چرا عکاس سوئیسی جنس کراور نینجای نامرئی خوانده می شود

در

عکس خیابانی

جنس کراور ، عکاس سوئیسی ، از خیابان های شهر الهام گرفته و به طور غیرقابل توصیفی از افراد عادی عکس می گیرد. او دوست دارد نامرئی بماند و زندگی شهری را با عکس هایش مستند کند. مهارت عکاس به او این امکان را می دهد تا احساسات صمیمانه غیرقابل مشاهده ، موقعیت های غیر منتظره را ضبط کند. هنر یک عکس واقعاً تمیز و حقیقت زندگی روزمره ما برای همیشه در عکس های صادقانه جنس کراور منجمد شده است.

 

عکاسی خیابانی
عکاس : جنس کراور

Jens Krauer فعالیت قابل توجهی دارد اما در خیابان او فوراً با جمعیت درآمیخته و نامرئی می شود. در اینجا زنی است که در حال گفتگو است ، با یک دوست با تلفن صحبت می کند. دستانش تقریباً به دوربین ضربه می زند ، در حالی که اصلاً متوجه عکاس نشده است!

 

پاندا

 

عکاسی در مناطق دور افتاده شهر دشوار است.

توانایی جنس کراور در عکاسی از یک جمعیت بسیار شگفت آور است. کراور نام مستعار نینجای نامرئی را به دست آورده است. جالب ترین چیز این است که او حتی سعی نمی کند اقدامات و تجهیزات خود را پنهان کند. لذت تماشای کار کراور باعث لذت و خوشحالی است: با لطف یک گربه ، او در امتداد دریای انسان حرکت می کند ، بدون توجه باقی می ماند و هر آنچه را  با دوربین او می افتد مستند می کند.

 

زن ساهپوست
عکس از عکاس سوئیسی Jens Krauer

کراور: بعضی اوقات آنطور که به نظر می رسد آسان نیست. به خصوص اگر منطقه خیلی شلوغ یا حومه شهر باشد. از این گذشته ، . ساکنان محلی تمایل ندارند به غریبه ها توجه کنند. به چهره های جدید اعتماد نمی کنند. این مهم است که عکاسی را از موقعیت مستندات بررسی کنید ، و نه از نظر مشاهده.

 

زن
Caption

عکاس Jens Krauer می افزاید: مستند سازی عشق است ، و مشاهده کنترل است. هنگامی که شرایط کار دشوار می شود ، کراور فرمول مسئله را تغییر می دهد.عکاس به مردم نزدیک می شود ، با آنها ارتباط برقرار می کند ، در مورد خودش ، در مورد کار خود ، در مورد اهدافش صحبت می کند. معمولاً صداقت او با اعتماد بها و پاداش می گیرد. در این مورد ، به گفته عکاس - این مهمترین چیز است.
کار من مهارت های بازیگری و روانشناسی است. مطمئناً ، چنین مخلوطی نه تنها به تجربه و مقدار مشخصی از بی باکی نیاز دارد ، بلکه درک عمیقی از مفهوم خیابان نیز می خواهد. - بنابراین عکاس در مورد سبک کار خود در ژانر عکاسی خیابانی می گوید.

 

عکس دختر
Caption

Jens Krauer به عنوان یک خلوص کاری به کار خود نزدیک می شود ، بدون اینکه چیزی را تزیین کند و یا پنهان کند ، لحظه های زندگی را همانطور که هست می گیرد. مهمترین چیز این است که بتوانیم در دنیای اطراف حل شوید  و مستند صحنه خیابان را به موقع عکاسی کنید.

عکاس خیابانی معتقد است که این قاب نباید مشارکت فعال خود را در آنچه اتفاق می افتد خراب کند ، تنها از این طریق عکس کاملاً پاک و صادق خواهد ماند. هر تعاملی باعث برگشت ناپذیری خلوص تصویر خواهد شد. من تمایل دارم که به موقعیت های مختلف متفاوت برخورد کنم. اگر ناگهان متوجه چیز جالبی یا شخص جالب شوم ، فوراً کل استراتژی کارم را سازگار می کنم و تغییر می دهم. 

 

مرد
عکس از عکاس جنس کراور

در عکاسی جنس کراور ، هنر با زندگی آمیخته است ، آنها بهم پیوسته می شود. این همه با کودکی در زادگاهش زوریخ آغاز شد. منظره شهری در برابر فرهنگ هیپ هاپ زمان الهام بخش Jens Krauer است. وقتی که کارش در دفتر تمام شد ، به معنای واقعی کلمه آزاد شد. اکنون احساس رضایت فوق العاده از کاری که انجام می دهد و او را خشنود می کند، به او قدرت میدهد، دارد در عکاسی در خیابان که Jens Krauer خودش را کاملاً کشف کرد.

 

مرد چاق
جمعیت شهری فرصت های خوبی را برای عکاسی فراهم می کند

Jens Krauer در حال حاضر حرفه ای شده است. کراور به عنوان مربی و پادکست Fujifilm-X شروع به کار کرد. اکنون ژانرهای کاملاً متفاوت مطیع مهارت او به عنوان یک عکاس هستند ، اما عکاسی خیابانی همچنان شور واقعی دارد. فقط خیابان ، ریتم وصف ناپذیر آن  ، نوعی چالش ، جنس را به خود جلب می کند ، مانند آهنربایی جذب می شود.

 

کودکان
کار جنس به وی اجازه داد تا به نیمی از جهان سفر کند.

کراور معتقد است که این خیابان بود که به او همه چیز را آموخت. سادگی و خلوص ، یک دوربین ، لنز ، کفش راحتی ، ادراک باز - این تنها چیزی است که لازم است. فقط خیابان قادر به مباحث اصلی مورد نیاز کار برای جنس بود. او عاشق تماشای چگونگی تغییر زمان است ، خیابان های شهرهای اطراف تغییر می یابد. یک عکس این فرصت را دارد که لحظات منحصر به فرد را به خاطر بسپارد ، اطلاعات را منتقل کند.

 

روزنامه فروش


من به عنوان یک عکاس احساس می کنم چقدر عالی است! فقط تصور کنید: شما عکسی گرفتید که کلاسیک شده است. بنابراین ، شما را ابدی کرده است. اکنون عکاس مشغول کار روی یک پروژه بلند مدت است. او قسمت قدیمی زوریخ را برمی دارد. این شهر به سرعت در حال تغییر است و جنس می خواهد وقت خود را برای عکاسی از زندگی ، سبک ، خرده فرهنگ به عنوان امروز برای حفظ روحیه شهر فراهم کند.

این نیاز به مهارت و تجربه زندگی دارد. مکان های خطرناک زیادی در شهرها وجود دارد. این امر به شهامت و مراقبت زیادی نیاز دارد. معمولاً ، Jens Krauer قبل از کار با دقت آماده می شود: او نقشه های منطقه را مطالعه می کند ، اطلاعات را بیت بیت جمع می کند تا دقیقاً تمام جزئیات را بداند.

زن سیاهپوش

البته این اتفاق می افتد که مشکلی پیش می آید. به نوعی ، Jens Krauer مجبور شد در باشگاه دوچرخه سواران یک باشگاه مشهور حضور داشته باشد. اوضاع آماده بود تا از کنترل خارج شود ، اما عکاس با شناخت عالی از منطقه و آشنایی عمومی از دوچرخه سواران پرخاشگر کمک گرفت. این امر به کاهش میزان استرس و سطح وضعیت در ارتباطات عادی کمک کرده است.

 

عکس خیابانی
Caption

هنگامی که Jens Krauer به استانبول سفر کرد ، او قبلاً به خوبی ویژگی های خرده فرهنگ شهری و ویژگی های آن را مورد مطالعه قرار داده بود. به طرز معجزه‌آسایی ، این عکاس در هنگام فیلمبرداری از قسمت تجاری این شهر موفق شد از مشکلات جلوگیری کند ، زیرا به اشتباه به او تهمت جاسوسی زدند.

وقتی اوضاع خطرناک می شود ، کراور صادقانه می گوید چه کسی است و چه می کند. او توضیح می دهد که هدف وی مشاهده است بلکه اسناد و مدارک نیست ، این به افراد کمک می کند تا در تنظیم مثبت ، از نگرش منفی خودداری کنند. جنس همیشه کارت ویزیت را با خودش می برد. اگر اوضاعی پیش بیاید که به آن احتیاج داشته باشد ، وی سایت خود را به مردم نشان می دهد ، قول می دهد که یک عکس فوری ارسال کند. با این کار ، وی به دنبال این است که نشان دهد انگیزه های وی باز ، مثبت و در حال انجام کار درست ، کاملاً قانونی و جدی است.

 

عکاسی خیابانی
عکاس می داند که چگونه در هر جمعیتی نامرئی بماند.

جنس معتقد است كه كار او بسیار مهم و بسیار لذت بخش است ، عکاسی به او كمك كرد تا جهان را ببیند. از نیویورک تا بخارست. در راه ، او دوستان بسیاری پیدا کرد و در فلسفه زندگی خود با افراد همفکر زیادی ملاقات کرد ، جایی که پول همه چیز اصلی نیست. مهمترین چیز در زندگی ، درک متقابل است.

 

عکاس قاطعانه معتقد است که مهمترین چیز در حرفه او تجهیزات فوق العاده و تصاویر فوق العاده عالی نیست بلکه بالاترین سطح بیان ، خلاقیت است. این همان چیزی است که جنس کراور قصد دارد. عکاسی مجموعه ای از عکس های با کیفیت نیست ، در هر لحظه از روند خلاق لذت بخش است. کاش همه اینگونه زندگی کنند. پس از همه ، برای خوشبختی نیازی به پول زیادی ندارید. هنر به معنای کامل کلمه غنی است.

مقاله را دوست داشتید؟ با گذاشتن نظر از ما پشتیبانی کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

بازسازی عکس های خنده دار کودکی 23 عکس

در
شما می توانید عکس هایی از لحظاتی در گذشته را پیدا کنید که در آن شما یا دوستانتان با چهره های احمقانه جلو دوربین ژست گرفته اید.عکس هایی که معمولا برای نشان دادن به هر کسی نبوده، اما در واقع این یک راه عالی برای خندیدن و تجدید خاطره است. بله، دوران کودکی هرگز بر نخواهد گشت و این هنر عکاس و عکاسی است که می تواند گذشته را برای ما ذخیره کند . 
 
 sayarak.com عکس 23 نفر را پیدا کرد که تصمیم به بازسازی عکس های قدیمی خود کردند. با نگاهی به این تصاویر، احساس می کنید که یک ماشین زمان واقعی را سوار شده اید.
 
آیا عکس های خنده دار از کودکی خود دارید؟ آیا سعی کرده اید آنها را دوباره بسازید؟

نظرات

در ادامه بخوانید...

باورتون میشه این عکس ها میلیون ها دلار فروخته شده اند 14 عکس

در

عکس هایی که در این پست می بینید همه با قیمت های نجومی میلیون دلاری به فروش رسیده اند 

چرا میلیونرها نیاز به خرید عکس سیب زمینی با حداقل شش صفر را دارند؟ توضیحی منطقی برای چنین اعمال عجیب و غریبی از سوی آنها پیدا نمی شود.عکس های میلیون دلاری در این پست را ببینید.

 

1. رزم ابدی در سال 2018

عکس Forever Rose یک میلیون دلار فروخته شد. عکاس : کوین ابوش.

این قطعه در بلاک چین (مبادله دیجیتال، که معاملات انجام شده با استفاده از بیت کوین یا سایر فرم های مجازی انجام می شود) خریداری شد. "Forever Rose" این عکس گران ترین قطعه هنری مجازی است که تا به حال فروخته شده شده است.

2. شبح در سال 2014

این عکس در دسامبر 2011  6.5 میلیون دلار فروخته شد. عکاس : پیتر لیک

عکاس استرالیایی پیتر لیک ادعا می کند که  این رکوردی است برای گران ترین عکس که تا به حال فروخته شده . 6.5 میلیون دلار برای این عکس شگفت انگیز، توسط یک کلکسیونر ناشناس خریداری شد. با این حال، قیمت هرگز به طور رسمی تأیید نشد، زیرا خریدار یک فرد "خصوصی و ناشناس" است.

3. راین دوم در سال 1999

این عکس در نوامبر 2011 به مبلغ 4338500 دلار فروخته شده شد. عکاس : : آندریاس گورسکی.

گرانترین فروش تایید شده عکاسی متعلق به آندریاس گورسکی است که تصویر خود را تحت نام "راین دوم" در سال 2011 به مبلغ 4.3 میلیون دلار فروخته شد. این یکی از شش تصاویر منحصر به فرد است که بخشی از رودخانه راین در نزدیکی دوسلدورف را نشان می دهد.

4. بدون عنوان شماره 96 در سال 1981

این عکس در ماه مه 2011 به مبلغ 3،890،500 دلار فروخته شد. عکاس : سیندی شرمن.

این یک پرتره را سیندی شرمن در سال 1981 گرفته که در نهایت به یک فروشنده نیویورک به مبلغ 3،890،500 دلار فروخته شد. این عکس بخشی از مجموعه ی CentroFolds یك ساله است كه شارمن را در چندین حالت کلیشه ای از زمان نشان می دهد.

5. برای اعلیحضرت در سال 1973

در ژوئن 2008 به مبلغ 3،765،276 دلار فروخته شد. عکاس : گیلبرت و جورج.

گیلبرت و جورج دو نقاش و هنرمند که با حضور و عرضۀ خویش به‌منزلۀ اثر هنری یا «مجسمۀ زنده»، و ساعت‌ها ژست خاصی به‌خودگرفتن، به‌شهرت رسیدند.آنها به ندرت در بین مردم دیده می شدند  "به اعلیحضرت" بخشی از مجموعه ای از این دوقلو است و شامل 37 تصویر جداگانه می باشد.

6. سخنرانی جنگجویان مرده در سال 1986

این عکس در ماه مه 2012 به مبلغ 3،666،500 دلار فروخته شد. عکاس : :جف والا

در نگاه اول، به نظر می رسد صحنه نظامی واقعی است، اما در واقع آن را در یک استودیو با بازیگران مهمان گرفته است. این عکس نشان می دهد که سربازان مرده بعد از اینکه آنها را در آغوش گرفتند، به زندگی باز می گشتند.این تصویر رویدادهای تاریخی وحشتناک در دوران گذشته و تصاویر فیلمهای جنگی  را ترکیب کرده است.

7. سیاه و سفید در سال 1926

عکس در ماه نوامبر 2017 فروخته شد € 2688،750. عکاس : : من ری.

این عکس در نسخه پاریس مجله Vogue زمان منتشر شده است و Kiki را با ماسک قبیله ای آفریقایی نشان می دهد. نام عکس ، که به معنای واقعی کلمه به عنوان "سیاه و سفید" ترجمه می شود، نه تنها به تصویر سیاه و سفید گرفته شده، بلکه به مقایسه صورت و ماسک مدل نیز اشاره دارد.

8. بورس اوراق بهادار شیکاگو در سال 1999-2000

این عکس در ماه ژوئن 2013 به مبلغ 3،298،755 دلار فروخته شد. عکاس : آندریاس گورسکی.

این تصویر بورس اوراق بهادار شیکاگو را نشان می دهد . در آن زمان آندریاس گورسکی تلاشهای زیادی را برای انتقال پویایی تصویر انجام داد. حرکت جمعیت را، که به تدریج تار می شود، اما به طرز باور نکردنی روشن و متضاد است را در این تصویرنشان داده است.

9. بدون عنوان در سال 2000

تصویر در ماه مه 2014 به مبلغ 3 هزار و 777 دلار فروخته شد. عکاس : ریچارد پرنس

در سال 2000، ریچارد پرنس مجموعه ای از عکس های "کابوی" را منتشر کرد. تمام آثار او یک کابوی روی یک اسب را نشان می دهد.

10. شماره سیب زمینی 345 در سال 2016

این عکس در سال 2016 برای یک میلیون دلار فروخته شد. عکاس : کوین ابوش.

تصویر نشان دهنده یک غده سیب زمینی با نام نمادین "شماره سیب زمینی 345" است. به نظر کوین ابوش Abosha، هر سیب زمینی دارای شخصیت و خلق و خوی خاص خود است.

11. فیلم بدون عنوان شماره 48 در سال 1979

این عکس در ماه مه 2015 به مبلغ 29،965،000 دلار فروخته شد. عکاس : سیندی شرمن.

مجموعه ای از عکس های سیندی شرمن  بین سال های 1977 تا 1980گرفته شده است و این عکس بدون نام شماره 48، گران ترین عکس است. این مجموعه برای نشان دادن شخصیت های زنانه داستانی است که شبیه فیلم های قدیمی است.

12. لس آنجلس در سال 1998

این عکس در فوریه 2008 برای 2،900،000 دلار فروخته شد. عکاس : آندریاس گورسکی.

تصویر دیگری از آندریاس گورسکی. در این زمان، عکس یک شب از لس آنجلس در سال 1998 اختصاص یافته است. تصویر اصلی دارای عرضی بیش از سه و نیم متر است و به وضوح منحنی زمین را در افق نشان می دهد. بسیاری از منتقدان، ترکیب دید آرام از یک شهر پر سر و صدا را در نظر می گیرند.

13. دره ماه در سال 1904

این عکس در فوریه 2006 به مبلغ 2928000 دلار فروخته شد. عکاس : : ادوارد استیچن

تصویر "مهتاب دراستخر" که در حراج فروخته شده شد، تنها یکی از سه عکس است، دو عکس دیگر در موزه نگهداری می شود.

14. بدون عنوان شماره 153 در سال 1985

این عکس در نوامبر 2010 برای $ 2770،500 فروخته شده شد. عکاس : سیندی شرمن.

"بدون عنوان # 153" - یکی دیگر از پرتره های خیره کننده عکاس سیندی شرمن در فهرست گران ترین عکس های او تاکنون است. این تصویر الهام بخش فیلم نوآر زن افسونگر می باشد

نظرات

در ادامه بخوانید...

20 عکس زیبا از براد ویلسون عکاس پرتره حیوانات

در

براد ویلسون عکاسی است که از حیوانات وحشی پرتره تهیه می کند. در این سری از پرتره های احساسی، او ویژگی های هر موجود زنده و ارتباط او را با طبیعت نشان می دهد.براد ویلسون ادعا می کند که عکس های او از حیوانات یک نوع بازتاب از زندگی مردم مدرن است. او معتقد است که عکس هایش برای همه کسانی که می خواهند از طبیعت محافظت کنند الهام بخش هستند. براد ویلسون می گوید: شاید این تصاویر یادآوری کند که انسان ها در این سیاره تنها نیستند،انسان ها در انزوا زندگی نمی کنند، بلکه در ارتباط کامل با دنیای بیرون هستند.

1. نگاه گربه وحشی


علاقمندی به هنر از سن نوجوانی در براد ویلسون  ظاهر شد. اما او درک کرد که به سختی می تواند یک مجسمه ساز یا معمار بزرگ شود. اما او به سرعت متوجه شد که دوست دارد عکس بگیرد. و این کار را با عکس های تجاری شروع شد.

2. جغد در خواب

محل سکونت: سنت لوئیس، میسوری 

3. میکاپ کامل

طوطی سیاه. محل سکونت: لس آنجلس، کالیفرنیا 2015

4. غول ساوانا

فیل آفریقایی. محل سکونت: لس آنجلس، کالیفرنیا 2010


با این حال، عکاس به موضوعات دیگر جلب شد ، حیوانات برایش جالب بودند. فیل ها، شیرها، ببرها - آنها باید مدل های او می شدند. براد ویلسون در باغ وحش ها، پناهگاه ها و در خانه های صاحبان حیوانات عکس می گرفت.

5. چشم غول پیکر

فیل آفریقایی. محل سکونت: لس آنجلس، کالیفرنیا 2010

6. زیبای خطرناک

محل: آلبوکرک، نیومکزیکو 2016

7. مرد ناز

ماندریل محل سکونت: لس آنجلس، کالیفرنیا 2014

8. در حال انقراض

محل سکونت: آلبوکرک، نیومکزیکو 2013

9. اورانگوتان مو قرمز

اورانگوتان محل سکونت: لس آنجلس، کالیفرنیا 2011

10.جغد قطب نما

جغد قطب نما محل سکونت: سنت لوئیس، میسوری 2012

11.شیر کوهستان

شیر کوهستان محل سکونت: لس آنجلس، کالیفرنیا 2011

12.پرنده خورشیدی 

پرنده خورشیدی محل: آلبوکرک، نیومکزیکو

13.گورخر سیاه یا سفید‌

گورخر محل سکونت: لس آنجلس، کالیفرنیا 2010

14. سایه ای در تاریکی

پلنگ سیاه محل سکونت: مونتری، کالیفرنیا 

15. ماداگاسکار بومی

گربه لئورور محل سکونت: مونتری، کالیفرنیا 2014

16. شکارچی

هاوک سرخ مایل به قرمز محل: آلبوکرک، نیومکزیکو 2016

17.بابون با هوش

بابون محل سکونت: لس آنجلس، کالیفرنیا 2011

18.دونده 

یوزپلنگ محل سکونت: لس آنجلس، کالیفرنیا 2011

19. پرنده تاجدار

محل سکونت: لس آنجلس، کالیفرنیا 2011

نظرات

در ادامه بخوانید...

داستان عکس های برنده جایزه پولیتزر 7 عکس

در


داستان های مربوط به عکس هایی که برنده جایزه پولیتزر در سال های مختلف بوده اند، چیست؟ 

جایزه پولیتزر برای عکاسی در سال 1942 برگزار شد. این جایزه تا به حال،  یکی از معتبر ترین جوایز روزنامه نگاری است. از آنجایی که موضوع اصلی این جایزه، هنر به عنوان ی ابزار عمومی است، بیشتر تصاویری که برای آن نامزد، و برنده جایزه پولیتزر شده اند متاسفانه گاهی اوقات به شدت ناراحت کننده و تاثر برانگیز هستند. اما این عکس ها اهداف اصلی خود را برآورده کرده اند، و مردم را در مورد مشکل موجود مطلع و اغلب برای حل آن، از توجه عمومی کمک خواسته اند.

عکاس مکس دسفور "شهروندان غیرنظامیان روی پل بمب گذاری شده در کره"، 1951

خبرنگار آژانس اسوشیتدپرس جنگ را در کره شمالی تحت پوشش قرار می داد. در عکس معروف خود، ساکنان پیونگ یانگ و پناهندگان از سایر نقاط کشور به شدت در کنار سازه های نابود شده پل، تلاش می کنند تا به سمت جنوب رودخانه تدونگان بروند و از واحدهای پیشرفته ارتش چین فرار کنند. این عکس در طی عقب نشینی ارتش آمریکا گرفته شد. عکاس می گوید: آنها مانند مورچه ها حرکت می کردند ... و همه اینها - در سکوت مطلق. "

 


عکس جان گوانت "تراژدی دریا" برای جایزه پولیتزر در سال 1955 نامزد و موفق به دریافت جایزه شد

این عکس خاطره ای از حادثه غم انگیز دوم آوریل ، 1954 است. عکاس جان گوانت در نزدیک دریا زندگی می کرد. صبح روز دوم آوریل ، 1954 صدای فریاد هایی را در ساحل شنید و خود را به ساحل رساند تا متوجه شود چه اتفاقی افتاده است. او زن و شوهر جوانی را در نزدیکی ساحل دید. کودک شش و نیم ساله آنها در دریا ناپدید شده بود روز بعد این عکس را در صفحه اول The Times منتشر کرد. انتشار عکس با انتقادات زیادی روبرو شد. به نظر بسیاری، عکاس عملی غیر انسانی انجام داده بود که از  غم و اندوه پدر و مادر جوان در چنین لحظه ای عکس گرفته بود. با این حال، در سال بعد، این عکس برنده جایزه پولیتزر شد.

عکس های ویلیام C. Biella، "وفاداری و اعتماد"، جایزه پولیتزر، 1958

یک عکاس نظامی سابق و کارمند واشنگتن دی سی نیوز، که رژه جشن اعضای انجمن تجارت چینی را پوشش می دهد، شاهد و موفق به گرفتن عکس بالا شد، که برای سال ها به عنوان نماد وفاداری و اعتماد بود. در طی راهپیمایی، یک بچه دوساله، سعی کرد در مسیر حرکت کند. پلیس بلافاصله در مقابل او ظاهر شد و او را متوقف کرد. عکاس این لحظه را به روش زیر توصیف کرد : "من همه چیز را به عنوان یک تصویر دیدم، و کلیک کردم . " این صحنه خوانندگان را بسیار تحت تاثیر قرار داد از این صحنه  مجسمه ساخته شدو پلیس داخل عکس به ریاست اداره پلیس واشنگتن ارتقا یافت و از کودک بعد از سال ها در نمایش های تلویزیونی  به عنوان یک شخص مشهور دعوت شد.

عکس روکو مورابیتو "بوسه زندگی"، جایزه پولیتزر 1968

این شات منحصر به فرد در فلوریدا گرفته شد. کار بر روی تیر برق، بالای سطح زمین،شوک الکتریکی 4000 ولتی یکی از برق کاران را گرفت. همکار او، با دیدن بدن بی جان دوستش، بلافاصله شروع به کمک به او کرد. عکاس حرفه ای Rocco Morabito در همان نزدیکیا از یک تصادف ریلی فیلم برداری میکرد. پس از اتمام کار، او  تصمیم گرفت در اطراف محله چرخی بزند و به طور تصادفی شاهد این واقعه بود و عکس بالا را گرفت. به هر حال، در این مورد، یک روزنامه نگار را نمی توان به بی عاطفه گی متهم کرد.

استنلی فورمن، عکس از آتش سوزی، 1976

عکسهای استنلی فورمن که در طی یک آتش سوزی گرفته شده است، جایزه پولیتزر را در سال 1976 به دست آورد

تصویربالا لحظه سقوط از ارتفاع 15 متری است. این تراژدی در سال 1975 در اثر آتش سوزی یک ساختمان مسکونی رخ داد. استنلی فورمن، یک عکاس برای بوستون هرالد ، شاهد این حادثه است. یک دختر و یک کودک سعی کردند با ایستادن در پله های فرار از آتش فرار کنند. هنگامی که آتش نشان شروع به خاموش کردن آتش کردند، سقوط رخ داد. دیانا همان روز درگذشت، Tiara توانست زنده بماند. انتشار این عکس در جامعه به شدت تکان دهنده بود. در نتیجه، مقامات بوستون قوانین مربوط به ایمنی آتش را تجدید نظر کردند و عکس برای سال های زیادی به عنوان یک تصویر در بروشورهای موضوعی و آموزشی مورد استفاده قرار گرفت.

عکاس الکساندر زملیانیچنکو، تصویری از رقص بوریس یلتسین، 1997

بوریس یلتسین در یک کنسرت در طول انتخابات خود در سال 1997 می رقصد

در سال 1997 یک عکس از الکساندر Zemlyanichenko به عنوان عکس قابل توجه اجتماعی شناخته شده است.در این  عکس بوریس یلتسین در یک کنسرت راک در دوران انتخابات خود نشان می دهد. به هر حال، این روزنامه نگار روسی دو بار برنده جایزه پولیتزر شد. 

سرگئی پونومارو  "مهاجران از ترکیه"، 2016

مهاجران در یک قایق از ترکیه به یک روستای نزدیک یونان، نزدیک شدند.برنده جایزه پولیتزر 2016 

جایزه پولیتزر به عکاس روسی سرگئی پونومارو با یک تیم از عکاسان خبرنگار "نیویورک تایمز" برای تهیه مجموعه ای از عکس های پناهندگان از خاورمیانه در تلاش برای یافتن پناهندگی در کشورهای اروپایی اهدا شد. این عکس در نزدیکی جزیره یونانی لسبوس در نزدیکی روستای Skala گرفته شده است. صاحب قایق به این ترتیب حدود 150 نفر را حمل کرده، اما بعدا در آب های کشور ترکیه دستگیر شده است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

15 عکس جالب

در

آیا تا به حال قادر به گرفتن یک لحظه منحصر به فرد در یک عکس شده اید؟

این اتفاق می افتد، شما به اطراف نگاه می کنید و به طور ناگهانی متوجه می شوید که این لحظه واقعا خاص و غیر قابل تکرار است: به عنوان مثال، هنگام غروب به نظر می رسد که خورشید در درون یک ساختمان در حال غروب کردن است ، اگر اشتباه نکنید و مانند یک عکاس حرفه ای همیشه دوربین همراه داشته باشید و بلافاصله عکس بگیرید، می توانید تصویری واقعا روشن و مهم تر از اتفاق اصلی را به عنوان عکس هنری خود ثبت کنید.
 
sayarak.com شما را به سحر و جادوی شکار لحظه ها در این 15 عکس روز  عکس های  جالب که از کاربران اینترنت ارسال شده دعوت می کند.
عکس روز
عکس روز، شناگر هانی اسرین در طی مسابقه بین المللی شنا در ادینبورگ، 2018

عکس روز

عکس زیبا، به نظر می رسد خورشید در داخل این ساختمان در حال غروب کردن است

عکس جالب

عکس دیدنی، گرفته شده از پنجره هواپیما بیشتر شبیه پوستر قاب گرفته به نظر می رسد

بهترین عکس

عکس جالب، دیدن دریاچه به شکل ماهی از پنجره هواپیما 

زیباترین عکس

در این عکس جالب که خطای دید ایجاد کرده، به نظر می رسد دیوار ضخامت ندارد.ولی در این دیوار نیست یک ستون مثلثی شکل است.

عکس شگفت انگیز

عکس بسیار دیدنی، ستون این عکس جالب را به دو عکس کاملا متفاوت تقسیم کرده است.خیلی جالبه! مگه نه؟ چقدر اختلاف در دو سمت عکس فقط بخاطر این ستون ایجاد شده است!

عکس خوب

عکس منحصر به فرد ، انعکاس چراغانی درخت کریسمس در چشمان گربه
عکاس واقعا شکارچی را شکار کرده است. 

عکس

در این عکس به نظر می رسد که سگ دارای دکترا است 

عکس روز

عکس روز بینهایت شگفت انگیز، انعکاس فرمان خودرو به دور ماه واقعا این عکس جالب و دیدنی است
با کمی دقت شخص پشت فرمان خودرو دیده می شود.
 

عکس هنری

عکس زیبا یک سگ در دریاچه یخ زده بعد ازکمی بارندگی
 

عکس هنری

هر روز در همان زمان، همان محل، سگ مورد علاقه سگ من جادویی می شود
عنوانی است که عکاس روی عکس ارسالی گذاشته است ظاهرا که به جادو بی شباهت نیست!

عکس در لحظه

عکس رویایی، انعکاس نور خورشید روی امواج، این ساحل را به یک تصویر زیبا تبدیل کرده است.

عکس جالب

عکس زیبا از وقتی آتش در پنبه می افتد

عکس شگفت انگیز

عکس زیبا از هلال ماه میان آنتن های آسمان خراش برج ویلیس در شیکاگو

عکس شگفت انگیز

عکس روز : نگاه کن،گاو کوچولو ...

نظرات

در ادامه بخوانید...

10 عکس با سایه شگفت انگیز

در

10 عکس که  عکاس ها به صورت غیر منتظره گرفته اند و در آن سایه ها تصمیم گرفته اند زندگی مستقلی از عکس ها داشته باشد.

عجب وحشتناک بخواب آدم بیاد طرف سکته رو در دم زده 

ظاهرا دنیای سایه آرزوی هردوتاشونه ولی سگه رو نگاه کنین، بدجوری رفته تو نخشون

خلاقیت بسیار جالب تقریبا تمام حالات گریه، خنده،افسوس، ترس و شادی و ... دیده میشه

این سگه یا گربه!!

اگه حامله بشم چه شکلی می شم؟

شما اجازه حمل اسلحه رو دارین؟

آخه این مرغابیه یا ماهی!!

شرلوک هولمز دوست داشتنی

تئاتر سایه ها نه تنها کودکان، بلکه همچنین بزرگسالان را با رمز و راز و جادو جذب می کند. ما پیشنهاد می کنیم که به هنر تجسمی بپیوندید که چینی ها چند قرن پیش اختراع کرده اند، با استفاده از توهم، نور و چیزهای عادی.

همکاری شون حرف نداره عجب گاو شیردهی 

HI سلام

استفاده از سایه در تئاتر

تئاتر سایه یکی از انواع هنرهای تجسمی است که ریشه در چین دارد. افسانه ای است در چین در باره همسر امپراتور اودی (156-87 ق.م.) از سلسله غربی هان که در هنگام زایمان جان خود را از دست داده و کودک زنده میماند، اما بعد ازفوت همسر امپراتور تمایل به سلطنت را از دست می دهد.

یک روز، وزیر، کودک را می بیند که با عروسک در حال بازی است و سایه های روشن را روی زمین ایجاد می کند.با الهام از این سایه ها ، وزیر یک عروسک کاغذی از هسر فوت شده  امپراتور، برای غلبه بر غم و اندوه او درست می کند و زمانی که  شب می رسد،با آن عروسک کاغذی برنامه اجرا می کند تا امپراتور بیند .

عروسک با ایجاد سایه روی پرده  امپراتور را بسیار خوشحال می کند. این داستان در کتاب های  رسمی تاریخی ضبط شده است و اعتقاد بر این است که تاریخ تئاتر سایه در چین از همین لحظه شروع شده است.سابقه تاریخ تئاترتئاتر سایه در ابتدا بسیار محبوب بود، زمانی که تعطیلات با اجرای بسیاری از نمایشنامه ها مشخص شد.

در طول سلسله مینگ (1644 1368)، 40 تا 50 نمایش سایه در شهر پکن وجود داشت.در قرن 13th، تئاتر سایه به طور منظم در زمان استراحت در سربازخانه های رایج بود بود. این هنر در ایران، عربستان و ترکیه هم پخش شده است. بعدها در جنوب شرقی آسیا نیز معروف  شد.

تئاتر سایه در اواسط قرن هجدهم توسط مبلغین فرانسوی ک به چین رفته بودند، در اروپا گسترش یافت و در سال 1767 در پاریس و مارسی اجرا شد.در حال حاضر، تئاتر سایه در بیش از 20 کشور وجود دارد.

ساخت عروسک برای تئاتر سایه عروسک ها امروزه به جای کاغذ از چرم ساخته می شوند، به همین علت که عروسک تئاتر سایه کاغذ بسیار شکننده بود و می توانست آسیب ببیند، کار با عروسک های چرمی بسیار ساده تر است، زیرا بسیار با دوام هستند.

با توجه به این واقعیت که پوست خر به عنوان مواد اولیه برای تولید بیشتر عروسک ها استفاده می شد ، مردم تئاتر سایه را تئاتر عروسک پوست خر نامیده بودند.روش ساخت یک عروسک به شرح زیر است: پوست یک خر و یا گوسفند تمیز و با مواد شیمیایی پردازش می شود، به طوری که کاملا نازک و شفاف شود.

برای جلوگیری از خشک شدن و ترک خوردن با روغن خام آغشته می شود. سپس بخش های مختلف با دقت شگفت انگیزی برش می خورد.بدن، سر و اندام عروسک جداگانه بریده می شوند، اما بعدا آنها به یکدیگر متصل می شوند، به طوری که اپراتور میتواند هر قسمت را با حرکت دادن حرکات انسانی حرکت دهد.

عروسک ها در رنگ های مختلف تهیه می شوند تا کیفیت های مختلف را نشان دهند - خوب یا بد، زیبا و زشت. ارتفاع عروسک ها معمولا 30 سانتیمتر است، اما گاهی اوقات 70 سانتیمتر هم وجود دارد."صحنه" برای تئاتر سایه تشکیل شده از یک  قاب چوبی مستطیلی که با پارچه سفید پوشیده شده است، بازیگران پشت این قاب چوبی تئاتر سایه که از چوب بامبو ساخته شده، چهره های شخصیتی داستان را حرکت می دهند و به جای آن ها صحبت می کنند یا آواز می خوانند.

با توجه به نورپردازی و کارگردانی روی صفحه نمایش، این عروسک های بسیار پر جنب و جوش بر روی آن نشان داده می شوند و در ژانر های عاشقانه و کمیک برنامه اجرا می کنند.بازیگران در طول نمایش سایه ها، با ملودی های محلی، آهنگ ها، درام های موسیقی و .. را اجرا می کنند.

اجرا ها می توانند کاملا دراماتیک و غیر واقعی باشند و هنگامی که در یک داستان پری یا مثلا کونگ فو کاری  می آید، "بازیگران" (عروسک ها) می توانند بر روی ابرها با حرکات غیر عادی سوار شوند، که مخاطبان و به ویژه کودکان لذت زیادی می برند.در سال های اخیر، بسیاری از آثار برجسته تئاتر سایه ها، یکی پس از دیگری به خارج از کشور صادر می شود، جایی که آنها نمایشگاه مجموعه های خصوصی و موزه های خارجی می شوند.

با این حال، با ظهور انواع جدید سرگرمی، تئاتر سایه، مانند بسیاری دیگر از هنرهای قومی چینی، در حال منقرض شدن است.خوشبختانه، در حالی که تلویزیون و سینمای مدرن برای بیننده جذابیت بیشتری دارد، گروهی از هنرمندان چینی همچنان در چین باقی مانده اند که سالانه با تصاویر و داستان های جدیداز این هنر پاسداری می کنند و با قدرت و ایمان این هنرمندان، تئاتر سایه همچنان به تکامل و حفظ سنت های خود برای نسل های آینده ادامه می دهد.

نظرات

در ادامه بخوانید...