رنگ سال 2022 : چه چیزی و چگونه آن را بپوشیم

در

موسسه رنگ پنتون نظر خود را صادر کرده و مطلوب ترین رنگ سال آینده را مشخص کرده است. ما به شما می گوییم که آن را با چه چیزی بپوشید و به شما پیشنهاد می کنیم یک مورد مد را در این سایه تازه، تمیز و شیک انتخاب کنید (و ما قبلاً مرتبط ترین گزینه ها را در انتخاب جمع آوری کرده ایم).

 

رنگ سال


هر فصل، طراحان مد و لباس  ده ها، و نه صدها رنگ و ترکیب مختلف را به ما پیشنهاد می‌کنند، که از بین آن‌ها ما مورد علاقه خود را انتخاب می‌کنیم و هر روز آن را با لذت می‌پوشیم. کسی پالت تیره و تاریک را ترجیح می دهد، کسی دوست دارد با پالت های نئون و رنگارنگ آزمایش کند. انتخاب مقیاس خود، البته، یک موضوع سلیقه ای است. اما یک رنگ همیشه مورد توجه ویژه قرار می گیرد .

 

رنگ سال

 

هر سال، موسسه پنتون  رنگ مورد علاقه خود را انتخاب می کند. کارشناسان روندهای جهانی (و نه تنها در کت واک ها) را تجزیه و تحلیل می کنند و متوجه می شوند که کدام رنگ بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. اما اگر سال گذشته انتخاب یک برنده غیرممکن بود و کارشناسان تصمیم گرفتند دو سایه اصلی را به طور همزمان ارائه دهند، امسال 2022 این معضل فوراً حل شد. در نتیجه رنگ سال 2022 با شماره 17-3938 به رنگ یاسی Very Peri تبدیل شد. جالب اینجاست که پنتون برای اولین بار در تاریخ 22 ساله خود، سایه کاملا جدیدی ایجاد کرده است که رنگ آبی آرام را با ته رنگ قرمز پر جنب و جوش ترکیب می کند.

 

رنگ سال

 

تصمیم متخصصان برای بازنگری در آرشیوها، بلکه برای ایجاد چیزی جدید، الهام گرفته از فناوری‌های آینده، عصر دیجیتال، خلاقیت و واقعیت‌های همه‌گیری بود که بیش از دو سال طول کشید. پنتون توضیح داد: «طراحی دیجیتال به ما کمک می‌کند تا مرزهای واقعیت را با باز کردن دری به سوی دنیای مجازی پویا که در آن می‌توانیم کاوش کنیم و امکانات رنگ جدیدی ایجاد کنیم، گسترش دهیم. "روندها در بازی، محبوبیت فزاینده متاورس، و ظهور جامعه هنری در فضای دیجیتال، Pantone 17-3938 Very Peri تلاقی زندگی مدرن و چگونگی تجلی گرایش های رنگی در دنیای دیجیتال در دنیای فیزیکی را نشان می دهد. و بالعکس."

 

رنگ سالرنگ سال


انتخاب کارشناسان کاملاً با نظر طراحان مرتبط است. کل پالت یاس بنفش برای چندین فصل در لیست ترندها قرار دارد و سال آینده به وضوح به اوج خود می رسد. با این حال، حتی کسانی که از روند مد و لباس پیروی نمی کنند و چیزها و سایه های دیگری را ترجیح می دهند، باید به این سایه نگاه دقیق تری داشته باشند.

سایه ظریف اسطوخودوس یکی از معدود مواردی است که به همان اندازه در کمد لباس های روزمره و لباس های عصرانه جا می شود. اگر ظاهری محتاطانه و مختصر را ترجیح می دهید، به دنبال کیف دستی مینیاتوری باشید که حتی با احتیاط ترین لباس ها را نیز با موفقیت متنوع کند.

 

رنگ سالرنگ سال

رنگ سال 2022


اگر برای آزمایش آماده هستید، به راحتی می توانید  رنگ های اسطوخودوسی را بپوشید - آنها روشن، کامل به نظر می رسند، اما در عین حال خیلی زرق و برق دار نیستند و توجه زیادی را به خود جلب نمی کنند. ست کردن عالی می تواند لباس های یاسی یا کت و شلوارهای کلاسیک باشد که می توانند خود را در سبک های مختلف به طور متفاوت نشان دهند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چند راز ریز برای خوشتیپ شدن (قسمت اول)

در

امروزه داشتن ظاهر مناسب دارای اهمیت بسیاری می باشد.برای داشتن ظاهر مناسب باید فوت  و فن آن را دانست. (سیارک) چند راز ریز برای خوشتیپ بودن را به شما آموزش می دهد.

استفاده از کمربند در پالتو خانم ها را قد بلند نشان می دهد

معمولا خانم ها تمایلی به استفاده از کمربند در پالتو ندارند اما جالب است که بدانید استفاده از کمربند شما را لاغرتر و قدبلندتر نشان می دهد.

 (سیارک

 

آقایان در مراسم های رسمی کت تک دکمه بپوشید

در مراسم رسمی و یا کار در اداره از کت تک دکمه استفاده کنید، هرچه تعداد دکمه کت کمتر باشد حالت رسمی تری دارد.

لباس با رنگ های شاد بپوشید تا جوان تر دیده شوید

اکثر خانم ها دوست دارند جوان تر از سن واقعیشان دیده شوند، یکی از موثرترین راهکارها برای جوان تر دیده شدن استفاده از رنگ های مناسب می باشد. سبزآبی رنگی است که باعث درخشان دیده شدن اکثر تناژهای رنگی پوست می شود.ترکیب این رنگ با سرمه ای و کرم یا قهوه ای بسیار زیبا و خاص می باشد.(سیارک

 

 برای داشتن استایل جذاب اورکت های روشن را با شلوار مشکی یا تیره ست کنید.

 

 

(سیارک

 ترجمه  itrans.ir 

نظر و تجربیات خود را راجع به این پست با ما در میان بگذارید....

نظرات

در ادامه بخوانید...

پست مدرنیته

در

اگر چه کلمه «پست مدرنیسم» اغلب مبهم و نامشخص توصیف شده است، راه های قطعی وجود دارد که  می توان معنی  آن را مشخص نمود.به نظر ون دن برامبشه  باید یک تمایز بین(1- پست مدرن،2- فلسفه پست مدرن و 3-پست مدرنیسم) به عنوان یک جنبش در هنر و فرهنگ قائل شد.

 اول از همه، پست مدرنیته.

 پست مدرنیته به عصری که ما در حال حاضر زندگی می کنیم اشاره دارد، به خصوص جامعه اطلاعاتی که از دهه شصت بوجود آمده است. سپس این یک مسئله است  از یک دوره تاریخی که در آن زندگی می کنیم. جامعه اطلاعاتی می تواند به عنوان "پسااستعماری" مشخص شود: پس از جنگ جهانی دوم، مستعمرات در جهان سوم بسرعت استقلال به دست آوردند. این جامعه نیز "فراصنعتی" است: صنایع سنگین توسط تبادل خدمات جایگزین شده است. از دهه شصت به بعد، این خدمات به طور فزاینده توسط فن آوری اطلاعات هماهنگ با ظهور کامپیوتر مشخص می شود. علم و فن آوری ضروری است و به جامعه ما شکل می دهد. در حالی که جامعه صنعتی هنوز تا حد زیادی پیرامون دارایی عمل می کند (چه کسی کنترل ابزار تولید را در دست دارد؟)، جامعه اطلاعاتی عمدتا در مورد راه دسترسی  به اطلاعات است.

پست مدرنیسم یعنی یک جامعه شبکه ای که در آن همه چیز و همه کس با یکدیگر از طریق رسانه های جمعی مانند تلویزیون و اینترنت متصل می شوند.   

ویژگی دیگر، جهانی شدن است. جهانی شدن با رسانه ، سرمایه و مد . شما می توانید سی ان ان و ام تی وی را در سراسر جهان تماشا کنید و یا می توانید از دستگاه های خودپرداز هر نقطه در جهان استفاده کنید. و با مد. مبارزات چند نژادی بنتون چهره خوش خیم تر از جهانی شدن نشان داد، اما، برای عادلانه بودن، آنها نیز به اثرات بسیار جهانی سازی توجه کرده اند.

با استفاده از ویژگی های پست مدرنیته برای مد، ما تصویر زیر را دریافت می کنیم. در گذشته، مد وابسته به پارچه هایی مانند ابریشم، پنبه و ترمه بود و همچنین الهام بخش، که غرب از مستعمرات خود وارد می نمود. در دهه هفتاد هیپی ها همراه با علاقه تجدید شده خود به لباس پوشیدن غیر غربی روی آوردند . با مد ساختارشکنانه طراحان ژاپنی مانند یاماموتو در دهه هشتاد، اولین طراحان غیر غربی دنیای مد بسته نخبه گرا را شکستند. در حال حاضر آنها توسط طراحان دیگر مانند حسین چالایان، ژولی بت و الکساندر هرچوویچ دنبال می شوند. با هفته مد در هند و آفریقا، مد جهانی شده است.(سیارک)

هنگامی که ما به صنعت مد نگاه می کنیم، تصویر حتی واضح تر است.  در حالی که صنعت مد هلندی در اصل اینجا در هلند خود را تاسیس نمود ،  در حال حاضر تا حد زیادی به کشورهایی با دستمزد پایین در آسیا و یا بلوک شرق سابق نقل مکان کرده است. به لیبل ژاکت یا شلوار خود نگاه کنید و به احتمال زیاد ساخته شده در تایوان و یا چیزی مشابه آن را پیدا خواهید کرد. جهانی شدن منجر به لباس پوشیدن ارزان و سود بسیار زیاد برای غرب شده است.

 فلسفه پست مدرن

مرحله دوم، فلسفه پست مدرن است. دو مفهوم در اینجا مهم است: «پایان روایات بزرگ » و «مرگ سوژه سنتی». این کلمات نشان می دهد که فرهنگ غربی از میان یک بحران می گذرد.

بر طبق نظر فیلسوف پسامدرن ژان فرانسوا لیوتار، فرهنگ غربی دیگر قادر به گفتن هیچ "روایات بزرگی" نیست، که در آن او اشاره به پایان ایدئولوژی دارد. این به معنی این است که ایدئولوژی دیگر نمی تواند انسان مدرن را با یک قاب معنی دار مرجع ارائه کند. ایدئولوژی خود را در یک بحران مشروعیت می یابد، دیگرقادر به اعلام حقیقت یا اعلام مدینه فاضله آینده نیست.

البته این بدان معنی نیست، که هر کس باورهای خود را ترک کند؛ برعکس، ما در واقع شاهد بازگشت به ایدئولوژی و دین هستیم. اما، لیوتار معتقد است، هیچ کس نمی تواند آن باور و یا آن ایدئولوژی را به دیگران به عنوان یک و تنها حقیقت تحمیل کند. افرادی که هنوز هم سعی به تحمیل هر نوع حقیقت بر دیگران را دارند بنیادگرایان امروزی نامیده می شوند.     

پایان روایات بزرگ تنها یک فرآیند منفی نیست. برای بسیاری از مردم رها شدن از یک حقیقت یک طرفه و اجرا شده آزاد است. چه چیزی بیشتر، به شکوفایی "روایت کوچک " در فرهنگ پست مدرن منجر شده است. در حال حاضر که هیچ حقیقت غالبی وجود ندارد، بسیاری از مردم حق و آزادی دارند تا داستان های خود را بگویند، از جمله کسانی که قبلا امکان زیادی برای انجام این کار نداشتند، مانند زنان، کارگران، سیاه پوستان، افراد جوان. شما همان توسعه را در هنر می بینید: دیگر یک جنبش غالب وجود ندارد بلکه بسیاری از جهات وجود دارند. و ما همان کثرت گرایی را در مد می بینیم. دیگر یک "روایت بزرگ " توسط یک پادشاه مد واحد یا حتی تنها با یک شهر دیکته نمی شود، بلکه بسیاری از دیدگاه ها از بسیاری از طراحان، در شهرها و نقاط مختلف جهان می آیند.

پایان روایت بزرگ همچنین دارای عواقبی برای نظریه ذهنیت انسان است. مفهوم سنتی از فرد این است که او (تقریبا همیشه یک مذکر بود) نشان دهنده یک نهاد منسجم و مستقل می باشد که با دلیل وقف شده است. در اصل روانکاوی بود که پایانی برای این مفهوم قرار داد. به گفته فروید، وجود انسان در همه حال تابع عقل او نیست، بلکه تابع ناخودآگاه او است. و مارکس بود که ادعا کرد که طبقه ما است که تعیین می کند ما که هستیم. ممکن است فکر کنیم که ما فرد هستیم، اما در واقع ما با طبقه، قومیت، سن، ترجیح جنسی، مذهب، ملیت و غیره خود ( فهرست بی پایان است) تعریف می  شویم. پس در واقع، ما واقعا یک نهاد مستقل و منسجم نیستیم. این دلیلی است که پست مدرنیسم دیگر نه به "فرد" بلکه به یک "موضوع" اشاره می کند. علاوه بر این یک موضوع که تقسیم، تکه تکه و انشقاق شده است.(سیارک)

یک راه مثبت تر برای تدوین این ایده ذهنیت تکه تکه شده توسط قیاس با جامعه شبکه است: موضوع، خود، همیشه در ارتباط به یک دیگر می ماند. به جای مختار بودن ما همه در یک ترکیب پیچیده و روابط متحرک داخل شده ایم. هویت ما گویی که یک گره در مدارهای مخابراتی یافت می شود. موضوع پست مدرن توسط یک پویایی و یک تنوع مشخص می شود که با فرد سنتی بیگانه است.این تغییر در موقعیت وجود انسان همان اثر پایان روایات بزرگ بوده است: بسیاری از مردم هم اکنون می توانند ذهنیتی که قبلا کنار گذاشته شده را مطالبه کنند، مانند سیاه پوستان، زنان و ..... شاهد این می تواند شناخت فرهنگ و هنر تولید شده توسط زنان، افراد رنگین پوست، و هنرمندانی از به اصطلاح "جهان سوم" باشد.

این توسعه به یک آزادی بسیار بیشتر در شکل گیری هویت انسانی منجر شده است. فقط در فرهنگ پاپ نگاه کنید، که در آن کسی مانند مدونا یک چهره متفاوت با نظم یک ساعت انگاشته می شود. به عنوان مثال امروزه شما می توانید توسط بکار بردن جنسیت با هویت خود بازی کنید. 
 مد یک جزء مهم از بازی با هویت است. در روزهای گذشته، جنس و طبقه خود بود که تعیین می کرد آنچه شما مجبور به پوشیدن  بودید، و قوانین سختگیرانه ای وجود داشت که سرپیچی از آن زیاد آسان نبود. این قوانین در حال حاضر تنها برای ملکه اعمال می شود. هر کس دیگری هر روز صبح در مقابل کمد لباس می ایستد برای تعیین اینکه کدام لباس با فاز او مطابقت دارد: باروک، گوتیک، اسپورت، و...

 

پست مدرنیسم

ثالثا، کلمه پست مدرنیسم به عنوان هنر و فرهنگ اعمال می شود. یک ویژگی بسیار مهم پست مدرنیسم محو شدن تمایز بین فرهنگ بالا و پایین است. در این دوره از قرن بیستم مفهوم سنتی فرهنگ از اتصال آن با هنر نخبه گرا رها شده است. دانشمندان امروزه یک مفهوم گسترده از فرهنگ اعمال می کنند، بر اساس عبارت معروف ریموند ویلیامز "فرهنگ به عنوان یک راه کلی از زندگی"تعریف شده است. در اینجا این مربوط به یک نظریه از فرهنگ می شود که به عنوان یک عمل در یک محیط اجتماعی و تاریخی است.

تمایز دقیق بین فرهنگ بالا و پایین دیگر قابل دفاع نیست. در هر صورت، این همیشه تا حد زیادی بر اساس اختلاف بین کلمه و تصویر در فرهنگ غربی بود، که در آن کلمه به عنوان بیان برتری از ذهن و تصویر به عنوان ابراز احساسات و خواسته های نفسانی بدن دیده شده است. این تغییر از یک فرهنگ متنی به فرهنگ بصری به معنای این است که تصویر دیگر در شرایط کاملا منفی مشاهده نمی شود بلکه برای همه قدرت های مثبت و تجاربی که آن را تداعی می کند ارزش دارد.

علاوه بر این، فرهنگ "بالا" و فرهنگ" پایین "را نمی توان به صراحت به رشته خاص مرتبط نمود ( ادبیات در مقابل تلویزیون) .  هر شکلی از هنر بیان فرهنگی اندک خود را دارد مانند پرتره های پسر کولی با اشک های در حال پایین آمدن از صورتش یا رمان عاشقانه پالپ. مد لباس زنانه توسط فرهنگ خیابانی تحت تاثیر قرار می گیرد. "کم" به روز رسانی می شود و توجه را در ضمیمه هنری روزنامه دریافت می کند و یا در موزه به نمایش گذاشته می شود. عکس های تبلیغاتی از بنتون، هنر کامپیوتر توسط میشا کلاین و عکس مد توسط اینز ون لامزوییرد همه در موزه هلندی نشان داده شده است.(سیارک)

دموکراسی سازی و تجاری سازی نیز برای بحث در مورد "بالا" و "پایین" بسیار مهم می باشد. تعداد زیادی از بازدید کنندگان از نمایشگاه های بزرگ به این شهادت داده اند که افزایش رفاه و انتشار از طریق اینکه رسانه ها تقریبا دسترسی همه به هنر و مد را به ارمغان آورده اند. همچنانکه فستیوال سازی شهرهای بزرگ این دسترسی را  انجام می دهد. علاوه بر این، تجاری بودن دیگر به طور انحصاری با فرهنگ پایین در ارتباط نیست;  این به فرهنگ بالا نفوذ کرده است، همچنانکه می توان از لیست های تاپ تن هفتگی برای ادبیات، انبوهی از سی دی های موسیقی باخ و موتزارت در سوپرمارکت های محلی، حمایت آئودی در موزه اسدلیجیک در آمستردام، و یا طرح های کارل لاگرفلد در H & M استنباط نمود. ادامه مقاله در پست بعدی...

ترجمه  itrans.ir

 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

لباسی که می پوشید.

در

این مقاله در مورد این موضوع توضیح می دهد که لباس افراد جامعه اطلاعات زیادی در مورد آنها می دهد.مردم برای محافظت خود در برابر سرما، آفتاب سوختگی، نیش حشرات، صدمات  لباس می پوشند. با این وجود لباسی که مردم می پوشند پیغام مستقیمی به ما می دهد. این که آنها چه کسی هستند و چه نقشی در جامعه ایفا می کنند. برای مثال اگر به مردم کشور های اطرف خود نگاه و دقت کنید مشاهده می کنید که افراد جوان اغلب جین های آبی می پوشند. البته نه برای کار، بلکه برای مهمانی ها و کنسرت های موسیقی ازاین لباس ها استفاده می کنند. پوشش جین به صورت مستقیم خصوصیات فردی که آن را پوشیده است را توضیح می دهد و نشان می دهد که چه شخصیتی دارد.فردی که جین پوشیده است نشان می دهد که مدرن و خوش پوش است، راحت و با اعتماد به نفس و جذاب است. 

لباسی که پوشیده اید در مورد شما توضیح می دهد.

تعریف مد 

مد نمی تواند بدون رسانه زنده بماند

راهنمای کامل برای هماهنگی رنگ لباس

 نوعی دیگر از لباس ها که افراد جامعه می پوشند، تی شرت ها هستند. بر روی تی شرت ها کلمات، شعارها و عکس ها نقاشی می شوند. مثلا عکس افراد یا مکان های مشهور و دیدنی، شعار تیم های ورزشی و گفته های افراد بزرگ بر روی این تی شرت ها دیده می شوند.

این ها همگی نشان می دهند که افرادی که این لباس ها را می پوشند یک هدف دارند. این که به دیگران بگویند: این چیزی است که من می خواهم شما در مورد من بدانید.

تنها جین و تی شرت در مورد افرادی که آن را پوشیده اند می تواند اطلاعات بسیار مفیدی به دیگران ارائه دهد. پس در انتخاب آنها محتاط باشید؛ زیرا افراد با پوشیدن لباس وضعیت خود را به دیگران نشان می دهند. یک تی شرت متناسب و یک شلوار تیپی مردانه را تشکیل می دهد. یک پیراهن و یک دامن تیپی زنانه را تشکیل می دهد. یک پیراهن یقه دار و یک کراوات جزء جدایی ناپذیر یک تیپ رسمی مردانه است. در صورتی که جوراب های زنانه ساق بلند و کفش های پاشنه دار تیپ یک خانم را کامل می کنند. برخی اوقات افراد مجبور اند لباسی را بپوشند که آن را دوست ندارند. برای مثال برخی از شرکت ها کارمندان عالی رتبه خود را مجبور می کنند که یک پوشش همسان بپوشند هر چند که خود آنها این پوشش را دوست نداشته باشند.(سیارک)

یونیفرم یک فرد شغل او را نشان می دهد. برای مثال پزشکان پوشش مخصوص به خود را دارند. یا مأموران کارهای اضطراری مانند: پلیس ها و آتش نشان ها به راحتی از روی لباس هایشان قابل تشخیص هستند. خلبان ها و افراد مذهبی دیگر مثال هایی هستند که نشان می دهند فرد به چه کاری در اجتماع مشغول است. مواردی نیز وجود دارد که نمی توان شغل افراد را از روی لباس هایشان تشخیص داد. زیرا این افراد تنها در محل کارشان لباس فرم می پوشند. برای مثال یک قاضی تنها در دادگاه لباس قضات را می پوشد و در بین مردم لباس های ساده و مرتب دارد بنا بر این شغلش قابل تشخیص نیست. یا یک سر آشپز در محیط کارش با کلاه بلند و لباس سفیدش قابل شناسایی است اما در بیرون از محل کار نمی توان بدون این لباس ها شغل او را حدس زد. بعضی از افراد جامعه در یک گروه یا یک اجتماع عضو هستند و برای نشان دادن عضویت خود لباس های مخصوص به گروهی که عضوش هستند را می پوشند.مثلا خانم های مجرد آمیش روسری سیاه و خانم های متأهل روسری سفید بر روی سر خود می گذارند.

لباس پوشیدن چیزی فراتر و بیشتر  از محافظت خود در برابر عوامل خارجی است. لباس پوشیدن می تواند اطلاعات زیادی در مورد مردمی که لباس را پوشیده اند به دیگران که آنها را می بینند بدهد. ترجمه  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

40 عکس از دوقلو های مدل خوشکل بخش دوم

در


با گذشت زمان، آوا و لی بزرگ شدند و شخصیت های خود را توسعه دادند. آنها در فعالیت های فوق العاده ای مانند رقص و شنا فعالیت داشتند.

جکی می گوید: "من ایده ی خود را برای دختران ارائه دادم که اگر آنها برای مدل شدن  آماده شوند، علاوه بر کلاس های رقص و شنا آنها هر هفته، می توانند مدلینگ و  مدل سازی را در دنیای مد و لباس را امتحان کنند."
در حال حاضر که بچه ها بزرگتر شده اند برای دنیای مد و مدل سازی هیجان زده اند
برای دختران و مادرشان، یکی از سخت ترین جنبه های زندگی جدید خود در جهان مدل سازی، تنها ترافیک LA است. آنها چندین بار در هفته به مرکز شهر لس آنجلس می آیند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

مد و لباس با میراندا کر

در
مد و لباس با میراندا کر

 تصویر مد و لباس  روز از میراندا کر مدل استرالیایی

مدل 1

مد و لباس با میراندا کر

هفته کاری خود را با مد لباس ساده، شیک و راحت آغاز کنید. 

مدل 2

مد و لباس با میراندا کر


در یک نگاه، شلوار جین شیک به نظر می رسد، متفاوت است.  ژاکت سیاه با کت سیاه و سفید بخوبی ست شده است.ترکیب یک لباس ساده برای یک مدل مشهور

مدل 3

مد و لباس با میراندا کر


 شما می توانید تی شرت ساده را با شلوار گلدار ست کنید.

مدل 4

مد و لباس با میراندا کر


کفش پاشنه بلند، بلوز سفید، شلوار برش دار باظاهری زیبا و دقیق 

مدل 5

مد و لباس با میراندا کر


مدل 6

نظرات

در ادامه بخوانید...

تاریخچه شال های افسانه ای Pavlovo Posad

در

طرح شال ترکمنی

تاریخچه تولید شال های افسانه ای Pavlovo Posad، زمانی که توسط مردان بافته می شدند و نحوه استفاده آنها توسط طراحان مدرن،  با 20 عکس از شال های افسانه ای Pavlovo Posad در این مقاله آورده شده است.طرح هایی که بعد از 200 سال هنوز از مد نیفتاده است!!

این شال های افسانه ای حدود 200 سال توسط زنان پوشیده شده اند، دنیای مد و لباس تغییر کرده، نقشه ها ویرایش شده و تزئینات شال های Pavlovo posad به طور مداوم بهبود یافته، اما در عین حال سبک ها و سنت هایی که استادان قدیمی تهیه کرده اند به دقت نگهداری و حفظ شده اند. اجازه دهید با بردن شما به این جهان شال های روشن و رنگارنگ شگفت زده تان کنیم ...

آغاز این صنعت دستی معروف از پایان قرن هجدهم،  زمانی که دهقان ایوان لابزین در روستای پاولووو، که قبلا در سایت Pavlovsky Posad واقع شده بود، تولید نساجی برای روسری بافته شده را تأسیس کرد شروع شد.

به زودی، روسری و شال این کارخانه به لطف کیفیت بالا به طور گسترده ای شناخته شده و با بردن جوایز در نمایشگاه های بین المللی معروف شد. بر خلاف محصولات اروپایی،تکنیک تولید چنین شال ها بسیار دشوار بود، آنها یک رویه نبودند،این شال ها از هر دو طرف قابل استفاده بودند.
از آغاز دهه 50 قرن نوزدهم، با ابتکار نوه بزرگ لابزین و همسایه او، واسیلی گریازنف، کارخانه به تولید روسری چاپی پشمی، تاسیس شد. این روسری ها روشن و رنگارنگ بودند که مشهور به Pavlovsky Posad شدند.


در ابتدا تنها سه رنگ، سیاه، زرشکی و کتان بی رنگی به عنوان زمینه شال استفاده شد. آنها همچنین رنگ گل ها را با فراوانی رنگ های روشن ایجاد می کردند. بعدها، زمینه را متنوع تر کردند (آبی، صورتی، سبز، قهوه ای ...).

در اواخر قرن نوزدهم، سبک Pavlovo Posad با پراکندگی گل روشن آن در نهایت شکل گرفت. پرطرفدارترین گل این شال ها یک گل رز بود که نماد زیبایی و عشق است، اما گل رز نه به تنهایی، بلکه در ترکیب با دیگر رنگ های بسیار متفاوت دیده می شود. استفاده از فن آوری های مدرن اجازه داد تنوع هر چه بیشتر در رنگ و طرح ایجاد شود.

طرح شال ترکمنی

طرح شال ترکمنی

یکی دیگر از پرطرفدارترین گلها دالیا است، تصاویری که روی روسری می تواند با رنگ های مختلف باشد.

طرح شال ترکمنی

طرح شال ترکمنی

طرح شال ترکمنی

طرح شال ترکمنی
علاوه بر گل های باغچه ای که برای ایجاد الگوهای بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند، گل های گیاهی کم نظیر مانند بابونه،گل صدف، گل شیپوری و ... را می توان بر روی روسری دید.

طرح شال ترکمنی

طرح شال ترکمنی

یک روسری، یک تکه پارچه با یک الگوی بسیار ساده به نظر می رسد. اما برای ایجاد آن، تکنولوژی های بسیار پیچیده ای استفاده می شود. پیش از این، طراحی بر روی پارچه به صورت دستی منتقل میشد. برای این منظور از فرم های چوبی مخصوص حک شده استفاده می کردند

از آغاز دهه 70 قرن بیستم، استفاده از الگوهای مش و نایلون در الگوهای رسم شده، تکنولوژی را بسیار ساده کرده و تولید روسری چاپ شده را تسریع کرده است.در تصاویر زیر هر روسری را هنرمند خاصی طراحی کرده است.

طرح شال ترکمنی

شال "شاهزاده ناصیه". هنرمند والری فدایوا

طرح شال ترکمنی

روسری "Nostalgia". هنرمند زینوویف کلارا


یکی از مشهورترین طرح های روسی که طراحی آن درهشت رنگ مختلف در سال 1985 انجام شد شد. این  می آید.

طرح شال ترکمنی

زیباترین گزینه روسری در رنگ فیروزه ای روشن است

طرح شال ترکمنی

طرح شال ترکمنی

طرح شال ترکمنی

طرح شال ترکمنی

طرح شال ترکمنی

طرح شال ترکمنی

طرح شال ترکمنی

طرح شال ترکمنی

طرح شال ترکمنی

طرح شال ترکمنی

نظرات

در ادامه بخوانید...