فیلم و سریال ها چگونه بر زندگی ، مد و سرگرمی مردم تأثیر می گذارد

در

 سریال حرکت ملکه

 

به سختی می توان تأثیر فیلم و سریال ها  را در زندگی نادیده گرفت. امروزه فیلم و سریال ها نه تنها سرگرمی ، بلکه راهی برای شناخت جهان ، فرصتی برای مطالعه تاریخ (یا البته یک سریال مستند) یا آشنایی با روندهای جدید مد و لباس شده اند. با این حال ، تحلیلگران می گویند: پروژه های سینمایی خود تأثیر بسزایی در مد و لباس دارند و بیننده را مجبور می کنند که به موارد خاص ، سرگرمی ها و مشکلات توجه کند. این پدیده در رسانه ها حتی "اثر نتفلیکس" (به نام تهیه کننده فیلم ها و سریال ها)  لقب گرفته است.


مد شطرنج

 سریال حرکت ملکه
 از سریال "حرکت ملکه" است.  / عکس

 

پس از نمایش برتر سریال Queen's Move درباره دختری که آرزو دارد یک شطرنج باز بزرگ شود ، ناگهان تقاضا برای شطرنج و کتابهای آموزش شطرنج در این بازی افزایش یافت. حتی در سایت های فروش سریال های شطرنج گران قیمت ، تقاضای مصرف کننده سر به فلک کشیده است.

 

 سریال حرکت ملکه

از سریال "حرکت ملکه" است.  / عکس


نسخه دیجیتالی این سریال در 23 اکتبر سال 2020 منتشر شد. در ماه اول پس از این ، فروش شطرنج در سیستم عامل های محبوب 100٪ یا بیشتر رشد کرد ، در حالی که فروش کتاب های آموزشی شطرنج بیش از 800٪ افزایش یافت. بازی شطرنج به طرز باورنکردنی مد شده است و بنابراین تعداد مشترکین کانال های شطرنج بازان مشهور به سرعت افزایش یافته و مسابقات شطرنج مجازی آغاز شده است.مینی سریال حرکت ملکه همچنین در فروش ساعتهای مارک Bulova که بر روی دست قهرمان اصلی بث هارمون ظاهر شد ، تأثیرگذار بود.

 

ببر ، باغ وحش و چاپ حیوانات

سریال پادشاه ببرها
 از سریال "پادشاه ببرها: قتل ، هرج و مرج و جنون".  / عکس


سریال مستند نتفلیکس پادشاه ببرها: قتل ، هرج و مرج و جنون دور جدیدی از بحث ها را در میان طرفداران و مخالفان باغ وحش ها آغاز کرده است. نوار مربوط به مالک غیر عادی یک باغ وحش خصوصی طرفداران حیوانات را برانگیخت و باعث شد بینندگان عادی به اخلاق باغ وحش ها و نگهداری گربه های وحشی در املاک خصوصی توجه کنند.باغ وحش این نمایش با فشار خیریه حقوق حیوانات Peta در تابستان سال 2020 بسته شد. صاحب باغ وحش GW اوکلاهما ، جف لوو ، این تصمیم را در پست فیس بوکی خود اعلام کرد.

 

سریال پادشاه ببرها

از سریال پادشاه ببرها: قتل ، هرج و مرج و جنون".  / عکس


کارول باسکین ، فعال حقوق حیوانات و مدیر کل نجات گربه سان بزرگ در فلوریدا نیز پس از پخش نمایش با مشکلاتی روبرو شد. این فیلم به دشمنی بین دو باغ وحش می پردازد و در زندگی کارول باسکین ادعا می کند که بسیاری از واقعیت های بیان شده در "پادشاه ببر ها" دور از واقعیت است.

انصافاً ، این سریال به دخالت کارول در ناپدید شدن شوهرش دون لوئیس در سال 1997 پرداخت. پس از انتشار سریال ، خانواده دون لوئیس برای بررسی حقایق در مورد ناپدید شدن طولانی مدت او و اختصاص سرمایه 4.5 میلیون پوندی به کارول باسکین به دادگاه رفتند.

ژاکت ببر کنزو

فروش ژاکت ببر کنزو دو برابر شد.  / عکس


"پادشاه ببرها: قتل ، هرج و مرج و جنون" سبک جو اگزوتیک را به مد آورد: مدل مو ، چاپ حیوانات ، عناصر لباس گاوچران. خود جو اگزوتیک با فروش کالاهای مارک دار اصلی با مارک Odaingerous که تنها چند ساعت پس ازعرضه به فروش رسید ، توانست وضعیت مالی خود را به طور قابل توجهی بهبود بخشد. مارک های دیگر نیز به افزایش تقاضا برای پوشاک گربه های وحشی اشاره کرده اند.

 

سلطنت انگلیس

سریال تاج
از سریال "تاج".  / عکس

 

به یاد داشته باشید سریال "تاج" بینندگان را دوباره به سلطنت انگلیس و نه تنها در مورد پرنسس دایانا ، بلکه در مورد سایر اعضای خانواده  علاقه مند کرد . بعد از فصل سوم ، علاقه به شخصیت پرنسس" آن" به میزان قابل توجهی افزایش یافت ، آنها بلافاصله در نشریات مد در مورد او صحبت کردند و شروع به تجزیه و تحلیل سبک او کردند. با این وجود تقاضای خرید کالاهایی که در آنها به اعضای خانواده سلطنتی انگلیس اشاره شده است (کتاب ، مجله ، اشیا، ، سوغاتی و ...) تقریباً 100٪ افزایش یافته است.

تصاویر قهرمانان سریال بی توجه نبود. شیک پوشان به سبک پرنسس آن و مارگارت تاچر در مد و لباس علاقه مند شدند و از این رو فروش چیزهایی مشابه لباس و کفش آنها نیز افزایش یافته است.

 

مد نسل جدید

سریال سرخوشی
عکس از سریال "سرخوشی".  / عکس

 

در جشنواره Coachella کالیفرنیا ، و بعداً در هفته مد نیویورک در سال 2019 ، آرایش با بدلیجات  ، زرق و برق به شکل اشک و سایر چیز های غیرمعمول در روند قرار گرفت. دلیل این امر سریال نوجوانی "Euphoria" بود که قهرمانان آن به این شکل غیرمعمول در قاب فیلم ظاهر می شدند.

 

امیلی در پاریس

سریال "امیلی در پاریس".  / عکس


امیلی در پاریس به افزایش تقاضا برای کلاه های کانگول پاناما ، برت های قرمز و کیف های دستی از مارک های مختلف ، مانند مدل روی صفحه نمایش Aldo کمک کرده است. با این حال ، کل فیلم مملو از چیزهای زیبایی است و پس از تماشای آن ، تمایل به خرید لباس و دامن ، بلوز و جواهرات ، مانند لباس های قهرمان آن وجود دارد.

 

سریال آخرین رقص

مینی سریال آخرین رقص 


مینی سریال  آخرین رقص Last Dance در مورد باشگاه بسکتبال لیکرز جنجالی تازه در نایک اردن ایجاد کرده است. Normal People باعث شد بینندگان به دنبال زنجیر نقره ای مانند شخصیت Paul Mescal باشند. حتی یک حساب کاربری اینستاگرام با  176000 کاربر ظاهر شد.

 

سریال مردم عادی

از سریال "مردم عادی".  / عکس


شایان ذکر است که Netflix اغلب از مارک های معروف در قاب فیلم استفاده می کند ، در حالی که فروش آنها بلافاصله پس از انتشار فیلم افزایش می یابد. طبق اطلاعات تایید نشده ، تولیدکنندگان برای حضور در یک قسمت بین 50 هزار تا نیم میلیون دلار به نتفلیکس پرداخت می کنند.

 

پیوندهای بین هنر و مد لحظات خاصی از تاریخ را مشخص می کند. هر دوی این رسانه ها منعکس کننده تغییرات اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی از دهه بیست خروشان تا دهه هشتاد پر جنب و جوش هستند. این هنرمندان با کار خود به شکل گیری دیدگاه جدیدی در مورد هنر و مد قرن بیستم کمک کردند و آنها اغلب با همکاری طراحان مد و لباس به اجرای برنامه پرداختند .

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

آدری هپبورن و اوبر دو ژیوانسی شور و شوقی قوی تر از عشق + عکس های کمتر دیده شده ادری هپبورن

در
ادری هپبورن و اوبر دو ژیوانسی: شور و شوقی قوی تر از عشق
 
چه چیزی یک بازیگر با استعداد و یک طراح درخشان مد و لباس را برای چندین دهه به هم وابسته کرد و چرا پس از مرگ ادری هپبورن، اوبر دو ژیوانشی قادر به ادامه کار نبود؟
ادری هپبورن و اوبر دو ژیوانسی در سال 1953 ملاقات کردند.ادری هپبورن در نخستین دیدار با اوبر دو ژیوانسی نقش اول خود را در "تعطیلات رومی" بازی کرده بود، اما هنوز در فرانسه درباره ستاره در حال رشد آمریکایی زیاد نمی دانستند و فیلم تعطیلات رومی کمی بعدتر در فرانسه نمایش داده شد.در این فیلم جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن به ادری هپبورن تعلق گرفت.
 

 

برای بازی در فیلم سابرینا ادری هپبورن نیاز به انتخاب لباس های مختلف برای شخصیت سابرینا داشت. این بازیگر برای مدت طولانی مدل های مختلف طراحان فرانسوی را با امید به پیدا کردن لباس مناسب برای نقش سابرینا گشته بود.
طراح لباس، اوبر دو ژیوانسی تنها یک سال قبل از ورود ادری به پاریس آمده بود و توجه جوانان را به مزون خود با اصالت طراحی در لباس هایش جلب کرده بود .ادری فکر کرد که مدل های این طراح لباس کاملابرای او مناسب است و صد البته زمان نشان داد که او اشتباه نکرده است.
 
ادری هپبورن و اوبر دو ژیوانسی.  / عکس
 
با این حال، روند اولین جلسه ملاقات با اوبر دو ژیوانسی بسیار ناامیدکننده بود. او انتظار داشت که یک بازیگر کاملا متفاوت و باصطلاح یکی از هنرمندان سلبریتی را به جای ادری هپبورن ببیند و برای دوختن لباس برای یک هنرپیشه غیر معروف، Hubert de Givenchy پیشنهاد داد که ادری لباس هایش را از مدل های آماده انتخاب کند. با این حال، لباس های پیشنهادی ژیوانسی مورد قبول بازیگر واقع شد و چند عدد از آنها برای فیلمبرداری انتخاب کرد.لباس ها ایده آل بودند زیرا نه تنها تصویر قهرمان فیلم سابرینا را که ادری بازی می کرد، بلکه بر شخصیت خود بازیگر نیز تاکید داشتند.
 

آدری هپبورن سابرینا

فیلم سابرینا در 3 بخش برنده جایزه اسکار بهترین طراح صحنه نامزد
دریافت جایزه اسکار بهترین کارگردانی، بیلی وایلدر
و نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن، آدری هپبورن شد.
ادری هپبورن در مصاحبه های خود بارها گفت که لباس های او از مجموعه جدیدی از طراح مد و لباس در پاریس اوبر دو ژیوانسی جوان است. به احتمال زیاد به همين دليل، اوبر دو ژیوانسی به سرعت در دنيای مد به محبوبيت رسيد.زمانی که ادری به پاریس رفت ژیوانسی شروع به تشکر از ادری هپبورن برای شهرت خود کرد. این روز آغاز دوستی آنها برای یک عمر طولانی 40 ساله در کنار هم بود.
 
دوستی قوی تر از عشق است
ادری هپبورن و اوبر دو ژیوانسی.  / عکس
 
بعد از آن ادری هپبورن در هنگام امضای قرارداد برای بازی در فیلم ها به طور جداگانه تصریح میکرد که تمام لباس های او  را تنها Hubert de Givenchy آماده کند. با این حال، در زندگی عادی هم لباس های بازیگر مشهور را همیشه طراح مورد علاقه اش می دوخت.
 
لباس سیاه افسانه ای که توسط طراح مد و لباس، اوبر دو ژیوانسی برای ادری هپبورن در فیلم "صبحانه در تیفانی"دوخته شد. 
 
او همیشه شگفت آور، شیک و زیبا بود، طلا و جواهرات  او کاملا با لباس هایش هماهنگی کامل داشت. و حتی بازیگر تغییر در مدل موهای خود را فقط پس از مشاوره با اوبر دو ژیوانسی می پذیرفت. در "صبحانه در تیفانی" و "Funny Face"، در فیلم ها "چگونه یک میلیون بدزدیم" و "معما" ادری در لباس های تیره ظاهر شد، و پس از آن میلیون ها زن از کشورهای مختلف سعی کردند تصویر و سبک او را کپی کنند.
 
ادری هپبورن و اوبر دو ژیوانسی.  / عکس
 
اوبر دو ژیوانسی دارای مشتریان ثروتمند و تاثیرگذاری از جمله ژاکلین کندی بود اما ادری به گونه ای الهام بخش و دوست او بود.
Hubert de Givenchy در لحظات شادی  و غم در کنار بازیگر بود، در آن روزها برای ادری هپبورن روزهای دشواری بود. زیرا در حال جدا شدن از همسر اولش مل فرر بود و اوبر دو ژیوانسی  آمادگی پاک کردن اشکهای او را داشت. زمانی که ادری برای مرگ نوزاد تازه متولد شده اش عزادار بود، شانه های اوبر دو ژیوانشی داشت. ژیوانسی برای او مانند یک پدر خوانده بود.
 

لباس عروس آدری هپبورن

لباس عروسی شگفت انگیز ژیوانسی برای ازدواج آدری با آندره دوتی بیانگر توجه بیش از حد طراح به مدلش می باشد. 
 
هنگامی که بازیگر به اوبر دو ژیوانشی درباره رویای خود عطری منحصر به فردگفت ژیوانسی در اولین فرصت، اولین عطر مزون ژیوانسه، و یکی از بهترین عطرها، عطر منحصر به فرد "L'Interdit"را  توسط فرانسیس فابرون، را تولید کرد. هنگامی که بعد از یک سال، عطر "L'Interdit" به فروش رسید، L'Interdit تبدیل به یک برند پر فروش و واقعی شد. هر کسی می خواست عطر این سلبریتی را امتحان کند.
 
آدری هپبورن قد  170 سانتی متر
 
ژیوانسی همیشه با ادری بود. او در طول بیماری ادری را ترک نکرد. بازیگر معروف به خاطر سرطان از درد وحشتناکی رنج می برد، واضح بود که ادری زنده نمی ماند، اما ژیوانسی نمی توانست او را در این دنیا نگه دارد.اما هنوز هم آماده بود هر هوی و هوس ادری را برآورده کند. هنگامی که ادری می خواست باری مدت کوتاهی قبل از مرگش به سوئیس برود، ژیوانسی شخصا هواپیما خصوصی برایش فرستاد تا ادری در راحتی کامل مسافرت کند.
ادری در ۲۰ ژانویهٔ ۱۹۹۳ در ۶۳ سالگی از دنیا رفت. پس از مرگ او، اوبر دو ژیوانسی قادر به انجام کار نبود.2 سال بعد در سال 1995،خود را بازنشسته و مدير خانه مزون را جانشين خودش کرد . تنها در سال 2015، وی سکوت طولانی مدت خود را با انتشار یک کتاب از طرح های لباس هایی که برای ادری هپبورن طراحی کرده بود، شکست. اوبر دو ژیوانسی در ماه مارس 2018 از دنیا رفت.
 
Audrey-Hepburn.jpg
عکس آدری هپبورن در جوانی

بیوگرافی آدری هپبورن

آدری هپبورن یک هنرپیشه افسانه ای است که بیوگرافی و زندگی شخصی او همچنان مورد توجه طرفداران است. هپبورن هنوز به عنوان نماد سبک، تجسم واقعی زنانگی و ظرافت، و همچنین یکی از صادق ترین و جذاب ترین بازیگران زن در نظر گرفته می شود.

دوران کودکی آدری هپبورن

آدری هپبورن بازیگر که بیوگرافی و عکس های او موضوع مورد توجه طرفداران بسیاری شد، در 4 می 1929 در خانواده ای اشرافی به دنیا آمد. پدرش یک بانکدار و مادرش یک بارونس هلندی بود.

واقعی ترین توصیف آدری: "او غذا را دوست نداشت." واقعیت این است که مادرش زنی بسیار چاق بود. یک روز به دخترش گفت: «عزیزم، یادت باشد: وزن یک خانم واقعی بیشتر از چهل و شش کیلو نباشد. قسم بخور که هرگز به اندازه من چاق نخواهی شد! می بینیی که چاقی چقدر مشکلات ایجاد می کند!» این گفتگو نه تنها بر شخصیت آدری هپبورن، بلکه در کل زندگی او نیز تأثیر گذاشت. امروز احتمالاً او مبتلا به اختلال خوردن تشخیص داده می شود: برای سال ها او شکلات را بهترین دوست خود می دانست. این شکلات بود که به او کمک کرد تا با دردهای روحی پس از طلاق والدینش و سایر فجایع زندگی اش کنار بیاید.

 

7-Audrey-Hepburn.jpg

عکس های آدری هپبورن

 

آدری همیشه احساس می کرد مورد بی مهری قرار می گیرد و با خوردن مداوم شکلات این غم را از بین می برد. مادر به دلیل اینکه خودش چاق بود و شوهرش او را دوست نداشت او را از خوردن منع کرد. و به آدری تلقین کرد که اگر دختر شما زیاد غذا بخورد، هیچ کس او را دوست نخواهد داشت. این نگرش ها بر کل زندگی  آدری هپبورن تأثیر گذاشت. این بازیگر تا سن پیری لاغر ماند، اما به نظر نمی رسید که این باعث خوشحالی او شود.

پس از طلاق والدینش، آدری هپبورن به همراه مادرش به انگلستان و سپس به هلند نقل مکان کرد. جنگ زمانی شروع شد که آدری هپبورن 11 ساله بود. این رویداد بر زندگی کل نسل بشر تأثیر گذاشت و آدری هپبورن بازیگر نیز از این قاعده مستثنی نبود. به گفته آدری هپبورن تقریباً هیچ وقت در خانه غذا نبود و ما مجبور بودیم به چیزی که داشتیم بسنده کنیم، روزی دو عدد سیب زمینی و چند برگ کاهو بخوریم. آدری به دلیل گرسنگی مداوم، خود را مجبور کرد فکر کند که از غذا متنفر است و به بهانه راه رفتن در جنگل، برای خلبانانی که توسط نازی ها سرنگون شده بودند، غذا می برد.

 

670-33367.jpg

آدری هپبورن صبحانه در تیفانی    آدری هپبورن با روسری

 

آدری هپبورن به دلیل «پیاده‌روی‌های» خود، تقریباً یک بار خود را در یک حمله آلمانی‌ها یافت: آلمانی‌ها زنان را در خیابان‌ها می‌گرفتند و آنها را برای کار به آلمان می‌بردند. دختر در زیرزمینی که پر از موش بود پنهان شد. در گوشه ای کیسه ای از پیاز لاله های معروف هلندی وجود داشت - معلوم شد که آنها حتی به صورت خام کاملاً خوراکی هستند. آدری تنها یک ماه بعد، زمانی که نیروهای آمریکایی وارد شهر شدند، پناهگاه خود را ترک کرد. این داستان برای آدری هپبورن بیهوده نبود: او بلافاصله بیمار شد - ابتدا با زردی، سپس آسم توسعه یافت... از آن زمان، هپبورن هرگز متابولیسم صحیح وشالم خود را بدست نیاورد.

وقتی جنگ تمام شد، مشخص شد که زندگی مانند گذشته امکان پذیر نخواهد بود. پدر در زندان، مادر ویران، خانه دار، خدمتکار و آشپز است. دختر مجبور بود خودش کار کند و به این ترتیب زندگی نامه کاری آدری هپبورن آغاز شد.

unnamed.jpg

لباس عروس آدری هپبورن


در ابتدا، آدری هپبورن باله را ترجیح می داد. او آن را تا زمانی که متوجه شد که باله اصلاً برای اومناسب نیست ادامه داد، به خصوص که او نمی توانست یک  بالرین شود: قد آدری 170 سانتی متر بود که برای باله خیلی بلند است. او در آگهی های بازرگانی بازی کرد، به لطف اندام باریک خود به عنوان مدل مد کار کرد و مورد توجه رمان نویس فرانسوی کولت قرار گرفت و از آدری دعوت کرد تا نقش اصلی را در موزیکال برادوی ژی ژی بازی کند.

 

670-33367.jpg

مدل موی آدری هپبورن

حرفه مدلینگ آدری هپبورن بسیار موفق بود

اولین فیلم محبوب در زندگینامه آدری هپبورن که نقطه عطفی در زندگی این بازیگر جوان شد، فیلم "تعطیلات رومی" بود. هم فیلم و هم موزیکال بسیار موفق بودند. پس از اسکار، آدری هپبورن شروع به گرفتن لقب شاهزاده خانم هالیوود کرد.

آدری هپبورن بلافاصله به یک نمادو  سبک تبدیل شد، از لباس های آدری هپبورن  تقلید شد، مورد پرستش قرار گرفت. عکس های آدری هپبورن، بیوگرافی و زندگی شخصی او موضوع مورد توجه بسیاری از طرفداران شده است.

از دوران جوانی تا پیری، آدری هپبورن یک نماد و سبک به حساب می آمد.

آخرین نقش مهم آدری هپبورن در فیلم نقش یک فرشته در فیلم کوتاه «همیشه» بود که برای این بازیگر بسیار نمادین بود.

 

آدری هپبورن قد و وزن

آدری هپبورن باریک اندام 170 سانتی متر قد و 45 کیلوگرم وزن داشت. عکس های آدری هپبورن کمتر از بیوگرافی ستاره ای او مشهور نشده اند: تصاویر دختری باریک با چشمان بزرگ و لبخندی صمیمانه نمادین شده اند.

 

670-333.jpg

آدری هپبورن واقعا مل فرر را دوست داشت و به شدت نگران طلاقش بود

آدری هپبورن ازدواج

بزرگترین عشق در زندگی آدری شوهر اولش  مل فرر  بود که 12 سال از او بزرگتر بود. وقتی آنها از هم جدا شدند، آدری هپبورن رنج کشید و بسیار نگران بود: برای پذیرش این واقعیت از زندگی خود، او حتی به کمک روانپزشکان نیاز داشت.آدری هپبورن واقعا مل فرر را دوست داشت و به شدت نگران طلاقش بود.

رابطه با مل فرر  قبل از رابطه با بازیگر بیلی هولدن بود که متاهل بود و نمی توانست فرزندانی که آدری می خواست داشته باشد. کودکان، مانند زندگی شخصی او به طور کلی، برای آدری هپبورن کمتر از بیوگرافی خلاقانه او معنی نداشت. آدری هپبورن که از مشکل معشوقش مطلع شد، بلافاصله او را ترک کرد و برای درمان اعصاب خود به سوئیس رفت.

وقتی برگشت، پیشنهاد مل فرر را پذیرفت و خیلی زود خود را کاملاً به او سپرد. کار آدری هپبورن در حال بالا رفتن بود، کارگردانان بهترین فیلم ها منتظر او بودند، اما برای مل فرر همه چیز به آرامی پیش نمی رفت، به همین دلیل او اغلب عصبانی می شد. این مل فرر را عصبانی می کرد که او بیکار نشسته بود و همسرش پیشنهادهای جالب تری دریافت می کرد.

برای آدری هپبورن، زندگی شخصی اهمیت زیادی داشت. او مانند یک همسر دوست داشتنی سعی کرد به شوهرش کمک کند.  به هر طریق ممکن از او حمایت کرد و تنها در صورت تایید شوهرش با فیلمبرداری موافقت میکرد. آدری هپبورن با استفاده از عبارات آماده ای که مل به او یاد می داد با خبرنگاران صحبت می کرد.

 

5-audrey-hepburn-miscarriage-01-2.jpg

 

حاملگی اول  آدری هپبورن منجر به سقط جنین و شکست نقش آندری بولکونسکی با بازی مل فرر در اقتباس سینمایی از رمان جنگ و صلح شد. حاملگی دوم نیز با سقط جنین به پایان رسید: آدری هنگام فیلمبرداری نابخشودنی (Unforgiven ) از اسب افتاد. به خاطر همه اینها، عاقبت این بازیگر دوباره به کلینیک در دریاچه های سوئیس ختم شد، روزی دو بسته سیگار می کشید و از خوردن امتناع می کرد. در نتیجه، آدری هپبورن تصمیم گرفت مرحله جدیدی را در زندگی خود آغاز کند و بر بچه دار شدن تمرکز کند. آدری تصمیم گرفت که سینما فرزندانش را از او می گیرد و فیلمبرداری را کاملاً رها کرد. در سال 1960 در سن 30 سالگی پسری به نام شان به دنیا آورد. 

 

پس از تولد پسرش، فیلم های جدید - "صبحانه در تیفانی"، "بانوی زیبای من"، "چگونه یک میلیون دزدی کنیم"، "دو تا برای جاده" - همیشه موفق بودند. و بعد از آن سه سقط جنین دیگر و طلاق از شوهرش پس از 14 سال ازدواج اتفاق افتاد. آدری هپبورن دوران بسیار سختی را برای جدایی از همسرش سپری کرد: زندگی خانوادگی و شخصی به طور کلی نقش مهمی در زندگی او داشت.

 

670-3336.jpg

ازدواج با روانپزشک آندری دوتی زیاد طول نکشید: آدری هپبورن نمی خواست خیانت های شوهرش را تحمل کند

آدری دوباره سینما را ترک کرد و تصمیم گرفت زندگی خود را وقف پسرش کند. اما داستان آدری هپبورن البته به همین جا ختم نشد. او در حال رفتن به تعطیلات، با روانپزشک ایتالیایی آندره آ دوتی ملاقات کرد که قبلاً عاشق این بازیگر بود. یک سال پس از طلاق، آدری هپبورن با آندریا ازدواج کرد. در 8 فوریه 1970، او دومین پسر خود، لوک را به دنیا آورد.ازدواج با روانپزشک آندره آ دوتی زیاد طول نکشید: آدری هپبورن نمی خواست خیانت های شوهرش را تحمل کند.

 

 آندریا اغلب به آدری خیانت می کرد و سعی می کرد چشم خود را روی همه اینها ببندد، اما وقتی عکس های صریح در مطبوعات منتشر شد که به وضوح نشان می داد که آندره آ دوتی چگونه به همسر مشهورش خیانت می کند، هپبورن اعصاب خود را از دست داد. در سال 1982، پس از طلاق دوم، آدری دوباره غذا نخورد.

 

670-33.jpg


آدری در سن 50 سالگی رابرت والدرز را پیدا کرد - همان مرد قابل اعتمادی که او را دوست داشت، مهم نیست که چه باشد. این بازیگر هلندی آخرین معشوق در زندگی نامه آدری هپبورن شد و با قضاوت بر اساس عکس در دوران پیری ، این بازیگر از ازدواج سوم خود کاملاً راضی بود. این زوج شروع به زندگی مشترک در خانه ای کوچک در سوئیس کردند و آدری هپبورن به بازیگری ادامه داد.

 

670-3.jpg

«چگونه یک میلیون دزدی کنیم» یکی از آخرین فیلم های زندگینامه آدری هپبورن است.

 

ad1d4fa7ad095026c316b5f9d47d64e5b9d9d470cc6e88de43f4c8f554a69030.jpg

فیلم «چگونه یک میلیون دزدی کنیم» یکی از آخرین فیلم های زندگینامه آدری هپبورن است.

آدری هپبورن بازیگر پس از آخرین فیلم خود به عنوان سفیر یونیسف منصوب شد. توانایی صحبت کردن به فرانسوی، انگلیسی، اسپانیایی، ایتالیایی و هلندی کار او را بسیار آسان کرد.زندگی جدید آدری هپبورن آغاز شده بود: او برای اهداف خیریه از بسیاری از کشورها بازدید کرد. در سال 1992، جورج دبلیو بوش، رئیس جمهور ایالات متحده، مدال آزادی آدری هپبورن را به پاس قدردانی از همکاری او با یونیسف، و آکادمی علوم و هنرهای تصویری متحرک مدال ژان هرشولت برای کمک به بشریت به آدری هپبورن جایزه بشردوستانه اعطا کرد. . این جایزه پس از مرگ و به پسرش اهدا شد.آدری هپبورن اعتراف کرد که در سال های آخر زندگی خود واقعاً خوشحال بود.

 

670-33367.jpg

عکس پیری  آدری هپبورن

در سفر دیگری به سومالی، آدری مریض شد، دردهای شدیدی در ناحیه شکم داشت، اما خودش بی‌صدا و بدون اینکه به کسی چیزی بگوید، با بیماری‌اش کنار آمد، زیرا می‌ترسید که ممکن است برنامه محدود شود و نتواند به مردم این کشور کمک کند. او در بازگشت از آفریقا به پزشک مراجعه کرد و در آنجا مشخص شد که بیمار لاعلاج است و امیدی به بهبودی وجود ندارد. (سرطان نادر آپاندیس ) این بازیگر آخرین روزهای خود را با خانواده خود گذراند و آخرین کریسمس خود را که با عزیزانش گذرانده بود، بهترین زندگی خود نامید. زندگینامه آدری هپبورن در شهر کوچک تولوشناز سوئیس به پایان رسید؛ علت مرگ سرطان بود.

 

عکس فرزندان آدری هپبورن

Thin-Liner2.jpg
عکس فرزندان آدری هپبورن
بچه های آدری هپبورن هم اکنون هر دو در صنعت سینما هستند.

شان هپبورن فرر، 60 ساله، و لوکا دوتی، 51 ساله، تنها دو فرزند آدری هستند و هر دو میراث او را به روش های مختلف حفظ کرده اند. شان و لوکا، برادران  ناتنی که علاقه مشترکی به فیلم دارند، هر دو در این صنعت نیز تمجیدهای چشمگیری دارند.

 

شان، که به کارهای پشت صحنه صنعت فیلم علاقه مند بود، در زمینه توسعه، تولید و بازاریابی فیلم هایی مانند دردهای رشد ، چشم بیوه ، و... کار کرده است. پس از مرگ مادرش، او و لوکا صندوق کودکان آدری هپبورن را تأسیس کردند. این صندوق نمایشگاه‌هایی از یادگاری‌های آدری هپبورن را در سرتاسر جهان برگزار می‌کند تا تلاش‌های بشردوستانه مختلفی را که او در زندگی برایش مهم بوده تأمین مالی کند.

 

پسر ارشد آدری، شان هپبورن فرر. هرگز در مورد حرفه بازیگری رویا نداشت، اگرچه یک بار در یک نقش کوتاه بازی کرد. پس از مرگ آدری هپبورن، او یک بنیاد خیریه به نام آدری تأسیس کرد که متخصص در کمک به کودکان بود. او در سال 2003 کتاب «آدری هپبورن» را نوشت. روح ظرافت. خاطرات یک پسر» درباره داستان مادرش. کوچکترین پسر نیز سه کتاب از زندگینامه آدری هپبورن نوشت.آدری در مجموع پنج نوه دارد. فقط یک نوه، مدل شد.

 

670-333678.jpg

اما فرر نوه   آدری هپبورن 

اگرچه  آدری هپبورن هرگز نتوانست هیچ یک از نوه ها یش را ملاقات کند، نوه های آدری نیز زندگی نسبتاً موفقی داشته اند. اولین نوه این ستاره، اما فرر، دختر شان، تنها یک سال پس از درگذشت آدری در سال 1994 به دنیا آمد. اما از میان نوه‌هایش، اما فرر تا کنون بزرگترین حرفه را در کانون توجه داشته است.

 

Emma-Ferrer-for-Harpers-Bazaar-September-2014-2.jpg

 

اما فرر مدل برای برند های معروفی  مانند Givenchy، Dior، و Tiffany & Co، نوه  آدری هپبورن  به وضوح ژن های مدلینگ را از خانواده خود به ارث برده است.

 

Thin-Liner2.jpg

بهترین فیلم های آدری هپبورن

 

فهرست نقش‌های سینمایی
سال عنوان نقش یادداشت‌ها
۱۹۴۸ هلندی در هفت درس مهماندار پرواز هلندی: Nederlands in Zeven Lessen
۱۹۵۱ بی‌بندوبار پذیرش هتل نامش ذکر نشده
۱۹۵۱ داستان همسران جوان ایو لستر  
۱۹۵۱ خنده در بهشت دختر سیگار به دست  
۱۹۵۱ تبهکاران لاوندر هیل چیکیتا  
۱۹۵۲ افراد مرموز نورا برنتانو  
۱۹۵۲ کودک مونت کارلو لیندا فارل

ملیسا فارل (نسخه فرانسوی)

همزمان به فرانسوی و انگلیسی تولید شد.

فرانسوی: Nous irons à Monte-Carlo

۱۹۵۳ تعطیلات رمی پرینسس آن  
۱۹۵۴ سابرینا سابرینا فیرچایلد انگلستان: سابرینای زیبا
۱۹۵۶ جنگ و صلح ناتاشا روستوا  
۱۹۵۷ عشق در بعدازظهر آرین چاواس  
۱۹۵۷ مضحک‌روی جو استاکتون  
۱۹۵۹ عمارت‌های سبز ریما  
۱۹۵۹ داستان راهبه خواهر لوک  
۱۹۶۰ نابخشوده ریچل زاکری  
۱۹۶۱ فیلم صبحانه در تیفانی هالی گولایتلی  
۱۹۶۱ ساعت بچه‌ها کارن رایت  
۱۹۶۳ معما رجینا لامپرت  
۱۹۶۴ پاریس در تب‌وتاب گابریله سیمپسون  
۱۹۶۴ بانوی زیبای من الایزا دولیتل  
۱۹۶۶ چگونه یک‌میلیون بدزدیم نیکول بونت  
۱۹۶۷ دو تا برای جاده جوانا والاس  
۱۹۶۷ تا تاریکی صبر کن سوزی هندریکس  
۱۹۷۶ رابین و ماریان دوشیزه ماریان  
۱۹۷۹ وراثت الیزابت روف  
۱۹۸۱ آن‌ها همگی خندیدند آنجلا نیوتس  
۱۹۸۹ همیشه هاپ  

نظرات

۱۴۰۲/۸/۲۳ لوکا پسر کوچک تر آدری هپبورن زندگی شخصی خانوادگی خود را کاملاً خصوصی نگه داشته است. هیچ چیز از فرزندان او معلوم نیست. حتی نام آنها نیز مخفی نگه داشته شده است. تنها جزئیات تایید شده در مورد زندگی لوکا خارج از شغل و رابطه او با نام خانوادگی هپبورن این است که او دو دختر کوچکتر دارد. او، آنها و همسرش Domitilla Bertusi در حال حاضر در رم زندگی می کنند.

۱۴۰۲/۸/۲۳اگرچه آدری هپبورن تنها دو بار ازدواج کرده بود، اما او همچنین تعداد زیادی دوست پسر و تحسین کننده داشت که از به اشتراک گذاشتن آنها با دنیا بیمناک بود. یکی از روابط عمومی او با رابرت وولدرز، بازیگر همکارش بود. او در نمایش هایی مانند جادو شده و نمایش مری تایلر مور ظاهر شد . آنها سالها تا زمان مرگ آدری با هم بودند. آدری هپبورن همچنین با پیتر اوتول مرتبط بود، همانطور که در سال 1966 در فیلم چگونه یک میلیون را با هم بدزدیم. شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه آدری و جیمز دین یک بار با هم قرار داشته اند، اما برخلاف دیگر روابط عمومی او، رابطه او با جیمز هرگز تایید نشد.

۱۴۰۲/۸/۲۹ آدری هپبورن به همراه مرلین مونرو به نماد صنعت و سبک فیلم تبدیل شدند. حرفه او در دوران طلایی هالیوود شکوفا شد. این هپبورن است که از او به عنوان یکی از بزرگترین بازیگران زن سینمای آمریکا یاد می شود. او به خاطر بازی صمیمانه، ذهن تیزبین و ظاهر دیدنی و خارق العاده اش در بین تماشاگران به یادگار ماند. اما او چه جور آدمی بود؟

۱۴۰۲/۸/۲۹ آدری هپبورن می توانست حداقل به پنج زبان انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، ایتالیایی و هلندی صحبت کند.

۱۴۰۲/۸/۲۹آدری واقعاً رانندگی را دوست نداشت . یکی از شوهرانش (مل فرر) یک فورد تاندربرد کاملاً جدید به بازیگر زن داد و او پشت فرمان نشست. با این حال، همه چیز خیلی خوب به پایان نرسید: به زودی آدری با راننده دیگری تصادف کرد که بعداً از او شکایت کرد. از آن زمان، این بازیگر به یک مسافر ابدی تبدیل شده است.

۱۴۰۲/۸/۲۹اگرچه ظاهر و شخصیت او توسط میلیون ها طرفدار بت شد. آدری به خصوص در مورد قد ( 170 سانتی متر) و سایز کفش خود مشکل داشت: با وجود جثه ی کوچکش، این بازیگر سایز 41 می پوشید . در دهه 1950، او به هر طریق ممکن سعی کرد نقص ادعایی خود را پنهان کند. و مخصوصاً برای او، طراحان کفش نوعی کفش ابداع کردند که از نظر بصری پا را کوچک‌تر و برازنده‌تر می‌کرد. اعتقاد بر این است که به لطف این شاهکار طراحان کفش بود که زنان شروع به پوشیدن کفش های باله کردند

۱۴۰۲/۸/۲۹ آدری مشخصاً فردی کاملاً خلاق بود. او حتی در کودکی به نقاشی علاقه داشت ؛ با گذشت زمان، سرگرمی های دیگری ظاهر شد - به عنوان مثال، سوزن دوزی . در وقفه های بین فیلمبرداری، این بازیگر بزرگ با شور و شوق سوزن دوزی می کرد. یکی دیگر از سرگرمی های او باغبانی بود . هپبورن، مانند بسیاری از افراد در هنر، مستعد عادت های بد بود. در مورد او، در مورد سیگار کشیدن بود. او می توانست روزانه چندین بسته سیگار بکشد . کاملاً ممکن است که این اعتیاد بود که به قیمت جان او تمام شد - هپبورن در سال 1993 بر اثر سرطان کولورکتال درگذشت.

در ادامه بخوانید...

بیوگرافی نگار جواهریان+تصاویر زیبا

در

نگار جواهریان در ۲۲ دی ۱۳۶۱ در تهران بدنیا آمده است . هنرپیشه سینما، تلویزیون و تئاتر ایران است. او در بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر موفق به دریافت جایزه سیمرغ بلورین در رشته بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم طلا و مس شد.وی در چهاردهمین جشن خانه سینما نیز برای فیلم طلا و مس تندیس بهترین بازیگر زن نقش اول را دریافت کرد.

فیلم‌شناسی نگار جواهریان
۱۳۹۴ نگار  کارگردان رامبدجوان
۱۳۹۳ اعترافات ذهن خطرناک من  کارگردان هومن سیدی
۱۳۹۳ قندون جهیزیه  کارگردان علی ملاقلی‌پور
۱۳۹۳ پریدن از ارتفاع کم  کارگردان حامد رجبی
۱۳۹۲ ملبورن  کارگردان نیما جاویدی
۱۳۹۱ حوض نقاشی  کارگردان مازیار میری
۱۳۹۱ آشغال‌های دوست داشتنی  کارگردان محسن امیریوسفی

 

نگار جواهریان

۱۳۹۰ قصه‌ها کارگردان رخشان بنی اعتماد
۱۳۹۰ بی خود و بی جهت  کارگردان عبدالرضا کاهانی
۱۳۸۹ اینجا بدون من  کارگردان بهرام توکلی
۱۳۸۹ یه حبه قند  کارگردان رضا میرکریمی
۱۳۸۸ هیچ  کارگردان عبدالرضا کاهانی
۱۳۸۷ طلا و مس  کارگردان همایون اسعدیان
۱۳۸۷ شبانه روز امید  کارگردان بنکدار و کیوان علیمحمدی
۱۳۸۷ کتاب قانون  کارگردان مازیار میری

نگار جواهریان

۱۳۸۶ تنها دو بار زندگی می‌کنیم  کارگردان بهنام بهزادی
۱۳۸۶ صد سال به این سال‌ها  کارگردان سامان مقدم
۱۳۸۶ جعبه موسیقی  کارگردان فرزاد مؤتمن
۱۳۸۵ نسل جادویی  کارگردان ایرج کریمی
۱۳۸۴ پابرهنه در بهشت  کارگردان بهرام توکلی
۱۳۸۳ خوابگاه دختران  کارگردان محمدحسین لطیفی
۱۳۸۲ چند تار مو  کارگردان ایرج کریمی
۱۳۸۲ قدمگاه  کارگردان محمدمهدی عسگرپور

نگار جواهریان

۱۳۸۰ من، ترانه ۱۵ سال دارم  کارگردان رسول صدرعاملی
۱۳۸۳ گیلانه  کارگردان رخشان بنی‌اعتماد در گروه صحنه و لباس

نگار جواهریان

نگار جواهریان در مجموعه تلویزیونی
۱۳۹۳ کلاه قرمزی ۹۳  کارگردان ایرج طهماسب مهمان برنامه
۱۳۹۰ کلاه قرمزی ۹۰  کارگردان ایرج طهماسب مهمان برنامه
۱۳۸۵ زیر تیغ (مجموعه تلویزیونی)  کارگردان محمدرضا هنرمند
۱۳۸۲ این راهش نیست (مجموعه تلویزیونی)  کارگردان نوید میهن دوست

نگار جواهریان

نگار جواهریان در فیلم تلویزیونی و شبکه خانگی
سال تله فیلم کارگردان یادداشت
۱۳۸۹ ستاره‌های سوخته  کارگردان سیروس الوند
۱۳۸۹ همین یک ساعت پیش  کارگردان سینا آذین فیلم کوتاه

نگار جواهریان

نگار جواهریان در تئاتر
دیوار چهارم: ۱۳۹۱  کارگردان امیررضا کوهستانی
دیوان تیاترال: ۱۳۸۱  کارگردان محمود استاد محمد
قرمز و دیگران: ۱۳۸۳  کارگردان محمد یعقوبی
شهرهای نامرئی: ۱۳۸۴  کارگردان حسن معجونی
بدون خداحافطی: ۱۳۸۵  کارگردان کتایون فیض مرندی
ایوانف: ۱۳۹۰  کارگردان امیررضا کوهستانی
رؤیاها وکابوس‌های زنانه:
گل‌های شمعدانی: ۱۳۸۴  کارگردان محمد یعقوبی
تهران: ۱۳۸۶  کارگردان محمود استاد محمد
خون خشک، سبزی تازه: ۱۳۸۶ کارگردان امیررضا کوهستانی
۱۷ دی کجا بودی: ۱۳۸۸   کارگردان امیررضا کوهستانی
دون کیشوت: ۱۳۹۰

نگار جواهریان

جوایزو افتخارات نگار جواهریان
برنده تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن از چهارمین جشن انجمن منتقدان برای طلا و مس - ۱۳۸۹
برنده تندیس بهترین بازیگر زن نقش اول از چهاردهمین جشن خانه سینما برای طلا و مس - ۱۳۸۹
برنده سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن از بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر برای طلا و مس - ۱۳۸۸

نگار جواهریان

برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنواره اوسیان سینه فن برای تنها دو بار زندگی می‌کنیم - ۱۳۸۸
برنده تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل زن از پانزدهمین جشن خانه سینما برای اینجا بدون من - ۱۳۹۰
کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن ازسی و یکمین جشنواره فیلم فجر برای حوض نقاشی - ۱۳۹۱
برنده جایزه پروین بطور مشترک با (لیلا حاتمی وترانه علیدوستی) - ۱۳۹۱
نامزد جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن از هفتمین دورهٔ جشنواره فیلم آسیا پاسیفیک برای حوض نقاشی - ۱۳۹۲

پست های مرتبط:

بیوگرافی نگار جواهریان+تصاویر زیبا

بیوگرافی نازنین بیاتی+تصاویر زیبا

بیوگرافی پریناز ایزدیار+تصاویر زیبا

بیوگرافی لیلا اوتادی+تصاویر زیبا

بیوگرافی الهه حصاری + تصاویر زیبا

جدیدترین و زیباترین عکس های فاطمه معتمد آریا

جدیدترین و زیباترین عکس های مهناز افشار

جدیدترین و زیباترین عکس های نیکی کریمی

جدیدترین و زیباترین عکس های هانیه توسلی 

جدیدترین و زیباترین عکس های الناز شاکردوست

جدیدترین و زیباترین عکس های ترانه علیدوستی

رضا کیانیان و تولد 65 سالگی + تصاویر

محمدعلی کشاورز و شایعه فوت +تصاویر  (سیارک

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

چند راز ریز برای خوشتیپ شدن (قسمت اول)

در

امروزه داشتن ظاهر مناسب دارای اهمیت بسیاری می باشد.برای داشتن ظاهر مناسب باید فوت  و فن آن را دانست. (سیارک) چند راز ریز برای خوشتیپ بودن را به شما آموزش می دهد.

استفاده از کمربند در پالتو خانم ها را قد بلند نشان می دهد

معمولا خانم ها تمایلی به استفاده از کمربند در پالتو ندارند اما جالب است که بدانید استفاده از کمربند شما را لاغرتر و قدبلندتر نشان می دهد.

 (سیارک

 

آقایان در مراسم های رسمی کت تک دکمه بپوشید

در مراسم رسمی و یا کار در اداره از کت تک دکمه استفاده کنید، هرچه تعداد دکمه کت کمتر باشد حالت رسمی تری دارد.

لباس با رنگ های شاد بپوشید تا جوان تر دیده شوید

اکثر خانم ها دوست دارند جوان تر از سن واقعیشان دیده شوند، یکی از موثرترین راهکارها برای جوان تر دیده شدن استفاده از رنگ های مناسب می باشد. سبزآبی رنگی است که باعث درخشان دیده شدن اکثر تناژهای رنگی پوست می شود.ترکیب این رنگ با سرمه ای و کرم یا قهوه ای بسیار زیبا و خاص می باشد.(سیارک

 

 برای داشتن استایل جذاب اورکت های روشن را با شلوار مشکی یا تیره ست کنید.

 

 

(سیارک

 ترجمه  itrans.ir 

نظر و تجربیات خود را راجع به این پست با ما در میان بگذارید....

نظرات

در ادامه بخوانید...

زمان پخش فصل هفتم بازی تاج و تخت

در

 (سیارک)  : پس از ماه‌ها انتظار، دوست‌داران مجموعه تلویزیونی "بازی تاج و تخت" بالاخره مطلع شدند که پخش فصل هفتم این مجموعه محبوب از ماه ژوئیه آغاز خواهد شد.شبکه تلویزیونی اچ.بی.او، تهیه‌کننده مجموعه بازی تاج و تخت، در یک رویداد مطبوعاتی که به صورت زنده در صفحه فیسبوک این شرکت هم‌رسانی گردید، اعلام نمود که اولین قسمت فصل جدید روز ۱۶ ژوئیه پخش می شود.


در این ویدئو  تاریخ آغاز مجموعه جدید با آب شدن تدریجی یک قالب یخ بزرگ ، نمایان گردید.
 هنوز هیچ تیزر تبلیغاتی‌ای که تصاویری از فصل هفتمرا نشان بدهد ، منتشرنگردیده. اما، پوستر رسمی که تصویر یخ و آتش در آن دیده می شود احتمالا حاکی از نبرد دنریس تارگرین با ارتش یخ می باشد.

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

۱۴۰۳/۲/۳۰خاک بر سر هر کسی که این سایت رو طراحی کرده و رو این مقاله کار کرده! مزخرفترین سایت و مطلبی بود که خوندم نصف مطالب اشتباه بودن

در ادامه بخوانید...

سرانجام بازی تاج و تخت از نظر طرفداران دوآتشه سریال

در

(این گزارش بخش‌هایی از فصل هفتم سریال بازی تاج‌وتخت را لو می‌دهد. اگر نمی‌خواهید بدانید، نخوانید.)
فصل هفتم سریال بازی تاج‌وتخت یکشنبه ۲۸ اوت به پایان می‌رسد. فصلی که بسیاری معتقدند از مهیج‌ترین فصل‌های این سریال بوده، فصلی که در آن لشکرها به آتش کشیده شدند و خاندان‌ها به تمامی نابود شدند.
در قسمت یکی‌مانده ‌به ‌آخر سریال، دنریس تارگرین و وایت واکرها به مصاف هم رفتند و پادشاه شب، اژدهایی را از آن خود کرد.
اما قسمت آخر (که ۷۹ دقیقه خواهد بود) بیش از این‌ها فرازونشیب و حادثه خواهد داشت. در این قسمت همه چهره‌های مهم این فصل حاضرند. جان اسنو و سرسی لنیستر رودررو می‌شوند که برای برخورد با وایت واکر چاره‌ای بیاندیشند.
می‌توان تصور کرد که دیدارشان پایان خوشی نداشته باشد.
از سال ۲۰۱۱ که بازی تاج‌وتخت شروع شد، هواداران دوآتشه سریال روی اینترنت در مورد آن حرف می‌زدند، و حالا که سریال به پایانش نزدیک می‌شود، حرف‌ها به اوج رسیده.
در این گزارش بعضی از پیش‌بینی‌های هواداران در باره قسمت آخر فصل هفتم را گردآورده‌ایم.
آریا لیتل‌فینگر را فریب می‌دهد
بعضی‌ها معتقدند خط داستانی خواهران استارک بدترین نکته فصل هفتم است.
در فصل ششم آریا یاد گرفت چطور بفهمد کسی دروغ می‌گوید. (سیارک)
بعضی‌ها می‌گویند داستان فراتر از آن است که به نظر می‌آید و سنسا و آریا به خاطر وابستگی‌های خانوادگی‌شان دچار مشکل شده‌اند. و بعضی دیگر می‌گویند آریا استارک - که دو فصل سریال داشت آموزش می‌دید "مرد بی‌چهره" باشد - دارد وانمود می‌کند که از لیتل‌فینگر گول خورده.
کریس مندل، از نویسندگان مجله شورت‌لیست و هوادار دوآتشه بازی تاج‌وتخت، می‌گوید: "همین یک فصل پیش بود که آریا یاد گرفت دروغ آدم‌ها را بفهمد. اینکه یک آدم‌کش تمام‌عیار براوس را ترک کند و سه روز بعد نفهمد خواهرش دروغ می‌گوید یا نه، به نظرم صرفا برای ایجاد هیجان است. به همین خاطر خیلی‌ها فکر می‌کنند کل ماجرا نقشه است و احتمالا دست‌به‌یکی کرده‌اند که کار لیتل‌فینگر را بسازند.
برن استارک نایت کینگ است
خیلی‌ از بینندگان فکر می‌کنند نایت کینگ(پادشاه شب) برن استارک است. در کل، تکلیف سریال با ماجراهای سفر در زمان و اینجور چیزها روشن نیست.
قرار است برن سه بار در زمان سفر کند، که در هر کدام بیش از قبلی گند بزند و نهایتا پیش‌گوی فلج در گذشته گیر بیافتد.
کریس مندل معتقد است کل ماجرا باورپذیر نیست. می‌گوید: "به نظر می‌رسد تکلیف سریال با ماجرای سفر زمان روشن نیست، و به همین خاطر است که برن را زیاد نمی‌بینیم. ولی از طرف دیگر در مورد وایت واکر هم هیچی نمی‌دانیم. ممکن است سروکله برن در آخرین لحظه پیدا شود. شاید به همین خاطر است که چیز زیادی در موردشان نمی‌دانیم.
سگ تازی با کوه می‌جنگد
علاقمندان بازی تاج‌وتخت چندین فصل است منتظرند سندور و گرگور کلگان به جان هم بیافتند. و از ظواهر امر این‌طور پیداست که در قسمت آخر این اتفاق می‌افتد.
سگ تازی از جنگجویان دنریس است که قرار است "وایت" ربوده‌شده را به کینگز لندینگ ببرند که سرسی را راضی کنند به مصاف وایت واکرز برود - جایی که برادرش، که زامبی است، زندگی می‌کند.
کریس مندل معتقد است "زامبی را برادرش یعنی سگ تازی می‌کشد"، اما زمان زیادی به این ماجرا اختصاص داده نخواهد شد.
می‌گوید: "پرداختن به این ماجرا، با این همه ماجرای دیگری که در جریان است، اتلاف وقت است. این بخش داستان از آن چیزهایی است که می‌توانست خیلی زودتر اتفاق بیافتد، اما آن را گذاشتند برای این فصل و سریع از رویش گذشتند و شخصیت‌ها درست پرداخته نشد. "
جان و دنریس بالاخره به هم می‌رسند (سیارک)
نام قسمت آخر "اژدها و گرگ" است - که تقریبا واضح است به کدام شخصیت‌ها اشاره دارد.
جای تأسف است که او دست‌آخر به کسی دل می بازد که با او نسبت خونی دارد.
بعضی بینندگان سریال معتقدند شخصیت‌های کیت هارینگتون و امیلیا کلارک در فصل‌های اخیر سریال چیزی را که باید بین دو نفر باشد، نداشته‌اند. اما در فصل هفتم این دو شخصیت به هم نزدیک‌تر شده‌اند.
نکته مهمتر اینکه این دو نفر نسبت خانوادگی دارند.
کریس مندل معتقد است این دو نفر "به هم می‌رسند". می‌گوید: "البته همین که سازندگان چنین چیزی را طرح کرده‌اند کمی عجیب است. این همه آدم مجرد در وستروس هست. جای تأسف دارد که دل به قوم و خویش خودش ببازد."

نظرات

در ادامه بخوانید...

پست مدرنیته

در

اگر چه کلمه «پست مدرنیسم» اغلب مبهم و نامشخص توصیف شده است، راه های قطعی وجود دارد که  می توان معنی  آن را مشخص نمود.به نظر ون دن برامبشه  باید یک تمایز بین(1- پست مدرن،2- فلسفه پست مدرن و 3-پست مدرنیسم) به عنوان یک جنبش در هنر و فرهنگ قائل شد.

 اول از همه، پست مدرنیته.

 پست مدرنیته به عصری که ما در حال حاضر زندگی می کنیم اشاره دارد، به خصوص جامعه اطلاعاتی که از دهه شصت بوجود آمده است. سپس این یک مسئله است  از یک دوره تاریخی که در آن زندگی می کنیم. جامعه اطلاعاتی می تواند به عنوان "پسااستعماری" مشخص شود: پس از جنگ جهانی دوم، مستعمرات در جهان سوم بسرعت استقلال به دست آوردند. این جامعه نیز "فراصنعتی" است: صنایع سنگین توسط تبادل خدمات جایگزین شده است. از دهه شصت به بعد، این خدمات به طور فزاینده توسط فن آوری اطلاعات هماهنگ با ظهور کامپیوتر مشخص می شود. علم و فن آوری ضروری است و به جامعه ما شکل می دهد. در حالی که جامعه صنعتی هنوز تا حد زیادی پیرامون دارایی عمل می کند (چه کسی کنترل ابزار تولید را در دست دارد؟)، جامعه اطلاعاتی عمدتا در مورد راه دسترسی  به اطلاعات است.

پست مدرنیسم یعنی یک جامعه شبکه ای که در آن همه چیز و همه کس با یکدیگر از طریق رسانه های جمعی مانند تلویزیون و اینترنت متصل می شوند.   

ویژگی دیگر، جهانی شدن است. جهانی شدن با رسانه ، سرمایه و مد . شما می توانید سی ان ان و ام تی وی را در سراسر جهان تماشا کنید و یا می توانید از دستگاه های خودپرداز هر نقطه در جهان استفاده کنید. و با مد. مبارزات چند نژادی بنتون چهره خوش خیم تر از جهانی شدن نشان داد، اما، برای عادلانه بودن، آنها نیز به اثرات بسیار جهانی سازی توجه کرده اند.

با استفاده از ویژگی های پست مدرنیته برای مد، ما تصویر زیر را دریافت می کنیم. در گذشته، مد وابسته به پارچه هایی مانند ابریشم، پنبه و ترمه بود و همچنین الهام بخش، که غرب از مستعمرات خود وارد می نمود. در دهه هفتاد هیپی ها همراه با علاقه تجدید شده خود به لباس پوشیدن غیر غربی روی آوردند . با مد ساختارشکنانه طراحان ژاپنی مانند یاماموتو در دهه هشتاد، اولین طراحان غیر غربی دنیای مد بسته نخبه گرا را شکستند. در حال حاضر آنها توسط طراحان دیگر مانند حسین چالایان، ژولی بت و الکساندر هرچوویچ دنبال می شوند. با هفته مد در هند و آفریقا، مد جهانی شده است.(سیارک)

هنگامی که ما به صنعت مد نگاه می کنیم، تصویر حتی واضح تر است.  در حالی که صنعت مد هلندی در اصل اینجا در هلند خود را تاسیس نمود ،  در حال حاضر تا حد زیادی به کشورهایی با دستمزد پایین در آسیا و یا بلوک شرق سابق نقل مکان کرده است. به لیبل ژاکت یا شلوار خود نگاه کنید و به احتمال زیاد ساخته شده در تایوان و یا چیزی مشابه آن را پیدا خواهید کرد. جهانی شدن منجر به لباس پوشیدن ارزان و سود بسیار زیاد برای غرب شده است.

 فلسفه پست مدرن

مرحله دوم، فلسفه پست مدرن است. دو مفهوم در اینجا مهم است: «پایان روایات بزرگ » و «مرگ سوژه سنتی». این کلمات نشان می دهد که فرهنگ غربی از میان یک بحران می گذرد.

بر طبق نظر فیلسوف پسامدرن ژان فرانسوا لیوتار، فرهنگ غربی دیگر قادر به گفتن هیچ "روایات بزرگی" نیست، که در آن او اشاره به پایان ایدئولوژی دارد. این به معنی این است که ایدئولوژی دیگر نمی تواند انسان مدرن را با یک قاب معنی دار مرجع ارائه کند. ایدئولوژی خود را در یک بحران مشروعیت می یابد، دیگرقادر به اعلام حقیقت یا اعلام مدینه فاضله آینده نیست.

البته این بدان معنی نیست، که هر کس باورهای خود را ترک کند؛ برعکس، ما در واقع شاهد بازگشت به ایدئولوژی و دین هستیم. اما، لیوتار معتقد است، هیچ کس نمی تواند آن باور و یا آن ایدئولوژی را به دیگران به عنوان یک و تنها حقیقت تحمیل کند. افرادی که هنوز هم سعی به تحمیل هر نوع حقیقت بر دیگران را دارند بنیادگرایان امروزی نامیده می شوند.     

پایان روایات بزرگ تنها یک فرآیند منفی نیست. برای بسیاری از مردم رها شدن از یک حقیقت یک طرفه و اجرا شده آزاد است. چه چیزی بیشتر، به شکوفایی "روایت کوچک " در فرهنگ پست مدرن منجر شده است. در حال حاضر که هیچ حقیقت غالبی وجود ندارد، بسیاری از مردم حق و آزادی دارند تا داستان های خود را بگویند، از جمله کسانی که قبلا امکان زیادی برای انجام این کار نداشتند، مانند زنان، کارگران، سیاه پوستان، افراد جوان. شما همان توسعه را در هنر می بینید: دیگر یک جنبش غالب وجود ندارد بلکه بسیاری از جهات وجود دارند. و ما همان کثرت گرایی را در مد می بینیم. دیگر یک "روایت بزرگ " توسط یک پادشاه مد واحد یا حتی تنها با یک شهر دیکته نمی شود، بلکه بسیاری از دیدگاه ها از بسیاری از طراحان، در شهرها و نقاط مختلف جهان می آیند.

پایان روایت بزرگ همچنین دارای عواقبی برای نظریه ذهنیت انسان است. مفهوم سنتی از فرد این است که او (تقریبا همیشه یک مذکر بود) نشان دهنده یک نهاد منسجم و مستقل می باشد که با دلیل وقف شده است. در اصل روانکاوی بود که پایانی برای این مفهوم قرار داد. به گفته فروید، وجود انسان در همه حال تابع عقل او نیست، بلکه تابع ناخودآگاه او است. و مارکس بود که ادعا کرد که طبقه ما است که تعیین می کند ما که هستیم. ممکن است فکر کنیم که ما فرد هستیم، اما در واقع ما با طبقه، قومیت، سن، ترجیح جنسی، مذهب، ملیت و غیره خود ( فهرست بی پایان است) تعریف می  شویم. پس در واقع، ما واقعا یک نهاد مستقل و منسجم نیستیم. این دلیلی است که پست مدرنیسم دیگر نه به "فرد" بلکه به یک "موضوع" اشاره می کند. علاوه بر این یک موضوع که تقسیم، تکه تکه و انشقاق شده است.(سیارک)

یک راه مثبت تر برای تدوین این ایده ذهنیت تکه تکه شده توسط قیاس با جامعه شبکه است: موضوع، خود، همیشه در ارتباط به یک دیگر می ماند. به جای مختار بودن ما همه در یک ترکیب پیچیده و روابط متحرک داخل شده ایم. هویت ما گویی که یک گره در مدارهای مخابراتی یافت می شود. موضوع پست مدرن توسط یک پویایی و یک تنوع مشخص می شود که با فرد سنتی بیگانه است.این تغییر در موقعیت وجود انسان همان اثر پایان روایات بزرگ بوده است: بسیاری از مردم هم اکنون می توانند ذهنیتی که قبلا کنار گذاشته شده را مطالبه کنند، مانند سیاه پوستان، زنان و ..... شاهد این می تواند شناخت فرهنگ و هنر تولید شده توسط زنان، افراد رنگین پوست، و هنرمندانی از به اصطلاح "جهان سوم" باشد.

این توسعه به یک آزادی بسیار بیشتر در شکل گیری هویت انسانی منجر شده است. فقط در فرهنگ پاپ نگاه کنید، که در آن کسی مانند مدونا یک چهره متفاوت با نظم یک ساعت انگاشته می شود. به عنوان مثال امروزه شما می توانید توسط بکار بردن جنسیت با هویت خود بازی کنید. 
 مد یک جزء مهم از بازی با هویت است. در روزهای گذشته، جنس و طبقه خود بود که تعیین می کرد آنچه شما مجبور به پوشیدن  بودید، و قوانین سختگیرانه ای وجود داشت که سرپیچی از آن زیاد آسان نبود. این قوانین در حال حاضر تنها برای ملکه اعمال می شود. هر کس دیگری هر روز صبح در مقابل کمد لباس می ایستد برای تعیین اینکه کدام لباس با فاز او مطابقت دارد: باروک، گوتیک، اسپورت، و...

 

پست مدرنیسم

ثالثا، کلمه پست مدرنیسم به عنوان هنر و فرهنگ اعمال می شود. یک ویژگی بسیار مهم پست مدرنیسم محو شدن تمایز بین فرهنگ بالا و پایین است. در این دوره از قرن بیستم مفهوم سنتی فرهنگ از اتصال آن با هنر نخبه گرا رها شده است. دانشمندان امروزه یک مفهوم گسترده از فرهنگ اعمال می کنند، بر اساس عبارت معروف ریموند ویلیامز "فرهنگ به عنوان یک راه کلی از زندگی"تعریف شده است. در اینجا این مربوط به یک نظریه از فرهنگ می شود که به عنوان یک عمل در یک محیط اجتماعی و تاریخی است.

تمایز دقیق بین فرهنگ بالا و پایین دیگر قابل دفاع نیست. در هر صورت، این همیشه تا حد زیادی بر اساس اختلاف بین کلمه و تصویر در فرهنگ غربی بود، که در آن کلمه به عنوان بیان برتری از ذهن و تصویر به عنوان ابراز احساسات و خواسته های نفسانی بدن دیده شده است. این تغییر از یک فرهنگ متنی به فرهنگ بصری به معنای این است که تصویر دیگر در شرایط کاملا منفی مشاهده نمی شود بلکه برای همه قدرت های مثبت و تجاربی که آن را تداعی می کند ارزش دارد.

علاوه بر این، فرهنگ "بالا" و فرهنگ" پایین "را نمی توان به صراحت به رشته خاص مرتبط نمود ( ادبیات در مقابل تلویزیون) .  هر شکلی از هنر بیان فرهنگی اندک خود را دارد مانند پرتره های پسر کولی با اشک های در حال پایین آمدن از صورتش یا رمان عاشقانه پالپ. مد لباس زنانه توسط فرهنگ خیابانی تحت تاثیر قرار می گیرد. "کم" به روز رسانی می شود و توجه را در ضمیمه هنری روزنامه دریافت می کند و یا در موزه به نمایش گذاشته می شود. عکس های تبلیغاتی از بنتون، هنر کامپیوتر توسط میشا کلاین و عکس مد توسط اینز ون لامزوییرد همه در موزه هلندی نشان داده شده است.(سیارک)

دموکراسی سازی و تجاری سازی نیز برای بحث در مورد "بالا" و "پایین" بسیار مهم می باشد. تعداد زیادی از بازدید کنندگان از نمایشگاه های بزرگ به این شهادت داده اند که افزایش رفاه و انتشار از طریق اینکه رسانه ها تقریبا دسترسی همه به هنر و مد را به ارمغان آورده اند. همچنانکه فستیوال سازی شهرهای بزرگ این دسترسی را  انجام می دهد. علاوه بر این، تجاری بودن دیگر به طور انحصاری با فرهنگ پایین در ارتباط نیست;  این به فرهنگ بالا نفوذ کرده است، همچنانکه می توان از لیست های تاپ تن هفتگی برای ادبیات، انبوهی از سی دی های موسیقی باخ و موتزارت در سوپرمارکت های محلی، حمایت آئودی در موزه اسدلیجیک در آمستردام، و یا طرح های کارل لاگرفلد در H & M استنباط نمود. ادامه مقاله در پست بعدی...

ترجمه  itrans.ir

 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...