خصوصیات آدم‌ های دوست‌ داشتنی

(سیارک)  :شما در زندگی روزمره هر روز تعدادی آدم خاص را می‌بینید که از دیدن بعضی از آنها خوشحال می‌شویدواما امکان دارد  از دیدن بعضی دیگر دوری نمایید. حتّی وقتی برای یک احوالپرسی ساده به سمت شما می‌آیند بهانه‌های مختلفی جور کنیم  تا مجبور نباشیم با آنها  صحبت کنیم با حرفهای آنها را گوش کنیم .

در آن روی سکه، افرادی هم می باشند که ما آنها را دوست‌داریم و منتظرفرصتی هستیم که از هم صحبتی با آنها استفاده کنیم. این افراد دارای مهارت‌های اجتماعی‌ای خاصی  می باشند که باعث دوست‌داشتنی بودن آنها می شود.عادت‌هایی را که دراین پست آمده احتمالا در افرادی که دوستشان داریم زیاد دیده‌ایم یا شاید این عادات رفتاری را خود ما هم داشته باشیم، اما باید بتوانیم آنها را بیشتر تقویت کنیم.

 

۱. عقل کل نیستند
از هر فرصت و مکالمه‌ای برای اینکه دیگران آنها را عقل کل فرض کنند استفاده نمی کنند. سعی می کنند به صحبت‌های بقیه گوش دهند و سوال‌های مناسب بپرسند. 
۲. در کار دیگران دخالت نمی کنند
 آدم افاده‌ای و مغروری نیستند اما تا نظرآنها را در مورد مسئله‌ای نپرسید سکوت پیشه می کنند. ضرب المثل معروف نخود هر آشی نیستند.

۳. از کسی کینه به دل نمی گیرند
بعد از بحث و جدل، کینه‌ها و بدی‌ها را از دل‌ دور می کنند، به‌خصوص زمانی که مشاجره بر سر موضوع بی‌اهمیتی باشد. آنها در طی زمان یاد گرفته اند که انسان بزرگی باشند و این باعث شده دیگران آنهارا بیشتر تحسین کنند. البته فکر نکنید آنهاساده‌لوح و ضعیف هستند و همه‌ی بدی‌های دیگران را می بخشند . همیشه به دیگران گوشزد می کنند که از خط قرمز آنها عبور کرده‌اند، اما تا ابد این موضوع را به رخ‌شان نمی کشند.

۴. صبور هستند
به اطرافیان‌ فرصت می دهند تا رشد کرده و به آنها فضای اشتباه کردن می دهند. همه می‌دانیم که  برای یادگیری به زمان نیاز داریم و این زمان را فقط افراد صبور در اختیار ما قرار می دهند.

۵. دیگران را تحسین می کنند
اینکه به خصلت‌ها و ویژگی‌های خوب دیگران توجه می کنند نشان می‌دهد که آنها افراد خودمحوری نمی باشند. به اطرافیان‌ توجه نشان می دهند که نشاندهنده دوست داشتن دیگران است  وقتی پیشرفت دیگران را  می‌بینند از ته دل لبخند می‌زنند و خوشحالند. معمولا همه افراد از تشویق شدن خوشحال می شوند و فرد تشویق کننده بصورت ناآگاه در خاطرشان می ماند.

۶. بیشتر روی نقاط قوت دیگران تمرکز می کنند
آنها نقاط قوت افراد را می بینند، روی آنها تمرکز می کنند و از از این نقاط قوت به بهترین صورت ممکن استفاده می کنند.

۷. زود قضاوت نمی کنند
عجولانه قضاوت نمی کنند و کاملا به صحبت های هر دو طرف گوش می دهند.هیچ چیز آزاردهنده‌تر از فردینمی باشدکه اطلاعات درستی راجع به اتفاقات پیش آمده ندارد و با بی‌عدالتی تمام دیگران را قضاوت می‌کند.
۸. بی‌ریا هستند
همه قبول داریم که این روزها آدم‌های اصیل و صادق بسیار کم پیدا می شود و اگر شما برای کسی فیلم بازی کنید، همین باعث می‌شود که از همنشینی با آدم‌ متظاهر ی مثل شما ، کسی  لذت نبرد. آذم های دوست داشتنی صورت ظاهر و باطن شان یکی است. فیلم بازی نمی کنند . 

۹. بخشنده و بزرگوار هستند
در تقسیم کردن شادی‌ها و چیزهای خوب بخیل نیستند. از کمک کردن به دیگران احساس خوبی دارند برای نمونه در صورت مسافرت برای دوستان و همکاران سوغاتی کوچکی می آورند. اگر در جایی فروشگاه حراجی ببینند به دوستان خبر می دهند . شادی ها را تقسیم می کنند. 

۱۰. محرم اسرار دیگران می باشند.
مردم می توانند به آنها اعتماد کنند و راز خود را با آنها در میان بگذارند. 

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید