آیا پسرها باهوش تر از دخترها هستند؟

در این مقاله می خواهیم به سوالی مهم پاسخ دهیم، قبل از اینکه زود نتیجه گیری کنید حتما تا انتهای مقاله را مطالعه کنید، نظر فراموش نشود

 

جمله کلیشه ای که می گوید مردان از زنان باهوش ترند تاریخچه بلندی دارد ولی واقعا در جنگ جنسیتی وقتی صحبت از هوش می شود کدام یک بر دیگری برتری دارد؟

 

آیا پسران باهوش تر از دختران هستند؟

download (2).jpg

مطالعات قبلی نشان داده اند که مغز مردان از لحاظ حجم 8 تا 13 درصد از مغز زنان بزرگ تر است هر چند این مورد به تفاوت در اندازه بدن نسبت داده شده است. مغز زنان شیار و یا تا خوردگی های مغزی زیاد و در نتیجه سطح  مغزی بزرگ تری دارند در ضمن بزرگتر بودن همیشگی برتری نیست، نهنگ های عنبر و فیل ها و دلفین ها همه مغز بزرگتری نسبت به انسان دارند و در حالی که باهوش هستند توانایی های شناختی شان از مال ما کم تر است.

download (1) (1).jpg

هر چند تفاوت های ساختاری دیگری نیز وجود دارد مثلا اینکه مردان ارتباطات زیادی در داخل نیم کره ها دارند در حالی که زنان ارتباطات زیادی بین نیم کره ها دارند ولی در کل تصویر برداری ام . آر . آی مغزی همپوشانی قابل توجهی از لحاظ ساختاری بین دو جنس نشان میدهد بعد از مطالعه 1400 مغز در مقایسه بین جنسیت ها محققان دریافتند که غالبا همه مردان و زنان یک بهم پیوستگی ای در ساختارهای معمولی مردان و زنان در مغز را نشان می دهند

download (3).jpg

مطالعه همچنین رفتارهای کلیشه ای جنسیتی را نیز مورد ارزیابی قرار داد مثلا این که بازی های ویدیویی تا چه اندازه رفتار مردانه و دفترچه خاطرات سازی رفتار زنانه تلقی می شود و نتیجه نسان داد که فقط 0.1 درصد جامعه آزمایش رفتار فقط مردانه و یا فقط زنانه را نشان دادند آزمون های هوش نیز با توجه به این که اغلب مطالعات آی کیو تفاوت قال چشم پوشی و یا هیچ تفاوتی بین جنسیتها نیافته اند نتایج مشابهی را بدست آوردند. ولی این را به یقین نشان داده اند که زنان توانایی های گفتاری قوی تری دارند در حالی که مردان توانایی های تصویری فضایی قوی تری دارند مطالعات به طور جالبی اختلاف زیادی را بین مردان با توجه به هم بهترین و هم بدترین بودن امتیازشان نشان میدهد. درست است که یک آنالیز مردانه نشان داد که مردان به اندازه 3.3 تا 5.5 امتیاز آی کیو بالاتر از زنان هستند.

download (4).jpg

این مطالعه توسط افراد آکادمیکی ای که روش تحقیق را متقلبانه تلقی کرده بودند مورد پرسش قرار گرفت در کارهای آکادمیکی زبان و ریاضی و علوم زنان به طور مداوم در 70 درصد ملل نمره های بهتری دریافت کردند ولی در آزمون اس اِی تی در ایالات متحده مردان در علوم و ریاضی 33 امتیاز از زنان بیش تر کسب کردند.

 

آزمون های دیگری همچون برنامه ارزیابی دانش آموزان بین المللی نشانگر عملکرد هر دو جنسیت در چندین کشور بودند که در برخی از کشورها همچون ایسلند دختران عملکرد بهتری داشتند که پیشنهاد بر تفاوت های فرهنگی و محیطی بود و لزوما تفاوت های بیولوژیکی نبوده است.

 

محققان یافتند که

سخنان کلیشه ای در مورد عمکرد زنان بر خوبی عملکردشان تاثیرگذار است

 

وقتی گفته شد که یک آزمون ریاضی معمولی تفاوت های قابل توجه حنسیتی دارد زنان به طور قابل توجهی بدتر از مردان عمل کردند ولی وقتی که به زنان گفته شد که تفاوتی وجود ندارد به طور یکسان عمل کردند این پدیده تهدید سخنان کلیشه ای نام دارد.

download (5).jpg

جستجو های گوگل نیز نشان می دهد که والدین عبارت آیا پسر من تیزهوش است را 2.5 برابر بیشتر از آیا دختر من تیزهوش است جستجو میکنند و این علی رغم بالا بودن 11 درصدی دختران نسبت به پسران در برنامه تیزهوشان آمریکا است دختران این تعصب ها را در سن شش سالگی متوجه شده و تحت تاثیر قرار میگیرند وقتی در سن پنج سالگی داستانی در مورد شخصی که واقعا خیلی باهوش است هر دو دخترها و پسرها هوش را به مجنسیت خود نسبت میدهند ولی در سن شش سالگی هر دو دخترها و پسرها فرد باهوش را یک شخصیت مرد انتخاب میکنند.

download (6).jpg

در یک آزمایش مشابه از کودکان پرسیده شد که آیا میخواهند بازی ای را که برای افراد واقعا باهوش است را بازی کنند باز در سن پنج سالگی هر دو جنس خواستند که بازی کنند ولی در سن شش سالگی دختران تصمیم گرفته بودند که این بازی ها برای آنها نیست هرچند زنان در درجات متفاوت تحصیلی تلاش بسیاری میکنند مطالعات نشان می دهد که آنها با موانعی مواجه می شوند در یک آزمایش کور دانشکده علوم از دانشگاه های تحقیقاتی درخواست های سمت مدیریت آزمایشگاهی را ارزیابی کردند ولی آنها از این که آیا این درخواست به طور راندوم به نام زن و یا مرد اختصاص دارد خبر نداشتند در نتیجه دانشکده دریافت که درخواست کنندگان با نام مرد به طور قابل توجهی رقابت انگیز قابل قبول و شایسته مربی گری هستند با اینکه درخواست هایی که نام خای زنان را داشتند باهم یکسان بودند همچنین مردان پیشنهاد حقوق آغازین بالایی را پیشنهاد میدادند حقوقی به اندازه 30000 در قیاس با 26000 برای زنان درحالی که این مطالعات واقعیت را ارایه میدهند تحقیقات به تساوی خیلی بزرگی بین جنسیت ها در گذر دهه ها و تحصیلات اشاره دارد.

download (7).jpg

علی رغم این موانع زنان به شرکت در دانش علوم جمعیمان ادامه می دهند روزالین فرانکلین باعث درکمان از دی ان ایمان شد کاترین جانسون به فرود اپولو 11 بر روی ماه کمک کرد و مریم میرزاخانی اولین زن برنده جایزه نوبل ریاضی است یک ریاضیدان همکار به نام ایزابلا لابا گفت

انتخاب میرزاخانی در واقع در قانع کردن من به اینکه زنان قادر به انجام تحقیقات ریاضی همسطح با مردان هستند هیچ کاری انجام نداد

من قبلا هرگز به این موضوع شکی نداشتم.

در عوض چیزی که من از آن گرفتم ما به عنوان یک جامعه زنان و مردان طور مساوی در تشویق و پرورش استعداد ریاضی در زنان و تشخیص تعالی در کارهای زنان در حال بهتر شدن هستیم

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید