چگونه یک فیلم کم هزینه بر اساس داستان واقعی به این دختر کمک کرد تا در سقوط هواپیما زنده بماند

تعداد افراد خوش شانسی که درسقوط هواپیما زنده مانده اند و تنها بازماندگان سقوط هواپیما شده اند حتی به صدها نفر هم نمی رسد و بیشتر این موارد با سقوط در ارتفاع کم همراه است. با این حال ، سه زن هستند که از سقوط هواپیما از 3000 ، 5000 و حتی بیشتر از 10 هزار متری جان سالم به در بردند. جالب اینجاست که داستان یکی از آنها به نجات جان دیگری کمک کرد.داستان واقعی زنده ماندن آنها را بخوانید شاید روزی برای شما هم مفید باشد.
 
جولیانا مارگارت کپکه (1971)
چگونه یک فیلم کم هزینه بر اساس داستان واقعی به این دختر کمک کرد تا در سقوط هواپیما زنده بماند
 
خانواده جولیانا مارگارت در اصل از آلمان بودند. مهاجران آلمانی خانه جدیدی را در پرو خریداری کردند و در همان جا بود که در سال 1971 فاجعه ای رخ داد. پدر زیست شناس که در Pucallpa مشغول به کار بود منتظر تعطیلات کریسمس در انتظار همسر و دخترش بود . با این حال ، هواپیما که از لیما پرواز می کرد ، جایی در بالای جنگل سقوط کرد. امدادگران نتوانستند حتی لاشه هواپیما را پیدا کنند و یا محل سقوط را مشخص کنند. با این حال ، پس از 9 روز ، چوب بر های محلی، جولیانا را در یک کلبه جنگلی پیدا کردند. این دختر 17 ساله نه تنها از سقوط هواپیما جان سالم به در برد بلکه موفق شد در جنگل زنده بماند و با وجود زخم هایش و شکستگی کتف زنده بماند.
چگونه یک فیلم کم هزینه بر اساس داستان واقعی به این دختر کمک کرد تا در سقوط هواپیما زنده بماند
جولیانا و چوب بر هایی که او را نجات دادند. فریم از مستند "بال های امید" ، فیلمبرداری شده در سال 2000 و داستان این دختر را نشان می دهد. فیلمی کم هزینه که بر اساس داستان واقعی از سقوط هواپیما و زنده ماندن جولیانا ساخته شد.
 
طبق خاطرات جولیانا ، تنها 20 دقیقه قبل از فرود، هواپیما در جبهه  ی طوفانی بود و شروع به لرزیدن کرد ، همه چیز شروع به افتادن کرد و برخی از مسافران فریاد کشیدند. سپس رعد و برق با هواپیما برخورد کرد و L-188 شروع به چرخیدن کرد. دختر محکم صندلی را گرفت و ظاهراً او به همراه صندلی از هواپیما ی در حال سقوط بیرون افتاد. جولیانا تنها یک روز بعد از خواب بیدار شد. کبودی های بی شمار ، شکستگی ، آسیب دیدگی چشم و این واقعیت که عینک خود را گم کردهبود ، اراده او برای زندگی کم نکرد. زمانی که دختر، هیچ بازمانده دیگری را پیدا نکرد ، تصمیم گرفت به دنبال آبادی بگردد.
 
خوشبختانه ، جولیانا استاد بقا در جنگل بود زیرا به همراه والدین دانشمندانش ، او اغلب به اردو می رفت و از جنگل نمی ترسید. در میان خرابه ها ، وی موفق به پیدا کردن کیسه ی شیرینی شد که به او اجازه می داد تا از گرسنگی نمیرد. دختر یک جریان آب پیدا کرد و به سمت پایین دست شروع به حرکت کرد - حرکت از طریق کانال کم عمق راحت تر از داخل جنگل بود ، و بنابراین احتمال دستیابی به افراد هم بیشتر بود. خوشبختانه او را با شکارچیان خطرناک روبرو نشد و پس از گذشت چند روز از سفر دردناک ، دختر خسته موفق به یافتن رودخانه شد.
چگونه یک فیلم کم هزینه بر اساس داستان واقعی به این دختر کمک کرد تا در سقوط هواپیما زنده بماند
امروز ، جولیانا مارگارت کار خود را به عنوان یک دانشمند به پایان رسانده و در یک کتابخانه فعالیت می کند. در سال 2011 ، او زندگی نامه خود را منتشر کرد و اقتباس فیلم "وقتی از آسمان افتادم" از قبل اعلام شد. با این حال ، اولین فیلم بر اساس واقعیت های این داستان شگفت انگیز در سال 1974 فیلمبرداری شد. درام ایتالیایی-آمریکایی "معجزات هنوز هم اتفاق می افتد" با بودجه ای ناچیز ساخته شد. جولیانا در باره این فیلم لبخند زد و گفت: قهرمان در آنجا کاملاً دست و پا چلفتی است و همیشه به دنبال کمک است.
 
با این حال ، این فیلم بر اساس داستان واقعی بود که به دختر دیگری کمک کرد تا در سقوط هواپیما زنده بماند.
 
لاریسا ساویتسایا (1981)
 
لاریسا تنها 20 سال داشت و او و همسرش از ماه عسل در حال بازگشت بودند. هواپیما تقریباً خالی بود و لاریسا و همسرش صندلی های عقب هواپیما را گرفتند. در ارتفاع 5220 متری ، بمبی دوربردبا  هواپیمای مسافربری برخورد کرد. این واقعه وحشتناک امروز با هماهنگی ضعیف کنترل کننده های نظامی و غیرنظامی تبیین می شود. به نظر می رسد احتمال چنین برخوردی "در آسمان آزاد" غیر ممکن باشد ، اما این فاجعه وحشتناک رخ داد.
چگونه یک فیلم کم هزینه بر اساس داستان واقعی به این دختر کمک کرد تا در سقوط هواپیما زنده بماند
عکس عروسی لاریسا
 
در زمان تصادف ، لاریسا و همسرش آرام خوابیده بودند. این دختر از ضربه شدید و سرمای ناگهانی از خواب بیدار شد (دما بلافاصله از 25 درجه سانتیگراد به 30 درجه سانتیگراد کاهش یافت). بعدها لاریسا گفت که در همان لحظه او به یاد فیلم "معجزات هنوز هم رخ می دهند" افتاد، که او کمی قبل از پرواز تماشا کرده بود. قهرمان فیلم در یک سقوط هواپیما با محکم چسبیدن به صندلی زنده مانده بود، پس لاریسا هم همین کار را برای زنده ماندن انجام داد و به طرز معجزه آسایی نجات یافت. 
 
بعد از چند ساعت از خواب بیدار شد ، لاریسا صندلی را در مقابل خود با بدن همسرش دید ، از میان 38 نفری که سوار هواپیما شده فقط لاریسا زنده مانده بود. به مدت دو روز دختر منتظر کمک بود. خوشبختانه سقوط هواپیما در ماه اوت بود ، بنابراین فقط پشه ها مشکل اصلی برای او شدند. با ساختن کلبه ای از قطعات خراب هواپیما ، لاریسا تا زمانی که امدادگران نزدیک شدند ، زنده ماند.
 
لاریسا و جسد همسرش آخرین نفراتی بودند که از مسافران پیدا شدند ، زیرا این فاجعه در ارتفاعات اتفاق افتاده بود و قطعات هواپیما و اجساد در یک منطقه عظیم پراکنده شده بودند. وقتی سرانجام این دختر توسط پزشکان معاینه شد ، معلوم شد که وی در 5 قسمت از بدن دچار ضربه مغزی ، آسیب های نخاعی ، شکستگی بازوها و دنده ها شده است ، اما به طور کلی برای چنین سقوط می توان این آسیب ها را جزئی را در نظر گرفت.
چگونه یک فیلم کم هزینه بر اساس داستان واقعی به این دختر کمک کرد تا در سقوط هواپیما زنده بماند
لاریسا در اوایل دهه 2000
 
 
لاریسا به هیچ وجه قهرمان نشد! زیرا در در اتحاد جماهیر شوروی زندگی می کرد.مردم کشورش از این داستان فجیع احساس وحشت نکردند! بنابراین ، این مورد منحصر به فرد تنها پس از گذشت چند سال شناخته شد و پس از آن واقعیت ها بسیار تغییر یافت.
 
بعد از سال ها، نام لاریسا در نسخه روسی کتاب رکوردهای گینس به عنوان 2 رکورد گنجانده شد:رکورد اول: به عنوان شخصی که پس از سقوط از حداکثر ارتفاع زنده مانده است و رکورد دوم برای : حداقل میزان جبران خسارت جسمی معادل 75 روبل که برای مداوای او پرداخت شه است! این مبلغی بود که توسط کمیته بیمه ایالتی برای بازماندگان این سانحه تعیین شد.
 
وسنا ولوویچ (1972)
چگونه یک فیلم کم هزینه بر اساس داستان واقعی به این دختر کمک کرد تا در سقوط هواپیما زنده بماند
طبق گزارش کتاب رکوردهای گینس ، وسنا ولوویچ ، دارنده رکورد ارتفاعات جهانی برای بازماندگان سقوط آزاد بدون چتر نجات است.
با این حال ، مهمانداری از یوگسلاوی را می توان دارنده مطلق رکورد دانست. هواپیمای مک دونل داگلاس DC-9-32 در ارتفاع 10160 متری منفجر شد. این اتفاق هنگام پرواز بین کپنهاگ و زاگرب اتفاق افتاد. قطعات هواپیما در نزدیکی شهر سسککا کامنیسس در چکسلواکی سقوط کردند. علت این فاجعه یک اقدام تروریستی بود ، "جنبش ملی کرواسی" مسئولیت انفجار را به عهده گرفت.
 
وسنا ولوویچ را به سختی می توان "خوش شانس" نامید ، زیرا او به هیچ وجه نباید در این هواپیما پرواز می کرد. خطایی رخ داد و او به جای مهمانداری با نام مشابه(وسنا) اعزام شد. وقتی این انفجار رخ داد ، دختر در بین مسافران بود - یکی از مسافران او را صدا زد.
 
(بنابراین توضیحی منطقی درباره محکم گرفتن صندلی و افتادن روی درختان وجود ندارد.) چگونه او موفق به زنده ماندن شد؟ ولوویچ به خاطر نمی آورد ، زیرا در لحظه انفجار آگاهی خود را از دست داد. او فقط در بین خرابی ها پیدا شد.
 
ولوویچ در حالت اغما قرار داشت و صدمات زیادی را متحمل شد: شکستگی قاعده جمجمه ، سه مهره ، هر دو پا و لگن. با این حال ، پس از چند سال ، او به طور کامل بهبود یافت و حتی به سر کار بازگشت. به او اجازه داده شد فقط در دفتر هواپیمایی به عنوان کارمند اداری فعالیت کند ، اگرچه ولوویچ واقعا می خواست پرواز کند . ترسی از پرواز نداشت ، زیرا این فاجعه را به یاد نمی آورد.
 
اما دختری به نام وسنا نیکولیک که قرار بود آن روز واقعاً در آن پرواز مهماندار باشد ، روز بعد از شرکت هواپیمایی خارج شد و دیگر هرگز سوار هواپیما نشد!

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید