چرا در سرما زبان به فلز می چسبد و چگونه  آن را بدون عواقب جدا کنیم

  زبان

مطمئناً ،  به همه ما در دوران کودکی آموزش داده نشده بود که به هیچ وجه نباید در سرما فلز را با زبان لمس کنیم. برخی از کودکان کنجکاو حتی ممکن است به طور مستقل بررسی کرده باشند که چرا این کار را نباید انجام دهند. و هنوز این سوال اصلی "کودکانه" برای اکثریت بدون پاسخ مانده است: چرا زبان  در دمای زیر صفر به فلز یخ می زند و می چسبد؟

 

مشکل اصلی این است که زبان همیشه خیس است.

چرا در سرما زبان به فلز می چسبد

در واقع این یک سوال فیزیکی بسیار جالب است! همه چیز در مورد روند تبادل حرارت است. واقعیت این است که فلز رسانای عالی انرژی ، از جمله گرما است. بنابراین ، به سرعت کافی گرم می شود و به همین راحتی سرد می شود. تبادل گرما زمانی اتفاق می افتد که دو جسم لمس کننده دمای متفاوتی داشته باشند. در واقع ، یک محصول فلزی در زمستان در سرما به طور جدی سرد می شود ، اما زبان انسان در شرایط عادی همیشه گرم است.

زبان

زبان به دلیل رطوبت و تغییرات ناگهانی دما به یک محصول فلزی می چسبد.  / عکس


در واقع ، این "شرایط طبیعی" به سرعت در حال تغییر هستند و زبان به محض تماس با فلز به سرعت سرد می شود. در این مورد هیچ مشکلی برای شخص وجود ندارد ، اما بزاق بر روی زبان وجود دارد که تضمین می کند منجمد شود و به یخ تبدیل می شود ، به محض اینکه درجه حرارت پوست روی زبان شروع به از دست دادن درجه حرارت  خود می کند. در نتیجه ، زبان می تواند خیلی محکم به یك محصول فلزی یخ بزند. از نظر تئوریک ، اگر زبان کاملاً خشک باشد این اتفاق نمی افتد ، اما بررسی این تقریباً غیرممکن است ، زیرا تقریباً همیشه بسیار مرطوب است.


ما اکیداً توصیه نمی کنیم که این تجربه را شخصا بررسی کنید

چگونه  زبان را بدون عواقب از فلز یخ زده جدا کنیم

در نتیجه ، محتوای رطوبت زبان نیز بر روی ساختار متخلخل خاص پوشش این اندام قرار می گیرد. یخ به داخل شکافهای ریز نفوذ کرده و زبان را محکم تر به فلز می چسباند به طوری که هرگونه تلاش برای شکستن زنجیره های یخ می تواند منجر به یک آسیب جدی و بسیار دردناک شود. برای اینکه از این دام ها شوید ، لازم است که شخصی از اطراف به یک قوری با آب گرم  به آرامی روی زبان و فلز آب بریزد. فلز گرم می شود ، یخ ذوب می شود و به خودی خود زبان جدا می شود.

زبان

هک زندگی: اگر زبان کسی هنوز یخ زده و به فلز چسبیده ، باید به آرامی آب گرم را روی زبان و فلز بریزید.  / عکس

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید