوشت غم انگیز معروف ترین دختر

 Infanta مارگاریتا در پینک، 1660، پرادو، مادرید هنرمند دیه گو ولاسکوس شروع به نقاشی در سال مرگ خود کرد.

در این نقاشی  مارگاریتا ی 9 ساله  با لباس صورتی با ژپون بزگ بسیار بزرگتردیده می شود، مدل موهای او پرتر و با شکوه است و نگاه او کم رنگ تر شده است. دیه گو ولاسکوس به زودی میمیرد این آخرین تصویر پرتره مارگاریتا است.

سرنوشت غم انگیز معروف ترین دختر

پرتره از Infanta Margarita. نقاش:فرانسیسکو دلا ایگلسیا

در آینده، پرتره Infanta توسط هنرمندان دیگر دادگاه اسپانیایی نقاشی خواهد شد.فرانسیسکو دلا ایگلسیا نقاش  شاهزاده خانم به عنوان یک دختر بسیار جوان خواهد شد. در این نقاشی ، ویژگی های صورت مارگاریتا کمی واضح تر شد، این رقم بیشتر تصفیه شده است و در چشم او خالی است.

سرنوشت غم انگیز معروف ترین دختر

هنرمند نامعلوم مهاجرت مارتا تریزا، (1664).

موی Infanta در این نقاشی قهوه ای ترسیم شده چهره در قسمت پایین تا چانه کشیده با نگاهی ناراضی  

سرنوشت غم انگیز معروف ترین دختر

Infanta مارگاریتا ترزا. (1665). نقاش: جرارد دو شاو.

در چهارده سالگی،نقاشی توسط جرارد دو شاو کشیده شده ، یک چهره کاملا متفاوت به بیننده را ارائه می دهد: چشم های خیره شده که نشاندهنده  بیماری تیروئید است با لب های پررنگ و چانه سنگین جلو آمده. علاوه بر این، شکل بینی و جمجمه بسیار عجیب و غریب است.

سرنوشت غم انگیز معروف ترین دختر

پرتره مارگاریتا از اتریش (1665 - 1666). نقاش: خوان باتیستو مازو د مارتینز شاگرد دیه گو ولاسکوس

در اینجا ما می توانیم مارگاریتا را درلباس عزاداری برای مرگ پدرش فیلیپ چهارم در سال 1665 ببینیم. اما سال آینده دختر جوانکه 15 ساله می شود برای ازدواج با لئوپولد بیست و شش ساله به وین منتقل می شود.

سرنوشت غم انگیز معروف ترین دختر

امپراتور و همسر جوانش.نفاشی شده توسط: یان توماس

یان توماس تصویری از امپراتور و همسر جوانش را نقاشی کرد. مارگاریتا و همسرش در لباس های فانتزی، شاد و خوشبخت باچهره درخشان.

هر چند شادی و رفاه دو خانواده تنها به ازدواج آنها بستگی داشت،با این حال، خوشبختی آنها با مرگ زود هنگام مارگاریتا در 21 سالگی دوامی نداشت. 

سرنوشت غم انگیز معروف ترین دختر

شاهدان عینی ادعا میکردند که این دو از ازدواج با هم خوشحال بودند، این زن و شوهر دارای منافع مشترک بودند؛ آنها نه تنها باعث اتحاد روابط خانوادگی ، بلکه با عشق خود به هنر و موسیقی هم متحد شدند.مارگاریتا ترزا در مدت شش سال ازدواج، چهار فرزند به دنیا آورد، سه فرزند در دوران کودکی جان خود را از دست دادند. فقط دختر او ماریا آنتونیا، جان سالم به در برد.

سرنوشت غم انگیز معروف ترین دختر

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید