آیا پوشک تاریخ انقضا دارد اگر پوشک را بیش از دو سال نگه دارید چه اتفاقی ممکن است رخ دهد

در

پوشک

آیا پوشک خراب می شود؟ آیا پوشک تاریخ انقضا دارد و برای تمدید آن چه باید کرد؟

جنس پوشک از چیست؟

پارچه پنبه ای، نوعی توپ جاذب، شاید عطر، رنگ (امیدوارم بی خطر). به نظر می رسد که کل این ساختار نمی تواند برای همیشه دوام بیاورد. اما دقیقا چه اتفاقی برای پوشک پس از تاریخ انقضا می افتد؟ و آیا  اصلا برای پوشک تاریخ انقضا  وجود دارد؟  

پاسخ می دهیم: نه! به این ترتیب، هیچ تاریخ انقضایی وجود ندارد که پس از آن یک محصول بهداشتی مضر و برای استفاده نامناسب شود. با این حال، کیفیت برخی از محصولات با گذشت زمان بدتر می شود. به همین دلیل است که اکثر تولید کنندگان توصیه می کنند که والدین از پوشک ظرف 2 سال از تاریخ تولید استفاده کنند. این امر در مورد محصولات معمولی و سازگار با محیط زیست صدق می کند.

چه اتفاقی ممکن است برای پوشک تاریخ مصرف گذشته بیفتد

اگر پوشک را بیش از دو سال نگه دارید، چندین اتفاق ممکن است رخ دهد:

کاهش جذب :

دانه های ژل پلیمری فوق جاذب که پوشک کودک شما را می پوشانند در از بین بردن رطوبت از پوست حساس بسیار موثر هستند. اما با گذشت زمان این مواد از بین می روند. این می تواند منجر به نشت و بثورات بیشتر پوشک شود. اگر این اتفاق افتاد، بهتر است آنها را دور بیندازید.
تغییر رنگ :

با گذشت زمان، پوشک های قدیمی رنگ زردی به خود می گیرند. مدل هایی با طرح های رنگی به تدریج محو می شوند. این بر توانایی آنها در جذب مایع تأثیر نمی گذارد، اما ممکن است استفاده از آنها ناخوشایند باشد.
نشانگر رطوبت ناکارآمد :

بسیاری از پوشک های مدرن دارای نوار نشانگر مفیدی هستند که نشان می دهد کودک شما چه زمانی ادرار کرده است. با گذشت زمان، بروموتیمول آبی، یک ماده شیمیایی که تغییر رنگ می دهد و وجود ادرار را نشان می دهد، شروع به تخریب می کند – به خصوص اگر محصول در شرایط گرم یا مرطوب نگهداری شده باشد.  
خاصیت ارتجاعی و چسبندگی کم :

بیشتر پوشک ها دارای نوارهای الاستیک هستند که به نگه داشتن محصول در اطراف پاها و کمر کمک می کند. پس از گذشت دو سال از تاریخ تولید، لایه چسب ممکن است دوام کمتری داشته باشد و در نتیجه نشتی ایجاد کند. علاوه بر این، نوار چسب جلوی پوشک که زبانه ها را در جای خود نگه می دارد، کیفیت خود را از دست می دهد.

نحوه نگهداری پوشک برای افزایش ماندگاری آنها

تاریخ انقضای پوشک چقدر است؟
بهترین راه برای نگهداری پوشک توسط سازنده توصیه می شود. محصولات بهداشتی معمولاً در جعبه های پلاستیکی و مقوایی دربسته بسته بندی می شوند که قرار گرفتن در معرض رطوبت و نور را محدود می کنند. تقریباً همان شرایط باید در خانه تکرار شود:

- پوشک ها را در بسته بندی مات نگه دارید که نور طبیعی و مصنوعی را دور نگه می دارد.
- محصولات خریداری شده را برای استفاده بعدی باز نکنید، بلکه آنها را تا لحظه استفاده در بسته بندی اصلی خود بگذارید.  
- اگر پوشک ها باز هستند، یا آنها را در کیسه های زیپ دار بزرگ قرار دهید، تا حد امکان هوا را خارج کنید، یا آنها را با پوشش خلاء وکیوم کنید.
- از نگهداری این محصولات در گرمای شدید خودداری کنید. هر برند محدودیت های دمایی متفاوتی را توصیه می کند، بنابراین به وب سایت شرکت مراجعه کنید یا توصیه های بسته را بررسی کنید تا آن را درست انجام دهید. 
- اتاق زیر شیروانی و گاراژ مکان های کاملاً نامناسبی برای نگهداری چنین محصولاتی هستند؛ کمد، کشوهای زیر تخت یا انباری با دمای اتاق برای این کار بهتر است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

تاریخ مصرف مواد غذایی

در

آنچه که باید بدانید: "بهترین در صورت استفاده بر اساس تاریخ"


هر بار که برای تمیز کردن یخچال می‌روم با این صحنه‌ها روبرو می‌شوم:
وای، نه! این تخم‌مرغ‌ها چند ساله هستند؟
اگر از یک خردلی که تاریخ انقضای آن 2014 ثبت شده استفاده کنم می‌میرم؟
تاریخ انقضای ماست دو هفته پیش تمام شده است، اما بنظر سالم است. (همین طور است؟)
چیز دیگری که می‌دانم این است که هر بار چیزی را در سطل زباله می‌اندازم با لعن و نفرین می‌گویم که چقدر پول برای مواد غذایی تلف کرده‌ام (پژواک شعار دوران کودکی: "کودکان در آفریقا گرسنه هستند"!).(سیارک)
پس مضمون واقعی در "استفاده از" تاریخ چیست؟
اکثر مواد غذایی برچسب تاریخ با مضمون "تاریخ فروش" یا " تاریخ استفاده" دارند که فقط پیشنهاداتی از سوی تولید‌کنندگان مواد غذایی برای اوج طراوت طعم و مزه هستند. آنها نشانه‌ای از ایمنی مواد غذایی یا نگرانی‌های بهداشتی احتمالی نیستند.
از آنجا که هیچ استانداردی برای متون این برچسب‌ها وجود ندارد و شیوه‌های برچسب زدن توسط تولید‌کنندگان و برای محصولات مختلف متفاوت است، تفسیر آنها می‌تواند گیج‌کننده باشد.
اکثر مواد غذایی را می‌توان روزها یا حتی ماه‌ها پس از گذشت تاریخ مصرف کرد.
دانا گاندرز یکی از دانشمندان ارشد در شورای دفاع از منابع طبیعی ملی به تایمز گفته است که بدن ما به خوبی برای کشف مواد غذایی فاسد مجهز شده است. به عبارت دیگر بو کردن و بدبو بودن؛ طعم بد و تف کردن آن. چه چیز بدتری می‌تواند اتفاق بیفتد؟ معده شما به زحمت می‌افتد.
اگر بر روی مواد غذایی کپک مشاهده کردید مطمئنا نشانه‌ای از فاسد شدن آن است.
غذاها را در عرض دو ساعت در یخچال قرار دهید تا از رشد باکتری‌ها که باعث بیماری می‌شوند جلوگیری کنید. در تابستان این کار را سریع‌تر انجام دهید و در یک ساعت این کار را تمام کنید. (سیارک
اگر بخواهید غذا را نگهداری کنید تا بعدا بخورید چه باید بکنید؟
اگر چیزهایی مانند نان ورقه‌ شده دارید که ممکن است قبل از اینکه آنها را تمام کنید سیر شوید آنها را منجمد کنید.
پنیر را در کاغذ‌های مومی نگهداری کنید موم بهتر از پلاستیک آن را حفظ می‌کند
استثناهایی برای قانون
به تاریخ‌های روی مواد غذایی که ممکن است حاوی باکتری لیستریا باشند توجه کنید، چرا که علیرغم سردسازی می‌تواند رشد کند. FDA اعلام کرده است که این بیماری می‌تواند برای گروه‌هایی که در معرض ریسک بیشتر قرار دارند خطرناک باشد از جمله زنان باردار، نوزادان، افراد مسن و افرادی با سیستم ایمنی ضعیف.
پس به تاریخ‌های روی این مواد غذایی توجه کنید:
گوشت
فرآورده‌های لبنی غیرپاستوریزه
غذاهای یخچالی آماده خوردن (بهترین استفاده از آنها ASAP)
هات داگ و سوسیس (اگر به طور کامل پخته نشده باشند)
برخی از معماهای رایج:
دمای یخچال؟ دمای یخچال را در 40 درجه فارنهایت یا کمتر حفظ کنید.
تمیز نگه داشتن یخچال فقط این نیست که آن را باز کنید و احساس خوبی داشته باشید که درخشان است: لیستریا می‌تواند بین غذاها از طریق نشت گسترش یافته باشد.
گوشت خام، مرغ و غذاهای دریایی را به صورت جداگانه از سایر مواد غذایی در یخچال نگه‌داری کنید.
تخم مرغ را می‌توان بین 3 تا 5 هفته پس از تاریخ مصرف استفاده کرد. یک تست مناسب: تخم مرغ را در یک لیوان آب قرار دهید؛ اگر غوطه‌ور شد آن را دور بیندازید. تخم مرغی که در حال غرق شدن است سالم است.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

15 محصولی که حتی پس از تاریخ انقضا برای مدت طولانی خراب نمی شوند

در

تاریخ انقضا

پنیر ، ماست و تخم مرغ غذاهایی هستند که می توانید بعد از  تاریخ انقضا  مصرف کنید

اگر تاریخ انقضای محصولی گذشته باشد چه اتفاقی می افتد

اعتقاد بر این است که خوردن غذاها پس از تاریخ انقضا ایده خوبی نیست. ارزش این است که از کالاهای منقضی شده خلاص شوید ، زیرا آنها طعم خود را از دست می دهند و می توانند عواقب ناخوشایندی را در بدن ایجاد کنند. با این حال ، در واقع ، تعدادی از محصولات وجود دارند که حتی پس از تاریخ انقضا نیز برای سلامتی خطرناک نیستند و برای تهیه بسیاری از ظروف غذا مناسب هستند. محصولاتی را که حتی پس از تاریخ انقضا قابل مصرف هستند ، یادداشت کنید.

 

1. ماکارونی

ماکارونی

ماکارونی تاریخ گذشته  :پس از انقضا می توان ماکارونی را برای یک یا دو سال دیگر نگهداری کرد 

تاریخ انقضا ماکارونی  و  آیا ماکارونی تاریخ گذشته قابل استفاده است تاریخ انقضای سویای ماکارونی  چطور؟
ایا ماکارونی تاریخ گذشته ،  لازانیا تاریخ مصرف گذشته را می توان مصرف کرد ؟ماکارونی تاریخ گذشته  ، لازانیا ، ماکارونی  و رشته فرنگی را می توان برای یک یا دو سال دیگر پس از   تاریخ انقضای ماکارونی  مصرف کرد.(در صورت نگهداری اصولی محصول )محصولات جوشیده را ، البته توصیه می شود سریع بخورید ، زیرا حداکثر یک هفته در یخچال می مانند. اما ما در مورد ماکارونی بدون مواد افزودنی مانند گوشت چرخ کرده و سس صحبت می کنیم ، زیرا چنین مواد غذایی حتی کمتر ذخیره می شود. آیا ماکارونی خشک می شود  ؟ بله به مرور بسته به محل نگهداری خشک می شود. سویای ماکارونی بعد از گذشت زمان بوی خشکی می گیرد ودر طعم غذا تاثیر می گذارد من سویای ماکارونی را در فریزر نگهداری می کنم.

آیا رشته آش تاریخ انقضا دارد 

بهترین روش برای سالم بودن هر محصولی بررسی ظاهر و بوی آن است. رشته آش را به علت نمک موجود در محصول می توان بعد از تاریخ انقضا مصرف کرد.

2 . تخم مرغ

تخم مرغ

تخم های کارخانه ای بیشتر از تخم های خانگی ذخیره می شوند / عکس


شرایط مطلوب برای ذخیره تخم مرغ زیر 18 درجه است. اگر محصولات تولیدی را به جای محصولات خانگی خریداری می کنید ، می توانید مدت زمان ماندگاری را کمی بیشتر کنید. البته ، تخم مرغ های تازه خوشمزه ترین هستند ، اما حتی چند هفته پس از تاریخ رسمی انقضا ، آنها کاملا برای مصرف مناسب هستند . توصیه می کنیم قبل از پخت و پز آزمایش کنید. یک لیوان آب بریزید و محصول تخم مرغ را درون آن فرو کنید. اگر تخم مرغ به پایین لیوان برود، می توانید بخورید. اگر روی سطح آب شناور شود،  قابل خوردن نیست. تخم مرغ های آب پز را می توان در یخچال نگهداری کرد ، اما بیشتر از 7 روز نشود.


3. غلات صبحانه

غلات صبحانه

غلات صبحانه را می توان برای 6-8 ماه دیگر ذخیره کرد / عکس


اگر بسته بندی غلات تا تاریخ انقضا تمام نشود ، هنوز هم می توان آن را برای مدت 6-8 ماه نگهداری کرد. اما به شرط باز نشدن بسته. اگر بسته باز شود ، غلات برای 4-6 ماه دیگر در غذا قابل استفاده است. دانه های بخارپز (مانند بلغور جو دوسر) را می توانید تا 5-4 روز در یخچال نگهداری کنید.


4. گوشت خام

گوشت خام

گوشت چندین ماه در فریزر می ماند / عکس


نگهداری گوشت تازه در یخچال به مدت 2-3 روز مجاز است. با قرار دادن محصول در فریزر بلافاصله پس از خرید ، می توانید ماندگاری آن را بیشتر کنید. بنابراین عمر گوشت چندین ماه به درازا می کشد. گوشت چرخ کرده یخ زده به مدت 3-4 ماه کافی است و می توان یک مرغ یا بوقلمون کامل را تا یک سال نگهداری کرد. تنها  پس از یخ زدن طولانی ، گوشت می تواند خشک شود ، اما برای سلامتی کاملاً ایمن است.


5. ماهی خام

ماهی خام

ماهی منجمد تقریباً یک سال ذخیره می شود / عکس


ماهی تازه به مدت 6-9 ماه در فریزر نگهداری می شود. ماهی دودی در منزل نیز می تواند منجمد شود ، اما به مدت 3-6 ماه. اگر ماهی یخ زده خریداری کرده اید و تا رسیدن به خانه یخ آن ذوب نشود ، محصول با اطمینان تا یک سال در فریزر قابل ذخیره است.


6. پنیر

پنیر

بهتر است با انواع پنیر نرم ریسک نکنید ، و انواع سفت آن عمر بیشتری دارند / عکس


مهم ظاهر و بوی پنیر است ، نه تاریخ انقضا. بهتر است با انواع نرم ریسک نکنید ، اما عمر انواع سفت آن بیشتر طول می کشد. پنیر را می توان در بسته بندی های مهر و موم شده تا 6 ماه و پس از باز کردن - تا یک ماه نگهداری کرد. اگر کپک روی پنیر ظاهر شد ، آن را با دقت قطع کنید. این فقط با انواع پنیر سفت و خشک مجاز است ، زیرا کپک به عمق آنها نفوذ نمی کند. پس از آن ، محصول را در بسته بندی پلاستیکی بپیچید و بگذارید بیشتر ذخیره شود.


7. غذای کنسرو شده

غذای کنسرو شده

کنسرو  بسته بندی از دو تا پنج سال دوام می آورد / عکس


فرم های دارای اسیدیته بالا (کنسرو میوه ها و سبزیجات) را نمی توان بیش از یک و نیم سال ذخیره کرد. اما محصولات گوشتی و ماهی باز نشده از 2 تا 5 سال دوام خواهند داشت. نکته اصلی توجه به وضعیت ذخیره است. اگر ﻗﻮﻃﯽ ﻫﺎی ﮐﻨﺴﺮو دارای   زﻧﮓ زدﮔﯽ ، از بالا یا پایین باد کرده  ، نشت کند یا ضربه خورده باشد ، بهتر است استفاده نکنید.


8. کره

کره

کره بعد از یخ زدن فقط برای پخت مناسب است / عکس


 تاریخ انقضا کره رو به اتمام است و هنوز مقدار زیادی برای شما باقی مانده است؟ آن را در فریزر قرار دهید. با این حال ، یک "اما" وجود دارد: پس از یخ زدایی ، باید از کل قطعه استفاده کنید. به عنوان مثال ، پای ، کلوچه یا سایر محصولات را با آن بپزید.


9. سبزی

سبزی

سبزی های پژمرده را می توان با آب یخ تازه کرد / عکس


اگر برگهای سبز کمی پژمرده شوند ، می توان آنها را "شاداب" کرد. آب یخ را در یک کاسه بریزید و سبزهای پژمرده  را به مدت 10-15 دقیقه غوطه ور کنید. اما در صورت سیاه شدن یا لغزنده شدن برگها ، باید بلافاصله دور ریخته شوند.


10. ماست

ماست

در یخچال ، ماست 1-2 هفته پس از انقضا باقی می ماند / عکس

 

محصول در بسته بندی های باز نشده را می توان پس از انقضا برای یک یا دو هفته دیگر در یخچال نگه داشت و استفاده کرد. ماست می تواند تا 2 ماه در فریزر بماند. اما پس از یخ زدایی ، فقط می توان از آن برای پخت استفاده کرد.


11. توت و سبزیجات منجمد

سبزیجات منجمد

توت و مخلوط سبزیجات منجمد برای مدت زمان طولانی ذخیره می شوند / عکس


اگر قبل از تاریخ انقضا وقت نداشتند بسته های توت یا سبزیجات را مصرف کنید ، عمر آ نها 8-10 ماه دیگر در فریزر طول می کشد.


12. کره بادام زمینی

کره بادام زمینی

تاریخ انقضا کره بادام زمینی :بسته به کیفیت ، کره بادام زمینی را می توان تا 2-6 ماه ذخیره کرد / عکس

تاریخ انقضا بادام زمینی
کره طبیعی بادام زمینی را می توانید برای 2-3 ماه پس از تاریخ انقضا نگهداری کنید. اگر این محصول حاوی مواد افزودنی باشد ، تا 6 ماه دوام خواهد داشت. یک بسته کره طبیعی بادام زمینی باز نشده تا یک سال دوام می آورد. 


13. عسل

عسل

در شرایط مناسب ، عسل را می توان سالها ذخیره کرد / عکس


عسل سفت برای مدت زمان طولانی ذخیره می شود ، زیرا محصول دارای رطوبت کم است چنین محیطی برای رشد اکثر باکتری ها و میکروب ها نامطلوب است ، بنابراین هیچ چیز عسل را تهدید نمی کند. اما در شرایط نامناسب نگهداری ، محصول می تواند با رطوبت هوا اشباع شده و زودتر از موعد خراب شود. عسل را در مکانی خشک و تاریک نگهداری کنید.


14. سس

سس

اتمام تاریخ انقضا دلیل بر دور ریختن خردل و سس گوجه فرنگی نیست / عکس

تاریخ انقضا سس گوجه فرنگی
سس گوجه فرنگی را می توان برای شش ماه دیگر پس از تاریخ انقضا و خردل را تا یک سال خورد. نکته اصلی این است که بسته بندی محصولات نباید باز شود.


15. محصولات خشک برای پخت

محصولات خشک برای پخت

پودر کیک تاریخ انقضا گذشته :محصولات خشک برای پخت و پز مثل پودر کیک برای 4-5 ماه دیگر مناسب است

پودر کیک تاریخ گذشته
ایا پودر کیک خراب می شود  ؟ آیا پودر کیک را خریده  ولی فراموش کرده اید استفاده کنید؟ و تاریخ انقضا آنها گذشته است؟  تاریخ انقضای پودر کیک چقدر است  ؟ مخلوط های پخت را می توان در مدت 4-5 ماه پس از انقضا استفاده کرد ، اما فقط در صورتی که در یک مکان خشک و خنک نگهداری شده باشد.

خوردن کیک تاریخ گذشته عوارض خوردن کیک تاریخ گذشته 

اما خوردن کیک تاریخ گذشته باعث ناراحتی دستگاه گوارش می شود.و عوارض کیک تاریخ گذشته  اسهال استفراغ و دل درد می باشد. بعد از تاریخ انقضای کیک و کلوچه از مصرف آن خودداری کنید.

تاریخ مصرف وانیل و بکینگ پودر معمولا روی بسته بندی ذکر می شود در صورت مصرف وانیل و بکینگ پودر تاریخ گذشته در کیک فقط عطر وانیل کمتر می شود و بکینگ پودر هم خاصیت اسفنجی کمتری به کیک می دهد. 

 

اگر می خواهید همیشه غذای تازه داشته باشید ، سعی کنید مقادیر زیادی مواد غذایی فاسدشدنی خریداری نکنید. برای اینکه کالاهای تاریخ مصرف گذشته هدر نرود ، از آنها در زندگی روزمره استفاده کنید.این مواد غذایی را هرگز در یخچال نگذارید

نظرات

۱۴۰۱/۱/۲۳چیزهایی که نباید بعد از تاریخ انقضا استفاده کنید. یک فرد همیشه می خواهد با نخریدن یک چیز جدید برای جایگزینی چیز قبلی در پول خود پس انداز کند. این مطالب در مورد ده مورد استفاده مکرر به شما می گوید که قطعاً باید دقیقاً به موقع تغییر دهید.

۱۴۰۱/۱/۲۳تخته های پلاستیکی برش محصولات غذایی........ توصیه می شود حدوداً سالی یک بار یا با ظاهر شدن آثار چاقوی عمیق تعویض شوند. اگر هنوز بتوان خراش های سطحی را از باکتری ها پاک کرد، با خراش های عمیق دیگر کار نمی کند. و آب جوش یک گزینه نیست، زیرا پلاستیک را ذوب می کند.

۱۴۰۱/۱/۲۳از ریمل قدیمی استفاده نکنید. کارشناسان استفاده از ریمل را بیش از شش ماه پس از شروع استفاده منظم توصیه نمی کنند. به دلیل باز کردن و تماس مکرر برس با محیط، هوا و محصولات غشای مخاطی، هنگام استفاده از ریمل، خطر ابتلا به عفونت زیاد است. علاوه بر این، اگر تاریخ مصرف منقضی شده باشد، به یک آلرژن بالقوه تبدیل می شود.

۱۴۰۱/۱/۲۳اثربخشی کرم های مرطوب کننده در شیشه ها در حال حاضر 2 ماه پس از باز کردن محافظ خلاء کاهش می یابد، چنین آماری غم انگیزی است. کرم های داخل شیشه توسط متخصصان توصیه می شود که هر 6 ماه یکبار تعویض شوند و همه اینها به این دلیل است که کرم را با انگشتان خود می گیرید و در نتیجه باکتری را وارد آن می کنید. بنابراین، سعی کنید فقط محصولاتی را که برای شما تجویز شده است، در شیشه بخرید، به این معنی که مطمئناً در حدود 4-6 ماه از آنها تا انتها استفاده خواهید کرد.

۱۴۰۱/۱/۲۳بیکینگ پودر 12 ماه پس از تولید اثر خود را از دست می دهد. استفاده از یک محصول منقضی شده منجر به این واقعیت می شود که کیک پنیر، پنکیک، نان زنجبیلی، بیسکویت و غیره پف نکرده و بافت آنها متراکم باقی می ماند. بررسی اعتبار بیکینگ پودر ساده است: فقط نصف قاشق چایخوری بیکینگ پودر را به حدود 50 میلی لیتر آب جوش اضافه کنید. اگر حباب ظاهر شود، محصول همچنان می تواند با خیال راحت استفاده شود.

۱۴۰۱/۱/۲۳ به طور متوسط، محصولات ضد آفتاب پس از 3 سال منقضی می شوند. اما متخصصان پوست توصیه نمی کنند که به این تاریخ اعتماد کنید. قوام ضد آفتاب را بررسی کنید: نباید آبکی باشد و بوی آن تغییر کند. اگر این اتفاق بیفتد، به احتمال زیاد، اجزای آن اکسید شده اند و نمی توانند از پوست شما در برابر نور خورشید محافظت کنند، علاوه بر این، خطر بثورات پوستی یا مسدود شدن منافذ پوست را به همراه دارند.

۱۴۰۱/۱/۲۳ماندگاری روغن های مو به طور متوسط ​​2 سال است اما به طور کلی به نوع روغن آن بستگی دارد. به عنوان مثال روغن بادام از 6 ماه تا یک سال پس از باز شدن بسته قابل استفاده است. روغن آووکادو - تا 18 ماه، روغن کرچک - تا یک سال. مالیدن روغن تاریخ مصرف گذشته به مو و پوست سر اثر تاخیری منفی دارد. بلافاصله خود را نشان نمی دهد، اما پس از مدتی می تواند به شکل ناخوشایندی به شکل ریزش موی بیش از حد یا افزایش چربی مو احساس شود.

۱۴۰۱/۱/۲۳بسیاری از مردم می دانند که مسواک باید هر 3-4 ماه پس از شروع استفاده تعویض شود. اما دندانپزشکان توصیه می کنند در صورت مشاهده علائم ساییدگی روی خود برس یا پس از ابتلا به سارس، منتظر این تاریخ نباشید و مسواک را عوض کنید .

۱۴۰۱/۱/۲۳ به طور متوسط، کفش های کتانی برای تقریباً 640 کیلومتر "مسافت پیموده شده" مشروط طراحی شده اند. اما طول عمر تا حد زیادی به سرعت و اجزای تمرین شما بستگی دارد. کارشناسان توصیه می کنند به احساسات خود در بدن گوش دهید. درد در مفاصل و قوس‌های پا نشان می‌دهد که کفش‌های کتانی دیگر نمی‌توانند با عملکرد ضربه‌گیر خود کنار بیایند و زمان تعویض فوری آنها فرا رسیده است.

۱۴۰۱/۱/۲۳ با گذشت زمان، بالش ها با کنه های گرد و غبار، سلول های مرده پوست و در نتیجه کپک های میکروسکوپی پر می شوند. برای افزایش طول عمر بالش ها استفاده از روکش های محافظ در زیر روبالشی توصیه می شود. با این حال، کارشناسان توصیه می کنند که هر دو سال یکبار آنها را تغییر دهید، به خصوص اگر آلرژی به یونجه یا آسم دارید.

۱۴۰۱/۱۰/۲۶اگر تاریخ انقضای محصولی گذشته باشد چه اتفاقی می افتد اگر روی پنیر یا نان کپک دیدید، آیا می توانید آن را جدا کنید یا باید بلافاصله محصول را دور بریزید؟ سلامتی گران است و نمی خواهید بدن را مسموم کنید، بهتر است فورا آن را دور بیندازید. کپک ها مایکوتوکسین های خطرناکی را آزاد می کنند. هنگامی که در بدن انسان وارد می شوند، می توانند باعث بیماری های مختلفی شوند - هم مزمن و هم نسبتاً سریع و در عین حال کشنده.

۱۴۰۱/۱۰/۲۶یادآوری این نکته مهم است که اگر شرایط نگهداری نقض شود، هر ماده غذایی می تواند زودتر از موعد خراب شود. به عنوان مثال، اگر میوه های خشک را در یک ظرف شیشه ای یا کیسه پارچه ای دربسته قرار دهید، طعم و عطر خود را تا 12 ماه حفظ می کنند. و در یک کیسه پلاستیکی می توانند به سرعت کپک بزنند.

۱۴۰۱/۱۰/۲۶بسیاری از زنان خانه دار معتقدند که عملیات حرارتی آسیب محصولات تاریخ مصرف گذشته را خنثی می کند. در واقع، بیشتر قارچ ها و باکتری ها در دمای بالای 100 تا 130 درجه سانتی گراد می میرند، اما مایکوتوکسین هایی که ترشح می کنند باقی می مانند. بنابراین، برای مثال، تهیه مربا و کمپوت از میوه های فاسد غیرممکن است. عواقب آن می تواند خطرناک تر از مسمومیت معمولی باشد. به عنوان مثال، سیب و گوجه فرنگی فاسد حاوی مایکوتوکسین پاتولین است. در دوزهای زیاد، اثر سرطان زایی دارد و بر سیستم عصبی و دستگاه گوارش تأثیر می گذارد.

۱۴۰۱/۱۰/۲۶بیشتر اقلام تاریخ مصرف گذشته قابل بازیافت هستند. طبخ سالاد، کنسرو و سایر محصولات از آن ممنوع است. آرد، غلات، شیر، گوشت، سبزیجات، حبوبات و میوه جات مورد پذیرش دامداری هاست. محصولات تاریخ مصرف گذشته که به خوراک دام داده می شود باید تحت کنترل دامپزشکی قرار گیرند و ایمنی آنها را تأیید کند. پس از آن، آنها را به شکل طبیعی خود می دهند یا به خوراک مرکب تبدیل می شوند.

۱۴۰۱/۱۰/۲۶چرا محصولات تاریخ مصرف گذشته خطرناک هستند؟ متخصص گوارش-ایمونولوژیست ادعا می کند که افرادی که محصولات تاریخ مصرف گذشته مصرف می کنند سلامت خود را به خطر می اندازند. چنین غذایی حاوی باکتری ها و قارچ هایی است که باعث مسمومیت بدن می شود. دکتر توصیه می کند از خرید محصولاتی که تاریخ انقضا آنها تا چند روز دیگر منقضی می شود و همچنین محصولاتی که برچسب های آنها را دوباره چسبانده و نوشته های ناخوانا دارند خریداری نکنید.

۱۴۰۱/۱۰/۲۶لازانیا تاریخ مصرف گذشته ........ ماکارونی تاریخ گذشته .....عوارض ماکارونی تاریخ گذشته ...... از نظر فنی، خوردن ماکارونی خشک پس از تاریخ انقضا آن بی خطر است، اگرچه کیفیت طعم یا بافت ممکن است پس از تاریخ انقضا شروع به تغییر کند." تاریخ انقضای جعبه ماکارونی معمولاً حدود یک تا دو سال است.

۱۴۰۱/۱۰/۲۶پودر کیک تاریخ گذشته ............ مهم است که به دنبال هرگونه تغییر در ترکیب کیک خود باشید که ممکن است به این معنی باشد که برای خوردن مناسب نیست. بیایید به برخی از علائم کلیدی نگاهی بیندازیم. بوی ترشیدگی....بوی ترش اگر این مورد برای مخلوط کیک شماست، بهتر است آن را دور بریزید. بسته را باز کنید. اگر مخلوط کیک به هر دلیلی از قبل باز شده است، بهتر است آن را دور بریزید. قالب... قابل توجه در صورت مشاهده هرگونه تغییر یا رطوبت در داخل مخلوط کیک، کپک رشد کرده است. اگر اینطور است، بهتر است به طور کامل از شر آن خلاص شوید. طعم ...اگر تاریخ «بهترین» آن گذشته است و طعم آن کاملاً مناسب نیست، ممکن است تمایلی به خوردن آن نداشته باشید.

۱۴۰۱/۱۰/۲۶تاریخ انقضای ماکارونی ........هر غذایی که به درستی ذخیره نشده باشد مطمئناً خراب می شود. اگر در مورد ماکارونی خشک یا نپخته صحبت می کنیم، می تواند سال ها در انبار شما بماند، اما بهتر است آن را قبل از تاریخ مصرف کنید. قبل از اینکه ماکارونی خشک خود را در یک قابلمه در حال جوش با آب نمک بیندازید، ظاهر، بافت و بوی آن را بررسی کنید. اگر متوجه تغییر رنگ شدید یا بوی ترش داد، در دور انداختن آن تردید نکنید. ماکارونی خشک می تواند سال ها در انبار دوام بیاورد زیرا به سختی رطوبت دارد. بنابراین، نمی تواند بهترین محیط برای رشد باکتری ها باشد. اگرچه به سختی رطوبت را در خود نگه می دارد، اما به این معنی نیست که می تواند بهترین کیفیت خود را برای مدت طولانی تری حفظ کند. اگر چند سال ذخیره کرده اید، حتما بررسی کنید.

۱۴۰۱/۱۰/۲۶آیا خوردن ماکارونی تاریخ مصرف گذشته ( تاریخ انقضا ماکارونی )اشکالی ندارد؟ بله و خیر. از نظر فنی، می‌توانید ماکارونی خشک تاریخ مصرف گذشته را بخورید، اما انتظار داشته باشید که طعم یا کیفیت بافت قبلی را نداشته باشد. اگر ما در مورد ماکارونی تازه یا پخته صحبت می کنیم، داستان متفاوت است. هر غذای پخته شده ای که تاریخ انقضای آن گذشته باشد در معرض خطر بالای ابتلا به یک منبع بالقوه بیماری های ناشی از غذا است.

در ادامه بخوانید...

محصولاتی که می توان منجمد کرد

در

هر چند وقت یک بار غذاهایی را که تاریخ انقضا آنها گذشته است دور می ریزید؟ ما فکر می کنیم چنین موقعیت هایی به طور مرتب اتفاق می افتد. اما اگر به درستی به موضوع نگهداری غذا فکر کنید، به راحتی می توان از چنین نتیجه ای جلوگیری کرد.  sayarak.com به شما می گوید که چه محصولاتی را می توان منجمد کرد تا مواد مناسب همیشه در دسترس باشند و مجبور نباشید برای خرید مواد غذایی جدید پول خرج کنید.

1. بادام

بادام

اگر بادام را در فریزر نگهداری کنید، ماندگاری آن به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.


اگر بادام را در یک شیشه در قفسه نگهداری کنید، عمر مفید آن حدود شش ماه خواهد بود. اگر آجیل را در یخچال نگهداری کنید، این رقم تقریباً سه برابر می شود. و اگر تصمیم دارید بلافاصله پس از خرید آنها را فریز کنید، می توانید تا 20 ماه از طعم بادام لذت ببرید. بنابراین، برای افرادی که آجیل را کم و فقط در روزهای تعطیل می خورند، بهتر است بلافاصله محصول را به فریزر ارسال کرده و در صورت نیاز خارج کنند.

طرح انجماد بادام بسیار ساده و سرراست است، حتی نیازی به تمیز کردن آن نیست. کافی است آن را در کیسه مخصوص فریزر بریزید و به "فریزر" بفرستید.

2. شیر

شیر

برای افزودن راحت به قهوه، می توان شیر را به صورت مکعبی منجمد کرد.


شیر بطری شده در صورتی که به طور سنتی روی درب یخچال نگهداری شود، به طور متوسط ​​بین پنج تا هفت روز ماندگاری دارد. اما فرصتی برای افزایش قابل توجه این رقم وجود دارد. اگر شیر را منجمد کنید، سه تا شش ماه به شما خدمت می کند! چشمگیر است، اینطور نیست؟

شیر را می توان به روش های مختلفی منجمد کرد. ما در مورد دو مورد از محبوب ترین آنها صحبت خواهیم کرد: • در یک بطری پلاستیکی (همچنین بسته بندی کارخانه است). فقط در اینجا مهم است که قوانین فیزیک را در نظر بگیریم. به یاد دارید زمانی که در مدرسه به ما آموختند که مایع وقتی منجمد می شود منبسط می گردد؟ بنابراین: اگر ابتدا در بطری را باز نکنید و مقداری شیر را خالی نکنید، پس از مدتی ظرف در فریزر به سادگی می ترکد و محصول خراب می شود. بنابراین، فراموش نکنید که نمی توانید یک بطری کامل شیر را در فریزر قرار دهید.

• اگر به شیر فقط به عنوان افزودنی به قهوه نیاز دارید، پیشنهاد می کنیم فوراً آن را در قالب های یخ ریخته و منجمد کنید. استفاده از مکعب های آماده برای تهیه یک نوشیدنی نیروبخش آسان تر است.

3. پنیر

پنیر

می توانید پنیر را  رنده کنید و در ظرف ها بریزید.

 

اگر متوجه شدید که پنیر روی قفسه یخچال اغلب خراب می شود، وقت آن است که آن را منجمد کنید. به گفته کارشناسان، ماندگاری پنیر در فریزر حدود شش ماه است. شما می توانید به عنوان یک قطعه کامل و یا تکه تکه شده را فریز کنید. اگر فقط از پنیر به عنوان روی پیتزا، سالاد یا پاستا استفاده می کنید، می توانید بلافاصله آن را رنده کرده و در کیسه های زیپ دار بسته بندی کنید - این کار استفاده از آن را آسان تر می کند.

برای نگهداری در فریزر، پنیرهای سفت و نیمه سخت که حاوی چربی زیاد و رطوبت کمی هستند، بهترین گزینه هستند. اما بهتر است محصولات ظریف دست ساز، انواع نرم و پنیرهای فرآوری شده را ذخیره نکنید - دقیقاً به اندازه ای که برای پخت و پز نیاز دارید خریداری کنید، زیرا نگهداری آنها در فریزر نامطلوب است.

4. موز

موز

موز را می توان برش هایی به ضخامت حدود 0.5 سانتی متر برش داد.


چند بار تا به حال موز خریده اید که فکر می کنید هر روز آن را به صبحانه خود اضافه می کنید، فقط یک دسته میوه سیاه شده را که بعد از یک هفته نمی توانید بخورید دور بریزید؟ برای کاهش تعداد چنین حوادثی، بهتر است محصول را فریز کنید.

چندین راه وجود دارد که چگونه می توان این کار را انجام داد. ساده ترین راه این است که موز کامل را بعد از پوست کندن در کیسه ای دربسته منجمد کنید. گزینه دیگر این است که به صورت دایره هایی به ضخامت حدود 0.5 سانتی متر برش داده و در یک کیسه زیپ دار قرار دهید. اگر موزها از قبل شروع به سیاه شدن کرده اند، پوست آن ها را جدا کرده، در ظرفی بریزید و با چنگال له کنید تا به حالت پوره درآید. در مرحله بعد، در قسمت هایی در کیسه ها بسته بندی کنید و فریز کنید. لطفا توجه داشته باشید که میوه را می توان حداکثر تا شش ماه در فریزر نگهداری کرد.

 

یخ زدایی موز بسیار ساده است - فقط آنها را یک شبه از فریزر به قفسه یخچال منتقل کنید. و در صبح می توانید با خیال راحت ، برای پخت و پز یا تهیه اسموتی استفاده کنید.

5. سیب زمینی

سیب زمینی

بهتر است سیب زمینی را نه خام، بلکه کمی آب پز فریز کنید


منجمد کردن سیب زمینی خام ایده بسیار بدی است. بنابراین به جای افزایش عمر مفید محصول، آن را باید به صورت ورقه یا دایره برش دهید، به طور کامل یا جزئی بجوشانید و سپس روی یک ورقه پخت قرار دهید تا قطعات به یکدیگر برخورد نکنند. پس از آن، ورقه پخت را باید در فریزر قرار دهید و پس از 10-12 ساعت که برش ها سفت شدند، آن را در کیسه زیپ دارقرار دهید و هوای اضافی را خارج کرده و دوباره داخل محفظه قرار دهید.

سیب زمینی را می توان حدود سه ماه در فریزر نگهداری کرد. بزرگترین مزیت این روش نگهداری این است که  نیازی به ذوب شدن ندارد - آن را از یخچال خارج کنید و فوراً آن را برای هدف مورد نظر خود استفاده کنید.

6. سبزیجات

سبزیجات

گزینه های مختلف برای انجماد سبزیجات.


 راه‌های زیادی برای فریز کردن سبزی‌ها وجود دارد، بنابراین همه می‌توانند گزینه‌ای را انتخاب کنند که مناسب‌تر است. رایج ترین روش این است که سبزی ها را بشویید و خشک کنید، آنها را خرد کنید، سپس آنها را در کیسه های زیپ دار قرار دهید، هوا را خارج کنید و منجمد کنید. برخی از زنان خانه دار که اغلب در تهیه سالاد از سبزیجات استفاده می کنند، سبزی های خرد شده را در قالب های یخ قرار می دهند و در روغن نباتی می ریزند و به فریزر می فرستند. مکعب های آماده برای استفاده بسیار راحت هستند.

همچنین می توانید از شوید، جعفری، گشنیز پوره سبزی درست کنید: برای این کار باید آنها را در غذاساز خرد کنید، مقدار کمی روغن اضافه کنید، مخلوط کنید و در کیسه های در بسته بچینید. اگر زمان بسیار کمی برای تهیه سبزی وجود دارد، دسته هایی از آنها را تشکیل دهید و آنها را با سلفون بپیچید - در این شکل، سبزی ها برای مدت طولانی در فریزر باقی می مانند.

7. تخم مرغ

تخم مرغ

اگر می ترسید که تخم مرغ ها هدر بروند، آنها را در یک قالب یخ فریز کنید.


تصور کنید که اقوام شش تا هفت دوجین تخم مرغ خانگی برای شما آورده اند یا در فروشگاه تخفیف خوبی داشتند. شما به وضوح درک می کنید که مطمئناً نمی توانید در عرض سه تا چهار هفته چنین مقداری بخورید (مدت ماندگاری تخم مرغ به این میزان است) ، زیرا خیلی املت دوست ندارید و یا به ندرت شیرینی می پزید. راه برون رفت از این وضعیت چیست؟ درست است، تخم مرغ ها را فریز کنید. در این صورت مدت نگهداری به چهار ماه افزایش می یابد. علاوه بر این، به شکل یخ، فضای بسیار کمتری را نسبت به شکل معمول اشغال می کنند.

قبل از اینکه تخم‌مرغ‌ها را منجمد کنید، باید آن‌ها را در یک کاسه بشکنید و کمی با همزن‌ها هم بزنید. و برای اینکه شبیه ژله نشوند مقدار کمی نمک یا شکر اضافه کنید. حالا مخلوط به دست آمده را در قالب کیک یا سینی یخ بریزید و به مدت شش تا هشت ساعت در فریزر قرار دهید تا خودش را بگیرد. سپس می توانید تخم مرغ ها را در قالب بگذارید یا آنها را به کیسه های در نظر گرفته شده برای انجماد منتقل کنید.

8. پنکیک

پنکیک

پنکیک های پر شده را می توان در یک کیسه معمولی منجمد کرد.

 

تهیه محصولات نیمه تمام فرآیند پخت و پز بیشتر را تا حد زیادی تسهیل می کند. موافقم، یک بار پختن مقدار زیادی خمیر، سرخ کردن یک کوه کامل از پنکیک، پیچیدن مواد داخل آن، خوردن نصف و فرستادن نیمی به فریزر آسان تر از صرف زمان برای پخت و پز جدید است. مهمتر از همه، پنکیک ها را بدون شربت یا رویه فریز کنید - همه اینها را مستقیماً در هنگام صبحانه، ناهار یا شام اضافه کنید.

بنابراین، پنکیک ها را طبق دستور پخت مورد علاقه خود درست کنید، خنک کنید و سپس در ظرف مناسب یا کیسه فریزر قرار دهید. آنها را با کاغذ مومی بچینید تا به هم نچسبند. ببندید و در فریزر بگذارید. در این شکل پنکیک تا دو ماه قابل نگهداری است. با همان اصل، پنکیک ها را با پر کردن منجمد کنید. اگر متفاوت است، فراموش نکنید که روی کیسه یا ظرف مهر و موم شده یادداشت کنید: با گوشت، با پنیر، با قارچ و غیره. می توانید پنکیک ها را هم در فر با دمای 180 درجه و هم در مایکروویو در قدرت کامل گرم کنید. در مورد اول، 10 دقیقه کافی خواهد بود، در مورد دوم - یک دقیقه.

9. مرکبات

لیمو

لیمو را می توان به طور کامل منجمد کرد.


سه گزینه برای انجماد وجود دارد: کامل، برش زده یا به شکل آب میوه. میوه ها را خوب بشویید، تکه تکه کنید، پوست بگیرید و دانه ها را جدا کنید. سپس آن را در کیسه های زیپی قرار دهید، یا اگر قصد دارید آن را به شکل مایع نگهداری کنید، آب آن را با آبمیوه گیری فشار دهید. به ازای هر لیتر دو قاشق غذاخوری شکر اضافه کنید، هم بزنید و صبر کنید تا کاملا حل شود. آب میوه را در ظروف مناسب بریزید و به فریزر بفرستید. بسته به نوع مرکباتی که برای انجماد انتخاب می کنید، ماندگاری می تواند تا یک سال باشد.

10. کدو تنبل

کدو تنبل

کدو تنبل را مکعبی خرد کنید.


این سبزی را می توان منجمد کرد. اگر خام می خواهید، اگر آماده می خواهید، چندان مهم نیست. برای یخ زدن کدو حلوایی نپخته، آن را مکعبی برش دهید و روی یک ورقه پخت که با کاغذ روغنی پوشانده اید قرار دهید و چند ساعت در فریزر قرار دهید. وقتی سبزی یخ زد، برش ها را به کیسه زیپی منتقل کنید. کدو تنبل آب پز یا پخته را می توان له کرد یا تکه تکه کرد و در ظروف بسته بندی کرد. در این شکل، کدو تنبل را می توان تا سه ماه نگهداری کرد.

برای یخ زدایی کدو تنبل، آن را یک شب در قفسه یخچال قرار دهید. صبح می توان از آن به عنوان یک غذا یا ماده مستقل برای پخت یا نوشیدنی استفاده کرد.

 

ضمناً رب گوجه فرنگی نیز توصیه می شود منجمد شود تا کپک نزند.

نظرات

در ادامه بخوانید...