چگونه ورزش مغز کودک را تغییر می دهد

ورزش نه تنها باعث تقویت ماهیچه ها و استخوان های کودکان می شود، بلکه تاثیر مثبتی بر مغز دارد. ورزش در کودکان باعث افزایش حجم هیپوکامپ می شود.هیپوکامپ ناحیه ای است که با حافظه، احساسات و انگیزه در ارتباط است.
 
این تحقیقات توسط محققان دانشگاه واشنگتن کشف شد که اطلاعات مربوط به 4،192 پسر و دختر 9 تا 11 ساله را که به عنوان بخشی از مطالعه مغز و رشد شناختی نوجوانان به دست آمده است، مورد مطالعه قرار دادند .
 
اطلاعات مربوط به مشارکت کودکان در ورزش و فعالیت های دیگر توسط والدین ارائه شد و اطلاعات مربوط به اندازه هیپوکامپ با استفاده از MRI بدست آمد . دانشمندان نشان داده اند که ورزش کردن (اما نه موسیقی، نقاشی و یا انواع دیگر هنر) با افزایش حجم هیپوکامپ، هم در پسران و هم دختران در ارتباط است.
 
به طور مشخص، انقباض هیپوکامپ یک نشانگر ثابت شده از افسردگی است. اما آیا گسترش آن به شیوه ای متفاوت عمل می کند ؟
پدر و مادر نیز در مورد علائم افسردگی کودک یا عدم وجود آنها صحبت کردند. نتیجه تا حدودی قابل انتظار بود.
 
در واقع، پسران در بخش های ورزشی، نه تنها افزایش ناحیه هیپوکمپ را نشان دادند، بلکه نشان دادند که افسردگی کم تری در مقایسه با پسران دیگر ندارند. اما دختران هیچ ارتباطی با افسردگی نداشتند. احتمالا همه چیز در مورد مکانیزم های مختلف وقوع افسردگی بستگی به جنس دارد.
 
تأثیر در مغز به خصوص اگر کودک در تیم دائمی بازی کند، بسیار قوی بود. بیشتر ورزش های غیررسمی ، هرچند اثر مشابهی داشتند، اما کمتر بیان شد. مشخص نیست که مزیت تیم در افزایش تعامل اجتماعی یا نظم بیشتر طبقات است، اما قطعا وجود دارد.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید