جواهرات ملکه انگلیس

در
آیا می دانستید ملکه الیزابت علاوه بر عنوان، می تواند جواهرات بی نهایت زیبا و قیمتی خود را به ارث بگذارد؟ بعضی از این جواهرات به او به ارث رسیده اند، بعضی دیگر سفارشی برای  او ساخته شده اند و بعضی توسط اشخاصی هدیه شده اند. در هر صورت، هر یک از این جواهرات داستان جداگانه ای دارد که بسیاری مایل به شنیدن آن هستند.
ملکه الیزابت در تاج امپراتوری کشور. | عکس
 
در 1 ژانویه 1967، ملکه الیزابت با یک تاج امپراطوری با گردنبند الماس لوکس، که برای اولین بار در سال 1937 در زمان  پادشاهی جورج ششم ساخته شد، با 2868 الماس در قاب نقره و سنگ های رنگی در قاب طلای تزئین شده، از جمله  یازده قطعه زمرد و تقریبا صد مروارید ظاهر شد.
ملکه الیزابت  30 مه 1977.  |  چند سال بعد.
ملکه الیزابت در تاریخ 22 مه 1978.  |  عکس
 
1978 نیز یک استثناء نبود، اما همه به این دلیل که در 22 مه ملکه الیزابت با الماس و مرواریدی به نام ولادیمیر تیرا به نمایش درآمد: جواهری با تاریخ غنی و ریشه های روسی بلافاصله توجه مردم را جلب کرد. و این تعجب آور نیست، زیرا این جواهرات لوکس، اما در عین حال تیزهوشان ظریف و تصفیه شده در سال 1921 توسط ملکه ماریا خریداری شد، که آن را از دختر بزرگ دوشس ولادیمیر خریداری کرده بود. در نهایت، این جواهرات به نوه ملکه ماریا، ملکه الیزابت منتقل شد، و در حال حاضر یکی از موارد مورد علاقه او در میان جواهرات گرانبهای دیگر است.
ملکه الیزابت. | شاهزاده دیانا | عکس
 
این گردنبند مروارید چهار ردیف لوکس با آویز الماس برای ملکه توسط دولت ژاپن در اوایل دهه هشتاد ساخته شد. اما ارزش توجه به این واقعیت است که این دکوراسیون نه تنها در الیزابت در ماه نوامبر سال 1983 دیده شد، بلکه پس از مدتی بر گردن شاهزاده دیانا.
ملکه الیزابت و یکی از جواهرات مورد علاقه او
 
ملکه در مجموعه لوکس ویکتوریا، 1992.
 
در ژوئن سال 1992، الیزابت با یک گردنبند شیک و گوشواره، که به عنوان مجموعه ای از وایکانی ها از سنگ های قیمتی و الماس ، در سال 1850 ساخته شده بود که  توسط پدرش King George VI برای عروسی به او اهدا شد.
ملکه الیزابت در مارس 1989.  | الماس Cullinan V Heart افسانه ای.
 
الماس Cullinan V Heart، با وزن 19قیراط، در ابتدا مخصوص ملکه ماریا در سال 1911 ساخته شد. اما در مارس 1989، این دکوراسیون اصلی در سینه ملکه الیزابت دیده شد.
ملکه الیزابت در تاج الماس، نوامبر 2002.
 
تاج الماس ملکه، که او در نوامبر 2002 پوشیده بود، در سال 1820 برای پادشاه جورج IV، عموی ملکه ویکتوریا ساخته شد.
ملکه الیزابت و سنجاق سینه افسانه ای او
 
این سنجاق سینه از طلای زرد، rubies و الماس ساخته شده است، مورد علاقه ملکه است، زیرا او توسط شوهرش، پرنس فیلیپ در سال 1966 به او ارائه شده است.
سنجاق سینه "سبد گل".
 
اینسنجاق سینه جذاب به شکل یک گلدان با گلها تزئین شده با سنگهای قیمتی توسط والدینش پس از تولد شاهزاده چارلز در سال 1948 به ملکه الیزابت ارائه شد.
این گردنبند مروارید سه ردیف مورد علاقه ملکه است.
 
ظاهرا این گردنبند مروارید سه ردیفه مورد علاقه ملکه است، زیرا او اغلب از آن استفاده می کند. شاید این هدیه ای برای الیزابت از پدرش، پادشاه جرج VI باشد، به این ترتیب او از آن جدا نمی شود و یا به این دلیل که زیبا و ساده است و  می تواند با بسیاری از جواهرات دیگر ست شود.
ملکه الیزابت با سرویس روسی لوکس، ژوئن 1990.
 
اما در 25 ژوئن 1990، در مهمانی دولت در ایسلند، ملکه سرویس روسی لوکس خود را استفاده کرد، این سرویس را در عروسی خود با پرنس فیلیپ در سال 1947 استفاده کرده بود .
ملکه الیزابت در مارس 1985.
 
این مجموعه شگفت انگیز، در ابتدا، متعلق به مادر ملکه ویکتوریا، دوشس کنت، و پس از آن توسط الیزابت در مارس 1985 استفاده شد، به ارث رسیده است.
ملکه الیزابت در اکتبر 1986.
 
در اکتبر 1986، ملکه الیزابت با جواهراتی دیگر و به همان اندازه لوکس ظاهر شد که شامل یک گردنبند و یک جفت گوشواره، تزئین شده با الماس و آکواامارین بود که توسط مردم برزیل برای عروسی او هدیه شده بود. اما چهار سال بعد، او "تاج"  این سرویس را  سفارش داد. 
الیزابت در سفر خود به آلمان در تاریخ 24 ژوئن 2015.
 
در طول سفر رسمی الیزابت به آلمان در روز 24 ژوئن 2015، او یک گردنبند یاقوت را که توسط  پرنس آلبرت برای ملکه ویکتوریا ساخته شد، رونمایی کرد. این دکوراسیون واقعا زرق و برق دار بخشی از مجموعه مادر ملکه تا زمان مرگ وی در سال 2002 بود.
الیزابت در اکتبر 1989
اکتبر 1989، الیزابت یک بار دیگر با جواهرات خیره کننده ظاهر شد. این بار گردنبند زمرد، گوشواره ​​و سنجاق سینه

نظرات

در ادامه بخوانید...

آیا می دانستید؟ حقایق جالب و باور نکردنی بخش سوم

در

آب سرد از قدرت پاک کنندگی آب گرم بهره مند است

به واسطه ترکیبات و مواد به خصوصی که در پاک کننده های امروزی مورد استفاده قرار می گیرد، صرف نظر از این که برای شستن لباس های خود از آب گرم استفاده کنید یا آب سرد، قدرت پاک کنندگی هر دو برابر خواهد بود و تفاوت چندانی میان استفاده از این دو وجود ندارد. این در حالی است که با در نظر گرفتن جنبه دیگری می توان به این نتیجه رسیده که تفاوتی عمده میان استفاده از آب گرم با استفاده از آب سرد وجود دارد: در حقیقت به هنگامی که از آب گرم برای شستشوی لباس های خود بهره می گیریم از انرژی بسیار بیشتری در مقایسه با استفاده از آب سرد بهره می گیریم (انرژی مورد استفاده برای هر بار شستشوی لباس ها با آب گرم در ماشین لباسشویی تا هفتاد و پنج درصد بیشتر از انرژی مورد نیاز به هنگام شستن لباس ها با آب سرد است).

آیا می دانستید؟ حقایق جالب و باور نکردنی بخش دوم 

آیا می دانستید؟ حقایقی جالب و باور نکردنی بخش اول 

تاریخ مصرفی که بر روی قوطی های پلاستیکی حاوی آب معدنی مشاهده می شود، مربوط به خود بطری است و به آب موجود در آن ارتباطی ندارد

البته این نکته را نباید فراموش کرد که پس از گذشتن تاریخ انقضای پلاستیک مورد استفاده در ساخت بطری حاوی آب معدنی، ممکن است ترکیبات و مواد مضری که در آن شکل گرفته اند به مرور زمان به آب محتوی بطری نیز راه پیدا کند و به همین خاطر است که توصیه می شود از قوطی های تاریخ مصرف گذشته استفاده نشود.

ملکه الیزابت از نشستن بر روی تخت آهنین خود داری کرد

پس از آن که سریال «بازی تاج و تخت» سر و صدای زیادی به راه انداخت و هواداران بسیار زیادی در نقاط مختلف دنیا پیدا کرد، ملکه الیزابت تصمیم بر آن گرفت که از لوکیشن و محل فیلم برداری این سریال محبوب که در آن زمان در شمال ایرلند بود بازدید کند؛ نکته جالب توجه در خصوص بازدید ملکه الیزابت این بود که به هنگامی که از او در خواست شد بر روی تخت آهنین بنشیند، از انجام این کار امتناع ورزید و علت این کارش را دلایل و مرزهایی دانست که باید نگاه دارد. دیوید بنیوف در مصاحبه ای در این خصوص عنوان کرد: «این گونه به نظر می رسید که ملکه انگلستان اجازه نشستن بر تختی خارج از محدوده و مرز های کشور خود را نداشت... این یکی از قوانین محرمانه ای است که برای افرادی با سمت های به خصوص این چنینی وجود دارد و ما تا آن زمان در این خصوص اطلاعی نداشتیم و راستش را بخواهید پس از این اتفاق بسیاری از ما متعجب شده بودیم.».

کوهنوردی یک کیف پول بسیار قدیمی پیدا کرده و آن را به صاحب اش باز گرداند

ریکاردو پینا، نام کوهنوردی است که در حال بالا رفتن از کوه یخی در منطقه آندس کیف پولی پیدا کرد. پس از بررسی های اولیه مشخص شد که کیف پول متعلق به یک بازیکن راگبی بوده است که در سال 1972، جزئی از مسافران پرواز 571 بوده است (پروازی که با سقوط هواپیما همراه شد و از تمامی سرنشینان حاضر در هواپیما تنها شانزده نفر جان سالم به در بردند). نکته جالب توجه در خصوص این اتفاق این بود که کیف پول پیدا شده متعلق به یکی از آن شانزده تنی بود که از حادثه سقوط هواپیما جان سالم به در برده بودند. ریکاردو پینا نیز با انجام تحقیقاتی محل زندگی این فرد را پیدا کرده و در حالی که نزدیک به سه دهه از گم شدن کیف پول اش می گذشت، آن را به صاحب اصلی اش باز گرداند.

میانگین قد مردم کره جنوبی چهار سانتیمتر بلند تر از میانگین قد مردم کره شمالی است

محققی از دانشگاه سونگ کیونک وان واقع در سئول تحقیقات جامعی در این خصوص انجام داد و نتایج تحقیقات اش حاکی از آن بود که به طور میانگین، مردم کره شمالی از لحاظ قدی چهار سانتیمتر کوتاه تر از مردم کره جنوبی هستند؛ این محقق بر این باور است که تغذیه نا مناسب، شرایط بد اقتصادی، رکود بازار و کمبود قابل ملاحظه مهاجرت به کره شمالی، از جمله دلایلی هستند که سبب شده اند مردم کره شمالی به مرور قد شان کوتاه تر شود.

در روز پنجم جولای، مکان هایی که محل نگه داری حیوانات هستند، تدابیر ویژه ای در نظر گرفته و همه حیوانات را در قفس می کنند

در این روز مردم برای شادی و پایکوبی به طور معمول آتش بازی بسیار وسیعی راه می اندازند که می تواند حیوانات را بسیار هراسان کرده و سبب فرار شان از محل نگه داری شود، به همین خاطر است که در این روز مسئولان نگه داری از حیوانات تدابیر این چنینی ای در نظر می گیرند.

نوعی مورچه منحصر به فرد وجود دارد که تنها در منهتن یافت می شود

در شهر منهتن و میان خیابان های شصت و سه تا هفتاد و ششم این شهر، زیست شناسان گونه ای جدید از مورچه ها را پیدا کردند که پیش از آن در هیچ کجای کره زمین مشاهده نشده بود؛ طبیعی است که نام این گونه جدید از مورچه ها را «منهت انت (ManhattAnt)» گذاشتند.

موفق ترین دزد دریایی ای که تاریخ بشر به خود دیده است یک زن بوده

نام این دزد دریایی چینگ شیه بود و در قرن نوزدهم میلادی و در چین زندگی می کرده است؛ او همسر یکی از مخوف ترین دزدان دریایی زمان خود، چنگ ال بود و برای گذران زندگی شان در دورانی مجبور بود در اغذیه فروشی های آن زمان و سایر مکان های این چنینی در بازار کار کند. پس از مرگ همسرش، چینگ ادامه دهنده راه او شد و بدل به موفق ترین دزد دریایی ای شد که تاریخ بشر به خود دیده است؛ چند سالی از فعالیت چینگ نگذشته بود که چیزی حدود هزار و هشتصد کشتی متعلق به دزدان دریایی را تحت کنترل خود در آورده و بیش از هشتاد هزار مرد جنگی را تحت کنترل و رهبری داشت (سال های فعالیت اش در بازار و اغذیه فروشی ها نیز اطلاعات ارزشمندی در خصوص رقیبان اش در اختیار اش گذاشته بود که در طول دوران فعالیت خود از آن ها بهره گرفت).

ویرجینیا، مکانی است که احتمال وجود گنجی قدیمی در آن هست

یک سری متن رمزی در دست است که با نام «حروف رمزی بیل» شناخته می شوند (در اوایل قرن نوزدهم میلادی بود که مکتشفی با نام توماس جفرسون بیل این متن های رمزی را به دست آورد و به همین خاطر است که نام بیل برای آن ها انتخاب شده است) و اطلاعات به دست رسیده در خصوص این متون حاکی از آن است که مکان گنجی بسیار ارزشمند را مشخص می کنند: بنا به این اطلاعات گنج ذکر شده حاوی مقادیر زیادی طلا، نقره و جواهرات می شود که ارزش آن ها مجموعا به چیزی حدود چهل و سه میلیون دلار می رسد. از سه متن رمزی موجود، یکی از آن ها رمز نگاری شده و بنا به اطلاعات به دست آمده از آن مکان گنج در شهرستان بدفورد واقع در ویرجینیا است. البته دو متن رمزی دیگر هم چنان نا مفهوم باقی مانده و به همین خاطر است که نمی توان عنوان کرد دقیقا این گنج در کدام قسمت از این شهرستان جای گرفته است.

زمانی یک شیر دریایی جان مردی را نجات داد

مردی به نام کوین هاینس، از روی پل «دروازه طلایی» واقع در سن فرانسیسکو به قصد خود کشی کردن به پایین و در آب پرید؛ پرشی که به قیمت جان اش تمام نشد و تنها از ناحیه کمر دچار شکستگی شد: پس از مدتی که از حادثه گذشته بود دیگر کسی امیدی به زنده یافتن این مرد نداشت، اما اتفاقی که افتاد برای بسیاری باور کردنی نبود؛ یک شیر دریایی برای نجات جان این مرد وارد عمل شده بود و با شنا کردن زیر این مرد، او را روی آب نگه داشت تا قایق های مأمورین امنیتی به محل حادثه رسیده و این مرد را به همراه خود ببرند.

ثروتمندان روسی از آمبولانس های قلابی برای رسیدن به مقصد خود بهره می گیرند

در بسیاری از کشور های دنیا (از جمله ایالات متحده آمریکا) بعضا رانندگانی را می بینیم که در ساعات شلوغی و ترافیک شهری بعضا از عبور آمبولانس ها سوء استفاده کرده و پشت سر آن ها حرکت می کنند تا از شلوغی بگریزند، با این وجود، ثروتمندان روسی این سوء استفاده را به مرحله دیگری برده اند و پدیده ای را خلق کرده اند که از آن با نام «تاکسی های آمبولانسی» یاد می شود: در حقیقت این پدیده متعلق به فعالیتی است که طی آن ثروتمندان روسی با دستمزد قابل توجهی که در اختیار رانندگان این تاکسی ها می گذارند (چیزی حدود دویست دلار در ساعت دستمزد این رانندگان است) از آژیر منحصر به فرد آمبولانس شان بهره گرفته و از نقاط شلوغ و پر ترافیک شهر با سرعت بالا تری عبور می کنند.

واگن های حمل شیر علت اصلی پیدایش خطوطی هستند که بر روی جاده ها به منظور افزایش ایمنی رانندگان و جدا کردن لاین های خیابان استفاده می شوند

این خطوط ترسیم شده بر روی سطح آسفالت جاده ها، به عنوان مهمترین وسیله ای شناخته می شوند که به واسطه آن می توان ایمنی رانندگان و خودرو ها را تا حدود زیادی تضمین کرد. نکته جالب توجه در خصوص چگونگی پیدایش این خطوط، چگونگی رسیدن ایده آن به ذهن فردی است که برای نخستین بار استفاده از این خطوط را مطرح کرد؛ در سال 1911 بود که ادوارد هاینس با مشاهده قطرات شیری که از واگن های حمل شیر بر سطح جاده چکیده بود، به این فکر افتاد که به وسیله رنگی با دوام چنین خطوطی را بر سطح جاده ها رسم کند.

خرس های پاندا حالت بدنی خود را به گونه ای تغییر می دهند که همگان فکر می کنند بار دار شده اند و رسیدگی بیشتری به این خرس ها می شود

خرس پاندایی به نام آی هین، در مکانی در باغ وحشی در چین نگه داری می شود و مسئولان این باغ وحش، برای مدتی فکر می کردند که این خرس پاندا باردار شده است (رفتار ها و نشانه هایی در این خرس پاندا مشاهده می شود که همگان فکر کردند باردار شده است؛ افزایش اشتها و کاهش فعالیت بدنی از جلمه این موارد بود). این مسئله سبب شده بود تا مسئولان باغ وحش رسیدگی بیشتری به آی هین کنند و غذای بیشتری در مقایسه با سایرین در اختیار اش قرار می گرفت، اتاق جداگانه ای برای اش در نظر گرفته بودند (اتاقی که تهویه هوای مطبوعی نیز داشت) و رسیدگی های این چنینی. اما پس از مدتی مسئولان متوجه شدند که آی هین هیچ گاه باردار نبوده است و در حقیقت آن ها فریب خورده بودند. محققان چینی بر این باور اند که این خرس پاندا به عمد نشانه های مربوط به بارداری را نشان داده بوده تا از رسیدگی بیشتری به نسبت سایرین برخوردار شود.

ایستگاه های تعویض پوشک در ابتدای شروع فعالیت های مربوط به فروش و نصب شان با استقبال چندان خوبی مواجه نشدند

در حال حاضر تقریبا غیر ممکن است که وارد یک رستوران و یا یکی از شعبه های کافی شاپ های برندی چون استار باکس شده و این ایستگاه های تعویض پوشک را در سرویس های بهداشتی آن ها مشاهده نکنیم، اما شرایط همیشه این گونه نبوده است. نخستین کسی که ایده استفاده و کارگزاری این ایستگاه های تعویض پوشک را مطرح کرده بود، در ابتدای چندان با استقبال خوبی از سوی صاحبان رستوران ها و مکان های عمومی این چنینی رو به رو نشد و ایده او را چندان کار آمد نمی دانستند، اما ایده جالبی برای بازاریابی این فعالیت به ذهن راه اندازان آن رسید که روند کاری را به سود آن ها تغییر داد: آن ها برای تبلیغ تصویر زنی را در نظر گرفته بودند که در حال عوض کردن پوشک کودک خود  بر روی سطح آلوده سرویس بهداشتی یکی از این مکان های عمومی بود. جف هیلگر از ایده پردازان و راه اندازان اصلی و نخستین این کار به شمار می آید، او در خصوص استفاده از این تصویر برای تبلیغات در مصاحبه ای عنوان کرد: «باید کاری می کردیم که از رد کردن پیشنهاد ما احساس گناه پیدا می کردند.». در کمال تعجب استراتژی هوشمندانه این افراد عملی شد و نتایج خوبی برای شان به ارمغان آورد؛ به زودی تمامی برند های بزرگ (مک دونالد، تارگت و سایر برند های فعال) خواستار نصب این دستگاه ها در سرویس های بهداشتی خود شدند.

روئالد داهل، نویسنده مشهور و محبوب کتاب های کودک و نوجوان، زمانی به عنوان یک جاسوس فعالیت می کرده است

روئالد داهل شخصی است که در عرصه هنری فعالیت های بسیار ارزشمندی داشته است و خلق داستان های بزرگ و محبوبی چون «چارلی و کارخانه شکلات سازی» و  «جیمز و هلوی غول پیکر» را در کارنامه خود دارد؛ جالب است بدانید که این نویسنده محبوب کتاب های کودک و نوجوان در دوران جنگ جهانی دوم، برای مدتی در یکی از مراکز امنیتی بریتانیا به عنوان جاسوس فعالیت کرده و اقدام به جمع آوری اطلاعات برای مقامات عالی رتبه اش می کرده است. یکی از کار هایی که روئالد به خاطر آن شهرت یافته بود و مهارت ویژه ای در آن داشت این بود که به وسیله جذابیت خود خانم های جوان را فریب داده و از آن ها کسب اطلاع کند؛ این گونه علاوه بر آن که اوقات فراغت خود را برای خود به لحظاتی مفرح بدل می کرد، در کنار این خوش گذرانی، اطلاعاتی حیاتی هم به دست می آورد.

در سیارک بخوانیم:

آیا می دانستید؟ حقایق جالب و باور نکردنی بخش دوم 

آیا می دانستید؟ حقایقی جالب و باور نکردنی بخش اول 

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه صنعت جواهر سازی ترکمن، تمام جهان را فتح کرده است

در
جواهرات ترکمنی
در صنعت طلا و جواهرسازی، سبک بسیار جالب و قابل توجهی وجود دارد که متعلق به ترکمن ها است. زیور آلات ملی نقره ای این مردم، منحصر به فرد و قابل تشخیص هستند.ترکمن ها در طول قرن ها، استادان شرقی جهان را با هنر خود شگفت زده کرده اند و اکنون طراحان و جواهرسازان خارجی در حال تلاش برای رسیدن به اسرار آنها هستند. سبک ترکمن هنوز هم از مد نیفتاده است؛ چرا که سبک جواهر سازی آنها، سنت های شرقی منحصر به فرد را در خود دارد.
زینت آلات ترکمنی
عکس از جواهرات ترکمنی
هر چند که بافتن فرش و دوخت و دوز در ترکمنستان از مشاغل زنان است، مردان به طور سنتی به جواهر سازی مشغول بودند. هنر جواهرسازی از قدیم نسل به نسل منتقل شده است.
 
زینت آلات ترکمنی
شایع ترین مواد برای تولید جواهرات ترکمن از زمان بسیار قدیم نقره بوده است. گاهی اوقات هم با ورقه ای نازک از طلا پوشیده می شده است. محصولات تزئین شده با حکاکی، قلم ها، تزئینات با سنگ های نیمه قیمتی (اغلب با کهربا یا فیروزه ) تزئین شده اند و تنها در حال حاضر جواهرسازان ترکمن  شروع به وارد کردن سنگ های مصنوعی و شیشه ای برای محصولات خود کردند.همچنین تصویری از یک طاووس در جواهرات ترکمنی معمول است که اغلب در هنر شرق باستان یافت می شود. 
زینت آلات ترکمنی
هنگام ایجاد الگوها، استادان از اشکال هندسی ساده استفاده می کنند - دایره ها، رومی ها، بیضی ها، مثلث ها، مربع ها. اعتقاد بر این بود که سنگ بیضی ، نماد چشم است و از این رو شخص را از چشم بد محافظت می کند. گفته شده است که به همین دلیل سنگهای زیادی از این شکل هندسی ساخته شده در جواهرات ترکمن وجود دارد.
زینت آلات ترکمنی
 
جواهر نه تنها برای زنان بلکه برای اسب ها نیز ساخته می شوند. در مهار پیشانی اسب ها معمولا جذابیت جواهرات ترکمنی دیده می شود .
 
عکس جواهرات برای اسب در ترکمنستان
اما مردان تقریبا جواهرات نداشتند به جز آنهایی که می توانستند زره خود را با جواهرات تزئین کنند.
 
جواهرات ترکمنی

 
از نیمه دوم قرن گذشته استادان جواهر سازی در ترکمنستان داوطلبانه در نمایشگاه های معتبر اروپایی شرکت داشتند.جالب است بدانید که در طول قرن های متمادی سبک جواهرات ترکمنستان تغییر چندانی نداشته است.
زینت آلات ترکمنی
 
امروزه بسیاری از طراحان جهان ازجمله Nathalie Djurberg به هنر ترکمن ها جذب شده اند، زیرا از خصوصیات محصولات آنها،  دقت در شکل های هندسی و تقارن همراه با اصالت ملی می باشد و تاریخ هزار ساله هنر شرق باستان را نشان می دهد
مردم جواهرات خود را برای توانایی قدرت بخشیدن به لباس ها، کمک به حفظ روابط خانوادگی قوی و حتی درمان بیماری ها، استفاده می کنند. 
نقره نشان شخصیت زنان است. معمولا یک خانم چیزی شبیه یک گنبد نقره ای با آویز در قالب صفحات نقره ای و سنگ قیمتی (که به عنوان یک کلاه گیس جنگی ترکمن) طراحی شده است بر سر می گذارد .
 
 
عکس دختر ترکمن در لباس سنتی با جواهرات
دراوایل نه یا 10 سالگی، دختر ترکمن دارای طلا و جواهرات شخصی است.
زنان ترکمنستان توجه زیادی به پوشیدن طلا و جواهر دارند. گوشواره ها، دستبند ها، کلاه ها نه تنها درباره وضعیت و موقعیت یک زن (ازدواج یا تجرد، اینکه آیا فرزند دارند و غیره) ویا متعلق به یک قبیله خاص، بلکه به عنوان یک نوع طلسم خدمت کرده است.
زینت آلات ترکمنی
امروزه هنر جواهر سازی ترکمنستان مدرن تر شده است: از یک سو، سنت های باستانی حفظ شده اند، از سوی دیگر، آزادی در انتخاب الگوهای و به دست آوردن موادبه کار رفته در جواهر سازی،  بیشتر شده است. علاوه بر این، این هنر دیگر در تصرف مردان نیست . در حال حاضر زنان نیز در بین جواهر سازان ترکمنی دیده می شوند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

کدو تنبل به وزن یک تن 10 عکس

در
تصاویر عجیب و غریب از دهقانی که هویج 10 کیلویی برداشت کرده، کدو تنبل با وزن بیشتر از یک تن و مومیایی هایی که برای سفر گذرنامه می گیرند!
sayarak.com به دلخواه 10 عکس شگفت انگیز انتخاب کرده است.
 

آیا می دانستید در سال 1974، برای مومیایی های فرعون رامسس دوم پاسپورت مصری صادر شد تا او بتواند به پاریس پرواز کند.

در حالی که تمام جهان در حال مبارزه با آلودگی سیاره با پلاستیک است، جایی در آسیا هر حبه انگور به دقت بسته بندی شده است.

اندازه هواپیما بیش از حد بزرگ است!

گزینه اقتصادی 3 در 1: سینک، اجاق گاز و مینی یخچال

این بزرگترین کدو تنبل در آمریکای شمالی است. وزن آن 1،147 کیلوگرم است.

با برداشت این هویج همه تعجب کردند: این هویج 10 کیلوگرم وزن دارد

دراین ماست، لیستی از اسامی تمام گاوهایی که شیر آن برای تهیه این ماست استفاده شده، نوشته شده است.

زنبورها برای کار به روش سازمان یافته پرواز می کنند.

هنر خیابانی در لنکشایر، انگلستان

نظرات

در ادامه بخوانید...

راهنمای کامل عکاسی با آیفون

در
راهنمای کامل عکاسی با آیفون

به یک مقدمۀ مختصر برای جهان عکاسی آیفون خوش آمدید. این راهنمای سریع شامل یک مجموعه از توصیه ها است که از متخصصان، دوستان و تجربۀ شخصی به دست آمده است. چه بخواهید که عکس های با کیفیت DSLR بگیرید یا فقط بازی اینستاگرام را عمل بیاورید، این راهنمای کامل تمام ابعاد توسعۀ عکس های آیفون را پوشش می دهد.

حساب اینستاگرام بسازید، برای اشتراک گذاری عکس ها و دنبال کردن عکاس های دیگر

 بیشتر عکاسان یک سبک اثر دارند و در لفظ هزاران راه مختلف برای شکل دادن کارتان وجود دارد.مانند عکاسی غذا، مد، سبک زندگی، منظره، طبیعت، شهری، چهره ها، سیاه و سفید، ...

شروع کنید از هر چیزی که فکر می کنید عکس گرفتن،  یک عکس خوب بگیرید، لازم نیست حتماً عالی باشد. این فقط شروع کار است.

تعدیلات محیطی

بسیاری از عکاسان بهترین زمان را برای عکس انداختن در طول زمان طلایی می دانند. زمان طلایی دورۀ کوتاهی بعد از طلوع یا قبل از غروب خورشید است که درطول آن نور روز نرم تر از وقتی است که خورشید در آسمان بالاتر است. اما قبل از آن که زمان بندی تمام عکس هایتان را در طول ساعت طلایی آغاز کنید، عکس انداختن تحت تمام انواع نور را تمرین کنید. نور از طریق لنز دوربین آیفون وارد می شود و یک تصویر در متوسط حساسیت نور ضبط شده است. نور خیلی زیاد یا خیلی کم می تواند عکستان را خیلی درخشنده یا تیره کند و باعث شود وضوح، رنگ ها و آهنگ ها را از دست دهید. در اینجا چند راه برای تعدیل جایگاهتان برای نور طبیعی وجود دارد:

• در طول ساعت طلایی می توانید اساساً در هر جهتی عکس بندازید. می توانید به سمت خورشید، دور از خورشید، یا با خورشید در کنارتان عکس بندازید.

• در طول روز تلاش کنید که مخالف خورشید عکس بندازید. سخت است که بدون خراب کردن قاب تصویر، در زاویه ای عکس بندازید که با خورشید مواجه نشوید. (سیارک)

• در شب نور کم است و عکس ها تیره می شوند. از فلش تلفن همراه استفاده نکنید و یک منبع نور خارجی بیابید.

تعدیلات فنی

آنچه آیفون را محبوب می کند آن است که طراحی فنی جهانی و کاربر دوست است. در اینجا برخی نکات وجود دارد که همه می توانند به کار ببرند که فوراً عکاسی آیفونشان را بهبود دهند.

• در بخش تنظیمات، به سمت تب "عکس ها و دوربین" بروید، حالت شبکه ای را انتخاب کنید بنابراین می توانید عکس هایتان را در حالی بیندازید که دقیقاً نسبت طلایی مارپیچ فیبوناچی آکا را به کار ببرید یا قاعدۀ سومی ها را استفاده کنید.

• فلش را خاموش کنید، همیشه یک منبع نور خارجی یا طبیعی داشته باشید.

• در موقعیت های کم نور، ضربه زدن به قسمت های تاریک تر صفحه نمایشتان پرتودهی و تمرکز را افزایش می دهد.

• از زوم استفاده نکنید، دوربین آیفون واقعاً زوم نمی کند، فقط تصویر را بزرگتر میکند.

• روی جهت تمرکز کنید، برای مثال افق و سوژۀ شما.

• برای داشتن گزینه های بیشتر همیشه عکس افقی و عمودی بیندازید.

• جای راحت پیدا کنید. دست شما باید ثابت باشد. روی میز یا نیمکت بگذارید.

• پایین بروید، روی یک زانو قرار بگیرید. عکس انداختن از یک زاویه ی پایین تر می تواند یک چشم انداز متفاوت نسبت به سطح چشم بدهد. عکس از زاویۀ پایین می تواند سوژه را مسلط جلوه دهد، عکس از یک زاویۀ بالا می سوژه را ضعیف جلوه دهد.

