چارت پرفروش ترین بازیهای این هفته در بریتانیا

در

(سیارک)آخرین بازی انحصاری PS4 (پلی استیشن)، (خدای جنگ) God of War، هفته گذشته منتشر شد و با استقبال بی نظیری روبه رو شد. با فروشی که طی هفته اخیر داشت توانست در جدول پرفروش ترین بازیهای هفته بریتانیا مقام اول را کسب کند و Far Cry 5 را به رتبه دوم بفرستد. علاوه برآن این بازی توانست رکورد بیشترین فروش طی یک هفته را از آن خود کند. جالب است بدانید که پیش از این، این رکورد متعلق به نسخه پیشین این سری بازی یعنی God of War 3 بود که در سال 2010 برای PS3 منتشر شد. به نظر می رسد این هفته همه چیز به کام سونی و پلی استیشن است چرا که پس از Far Cry 5 و درمقام سوم نیز یک بازی انحصاری دیگر از سونی جای گرفته؛ Yakuza 6: The Song of Life. این بازی نیز در هفته اول فروش خود توانست به رکورد بیشترین فروش در طول یک هفته میان دیگر نسخه های منتشر شده از این سری دست پیدا کند.

در رتبه های دیگر این چارت همان بازیهای همیشگی را مشاهده می کنیم؛ FIFA 18 که در رتبه چهارم قرارگرفته و Mario Kart 8 نینتندو و Super Mario Odyssey که به ترتیب رتبه های بعدی را به خود اختصاص داده اند. لیست هر 10 بازی این چارت را در انتهای متن قرار داده ام و مشاهده خواهید کرد. ناگفته نماند که این رتبه بندی براساس نسخه های فیزیکی فروخته شده صورت گرفته و نسخه های دیجیتالی که از طریق اینترنت و به صورت دیتا در اختیار کاربران قرار گرفته لحاظ نشده است.

آخرین نسخه God of War که هفته گذشته منتشر شد توانست به یک رکورد قابل ملاحظه دیگر نیز دست پیدا کند؛ سایت Metacritic  امتیازی به این بازی انحصاری PS4 داد که تاکنون سابقه نداشته است. پیتر برون، منتقد سایت Gamespot نیز از لحظات خوبی را با این بازی سپری کرده و به آن 9 از 10 داده است. بخشی از توضیحات اورا در زیر مشاهده می کنید:

«می توان گفت از بسیاری جهات این نسخه نیز همانند سایر نسخه های این سری بازی است. بازی هیجانیِ بی نظیری است که هزینه هنگفتی صرف طراحی و ساختش شده. صحنه های درگیری دربازی به بهترین شکل ممکن طراحی شده اند و هرچه پیش می روید از آن خسته نمی شوید و شمارا پای سیستم نگه می دارد. اما چیزی که شمارا واقعا شگفت زده خواهد کرد داستان فوق العاده این نسخه جدید است. همانند کریتوس، خدای جنگ گذشته را به یاد می آورد و احساس می کند که باید با تمام توان روبه جلو و به سمت هدفی حرکت کند. هر نوآوری ای که در این نسخ لحاظ شده به زیبایی هرچه تمام تر جوابگو بوده و تاثیر بی نظیری روی کارکرد بازی گذاشته. کریتوس دیگر آن مرد بی رحم قابل پیش بینی که در نسخه های قبلی می دیدیم نیست. دیگر نمی توانیم این نسخه را یک بازی کلاسیک یا به بیانی دیگر از مد افتاده بخوانیم. با تغییراتی که در این نسخه حاصل شده، این سری بازی جان تازه ای گرفته و اطمینان دارم این نوید آینده ای خلاقانه تر را برای سونی می دهد.»

10 بازی اول چارت پرفروش ترینهای بریتانیا از قرار زیر است:

  1. God of War
  2. Far Cry 5
  3. Yakuza 6: The Song of Life
  4. FIFA 18
  5. Mario Kart 8 Deluxe
  6. Super Mario Odyssey
  7. Fallout 4
  8. PlayerUnknown's Battlegrounds
  9. The Legend of Zelda: Breath of the Wild
  10. Grand Theft Auto V

اطلاعات مختصری در رابطه با نسخه ­های پیشین برای دوستانی که علاقه ­مند هستند در ادامه متن خواهم داد: خدای جنگ یک سری بازی ویدئویی به سبک هیجانی و ماجرایی است که توسط شرکت سونی و بر اساس داستانهای اساطیری یونان ساخته شده‌است. اولین نسخه ازاین سری بازی در سال 2005 برای کنسول پلی استیشن و توسط شرکت کامپیوتری سونی منتشر شد. تا به حال هشت نسخه از این بازی عرضه شده‌است؛ چهار نسخه اصلی خدای جنگ ۴٬۳٬۲٬۱ و یک نسخه فرعی که توسط استودیوی سانتا مونیکای سونی ساخته شده‌اند، و بوسیله شرکت سونی برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۲ ،پلی‌استیشن ۳ و پلی‌استیشن ۴ منتشر شده‌اند. ردی ات داون ساخت نسخه‌های کنسول بازی دستی پلی‌استیشن همراه، شامل خدای جنگ: زنجیرهای المپ و خدای جنگ: روح اسپارتا را بر عهده داشته‌است.(سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...

نینتندو قیمت و تاریخ عرضه کنسول سوییچ را اعلام کرد

در

(سیارک) : نینتندو اعلام کرده کنسول جدیدش، 'نینتدو سوییچ ' را سوم مارس وارد بازار خواهد کرد.قیمت این کنسول در آمریکا ۳۰۰ دلار و در بریتانیا۲۸۰ پوند خواهد بود؛ قیمتی که از حد انتظار تحلیلگران و گیمرها بیشتر است.
این شرکت ژاپنی پس از استقبال کمی که از کنسول "وی یو" به عمل آمد و نتوانست موفقیت کنسول "وی" را تکرار کند، در شرایط نامساعدی به سر می‌برد.

نینتندو اکتبر سال گذشته اعلام کرد که دستگاه جدیدش نوعی کنسول دستی خواهد بود که می‌تواند به عنوان یک کنسول خانگی نیز عمل کند.سوییچ ظاهری شبیه به یک کامپیوتر تبلت دارد؛ به همراه کنترلرهای جوی کان (Joy Con) که به کناره‌هایش متصل می‌شوند.هنگام استفاده در خانه، این تبلت داخل یک داک که متصل به تلویزیون است، قرار می‌گیرد.گیم‌های این کنسول در قالب کارتریج‌های کوچک عرضه می‌شوند و از این بابت، حس و حالی شبیه به کنسول‌های قدیمی‌تر نینتندو را تداعی می‌کنند.
به گفته این شرکت، حدود ۸۰ گیم در دست ساخت بوده‌اند؛ از جمله یک "ماریو" جدید به نام "سوپر ماریو اودیسه" که قرار است اواخر ۲۰۱۷ عرضه شود.یکی از عناوین جدیدی که معرفی شد، یک بازی ورزشی بوکس به نام Arms است که قرار است بهار امسال عرضه شود.
واکنش‌ها در فضای آنلاین به جای قیمت خود کنسول، بیشتر متمرکز بر قیمت بالای ابزار جانبی این کنسول ‌است.قیمت یک پرو کنترلر (مشابه کنترلرهای پلی‌استیشن و اکس‌باکس) ۷۰ دلار، قیمت کنترلرهای اضافی جوی کان ۸۰ دلار و قیمت داک اتصال به تلویزیون ۹۰ دلار است.سایت گیمینگ پولیگون، آن قیمت‌ها را یک جوک بد توصیف می‌کند.در مقابل، تعدادی از طرفداران نینتندو، قیمت‌های اعلام شده را معقول و منصفانه می‌دانند.
جزئیات دیگری که جمعه اعلام شد از این قرار است:این کنسول ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی خواهد داشت که از طریق کارت MicroSD قابل گسترش است.هدف این است که گیمها 'ریجنال لاک ' نداشته باشند. به این معنا که گیم‌های این کنسول را فارغ از محل خریداری‌شان، می‌توان در هر نقطه‌ای از جهان بازی کرد.مالتی‌پلیر گیمینگ (آنلاین و چند نفره بازی کردن) در ابتدا مجانی است؛ ولی بعدها پولی.این کنسول یک اپلیکیشن موبایل نیز دارد که کارکردش ناظر بر جنبه‌های اجتماعی اعضای شبکه نینتندو خواهد بود.
به باور عده‌ای از تحلیلگران، در پی عدم موفقیت کنسول وی یو، این دستگاه آخرین تیر در ترکش برای نینتندو به منظور حفظ جایگاهش در بازار کنسول‌های خانگی است.آن کنسول، نتوانست از بابت فروش به پای PS4 و Xbox One برسد. هرچند که نینتندو از بابت فروش کنسول دستی سه‌بعدی خود،تری‌دی‌اس، موفقیت قابل توجهی به چنگ آورد.

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. (سیارک)  

نظرات

در ادامه بخوانید...

آپدیت 5 برای PS4

در

بالاخره آپدیت 5 برای همه منتشر شد و شما می توانید به آسانی آن را از طریق دستگاه انجام دهید.

از مهمترین تغییرات می توان به اصلا بخش دوستان، فالوو کردن همه، تغییرات در نسخه پرو و پخش DVD با کیفیت صدای بالا اشاره کرد.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

بهترین بازیهای پلی استیشن 10 مورد

در

(سیارک) از زمان معرفی و عرضه شدن کنسول جدید سونی، پلی استیشن 4، نزدیک به چهار سال می گذرد. از آن زمان تا کنون بازیهای بسیاری عرضه شده و انتخاب بهترینها بین این بازیها کار بسیار دشواری است. با اینحال کسانی هستند که تقریبا تمام این بازیها را انجام داده و حال با مشورت یکدیگر لیستی از بهترین این بازیها تهیه کرده اند. فرقی نمی کند این کنسول را داشته باشید یا هم اکنون در فکر خریدن آن هستید، لیستی که از این بازیها تهیه شده است شامل آنهاییست که  امتیاز 8 به بالا دریافت کرده اند و مطئمنا ارزش بازی کردن خواهند داشت. 

1- خدای جنگ با امتیاز 9 از 10 (God of War)

بخشی از نظر کسی که بازی را نقد کرده: «می توان گفت از بسیاری جهات این نسخه نیز همانند سایر نسخه های این سری بازی است. بازی هیجانیِ بی نظیری است که هزینه هنگفتی صرف طراحی و ساختش شده. صحنه های درگیری دربازی به بهترین شکل ممکن طراحی شده اند و هرچه پیش می روید از آن خسته نمی شوید و شمارا پای سیستم نگه می دارد. اما چیزی که شمارا واقعا شگفت زده خواهد کرد داستان فوق العاده این نسخه جدید است. همانند کریتوس، خدای جنگ گذشته را به یاد می آورد و احساس می کند که باید با تمام توان روبه جلو و به سمت هدفی حرکت کند. هر نوآوری ای که در این نسخ لحاظ شده به زیبایی هرچه تمام تر جوابگو بوده و تاثیر بی نظیری روی کارکرد بازی گذاشته. 

چارت پرفروش ترین بازیهای این هفته در بریتانیا 

2- Bloodborne با امتیاز 9 از 10

بخشی از نظر کسی که بازی را نقد کرده: «بهترین گنجهای بازی در شهر هارنام پیدا می شوند و در جنگلها و دریاچه های اطرافش. نمی دانم چگونه سازندگان بازی جرأت کردند در بازی ای که به صورت آنلاین هم انجام می شود، بهترین گنجهای خودرا در شهری از بازی بگذارند که در داستان اصلی بازی نیست و رفتن به آن اختیاری است. با این حال نتیجه خوبی عایدشان شد و به نظر می رسد از انجام اینکار برنامه ای داشته اند. من این بازی را در مدت زمان کمتری نسبت به Dark Souls II به پایان رساندم اما گنجهای بیشتری پیدا کردم. بله، در مرگ، زندگی و در خون، رستگاری نهفته است. بازی فوق العاده ای بود.»

3- Monster Hunter: World با امتیاز 8 از 10

بخشی از نظر کسی که بازی را نقد کرده: «سال گذشته که نام این نسخه بازی معرفی شد، حدس می زدم که باید نسبت به نسخه قبلی بهبود چشم گیری یافته باشد. همینطور هم بود. تنها در بخش داستان بازی پیشرفت نکرده است و درگیریها نیز بهبود یافته است. سیستم درگیری بازی در نسخه پیشین برای تازه کارها کمی پیچیده بود اما در این نسخه پیشرفت چشم گیری داشته است.

4- Celeste با امتیاز 9 از 10

بخشی از نظر کسی که بازی را نقد کرده: «زمانی که بازی را تمام کردم، احساس می کردم کتاب رمان خوانده ام. داستان بازی فوق العاده بود و در تمام لحظات می شد با شخصیت داستان بازی همزادپنداری کرد. زمانی که اتفاق ناخوشایندی رخ می داد احساس ترحم و زمانی که خوشحال بود احساس شعف به من می داد. برای بازی ای که هدف شخصیت اصلی آن بالا رفتن از یک کوه است بیش از حد انتظار من بود.

5-  What Remains of Edith Finch با امتیاز 9 از 10

بخشی از نظر کسی که بازی را نقد کرده: «می توان با یک تراژدی سطح پایین احساس همدردی مردم را برانگیخت اما داستان این بازی بااینکه در قالب تراژدی ریخته شده بود من را شگفت زده کرد. در نسخه قبل این بازی می شد احساست بد و خوبی را طول بازی تجربه کرد و درنهایت تعادلی بین این دو وجود داشت. اما اینبار داستان فرق می کرد. یک تراژدی تمام عیار که من درس مهمی از آن گرفتم؛ اینکه باید با علم به بودن مشکلات فراوان در مسیر انسان، شجاع بود و پا پس نکشید. باید به مسیر ادامه داد.

6- Wolfenstein II: The New Colossus با امتیاز 9 از 10

بخشی از نظر کسی که بازی را نقد کرده: «در این بازی هیچگاه مقصود خود از جنگیدن را فراموش نخواهید کرد. خشونت نازی هارا در همه جای بازی می توان لمس کرد. در خرابه هایی که از منهتن باقی مانده و در مشکلات روانی ای که برای اسیران پیش آمده است. یک لحظه هم نمی توان ظلم و ستم رژیم رایش را دربازی نادیده گرفت و مدام با اتفاقاتی که می افتد در جریان بازی تنش خواهید داشت. این بازی به شما انگیزه می دهد که در هر نبرد بخواهید پیروز باشید و بر ظلم غلبه کنید.»(سیارک)

7- Sonic Mania با امتیاز 9 از 10

بخشی از نظر کسی که بازی را نقد کرده: «طراحی بازی خلاقانه و بسیار هوشمندانه انجام شده است. این بازی که از سیستم کلاسیک دو بعدی استفاده کرده به خوبی توانسته قابلیتهای این سیستم را نشان دهد و نسبت به نسخه های قبلی پیشرفت چشم گیری داشته است. به نظرم بهترین نسخه از این سری بازی ها بوده است.»

8- Stardew Valley با امتیاز 9 از 10

بخشی از نظر کسی که بازی را نقد کرده: «در نگاه اول به نظر می رسد این بازی تنها در رابطه با کاشتن محصولات در مزرعه و رسیدگی به آنها باید. اما گیمرهای کنجکاوتر تجربه های متفاوت تری از این بازی به دست خواهند آورد و به سرعت متوجه خواهند شد که بازی تنها درباره کاشت و برداشت محصول نیست و کارهای دیگری نیز می توان کرد. کارهایی از قبیل جستجو درمعدن و ماهی گیری. حتی در بازی می توان عاشق شد و اینگونه تجربه ها نیز جالب خواهد بود. درکل به نظرم بازی فوق العاده ای آمد.»

9- Resident Evil 7: Biohazard با امتیاز 8 از 10

بخشی از نظر کسی که بازی را نقد کرده: «زمانی که به مرحله آخر رسیدم واقعا دوست داشتم بازی تمام شود. تجربه خوبی بود. پس از پایان بازی واقعا با تمام وجود احساس می کردم که مسیری پر از ترس و وحشت را به پایان رسانده ام. شاید تنها مشکل بازی درگیری با باسهای (غول) بازی باشد. با این حال به نظرم با این نسخه از این سری بازی کپکام به همان جانر کلاسیک ترس و وحشت خود برگشته و در این امر موفق بوده است.»

10- Overwatch با امتیاز 9 از 10

بخشی از نظر کسی که بازی را نقد کرده: «در طول بازی موقعیتهای زیادی پیش خواهد آمد که غافلگیر خواهید شد. رمزو رازهای زیادی در بازی وجود دارد که به مرور و با گشتن و گشتن به آنها پی خواهید برد. به نظرم این بازی شوتر ایده های خلاقانه و زیبایی دارد و به خوبی آنهارا با هم ترکیب کرده و داستان بازی را به وجود آورده است.»

11- Titanfall 2 با امتیاز 9 از 10

بخشی از نظر کسی که بازی را نقد کرده: «بازی نسبت به نسخه قبلی که در سال 2013 منتشر شد، پیشرفت چشم گیری داشته و به هیچ وجه قابل مقایسه با آن نیست. گیم پلی و داستان بازی به خوبی از آب درآمده اند و می توان گفت که بازی منحصر به فردی است.»

12- Dishonored 2 با امتیاز 8 از 10

بخشی از نظر کسی که بازی را نقد کرده: «هر وقت به من میان اکشن و مخفی کاری انتخابی داده شود من دومی را انتخاب می کنم. عاشق تنشی هستم که در مخفی کاری وجود دارد. اینکه باید حواستان به همه جا باشد که کسی شمارا نبیند. و درنهایت زمانی که موفق به انجام ماموریتتان می شوید، احساس بی نظیری خواهید داشت. این بازی به عقیده من در این امر بسیار موفق بوده؛ باکارهایی که در طول بازی می کنید، مثل مخفی کردن جنازه ها و نگاه کردن از سوراخ قفل درها، به خوبی این تنش احساس خواهد شد. درکنار این گیم پلی بازی به کلی نیز خوب بود و از بازی لذت بردم.»(سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...

20 بهترین بازی در 2018 بخش دوم

در

 

بازی God of War

بازی God of War

God of War (خدای جنگ)

نسخه جدیدی که از سری بهترین بازی های فوق العاده محبوب انحصاری پلی استیشن و سونی، خدای جنگ، منتشر شده است، فضایی بسیار متفاوت از قسمت های پیشین را مقابل بازیکنان قرار می دهد. این قسمت جدید از بازی 2018 از داستانی بسیار عمیق تر و زیبا تر بهره می گیرد، قابلیت ها و سبک بازی در درگیری ها و نبرد ها دچار تغییراتی شده و بهتر شده است و نیز قرمان اصلی این سری گیم، کریتوس، در قسمت جدید سن و سال بیشتری پیدا کرده که این نکته نیز می تواند خود به جذابیت های قسمت جدید بیفزاید و برای طرفداران بسیار هیجان انگیز باشد.

داستان بازی در سال ها پس از زمانی جریان دارد که خدایان المپیا از بین رفته اند و در داستان گیم کریتوس با پسر اش آترئوس در دنیای خشونت باری روزگار می گذراند که خداوندگاران نورس بر آن احاطه دارند. او در ابتدا در آرامش در کنار فرزند اش زندگی می کند، اما زمانی که نقش داشتن او در از میان بردن خدایان المپیا آشکار می شود، خداوندگاران نورس نقشه ای برای کشتن او طرح ریزی می کنند و این مسئله باعث می شود تا کریتوس تمامی تلاش خود را متوجه بقای خود و فرزند اش، آترئوس کند.

بدون شک خدای جنگ به عنوان هیجان انگیز ترین بازی ای شناخته می شود که در سال 2018 توسط شرکت سونی منتشر شده است؛ کارگردانی بازی نیز دوباره به کوری بارلاگ، کارگردان قسمت دوم این بازی سپرده شده است که می تواند داستان و روند پیش رفتن آن را بیش از پیش جذابیت بخشد.

 

 

بازی The Inpatient

بازی The Inpatient

The Inpatient (بیمار بستری)

بیمار بستری نام عنوان دیگری است که پلی استیشن و سونی در پس نام آن قرار گرفته اند و بنا به اطلاعات به دست رسیده از دو جنبه تجربه منحصر به فرد و هیجان انگیزی برای بازیکنان به ارمغان خواهد آورد:

اول این که بازی به طور انحصاری برای بازی به وسیله عینک واقعیت مجازی پلی استیشن طراحی شده است (Virtual Reality) و هدف اصلی از ساخت آن، وارد کردن ترس و وحشت به ضمیر ناخود آگاه بازیکنان است؛ داستان بازی به گونه ای است که با استفاده از عوامل روان شناسانه ترس را بر ذهن بازیکنان مستولی خواهد کرد و قابلیت جدید به کار گرفته شده صدای بینورال (به انگلیسی binaural: به تکنولوژی جدید انتقال امواج صدا به طور جدا گانه به هر یک از گوش ها است)

در بازی، این ترس را دو چندان خواهد کرد و بازیکن با وارد شدن به فضای بازی باید با عمیق ترین ترس های خود رو به رو شود. و اما نکته دیگری که این بازی را بیش از پیش هیجان انگیز می کند این است که به گونه ای دنباله ای بر بازی ژانر وحشت «Until Dawn (تا سپیده دم)» به شمار می رود که در سال 2015 روانه بازار شد و بازخورد بسیار خوبی در میان بازیکنان و منتقدان داشت؛ نویسندگان و کارگردان بازی «بیمار بستری» نیز همان هایی هستند که ساخت و تولید «تا سپیده دم» را به عهده داشتند.

داستان بازی روایت گر اتفاقاتی است که شصت سال پیش از نسخه سال 2015 رخ داده است و در آن زمان بازیکن کنترل بیماری در آسایشگاه را به عهده خواهد گرفت که باید تلاش کند تا حافظه و خاطرات از دست رفته خود را باز یابد. شناخت صدا های مختلف در بازی و نیز انتخاب هایی که بازیکن می کند، تأثیر مستقیمی بر چگونگی ارتباط شخصیت اصلی بازی با دیگر ساکنان آسایشگاه روانی خواهد داشت و پایان بازی بسته به تصمیمات بازیکن متفاوت خواهد بود.

ژانویه ماهی نیست که در آن انتظار انتشار بازی های زیادی در ژانر وحشت داشته باشیم، با این وجود، این گونه به نظر می رسد که «بیمار بستری» به تنهایی قادر خواهد بود بار لازم برای ترساندن بازیکنان را به دوش بکشد.

 

 

بازی Kingdom Hearts 3

بازی Kingdom Hearts III

Kingdom Hearts III (قلب های پادشاهی 3)

بسیاری به قدری از انتشار قسمت جدید این سری بازی محبوب در سال جاری هیجان زده اند که نمی دانند برای بیان دلایل هیجان خود از کجا شروع کنند. شاید بتوان گفت که بیش از هر چیز دیگری فاصله زمانی سیزده ساله ای است که میان این قسمت جدید با قسمت قبلی بازی دارد و این همه زمان مدت کمی برای انتظار کشیدن نیست.

شاید آخرین تریلر بازی سبب این بر انگیخته شدن هیجان باشد؛ تریلری که در آن می توان فضای انیمیشن «داستان اسباب بازی (Toy Story)» را در قسمت جدید بازی مشاهده کرد؛ به این معنی که برای نخستین بار این سری بازی بر اساس انیمیشنی از پیکسار ساخته خواهد شد.

و البته نکته دیگری هم که خبر خوشحال کننده ای برای دارندگان کنسول ایکس باکس به شمار می رود این است که این قسمت از بازی برای نخستین بار برای کنسول ایکس باکس نیز عرضه خواهد شد و این توانایی را خواهد داشت تا بازیکنان بسیار دیگری را به سمت دنیای فرح بخش و هیجان انگیز خود بکشاند.

صرف نظر از این که چه دلایلی برای انتظار بی حد و حصر بازیکنان برای انتشار این بازی بیاوریم، «قلب های پادشاهی 3» که استودیوی دارک سیکر (Dark Seeker) ساخت آن را به عهده گرفته است، بازیکنان را وارد فضای مبارزه ای منحصر به فرد خود خواهد کرد و داستان و شخصیت های بسیاری در این قسمت از بازی خواهیم دید که اشاره هایی به دو قسمت پیشین در آن ها خواهد بود.

علاوه بر این نو آوری ها و خلاقیت های تازه ای در بازی به کار گرفته شده که بازیکن را با دنیای جدیدی آشنا خواهد کرد؛ نا گفته نماند که قدرت های قابل استفاده در بازی بر اساس جذابیت های پر طرفدار پارک دیزنی در دنیای واقعی طراحی شده اند. به ندرت می توان بازی ای را یافت که بتواند برای یک دهه در خاطر طرفداران اش باقی مانده و انتظار قسمت جدیدی از آن را داشته باشند، با این وجود، این گونه به نظر می رسد که قرار است در سال جاری طرفداران این سری بازی محبوب از نتیجه نبرد تاریکی و روشنایی آگاه شوند.

 

بازی Monster Hunter World

بازی Monster Hunter World

Monster Hunter World (دنیای شکارچی هیولا)

تا کنون چند قسمت از این بازی بر روی کنسول نینتندو 3DS عرضه شده است و باز خورد فوق العاده ای در میان هوادران و منتقدین داشته است و کیفیت بازی به قدری خوب بوده است که توانسته بازیکنان بسیاری را به سمت این سبک به خصوص از بازی های ویدئویی جذب کند.

با این حال، این موفقیت فوق العاده نتوانسته سازندگان بازی را به اندازه کافی راضی کند و آن ها قصد دارند توانایی های خود را بیش از پیش به رخ بکشند. نسخه جدید بازی «دنیای شکارچی هیولا» قرار است بر روی کنسول های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و نیز کامپیوتر های شخصی عرضه شود و مطمئنا با قابلیت هایی که این کنسول ها و کامپیوتر های شخصی از لحاظ سخت افزاری دارند.

بازی فوق العاده بهتر به نظر خواهد رسید و اصلاحاتی که در سبک گیم پلی آن انجام شده مطمئنا نتیجه بخش خواهد بود. علاوه بر این بخش چند نفره ای برای بازی در نظر گرفته شده است که می تواند بازی را بیش از هر زمان دیگری بر سر زبان ها بیندازد.

برای نخستین بار در تاریخ این سری بازی قادر خواهید بود در شکار هیولا توسط دیگر بازیکنان دخالت کنید؛ به این معنی که می توانید به دوستان خود در این راه کمک برسانید (و یا این که از دوستان خود در این راه کمک بگیرید) و دیگر نیازی نیست که دشواری های نسخه های پیشین در این مسیر را تحمل کنید.

علاوه بر این مکان تمرین و آماده سازی ای نیز در این نسخه از بازی در نظر گرفته شده است که در آن می توانید به سادگی اسلحه ها و استراتژی های جدید خود را پیش از آن که در مقابل هیولا های بازی به کار گیرید، مورد آزمایش قرار داده و خطا های موجود در کارکرد آن ها را برطرف کنید.

بخش چند نفره بازی محدود به نقاط مختلفی از کره زمین نخواهد بود و از جای جای جهان بازیکنان قادر خواهند بود تا در کنار یکدیگر به شکار هیولا بپردازند.

با تمام این تفاسیر این نکته را هم باید به خاطر داشت که این بخش چند نفره چیزی از چالش ها و دشواری هیجان انگیز بازی نخواهد کاست و هنوز هم تجربه منحصر به فرد انجام این سری بازی برای بازیکنان وجود خواهد داشت، همان گونه که عناوین محبوبی چون Dark Souls و Bloodborne نشان می دهند.

بازیکنان بسیاری به دنبال داشتن تجربه ای چالش بر انگیز و دشوار هستند (البته تا زمانی که این چالش و دشواری جوایز و نتیجه ای برای شان به ارمغان بیاورد). در پایان می توان به جرأت گفت که بازی کنانی که برای نخستین بار با این نسخه جدید برای تجربه بازی اقدام خواهند کرد، مطمئنا خواهند یافت چه چیز منحصر به فردی در این سری بازی محبوب وجود دارد که توانسته است هواداران بسیاری را شیفته خود کند.

در سیارک بخوانیم:

 

 

بازی Revenant Kingdom

بازی نی نو کانی 2: بازگشت

Ni no Kuni II: Revenant Kingdom (نی نو کانی 2: بازگشت پادشاهی)

قسمت پیشین بازی، «نی نو کانی: خشم جادوگر سفید» نام داشت و با بازخورد بسیار خوبی که در میان هواداران و منتقدین با آن رو به رو شد، تعجبی نداشت که در سال 2016 شاهد پرده برداری از قسمت جدید این بازی بودیم و در آن سال بیشتر خبر ها در خصوص پلی استیشن حول محور قسمت جدید این بازی بود.

قسمت اول بازی داستانی بسیار گیرا و جذاب داشت، درگیری ها به خوبی طراحی شده بودند و صحنه های سینمایی به کار گرفته شده در بازی نیز فوق العاده بودند و تمامی این مسائل در کنار یکدیگر توانستند تجربه ای دل پذیر برای بازیکنان به ارمغان بیاورد.

تمرکز اصلی سازندگان بازی بازگشت پادشاهی بر آن بوده است تا جذابیت و گیرایی گیم پلی قسمت پیشین در این قسمت جدید نیز باقی مانده و در کنار آن خلاقیت های تازه به کار گرفته شده در آن نیز مشهود باشد.

نکته ای که بیش از هر چیز دیگری در خصوص این قسمت جدید بازی توجهات را به خود جلب کرده است، قابلیت های جدیدی است که به سیستم در گیری های بازی افزوده شده است و مشخصا بازیکنان در این قسمت درگیری های نفس گیر تر و جذاب تری را تجربه خواهند کرد. به این مطلب، این نکته را هم باید افزود که قابلیت های جدیدی برای قهرمانان بازی در نظر گرفته شده است که به هر یک قدرت های منحصر به فردی خواهد داد.

این بار استودیوی بازی سازی Ghibli نقشی در ساخت بازی نخواهد داشت و تنها طراح شخصیت های بازی های این استودیو، یوشیوکی موموز، در ساخت و طراحی بازی وظیفه ای به عهده خواهد داشت. نکته جالب توجه تر و هیجان انگیز تر هم این که جوئی هیسایشی به وظیفه ساخت موسیقی های بازی را به عهده خواهد داشت. بنا بر این می توان گفت که حال و هوای ساخت بازی ها توسط استودیوی Ghibli تا حدود زیادی در این بازی وجود خواهد داشت.

 

 

بازی Pillars of Eternity 2

بازی ارکان جاودانگی 2: آتش مرده

Pillars of Eternity II: Deadfire (ارکان جاودانگی 2: آتش مرده)

سال 2017، برای طرفدران سبک بازی نقش آفرینی به خصوصی که در عناوینی چون «دروازه بالدور (Baldur’s Gate)» مشاهده می شود، سال منحصر به فرد و بسیار خوبی بود. « بازی الهیات: گناه نخستین 2 (Divinity: Original Sin II)» از سایت گیم اسپات امتیاز فوق العاده ده از ده را دریافت کرد

و با موفقیت فوق العاده ای که کسب کرد ارکان جاودانگی 2 تنها به نیمی از یک روز کامل احتیاج داشت تا سرمایه کامل و لازم برای ساخت اش فراهم شود و روند ساخت اش آغاز شود. در این بازی که قرار است در سال جاری روانه بازار شود، سازندگان آن قول شهر هایی زنده تر از همیشه را داده اند

و نیز این که بازیکنان آزادی عمل بسیار بیشتری برای گشت و گذار در مکان های بازی خواهند داشت. علاوه بر آزادی عملی که در اختیار بازیکنان قرار می گیرد و انتخاب های گسترده ای که در دنیای بازی در اختیار شان قرار خواهد گرفت (انتخاب هایی که بر داستان بازی تأثیر گذار خواهد بود و سرنوشت شخصیت ها را مشخص خواهد کرد) سیستم جدیدی در بازی به کار بسته شده است که به واسطه آن بازیکنان قادر خواهند بود قابلیت های نژاد های مختلف بازی را تا حدودی با یکدیگر ترکیب کرده و نژدای منحصر به فرد برای شخصیت خود شکل دهند

و به این صورت قادر خواهند بود داستان و سبک بازی را به گونه ای شخصی سازی کنند. با این حال اما نکته ای که بیش از هر چیز دیگری طرفدران بازی را هیجان زده کرده است، سیستم ساخت لوکیشن ها و موقعیت های مختلف در بازی است.

در سال 2015 نقد های بسیار خوب و قابل توجهی بر قسمت پیشین و نخستین این بازی عنوان شد؛ نقد هایی که غالبا بازی را «دنیایی منحصر به فرد و خیالی» نامید اند و علاوه بر این سیستم های درگیری در بازی نیز نظرات بسیاری را به خود جلب کرد و بازیکنان و منتقدین بر این باور بودند که درگیری ها به گونه ای طراحی شده است که به هیچ عنوان بازی خسته کننده نشده و هیجان در سراسر بازی حفظ می شود.

حال با علم به این که استودیوی بازی سازی Obsidian بنا به آن دارد که ایده های کلی به کار گرفته شده در قسمت پیشین را نگاه داشته و تنها اقدام به گسترش و توسعه آن ها کند و خلاقیت ها و ابتکار های تازه خود را در معرض نمایش طرفداران اش قرار دهد، به احتمال بسیار زیاد می توان انتظار موفقیت بی نظیر دیگری برای این نسخه متصور بود.

 این مقاله ادامه دارد...

تاریخ انتشار بازی روح سوشیما Ghost of Tsushima

 اطلاعات جدید در باره Red Dead Redemption 2

دموی قابل بازی سکیرو: سایه ها دو بار می میرند در نمایشگاه گیمز کام 2018

بهترین بازی ها که در سال 2018 عرضه خواهند شد بخش اول

نقد و بررسی Pro Evolution Soccer 2019

نظرات

در ادامه بخوانید...

مشخصات PS5 پلی استیشن 5

در

پایان نسل فعلی کنسول های بازی نزدیک است، سونی اسب جنگی جدید خود را در برابر Xbox Scarlett روانه بازار خواهد کرد. PlayStation 5 قابلیت رقابت با بهترین کامپیوترهای بازی را خواهد داشت. البته ممکن است هدست واقعیت مجازی بی سیم نیز همراه PS5 ارائه شود.

 

سونی که در نمایشگاه E3 2019 لس آنجلس شرکت نکرده بود در مصاحبه اختصاصی اعلام کرد. معماری PS5 مانند نسخه قبلی آن است و بازیکنان باید انتظار جهش زیادی نسبت به PS4 را داشته باشند. قیمت PS5، زمان انتشار و جزئیات بیشتر در هاله ای از ابهام است.

 

PS4 در جنگ کنسول ها پیروز شد، پلی استیشن 4 با فروش 96.8 میلیون دستگاه تقریبا نصف بازار را در اختیار دارد. بازی ابری اسلحه جدید Xbox است. باتوجه به قدرت بالای پردازش ابری دیتاسنترهای میکروسافت، این شرکت می تواند به راحتی با Google Stadia و آمازون رقابت کند، سونی هنوز چیز خاصی رو نکرده است و احتمالا قصد دارد قدرت بازی را همچنان روی میز بازیکن حفظ کند.

 

زمان انتشار PS5

نزدیکترین زمان قابل پیش بینی برای انتشار کنسول پلی استیشن 5، می 2020 مصادف با خرداد 99 است. گیمر ها هنوز یک سال دیگر باید صبر کنند.

 

قیمت PS5

سونی هیچ اطلاعاتی از قیمت محصول تا لحظه آخر منتشر نخواهد کرد. بدلیل سخت افزار بسیار قدرتمند PS5 احتمالا قیمت آن چیزی بین 399 دلار تا 499 دلار باشد. حدودا 7 میلیون تومان که در مقایسه با PS4 Pro که با قیمت 5 میلیون به فروش میرسد گران تر است.

 

دسته جدید PS5

مانند همه کنسول های سونی، پلی استیشن جدید با دسته جدید عرضه خواهد شد. دسته PS5 به نام DualShock 5 خواهد بود. احتمالا دسته جدید به نوعی دوربین نیز مجهز باشد که رفتار PSVR را نظارت کند.

 

سخت افزار PS5

در مورد سخت افزار پلی استیشن 5 برخی اطلاعات تایید شده وجود دارد و بیشتر اطلاعات حدس و گمان است. پلی استیشن 5 به هارد دیسک SSD مجهز است. داشتن دیسک سخت SSD به معنای کاهش زمان بارگیری بازی است و احتمالا دستگاه به سرعت روشن و خاموش خواهد شد. دیسک SSD در برابر آسیب های فیزیکی مقاومتر هستند.

پردازنده گرافیکی PS5 از سیستم ray tracing پشتیبانی می کند. این سیستم پیش نیاز واقعیت مجازی جدید است. PS5 از سیستم 8K نیز پشتیبانی می کند که در تصویر با کیفیتی در تلویزیون های جدید خواهد داشت.

برخی اطلاعات تایید نشده نیز درباره حافظه 24 گیگابایتی GDDR6 و 4 گیگابایت DDR4 برای سیستم عامل و هارد دیسک 2 ترابایتی نیز منتشر شده است.

 

در نهایت قرار است PS5 از تمامی بازی های PS4 نیز پشتیبانی کند.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

PS4 یا Xbox One: کدام بهتر است؟

در

سونی پلی استیشن 4 با فروش 22 میلیون دستگاه یا امکان بازی های قدیمی روی Xbox One میکروسافت


2 سال بعد از ارائه کنسول های بازی جدید، سونی ثابت کرد که پیشرو نسل جدید بازیهای گرافیکی است. به ازای هر 2 دستگاه پلی استیشن 4 فقط 1 دستگاه Xbox One فروش رفته است. 22.3 میلیون دستگاه در برابر 12.8
چه کسی به آمار اهمیت می دهید؟ شما با خرید Xbox One می توانید تمام بازی های Xbox 360 را بازی کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...