علائم دیابت در کودک چیست

علائم دیابت در کودک چیست
متخصص کودکان و متخصص غدد درون ریز در مورد چگونگی تشخیص به موقع دیابت در کودک  گفت:
این کار بسیار آسان است: والدین باید از نزدیک بهزیستی کودکان خود را زیر نظر بگیرند و برای رسیدن به نتیجه، فقط باید آزمایش خون را به موقع انجام دهند. 
 

علائم دیابت در کودک 

- تشنگی بیش از حد ، کاهش وزن با افزایش اشتها و نسبت به ادرار مکرر به خصوص در شب باید هوشیار باشید. اگر این اتفاق برای فرزند شما بیفتد ، مجبور نیستید صبر کنید ،بلافاصله او را نزد پزشک ببرید تا او را معاینه کند.

علائم هیپوگلیسمی

اولین علائم هیپوگلیسمی(افت شدید قند خون) ضعف ، تپش قلب ، لرزش دست و پا است. صورت کودک کمرنگ می شود ، زیاد عرق می کند ، گاهی اوقات چشمانش مضاعف می بیند و لب و زبان او نیز می تواند بی حس شود.
 
دانشمندان هنوز پاسخ دقیقی در مورد دلایل دیابت پیدا نکرده اند. با این حال ، شناخته شده است که خطر ابتلا به بیماری را می توان به ارث برد.
 
پزشکان تأکید می کنند که دیابت یک بیماری نیست ، بلکه یک روش زندگی است. البته این امر محدودیت های خاصی را در زندگی کودک به وجود می آورد ، اما برخلاف بسیاری از بیماری های جدی تر ، این امر در زندگی کامل ، یادگیری ، برقراری ارتباط ، بازی ورزشی و توسعه دخالتی ندارد. خود کنترلی و کمک بزرگسالان به کودک مهم است.
 
براساس اعلام فدراسیون جهانی دیابت ، بیش از 1 میلیون کودک و نوجوان مبتلا به دیابت نوع 1 در جهان وجود دارد که از این کودکان، تعداد 560 هزار زیر 14 سال هستند.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید