عادات سمی که باید در سال جدید از شر آنها خلاص شوید

شروع هر سال جدید شانسی است برای ما تا افراد بهتری شویم.برای ما بهتر است که به گذشته نگاه کنیم و تصمیمات قطعی تری در مورد کارهایی که نمی خواهیم انجام دهیم اتخاذ کنیم.بنابراین، در سال جدید هر کس دستورالعملی برای خود تهیه و عادات سمی که به گذشته تعلق دارد را ترک کند.

1. ماندن در گذشته

هیچ نکته ای در گذشته برای اینکه باید چکار می کردم وجود ندارد، سروکار داشتن با تآسف ساده نیست، اما خیلی سریع متوجه می شوید که هیچ کاری در مورد آن نمی توانید انجام دهید.اگر چیزی وجود دارد که می توانید واقعا آن را تغییر دهید یا اگر اصلاحاتی وجود دارد که می توانید آنها را انجام دهید، خود را  در آن مسیر قرار داده و انجامش دهید. در غیر اینصورت، آنها را به همان شکلی که هستند بگذارید و به دنبال راهی برای صلح و تعامل با آنها باشید.(سیارک)

  1. غرق شدن در روابط سمی

حقیقت بسیار سختی وجود دارد که همگی باید با آن روبرو شویم، برخی روابط نمی توانند اصلاح شوند. افرادی که زمانهای زیادی را در سروکار داشتن با احساسات سخت و قوی گذرانده اند پذیرش این موضوع برایشان سخت تر است، اما زمانی که به زندگی خود بپردازید این کار ساده تر خواهد شد. تصمیم گیری برای حذف نهای یک نفر از زندگی به شکل فوق العاده ای سخت است، اما اگر مطمئن باشید که در نهایت زندگی بهتری و سالمتری خواهید داشت، قطعآ باید این کار را انجام دهید. علاوه بر این، تصمیماتی مانند این ، شخصیت را می سازند و شروع سال جدید با این تصمیم امیدوار کننده  تربه نظر می رسد- چه کسی می داند بعدآ قادر به انجام چه کارهایی خواهید بود.

  1. به دنبال بهانه گشتن

خیلی دیر شده، خیلی قدیمی شده و یا خیلی خسته ام وجود ندارد- افراد فقط وقتی اینها را می گویند که فاقد انگیزه، الهام و اراده هستند- اینها بهانه هستند. شما می توانید اجازه دهید تمام وقایع اتفاق بیفتند زیرا فقط ترجیح میدهید که در رختحخواب بمانید، یا اینکه می توانید بیدار شوید و زندگی را شروع کنید.

دفعه بعدی که احساس تنبلی شدید برای رفتن به باشگاه یا خستگی شدید برای نوشیدن یک فنجان قهوه با دیدن یک دوست داشتید، این محدودیتها را که خود قرارد اده اید نادیده بگیرید.

  1. تلاش برای سازگاری

تعداد زیادی از مردم کل زندگیشان را در تلاش برای یافتن جایی که به آن تعلق دارند می گذرانند. این یک تلاش بی پایان است. چرا که شما هرگز جایی را پیدا نمی کنید-شما آن مکان را خلق می کنید. و هرچه زودتر متوجه این موضوع شوید سریع تر شروع به اقدام برای آن می کنید. یک سال جدید یک شروع جدید است و شما می توانید هر چیزی را از ابتدا بسازید.

  1. سخت گرفتن به خود

برای بسیاری از افراد، زندگی آن گونه که انتظار دارند نمی چرخد، و این یک حقیقت است که مقابله با آن بسیار سخت است. و این حرفم به این معنا نیست که هیچ وقت نباید انتظار خوشی و خرمی داشت. فقط اینکه گاهی، پایان، آن چیزی که اانتظارش را داشتیم، نیست.(سیارک)

آیا این لزومآ چیز بدی است؟ با گذشت زمان ما به تلاش در جهت برخی آرمان های قدیمی بدون توقف برای ارزیابی مجدد آنها و اطمینان از ایتکه این آرزوها هنوز هم مورد علاقه ی ما هستند ، ادامه می دهیم. لحظه ای صبر کنید و و در مورد آنچه که می خواهید فکر کنید، و و سخت گیری به خود را بس کنید زیرا برخی چیزها هرگز اتفاق نمی افتند.

  1. پرداخت بدهی ها

برخی افراد زمانی که بدهکارند احساس می کنند بار سنگینی را حمل می کنند، مهم نیست که مقدارش چقدر باشد. حقیقت این است که شما نمی خواهید این قید را با خود به سال جدید بیاوید، بنابراین احتمالا باید بیشترین تلاش خود را برای رهایی از قید این بدهی ها بکنید. اکنون زمان مناسبی برای نشستن، و نوشتن تمام اعداد روی یک کاغذ و محاسبه ی راه خروج از بدهی است. شما می توانید شغل پاره وقتی انتخاب کنید و یا تغییراتی در وضعیت کنونی شغل  فعلی خود بدهید. مطمئنا، از خواب کم می کنید یا زندگی اجتماعی را برای یکی دو ماه از دست می دهید، اما ارزشش را دارد.

  1. نگه داشتن عادات بد خواب

ما هنوز هم توجه کافی  به عادات خواب خود نداریم، هر چند همه ی ما یک سوم عمرمان را به خواب می گذارنیم. و چیزی که من بسیار در مورد این یک سوم نگرانش هستم این است که آن زمان خواب بر بقیه ی روز ما اثر می گذارد.- اگر خواب شبانه خوبی نداشته باشید، انرژی کافی نخواهید داشت. با این حال شما باید بدانید که زود به رختخواب رفتن همیشه مناسب نیست. هر کاری که انجام می دهید بر کیفیت خواب اثر می گذارد، بنابراین لازم است که عادات غذایی را بهبود دهید، ورزش را شروع کنید و عادات بدی مانند سیگار کشیدن را ترک کنید.

  1. اجازه بدهید ترس از شما دور شود.

جهان مکان ترسناکی نیست، هر چیزی که شما از آن می ترسید در ذهن است. گذارندن روز پشت درهای بسته و اجتناب کردن از مردم به این دلیل که آنها ممکن است به شما صدمه بزنند، زندگی کردن نیست بلکه زنده ماندن است. زندگی پر بار به این معنی است که نیاز دارید خود را به محیط خارج ببرید. ترس ها عمیقا ریشه در ناخودآگاه ما دارند، و در برخی موارد سروکار داشتن با آنها نیازمند کمک حرفه ای است. و شما نباید از این کار دریغ کنید. شما باید انواع مختلف درمان را جستجو کرده و مناسب ترین را پیدا کنید.شاید یک گفتگوی آزاد با یک گروه بی طرف بتواند تفاوت قابل توجهی ایجاد کند.

  1. نگه داشتن چیزهای قدیمی و بی استفاده

حقیقت این است که ما همه از نظر عاطفی به اشیا وابسته می شویم، آنها تبدیل به نسخه ای از خاطرات ما می شوند. همانطور که زمان می گذرد، ما تمایل داریم آیتم های مختلفی که هر کدام برای ما معنایی دارند و در واقع بی استفاده هستند را نگه داریم.

در اینجا باید یک انتخاب صورت گیرد، چرا که شما باید اتاق را برای وسایل جدید در زندگی آماده کنید. مهم نیست که آن لباس یا سوغاتی است، شما باید قبول کنید که این ها فقط باعث ایجاد شلوغی در زندگی شما می شوند.علاوه بر این، تمام آن خاطرات همیشه جایشان را در ذهن شما دارند.

سخت به نظر می رسد، می دانم. چه کسی نمی داند که کنار گذاشتن این چیزها چقدر سخت است؟اما اگر این چیزی است که شما را از خوشحال بودن دور می کند، شما باید برای آن فکر دیگری بکنید. در پایان، برای شما سال بسیار خوبی آرزو می کنم.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. خیلی دوست داریم که از شما این را بشنویم.(سیارک)

ترجمه توسط itrans.ir

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید