20 بهترین بازی در 2018 بخش سوم
محمد رضا عاشوریدر۱۴۰۳/۲/۱۸بازی Octopath Traveler
Octopath Traveler در سال 2018 برای کنسول نینتندو سوئیچ عرضه خواهد شد و خصوصیات منحصر به فرد بازی سبب شده است تا کسانی که به بازی های کلاسیک نقش آفرینی ژاپنی علاقه مند هستند، هیجان زیادی برای انتشار این بازی 2018 داشته باشند. دوربین دو بعدی و اچ دی بازی خصوصیت منحصر به فرد دیگری است که در این بهترین بازی شاهد آن خواهیم بود و طراحی شانزده بیتی شخصیت های بازی هم از دیگر ویژگی های به کار گرفته شده در این بازی خلاقانه است.
درگیری های بازی به گونه ای هستند که در آن باید نقاط ضعف و قوت دشمنان خود را شناسایی و بر این اساس با آن ها درگیر شوید. شخصیت هایی که در این بازی قابل استفاده هستند و می توان داستان بازی را به وسیله آن ها پیش برد، به گونه ای یاد آورد بازی های قدیمی ساگا هستند. با تمام این تفاسیر می توان گفت نقاط قوت بازی بسیار هستند و امکانات خلاقانه به کار گرفته شده در بازی باعث شده تا عده زیادی چشم به راه انتشار و عرضه رسمی بازی در بازار باشند.
ناگفته نماند که یکی از سازندگان اصلی بازی تومویا آسانو است؛ تومویا از متخصص ترین افراد شاغل در استودیوی بازی سازی اسکوئر انیکس (Square Enix) است و ساخت عناوین موفقی چون Final Fantasy III را در کارنامه خود دارد. تا کنون تنها یک نسخه دمو و بسیار کوتاه از بازی قابل دسترسی بوده است و باید منتظر عرضه رسمی بازی ماند و دید که بازخورد آن چگونه خواهد بود.
ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که Octopath Traveler نامی است که برای شروع کار پروژه برای بازی در نظر گرفته شد و امکان دارد نام آن به هنگام عرضه تغییر کند؛ البته چنین تغییری مطمئنا از پیش توسط سازندگان و به صورت رسمی اعلام خواهد شد.
بازی Red Dead Redemption 2
از میان تمامی بازی هایی که قرار است در سال 2018 روانه بازار شوند و در دسترس بازی کنان قرار گیرند، به جرأت می توان گفت Red Dead Redemption 2 مهمترین عنوانی است که همگان انتظار آن را می کشند و امسال سالی است که استودیوی بازی سازی راک استار با عرضه قسمت دوم این بازی محبوب خود تمامی توجهات را به خود جلب خواهد کرد.
عنوان دیگری که استودیوی بازی سازی راک استار به واسطه آن شهرت جهانی پیدا کرده است، سرقت بزرگ اتومبیل (GTA) است و آخرین قسمت از این سری بازی نیز، حتی در سال اخیر و با وجود این که چهار سال از عرضه رسمی آن می گذشت، توانست به عنوان یکی از پر فروش ترین بازی های جهان باشد و برای نمونه در ایالات متحده آمریکا هر ماه در جدول فروش بازی های گوناگون معمولا در میان چند بازی نخستین قرار می گرفت.
قسمت نخستین بازی Red Dead Redemption ، با روایت داستانی بسیار گیرا و جذاب و دنیایی فوق العاده جذاب از غرب وحشی با آزادی عمل بسیار زیادی که در اختیار بازی کنان قرار داد توانست به موفقیت چشم گیری دست یابد. اما نکته ای که توجه بسیاری را به خود جلب کرده است، دانستن این موضوع است که استودیوی بازی سازی راک استار چگونه قابلیت های جدیدی که در بخش چند نفره GTA به کار گرفته و با بازخورد بسیار خوبی همراه بوده است را در نسخه جدید بازی Red Dead Redemption به کار خواهد بست.
در اختیار داشتن یک گاراژ پر از خودرو های فوق العاده و لوکس و داشتن اسلحه هایی که با استفاده از آخرین تکنولوژی های روز جهان ساخته شده اند، قابلیت هایی است که کاملا در فضای شهری بازی GTA می توان متصور بود، اما در دنیای غرب وحشی چگونه می توان چنین هزینه هایی کرد؟
البته احتمال دیگری هم که در خصوص قسمت جدید بازی مطرح است، این است که تمرکز اصلی سازندگان بازی بر خلق داستانی فوق العاده در بخش یک نفره بازی باشد و بخش چند نفره آن را تنها به عنوان یک سرگرمی ثانویه برای بازی کنان در نظر بگیرند. باید منتظر ماند و دید این عنوان فوق العاده در سال جاری چگونه بازخوردی در میان هواداران خواهد داشت.
- بازی Octopath Traveler
- بازی Red Dead Redemption 2
- بازی Sea of Thieves
- بازی Skull & Bones
- باز ی Spider Man
- بازی State of Decay 2
بازی Sea of Thieves
در حال حاضر چیزی حدود سه سال از نخستین باری که مایکروسافت اقدام به معرفی بازی جدید خود، Sea of Thieves کرده است می گذرد (برای نخستین بار در نمایشگاه E3 سال 2015 بود که این عنوان جدید معرفی شد). با این حال این گونه به نظر می رسد که در سال جاری این بازی نیز به صورت رسمی عرضه خواهد شد.
درون مایه اصلی این بازی در خصوص دزدان دریایی است و دوربین بازی به صورت اول شخص خواهد بود؛ این بازی ماجراجویی به صورت چند نفره و در جزایر و دریاهای آزاد جریان خواهد داشت.
این گونه به نظر می رسد که بازی شامل گستره وسیعی از فعالیت های گوناگون می باشد: از نبرد میان کشتی ها و دریا نوردی در آب های آزاد گرفته تا حفر کردن زمین برای دست یابی به گنج های گوناگون از جمله فعالیت هایی هستند که بازی کنان قادر خواهند بود به تجربه آن ها بپردازند.
طراحی فضای بازی بسیار زیبا و هنرمندانه انجام شده و مکان ها و شخصیت های بازی همگی حالتی کارتونی دارند. با این حال، این مسئله چیزی از تنش و اضطرابی که درگیری های میان کشتی های بزرگ و شلیک پیاپی توپ های غول آسا کم نخواهد کرد و نیز تنشی که بازی کن به هنگام شلیک تنها گلوله کلت قدیمی اش احساس خواهد کرد. نکته دیگری که در خصوص بازی وجود دارد این است که علاوه بر درگیری هایی که میان بازی کنان مختلف از سراسر جهان شکل می گیرد، همانند عناوینی چون دنیای جنگ اساطیر، دشمنانی با هوش مصنوعی نیز در موقعیت های مختلف بازی حاضر خواهند بود.
بازی علاوه بر کنسول ایکس باکس وان، برای کامپیوتر های شخصی نیز منتشر خواهد شد و این مسئله به مراتب تعداد کسانی که قادر به انجام بازی خواهند بود را افزایش خواهد داد. بنا به اطلاعاتی که به دست رسیده به احتمال بسیار زیاد بازی کنان قادر خواهند بود در ابتدای بازی شخصیت خود را با آزادی عمل بسیار زیادی شخصی سازی کنند و سپس اقدام به گشت و گذار در دنیای بزرگ بازی کنند.
بازی Skull & Bones
در سال 2014 بود که بازی Assassin's Creed IV: Black Flag به طور رسمی روانه بازار شد و از آن زمان تا کنون عده بسیار زیادی از افراد به طور گسترده ای انتظار نسخه جدیدی از بازی را می کشند که قابلیت های به کار گرفته شده در آن بازی را گسترش داده و قابلیت های خلاقانه ای به آن بیفزاید.
Assassin's Creed Rogue نسخه ای بود که سعی در گسترش دادن شیوه بازی و گیم پلی آن بود؛ تلاشی که تقریبا با شکست رو به رو شد و موفقیت چندانی نصیب سازندگان بازی نکرد. در نهایت این عنوان Skull & Bones که استودیوی بازی سازی یوبی سافت به عنوان دنباله ای برای Black Flag در نظر گرفت.
همانند تمامی نسخه های بازی های متفاوت یوبی سافت، در این بازی نیز شاهد بخش تک نفره و روایت داستانی خواهیم بود و علاوه بر این یک بخش چند نفره پنج در مقابل پنج هم در نظر گرفته شده است که در آن بازی کن به همراه چهار بازی کن دیگر کنترل کشتی هایی را به دست گرفته و با دیگر بازی کنان حاضر در موقعیت بازی برای به دست آوردن امکانات بیشتر خواهد جنگید.
Skull & Bones، عنوانی است که به هنگامی که برای نخستین بار به نمایش در آمد به دو نکته مهم در خصوص آینده بازی سازی یوبی سافت پی بردیم: در حقیقت علاوه بر این که این بازی دنباله ای بر بازی محبوب Black Flag به شمار می رود و قرار است روند و سبک آن را گسترش دهد، این مسئله نیز مشخص شده است که پس از این دیگر شاهد درگیری های دریایی و استفاده از کشتی در بازی های Assassins Creed نخواهیم بود و سازندگان بازی های ویدئویی در یوبی سافت تصمیم گرفته اند که این دو سبک بازی را در دو نسخه جداگانه گسترش دهند.
باز ی Spider Man
اگر صحبت از فیلم های منتشر شده در سینمای هالیوود و استقبالی که از آن ها می شود باشد، باید عنوان کرد که «مارول» به سادگی توانسته حریف دیرینه خود«دی سی» را شکست دهد، اما در خصوص بازی های ویدئویی داستان کاملا متفاوت است.
شخصیت هایی که دی سی اقدام به خلق آن ها نموده است، طی سالیان اخیر روند فوق العاده خوبی در بازی های ویدئویی داشته و به مراتب بهتر و بهتر شده اند. اگر بخواهیم گواهی برای این ادعا بیاوریم، می توانیم به سری آرخام بتمن اشاره کنیم و نیز بازی Injustice که بازخورد بسیار خوبی داشته است.
در مقابل اما مارول در این حوزه عملکرد بسیار ضعیفی داشته است و هنوز نتوانسته بودجه و کیفیت قابل توجهی را متوجه ساخت یک بازی بزرگ برای کامپیوتر های شخصی و کنسول ها کند.
اما استودیوی بازی سازی Insomniac Game در سال جاری بازی «مرد عنکبوتی» را به صورت انحصاری برای پلی استیشن 4 عرضه خواهد کرد و این می تواند پایانی باشد بر روند ناموفق مارول در عرصه بازی سازی.
البته بنا به اطلاعاتی که تا کنون به دست رسیده است، داستان بازی متفاوت از داستانی خواهد بود که در سری فیلم های مرد عنکبوتی مارول روایت می شد، با این وجود شخصیتی که برای بازی کردن بر روی کنسول پلی استیشن 4 خلق شده است، ارتباط تنگاتنگی با مرد عنکبوتی مارول خواهد داشت: شخصیتی بسیار آماده از لحاظ فیزیکی و چابک و سریع که می تواند تقریبا در فضای بازی به پرواز در آید و به طور کلی می توان گفت که شخصیتی که استودیوی بازی سازی Insomniac خلق کرده است، فوق العاده به نظر می رسد. اخبار و اطلاعاتی که تا کنون در خصوص بازی منتشر شده است، نشان از بازی بسیار خوبی دارد و باید دید این نسخه جدید تا چه اندازه انتظارات را بر آورده خواهد کرد.
بازی State of Decay 2
شاید بتوان گفت که هیجان انگیز ترین نکته در خصوص قسمت جدید بازی State of Decay، اضافه شدن بخش چند نفره به بازی باشد که در نسخه قبل شاهد آن نبودیم. اولین نسخه این بازی که مشترکا توسط Undead Lab و مایکروسافت ساخته شده بود با بازخورد بسیار خوب و شگفت آوری در میان هواداران این سبک بازی ها رو به رو شد و موقعیت و مکان بسیار بزرگی که روند بازی در آن جریان داشت و آزادی عمل بسیار زیادی در اختیار بازی کنان قرار می داد.
در کنار گیم پلی خوب بازی توانست ترکیب بی نظیری به وجود بیاورد و تهدید زامبی هایی که هر لحظه امکان داشتی از سویی به سمت بازی کن بیایند، تنش حاکم بر بازی و جذابیت آن را دو چندان می کرد. این گونه به نظر می رسد که نسخه جدید بازی به بازی کنان این امکان را خواهد داد که با یک یکدیگر همکاری کرده و با هم ارتباط بر قرار کنند.
در State of Decay 2، استودیوی بازی سازی Undead Labs برای بخش چند نفره خود از برخی از ایده های موجود در بازی Dark Souls استفاده کرده است و بازی کنان این قابلیت را خواهند داشت که منوری به سمت آسمان شلیک کرده و به واسطه آن از دیگران درخواست کمک کنند. در همکاری دلخواهی که میان بازی کنان شکل خواهد گرفت، بازی کنان این امکان را خواهند داشت که با کمک یکدیگر در برابر دسته های بزرگ زامبی ها بجنگند و یا این که با هم اقدام به جمع آوری مصالح و ادوات لازم برای ساخت قلعه ای متسحکم کنند. البته همانند نسخه قبلی بازی، بازماندگانی نیز در جای جای نقشه و موقعیت بازی حضور خواهند داشت که از نقش مهمی در بقای بازی کن برخوردار خواهند بود. تعداد مهارت ها و نیز شخصیت های بسیار زیادی در بازی وجود خواهند داشت:
به این معنا که بازی کن باید این مسئله را به درستی درک کند که امکان بقا تنها در صورتی وجود خواهد داشت که با دیگران همکاری کند و نه تنها باید بقای خود به صورت انفرادی را مد نظر داشته باشد، بلکه باید این نکته را نیز به ذهن بسپارد که برای بقای طولانی مدت به قابلیت های دیگر بازی کنان نیز احتیاج پیدا خواهد کرد و تنها در صورتی به این مهم دست خواهد یافت که در قالب خانواده کوچکی که تشکیل داده است نیز به گروه خود کمک رسان باشد.
بنا بر این با قابلیت ها و امکانات جدیدی که به بازی افزوده شده است می توان عنوان کرد Undead Labs هر آن چیزی را که بازی کنان در نسخه جدید خواهان آن بوده اند را در اختیار شان خواهد نهاد.