راهنمای کامل عکاسی با آیفون

• لنز آیفون بخرید. در اینجا یک لنز گران وجود دارد که من اخیراً خریدم. گزینه هایتان را قبل از آن که هر نوع از لنز یا هر لنز گرانی را بخرید بررسی کنید. این همیشه یک ایدۀ خوب است که با یک تجهیز بودجه ی پایین شروع کنید.

ویرایش یا فتوشاپ

یک محصول نهایی 30% گرفتن عکس و 70% ویرایش است. اپلیکیشن های زیادی وجود دارند که ویرایش عکس ها را مستقیماً روی آیفون پشتیبانی می کنند. من یک تن اپلیکیشن ویرایش عکس روی تلفنم دارم، گاهی اقوات از بیش از 6 اپلیکیشن برای ویرایش یک عکس استفاده می کنم! 2 اپلیکیشن رایگان که من توصیه می کنم VSCO و Priime هستند.

این دو اپلیکیشن مؤثر و راحن برای مبتدیان هستند.

• قبل از هر ویرایشی، روشنایی صفحه نمایش تلفنتان را به 100% افزایش دهید. اگر ممکن است، سعی کنید در یک اتاق تاریک ویرایش کنید و سپس تحت نورهای متفاوت نقد کنید.

• افزایش چند بعد نظیر نور، تیزی، و سایه ها می تواند کیفیت هر عکسی را افزایش دهد.

• تعدیلات کوچک را با آرام و زیرک کار کردن انجام دهید. به یاد داشته باشید که شما می خواهید بهترین کیفیت های عکس را با استفاده ی عناصر در عکس به وجود بیاورید نه با خلق عکس مصنوعی.

• ویرایش مشابهی را برای هر عکسی دنبال نکنید، هر عکس به ویرایش یکتای خود نیاز دارد. 

• از نظر دیگران استفاده کنید و عکس ویرایش شده را به 2 یا 3 نفر نشان دهید.

• کارتان را با عکس ها و عکاسان مورد علاقه تان مقایسه کنید. تشابهات را پیدا کنید. شاید عکس شما بهتر باشد. 

نظرات نهایی دربارۀ عکاسی آیفون

اگر شما یک طرفدار بزرگ آیفون نیستید، در اینجا برخی جایگزین های عالی وجود دارد.

• گالاکسی S7 دوربین 12 مگاپیکسل با عملکرد نور پایین عالی دارد.

• LG G5 دوربین بزرگ 16 مگاپیکسل و لنز زاویۀ باز 135 میلی متری دارد.

همچنان که تلفن های هوشمند به توسعه ی فنآوری دوربینشان ادامه می دهند، پیش بینی می کنم در آیندۀ نزدیک جامعه خیلی به عکاسی و فیلم DIY علاقمندتر می شود. گرفتن عکس های باکیفیت در آیفون یا هر تلفن هوشمند یک کار سختی نیست. 

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸عکاسی هم دیگه از اون حالت حرفه ایش دراومده با این گوشی ها

در ادامه بخوانید...

معجزه عکاسی و تصاویر فراموش‌نشدنی در تاریخ

در

معجزه عکاسی، عکس ماندگار و تصاویر فراموش‌نشدنی در تاریخ

عکاسی از تصاویر تأثربرانگیز  ماندگار از گوشه و کنار جهان با توضیحی کوتاه در زیر هر عکس 

 

مردی  در حال سقوط از ساختمان مرکز تجارت جهانی در روز حادثه 11 سپتامبر

 مردی فرانسوی که هنگام اشغال پاریس بوسیله نیروهای نازی در جنگ جهانی دوم در حال گریستن

 پسر 12 ساله برزیلی که در مراسم تدفین معلم خود با گریه ویولون می‌نوازد. معلم این کودک به او کمک کرد از طریق یادگیری و نواختن این ساز از فقر و خشونت نجات یابد.

کودکانی که در سال 1948 در شیکاگو به فروش گذاشته شده‌اند.

سگی که در کنار مزار صاحبش نشسته است. صاحب این سگ بر اثر رانش زمین در ریو دو ژانیرو در سال 2011 جان باخت.


پسر خردسال «جان اف کندی» در مراسم تدفین پدر به تابوت او ادای احترام می‌کند. جان اف کندی 35امین رئیس‌جمهور آمریکا بود که در سال 1963 ترور شد.



پیرمردی از کره جنوبی در حال گریه به دلیل خداحافظی از خویشاوند خود که در کره شمالی زندگی می‌کند. این دو پس از 60 سال در سال 2010 اجازه یافتند به مدت سه روزه نزدیک مرز کنار یکدیگر باشند.


یک راهب در اعتراض به آزار و اذیت بودایی‌ها بوسیله دولت ویتنام خود را آتش زده است.



یک کودک خردسال که در حال تلاش برای سرپاکردن پدر الکلی خود است.


 پس از فرو ریختن یک کارخانه در بنگلادش زن و شوهری در آغوش هم زیر آوار جان دادند.



در سال 1958 دختر آفریقایی در باغ‌وحشی در بلژیک به نمایش گذاشته شد.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸چقدر تاثر برانگیز ؟

در ادامه بخوانید...

برندگان مسابقه‌ عکاسی حیات وحش ۲۰۱۶

در

مسابقه‌ی سالانه عکاسی حیات وحش را باید یکی از معتبرترین مسابقات عکاسی جهان دانست که توسط موزه‌ی تاریخ طبیعی لندن برگزار می‌شود.

مسابقه‌ی عکاسی حیات وحش در شاخه‌های گوناگونی همچون پستانداران، پرندگان، عکاسی زیر آب، خزندگان- ماهیان و دوزیستان، بی‌مهرگان، در آسمان، روی زمین و.... پذیرای منتخبی از بهترین‌های دنیای عکاسی است.

سال گذشته مسابقه‌ی سالانه عکاسی حیات وحش با درخشش عکاسانی از اقصی نقاط جهان همراه بود که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

عکاس آمریکایی «تیم لامن» (Tim Laman) به عنوان برنده‌ی مسابقه عکاسی حیات وحش سال گذشته‌ی میلادی انتخاب شد، تصویر ثبت شده توسط این عکاس وضعیت اورانگوتان‌های در معرض خطری که در جنگل‌های بارانی کشور اندونزی ساکن هستند را به تصویر کشیده است. این جایزه در اصل به داستانی داده شد که در قالب ۶ عکس این معضل را پوشش داده بود، البته هر کدام از این تصاویر حتی در قابی جداگانه نیز به همان اندازه، قدرتمند و جالب توجه بودند.

تصاویر برگزیده‌ی مسابقه‌ی عکاسی سال گذشته قبل از نمایش بین‌المللی، مدتی در موزه تاریخ طبیعی لندن در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفتند. در ادامه از شما دعوت می‌کنیم در مرور این تصاویر برتر این رقابت همراه ما باشید.
گودال مورچه‌خوار

«پاول هیلتون» (Paul Hilton) از بریتانیا به عنوان برنده‌ی بخش انفرادی عکاسی خبری حیات وحش انتخاب شد. تصویری که این عکاس اقدام به ثبت آن کرده بود، بی‌تردید تصویری است دلخراش از آنچه این روزها دیگر ساکنان این کره ناگزیر از تحمل آن هستند و اگرچه این عکس به صورت مشخص به یک گونه خاص اشاره دارد، اما واقعیت این است که این رفتار قهرآلود و ظالمانه‌ی انسان در واقع حیات تمامی گیاهان و جانواران این کره را در معرض خطراتی جدی قرار داده است و جه بسی دیر یا زود باعث انقراض نسل آنها شود.

اما در این تصویر شاهد چهار هزار یا معادل ۵ تن مورچه خوار فلس دار آمریکایی هستیم که در واقع یکی از بزرگ‌ترین مبادلات جانوری است که تا کنون به ثبت رسیده است. حیواناتی بی‌گناه که کشته شده و به کشورهای همچون چین و ویتنام صادر می‌شوند، چرا که هم گوشت‌شان از لحاظ تجاری مورد پسند است و هم از نظر طب سنتی کاربرد دارند، در واقع حق حیات این مخلوقات خداوند خیلی ساده برای حرص و طمع انسانی زیر پا گذاشته می‌شود. از سوی دیگر هر هشت گونه‌ی این حیوانات هدف سوداگران تجارت حیوانات قرار داشته و در نتیجه در معرض خطرات جدی قرار گرفته‌اند.

ماه و کلاغ

عکاس گیدئون نایت (Gideon Knight) از کشور انگلستان برنده‌ی بخش عکاس جوان حیات وحش سال گذشته میلادی شد. تصویر یک کلاغ که روی شاخه‌ی درختی در یک پارک نشسته، تصویری است تکراری که بی‌شک بسیاری هر روز شاهد آن بوده و هستند. این همان تصویری است که این عکاس جوان به کرّات در پارک نزدیک محل اقامت خود در شهر لندن مشاهده می‌کرد. اما با درخشش نور آبی در شبی با حضور ماه کامل، این صحنه‌ی تکراری به زیبایی دگرگون شده و بیش از هر زمان دیگری، توجهات را به سمت خود جذب می‌کند.

زندگی‌های در معرض خطر

«تام لامن» از کشور آمریکا به عنوان عکاس برتر این دوره انتخاب شد. تصویر ثبت شده توسط این عکاس را پیش‌تر نیز به شما عزیزان معرفی کردیم. تصویری از یک اورانگوتان برنئی که در حال بالا رفتن از یک درخت ۳۰ متری که در پارک ملّی در برنئوی اندونزی قرار گرفته است. این عکاس برای ثبت این تصویر سه روز زمان صرف کرد تا از درختان بالا رفته و بهترین مکان را برای دوربین‌های گوپرو پیدا کند که از راه دور کنترل می‌شوند و این تصویر ماحصل این تلاش است که نگاهی به این موجودات ساکن جنگل‌های بارانی دارد.
در سال ۲۰۱۵ وقوع پدیده‌ی آب و هوایی ال‌نینو در کشورهایی همچون برنئو و سوماترا و در فصول خشک سال، باعث خشکسالی‌های گسترده و در ادامه وقوع آتش سوزی‌های خارج از کنترلی شد که باعث ایجاد دود و گرمای زیادی در این منطقه شد. زیستگاه اورانگوتان‌ها از جمله مکان‌های حفاظت شده است، اما در خلال این آتش سوزی که تمامی این مناطق را درگیر خود کرده بود، در حدود ۲۱ هزار کیلومتر مربع از جنگل‌های بارانی و از جمله زیستگاه اورانگوتان‌ها سوخت و خاکستر شد. لامان در این مدت با استفاده از یک پهپاد این جنگل‌ها را تحت نظر داشته و اوضاع را از دور رصد می‌کرد و این داستان تلخ را در قالب تصاویری چند بازگو کرد.


در کناره رود دو اورانگوتان جوان را می‌بینیم که ظاهرا از آتش سوزی جنگل جان سالم به در برده‌اند. تیم آنها را از میان لایه‌ متراکم دود و از داخل یک قایق شناور روی رودخانه‌ای در مرکزی «کالیمانتان» (Kalimantan) اندونزی مشاهده کرده و از آنها عکسبرداری کرد. این آتش سوزی‌های گسترده تأثیر زیبادی بری این کشور داشته و خسارات و ویرانی‌های بسیاری به بار آورد و از سوی دیگر با نابود کردن زیستگاه اورانگوتان‌ها، آنها را نیز در معرض خطر قرار داد. در این میان حتی جمعیت ۶.۶۰۰ اورانگوتان‌های نادر سوماترایی نیز بی‌نصیب نمانده و آنها نیز متحمل آسیب شدند.

 مراکز امدادی همچون این مرکز در غرب کالیمانتان، نقشی مؤثر در جمع آوری اورانگوتان‌های یتیمی داشتند که به واسطه‌ی آتش سوزی سال ۲۰۱۵، والدین خود را از دست داده بودند. مراقبت از این موجودات کار قابل توجهی است و در این تصویر افراد شاغل در این مرکز را در حال جایجا کردن اورانگوتان‌های جوان دو ساله می‌بینیم. آنها بچه‌ها را به جنگل می‌برند تا هم کمی بازی کنند و هم در خلال این بازی‌ها، مهارت‌های لازم برای زنده ماندن در جنگل را نیز به تدریج بیاموزند.

تلاشی برای دور کردن

«گانش اچ شانکار» (Ganesh H. Shankar) از هند، برنده‌ی بخش پرندگان این مسابقه شد. در این تصویر طوطی زیبای هندی را می‌بینید که به آشیانه‌اش که بر فراز درختی واقع در پارک ملّی «Keoladeo»، بازگشته است. طوطی خیلی زود متوجه حضور یک مارمولک بنگالی می‌شود که در حال وارسی اقامتگاه اوست. پرنده نیز به سرعت دست به کار شده و شروع به دور کردن متجاوز از قلمروی خود می‌کند و نخستین جایی که توجهش را به خود جلب کرده، دم آویزان شده مارمولک است. ظاهرا این مجادله مدتی به طول انجامیده و در نهایت هر دو را به قدری خسته کرد که کشمکش را کنار گذاشته و هر کدام به دنبال کار خود رفتند.

هنر باد

«والتر بینوتو» (Valter Binotto) از کشور ایتالیا در بخش گیاهان و قارچ‌ها به عنوان نخست دست یافت، آن هم به لطف ثبت این تصویر دیدنی از درخت فندقی که در نزدیکی خانه‌اش در شمال این کشور واقع شده است. درخت فندق از جله گیاهانی است که هم گل‌های نر و هم ماده دارد و از نظر این عکاس سخت‌ترین بخش کار هم به نمایش گذاشتن این گل‌های زیبا به صورت ساکن بوده آن هم در حالی که با وزش باد مرتبا در حال جایجا شدن بودند.

او در ادامه می‌گوید که برای پیدا کردن چشم‌انداز مورد نظر خود به سراغ شاخه کوتاه‌تری رفته است که ظاهرا ایستایی بهتری داشته و کمتر تکان می‌خورده است. این عکاس با استفاده از تکنیک نوردهی بالا، تصویری دیدنی از این گل‌ها را به ثبت رسانده است که در حال گرده افشانی به این سو و آن سو تاب می‌خوردند. انعکاسی چشم‌نواز از هنر باد که سرانجام ترکیب بندی مناسب و درست را برای او به وجود آورد.

گربه در کوچه، «نایان خانولکار» (Nayan Khanolkar)، هند

این عکس برنده‌ی بخش شهری این رقابت شد. شب هنگام در یک محله در حومه‌ی شهر بمبئی که در کنار پارک ملّی «سانجای گاندی» واقع شده است، یک پلنگ فرصت را غنیمت شمرده و در حال عبور از میان کوچه‌های خلوت، در جستسجوی غذا به این سو و آن سو می‌رود. علیرغم مواجه‌های نزدیک و موارد نادر حمله، حضور این گربه سانان بزرگ از لحاظ فرهنگی توسط ساکنان این محلات مورد قبول واقع شده‌اند. نایان با ثبت این تصاویر تلاش کرده است تا نشان دهد چگونه رویدادهای شاید نه چندان مرسوم به لطف هنر تعامل و بردباری قابل تحمل شده و بدون مشکل اتفاق می‌افتند. نایان چهار ماه تلاش کرد تا سرانجام موفق شد با ثبت این تصویر به آن ترکیب بندی ذهنی و مورد نظر خود دست پیدا کند.

فاتحه‌ای برای یک جغد

«متز اندرسون» (Mats Andersson) از کشور سوئد در بخش تصاویر سیاه و سفید با این عکس زیبا از جغدی اندوهگین، گوی سبقت را از رقبایش ربود و برنده عنوان نخست شد.

در اوایل فصل بهار هر روز آقای اندرسون در میان جنگل‌های نزدیک خانه‌اش در منطقه‌ «باشولت» (Bashult) در جنوب کشور سوئد پیاده روی می‌کند، در خلال همین گشت و گذار که او از تماشای مشارکت یک جفت جغد کوچک اوراسیایی لذت برده و سرگرم می‌شود. تا اینکه شبی او یکی از آنها را در مرده بر کف جنگل پیدا کرد.

و این تصویر آن جغد تنها مانده است که گویی سر بر گریبان، در اندوه یار و همدم خود سوگوار است و علت ثبت این تصویر به صورت سیاه و سفید هم بازتاب دادن این حس غم و ناراحتی به بهترین شکل ممکن بوده است. تصویر از جغدی تنها که بر شاخه‌ای عریان نشسته است و در پس زمینه‌ی تصویر، نخستین شعاع‌های نور که خبر از طلوع خورشید می‌دهند، قابل مشاهده است.

مهمانی اسنپرها (Snapper)


«تونی وو» (Tony Wu) از کشور آمریکا برنده‌ی عکاسی زیر آب سال گذشته مسابقه عکاسی حیات وحش است که نمایشی جالب و مهیج از دسته‌ای ماهی اسنپر را به نمایش گذاشته است.هر ماه برای چندین روز هزاران ماهی اسنپر در اطراف منطقه‌ی پالائو (Palau) در غرب اقیانوس آرام دور هم جمع می‌شوند. در این مراسم که در واقع با فعالیت‌های تولیدمثلی این ماهی‌ها ارتباط دارد و به تخم ریزی آنها منتهی می‌شود، شکارچیان نیز به سرعت خود را می‌رسانند تا از این خوان نعمت بی نصیب باقی نمانند. اما در این تصویر خاص حلقه‌ی ماهی‌ها به گونه‌ای به نمایش درآمده که گویی در حال حرکت به سمت عکاس است، در واقع عکاس به درستی مسیر حرکت و بهترین نقطه برای ثبت این تصویر را پیش بینی کرده است که در عین نمایش پویای حضور ماهیان، جزئیات نیز از قلم نیفتاده و قابل مشاهده باشند.

بازی با ستاره‌ی دریایی

«لویس خاویر سندووال» (Luis Javier Sandoval) از کشور مکزیک در بخش تصاویر احساسی به سراغ یک شیر دریای جوان رفته است که در خلیجی در کالیفرینا در حال برطرف کردن حس کنجکاوی خود است. او حین شنایی ملایم متوجه یک ستاره دریایی می‌شود و سعی می‌کند که از نزدیک این مخلوق عجیب را مورد بررسی قرار دهد.به گفته عکاس این بچه شیر دریای بسیار نزدیک به خط شکست امواج در حال شنا کردن بود و او فرصت اندکی داشت تا بهترین مکان و لحظه‌ی مناسب برای ثبت این عکس را پیدا کند. او دوربین خود را سمت شعاع‌های نور برگرداند و تصویر دیدنی و سراسر احساس از یک شیر دریایی را به ثبت رساند که از قضا از طبیعتی بازیگوش و کنجکاو برخوردار است. منبع: THEGUARDIAN/ZOOMIT

پست های مرتبط:

معجزه عکاسی و تصاویر فراموش‌نشدنی در تاریخ

راهنمای کامل عکاسی با آیفون

با معرفی این تصویر به پایان این مطلب رسیدیم. امیدوارم از مشاهده این تصاویر زیبا لذت برده باشید. تصویر مورد علاقه‌ی شما کدام یک بود؟ لطفا در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید. (سیارک

نظرات

در ادامه بخوانید...