10 باهوش ترین زن دنیا که از نظر ضریب هوشی از مردان فراتر رفته اند

عقیده ای وجود دارد که زنان موجوداتی ظریف، آسیب پذیر و ضریب هوشی پایین تر از مردان دارد. چقدر اشتباه است که، هنوز کسانی وجود دارند که پایبند به این کلیشه هستند و هنوز هم به چنین مزخرفاتی اعتقاد دارند. بر کسی پوشیده نیست که مدتهاست، نیمی از بشریت، یعنی زنان در بسیاری از زمینه ها از نظر هوش و دانش از مردان هم فراتر رفته ، خواه از نظر علم ، آموزش ، کار یا زندگی. همانطور که معلوم شده ، زنانی در جهان وجود دارند که ضریب هوشی آنها بسیار بالاتر از IQ باهوش ترین افراد است که تاکنون وجود داشته اند. این زنان واقعاً بسیار باهوش هستند و به روش خود سهم بسزایی در پیشرفت جهان و کشورهایشان داشته اند و نام آنها قرن هاست که در تاریخ  بعنوان  باهوش ترین دختر جهان  و باهوش ترین افراد جهان  چاپ شده است.
 

1. ادیت استرن (ضریب هوشی 200)

10 باهوش ترین زن دنیا که از نظر ضریب هوشی از مردان فراتر رفته اند
یکی از باهوش ترین زنان جهان
باهوش ترین زن جهان
ادیت استرن یکی از باهوش ترین زنان جهان است که مقام اول را در این لیست کسب می کند. او در کودکی با استعداد و درخشان بود و حتی قبل از یک سالگی ، او می دانست که چگونه محاسبات را انجام دهد و جملات کاملی را بیان کند. او مانند سایر کودکان نابغه قبل از هجده سالگی دیپلم های زیادی دریافت کرد. بیش از صد و بیست و هشت اختراع ثبت شده در آمریکا به نام خود دارد. علاوه بر این ، ادیت جوایز مختلف زیادی از جمله در رشته مهندسی را دریافت کرده است. و جای تعجب نیست که ضریب هوشی وی در حدود دویست می باشد و در برخی از تست های ضریب هوشی وی حتی بیشتر از این هم نمره کسب کرد.
 

2. هیپاتی (IQ 190+)

10 باهوش ترین زن دنیا که از نظر ضریب هوشی از مردان فراتر رفته اند

باهوش ترین زن دنیا

همانطور که معلوم شد ، مدتها قبل از قرن بیست و یکم ، زنانی بودند که سهم گزافی در پیشرفت علم داشتند و به جهان اختراعات شگفت انگیز می بخشند. هیپاتیا یکی از آنهاست (متولد 351-370) پدرش تئون اسکندریه ریاضیدان محبوب بود . Hypatia یک فیلسوف ، ریاضیدان و ستاره شناس یونانی است که به دلیل دانش و دستاوردهای خود نه تنها در مصر بلکه در امپراتوری روم شرقی نیز مشهور است. این زن شگفت انگیز پس از مطالعه در علوم مختلف ، ستاره شناسی و یک دماسنج و بسیاری از ابزارهای مفید دیگر را اختراع کرد. علاوه بر همه اینها ، او تعداد زیادی رساله و اظهار نظر علمی نوشت و سطح ضریب هوشی وی با شاخصی بیش از 190 می باشد ، وی را به عضویت افتخاری در لیست تحصیل کرده ترین زنان کره زمین تبدیل می کند.
 

3. مرلین ووس ساوانت (ضریب هوشی 190)

باهوش ترین زن دنیا کیست؟

10 باهوش ترین زن دنیا که از نظر ضریب هوشی از مردان فراتر رفته اند
مرلین ووس ساوانت به عنوان یک روزنامه نگار و نویسنده،  ستون خود را در مجله ای با عنوان "از من سؤال کن" هدایت می کند ، جایی که همه می توانند از او سؤال کنند و همچنین معما یا تست هوش را برای او ارسال کنند. به هر حال ، نام او به دلیل سطح ضریب هوشی بالا در کتاب رکورد جهانی گینس ثبت شده است و باعث شد وی در رده بندی باهوش ترین زنان جهان صاحب مقام سوم شود.
باهوش ترین دختر جهان جهان کیست
مرلین ووس ساوانت در کتاب رکوردهای گینس به عنوان باهوش ترین زن جهان ثبت شده است . نتایج آزمایش ضریب هوشی شگفت انگیز است. او برای اولین بار در 10 سالگی این آزمون را گذراند ، نتیجه 228 امتیاز است. او در بزرگسالی امتیاز کمتر کسب کرد.
 

