آیا می توانید نام فیلم را با یک عکس حدس بزنید

در

مونیکا بلوچی

مونیکا بلوچی در فیلم مالنا

آیا اولین بار که فیلم مورد علاقه خود را دیدید به یاد می آورید؟ در مورد شخصیت های فیلم که بر شما تأثیر گذاشته اند فکر کنید.

آیا تا به حال فکر کرده اید، "این شغل به نظر جالب است!" چون شخصیت فیلم آن را انجام داده است؟ بخش های بسیاری از زندگی ما تحت تاثیر آنچه ما در صفحه نمایش می بینیم، شکل می گیرد - حتی اگر ما این فیلم ها را تماشا نکنیم. به طریقی که گاهی اوقات حتی نمی توانیم درک کنیم، وارد فرهگ جامعه می شود.

 آیا تا به حال تصمیم گرفته اید روش دیگری برای سنجش حافظه را امتحان کنید زیرا شما در فیلم های زیادی آن شخصیت را دیده اید؟ خوب، این مسابقه ممکن است برای شما خوب باشد. سعی کنید مسابقه  را حدس بزنید. نام فیلم فقط با نگاهی به یک عکس از شخصیت اصلی! اکثر مردم نمی توانند این کار را انجام دهند - اما طرفداران واقعی فیلم قادر خواهند بود. ما به شما ایمان داریم!

فیلم شماره 1

فارست گامپ

فیلم شماره 2

جانی دپ

فیلم شماره 3

ارباب حلقه ها

فیلم شماره 4

تایتانیک

فیلم شماره 5

ماتریکس

فیلم شماره 6

ای تی

فیلم شماره 7

آیا می توانید نام فیلم را با یک عکس حدس بزنید

فیلم شماره 8

آیا می توانید نام فیلم را با یک عکس حدس بزنید

فیلم شماره 9

بیل را بکش

فیلم شماره 10

آیا می توانید نام فیلم را با یک عکس حدس بزنید

فیلم شماره 11

جادوگر شهر اوز

نظرات

در ادامه بخوانید...

10 مرد خوش تیپ جذاب که با گریم در فیلم ها قابل شناسایی نیستند

در
هنرمندان گریم و آرایش می توانند هر فرد را به شخصی کاملا متفاوت تبدیل کنند. اما زمانی این قضیه جالب تر است که یک بازیگر توانایی متقاعد کردن تمام خصوصیات منفی کاراکتر خود را بر روی صفحه نمایش داشته باشد، حتی اگر در زندگی واقعی به نظر اینچنین نیاید.معمولا گاهی اوقات سخت است باور داشته باشیم که مبارزان اصلی فیلم ها و سریال های تلویزیونی سینمای جهان فراتر از تصویر خود هستند.
 
ما در sayarak.com انتظار نداشتیم در پشت ماسک برخی از این شخصیت های منفی، مردان خوش تیپ جذاب را ببینیم و حالا می خواهیم عکس های آنها را به شما نشان دهیم.

1. ایوان رئون

2. جوناس داسلر

جای تعجب نیست که این عکس برای بهترین گریم در جشنواره فیلم آلمان نامزد دریافت جایزه شد: هنرمندان گریم، جوناس خوش تیپ را تبدیل به یک روانپریش مضطرب کردند. 

3. هری لوید

بیان غلط او، میل به قدرت و اقدامات وحشتناک او را یکی از آنتاگونیست های اصلی فصل اول سریال ساخته است. 

4. نیل پاتریک هریس

به عنوان یک بازیگر جذاب، او به راحتی تصویر یک جنایتکار حریص و بد که خانواده بوردلر را ویران می کند، تصدیق می کند، گریم او ارزش ستایش از تیم هنرمندان گریمور دارد.

5.بیل اسکارسگارد

6. راس مارکواند

این یکی از اولین نقش های مهم 37 ساله راس مارکاند است، اما امیدوارم بتوانیم او را در نمایشنامه های آینده بیشتر از یک بار ببینیم.

7. دیوید تینانت

Bartemy Crouch - جوانتر به نظر میرسد یک شخص بی رحم، گاهی و با قدرت جادویی استثنایی. به طرز قانع کننده ای معلوم شد که دیوید تینانت بعدها نقش Killgrave را بازی کرد - آنتاگونیست اصلی فصل اول جسیکا جونز. در زندگی واقعی، دیوید کاملا شبیه یک تبه کار نیست، بلکه کاملا مخالف - یک شخص خوشایند و یک مرد خانواده نمونه است.

8. مایکل پیت

با تشکر از کارایی بازیگر و کار عظیم هنرمندان گریم، تصویر Hideo Kooze واقعا باعث ترس شد. در زندگی روزمره، مایکل یک مرد بسیار جذاب، موسیقیدان عالی و شوهر دوست داشتنی است.

9. اسکار آیزاک

برای تقریبا کل فیلم، ناتان تنها مانع بین کالب و آوا بود. تماشاگران که به عشقشان اعتقاد دارند، شاهکار اصلی این تصویر را دیدند. اما با پایان یافتن فیلم در مورد آن به وحشت افتاده می افتند.
 

10. زاک افران

همچنین داستان هایی وجود دارد که در آن شخصیت منفی و اصلی فیلم نیاز به زیبایی دارد. مثال خوب  Zac Efron به عنوان تد باندی است. این فیلم در مورد یک دیوانه واقعی است که در دهه 70 میلادی در ایالات متحده آمریکا فعالیت داشت. این زیبایی کاریزماتیکش بود که به او فرصت داد تا اعتماد قربانیان آینده را به دست آورد و بازیگر قطعا باید آن زیبایی را داشته باشد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

عکس از جوانی بازیگرانی که همه دنیا می شناسد

در
جک نیکلسون ، کلینت ایستوود یا کریستوفر لوید احتمالاً در هر گوشه ای از کره زمین شناخته شده اند - چهره های آنها دهه ها در فیلم های محبوب سینمای جهان دیده شده است.آیا بازیگران مورد علاقه خود را در جوانی دیده اید؟ آیا بازیگر جک نیکلسون را در سن 21 سالگی دیده اید؟
 
ما در  sayarak.com عکس هایی ازبازیگران مشهور در دوران جوانی و بزرگسالی آنها جمع آوری کردیم.

کریستوفر لوید

کریستوفر لوید

جک نیکلسون

جک نیکلسون

ونسا ردگریو

ونسا ردگریو

چاک نوریس

چاک نوریس

کلینت ایستوود

کلینت ایستوود

جف بریج

جف بریج

مارلون براندو

مارلون براندو

الک بالدوین

الک بالدوین

داستین هافمن

داستین هافمن

مورگان فریمن

مورگان فریمن

نظرات

در ادامه بخوانید...

معرفی و نقد فیلم برگشت ناپذیر با بازی مونیکا بلوچی

در

1005x558_202102191123520ac28043ca.jpg

 

داستان برگشت ناپذیر از پایان به آغاز شروع می‌شود. تاریکی شب، انعکاس های رنگ قرمز بر دیوارهای فاحشه خانه، چهره هایی به رنگ پریده مثل یک ملحفه کهنه. قهرمان ونسان کسل  (وینسنت کسل) با عجله در پیچ و خم پله ها و معابر یکی از کلوپ های زیرزمینی همجنس گرایان می چرخد. هدف یافتن و کشتن شخصی است که او حتی هرگز شخصاً او را ندیده است. اما او دلیل خوبی برای نفرت دارد........


همینگوی یک بار در نامه ای به دوستش نوشت: "اگر خوش شانس بودی و در جوانی در پاریس زندگی می کردی، پس هر کجا که هستی، تا پایان روزهایت با تو خواهد ماند، زیرا پاریس تعطیلاتی است که همیشه با تو خواهد بود. "چه خوب که نویسنده ی بزرگ، همینگوی،  پاریس را، آنطور که گاسپار نوئه می بیند ندید.

نقد فیلم برگشت ناپذیر

فیلم برگشت ناپذیر  از انتها به ابتدا می رود، که به قولی ما را به فکر معنای کلمه برگشت ناپذیری می اندازد.(چه حیف که زمان را نمی توان به عقب برگرداند ...) در پایان (یعنی در ابتدا) می بینیم که همه چیز خوب است ، اما در عین حال متوجه می شویم که همه چیز قبلاً اتفاق افتاده است و هیچ چیز نمی تواند تغییر کند حتی اکنون ، زمانی که به نظر می رسد زمان هنوز نتوانسته است از آن سبقت بگیرد. 


گاسپار نوئه زندگی را در سینمایی برگشت ناپذیر بدون زرق و برق فریبنده به ما نشان داد، همان طور که واقعاً هست. و ما نیز به نوبه خود از آنچه در فیلم می‌بینیم خشمگین می‌شویم. یا به سادگی نمی دانیم زندگی واقعا چیست، یا از اعتراف به آن می ترسیم، یا شاید به آن فکر نمی کنیم.

 

m201.jpg

برگشت ناپذیر فیلم


در سال 1968 استنلی کوبریک فیلم «2001: یک ادیسه فضایی» را کارگردانی کرد. از جمله این که این فیلم پرسش از تداوم نسل‌ها و توانایی انسان به‌عنوان موجودی والاتر در پیشرفت و تولد دوباره اخلاقی و معنوی را باز کرد. جنین انسان به عنوان نماد این ایده ها به طور خاص و نماد کل فیلم انتخاب شد.


پوستر این فیلم بلافاصله پس از اینکه قهرمان مونیکا بلوچی از بارداری خود مطلع شد، توسط بیننده در فیلم بازگشت ناپذیر دیده می شود. بلافاصله پس از آن، پارکی ظاهر می شود که مردم در آن اوقات خود را با آرامش و شادی سپری می کنند، جایی که چمن آنقدر سبز و آب آنقدر شفاف است که شاید بتوان آن را بهشت ​​روی زمین نامید. اما نه.... این دنیایی نیست که همه ما باید در آن زندگی کنیم.

 

بقیه فیلم خارجی برگشت ناپذیر مانند یک پاسخ است: "استنلی، تو اشتباه می کنی!". جامعه شروع به انحطاط  می کند، خیابان ها پر از انواع زباله است - تنزل کامل انسان به عنوان یک موجود برتر. از اینجا انحراف، قتل، خشونت رشد می کند.

سکانس معروف فیلم برگشت ناپذیر

صحنه تجاوز فیلم برگشت ناپذیر

واقعیت غم انگیز ، هر چند با تفکر کارگردان تا حدودی تشدید شده است. ( در مورد صحنه تجاوز جنسی 9 دقیقه ای به الکس (مونیکا بلوچی)). به طور استعاری، این صحنه پیروزی یک جامعه سقوط کرده بر آینده بشر را نشان می دهد و واقعاً ظلم و ستم در اینجا بسیار زیاد است. 

 

image-6ae7dbc85436afd5ff5bac76d2df65e2.jpg

فیلم برگشت ناپذیر مونیکا بلوچی

داستان فیلم برگشت ناپذیر

من کسانی را که می گویند فیلم برگشت ناپذیر داستان ندارد یا اشتباه فیلمبرداری شده است، درک نمی کنم. به نظر من طرح در اینجا واضح است و فیلم از نظر فیلمبرداری و کارگردانی آنطور که باید فیلمبرداری شده و باید بتوانید 15 دقیقه اول را تحمل کنید.

مشکل به طور ناگهانی پیش می آید، شرایط به ظاهر مضحک گاهی اوقات می تواند به پایانی وحشتناک منجر شود. این فیلم درباره شکننده بودن دنیای ما مانند شیشه است. شما می توانید خود را شادترین فرد جهان بدانید، می توانید در یک مهمانی با دوستان خود برقصید و همه چیز را از زندگی بگیرید. و پس از بازگشت به خانه، در یک راهروی کم نور، ممکن است یک منحرف به شما حمله کند، به شما تجاوز کند و سپس شما را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دهد.

 

و یا می توانید خود را شادترین فرد جهان بدانید، و پس از بازگشت به خانه،  ببینید که همسرتان تا سر حد مرگ روی برانکارد کتک خورده است.ما نمی دانیم چه اتفاقی برای الکس (مونیکا بلوچی ) خواهد افتاد، آیا او زنده می ماند یا می میرد. ما نمی دانیم چه اتفاقی برای متجاوز خواهد افتاد، زیرا این او نبود که مورد ضرب و شتم قرار گرفت، بلکه دوستش بود. ما نمی دانیم چه اتفاقی برای" پی ییر" خواهد افتاد، زیرا او اکنون یک قاتل است. سوالات بی پاسخ زیادی در فیلم وجود دارد. اما مهمترین چهره در تصویر رهگذری است که او را در پس زمینه در تونل در هنگام تجاوز به الکس می بینیم. اگر او نمی ترسید، یا اگر نسبت به غم و اندوه دیگران بی تفاوت نبود، همه چیز می توانست متفاوت باشد. احتمالاً این ترسوی رقت انگیز بی چهره - من یا شما هستیم.

 

eab1d3d51b4791025fa9c9ec20d4f2fc_details.jpg

برگشت‌ناپذیر (فیلم)

 

کارگردان می خواست به ما چه بگوید؟ نسبت به اتفاقات اطرافتان بی تفاوت نباشید، با دیدن بدی ها عقب ننشینید و البته مراقب عشق و عزیزانتان باشید.اکثر کسانی که هنوز «بازگشت ناپذیر» را ندیده‌اند، با دانستن اینکه فیلم چگونه است، حتماً در آینده آن را تماشا خواهند کرد. و بینندگانی که قبلاً آن را دیده اند، قطعاً دوباره آن را مرور خواهند کرد. و شاید بیشتر از دوبار. و تعداد نامحدودی بار. و علیرغم این واقعیت که همه هنگام تماشا به معنای واقعی کلمه می لرزند ، شوکه و منزجر می شوند، اما همه به این باز خواهند گشت تا فراموش نکنند که چرا این اتفاق می افتد؟ من فکر می کنم پاسخ ساده است. برای ما عجیب است که این را می بینیم، ما برای این کار آماده نیستیم، اگرچه همه ما قربانیان احتمالی هستیم. و هر کس در حین تماشا خود را به جای قهرمانان تصور می کند. و سپس با اطمینان فکر می کند که این اتفاق هرگز برای او نخواهد افتاد زیرا او باهوش تر و مراقب تر از شخصیت های فیلم است. در نهایت، احتمال همه چیز هست و هیچ کس از چیزی مصون نیست ...... و..........«زندگی را نمی توان به عقب برگرداند...»

هنرپیشه‌های برگشت‌ناپذیر (فیلم)

مونیکا بلوچی
ونسان کسل
آلبر دوپنتل
ژان-لوئی کُست

نظرات

در ادامه بخوانید...

راهنمای کامل عکاسی با آیفون

در
راهنمای کامل عکاسی با آیفون

به یک مقدمۀ مختصر برای جهان عکاسی آیفون خوش آمدید. این راهنمای سریع شامل یک مجموعه از توصیه ها است که از متخصصان، دوستان و تجربۀ شخصی به دست آمده است. چه بخواهید که عکس های با کیفیت DSLR بگیرید یا فقط بازی اینستاگرام را عمل بیاورید، این راهنمای کامل تمام ابعاد توسعۀ عکس های آیفون را پوشش می دهد.

حساب اینستاگرام بسازید، برای اشتراک گذاری عکس ها و دنبال کردن عکاس های دیگر

 بیشتر عکاسان یک سبک اثر دارند و در لفظ هزاران راه مختلف برای شکل دادن کارتان وجود دارد.مانند عکاسی غذا، مد، سبک زندگی، منظره، طبیعت، شهری، چهره ها، سیاه و سفید، ...

شروع کنید از هر چیزی که فکر می کنید عکس گرفتن،  یک عکس خوب بگیرید، لازم نیست حتماً عالی باشد. این فقط شروع کار است.

تعدیلات محیطی

بسیاری از عکاسان بهترین زمان را برای عکس انداختن در طول زمان طلایی می دانند. زمان طلایی دورۀ کوتاهی بعد از طلوع یا قبل از غروب خورشید است که درطول آن نور روز نرم تر از وقتی است که خورشید در آسمان بالاتر است. اما قبل از آن که زمان بندی تمام عکس هایتان را در طول ساعت طلایی آغاز کنید، عکس انداختن تحت تمام انواع نور را تمرین کنید. نور از طریق لنز دوربین آیفون وارد می شود و یک تصویر در متوسط حساسیت نور ضبط شده است. نور خیلی زیاد یا خیلی کم می تواند عکستان را خیلی درخشنده یا تیره کند و باعث شود وضوح، رنگ ها و آهنگ ها را از دست دهید. در اینجا چند راه برای تعدیل جایگاهتان برای نور طبیعی وجود دارد:

• در طول ساعت طلایی می توانید اساساً در هر جهتی عکس بندازید. می توانید به سمت خورشید، دور از خورشید، یا با خورشید در کنارتان عکس بندازید.

• در طول روز تلاش کنید که مخالف خورشید عکس بندازید. سخت است که بدون خراب کردن قاب تصویر، در زاویه ای عکس بندازید که با خورشید مواجه نشوید. (سیارک)

• در شب نور کم است و عکس ها تیره می شوند. از فلش تلفن همراه استفاده نکنید و یک منبع نور خارجی بیابید.

تعدیلات فنی

آنچه آیفون را محبوب می کند آن است که طراحی فنی جهانی و کاربر دوست است. در اینجا برخی نکات وجود دارد که همه می توانند به کار ببرند که فوراً عکاسی آیفونشان را بهبود دهند.

• در بخش تنظیمات، به سمت تب "عکس ها و دوربین" بروید، حالت شبکه ای را انتخاب کنید بنابراین می توانید عکس هایتان را در حالی بیندازید که دقیقاً نسبت طلایی مارپیچ فیبوناچی آکا را به کار ببرید یا قاعدۀ سومی ها را استفاده کنید.

• فلش را خاموش کنید، همیشه یک منبع نور خارجی یا طبیعی داشته باشید.

• در موقعیت های کم نور، ضربه زدن به قسمت های تاریک تر صفحه نمایشتان پرتودهی و تمرکز را افزایش می دهد.

• از زوم استفاده نکنید، دوربین آیفون واقعاً زوم نمی کند، فقط تصویر را بزرگتر میکند.

• روی جهت تمرکز کنید، برای مثال افق و سوژۀ شما.

• برای داشتن گزینه های بیشتر همیشه عکس افقی و عمودی بیندازید.

• جای راحت پیدا کنید. دست شما باید ثابت باشد. روی میز یا نیمکت بگذارید.

• پایین بروید، روی یک زانو قرار بگیرید. عکس انداختن از یک زاویه ی پایین تر می تواند یک چشم انداز متفاوت نسبت به سطح چشم بدهد. عکس از زاویۀ پایین می تواند سوژه را مسلط جلوه دهد، عکس از یک زاویۀ بالا می سوژه را ضعیف جلوه دهد.

راهنمای کامل عکاسی با آیفون

• لنز آیفون بخرید. در اینجا یک لنز گران وجود دارد که من اخیراً خریدم. گزینه هایتان را قبل از آن که هر نوع از لنز یا هر لنز گرانی را بخرید بررسی کنید. این همیشه یک ایدۀ خوب است که با یک تجهیز بودجه ی پایین شروع کنید.

ویرایش یا فتوشاپ

یک محصول نهایی 30% گرفتن عکس و 70% ویرایش است. اپلیکیشن های زیادی وجود دارند که ویرایش عکس ها را مستقیماً روی آیفون پشتیبانی می کنند. من یک تن اپلیکیشن ویرایش عکس روی تلفنم دارم، گاهی اقوات از بیش از 6 اپلیکیشن برای ویرایش یک عکس استفاده می کنم! 2 اپلیکیشن رایگان که من توصیه می کنم VSCO و Priime هستند.

این دو اپلیکیشن مؤثر و راحن برای مبتدیان هستند.

• قبل از هر ویرایشی، روشنایی صفحه نمایش تلفنتان را به 100% افزایش دهید. اگر ممکن است، سعی کنید در یک اتاق تاریک ویرایش کنید و سپس تحت نورهای متفاوت نقد کنید.

• افزایش چند بعد نظیر نور، تیزی، و سایه ها می تواند کیفیت هر عکسی را افزایش دهد.

• تعدیلات کوچک را با آرام و زیرک کار کردن انجام دهید. به یاد داشته باشید که شما می خواهید بهترین کیفیت های عکس را با استفاده ی عناصر در عکس به وجود بیاورید نه با خلق عکس مصنوعی.

• ویرایش مشابهی را برای هر عکسی دنبال نکنید، هر عکس به ویرایش یکتای خود نیاز دارد. 

• از نظر دیگران استفاده کنید و عکس ویرایش شده را به 2 یا 3 نفر نشان دهید.

• کارتان را با عکس ها و عکاسان مورد علاقه تان مقایسه کنید. تشابهات را پیدا کنید. شاید عکس شما بهتر باشد. 

نظرات نهایی دربارۀ عکاسی آیفون

اگر شما یک طرفدار بزرگ آیفون نیستید، در اینجا برخی جایگزین های عالی وجود دارد.

• گالاکسی S7 دوربین 12 مگاپیکسل با عملکرد نور پایین عالی دارد.

• LG G5 دوربین بزرگ 16 مگاپیکسل و لنز زاویۀ باز 135 میلی متری دارد.

همچنان که تلفن های هوشمند به توسعه ی فنآوری دوربینشان ادامه می دهند، پیش بینی می کنم در آیندۀ نزدیک جامعه خیلی به عکاسی و فیلم DIY علاقمندتر می شود. گرفتن عکس های باکیفیت در آیفون یا هر تلفن هوشمند یک کار سختی نیست. 

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸عکاسی هم دیگه از اون حالت حرفه ایش دراومده با این گوشی ها

در ادامه بخوانید...

100 فیلم محبوب تاریخ سینما از نگاه منتقدان هالیوود ریپورتر

در
1. پدرخوانده

 فیلم کلاسیک پدرخوانده براساس رمانی از ماریو پوزو ساخته شده و داستان فیلم درباره خانواده مافیایی کورلئونه می باشد بازیگران سرشناسی چون مارلون براندو، آل پاچینو، روبرت دووال و دایان کیتن در آن به نقش‌آفرینی پرداخته اند.

 

imdb بهترین فیلم های تمام دوران

فیلم پدرخوانده نامزد 11 جایزه اسکار شد و جایزه بهترین بازیگر مرد (مارلون براندو)، بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه را به خود اختصاص داد همچنین درجوایز گلدن گلوب پنج جایزه اصلی را بدست آورد. کارگردان پدرخوانده فرانسیس فورد کاپولا است و در سال ۱۹۷۲ برای کمپانی پارامونت فیلم را ساخته و داستان جنایی پدرخوانده مربوط به  سال‌های ۱۹۴۵ تا ۱۹۵۵ می باشد

 2. جادوگر شهر اوز

جادوگر شهر اوز که معروفترین و موفق‌ترین اقتباس از رمان  فران باوم به حساب می  بیش از دو میلیون دلار در سینماهای آمریکا و 980 هزار دلاردر سینماهای سایر نقاط جهان فروش داشته است.

 

جادوگر شهر اوز بر اساس رمانی برای کودکان نوشته ال. فرانک باوم آمریکایی به کارگردانی ویکتور فلمینگ محصول 1939  ساخته شده است و بازیگرانی چون جودی گارلند، فرانک مورگان، ری بولگر، برت لار و جک هالی  به ایفای نقش پرداخته اند.   

3. همشهری کین

ساخت همشهری کین 10 هفته به طولکشید،و با حضور معروف‌ترین عوامل فیلم هالیوود، از جمله گرگ تولند فیلمبرداری شد. اورسن ولز، کارگردان مشهور  سینما در سن25 سالگی بود، ولی علاوه بر کارگردانی، نگارش فیلم‌نامه ، تهیه‌کنندگی، و نقش‌آفرینی در فیلم همشهری کین را انجام داد .

 

imdb بهترین فیلم های تمام دوران

فیلم همشهری کین در 9 بخش نامزد جوایز اسکار شد که فقط در رشته بهترین فیلم‌نامه‌ ، جایزه به فیلم تعلق گرفت.در دهه‌ 60 دانشکده‌های فیلم‌سازی همشهری کین را به عنوان واحد درسی تدریس و تعدادی از بزرگان سینمای فرانسه چون ژان لوک ‌گدار و فرانسوا تروفو در ساخت فیلم هایشان از این فیلم الگو گرفتند.

4. رستگاری در شائوشنک

فیلم رستگاری در شائوشنک درامی رازآلود جنایی به کارگردانی فرانک دارابونت و بازی تیم رابینز و مورگان فریمن، محصول سال ۱۹۹۴می باشد رستگاری در شائوشنک یکی از برترین فیلم‌های تاریخ سینمای جهان معرفی شده است. فیلم نامه از  رمان استفن کینگ به نام ریتا هیروث و رستگاری در شائوشنک می باشد.

 

فیلم رستگاری در شائوشنک نامزد هفت اسکار از جمله بهترین بازیگر مرد، بهترین فیلم، ، بهترین فیلمنامه، بهترین ویرایش فیلم ،بهترین فیلمبرداری، بهترین موسیقی فیلم، و بهترین صدابرداری شد ، اما موفق به کسب هیچ‌یک نشد.این مراسم  ، اسکار سال ۱۹۹۴ بود.


5. داستان عامه‌پسند

تارانتینو در فیلم  داستان خود را در ساختاری پیچیده با گذرهای زمانی و مکانی متناوب به به جلو برده است و از هیچ کدام ازاشکال متعارف روایی سینما استفاده ننموده  . بازیگران فیلم داستان عامه‌پسند جان تراولتا، ساموئل ال.جکسون و اما تورمن  می باشند. 

 

سناریو فیلم توسط تارانتینو  نگارش شده و مشتمل بر  سه اپیزود با سه قصه مه با هم در ارتباطند می گردد. جایزه بهترین فیلم‌نامه را داستان عامه پسند دریافت کرد و در جشنواره کن موفق به کسب نخل طلا گردید، جایزه بهترین فیلم پلیسی جوایز "ادگارآلن پو" را اخذ و در جوایز گلدن گلوب و بافتا انگلیس چهار جایزه را از آن خود کرد.بودجه فیلم داستان عامه پسند تنها 8 میلیون دلاری بود اما فروش جهانی  معادل 213 میلیون دلار داشت. 

6. کازابلانکا

 بازیگران فیلم کازابلانکا  ، همفری بوگارت و اینگرید برگمن می باشند که در سال 1942 تهیه شد و سه جایزه اسکار بهترین فیلم، کارگردانی و فیلمنامه به فیلم کازابلانکا تعلق گرفت.

 

کازابلانکا در انجمن فیلم آمریکا در مکان سوم از 100 فیلم برتر قرار دارد.

7. قسمت سوم پدرخوانده

بازیگران قسمت سوم پدرخوانده دایان کیتن ، آل پاچینو، اندی گارسیا، و سوفیا کاپولا می باشند.

 

قسمت سوم پدرخوانده در سال ۱۹۹۰تهیه  و قسمت آخر از سه‌گانه پدرخوانده‌ بر اساس رمانی از ماریو پوزو می باشد.فیلم پدرخوانده 3بیشتر از 136 میلیون دلار فروش داشت و  نامزد دریافت هفت جایزه اسکار بود اما،  موفق به دریافت هیچ هیچ یک از جوایز نشد.

8. ای.تی

کارگردان فیلم‌ ای.تی ، تولید 1982که در زمان اکران پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما شد استیون اسپیلبرگ می باشد . 

این فیلم موفق به اخذ چهار جایزه اسکار و در جوایز گلدن گلوب به عنوان  بهترین فیلم سال برگزیده شد.فیلم‌ ای.تی یکی از موفق‌ترین آثار اسپیلبرگ در زمینه تجاری به حساب می آید. ای.تی هر چند درباره دنیای کودکان و افسانه‌های تخیلی و فضاییاست ، اما توجه مخاطبین بزرگسالان را نیز به خود جلب می کند. فیلم ای.تی جایزه بهترین فیلم خارجی جوایز دیوید دوناتلو ایتالیا را در سال ‌1983 از آن خود نمود. 


9. ادیسه فضایی

فیلم ادیسه فضایی(2001) شاهکار استنلی کوبریک محصول 1968  می باشد.

 

فیلم نامه اقتباسی از داستان کوتاه آرتور.سی کلارک بود که موفق به کسب جایزه‌ اسکار بهترین جلوه‌های ویژه شد.

10. فهرست شیندلر

فهرست شیندلر یکی از تاثیرگذارترین فیلم‌های تاریخ سینما به حساب می آید .موسیقی فیلم توسط جان ویلیامز آهنگساز مشهور هالیوودی خلق شده است.

کارگردان فیلم فهرست شیندلر   استیون اسپیلبرگ می باشد. فیلم محصول سال ۱۹۹۳ و فیلم نامه  بر اساس کتاب شیندلرز آرک  (برندهٔ جایزه بوکر )تولید شده است.  

فروش ۳۲۱ میلیون دلاری برای فهرست شیندلر یک موفقیت تجاری بزرگ به حساب آمد و علاوه بر فروش بالا  جوایز بسیاری از جمله جایزه اسکار  برای بهترین کارگردانی و بهترین فیلم را کسب نمود.

هرچند که در ابتدا و انتهای فیلم، صحنه‌هایی به صورت رنگی وجود دارد اما فهرست شیندلر اولین فیلم سیاه و سفیدی می باشد که جایزه اسکار بهترین فیلم را بعد از سال ۱۹۶۰ برنده شد.   فهرست شیندلر سومین فیلم برتر تاریخ سینما در گونهٔ حماسی، در فهرست ۱۰ فیلم برتر در ۱۰ ژانر  بنیاد فیلم آمریکا می باشد.

11- جنگ ستارگان (1977) ، 12- بازگشت به آینده (1985) ، 13- مهاجمان کشتی گمشده (1981) ، 14- فارست گامپ (1994) ، 15- بر باد رفته (1939) ، 16- کشتن مرغ مقلد (1962) ، 17- اینک آخر‌الزمان (1979) ، 18- آنی هال (1977) ، 19- رفقای خوب (1990) ، 20- چه زندگی شگفت‌انگیزی (1946)؛

21- محله چینی‌ها (1974) ، 22- سکوت بره‌ها (1991) ، 23- لاورنس عربستان (1962) ، 24- اره‌ها (1975) ، 25- اشک‌ها و لبخندها (1965) ، 26- آواز در باران (1926) ، 27- باشگاه صبحانه (1985) ، 28- فارغ‌التحصیل (1967) ، 29- بلید رانر (1982) ، 30- پرواز بر فراز آشیانه فاخته (1975)؛

31- عروس شاهزاده (1987) ، 32- امپراطوری حمله را پاسخ می‌دهد (1980) ، 33- فارگو (1996) ، 34- زیبایی آمریکایی (1999) ، 35- پرتقال کوکی (1971) ، 36- روز تعطیل فریس بولر (1986) ، 37- دکتر استرنج لاو (1964) ، 38- وقتی هری به ملاقات سالی رفت (1989) ، 39- درخشش (1980) ، 40- باشگاه مشت‌زنی (1999) 

41- روانی (1960) ، 42- غریبه (1979) ، 43- داستان اسباب‌بازی (1995) ، 44- ماتریکس (1999) ، 45- تایتانیک (1997) ، 46- نجات سرباز رایان (1998) ، 47- بعضی‌ها داغش را دوست دارند (1959) ، 48- مظنونین معمولی (1995) ، 49- پنجره عقبی (1954) ، 50- پارک ژوراسیک (1993)

51- لبوفسکی بزرگ (1998) ، 52- همه چیز درباره ایو (1950) ، 53- هانتیگ خوش قلب (1997) ، 54- بوچ کسیدی و ساندنس کید (1969) ، 55- راننده تاکسی (1976) ، 56- درخشش ابدی یک ذهن پاک (2004) ، 57- شواله تاریکی (2008) ، 58- سانست بولوار (1950) ، 59- تلما و لوییس (1991) ، 60- آملی (2001)

61- داستان وست ساید (1961) ، 62- شمال از شمالغربی (1959) ، 63- روز گراندهاگ (1993) ، 64- مری پاپینز (1964) ، 65- گاو خشمگین (1980) ، 66- شیرشاه (1994) ، 67- آواتار (2009) ، 68- مانتی پیتون و جام مقدس (1975) ، 69- گلادیاتور (2000) ، 70- سرگیجه (1958)

71- تقریبا معروف (2000) ، 72- فرانکشتاین جوان (1974) ، 73- همه مردان رئیس جمهور (1976) ، 74- زین‌های شعله‌ور (1974) ، 75- پل رودخانه کوای (1957) ، 76- کوهستان بروک‌بک (2005) ، 77- شکارچیان روح (1974) ، 78- 12 مرد خشمگین (1957) ، 79- وال.ای (2008) ، 80- در بارانداز (1954)

81- آمادئوس (1984) ، 82- ارباب حلقه‌ها، یاران حلقه (2001) ، 83- جان سخت (1988) ، 84- آغاز (2010) ، 85- هفت (1995) ، 86- دیو و دلبر (1991) ، 87- ارباب حلقه‌ها ، بازگشت پادشاه (2003) ، 88- میلیونر زاغه‌نشین (2008) ، 89- شجاع قلب (1995) ، 90- ممنتو (2000)

91- راکی (1976) ، 92- بالا (2009) ، 93- برخورد نزدیک از نوع سوم (1977) ، 94- شکارچی گوزن (1978) ، 95- دکتر ژیواگو (1965) ، 96- هزارتوی پن (2006) ، 97- هواپیما (1980) ، 98 - سگ‌های پوشالی (1992) ، 99- بانی و کلاید (1967) ، 100- هفت سامورایی (1954) 

نظرات

۱۳۹۵/۱۲/۲۷Hello there, I dierevscod your website by the use of Google at the same time as looking for a similar topic, your site came up, it looks good. I have bookmarked it in my google bookmarks.

۱۴۰۰/۱۲/۸مارلون براندو ستاره درخشان هالیوود، مورد علاقه مردم و مردی با شخصیت دشوار - مارلون براندو به یک چهره نمادین در سینمای جهان تبدیل شده است. دوران کودکی این بازیگر را نمی توان پر از شادی نامید: پدر و مادرش از اعتیاد وحشتناکی به الکل رنج می بردند، بنابراین براندوی کوچک، همانطور که در کودکی به او می گفتند، اغلب مجبور بود در انواع میخانه ها به دنبال والدین الکلی خود بگردد. متعاقباً خود براندو به مطبوعات گفت: "من از یک خانواده الکلی ارثی ایرلندی هستم. همه اعضای خانواده ما مشروب خوردند. دایی، پدربزرگ، دو خواهرم، مادرم، پدرم…». خود هنرمند نیز از این سرنوشت در امان نماند.

۱۴۰۰/۱۲/۸مارلون براندو با بازی در نمایشنامه تنسی ویلیامز «تراموا به نام هوس» در سال 1947 محبوبیت و علاقه زیادی بین تهیه کنندگان به دست آورد و چند سال بعد این نمایش فیلمبرداری شد و براندو به عنوان نماد جنسی جدید هالیوود لقب گرفت. به دنبال آن یک سری بی پایان از نقش های موفق و نه چندان زیاد موفق و دو جایزه اسکار - برای نقش های اصلی در فیلم های On the Waterfront ( در بارانداز 1954) و The Godfather ( 1972پدرخوانده ) دنبال شد. این بازیگر به دلیل اجرای درخشان نقش ها و همچنین جنجال های مفتضحانه متعدد ، بد خلقی ، نگرش بد نسبت به زنان و عشق به مواد مخدر و الکل مشهور بود.

۱۴۰۰/۱۲/۸مارلون براندو سه بار ازدواج کرد، همه منتخبان او منحصراً شرقی بودند: هندی، مکزیکی و تاهیتی. شایعات حاکی از آن است که مارلون براندو عاشق همسر سوم خود (شریک در فیلم "شورش در بانتی")بود، او حتی چندین جزیره در نزدیکی تاهیتی خرید تا با او زندگی کند و برای مدتی سینما را ترک کرد تا در نقش یک مرد خانواده تلاش کند.اما معلوم شد که چنین زندگی هنوز به مذاق یک سلبریتی هالیوود خوش نیامده است ، براندو دوباره دچار مشکلات جدی شد.

۱۴۰۰/۱۲/۸از دهه 80، حرفه بازیگری مارلون براندو کاهش یافته است. او به حرمیت رفت و تقریباً در انظار ظاهر نشد ، فعالیت ادبی نوشتن خاطرات را آغاز کرد . در مجموع ، این هنرمند 30 سال را در جزایر زندگی کرد ، او سعی کرد آنها را به مرکز جذب محققان تبدیل کند: او از جانورشناسان ، باستان شناسان و بوم شناسان برای کمک به حفظ زیبایی طبیعی آن دعوت کرد. متأسفانه در دهه 90 پس از یک حادثه غم انگیز (پسر براندو، کریستن، به نامزد خواهرش شلیک کرد)، مارلون هرگز نتوانست به تاهیتی بازگردد و هالیوود را به کلی ترک کرد.

در ادامه بخوانید...

معجزه عکاسی و تصاویر فراموش‌نشدنی در تاریخ

در

معجزه عکاسی، عکس ماندگار و تصاویر فراموش‌نشدنی در تاریخ

عکاسی از تصاویر تأثربرانگیز  ماندگار از گوشه و کنار جهان با توضیحی کوتاه در زیر هر عکس 

 

مردی  در حال سقوط از ساختمان مرکز تجارت جهانی در روز حادثه 11 سپتامبر

 مردی فرانسوی که هنگام اشغال پاریس بوسیله نیروهای نازی در جنگ جهانی دوم در حال گریستن

 پسر 12 ساله برزیلی که در مراسم تدفین معلم خود با گریه ویولون می‌نوازد. معلم این کودک به او کمک کرد از طریق یادگیری و نواختن این ساز از فقر و خشونت نجات یابد.

کودکانی که در سال 1948 در شیکاگو به فروش گذاشته شده‌اند.

سگی که در کنار مزار صاحبش نشسته است. صاحب این سگ بر اثر رانش زمین در ریو دو ژانیرو در سال 2011 جان باخت.


پسر خردسال «جان اف کندی» در مراسم تدفین پدر به تابوت او ادای احترام می‌کند. جان اف کندی 35امین رئیس‌جمهور آمریکا بود که در سال 1963 ترور شد.



پیرمردی از کره جنوبی در حال گریه به دلیل خداحافظی از خویشاوند خود که در کره شمالی زندگی می‌کند. این دو پس از 60 سال در سال 2010 اجازه یافتند به مدت سه روزه نزدیک مرز کنار یکدیگر باشند.


یک راهب در اعتراض به آزار و اذیت بودایی‌ها بوسیله دولت ویتنام خود را آتش زده است.



یک کودک خردسال که در حال تلاش برای سرپاکردن پدر الکلی خود است.


 پس از فرو ریختن یک کارخانه در بنگلادش زن و شوهری در آغوش هم زیر آوار جان دادند.



در سال 1958 دختر آفریقایی در باغ‌وحشی در بلژیک به نمایش گذاشته شد.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸چقدر تاثر برانگیز ؟

در ادامه بخوانید...