بازسازی عکس های خنده دار کودکی 23 عکس

در
شما می توانید عکس هایی از لحظاتی در گذشته را پیدا کنید که در آن شما یا دوستانتان با چهره های احمقانه جلو دوربین ژست گرفته اید.عکس هایی که معمولا برای نشان دادن به هر کسی نبوده، اما در واقع این یک راه عالی برای خندیدن و تجدید خاطره است. بله، دوران کودکی هرگز بر نخواهد گشت و این هنر عکاس و عکاسی است که می تواند گذشته را برای ما ذخیره کند . 
 
 sayarak.com عکس 23 نفر را پیدا کرد که تصمیم به بازسازی عکس های قدیمی خود کردند. با نگاهی به این تصاویر، احساس می کنید که یک ماشین زمان واقعی را سوار شده اید.
 
آیا عکس های خنده دار از کودکی خود دارید؟ آیا سعی کرده اید آنها را دوباره بسازید؟

نظرات

در ادامه بخوانید...

ترفند هالیوودی در عکس 12 ترفند

در
ما همیشه می خواهیم در عکس ها باریک و زیبا باشیم، اما به دلیل موقعیت یا زاویه اشتباه، یک خاطره خوب اغلب مستقیم به سطل زباله فرستاده می شود.
 
sayarak.com برای شما 12 ترفند عکاسی، که بر شایستگی و نقاط قوت شما تأکید دارد را در این پست برای داشتن عکس های بهتر معرفی می کند.

ترفند شماره 1

یکی از موفق ترین و ساده ترین ژست در عکاسی شماره 1 این ترفند ها است.. یک دست را روی باسن و یک دست دیگر روی کمر قرار دهید. این حالت یک فضای خالی با بدن ایجاد می کند. در این حالت کمر باریک تر به نظر می رسد.

ترفند شماره 2

این وضعیت همانند پیشین است، اما در اینجا دست راست به سادگی رها شده است. در این مدل بدن کمی به سمت آزاد انحنا پیدا کرده است.

ترفند شماره 3

اگر یک حصار، نرده یا میز در اطراف وجود دارد، پس شما می توانید به راحتی بر روی این شیء با دستان خود تکیه دهید. مهم است که حالت شانه ها مانند عکس بالا رعایت شود.

ترفند شماره 4

همیشه جای خاصی برای دست ها وجود ندارد. بهتر است که آنها را در موقعیت طبیعی خود قرار دهید،ریلکس باشید. همان را می توان در مورد پاها گفت. تنها باید به یاد داشته باشید که وزن بهتر است روی یک پا باشد.
 

ترفند شماره 5

شما می توانید آرنج خود را روی لبه یک تکیه گاه قرار دهید. در این مورد، بهتر از طرفین باشد. این وضعیت دست ها را برجسته می کند. برای فیلمبرداری در فضای باز مناسب است.
 

ترفند شماره 6

اغلب در موقعیت های عادی عکس ها موفق تر هستند. وزن بدن را بر روی یک پا قرار دهید و بدن کمی خم شود. شکل بدن ظاهر S خواهد شد .
 

ترفند شماره 7

حالت عالی، که به خوبی برای یک پرتره مناسب است. آرنج خود را خم کنید و آنها را روی یک پلت فرم قرار دهید. سر می تواند کمی به سمت راست بچرخد.
 

ترفند شماره 8

خطوط در عکس اجازه می دهد توجه بیننده به موضوع اصلی متمرکز شود . به آرامی  روی سطح یک شاخه درخت را لمس کنید، این حالت برای یک عکس پرتره مناسب است.
 

ترفند شماره 9

اگر شما نمی دانید که با دست هایتان چه کار کنید، پس فقط آنها را پشت سر خود قرار دهید یا در جیب های خود پنهان کنید. این غیر معمول است، اما ساده است. نکته اصلی این است که دستان خود را در جیب خود نگه دارید.
 

ترفند شماره 10

ساده ترین عکاسی پرتره و یک زاویه عالی، کمی به سمت چپ بچرخید، سر و گردن مانند عکس قرار بگیرد.

ترفند شماره 11

یکی دیگر از این ژست ها که به خوبی برای یک عکس پرتره مناسب است. دستان خود را به دیوار برسانیدمانند عکس. سپس دستان شما در قاب قرار می گیرند، اما همه توجه به چهره جلب می شود.

ترفند شماره 11

اعتقاد بر این است که پاها و خطوط متقاطع ایجاد یک مانع روانی بین مردم است. اما هنوز هم ارزش تلاش دارد تا آنها را در عکس به شکل متقاطع قرار دهید. در چنین وضعیتی شانه های خود را صاف کنید و گردن خود را صاف نگه دارید. و در عکس به دوربین با اعتماد به نفس نگاه کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

ژست عکس در عکس ها بهتر جلوه کنید 4 ژست

در

ژست عکس

عکاس ها می توانند هر لحظه از زمان را شکار و برای همیشه ثبت کنند. شاید به همین خاطر است که همه دوست داریم در مقابل دوربین فوق العاده ظاهر شویم. حس خوبیه که به عکس خود نگاه کنی و بگویی نگا! چقدر خوب افتادم و چه ژست حرفه ای گرفته ام!

به نظر من هر کسی می تواند در مقابل دوربین عالی باشد، فقط کافیست با چند قانون ساده ژست عکس گرفتن آشنا باشی و از آنها پیروی کنی. برای اینکه کمکتان کنم راهنمایی تصویری که توسط عکاسی حرفه ای به نام جودی بال تهیه شده را برایتان آماده کرده ام. در این راهنما به شایع ترین اشتباهاتی که مردم در ژست گرفتن ها مرتکب می شوند اشاره شده و نحوه صحیح آن نیز آموزش داده شده است.

ژست بی خیالی

ژست بی خیالی

گرفتن ژستی S شکل با بدن بسیار عالی است و در عکس راحت تر نشانتان می دهد. هیچ لزومی ندارد مانند یک چوب یا یک سرباز وظیفه صاف و بی حالت بایستید. باید به حالت دستها نیز اهمیت دهید، به جای اینکه چهار انگشت یا همه دست را داخل جیب کنید فقط شست ها را داخل جیب قرار دهید.

حدود سه چهارم بدن خود را از دوربین بگردانید

ژست برای این که در عکس لاغرتر دیده شئیم

اگر می خواهید در مقابل دوربین لاغرتر جلوه کنید، باید از اینکه شانه ها صاف باشند پرهیز کنید، و به جایش سه چهارم بدن خود را از لنز دوربین بگردانید. در عکس دوم تصویر بالا، دو دست مدل در دید است و روی منطقه ران قرار دارد. این ترفند ژست عکس کمک می کند شما در عکس خیلی بهتر بیفتید.

هنگام ژست عکس مواظب دست هایتان باشید

ترفند ژست گرفتن

گاهی لمس صورت در عکاسی ایده ای خوب است. در این مورد، بسیار مهم است که کف دست به دوربین نباشد، به جای این کار کف دست باید مقداری از گونه را بپوشاند درست مانند نمونه ای که در تصویر بالا مشاهده می کنید.

شانه ها را پایین بیاورید

ژست حرفه ای

در ژست حرفه ای شانه ها را با کمی زاویه پایین بیاورید، این کار باعث می شود گردن بلند تر به نظر بیاید و در عکس راحت تر جلوه کنید. همچنین دست های خود را پنهان نکنید. در تصویر دوم دست مدل را می بینید که نزدیک آرنج قرار گرفته و کمک کرده عکس خیلی بهتر شود.

در عکاسی اگر عکس از بغل گرفته می شود، فراموش نکنید که ژست باید S شکل باشد نه صاف. فقط کافیست مقداری زانوی خود را خم کنید و شانه ها را پایین بیاورید. این کار کمک می کند هم لاغرتر و کشیده تر و هم راحت به نظر بیایید.

ژست شما تقریبا در بیشتر عکس هایی که مستقیم به دوربین نگاه نمی کنید و بدن را کمی از دوربین برگردانده اید، خیلی بهتر به نظر می آیید. اگر سرتان را هم کمی کج کنید، مانند این است که از پایین به طرف بالا و دوربین نگاه می کنید. این ترفند ژست ساده عکسی که می گیرید را از این رو به آن رو خواهد کرد و بسیار بهتر ثبت خواهید شد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

۲۰ ژست عالی برای عکس گرفتن

در

این مقاله نه تنها به کار عکاسان می آید، بلکه تمام خانم هایی که می خواهند در عکس عالی جلوه کنند نیز می توانند از 20 ژست آموزش داده شده کمک بگیرند. این مدل ژست گرفتن کمک می کند ویژگی های خوب را برجسته و کوچکترین مواردی که باعث خراب شدن عکس در زمان عکاسی می شود را پنهان کنید.با این 20 ژست حرفه ای به راحتی تبدیل به یک سوپر مدل شوید.

۲۰ ژست عالی برای عکس گرفتن

۱- این ژست ساده و در عین حال بسیار عالی است، چون خیلی لاغرتر در عکس نشان می دهد. مدل در این ژست تمام رخ به طرف دوربین چرخیده ، چانه کمی پایین کشیده شده و شانه نیز بالا آمده.

ژست عالی در عکس

۲- بیشتر مواقع ژست های سر راست تبدیل به بهترین ها می شوند. در این ژست، مدل باید تمام وزن خود را روی یک پا بیاورد، موضع کلی خود را کمی خم کند طوری که بدن حالتی S شکل به خود بگیرد.

آموزش ژست عالی

۳- در این ژست مدل یک سطح عمودی را با دو دست لمس می کند، مانند دیوار یا درخت. این ژست برای گرفتن عکس پرتره بسیار عالی است.

۲۰ ژست عالی برای عکس گرفتن

۴- اگر مدل موهای بلندی دارد، گرفتن یک عکس در حال حرکت طوری که موهایش در حال تکان خوردن باشد ایده ی خوبی است. یکی از راه های مناسب برای چنین ژستی برگرداندن سریع سر است طوری که موها به پرواز در آیند.

۲۰ ژست عالی برای عکس گرفتن

۵- این ژست بسیار ساده است و احساس راحتی مدل را نشان می دهد. چنین ژستی را می توان در خانه، آتلیه و خیلی لوکیشن های دیگر استفاده کرد.

۲۰ ژست عالی برای عکس گرفتن

۶- این ژست زمانی کاربرد خوبی دارد که مدل روی مبل نشسته باشد.

۲۰ ژست عالی برای عکس گرفتن

۷- زمانی که مدل روی زمین نشسته چنین ژستی می تواند عکس را فوق العاده کند. می توانید در انواع موقعیت ها این ژست را استفاده کنید.(سیارک)

۲۰ ژست عالی برای عکس گرفتن

۸- این ژست برای گرفتن عکسی هنری به کار می آید. همانطور که می بینید سر دست و پاها همه به شکل خاصی قرار گرفته اند و این حالت داشتن عکس را هنری و خاص می کند.

۲۰ ژست عالی برای عکس گرفتن

۹- بعضی بر این باورند که روی هم گذاشتن دست و پا باعث ایجاد یک مانع روانی بین افراد می شود، و به همین دلیل چنین ژستی را برای عکاسی توصیه نمی کنند. با این حال ارزشش را دارد از مدل عکسی گرفته شود که به حالت خاصی دستها را روی هم گذاشته باشد.

۲۰ ژست عالی برای عکس گرفتن

۱۰- همیشه لازم نیست نگران این باشید که دست های خود را کجا بگذارید. هیچ اشکالی ندارد دستها را به حالت استراحت در دو طرف خود رها کنید. برای پاها نیز همینطور است، فقط به خاطر داشته باشید وزن بدن همیشه باید روی یک پا باشد.

۲۰ ژست عالی برای عکس گرفتن

۱۱- این ژست برای گرفتن عکس قدی بسیار مناسب است. دست های مدل باید تا قسمتی و یا به صورت کامل در جیب هایش قرار بگیرد.

۲۰ ژست عالی برای عکس گرفتن

۱۲- قرار دادن دو دست پشت کمر در حالتی خمیده، ایده ی جالبی برای ژست گرفتن و عکاسی است. این حالت به مدل ظاهری باز و صادقانه می دهد. حتی می توانید همینطور که دست ها پشت کمر قرار دارد به طرف دیوار خم شوید.

۲۰ ژست عالی برای عکس گرفتن

۱۳- لم دادن و یا تکیه دادن مدل روی یک چیز هم می تواند ژستی زیبا بسازد. این نوع ژست را هم می توان در فضای بسته استفاده کرد هم فضای باز.

۲۰ ژست عالی برای عکس گرفتن

۱۴- این حالت نیز برای عکس های تمام قد ژستی فوق العاده است. ژستی کاملا زنانه و زیبا.

۲۰ ژست عالی برای عکس گرفتن

۱۵- این ژست جالب را باید از پایین گرفت. بالا تنه مدل باید کمی بلند شود، در حالی که سرش باید کمی به طرف پایین شیب بگیرد. پاها از زانو خم می شوند، و پاها روی همدیگر قرار می گیرند.

۲۰ ژست عالی برای عکس گرفتن

۱۶- ژستی بسیار زیبا و زنانه که می توانید هم در فضای بسته هم فضای باز از آن استفاده کنید.

ژستی بسیار زیبا و زنانه

۱۷- از مهمترین عواملی که باعث می شود بتوان درست این ژست را گرفت نحوه قرار دادن پاها است. همچنین مدل باید کفش های پاشنه بلند به پا داشته باشد تا بهترین حالت بدست بیاید.

۱۸- ژستی زیبا و احساسی. مدل باید زانو بزند اما فشار زیادی به پاها نیاورد، همچنین باید از روی شانه ها به طرف دوربین نگاه کند.

ژستی عالی برای عکس های تمام قد مقابل دیوار

۱۹- ژستی عالی برای عکس های تمام قد مقابل دیوار. پشت مدل باید به طرف دوربین باشد، اما می توانید سر را بچرخانید.

ژست بسیار شیک

۲۰- و در پایان این ژست بسیار شیک را داریم. مدل باید در حالی که لبه ی مبل، تخت، یا نیمکت نشسته کمی به طرف جلو خم شود. پاها را نیز می توانید به هر شکل که دوست دارید تنظیم کنید.bedunim

نظرات

در ادامه بخوانید...

باورتون میشه این عکس ها میلیون ها دلار فروخته شده اند 14 عکس

در

عکس هایی که در این پست می بینید همه با قیمت های نجومی میلیون دلاری به فروش رسیده اند 

چرا میلیونرها نیاز به خرید عکس سیب زمینی با حداقل شش صفر را دارند؟ توضیحی منطقی برای چنین اعمال عجیب و غریبی از سوی آنها پیدا نمی شود.عکس های میلیون دلاری در این پست را ببینید.

 

1. رزم ابدی در سال 2018

عکس Forever Rose یک میلیون دلار فروخته شد. عکاس : کوین ابوش.

این قطعه در بلاک چین (مبادله دیجیتال، که معاملات انجام شده با استفاده از بیت کوین یا سایر فرم های مجازی انجام می شود) خریداری شد. "Forever Rose" این عکس گران ترین قطعه هنری مجازی است که تا به حال فروخته شده شده است.

2. شبح در سال 2014

این عکس در دسامبر 2011  6.5 میلیون دلار فروخته شد. عکاس : پیتر لیک

عکاس استرالیایی پیتر لیک ادعا می کند که  این رکوردی است برای گران ترین عکس که تا به حال فروخته شده . 6.5 میلیون دلار برای این عکس شگفت انگیز، توسط یک کلکسیونر ناشناس خریداری شد. با این حال، قیمت هرگز به طور رسمی تأیید نشد، زیرا خریدار یک فرد "خصوصی و ناشناس" است.

3. راین دوم در سال 1999

این عکس در نوامبر 2011 به مبلغ 4338500 دلار فروخته شده شد. عکاس : : آندریاس گورسکی.

گرانترین فروش تایید شده عکاسی متعلق به آندریاس گورسکی است که تصویر خود را تحت نام "راین دوم" در سال 2011 به مبلغ 4.3 میلیون دلار فروخته شد. این یکی از شش تصاویر منحصر به فرد است که بخشی از رودخانه راین در نزدیکی دوسلدورف را نشان می دهد.

4. بدون عنوان شماره 96 در سال 1981

این عکس در ماه مه 2011 به مبلغ 3،890،500 دلار فروخته شد. عکاس : سیندی شرمن.

این یک پرتره را سیندی شرمن در سال 1981 گرفته که در نهایت به یک فروشنده نیویورک به مبلغ 3،890،500 دلار فروخته شد. این عکس بخشی از مجموعه ی CentroFolds یك ساله است كه شارمن را در چندین حالت کلیشه ای از زمان نشان می دهد.

5. برای اعلیحضرت در سال 1973

در ژوئن 2008 به مبلغ 3،765،276 دلار فروخته شد. عکاس : گیلبرت و جورج.

گیلبرت و جورج دو نقاش و هنرمند که با حضور و عرضۀ خویش به‌منزلۀ اثر هنری یا «مجسمۀ زنده»، و ساعت‌ها ژست خاصی به‌خودگرفتن، به‌شهرت رسیدند.آنها به ندرت در بین مردم دیده می شدند  "به اعلیحضرت" بخشی از مجموعه ای از این دوقلو است و شامل 37 تصویر جداگانه می باشد.

6. سخنرانی جنگجویان مرده در سال 1986

این عکس در ماه مه 2012 به مبلغ 3،666،500 دلار فروخته شد. عکاس : :جف والا

در نگاه اول، به نظر می رسد صحنه نظامی واقعی است، اما در واقع آن را در یک استودیو با بازیگران مهمان گرفته است. این عکس نشان می دهد که سربازان مرده بعد از اینکه آنها را در آغوش گرفتند، به زندگی باز می گشتند.این تصویر رویدادهای تاریخی وحشتناک در دوران گذشته و تصاویر فیلمهای جنگی  را ترکیب کرده است.

7. سیاه و سفید در سال 1926

عکس در ماه نوامبر 2017 فروخته شد € 2688،750. عکاس : : من ری.

این عکس در نسخه پاریس مجله Vogue زمان منتشر شده است و Kiki را با ماسک قبیله ای آفریقایی نشان می دهد. نام عکس ، که به معنای واقعی کلمه به عنوان "سیاه و سفید" ترجمه می شود، نه تنها به تصویر سیاه و سفید گرفته شده، بلکه به مقایسه صورت و ماسک مدل نیز اشاره دارد.

8. بورس اوراق بهادار شیکاگو در سال 1999-2000

این عکس در ماه ژوئن 2013 به مبلغ 3،298،755 دلار فروخته شد. عکاس : آندریاس گورسکی.

این تصویر بورس اوراق بهادار شیکاگو را نشان می دهد . در آن زمان آندریاس گورسکی تلاشهای زیادی را برای انتقال پویایی تصویر انجام داد. حرکت جمعیت را، که به تدریج تار می شود، اما به طرز باور نکردنی روشن و متضاد است را در این تصویرنشان داده است.

9. بدون عنوان در سال 2000

تصویر در ماه مه 2014 به مبلغ 3 هزار و 777 دلار فروخته شد. عکاس : ریچارد پرنس

در سال 2000، ریچارد پرنس مجموعه ای از عکس های "کابوی" را منتشر کرد. تمام آثار او یک کابوی روی یک اسب را نشان می دهد.

10. شماره سیب زمینی 345 در سال 2016

این عکس در سال 2016 برای یک میلیون دلار فروخته شد. عکاس : کوین ابوش.

تصویر نشان دهنده یک غده سیب زمینی با نام نمادین "شماره سیب زمینی 345" است. به نظر کوین ابوش Abosha، هر سیب زمینی دارای شخصیت و خلق و خوی خاص خود است.

11. فیلم بدون عنوان شماره 48 در سال 1979

این عکس در ماه مه 2015 به مبلغ 29،965،000 دلار فروخته شد. عکاس : سیندی شرمن.

مجموعه ای از عکس های سیندی شرمن  بین سال های 1977 تا 1980گرفته شده است و این عکس بدون نام شماره 48، گران ترین عکس است. این مجموعه برای نشان دادن شخصیت های زنانه داستانی است که شبیه فیلم های قدیمی است.

12. لس آنجلس در سال 1998

این عکس در فوریه 2008 برای 2،900،000 دلار فروخته شد. عکاس : آندریاس گورسکی.

تصویر دیگری از آندریاس گورسکی. در این زمان، عکس یک شب از لس آنجلس در سال 1998 اختصاص یافته است. تصویر اصلی دارای عرضی بیش از سه و نیم متر است و به وضوح منحنی زمین را در افق نشان می دهد. بسیاری از منتقدان، ترکیب دید آرام از یک شهر پر سر و صدا را در نظر می گیرند.

13. دره ماه در سال 1904

این عکس در فوریه 2006 به مبلغ 2928000 دلار فروخته شد. عکاس : : ادوارد استیچن

تصویر "مهتاب دراستخر" که در حراج فروخته شده شد، تنها یکی از سه عکس است، دو عکس دیگر در موزه نگهداری می شود.

14. بدون عنوان شماره 153 در سال 1985

این عکس در نوامبر 2010 برای $ 2770،500 فروخته شده شد. عکاس : سیندی شرمن.

"بدون عنوان # 153" - یکی دیگر از پرتره های خیره کننده عکاس سیندی شرمن در فهرست گران ترین عکس های او تاکنون است. این تصویر الهام بخش فیلم نوآر زن افسونگر می باشد

نظرات

در ادامه بخوانید...

20 عکس زیبا از براد ویلسون عکاس پرتره حیوانات

در

براد ویلسون عکاسی است که از حیوانات وحشی پرتره تهیه می کند. در این سری از پرتره های احساسی، او ویژگی های هر موجود زنده و ارتباط او را با طبیعت نشان می دهد.براد ویلسون ادعا می کند که عکس های او از حیوانات یک نوع بازتاب از زندگی مردم مدرن است. او معتقد است که عکس هایش برای همه کسانی که می خواهند از طبیعت محافظت کنند الهام بخش هستند. براد ویلسون می گوید: شاید این تصاویر یادآوری کند که انسان ها در این سیاره تنها نیستند،انسان ها در انزوا زندگی نمی کنند، بلکه در ارتباط کامل با دنیای بیرون هستند.

1. نگاه گربه وحشی


علاقمندی به هنر از سن نوجوانی در براد ویلسون  ظاهر شد. اما او درک کرد که به سختی می تواند یک مجسمه ساز یا معمار بزرگ شود. اما او به سرعت متوجه شد که دوست دارد عکس بگیرد. و این کار را با عکس های تجاری شروع شد.

2. جغد در خواب

محل سکونت: سنت لوئیس، میسوری 

3. میکاپ کامل

طوطی سیاه. محل سکونت: لس آنجلس، کالیفرنیا 2015

4. غول ساوانا

فیل آفریقایی. محل سکونت: لس آنجلس، کالیفرنیا 2010


با این حال، عکاس به موضوعات دیگر جلب شد ، حیوانات برایش جالب بودند. فیل ها، شیرها، ببرها - آنها باید مدل های او می شدند. براد ویلسون در باغ وحش ها، پناهگاه ها و در خانه های صاحبان حیوانات عکس می گرفت.

5. چشم غول پیکر

فیل آفریقایی. محل سکونت: لس آنجلس، کالیفرنیا 2010

6. زیبای خطرناک

محل: آلبوکرک، نیومکزیکو 2016

7. مرد ناز

ماندریل محل سکونت: لس آنجلس، کالیفرنیا 2014

8. در حال انقراض

محل سکونت: آلبوکرک، نیومکزیکو 2013

9. اورانگوتان مو قرمز

اورانگوتان محل سکونت: لس آنجلس، کالیفرنیا 2011

10.جغد قطب نما

جغد قطب نما محل سکونت: سنت لوئیس، میسوری 2012

11.شیر کوهستان

شیر کوهستان محل سکونت: لس آنجلس، کالیفرنیا 2011

12.پرنده خورشیدی 

پرنده خورشیدی محل: آلبوکرک، نیومکزیکو

13.گورخر سیاه یا سفید‌

گورخر محل سکونت: لس آنجلس، کالیفرنیا 2010

14. سایه ای در تاریکی

پلنگ سیاه محل سکونت: مونتری، کالیفرنیا 

15. ماداگاسکار بومی

گربه لئورور محل سکونت: مونتری، کالیفرنیا 2014

16. شکارچی

هاوک سرخ مایل به قرمز محل: آلبوکرک، نیومکزیکو 2016

17.بابون با هوش

بابون محل سکونت: لس آنجلس، کالیفرنیا 2011

18.دونده 

یوزپلنگ محل سکونت: لس آنجلس، کالیفرنیا 2011

19. پرنده تاجدار

محل سکونت: لس آنجلس، کالیفرنیا 2011

نظرات

در ادامه بخوانید...

داستان عکس های برنده جایزه پولیتزر 7 عکس

در


داستان های مربوط به عکس هایی که برنده جایزه پولیتزر در سال های مختلف بوده اند، چیست؟ 

جایزه پولیتزر برای عکاسی در سال 1942 برگزار شد. این جایزه تا به حال،  یکی از معتبر ترین جوایز روزنامه نگاری است. از آنجایی که موضوع اصلی این جایزه، هنر به عنوان ی ابزار عمومی است، بیشتر تصاویری که برای آن نامزد، و برنده جایزه پولیتزر شده اند متاسفانه گاهی اوقات به شدت ناراحت کننده و تاثر برانگیز هستند. اما این عکس ها اهداف اصلی خود را برآورده کرده اند، و مردم را در مورد مشکل موجود مطلع و اغلب برای حل آن، از توجه عمومی کمک خواسته اند.

عکاس مکس دسفور "شهروندان غیرنظامیان روی پل بمب گذاری شده در کره"، 1951

خبرنگار آژانس اسوشیتدپرس جنگ را در کره شمالی تحت پوشش قرار می داد. در عکس معروف خود، ساکنان پیونگ یانگ و پناهندگان از سایر نقاط کشور به شدت در کنار سازه های نابود شده پل، تلاش می کنند تا به سمت جنوب رودخانه تدونگان بروند و از واحدهای پیشرفته ارتش چین فرار کنند. این عکس در طی عقب نشینی ارتش آمریکا گرفته شد. عکاس می گوید: آنها مانند مورچه ها حرکت می کردند ... و همه اینها - در سکوت مطلق. "

 


عکس جان گوانت "تراژدی دریا" برای جایزه پولیتزر در سال 1955 نامزد و موفق به دریافت جایزه شد

این عکس خاطره ای از حادثه غم انگیز دوم آوریل ، 1954 است. عکاس جان گوانت در نزدیک دریا زندگی می کرد. صبح روز دوم آوریل ، 1954 صدای فریاد هایی را در ساحل شنید و خود را به ساحل رساند تا متوجه شود چه اتفاقی افتاده است. او زن و شوهر جوانی را در نزدیکی ساحل دید. کودک شش و نیم ساله آنها در دریا ناپدید شده بود روز بعد این عکس را در صفحه اول The Times منتشر کرد. انتشار عکس با انتقادات زیادی روبرو شد. به نظر بسیاری، عکاس عملی غیر انسانی انجام داده بود که از  غم و اندوه پدر و مادر جوان در چنین لحظه ای عکس گرفته بود. با این حال، در سال بعد، این عکس برنده جایزه پولیتزر شد.

عکس های ویلیام C. Biella، "وفاداری و اعتماد"، جایزه پولیتزر، 1958

یک عکاس نظامی سابق و کارمند واشنگتن دی سی نیوز، که رژه جشن اعضای انجمن تجارت چینی را پوشش می دهد، شاهد و موفق به گرفتن عکس بالا شد، که برای سال ها به عنوان نماد وفاداری و اعتماد بود. در طی راهپیمایی، یک بچه دوساله، سعی کرد در مسیر حرکت کند. پلیس بلافاصله در مقابل او ظاهر شد و او را متوقف کرد. عکاس این لحظه را به روش زیر توصیف کرد : "من همه چیز را به عنوان یک تصویر دیدم، و کلیک کردم . " این صحنه خوانندگان را بسیار تحت تاثیر قرار داد از این صحنه  مجسمه ساخته شدو پلیس داخل عکس به ریاست اداره پلیس واشنگتن ارتقا یافت و از کودک بعد از سال ها در نمایش های تلویزیونی  به عنوان یک شخص مشهور دعوت شد.

عکس روکو مورابیتو "بوسه زندگی"، جایزه پولیتزر 1968

این شات منحصر به فرد در فلوریدا گرفته شد. کار بر روی تیر برق، بالای سطح زمین،شوک الکتریکی 4000 ولتی یکی از برق کاران را گرفت. همکار او، با دیدن بدن بی جان دوستش، بلافاصله شروع به کمک به او کرد. عکاس حرفه ای Rocco Morabito در همان نزدیکیا از یک تصادف ریلی فیلم برداری میکرد. پس از اتمام کار، او  تصمیم گرفت در اطراف محله چرخی بزند و به طور تصادفی شاهد این واقعه بود و عکس بالا را گرفت. به هر حال، در این مورد، یک روزنامه نگار را نمی توان به بی عاطفه گی متهم کرد.

استنلی فورمن، عکس از آتش سوزی، 1976

عکسهای استنلی فورمن که در طی یک آتش سوزی گرفته شده است، جایزه پولیتزر را در سال 1976 به دست آورد

تصویربالا لحظه سقوط از ارتفاع 15 متری است. این تراژدی در سال 1975 در اثر آتش سوزی یک ساختمان مسکونی رخ داد. استنلی فورمن، یک عکاس برای بوستون هرالد ، شاهد این حادثه است. یک دختر و یک کودک سعی کردند با ایستادن در پله های فرار از آتش فرار کنند. هنگامی که آتش نشان شروع به خاموش کردن آتش کردند، سقوط رخ داد. دیانا همان روز درگذشت، Tiara توانست زنده بماند. انتشار این عکس در جامعه به شدت تکان دهنده بود. در نتیجه، مقامات بوستون قوانین مربوط به ایمنی آتش را تجدید نظر کردند و عکس برای سال های زیادی به عنوان یک تصویر در بروشورهای موضوعی و آموزشی مورد استفاده قرار گرفت.

عکاس الکساندر زملیانیچنکو، تصویری از رقص بوریس یلتسین، 1997

بوریس یلتسین در یک کنسرت در طول انتخابات خود در سال 1997 می رقصد

در سال 1997 یک عکس از الکساندر Zemlyanichenko به عنوان عکس قابل توجه اجتماعی شناخته شده است.در این  عکس بوریس یلتسین در یک کنسرت راک در دوران انتخابات خود نشان می دهد. به هر حال، این روزنامه نگار روسی دو بار برنده جایزه پولیتزر شد. 

سرگئی پونومارو  "مهاجران از ترکیه"، 2016

مهاجران در یک قایق از ترکیه به یک روستای نزدیک یونان، نزدیک شدند.برنده جایزه پولیتزر 2016 

جایزه پولیتزر به عکاس روسی سرگئی پونومارو با یک تیم از عکاسان خبرنگار "نیویورک تایمز" برای تهیه مجموعه ای از عکس های پناهندگان از خاورمیانه در تلاش برای یافتن پناهندگی در کشورهای اروپایی اهدا شد. این عکس در نزدیکی جزیره یونانی لسبوس در نزدیکی روستای Skala گرفته شده است. صاحب قایق به این ترتیب حدود 150 نفر را حمل کرده، اما بعدا در آب های کشور ترکیه دستگیر شده است.

نظرات

در ادامه بخوانید...