4. ماری کوری (ضریب هوشی 185)

10 باهوش ترین زن دنیا که از نظر ضریب هوشی از مردان فراتر رفته اند
مادام کوری افسانه ای
 
ماری کوری نیز از این قاعده مستثنی نبود. او که شیمیدان و فیزیکدان فرانسوی لهستانی بود و بیشتر به خاطر کار خود در زمینه اشعه و هر آنچه که با آن مرتبط است شناخته شده بود ، از هوش بالایی برخوردار بود ، یعنی 185 امتیاز. این دقیقاً به همین دلیل است که وی موفق به دریافت دو جایزه نوبل در زمینه فیزیک و به ویژه شیمی نیز شد. مادام کوری معروف ترین زن در زمینه علم است که تا به امروز تحسین شده است. برای لیست تمام اکتشافات و پیشنهادات گرانقدر او ، صدها هزار صفحه لازم است. از این گذشته ، او نقش بزرگی در شکل دادن به دنیای مدرن داشت و این همیشه به یادگار خواهد ماند.
 

5. Germain Steel (ضریب هوشی 180-185)

10 باهوش ترین زن دنیا که از نظر ضریب هوشی از مردان فراتر رفته اند
مادام د استئل 
جرمن استیل در دنیای مادام دی استئل بهتر شناخته شده است. این زن بومی پایتخت فرانسه است ، جایی که در سال 1766 متولد شد. شایان ذکر است که وی مشهورترین مفسران اجتماعی فرانسوی ، فعال سیاسی و عمومی فرانسه و همچنین نویسنده ای است که آثار بسیار خارق العاده و بسیار زیبایی را به جهانیان ارائه داده است. ما همچنین متذکر می شویم که وی به عنوان حریف اصلی فرمانده فرانسوی ناپلئون که در آن زمان حکم صادر شده مبنی بر ممنوعیت ورود وی به این کشور را به دلیل برخی جزوه ها و ترکیب ها صادر کرده است ، بسیار مورد توجه مردم قرار گرفت. پس از هرمیتیز در آلمان ، این زن جزئی از گروه گوته شد. تست های مختلف سطح ضریب هوشی وی را محاسبه کرد ، و نمره آن بین 180 تا 185 بود. و علی رغم این که او در رتبه پنجم این لیست قرار دارد ، با این وجود استئل باهوش ترین زن زمان خود محسوب می شود.
 

6. گریس هاپر (ضریب هوشی 175)

10 باهوش ترین زن دنیا که از نظر ضریب هوشی از مردان فراتر رفته اند
گریس هاپر معروف.
گریس هاپر دانشمند رایانه ای پر طرفدار و پر جنب و جوش از ایالات متحده بود که اولین ابزارهای مربوط به کامپایلر را کشف کرد. وقتی سی و چهار سال داشت ، سعی کرد وارد ناوگان شود اما فایده ای نداشت. بعداً ، این زن تصمیم گرفت به حوزه محاسبات بپیوندد و او همچنان در این زمینه بی نظیر است. به لطف رتبه دریایی و موفقیت بسیار خوبی که داشت ، وی موفق به کسب عنوان "Grace Amazing" شد ، همچنین در بسیاری از دانشگاه های جهان چهل مدرک افتخاری دریافت کرد ، و ضریب هوشی وی 175 امتیاز بود.
 

7. روت لارنس (ضریب هوشی 175)

10 باهوش ترین زن دنیا که از نظر ضریب هوشی از مردان فراتر رفته اند
روت لارنس فارغ التحصیل جوان آکسفورد است. 
باهوش ترین دختر دنیا
در مکان هفتم روت لارنس درخشان - ریاضیدان از میستی آلبیون بود. او تمام زندگی خود را در زمینه های پیچیده ای فعالیت کرد. کودکی که در سال 1971 به دنیا آمد و از گهواره در سراسر جهان به عنوان درخشان ترین کودک خوانده می شد ، مشهور شد ، زیرا روت دارای ضریب هوشی بیش از 175 امتیاز بود که باعث شد او به یکی از باهوش ترین زنان جهان تبدیل شود. با کمال تعجب ، در سن تنها ده سالگی ، وی به راحتی امتحان ورودی را به بهترین دانشگاه انگلستان - به آکسفورد ، جایی که شروع به دریافت آموزش کرد ، نمود. و پس از فارغ التحصیلی از آن ،  روت لارنس   عنوان جوانترین دانشجو را دریافت کرد که مدرک دیپلم آکسفورد را دریافت کرده است.
 

8. جودیت پولگار (ضریب هوشی 170)

10 باهوش ترین زن دنیا که از نظر ضریب هوشی از مردان فراتر رفته اند
شطرنج باز مبتکر. 
جودیت پولگار ، متولد 23 ژوئیه سال 1976 ، بهترین بازیکن شطرنج زن است. هنگامی که تنها پانزده سال داشت ، به عنوان یک شطرنج باز موفق به کسب عنوان برجسته ای شد و در سن بسیار جوانی وارد لیست صد بازیکن برتر FIDE شد و تقریباً همه رکوردها را شکست. جودیت دستاوردها و عناوین دیگری نیز دارد. او با داشتن ضریب هوشی 170 ، افتخار بازی با شطرنج بازان بسیار مشهور از جمله ویسواناتان آناندا و گری کاسپاروف را داشت.
 

9. فابیولا مان (ضریب هوشی 162)

10 باهوش ترین زن دنیا که از نظر ضریب هوشی از مردان فراتر رفته اند
فابیولا مان دختر جوانی است که کمی بیش از بیست سال دارد و در مانسا 162 امتیاز بالایی کسب کرده است که در حدود دو امتیاز بالاتر از دانشمند محبوب آلبرت انیشتین و فیزیکدان مشهور استفان هاوکینگ است. مان عاشق بازی شطرنج است ، اما در عین حال همیشه می خواست در رشته پزشکی تحصیل کند و همچنین در این زمینه کار کند. و علی رغم اینکه دختر از مدرسه دخترانه در لندن فارغ التحصیل شده است ، او صاحب کمربند کاراته بنفش است ، عاشق موسیقی است و با گیتار می نوازد.
 

10. اولیویا منینگ (ضریب هوشی 162)

10 باهوش ترین زن دنیا که از نظر ضریب هوشی از مردان فراتر رفته اند
سن دوازده سالگی ، که در آن همه کودکان هنوز هم با خوشحالی در خیابان بازی می کنند و به ندرت در خانه ظاهر می شوند ، با اکراه انجام تکالیف از مدرسه و کارهای مختلف را انجام می دهند ، مانع از آن نیست که دختری به نام اولیویا منینگ با موفقیت از آزمون Mens برای سطح ضریب هوشی عبور کند. و وقتی که درمورد نتیجه آن در سال 2012 ، که بیش از 160 بود ، همه دنیا شگفت زده شدند. امتیاز 160 مهم و ویژه است ، زیرا آلبرت انیشتین و استفان هاوکینگ دارای ضریب هوشی 160 بودند. اما اولیویای شگفت انگیز در چنین سنین جوانی توانست با توجه به ضریب هوشی ، از این افسانه های محبوب پیشی بگیرد ، و قاطعانه دهمین خط را در لیست باهوش ترین زنان و مردم جهان به اشغال خود درآورد. 
 

باهوش ترین دختر ایران

تارا شریفی
دختر ۱۱ ساله ایرانی، رکورد ضریب هوشی انیشتین را شکست! 
 
تارا شریفی (دانش‌آموز ایرانی مقیم انگلیس) توانست نمره ۱۶۲ را در تست هوش منسا کسب کند؛ این بدان معنی است که ضریب هوشی وی از معیارها درباره  ضریب هوشی افراد نابغه که ۱۴۰ است، نیز فراتر رفته است.
 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید