فیلم و سریال ها چگونه بر زندگی ، مد و سرگرمی مردم تأثیر می گذارد

 سریال حرکت ملکه

 

به سختی می توان تأثیر فیلم و سریال ها  را در زندگی نادیده گرفت. امروزه فیلم و سریال ها نه تنها سرگرمی ، بلکه راهی برای شناخت جهان ، فرصتی برای مطالعه تاریخ (یا البته یک سریال مستند) یا آشنایی با روندهای جدید مد و لباس شده اند. با این حال ، تحلیلگران می گویند: پروژه های سینمایی خود تأثیر بسزایی در مد و لباس دارند و بیننده را مجبور می کنند که به موارد خاص ، سرگرمی ها و مشکلات توجه کند. این پدیده در رسانه ها حتی "اثر نتفلیکس" (به نام تهیه کننده فیلم ها و سریال ها)  لقب گرفته است.


مد شطرنج

 سریال حرکت ملکه
 از سریال "حرکت ملکه" است.  / عکس

 

پس از نمایش برتر سریال Queen's Move درباره دختری که آرزو دارد یک شطرنج باز بزرگ شود ، ناگهان تقاضا برای شطرنج و کتابهای آموزش شطرنج در این بازی افزایش یافت. حتی در سایت های فروش سریال های شطرنج گران قیمت ، تقاضای مصرف کننده سر به فلک کشیده است.

 

 سریال حرکت ملکه

از سریال "حرکت ملکه" است.  / عکس


نسخه دیجیتالی این سریال در 23 اکتبر سال 2020 منتشر شد. در ماه اول پس از این ، فروش شطرنج در سیستم عامل های محبوب 100٪ یا بیشتر رشد کرد ، در حالی که فروش کتاب های آموزشی شطرنج بیش از 800٪ افزایش یافت. بازی شطرنج به طرز باورنکردنی مد شده است و بنابراین تعداد مشترکین کانال های شطرنج بازان مشهور به سرعت افزایش یافته و مسابقات شطرنج مجازی آغاز شده است.مینی سریال حرکت ملکه همچنین در فروش ساعتهای مارک Bulova که بر روی دست قهرمان اصلی بث هارمون ظاهر شد ، تأثیرگذار بود.

 

ببر ، باغ وحش و چاپ حیوانات

سریال پادشاه ببرها
 از سریال "پادشاه ببرها: قتل ، هرج و مرج و جنون".  / عکس


سریال مستند نتفلیکس پادشاه ببرها: قتل ، هرج و مرج و جنون دور جدیدی از بحث ها را در میان طرفداران و مخالفان باغ وحش ها آغاز کرده است. نوار مربوط به مالک غیر عادی یک باغ وحش خصوصی طرفداران حیوانات را برانگیخت و باعث شد بینندگان عادی به اخلاق باغ وحش ها و نگهداری گربه های وحشی در املاک خصوصی توجه کنند.باغ وحش این نمایش با فشار خیریه حقوق حیوانات Peta در تابستان سال 2020 بسته شد. صاحب باغ وحش GW اوکلاهما ، جف لوو ، این تصمیم را در پست فیس بوکی خود اعلام کرد.

 

سریال پادشاه ببرها

از سریال پادشاه ببرها: قتل ، هرج و مرج و جنون".  / عکس


کارول باسکین ، فعال حقوق حیوانات و مدیر کل نجات گربه سان بزرگ در فلوریدا نیز پس از پخش نمایش با مشکلاتی روبرو شد. این فیلم به دشمنی بین دو باغ وحش می پردازد و در زندگی کارول باسکین ادعا می کند که بسیاری از واقعیت های بیان شده در "پادشاه ببر ها" دور از واقعیت است.

انصافاً ، این سریال به دخالت کارول در ناپدید شدن شوهرش دون لوئیس در سال 1997 پرداخت. پس از انتشار سریال ، خانواده دون لوئیس برای بررسی حقایق در مورد ناپدید شدن طولانی مدت او و اختصاص سرمایه 4.5 میلیون پوندی به کارول باسکین به دادگاه رفتند.

ژاکت ببر کنزو

فروش ژاکت ببر کنزو دو برابر شد.  / عکس


"پادشاه ببرها: قتل ، هرج و مرج و جنون" سبک جو اگزوتیک را به مد آورد: مدل مو ، چاپ حیوانات ، عناصر لباس گاوچران. خود جو اگزوتیک با فروش کالاهای مارک دار اصلی با مارک Odaingerous که تنها چند ساعت پس ازعرضه به فروش رسید ، توانست وضعیت مالی خود را به طور قابل توجهی بهبود بخشد. مارک های دیگر نیز به افزایش تقاضا برای پوشاک گربه های وحشی اشاره کرده اند.

 

سلطنت انگلیس

سریال تاج
از سریال "تاج".  / عکس

 

به یاد داشته باشید سریال "تاج" بینندگان را دوباره به سلطنت انگلیس و نه تنها در مورد پرنسس دایانا ، بلکه در مورد سایر اعضای خانواده  علاقه مند کرد . بعد از فصل سوم ، علاقه به شخصیت پرنسس" آن" به میزان قابل توجهی افزایش یافت ، آنها بلافاصله در نشریات مد در مورد او صحبت کردند و شروع به تجزیه و تحلیل سبک او کردند. با این وجود تقاضای خرید کالاهایی که در آنها به اعضای خانواده سلطنتی انگلیس اشاره شده است (کتاب ، مجله ، اشیا، ، سوغاتی و ...) تقریباً 100٪ افزایش یافته است.

تصاویر قهرمانان سریال بی توجه نبود. شیک پوشان به سبک پرنسس آن و مارگارت تاچر در مد و لباس علاقه مند شدند و از این رو فروش چیزهایی مشابه لباس و کفش آنها نیز افزایش یافته است.

 

مد نسل جدید

سریال سرخوشی
عکس از سریال "سرخوشی".  / عکس

 

در جشنواره Coachella کالیفرنیا ، و بعداً در هفته مد نیویورک در سال 2019 ، آرایش با بدلیجات  ، زرق و برق به شکل اشک و سایر چیز های غیرمعمول در روند قرار گرفت. دلیل این امر سریال نوجوانی "Euphoria" بود که قهرمانان آن به این شکل غیرمعمول در قاب فیلم ظاهر می شدند.

 

امیلی در پاریس

سریال "امیلی در پاریس".  / عکس


امیلی در پاریس به افزایش تقاضا برای کلاه های کانگول پاناما ، برت های قرمز و کیف های دستی از مارک های مختلف ، مانند مدل روی صفحه نمایش Aldo کمک کرده است. با این حال ، کل فیلم مملو از چیزهای زیبایی است و پس از تماشای آن ، تمایل به خرید لباس و دامن ، بلوز و جواهرات ، مانند لباس های قهرمان آن وجود دارد.

 

سریال آخرین رقص

مینی سریال آخرین رقص 


مینی سریال  آخرین رقص Last Dance در مورد باشگاه بسکتبال لیکرز جنجالی تازه در نایک اردن ایجاد کرده است. Normal People باعث شد بینندگان به دنبال زنجیر نقره ای مانند شخصیت Paul Mescal باشند. حتی یک حساب کاربری اینستاگرام با  176000 کاربر ظاهر شد.

 

سریال مردم عادی

از سریال "مردم عادی".  / عکس


شایان ذکر است که Netflix اغلب از مارک های معروف در قاب فیلم استفاده می کند ، در حالی که فروش آنها بلافاصله پس از انتشار فیلم افزایش می یابد. طبق اطلاعات تایید نشده ، تولیدکنندگان برای حضور در یک قسمت بین 50 هزار تا نیم میلیون دلار به نتفلیکس پرداخت می کنند.

 

پیوندهای بین هنر و مد لحظات خاصی از تاریخ را مشخص می کند. هر دوی این رسانه ها منعکس کننده تغییرات اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی از دهه بیست خروشان تا دهه هشتاد پر جنب و جوش هستند. این هنرمندان با کار خود به شکل گیری دیدگاه جدیدی در مورد هنر و مد قرن بیستم کمک کردند و آنها اغلب با همکاری طراحان مد و لباس به اجرای برنامه پرداختند .

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید