چگونه اثاث کشی در تابستان را کنترل کنیم؟

در

 نوع جابجایی است که برای افراد بسیاری معنا دارد.

در واقع  برخی از افراد در محل هایی قرار می گیرند که سالیان سال در آنجا به سادگی می مانند چونکه آسانتر از جابجایی است. علاوه بر دو یا سه ماه برنامه ریزی برای انجام جابجایی(نسبتا) بی زحمت به سمت محل جدید ، تدارکات جابجایی واقعی برای کنار آمدن با آن بسیار سخت است. و در اینجا تمام نمی شود. ماه ها بعد از جابجایی، اکثر مردم هنوز در حال مرتب سازی جعبه ها ، کیف ها و باز کردن اسباب ها هستند و نقطه ای را در محل جدید برای خود پیدا می کنند.

وای !

حالا ، این مساله را به موقعیت تنش زا اضافه کنید که شما می بایست در تابستان اثاث کشی کنید شما فقط کار حرکت خود را پیچیده کرده و هزینه ی حرکت را افزایش داده اید. چرا ؟ دلایل مختلفی وجود دارد.

اولین روز در روز کارگر ، شلوغ ترین زمان سال برای جابجا شدن است. به خاطر افزایش تقاضای مشتری ، معمولا در تامین رانندگان و خدمه ی اثاث کشی موجود ، کسری وجود دارد. این مساله به افزایش هزینه ها کمک کرده و به این معناست که اکثر شرکت های  اثاث کشی ، منابع خود را برای بیشتر کردن ظرفیت خواهند داشت. همه ی اینها به استفاده از کمک فصلی اضافه می شود که مثل رانندگان و بسته بندی کنندگان ، تجربه ی کمتری دارند- که به افزایش سطوح تنش شما اضافه می شود. علاوه بر این ، شاید مشکلاتی را در زمان افزودن خدمات اضافه در روز جابجایی داشته باشید. اگر بدنبال انعطاف پذیری هستید ، جابجایی در فصل تعطیلی ، ایده ی بهتری است.

نه تنها باید پول بیشتری برای جابجایی در تابستان بپردازید ، بلکه واقعا خدمات کمتری نیز در معامله دریافت کرده چونکه تقاضای فصلی تابستان در این صنعت قرار دارد. چه چیزی برای کاهش تنش این وضعیت کنونی غیر ایده آل می توانید انجام دهید ؟ نکته های زیر را دنبال کنید !

  1. کارکنان خود را برای گرما آماده کنید.

به یاد داشته باشید ، هوای گرم باعث می شود تا جابجایی شما ، اصلا خوب نباشد. مطمئن باشید اثاث هایی مثل شمع ، دی وی دی ، سی دی در زمان جابجایی و در مسیر حرکت به سمت خانه ی جدید ذوب نشوند. نه تنها گرما لوازم خاص را آب کرده بلکه باعث اقلامی را که در اطراف آن نیز قرار دارند ، خراب می کند. این لوازم را در جعبه های مخصوص خود قرار داده و کاملا آنها را دورپیچی کنید. بهتر اینکه ، آنها را در ماشین خود با تهویه ی بهتر قرار داده و در ابتدا به سمت خانه ی جدید ببرید.

  1. آبدار و خنک کردن

آب و نوشیدنی را برای خود و کمک کنندگان تهیه کنید و اکثر گروه های اثاث کشی حرفه ای ذخیره ی مناسبی از نوشیدنی دارند حتی اگر شما از طرفداران نباشید ، این ایده ی خوبی است که چیزی برای آنها داشته باشید. یک بطری آب خریداری کرده و آن را قبل از اثاث کشی در یخچال خانه ی جدید قرار دهید که در نتیجه نوشیدنی هایی را با کمترین تلاش خواهید داشت. مطمئن باشید که لباس مناسب فصل را پوشیده و بررسی کنید که تهویه ی هوا  در این خانه و خانه ی جدید درست کار می کند. قرار دادن محیط آبدار و سرد کردن به موقع آن اثاث کشی را برای همه کمتر خسته کننده می کند.

  1. به فکر بچه ها ( و حیوانات خانگی ) باشید .

برنامه ریزی برای راحتی بچه ها و حیوانات خانگی ، احتمالا  به فکر کردن زیاد ، کار ندارد ولی در فضای شتابان اثاث کشی ، به راحتی ، آنها در  به این سو و آن سو حرکت کرده و همه چیز را بهم هم می ریزند. بهترین برنامه این است که بگزارید اعضای خانواده و بچه ها و حیوانات تا آخر اثاث کشی ، کاملا بیرون باشند. رویهم رفته ، آنها احتمالا راحتتر خواهند بود اگر فعالانه درگیر همه ی این کارهای سخت و جابجایی در تابستان گرم نباشند.

اگر در حال برنامه نویسی اثاث کشی در فصل تابستان هستید ، مطمئن باشید که با یک شرکت اثاث کشی مشهور تماس گرفته و سعی خود را کرده تا زمانی که یکی از مشهورترین آنها را پیدا کنید. مطمئنا بدنبال نقدهایی باشید که در تابستان نیز نوشته شده اند تا دقیقا بدانید درگیر چه چیزی هستید.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

دستور سوپرخوراکی خنکی که شما را برای تابستان آماده می کند

در

دیگر تحمل انتظار تابستان را ندارید ؟ من هم همین طور ! متخصص تغذیه ی با سابقه ای به شما کمک می کند که این فصل را با خوراکی های خنک بدون مشکل، شروع کنید.

در اینجا سه نوشیدنی با ارزش و سرشار از قدرت آنتی اکسیدان از لیموترش ، دانه ی انار و بلوبری های وحشی زیبا وجود دارد. بیایید مواد مغذی را در یک نوشیدنی خنک بررسی کنیم .

بلوربری وحشی :

یک دوم فنجان بلوبری وحشی بسیار کوچک سرشار از آنتی اکسیدان و پروآنتی اکسیدان با قدرت آنتی اکسیدانی بیشتری نسبت به میوه های دیگر است! تحقیقات ، ارتباط سازگار این گوهرهای کوچک را با سلامت کامل مغز به همراه کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی ، انواع سرطان ها و علائم سندرم متابولیسمی نشان می دهد. بلوبری ، راه درمان کم کالری آگاهانه ی تابستانی با بیش از 400 نوع از این خانواده هستند که فقط 45 کالری دارند!

انار:

انار "سوپرغذاهای " اصلی با آنتی اکسیدانی ( به نام پونی کالیین) بیشتر از چای سبز هستند. مطالعات اولیه روی فراورده های انار ، ارتباط آنها را به کاهش خطر تورم معدی-روده ای ، رشد سرطان پروستات و بیماری قلبی نشان داد. نیمی از یک فنجان آریل ( واژه ی مناسب غلاف ضمیه ی بذر) فقط 72 کالری و 3 1/2 گرم فیبر دارد.

لیمو ترش :

لیمو ترش سرشار از ویتامین C است ، یک آنتی اکسیدان مهم در ساخت کولاژن برای تاندون ، لیگامنت (رباط) ، پوست و استخوان سالم است. آنها نیز سرشار از فلانوئید هستند که با کاهش خطر سرطان ، حمله ی قلبی و التهاب ارتباط دارند. لیمونادهایی را که در فروشگاه فروخته می شود ، کنار بگذارید که عملا فقط آب شکر با اسانس لیمو است ، چونکه مجموعه ی عظیمی از نوشیدنی های تازه ی ما وجود دارد.

این آیس پای ها به زیبایی مزه شان هستند ولی چند مرحله زمان می برد تا آنها را به درستی و ورقه ورقه درست کنید. 

مواد تشکیل دهنده

1/2 فنجان بلوبری های وحشی منجمد

قاشق چایخوری آبلیمو

1/2‌ قاشق سوپخوری عسل

3/4‌فنجان آبلیمو

1/2 فنجان آب

3 قاشق سوپخوری عسل

1‌ انار ، آریل های آن جدا شده باشد

دستور تهیه:

بلوبری های را گرم کنید ، یک قاشق چایخوری آبلیمو ، یک و یک دوم قاشق سوپخوری عسل را در ماهیتابه ی کوچکی روی گرمای متوسط به بالا قرار دهید تا زمانی که بجوشد ،‌غلیظ شود و به مربا تبدیل گردد. پوره کنید اگر شما بافت روانتری را ترجیح می دهید می توانید در صورت تمایل کمی تکه های بزرگ در آن باقی بگذارید. سپس بلوبری را بین 8 قالب آیس پاپ تقسیم کنید. یک تا سه ساعت آن را در فریزر بگذارید.
علاوه براین ، سه چهارم فنجان آبلیمو ، یکی و یک دوم فنجان آب و سه قاشق سوپخوری عسل را در ماهیتابه ی کوچک روی گرمای بالای متوسط قرار دهیدو بگذارید این ترکیب خنک شود.
زمانی که ورقه ی بلوبری در فریزر سفت شد ، لیموناد را روی ورقه ی بلوبری بریزید. دو قاشق چایخوری دانه ی انار را به هر قالب اضافه کنید. یک میله ی چوبی در هر قالب بگذارید و کل مواد را یک شبانه روز در فریزر بگذارید تا از خوردن آن لذت ببرید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

7 روشی که از کرم ضد آفتاب به اشتباه استفاده می شود

در

راهنمایی شما به سمت مشکلات رایج کرم ضد آفتاب و نحوه صحیح مصرف کردن آن ها، مستقیما از سوی یک متخصص پوست می باشد.

چسب،اسپری، ژل، لوسیون- انتخاب های ضد آفتاب بسیاری وجود دارند که متناسب با ترجیح و نوع پوست شما می باشند.چگونه تصمیم می گیرید؟و به محض اینکه تصمیم گرفتید، چگونه به صورت صحیح از آن استفاده می کنید؟با برداشت نادرست از حفاظت، خود را در معرض خطر بزرگ تر آفتاب سوختگی و سرطان پوست قرار می دهید.در اینجا برخی چیزها را باید برای تابستان بدانید.(سیارک)

مشکل 1: شما فکر می کنید همه چیز خوب پیش می رود، اما هنوز هم دچار سوختگی می شوید.

در اینجا قوانینی وجود دارند: ضد آفتابی با پوشش طیف وسیع در برابر اشعه های UVA و UVB با حداقل حفاظت SPF 30 را انتخاب نمائید.مقداری از ضد آفتاب مایع به اندازه توپ گلف برای کل بدن کافی است، در حالی که مقدار برابر با اندازه نیکل چیزی است که باید بر روی صورت خود مصرف نمائید.به کار ببرید، سپس هر دو ساعت تکرار کنید.مواد شیمیایی تشکیل دهنده ضد آفتاب به مرور زمان کاهش می یابد-خورشید می تواند مواد شیمیایی محافظت کننده از شما را تجزیه نماید.کرم های ضد آفتاب مسدودکننده فیزیکی، از طرف دیگر، می توانند بر روی پوست انبوه شده، اثربخشی آن را تغییر بدهند.در نهایت، صرفا به ضد آفتاب ها تکیه نکنید- هوشیار باشید و رفتار محافظ در برابر آفتاب را تمرین کنید.از ساعت 10 صبح تا 2 بعدازظهر از نور آفتاب دوری کنید.کلاه، عینک و لباس محافظ در برابر UV استفاده کنید.هر زمانی که می توانید در سایه بنشینید.

مشکل2: از اسپری ضد آفتاب به همان طریقی استفاده کنید که از عطر استفاده می کنید.

فرمولاسیون اسپری ضد آفتاب گزینه عالی برای پوشش سریع مناطق بزرگ بدن از قبیل بازوها و پاها هستند.آن ها حتی برای سطوح مودار پوست، از قبیل بازوهای دوست پسرتان، یا پشت نتراشیده قابل استفاده می باشند.با این حال، جهت اثربخشی اسپری ها، باید کمتر از آن ها استفاده نمائید.یک یا دو اینچ از پوست را مدنظر قرار داده و تا زمانی که پوست برق می زند بر روی آن اسپری بزنید.بله، برق می زند.اگر ضد آفتابی بر روی پوست نمی بینید، پس وجود ندارد.برای افرادی که نیاز به کمک بسیار دارند، لوسیون اسپری نیز می تواند برای پوست خشک مفید باشد.

مشکل3: پاهای شما یادآور صندل هایی است که شما آخر هفته گذشته پوشیده اید.

اگر دارای خطوط قهوه ای مایل به زرد هستید، در این صورت آن بخش از بدن را به صورت مناسب در برابر آفتاب محافظت نکرده اید.باید ضد آفتاب زیر و اطراف این بندها و زنجیرها به کار ببرید.بهترین روش استفاده از ضد آفتاب قبل از پوشیدن کفش یا استفاده از طلا می باشد تا اطمینان حاصل بشود که شما کل منطقه را پوشش می دهید.به هنگام استفاده مجدد، مطمئن بشوید که طلا را به سمت دیگر حرکت داده اید بنابراین هیچ بخشی از پوست بدون پوشش باقی نمی ماند.

مشکل4:از همان ضد آفتاب برای کل بدن استفاده می نمائید.

در حالی که یک بطری ضد آفتاب در کل بدن قابل استفاده می باشد، بخش های خاص بدن دارای نیازهای خاصی هستند.به راحتی آن را مخلوط نموده و با محصولات مختلف مناطق مختلف را درمان نمائید.اگر ضد آفتاب دستان شما را چسبناک می نماید، از چوبی برای انگشتان استفاده نمائید.چهار انگشت را با چوب عقب و جلو نمودن تضمین می نماید که بدون چرب شدن همه جا را تحت پوشش قرار می دهید.دیگر منطقه ای که درمان دشواری دارد پوست سر است- همگی ما در خصوص سوختگی ترسناک بخشی از مو اطلاع داریم.ژل ها و اسپری ها مو را پوشش داده و به آسانی جذب پوست سر می شوند.علاوه بر این آن ها در خط جلوی مو مورد استفاده قرار می گیرند.(سیارک)

مشکل5: ضد آفتاب در صورت شما تاول ایجاد می کند.

آب و هوای گرم، ترکیب شده با عرق، خاک منجر به ایجاد آکنه می شود. ضد آفتاب نادرست خطر را با مسدود نمودن منافذ دو برابر می نماید.به دنبال ضد آفتابی با برچسب "غیر جوش زا" بودن به این معنی است که تست شده و نشانگر مسدود نمودن منافذ شما نیست.بسیاری از ضد آفتاب ها برای پوست مستعد آکنه همچنین دارای برچسب بدون چربی هستند.

مشکل6: ضد آفتاب در شما تحریک پوستی ایجاد می کند.

حتی به عنوان یک فرد بزرگسال، بهتر است پوست خود را نوازش کنید.برای انواع پوست حساس، ضد آفتابی انتخاب نمائید که تنها دارای مواد تشکیل دهنده مسدود کننده فیزیکی از قبیل زینک اکسید و دی اکسید تیتانیوم است.این مواد تشکیل دهنده به احتمال کم پوست حساس را تحریک می نمایند.یا به دنبال ضد آفتاب هایی با برچسب "برای کودکان" یا "برای نوزادان" باشید-آن ها 100 درصد جهت استفاده مناسب هستند.

مشکل 7: ضد آفتاب با آرایش شما تداخل دارد.

آیا نیم ساعت را صرف آرایش نمودن می کنید؟در این صورت استفاده از ضد آفتاب بر روی صورت در طول ناهار در فضای باز ممکن است شما را هیجان زده ننماید.اما حفاظت ضد آفتاب که در صبح هنگام  استفادخ می کنید ممکن است برای زمان اوج نور خورشید کافی نباشد.پودر ضد آفتاب را امتحان نموده یا با SPF گردی بسازید.این موارد زمانی که نیاز دارید به شما کمک مضاعف نموده، آرایش شما را همان گونه که هست حفظ می نمایند.(سیارک)

ترجمه توسط itrans.ir

شما هم از این تجربیات داشته اید؟نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید...

نظرات

در ادامه بخوانید...

توصیه های تابستانه

در

سبزی تند و هوای داغ ظهر ها، هندوانه خنک و یخ در بهشت هایی که تا مغز استخوان را منجمد می کندو این ها ارمغان تابستان هستند. فصلی که با آمدنش من همواره به خود می گویم چه می شد اگر تمام سال تابستان می بود؟ اما خوب هیچ فصلی دائمی نیست. پس تنها کار این است که خود را برای آن آماده کنیم. آفتاب گرم باعث آفتاب سوختگی می شود، لباس ها همواره از عرق خیس هستند و هزاران مشکل دیگری که در کنار این موهبت ها وجود دارد. اما هر مشکلی نیز راه حلی دارد. اگر می خواهید خودتان را برای تابستان تجهیز کنید، با من تا انتها همراه باشید.

یکی از مشکلات تابستان آفتاب داغ آن است که موجب می شود همواره احساس داغی کنیم.

برخی از افراد با تابش مستقیم نور خورشید بر روی سرشان دچار سر درد و خون دماغ شدن می شوند. اما چاره ی کار چیست؟ چاره ی کار یک کلاه است. بله به همین سادگی یک کلاه می تواند مشکل شما را حل کند. اول از همه اگر جزو آن دسته از افراد هستید که در نور شدید خورشید خون دماغ می شوید یا دچار سر درد می شوید پیشنهاد می کنم که تا حد امکان از رفتن به بیرون از خانه و رفتن  جلوی نور مستقیم خورشید از ساعت 11 ظهر تا 4 بعد از ظهر خود داری کنید زیرا این زمان بیشترین نور با قدرت به زمین می رسد. اگر هم مجبور بودید که در این ساعت به بیرون از خانه بروید حتما با خود کلاهی همراه ببرید که لبه های پهنی داشته باشد و قسمت بالایی سر را نیز بپوشاند. تا حد امکان از جنس حصیری آن استفاده کنید. می توانید آن را کمی با آب خنک خیس کنید تا خنک بماند و از سر شما در برابر حرارت مستقیم جلوگیری کند.

ضد آفتاب مناسب استفاده کنید:

این مورد یکی از ضروریات است در هنگام استفاده از ضد آفتاب حتما به نوع پوست خود توجه کنید و با توجه به پوست خود که می تواند چرب، مختلط یا خشک باشد آن را انتخاب کنید. دقت کنید که حتما SPF آن برای فصل تابستان بالای 50 باشد. این نوع ضد آفتاب برای فصل تابستان مناسب است. به یاد داشته باشید که هر سه الی چهار ساعت نیز ضد آفتاب خود را تمدید کنید.

انتخاب لباس مناسب:

همان طور که می دانیم رنگ های تیره رنگ را در خود جذب می کنند و حرارت را بالا تر از حدی که هست می برند. پوشیدن لباس های رنگ تیره برای فصل های پاییز و زمستان مناسب تر است. اما رنگ های انتخابی این فصل صورتی، سفید، شیری، کرم، و رنگ های دیگری که ملایم هستند بسیار مناسب است. جنس نخی برای این فصل نیز بسیار عالی به نظر می رسد. لباس های نخی رنگ روشن هرچند که امکان دارد به سرعت کثیف شوند اما احساس سبکی و خنکی با خود به همراه دارند. پس لذت حس خنکی آن به کثیف شدنشان در

کفش مناسب:

حتما اکنون با خود می گویید خب معلوم است دیگر صندل ها و کفش های جلو باز بهترین انتخاب ها هستند. اما من به شما می گویم اگر نمی خواهید دچار قارچ های پوستی و سوختگی در پاهایتان شوید از پوشیدن این نوع کفش ها خود داری کنید. می توانید از کفش هایی استفاده کنید که در قسمت بالایی یا از قسمت کناره های آن باز است. به یاد داشته باشید که حتما از جوراب استفاده کنید. زیرا نپوشیدن جوراب باعث ابتلا به قارچ پوستی و یا میخچه در کف پا می شود.

هر چند با این کار ها تا حدودی خود را از شر گرما رها می کنید اما برخی اقدامات جانبی دیگر نیز هست که می تواند به شما کمک کند و استفاده از عینک دودی یکی از این کار ها است. در فصل بهار و تابستان از عینک دودی با شیشه های بزرگتر استفاده کنید. و البته حتما باید استاندارد باشند. در مغازه های عینک فروشی میزان قدرت دفع اشعه ی ماورای بنفش آن را با دستگاه های مخصوص اندازه گیری می کنند. یکی دیگر از کار هایی که برای جلوگیری از مضرات نور خورشید می توانید انجام دهید نیز این است که از دست کش های سفید نخی استفاده کنید. این دست کش ها از تابش مستقیم نور خورشید به دست های شما و ایجاد لکه های پوستی جلو گیری می کند. از جمله راه کار های خوب دیگر نیز این است که آب بنوشید. نوشیدن آب باعث می شود که اندام های داخلی شما سموم را دفع کنند و از بالا رفتن اوره ی خون شما جلوگیری می کند. دوش آب گرم نیز می تواند به کاهش حرارت بدن کمک کند. دوش آب گرم باعث می شود که بدن تعریع کرده و خون به جریان دربیاید و جریان خون به نوبه ی خود باعث کاهش حرارت بدن می شود.

این راه کار ها که به شما پیشنهاد شد جزو پیشنهاد شده ترین راه کار ها توسط پزشکان است که می توانید از آن ها استفاده کنید. اگر شما هم راه کارهایی سراغ دارید که می تواند توصیه های مفید تابستانه برای ما باشد، خوش حال می شویم که آن ها را با ما در میان بگذارید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چاقی در تابستان

در

فصل داغ تابستان به همراه خوراکی های خوشمزه و البته پر کالری بار دیگر از راه رسیده است.

بیشتر اوقات روز های طولانی و گرم آن ما را به سمت مصرف خوراکی های پر کالری و پر ضرر سوق می دهد. اما آیا راه حلی هست که بتوان از این خوراکی ها لذت برد و در عین حال از چاق شدن جلو گیری کرد؟ اگر می خواهید پاسخ این سوال را بدانید با ما همراه باشید.

از همان بستنی قیفی گرفته تا یخ در بهشت و لواشک و آب زرشک های سر خیابان ها همگی در عین حال که پر ضرر هستند، بسیار پر کالری هم هستند بنابراین بیشتر افراد بعد از اتمام تابستان نه تنها وزنی کم نکرده اند بلکه چندین کیلو اضافه وزن پیدا کرده اند. می خواهم راهی را به شما پیشنهاد دهم که از چاق شدن خود جلو گیری کنید و هم کالری بسوزانید. این راه جایگزینی است. چگونه؟ به شما خواهم گفت. با دنبال کردن راه هایی که در ادامه به شما معرفی می کنم تابستان را با خیال راحت و بدون عذاب چاق شدن سپری کنید. در زیر چند مورد از خوراکی های پر ضرر را با جایگزین هایشان برای شما توضیح می دهم:

بستنی:

این خوراکی خوشمزه و خنک که در فصل تابستان هر پنج قدم و یکی از مغازه های آن پیدا می شود یکی از پر کالری ترین خوراکی های این فصل است. مزه ی شیرین و خنکی آن برخی از ما را وادار به مصرف چند بار در روز آن می کند. اما جالب است بدانید که طبق تحقیقاتی که سازمان جهانی سلامت در 2008 انجام داد، مشخص شد که مزه ی شیرین می تواند اعتیاد آور باشد. بله تعجب برا انگیز است اما شیرینی می تواند منجر به این شود که مدام بدن تقاضای بیشتر و بیشتر کند. مانند فرد معتادی که مدام برای لذت بیشتر به دنبال افزایش مصرف خود است، بدن هم برای کسب لذت و جلو گیری از عادی شدن آن مدام درخواست بیشتر و بیشتر می کند. اما جاگزین های مفید این خوراکی زیاد است هر کس می تواند به سلیقه ی خود جایگزینی انتخاب کند. اما چند مورد از جایگزین های پیشنهادی من: ماست میوه ای و بستنی های خانگی است. ماست میوه ای را می توانید برای نیم تا یک ساعت در فریز بگذارید و بعد آن را با کمی میوه و یا یک تکه شکلات تلخ خورد یا رنده شده جایگزین کنید و از آن لذت ببرید اکثر بستنی ها بیش از 200 کالری دارند اما جاگیزین پیشنهادی ما کمتر از 40 کالری دارد. مورد پیشنهادی بعدی بستنی خانگی است. برای درست کردن آن راه های زیادی وجود دارد اما چند مورد از راحت ترین های آن این است که مقداری میوه ی مورد علاقه ی خود را فریز کنید و بعد آن را با کمی شیر عسلی یا جداگانه درون مخلوط کن بریزید. خوب مخلوط کنید. بستنی شما آماده است. می توانید هم یک میوه را جداگانه انتخاب کنید و هم چند میوه را با هم. حتی می توانید چند میوه را جدا گانه خرد کنید و برای زیبایی بیشتر لایه لایه روی هم قرار دهید و با تکه های میوه تزیین کنید.

آب میوه های غیر طبیعی و نوشابه ها:

این فصل به علت گرمی هوا باعث تعریق شده در نتیجه بدن دچار کم آبی می شود. جالب است بدانید که بدن اگر حتی یک درصد از آب خود را از دست دهد، فرد به سرعت احساس تشنگی می کند. اما مانند بستنی آب میوه ها و انواع نوشیدنی های گاز دار و یا پودر های شربتی نیز هم پر کالری هستند و هم برای بدن مضر. یک نکته ضروری که لازم است بدانید این است که هیچگاه به هنگام تشنگی از نوشابه یا دیگر نوشیدنی های گاز دار استفاده نکنید زیرا این کار نه تنها تشنگی شما را رفع نمی کند بلکه باعث رسوب آن در کلیه شده و باعث سنگ کلیه و مثانه می شود. اما جاگیزین های پیشنهادی من: بهترین گزینه برای رفع تشنگی در همه حالات آب است. آب خنک بسیار عالی است هم تشنگی را بر طرف می کند و هم اندام های داخلی بدن را هم سم زدایی می کند. اما فراموش نکنید که آب به همراه یخ منجر به کبد چرب، دندان درد و اسپاسم معده می شود. اما یکی دیگر از جایگزین های پیشنهادی آب میوه ی طبیعی است. خیلی راحت در خانه برای خود آب میوه ی طبیعی درست کنید. یکی از میوه های پی آب این فصل مانند هندوانه یا طالبی یا هر میوه ی مورد علاقه و آب دار دیگری که دوست دارید را با مخلوط کن به خوبی مخلوط کنید تا آب و گوشته ی آن ترکیب شود سپس آن را در یخچال نگه داری کنید و میل کنید.اما به یاد  داشته باشید که این نوشیدنی چون مواد نگه دارنده ندارد تنها یک روز قابل استفاده است. جایگزین های دیگر هم شامل شیر موز و شربت زعفران و شربت خاکشیر با آب خنک و شربت سکنجیبین است. می توانید به غیر از شیر موز بقیه را درست کنید و چندین روز از آن استفاده کنید.

فست فود ها:

شاید به خود بگویید که فست فود را در هر فصلی می توان خورد، اما به یاد داشته باشید که در این هوای گرم به علت بی آبی بدن امکان دارد که وقتی بیرون هستید احساس گرسنگی کنید. و خب گزینه ی مناسبی که در آن وضعیت به ذهن شما می رسد خوردن فست فود ها است. یا حتی با دوستان و خانواده بیرون رفته اید و دوست دارید که از این هوای خوب لذت ببرید و در کنار هم خوراکی بخورید باز هم گزینه های پیشنهادی همه فست فود خواهد بود. فست فود های پر کالری و البته مضر برای تمام اندام های داخلی بدن. جایگزین پیشنهادی من: در کیف خود آجیل یا میوه های خشک بگذارید. هنگام بیرون رفتن اگر احساس گرسنگی کردید کمی از آن ها را میل کنید تا احساس گرسنگی شما رفع شود و به سوی غذا های پر کالری کشیده نشوید. اگر هم قرار است با دوستان یا اقوام بیرون بروید می توانید در خانه غذا های خوشمزه و کم کالری درست کنید تا در بیرون مجبور به خوردن غذا های چرب و البته پر کالری بیرون نشوید.

سخن آخر:

و نکته ی آخر این که وقتی بیرون از خانه هستید با خود آب داشته باشید. زیرا بدن در هنگام تشنگی هم مواد شیرین و هم پر کالری تقاضا می کند که اشتهای کاذب است با نوشیدن کمی آب خواهید دید که دیگر احساس گرسنگی و هوس کالری افزایی ندارید. مصرف سبزیجات را هم فراموش نکنید سالاد های فصل و سبزیجات به بدن آب کافی می رساند، کم کالری و از بین برنده ی اشتهای کاذب است.

تابستانتان پر از شادی و  لاغریJ

نظرات

در ادامه بخوانید...

کم آبی بدن در تابستان

در

گرمترین فصل سال آغاز شده است و این بدان معنا است که سرعت تعریق بدن بالاتر می رود و در نتیجه باعث کم آبی بدن می شود.

کم آبی بدن بسیار خطرناک است. چه بسا پزشکانی که گزارش کرده اند بیماران به علت کم آبی بدن چشم یا کلیه ی خود را از دست داده اند. از راه های ساده ای می توان از به وجود آمدن این مشکل جلو گیری کرد. در ادامه راه هایی را به شما برای جلو گیری از ابتلا به کم آبی در تابستان پیشنهاد  خواهیم کرد.

 آب بنوشید:

برای مقابله با مشکل کم آبی بدن در تابستان آب بنوشید. نوشیدن روزی 8 لیوان در روز واجب است اما شما می توانید برای جلوگیری از کم آبی بدن خود در روز های گرم آن را به تا 12 لیوان نیز افزایش دهید. با این کار به دفع سموم بدن خود از راه ادرار و تعریق کمک زیادی می کنید. علاوه بر این نوشیدن آب به شفاف شدن پوست و کم رنگ شدن حلقه های تیره ی دور چشم کمک می کند.

شربت سکنجبین بنوشید:

شربت سکنجبین از جمله نوشیدنی هایی است که در بین ایرانیان بسیار رواج دارد. این نوشیدنی خنک و دوست داشتنی برای مدتی شما را از تشنگی و احساس گرمازدگی دور می کند و برای بدن مفید است و به پاکسازی کبد و تقویت کلیه نیز کمک می کند.

شربت زعفران بنوشید:

می توانید کمی زعفران دم کرده را با کمی شکر و گلاب و آب مخلوط کنید و از آن برای رفع تشنگی خود استفاده کنید. البته مواظب باشید که از شکر زیادی استفاده نکنید زیرا قند خون را بالا می برد و این خود باعث احساس گرما می شود. همچنین برای بدن هم شکر زیاد خطرناک است. این نوشیدنی به علت خواص زعفران موجب به نقویت قلب شده و از ابتلا به گرما زدگی، افسردگی و خواب آلودگی کمک می کند.

تخم شربتی بنوشید:

تخم شربتی دانه ای سر شار از کلسیم است و البته نوشیدن شربت هایی حاوی تخم شربتی باعث می شود که تا مدت طولاتی شما احساس تشنگی و گرسنگی نکنید. زیرا این دانه های کوچک آب را درون خود حبس می کنند و تا مدتی طولانی تر آن را درون خود نگه می داردند.

لیموناد بنوشید:

یکی دیگر از شربت های خوشمزه ای که در طول روز می توانید در خانه نیز خودتان اقدام به درست کردن آن کنید، شربت لیموناد است. کافی است آب لیمو ی تازه و کمی نعنا و کمی آب را با یک دیگر مخلوط کنید و از فواید بی شمار آن از جمله پاکسازی کلیه ها و رفع حرارت بدن بهره بجویید. هر چند که می توان این نوشیدنی را با آب لیمو های صنعتی نیز تهیه کرد، اما تاثیر لیموی طبیعی را دست کم نگیرید.

خاکشیر بنوشید:

خاکشیر از آن دانه های پر سودی است که در طب سنتی استفاده های فراوانی دارد. این خوراکی جالب و مقوی اگر با آب گرم درست شود باعث ایجاد گرما می شود. اما اگر آن را با آب خنک تهیه کنید، مشاهده خواهید کرد که به سرعت حرارت بدن را پایین می آورد. به همین علت از آن با آب خنک در تابستان برای رفع عطش و گرمازدگی استفاده می کنند.

خیار بخورید:

یکی از میوه های آب دار خیار است. خیار را می توانید هم به صورت خورد شده و هم به صورت آب شده مصرف کنید و از آب آن یک نوشیدنی خوشمزه برای از بین بردن عطش و روشن کردن رنگ صورت استفاده کنید. می توانید کمی خیار را رنده کنید و به آن آب لیموی تازه و آب خنک بیافزاریید. نوشیدن دو لیوان در روز از این نوشیدنی به رفع عطش و حرارت بدن کمک بسزایی می کند.

هندوانه و خربزه بخورید:

هندوانه، خربزه، طالبی، گرمک، انبه، انگور و هر میوه ی آب دار دیگری که خودتان دوست دارید تهیه کنید و از آن برای رفع تشنگی شدید و جبران کم آبی بدن استفاده کنید. از بین این میوه ها هندوانه نود و نه درصد حاوی آب است، مصرف آن نه تنها باعث رفع تشنگی می شود، بلکه به بهبود عملکرد کلیه ها نیز کمک می کند. حتی برخی از افراد بر این باور اند که هندوانه در دفع سنگ کلیه به علت آب فراوانی که دارد، بسیار کارآمد است.

کلم بخورید:

یکی از سبزیجاتی که هم برای جلوگیری از سرطان سینه مفید است و هم آب فراوانی دارد، کلم است. این سبزی به خوبی از عهده ی رفع عطش شما بر می آید. آن را تکه تکه کرده و همراه با کمی ماست و لیمو ی تازه میل کنید. به بهبود کار روده و رفع عطش کمک می کند.

کاهو سکنجبین بخورید:

این عصرانه اصیل ایرانی یکی از محبوب ترن خوراکی ها برای رفع کم آبی بدن انسان است. می توانید برخی از روز ها کمی از آن را میل کنید. اما به یاد داشته باشید که  در مصرف کاهو دقت کنید. کاهو هایی که برگ های سبز پرنگ هستند مفید تر هستند. زیراکلروفیل بیشتری دارند و در خون سازی و کاهش کلسترول تاثیر به سزایی دارند.

تمام مواردی که در بالا ذکر شد در بیشتر اوقات به خوبی پاسخگوی رفع نیاز تشنگی فرد خواهند بود. اما به یاد داشته باشید، زیاده روی در هرچیزی، حتی آب که مایه ی حیات است، برای بدن مضر است. پس سعی کنید که در مصرف هیچکدام از نوشیدنی ها و خوراکی هایی که ذکر شد زیاده رویی نکنید. به قول معروف: اندازه نگه دار که اندازه نکوست.(سیارک)

شاد باشید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

نوشیدنی های خنک تابستانی 6 مورد

در

روز های گرم تابستانی که از راه می رسند همه به دنبال خنک کردن خود هستیم. از سر کار که بر می گردیم، مهمانانی که برای عصر کنارمان هستند و شب هایی که با خود خلوت می کنیم. هیچ چیز به اندازه ی یک نوشیدنی خنک و خوشمزه حال ما را خوب نمی کند.

نوشیدنی های خنک و خوشمزه ی تابستانی هم ما را سرحال تر می آورند و هم این که به آسانی نیز تهیه می شوند.

در این قسمت طرز تهیه ی شش نوع از خوشمزه ترین نوشیدنی هایی که می توانید در تابستان درست کنید را به شما آموزش می دهیم. با این نوشیدنی ها تابستان خودتان را خنک کنید. با ما همراه باشید.

شربت توت فرنگی

مواد لازم برای تهیه ی یک لیتر شربت توت فرنگی

نیم کیلو توت فرنگی

یک عدد پرتقال

یک عدد لیمو شیرین

قطعه های یخ

شکر به مقدار لازم(میزان شیرینی شربت به علاقه ی شما به مزه ی شیرین بستگی دارد)

طرز تهیه:

ابتدا توت فرنگی ها را خوب شسته و در یک قابلمه گذاشته و با شکر مخلوط کنید و بپزید. تا زمانی که شربت شما به خوبی قوام بیاید آن را بپزید. سپس زیر گاز را خاموش کرده و اجازه دهید که سرد شود. مایع به دست آمده را از صافی عبور دهید تا مخلوطی صاف و یک دست داشته باشید. پس از صاف کردن شربت توت فرنگی آب پرتقال را گرفته و به شربت اضافه کنید. لیمو شیرین را نصف کرده و آب نصف آن را به شربت توت فرنگی و پرتقال اضافه کنید.

(توصیه می کنم به سرعت نصف دیگر لیمو شیرین را مصرف کنید زیرا لیمو شیرین بعد از نصف شدن به سرعت در مجاورت با هوا بعد از چند دقیقه تلخ می شود).

آب لیمو شیرین، پرتقال و شربت توت فرنگی را به خوبی با یک دیگر مخلوط کنید و درون یک تنگ شیشه ای بریزید و با تکه های یخ تزئین کنید. می توانید برای این که نوشیدنی خود را زیبا تر کنید مقداری بستنی توت فرنگی آماده کرده و هنگام خوردن شربت یک مقدار از آن را با نوشیدنی خود مخلوط کنید. نوش جان.

نوشیدنی پرتقال و نعنا

مواد لازم برای تهیه ی دو لیتر شربت نعنا پرتقال

برای قسمت زیرین تنگ

دو عدد پرتقال ماندارین

20 گرم برگ نعنا

100 گرم شکر

یک قاشق غذا خوری سرکه سفید

برای قسمت بالایی تنگ

40 گرم شکر دمرارا(شکر خام یا قهوه ای)

120 گرم نعنا خرد شده به عنوان چاشنی

یک و نیم تا دو لیتر آب

چند قطعه خرد شده از پرتقال مانداراین

طرز تهیه:

ابتدا  یکی از پرتقال ها را خوب بشویید و آن ها را از عرض برش دهید. برش های حلقه ای را درون تنگ بچینید. کمی قبل از این کار لازم است که شکر و نعنا را با یک دیگر مخلوط کرده و آن را به مدت یک ساعت درون یخچال بگذارید. با این کار عصاره ی نعنا و شکر به خوبی با یک دیگر مخلوط می شوند. نعنا و شکر آماده ی خود را درون تنگی بریزید که قبلا پرتقال های مانداراین را در آن با برش های حلقه ای قرار داده اید. پرتقال دیگر را نیز به خوبی آب گرفته و درون تنگ بریزید. حال قسمت پایینی مخلوط ما آماده است. سپس برای قسمت بالایی تنگ لازم است که شکر دمرارا(شکر خام یا قهوه ای) و نعنا ی خورد شده را با یک مخلوط کرده و در یک و نیم الی دو لیتر آب بریزید. سپس آن را خوب مخلوط کنید حال چند پرتقال مانداراین را به قطعه های کوچک تقسیم کرده و درون نوشیدنی بریزید. نوشیدنی را برای مدت چند ساعت درون یخچال نگه دارید با آن کار شما به تمام مواد اجازه می دهید که به خورد یک دیگر رفته و به خوبی عصاره ی پرتقال و نعنا از آن آزاد شده و با یک دیگر مخلوط شوند. نوشیدنی شما آماده است.

نوشدنی انار و کلمانتین(یافا)

مواد لازم برای تهیه ی  650 میلی لیتر نوشیدنی

 6 یا 7 عدد انار بزرگ

یخ خرد شده یا یخ مکعبی

150 میلی لیتر آب یافا

150 میلی لیتر آب

قطعات خرد شده ی یافا و دانه های انار

طرز تهیه:

ابتدا دانه های انار را از پوشش سفید خود خارج کنید. برای این کار لازم است که انار را به دو قسمت تقسیم کرده و با یک قاشق به پشت پوست انار ضربه بزنید و انار دانه شده را درون یک کاسه بریزید. بخشی از انار های دانه دانه شده را جدا کرده و برای تزئین نوشیدنی بگذارید و بخشی دیگر را درون قابلمه ای ریخته و به همراه مقداری آب بپزید.با این کار آب دانه های انار خارج می شوند و هنگامی که کامل آب آن ها خارج شد آن را کنار بگذارید تا سرد شود سپس آن را از صافی عبور دهید تا هسته ها از آب انار جدا شوند. آب انار و آب یافا را با یک دیگر مخلوط کنید. قطعه های یخ را درون تنگی که نوشیدنی را در آن ریخته اید قرار دهید و با دانه های اناری که قبلا جدا کرده بودید، مخلوط کرده و با قطعه های خرد شده ی یافا آن را تزئین کنید. نوشیدنی شما آماده است.

نوشیدنی انبه و چای سبز

مواد لازم برای تهیه ی 750 میلی لیتر

250 میلی لیتر شربت چای سبز

1انبه

25 میلی لیتر ماست

60 میلی لیتر کرم

50 میلی لیتر شیر

یخ خرد شده یا یخ مکعبی

طرز تهیه:

برای تهیه ی شربت چای سبز، 250 گرم چای سبز را با 250 گرم شکر سفید و مقداری آب حرارت دهید تا شربتی غلیظ تهیه شود و بعد آن را از صافی عبور دهید و اجازه دهید که سرد شود. سپس انبه را پوست کنده و مقداری را برای تزئین نگه داشته و بقیه ی آن را به همراه شیر، کرم، ماست و شربت چای سبز با یک دیگر در مخلوط کن ریخته و به خوبی مخلوط کنید. سپس آن را درون ظرف ریخته با قطعه های یخ و انبه تزئین کنید. نوشیدنی شما آماده است.

 

نوشیدنی گریپ فروت و لیموناد

مواد لازم برای تهیه ی 1 لیتر

آب 2 عدد گریپ فروت

آب 1 عدد لیمو ترش

مقداری نعنا تازه ی خرد شده

4 قاشق غذا خوری عسل

500 میلی لیتر آب سرد

یخ خرد شده یا یخ مکعبی

تکه های لیمو گریپ فروت

طرز تهیه:

نحوه ی درست کردن این نوشیدنی بسیار ساده است تنها کافی است که آب گریپ فروت و لیمو ترش را با عسل و نعنا به خوبی مخلوط کرده و به آن آب سرد را اضافه کنید. برای تزئین آن نیز از یخ و تکه های لیمو و گریپ فروت استفاده کنید. نوشیدنی شما آماده است.

نوشیدنی آناناس و لیمو ترش خرد شده

مواد لازم برای تهیه ی 1.5 لیتر

1عدد آناناس کوچک

6 عدد لیمو ترش

2 قاشق غذا خوری شکر

1 لیتر شربت نعنا زنجبیلی خنک

یخ خرد شده یا مکعبی

طرز تهیه:

آب یکی از لیمو ترش ها را بگیرید و بقیه را پوست گرفته و به قطعه های مساوی تقسیم کنید. آناناس را پوست گرفته، خرد کنید و به همراه شربت نعنا زنجبیل، شکر و آب لیمو ترش درون مخلوط کن بریزید تا به خوبی با یک مخلوط شوند. لیمو های خرد شده را به همراه قطعه های یخ درون نوشیدنی بریزید تا ظاهر زیبایی داشته باشد. نوشیدنی شما آماده است.

نظرات

در ادامه بخوانید...