قانون جذب به زبان ساده

حتما تا بحال نام قانون جذب به گوش شما خورده است یا فیلم راز را دیده اید، یا حداقل تئوری آن را شنیده اید؟ انواع کتاب ها با موضوع قانون جذب هر ساله جزو لیست پرفروش ترین های سایت آمازون و نیویورک تایمز قرار میگیرند. اما جدای از تمامی اطلاعات نامحدودی که این کتاب ها با خود دارند و روش های گوناگون که نهایتا باعث علاقه ای وسواس گونه به یادگیری اطلاعات هرچه بیشتر میشوند و شما را به سردرگمی در انتخاب و انجام دادن دستورالعمل ها می اندازند، میخواهم برای شما قانون جذب به زبان ساده را با اطلاعات اولیه و اصلی و تئوری پایه قانون جذب را توضیح دهم تا شما را از سردرد احتمالی ناشی از این انبوه اطلاعات نجات دهم.

 

قانون جذب توسط اشخاص مختلفی از جمله والاس دی واتلز، ناپلئون هیل، دیل کارنگی، باب پراکتور، جو ویتال، استر هیکس و بسیاری افراد دیگر معرفی شده است. وجه مشترک تمامی افراد اطلاعات اصلی قانون جذبی است که به خوانندگان خود ارائه میدهند.

قانون جذب چیست؟

قانون جذب به این معنی است که آدمی به هرآنچه فکر کند، جذب زندگی و تجربه ی او می شود. اما این تنها به فکر محدود نمی شود. فکر تنها وقتی که بار احساسی ای همراه خود نداشته باشد نمیتواند باعث موثر ایجاد تغییری در زندگی شود.

 

قانون جذب بر این اساس کار می کند که شخص با توجه به موضوعی افکاری دارد و در نتیجه این افکار احساسی پیدا میکند که این احساس به کائنات فرستاده شده و باعث می شود تا نتیجه آن به شخص بازگردد.

 

به عبارتی ساده تر شما فکر میکنید، افکار شما بار احساسی دارند، احساسات انرژی خود را به کائنات ارسال میکنند، و شما نتیجه ی این احساسات را با اتفاقات بعدی در زندگی خود خواهید دید. پس اگر در این لحظه خوشحال هستید، اتفاقاتی که برای شما می افتند تا زمانی که همچنان خوشحال بمانید در معرض جذب اتفاقات و وقایعی خوشحال کننده خواهید ماند. این طور که پیداست ما بارها به طور ناخودآگاه بسیاری از وقایع زندگی خود را جذب میکنیم. مانند زمانی که در اوج عجله به تمامی چراغ قرمز های مسیرمان برمی خوریم.

 

حتی وقتی که خواسته ای داریم و کاملا از خواستن آن اطلاع داریم هم همین روند را به طور خودآگاه انجام می دهیم.به طور کلی در هنگام تقاضاها و خواسته های خود اینگونه عمل میکنیم.

 

1. ابتدا درخواست میکنیم. این درخواست می تواند هرچیزی باشد. شغل بهتر. پول بیشتر. داشتن شریک در زندگی. روابط بهتر. موفقیت های کاری و تحصیلی و یا هرچیز دیگری.

2. کائنات به آن پاسخ می دهد. این بخش از پروسه درخواست همیشه به عهده کائنات بوده و توسط کائنات پاسخ داده می شود.

3. شخص خود را با داشتن خواسته اش هم جهت و هم سو کرده و از این طریق آن را دریافت میکند. این همسویی فکری و احساسی است.

 

جالب است بدانیم که نیازی نیست حتما به خواسته خود  فکر کنیم تا درخواستی را به کائنات فرستاده باشیم. همین که بدانیم چه چیزی را نمی خواهیم عملا درخواستی برای آنچه بجای این شرایط ناخواسته می خواهیم را به کائنات فرستاده ایم و تنها کافی است تا خود را با حس داشتن خواسته خود منطبق کنیم تا درخواست خود را دریافت کنیم.

 

پس نیازی به انجام روش های پیچیده و گاها سخت برای رسیدن به خواسته ها نیست. کافی است انقدر آگاهی به خرج دهیم تا بدانید چه زمانی حس خوب و چه زمانی حس شما بد است و از این آگاهی چقدر استفاده می کنید تا روی احساس و افکار مثبت خود تمرکز کنید.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • Lyza 729 :

    علیرغم این واقعیت که همه ما در یک فضا زندگی می کنیم و همه 24 ساعت شبانه روز یکسان دارند، کسی موفق می شود همه کارها را انجام دهد و می داند چگونه به آنچه می خواهد برسد، در حالی که کسی همیشه وقت و انرژی ندارد. در این راستا، به طور فعال به عنوان قانون جذب مورد بحث قرار می گیرد، که تمام مزایای ممکن را به همراه خواهد داشت - فقط باید باور داشته باشید که همه چیز برای شما امکان پذیر است. قانون جذب فلسفه ای است که نشان می دهد افکار مثبت اتفاقات و چیزهای مثبتی را وارد زندگی شما می کنند. این تمرین معنوی در طول سال ها به رسمیت شناخته شده است، به ویژه به دلیل پوشش گسترده آن در فیلم راز در سال 2006 و کتابی با همین نام

    1400/11/20 13:38
  • Lyza 729 :

    کارولین بنت، مربی قانون جذب: "این کار بر اساس اصل اساسی "مثل، مانند خود را جذب می کند" و "آنچه شما فکر می کنید محقق می شود" کار می کند. ممکن است عبارات دیگری را شنیده باشید که همین مفهوم را توصیف می کنند، مانند "افکار چیزهایی هستند"، "بپرس، باور کن، دریافت کن" و "آنچه را که یک شخص می تواند تصور کند، می تواند به دست آورد." در اصل، قانون جذب می گوید که ما این توانایی را داریم که آنچه را که روی آن تمرکز می کنیم به زندگی خود جذب کنیم.

    1400/11/20 13:40
  • Lyza 729 :

    شاید شما به دنبال راه‌هایی برای بهبود بخش‌های خاصی یا همه بخش‌های زندگی خود بوده‌اید، اما سیستم‌های سنتی نتایج مطلوبی را برای شما به ارمغان نیاورده‌اند. ممکن است دیده باشید که دیگران چگونه به نظر می‌رسند که افراد موفقی هستند، روابط شاد، رفاه و شغلی محبوب دارند، اما نمی‌دانید چگونه می‌توانید به این هدف دست پیدا کنید. کلید موفقیت با قانون جذب این است که یاد بگیرید چگونه از آن به گونه ای استفاده کنید که به یک خالق عمدی تبدیل شوید. در تئوری، انجام این کار به طرز شگفت انگیزی آسان است. در عمل، ما باید فرمول منحصربه‌فرد خود را برای موفقیت کشف کنیم و درک کنیم که اغلب با ابراز خودمان از سرگرمی و لذت به جای ، موقعیت ترس و فشار، استفاده کنیم.

    1400/11/20 13:42
  • Lyza 729 :

    می‌توانید با قانون جذب مانند مربی‌هایی مانند کارولین کار کنید، و گزینه‌هایی برای کار انفرادی یا گروهی وجود دارد، همچنین می‌توانید یک دوره تئوری بگذرانید، درس‌های آنلاین تماشا کنید یا خودتان چیزی بخوانید. اما اگر بعد از آن در مورد اینکه از کجا شروع کنید دچار مشکل شدید، کارولین بنت پنج مرحله را برای مبتدیان بیان کرد تا شروع به دستیابی به آنچه می خواهند کنند.

    1400/11/20 13:43
  • Lyza 729 :

    قدرت درونی خود را درک کنید از همان ابتدای سفر باید قدرت خود را احساس کنید. کارولین گفت: «این مهم است که بپذیرید که موجودی قوی و خلاق هستید. شما توانایی خارق‌العاده‌ای دارید که می‌توانید زندگی مورد نظر خود را با تمام وجود یا رویای خود بسازید. اگر به خودت ایمان داشته باشی، می‌توانی هنرمند رویاها و سرنوشتت شوی.»

    1400/11/20 14:45
  • Lyza 729 :

    برای اینکه همیشه به آنچه می خواهید برسید برای تغییر آماده شوید هیچ کس کامل نیست و برای رسیدن به آنچه می خواهید باید تغییراتی ایجاد کنید. مربی قانون جذب گفت: "اگر همیشه کاری را که معمولا انجام می دهید انجام دهید، به آنچه همیشه می رسیدید ادامه خواهید داد." "آگاهانه مایل باشید و برای یادگیری چیزهای جدید و انجام کارها به گونه ای متفاوت آماده باشید تا بتوانید نتایج متفاوتی داشته باشید." شاید باید با ترسیم "خود برتر" یا شخصی که می خواهید تبدیل شوید شروع کنید. تمام صفات و عادات او را یادداشت کنید و به تدریج مانند آن شخص زندگی روزمره خود را شروع کنید. آیا این فرد یک ساعت اضافی می خوابد یا از خواب بیدار می شود و روز خود را با تمرین، صبحانه سالم و کارهای مهم شروع می کند؟ اگر بخواهید می توانید برای بهتر شدن تغییر کنید، اما برای این کار باید برای تغییر آماده باشید.

    1400/11/20 14:46
  • Lyza 729 :

    یاد بگیرید که روی چیزی که می خواهید تمرکز کنید اگر ترس و دیگر نگرانی‌ها نداشتید، قدم بعدی شما چه خواهد بود؟ برای درک این موضوع، روی خواسته ها و اهداف خود تمرکز کنید و سپس آنها را محقق کنید. کارولین می‌گوید: «پیشرفت بیش از حد در اینجا آسان است، اما بهتر است همه چیز را ساده و دست یافتنی نگه دارید. - به عنوان مثال، هدف نهایی شما ممکن است ترک شغل و نجات فیل‌ها در آفریقا باشد، اما از خود بپرسید که با در نظر گرفتن هدف نهایی، چه قدم‌های کوچک‌تری بردارید. این به شما کمک می کند تا اعتماد و اعتماد به توانایی های خود را به دست آورید.

    1400/11/20 14:47
  • Lyza 729 :

    بنت توصیه می کند اگر مطمئن نیستید چه می خواهید، پنج چیز را که قطعاً به آن نیاز ندارید بنویسید و سپس دقیقاً عکس آن را تصور کنید. "ممکن است غیر منطقی به نظر برسد، اما این تمرین به شما کمک می کند تا رویاها و اهداف خود را تعیین کنید، زیرا آنچه می خواهید احتمالاً برعکس چیزی است که نمی خواهید! او نتیجه گرفت. به عنوان مثال، آیا از اینکه همه چیز را از خود انکار می کنید خسته شده اید؟ سپس برای داشتن یک زندگی شاد و سالم و انجام آنچه می خواهید به پول کافی نیاز دارید.

    1400/11/20 14:47
  • Lyza 729 :

    فرآیند برنامه ریزی مجدد خود به این صورت است که وقتی آنچه را که می خواهید ایجاد کردید، دیدگاه نهایی را در ذهن خود ایجاد کنید. می توانید یک برد فیزیکی ایجاد کنید یا از یک برنامه آنلاین با استفاده از تصاویر مختلف استفاده کنید تا آنچه را که می خواهید تجربه کنید به تصویر بکشید. کارولین توصیه کرد: «به طور منظم به تابلو نگاه کنید و تصور کنید که در هر تصویر غوطه ور هستید. حواس پنج گانه خود را فعال کنید، از خود بپرسید چه احساسی، می بینید، می شنوید، چشایی و بویایی دارید؟ از زندگی کردن در هر یک از این تصاویر لذت ببرید و واقعا احساس کنید که زندگی چگونه خواهد بود. ضمیر ناخودآگاه ما نمی داند چه چیزی واقعی است و چه چیزی نیست، بنابراین با استفاده از این تکنیک تجسم قدرتمند، جذب تصاویر سناریوهای مورد نظر، قانون جذب را فعال خواهید کرد. از این به بعد، باید شروع به توجه به احتمالات کنید.

    1400/11/20 14:49
  • Lyza 729 :

    به نشانه ها توجه کنید اگر بارها و بارها همان افکار را پیدا کردید، این سیگنالی است که زمان عمل فرا رسیده است. کارولین اصرار دارد که از طریق نشانه ها، جهان به ما می گوید که ما به چه چیزی نیاز داریم. بنابراین باز بودن برای هر چیز جدید، خواه توصیه کتاب از طرف یک دوست، نظر یک غریبه یا حتی آهنگی در رادیو، سودمند است. این کارشناس تاکید کرد: «اگر چیزی را سه بار شنیدید، حتما آن را دنبال کنید! این یک راهنمای یک مرحله ای است - قانون جذب فعال می شود و شما در راه رسیدن به آنچه واقعاً در زندگی می خواهید هستید.

    1400/11/20 14:49

بیشتر بخوانید