چرا افراد خوش لباس باتجربه تر به حساب می آیند

چرا افراد خوش لباس باتجربه تر به حساب می آیند
به گفته دانشمندان دانشگاه نیویورک ، صلاحیت شخص در درجه اول از نظر ظاهر و خوش لباس بودن او ارزیابی می شود.
 
آنها مجموعه ای از آزمایشات را انجام دادند که در آن از شرکت کنندگان در شرایط مختلف خواسته شد تا شایستگی افراد در لباس های مختلف را ارزیابی کنند. معلوم شد کسی که لباس های گران قیمت داشته باشد ، همیشه صالح شناخته می شود.
 
علاوه بر این ، این اثر حتی زمانی که عکس شخص برای 129 میلی ثانیه نشان داده شد ، همچنان پابرجا بود ، و این زمان بسیار کمی است تا صورت فرد را تشخیص دهند.
 
در یک آزمایش ، به شرکت کنندگان اطلاعات اضافی داده شد. به عنوان مثال ، به آنها اطلاع داده شد كه افراد موجود در تصاویر در زمینه فروش فعالیت می كنند و درآمد سالانه آنها بالای 80 هزار دلار است ، آنها مسابقه خود را تغییر دادند و آنها فقط از لباس های غیررسمی استفاده می كنند، شرکت کنندگان تصاویر افراد را در ژاكت ها و بندها حذف كردند.
 
معلوم شد که ، صرف نظر از شرایط آزمایش ، شرکت کنندگان همیشه افرادی را که لباس های گران قیمت تری داشتند ، بسیار بالاتر ارزیابی می کردند.
 
بنابر این آزمایش اهمیت خوش لباس بودن را اثبات کرد. ظاهر شخص ، لباس او عاملی کنترل نشده است که بر صلاحیت شخص در نظر دیگران تأثیر می گذارد و مغز این اطلاعات را فوراً "می خواند".

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید