13 نشانه از اینکه شما سریع یاد می گیرید

بر اساس یک مطالعه مشخص شده است که کسانی که سریع یاد می گیرند (علی الخصوص در زمینه زبان خارجی) ماده سفید بیشتر و مغز کمتر متقارنی دارند. زودگیری و سریع بودن در یادگیری به این بستگی دارد که از مغزمان چطور استفاده می کنیم. گاهی اوقات چیزهایی که بنظر بسیار پیچیده می آیند، راه حلهای ساده ای دارند. در اینجا می توانید بفهمید که چطور می توانید دریابید که نسبتا زودگیر هستید.


1- از اینکه بگویید نمی دانم نمی ترسید
کسانی که زود یاد می گیرند می پذیرند که چیزی نمی دانند. آنها ذهنشان را برای پرسیدن باز می گذارند و جوابها را نیز مورد پرسش قرار می دهند تا بیشتر بیاموزند. در حالیکه بعضی افراد در سوال کردن تردید دارند و از این می-ترسند که نادانی خودشان را بیان دارند، زودگیرها ابایی از پرسیدن ندارند.
2- از اصول پارتو استتفاده می کنید
زودگیرها بصورت پربازده ای به این مسئله علاقمندند. بر اساس نظر ویلفردو پارتو 80 درصد از نتایج را از 20 درصد از دانایی هایشان بدست می آورند. زودگیرها با استفاده از تمرکز بر مسائل پایه ای و متداول در آزمایشهای متفاوت از این اصل تبعیت می کنند. آنها به دنبال کل یک قضیه نمی روند و توانشان را در بخش لازم سرمایه گذاری می کنند.
3- شما قادرید که آن را تصور کنید
هنگام مواحهه با مسائل، زودگیرها چند بعدی هستند. آنها از تمامی حواسشان برای حل مسئله کمک می گیرند. آنها با استفاده از توان ذهنی شان هدایت مسئله به سمت راه حل را و یادگیری را می اموزند.
4- شما ساده می کنید
زودگیرها می دانند که مسائل مشکل راه حل ساده ای دارند. مغزهای بزرگی مانند توماس ادیسون، هنری فورد و حتی استیو جابز به دنبال راه حلهایی ساده برای مشکلات بزرگ می گشتند. آنها ساده می کردند و خودشان را برای برای پیدا کردن این هدف که ساده ترین راه را پیدا کنند غرق می کردند.
5- شما عمل می کنید
پس از تمام مسائلی که گفته شد، در انتهای روز این تصمیم شماست که به جلو قدم بردارید. اگر شما در حال یاد گرفتن زبان جدیدی هستید قادر به فراگیری آن نخواهید بود مگر صحبت کنید چه درست و چه غلط زودگیرها با تصمیم گرفتن و عمل کردن می آموزند.(سیارک)
6- شما انتخابگر هستید
شما به دنبال تمام راه حل های موجود برای یک مسئله نیستید. بلکه شما بطور وسیعی وقت خود را صرف یافتن قسمتی می کنید که به درد شما می خورد. با این روش شما قادرید که دنبال راه حلهای در دسترس باشید.
7- شما از قانون پارکینسون پیروی می کنید
تیم فریس , مولف کتاب 4 ساعت کار در هفته اظهار داشته است که با ترکیب پیروی از قانون پارکینسون و اصل پارتو می توان سریعتر یاد گرفت و به راه حلها دسترسی یافت. در حالیکه اصل پارتو بر این تاکید دارد که حداکثر استفاده از وقت بشود، قانون پارکینسون زمان را برای یاد گرفتن تنها چیزهای ضروری محدود می کند. زودگیرها تنها برای قسمتهای مهم یک موضوع وقت می گذارند و وقت خود را سر مسائل بی ارزش هدر نمی دهند.
8- می دانید کی تمام کنید
زودگیرها می دانند که کی فرآیند کاری را متوقف کنند. اگر چیزی در یک فرآیند قابل پاسخ نگنجد، آنها عقب نشینی می کنند. آنها قانون بازگشت اندک را می فهمند و بر روی مسائلی سرمایه گذاری می کنند که بازگشت مناسبی داشته باشد.
9- می دانید که چگونه آینده را پیش بینی کنید
چیزی که قدیمی و کهنه شده باشد برای یک زودگیر بی استفاده است؛ آنها در عوض قابلیت این را دارند که روندها را پیش بینی کرده و آینده را ببینند. شما می توانید بر آینده تمرکز کنید و اینکه چگونه بر هر موضوعی را که فرا می-گیرد بکار برید.(سیارک)
10- درک می کنید که بسیاری از سوالات راه حلی ندارند
در طی انتخاب کردن، سما حسی دارید که می فهمید که به دنبال مسائل یا موضوعات اشتباه نروید. شما از قبل می دانید که اگر یک مسئله پیچیده باشد و هیچ راه حلی به ذهن شما نرسد، احتمالا هیچ راه حلی برای آن وجود ندارد.
11- شما می توانید به یک کودک توضیح دهید
پس از غرق شدن در موضوع و جذب آن شما می توانید افکار و عقایدتان را با دیگران در میان بگذارید و حتی با کودکانتان در مورد آن موضوع بحث کنید (حتی با کودکان).
12- شما مثبت هستید
زودگیرها هیچ رفتار منفی ای در طی فرآیند یادگیریشان از خود بروز نمی دهند. آنها حتی در برابر مشکلات اساسی که با آنها روبرو می شوند خم به ابرو نمی آورند.
13- شما به دنبال عقاید کارشناسان هستید
می دانید که مردمی هستند که از شما بهتر می دانند. هیچکس از اینکه بخودش دیکته کند که در کاری استاد است چیزی یادنمی گیرد. (سیارک)

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید