بیماری که از گربه و سگ به انسان منتقل می شود

در
بیماری که از گربه و سگ به انسان منتقل می شود
بیماری های حیات وحش می توانند از حیوانات به انسان منتقل شوند. اگرچه آلوده شدن حیوانات اهلی ما بسیار نادر است ، اما تعداد زیادی از عوامل بیماری زا وجود دارد که باید مراقب آن باشند.
برخی از بزرگترین بحرانهای بهداشت عمومی در چند سال گذشته را می توان در حیوانات ردیابی کرد. اچ آی وی به عنوان ویروس در میمون ها شروع به کار کرد ، و احتمالاً ابولا از سایر حیوانات یا خفاش ها به انسان سرایت کرد. و مدرکی برای حدس زدن حیواناتی که باعث آنفولانزا ی مرغی و آنفولانزای خوکی شدند ، در دست نیست. اما بیماریهای ناشی از حیوانات می توانند خیلی به خانه نزدیک شوند. در واقع ، تعدادی بیماری مشترک وجود دارد که می توانیم در صورت رعایت نکردن بهداشت حیوانات خانگی، از سگ ها و گربه های خود بگیریم.

 

بیماری های حیوانات خانگی

بیشتر بیماری هایی که می توانند از حیوانات به انسان سرایت کنند ، به نام بیماری های حیوانات وحشی ، گونه هایی را که ما با آنها ارتباط نزدیکی داریم ، تحت تأثیر قرار می دهند و ما هنوز می توانیم بیماری ها را از این طریق صرفاً به خاطر مدت زمانی که در کنار هم می گذرانیم ، بگیریم.
 
ویلیام ساندر ، استادیار داروهای پیشگیری و بهداشت عمومی در کالج دامپزشکی در دانشگاه ایلینویز می گوید: "ما این رابطه بسیار صمیمی تر با حیوانات همراه خود داریم تا با حیوانات وحشی و چیزهای دیگری که ممکن است با آنها روبرو شویم."
 
برخی از بیماری ها وجود دارد که حیوانات اهلی ما به عنوان حامل عمل می کنند ، مانند کنه هایی که سگ ها منتقل می کنند که به صاحبان آنها بیماری لایم می دهد. بیماری هایی که می توانیم مستقیماً از حیوانات بزرگتر مانند پستانداران و پرندگان بگیریم ، نادر است ، اما در شرایط مناسب ، می توانند ایجاد بیماری کنند.
 
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری تخمین می زند که سالانه حدود 4.7 میلیون نفر توسط سگ ها در ایالات متحده گاز گرفته می شوند. آمارهای مشابه در مورد خراش گربه ها دشوارتر است. باکتری هایی که به طور طبیعی در دهان و پنجه سگ ها و گربه ها وجود دارد ، به سگ ها و گربه ها آسیب نمی رساند ، اما در صورت مواجهه با انسان می تواند باعث عفونت شود. برخی از رایج ترین آنها  Pasteurella  از نیش گربه ،  بارتونلا  از پنجه گربه ، و  Capnocytophaga  از نیش سگ است. در بزرگسالان سالم ، معمولاً مشكلی ایجاد نمی شود. اما در كودكان و افراد دارای سیستم ایمنی بدن به خطر افتاده ، تب خراش گربه می تواند بیماران را به بیمارستان بفرستد و نیش های آلوده را به آن مبتلا كند کاپنوسیتوفاگا(عفونت با تشکيل سريع التهاب شديد و ترشح چرکى) می تواند منجربه سپسیس و شوک سپتیک شود.
خراش گربه
خراش گربه ها ، در موارد نادری ، می تواند منجر به عفونت شود. علاوه بر بیماری هایی که می توانیم از گزش و خراش بدست آوریم ، دسته ای نیز وجود دارد که می توان از آنچه ساندر به عنوان "مسیر مدفوع و دهان" نامیده می شود ، دریافت کرد.
 
سگ ها و گربه ها می توانند E. coli  و  Salmonella را  از طریق مدفوع خود گسترش  دهند. سگها می توانند Giardia ،  Cryptosporidium و کرمهای گرد را به ما بدهند  ، همه اینها می تواند باعث علائم نامطبوع دستگاه گوارش شود. در همین حال ، گربه ها می توانند انگل تک سلولی  Toxoplasma gondii  را درون جعبه بستر خود منتشر کنند ، در صورتی که اگر بعد از تمیز کردن آنها مراقب شستن دست ها نباشیم ، می توانیم به بیماری توکسوپلاسموز مبتلا شویم.
یکی از عوامل بیماری زا که ممکن است توجه زیادی را به خود جلب کند  Toxoplasma gondii است ، یک انگل خطرناک که  باعث ایجاد تغییرات رفتاری در انسان می شود ( گرچه شواهدی از این بحث برانگیز است ).
بزرگسالان سالم معمولاً می توانند از عفونت اجتناب كنند (CDC تخمین می زند كه 11 درصد از آمریكایی ها به توکسوپلاسموز آلوده هستند  و علائمی از توكسوپلاسموز ندارند) ، اما توکسوپلاسموز در كودكان خردسال و افراد با سیستم ایمنی ضعیف می توانند تشنج و مشکلات عصبی ایجاد كنند.

 

ایمن ماندن از بیماری حیوانات خانگی

موضوع تکراری با همه این بیماری ها این است که ، اگر شما یک بزرگسال سالم هستید ، نگرانی زیادی در این زمینه ندارید. حتی بیماری هاری این روزها جای نگرانی ندارد. وی گفت: "در این مرحله در ایالات متحده واقعاً نادر است. ما شاید هر دو یا سه سال دو یا سه نفر داشته باشیم. "
 
بیماری کشنده سیستم عصبی بعضاً نادر است ، زیرا مردم ده ها سال است که حیوانات خانگی خود را علیه آن واکسینه می کنند.(ایران را نمی دونم) اما ساندر خاطرنشان می کند که نباید با یک احساس غلط امنیتی خودمان را گول بزنیم. ساندر می گوید: "من فکر می کنم که مردم بعضی اوقات حیوانات خانگی خود را فراموش و واکسینه نمی کنند." گربه ها اکنون حیواناتی هستند که در ایالات متحده مبتلا به هاری هستند و بیشتر به این دلیل است که مردم فراموش می کنند که گربه های خود را واکسینه کنند.
 
هاری یکی از معدود بیماری های ناشی از حیوان خانگی است که دارای واکسن است ، اما ساندر نکاتی در مورد جلوگیری از بیماری های دیگر که توسط سگ و گربه منتشر می شود ، دارد. کرم های گرد که سگ ها می توانند به انسان بدهند و می توان با قرص کرم ماهانه از سگ خود مراقبت کرد.
اگر توسط حیوان خانگی گاز گرفته یا خراشیده شده اید ، زخم را تمیز نگه دارید و اگر علائم عفونت - مانند قرمزی ، چرک یا تب را مشاهده می کنید - به پزشک خود بگویید. "اگر بیمار شوید ، فکر می کنم مهم است که به پزشک مراجعه کنید و به آنها بگویید که شما حیوان خانگی دارید - یک سگ ، گربه ، پرنده ، هر آنچه که باشد. خوب ، "ساندر می گوید. در مورد جلوگیری از ابتلا به همه بیماری های مدفوع و دهان ، یک راه حل بسیار آسان وجود دارد.

هاری ، ویروسی که از طریق بزاق حیوانات پخش می شود ، نیز نگران کننده است. از آنجا که هاری می تواند باعث کشته شدن افراد و حیوانات خانگی شود ، مهم است که با بیماری هاری با واکسیناسیون در کشورهایی که این بیماری در آن وجود دارد ، مقابله کنید.

"واکسن کاملاً بی خطر است و هاری کاملاً خطرناک است."

 
وی گفت: "بزرگترین توصیه ای که من به صاحبان حیوانات خانگی می کنم ، تمرین شستشوی مناسب و اطمینان از نگهداری مناسب است ، به طوری که جعبه بستر گربه به طور مرتب تمیز شود ، و اطمینان حاصل کنید که مدفوع در خارج از منزل به طور مرتب از سگ شما گرفته می شود ، و با استفاده از کیسه های پلاستیکی این کار را بکنید و مستقیماً از دستان خود استفاده نکنید تا آن را بردارید. " "اگر شما انواع کارهای بهداشتی را انجام دهید ، واقعاً هیچ خطری برای ابتلا به این عفونت ها نخواهید داشت."
 
و فقط برای روشن شدن

 

شستشوی مناسب دست چگونه است

ساندر می گوید: "شما واقعاً قرار است حداقل 20 ثانیه شستشوی خوب دست با صابون را انجام دهید و اطمینان حاصل کنید که جلوی و پشت دست خود را کاملا شسته اید، اطراف کوتیکول و بستر ناخن و زیر ناخن خود را تمیز کنید تا به خواندن آواز "تولدت مبارک "سال بعدی برسید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

عشق از راه دور: چرا تماس بیش از حد با گربه ممکن است خطرناک باشد

در
چرا تماس بیش از حد با گربه ممکن است خطرناک باشد

 

چرا تماس بیش از حد با گربه ممکن است خطرناک باشد

پزشکان معتقدند گربه ها حامل بسیاری از بیماری ها و انگل ها هستند و باید مراقب بود.
کسانی که گربه در خانه نگه می دارند اغلب فکر نمی کنند که حیوانات می توانند انگل ها و بیماری های مختلف را منتقل کنند. به خصوص اگر حیوان خانگی برای پیاده روی به خیابان می رود.

به عنوان مثال، گربه ها می توانند حامل سل، سالمونلا،توکسوپلاسموز، ژیاردیا و کریپتواسپوریدیا، عفونت قارچی کرم حلقه ای و بر اثر گاز گرفتن و چنگ زدن گربه، باکتری به نام بارتونلا (Bartonella) را به انسان منتقل می کند که باعث ورم غدد لنفاوی می شود. به تازگی، دانشمندان دریافته اند که توکسوپلاسما، یکی از رایج ترین انگل های درون سلولی در گربه های خانگی است که در هنگام مصرف 50 درصد خطر ابتلا به اسکیزوفرنی را افزایش می دهد. علاوه بر این، گربه ها اغلب دارای کرم ها، کک ها، شپش ها و سایر انگل ها هستند.

پزشکان توصیه می کنند که احتیاط کنید. اول از همه، شما باید مراقب سلامت حیوان خانگی خود باشید. یک گربه، به ویژه اگر بیرون می رود، باید واکسینه شود، پیشگیری از کرم ها و درمان از انگل ها انجام شود. مهم است که فاصله خود را با حیوان حفظ کنید - گربه نباید به محصولات، ظروف، وسایل شخصی شما دسترسی داشته باشد. توصیه نمی شود محل خواب حیوانات با صاحبان در همان تخت خواب باشد. شما نباید گربه را ببوسید و بعد از نوازش و دست زدن به حیوانات، باید دست های خود را بشویید

 

گربه ها خطر اسکیزوفرنی را در انسان افزایش می دهند

انگل های درون سلولی که اغلب در گربه ها یافت می شوند خطر اسکیزوفرنی را در انسان افزایش می دهند.
محققان دانمارکی دریافتند که توکسوپلاسما ، انگلی داخل سلول هستند و ممکن است خطر ابتلا به اسکیزوفرنی را افزایش دهد. نمونه های خون از هزاران نفر مبتلا به بیماری روانی مورد آزمایش قرار گرفتند. معلوم شد که وجود ویروس توکسوپلاسما در بدن خطر ابتلا به اسکیزوفرنی را در حدود 50 درصد افزایش می دهد.
 
پزشکان خاطر نشان کردند که وجود توکسوپلاسما در خون می تواند در طول مدت طولانی قبل از شروع بیماری شروع شود. در این حالت، اگر فرد مبتلا به توکسوپلاسموز تشخیص داده شود، لازم است که درمان شود تا پایان و توجه بیشتری به بهداشت حیوان خانگی شود.
 
توکسوپلاسموز در انسان، به عنوان یک قاعده، بدون علائم ادامه می یابد. اغلب این علائم در زنان باردار، نوزادان و افراد دارای ایمنی ضعیف ظاهر می شود. در این مورد، این بیماری ممکن است همراه با تب بالا، و نیز تظاهرات خاص آسیب به کبد و سیستم عصبی باشد.
 
توکسوپلاسموز گسترده است. انگل اغلب در روده گربه زندگی می کند، اما همچنین می تواند حیوانات دیگر و هم چنین محصولات کشاورزی را آلوده کند. عفونت در تماس با حیوانات و نیز خوردن گوشت خام رخ می دهد. کارشناسان، قانون اساسی بهداشت یعنی پیشگیری را توصیه می کنند - غیر از اجازه ندادن ورود حیوانات در محل خواب ،در خوردن صبحانه با صاحبان و پس از تمیز کردن توالت حیوانات لازم است دست های خود را کاملا شستشو دهید. همچنین، تحت نظارت یک دامپزشک، ممکن است پیشگیری از انگل ها انجام شود.

 

توکسوپلاسموز چیست و چگونه بر رفتار افراد تاثیر می گذارد

یک تیم بین المللی دانشمندان نتیجه گرفت که عفونت توکسوپلاسمایی جزء خاصی از انگل های گربه است.
توکسوپلاسما یک انگل تک سلولی است که اغلب در گربه ها زندگی می کند. حدود یک چهارم از همه مردم در سیاره ما نیز می توانند توسط آن آلوده شوند. این بدون هیچ نشانه قابل مشاهده است، گاهی اوقات فقط یک سردرد کوچک است، و برخی از علائم شبیه به سرماخوردگی است.
 
به طور معمول، جوندگان این انگل ها را حمل می کنند. بعضی از دانشمندان معتقدند که اشتیاق مردم برای گربه ها ممکن است با عفونت با توکسوپلاسما همراه باشد.
 
در یک مطالعه جدید، کارشناسان بررسی کردند که رفتار افراد مبتلا به توکسوپلاسموز چگونه تغییر می کند.
کارشناسان قصد دارند تحقیقات خود را ادامه دهند تا ببینند چه تغییراتی در رفتار مردم دیده می شود. علاوه بر این، آنها می خواهند بدانند آیا رابطه بین توکسوپلاسما و تمایل به محافظه کاری وجود دارد یا خیر؟

 

دانشمندان راهی برای محافظت در برابر "انگل زامبی" پیدا کرده اند

انگلی که می تواند بر رفتار انسان تاثیر بگذارد، نه تنها می تواند شکست بخورد، بلکه مانع از آلوده شدن نیز بشود.
زیست شناسان آمریکایی راهی برای جلوگیری از عفونت های انسانی با توکسوپلاسما پیدا کرده اند - انگلی که به گربه ها حمله می کند، اما در بعضی موارد ممکن است به انسان منتقل شود و همچنین می تواند بر رفتار فرد آلوده تأثیر بگذارد. این انگل نسبتا شایع است که اغلب در گربه های خانگی دیده می شود و علاوه بر این ممکن است به هیچ وجه آشکار نشود. توکسوپلاسموز می تواند به خودکشی تبدیل شود. چرا باید باکتری ها مردم را بکشند هنوز روشن نیست.
دانشمندان دریافته اند که انگل داخل سلولی نمی تواند در بدن انسان بدون آنزیم CPL زندگی کند و مسدود شدن آن مردم را از عفونت محافظت می کند. همانطور که توسط کارشناسان اشاره شد، شکل حاد در طبیعت می تواند با موفقیت مبارزه کند.
 
مثلا توسکوپلاسما می تواند تغییرات غیر قابل برگشت در مغز ایجاد کند، مثلا، موش های آلوده دیگر از گربه ها نترسند و افراد مستعد اقدامات غیرمنطقی و خودکشی کنند. عفونت در یک زن باردار باعث جنین غیرطبیعی و یا سقط جنین شود.
دانشمندان موش را با توکسوپلاسما آلوده کرده و مشاهده کردند که چگونه کار ژن های انگل در طی گذار از حاد به مرحله مزمن عفونت تغییر می کند. معلوم شد که یک پروتئین مسئول انتقال است و اگر این پروتئین غیر فعال شود، توکسوپلاسما قادر به تبدیل شدن به یک فرم مزمن نیست.

 

انگل می تواند ما را کنترل کند

معلوم شد که برخی از میکروارگانیسم های انگلی می توانند بر رفتار میزبان خود تاثیر بگذارند.
دانشمندان آمریکایی دریافته اند که برخی از انگل ها نمی توانند با کمک صاحب خود زندگی کنند و تکثیرشوند، بلکه از آن برای اهداف خود استفاده می کنند که بر رفتار فرد تاثیر می گذارد.
این انگل نسبتا معمولی است که اغلب در گربه های خانگی یافت می شود و می تواند به انسان منتقل شود. توکسوپلاسموز می تواند به خودکشی تبدیل شود. چرا باید باکتری ها مردم را بکشند؟ هنوز روشن نیست. همچنین عوامل ایجاد کننده لیشمانیوز می توانند بر رفتار انسان و دیگر پستانداران تأثیر بگذارند. آنها، به طور خاص، باعث تحریک گرسنگی فوق العاده قوی می شوند که میزبان انگل نمی تواند آن را کنترل کند. در نتیجه، بیمار می تواند، به معنای واقعی، همه چیز را بخورد.
تعدادی از انگل هایی که می توانند بر رفتار میزبان تاثیر بگذارند، در حیوانات ساده تر یافت می شوند. به عنوان مثال، یکی از قارچ ها حشرات را به سمت خودکشی سوق می دهد.  همچنین موجودات مضری هستند که حلزون ها را آلوده می کنند و باعث می شوند که آنها به غذای پرندگان تبدیل شوند و توجه آنها را جلب کنند.

 

چرا صاحبان حیوانات خانگی باید مراقب باشند

پزشکان توضیح دادند در صورتی که گربه یا سگ در خانه دارید، مراقب باشید.
 
داشتن حیوانات خانگی،  بدون شک خوشبختی بزرگ است. آنها به ما شادی می دهند، احساسات خود را به ما منتقل می کنند، عشق و مراقبت را آموزش می دهند. اما پزشکان هشدار می دهند که افرادی که حیوانات خانگی دارند، باید مراقب سلامت آنها باشند. معلوم می شود که همه چیز در مورد انگل هاست.
 
کارشناسان ایتالیایی که علاقه مند به این موضوع هستند، می گویند که صاحبان گربه ها یا سگ ها دو برابر در معرض ابتلا به انگل های مختلف هستند. به گفته کارشناسان، عمدتا افراد کرم ها و ژیاردیا را دریافت می کنند.
 
علاوه بر این، گاهی اوقات فرد حتی ممکن است چندین سال متوجه شود که انگل در بدن او چند برابر شده است. گاهی اوقات انگل می تواند تهدید جدی برای زندگی بشر باشد. بنابراین، دانشمندان به صاحبان حیوانات خانگی توصیه می کنند که اقدامات پیشگیرانه را نادیده نگیرند و داروهای انگلی را به حیوانات خانگی خود بدهند. علاوه بر این، افراد نیز باید به صورت دوره ای مورد بررسی قرار گیرند و مراقب سلامت شخصی خود باشند.

 

خواب مشترک با حیوان خانگی مشکلات جدی برای سلامتی دارد

خواب مشترک با حیوان خانگی مشکلات جدی برای سلامتی دارد. دانشمندان از مردم می خواهند که حیوانات خانگی خود را در تخت خود نگذارند.
بعضی از مردم می دانند که این کار غیرممکن است و به نحوی با این عادت مبارزه نمی کنند. با این حال، تعداد کمی از مردم متوجه آسیبی که خواب مشترک حیوان خانگی و صاحب حیوان به سلامتی وارد می کند، هستند.
 
اگر حیوان خانگی شما شب در نزدیکی شما باشد، ممکن است صبح احساس سرگیجه کنید. این به خاطر نوسانات امواج الکتریکی مغز است که حتی در طول خواب نیز رخ می دهد. ریتم های آلفا با فرکانس مشخص می شوند، زمانی که یک فرد در حال خوابیدن و تلاش برای خوابیدن است، و امواج دلتا برای زمانی است که فرد به خواب عمیق می رود. 
 
هنگامی که ما به رختخواب می رویم مغز شروع به افکار مختلف می کند و هر نوع فعالیت الکتریکی را دنبال می کند. بنابراین، زمانی که یک فرد خواب میبیند، دستگاههای الکتریکی و حتی سوکتها در خانه روی عملکرد مغز تاثیر دارند.
هر سال، دامنه نوسانات افزایش می یابد و مردم را دچار سرگیجه می کند.ریتم آلفای انسان و حیوانات خانگی مطابقت ندارد، که در آن تعادل روانپراشی بیشتر تشدید می شود.
 
محققان معتقدند که در برخی موارد خوابیدن در کنار یک گربه یا سگ می تواند باعث بی خوابی شود. زیست شناس ویکی وارن می گوید: حیوانات می توانند میدان الکترومغناطیسی انسان را تحریف کنند. 
 
به عنوان بخشی از این آزمایش، دانشمندان داوطلبان بین 35 تا 65 ساله را که از بی خوابی رنج می برند دعوت کردند. معلوم شد که 87٪ گربه ها در خانه زندگی می کنند که دوست دارند با صاحبانشان بخوابند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

راه های طبیعی سفید کردن دندان

در

چه کارهایی را باید انجام دهیم و چه کارهایی را نباید انجام دهیم ؟
شاید تصور کنید که برای لبخند بتوانید از یک نوشابه ی مقوی استفاده کنید ، ولی نمی خواهید زمان یا پول خود را روی درمان های متصدیان آن سرمایه گذاری کنید یا به شما دیگر ژل های داروخانه یا نوار فروخته نمی شود.
برخی از درمان های خانگی و طبیعی ، ایمن بوده و می تواند دندان شما را سفید کند. بفهمید بهترین شرط های شما چه هستند و کدام یک شما را به دردسر نمی اندازد.

 

استفاده از مسواک و نخ دندان
بهداشت مناسب دهان و دندان ، روش موثر حفظ لبخندتان در بهترین حالت است. خمیردندان ها به آرامی جرم سطح دندان را زدوده و براق می کنند. خمیردندان های سفیدکننده همان کار را با ترکیبات بیشتر انجام می دهند ؛ آنها دندان شما را سفید نمی کنند. نخ دندان ، غذاها و باکتری هایی را که به جرم دندان تبدیل و سخت می شوند ، از بین برده که باعث می شود دندان ها مات و تیره تر به نظر برسند.(سیارک)

 کشیدن دندان با روغن
این تکنیک در طب آیور ودا رایج است. شما یک قاشق سوپخوری از روغن را (مثل دانه ی کنجد ، نارگیل یا روغن زیتون) در اطراف دهان به مدت 20 دقیقه برای " بیرون راندن" باکتری ، غرغره می کنید. بررسی اخیر نشان داده که استفاه از روغن نارگیل از فساد دندان جلوگیری می کند ولی هیچ حمایت علمی از آن نشده است.

جوش شیرین
علاوه بر کمک به عدم خردشدگی دندان، ساینده ی ملایمی است که جرم ها را می ساید. شما می توانید آن را با استفاده از خمیر جوش شیرین دست ساز خود امتحان کنید ولی احتمالا با عوض کردن آن با خمیردندانی با بی کربنات سدیم ، نتیجه ی بهتری خواهید گرفت. بررسی ها نشان می دهد که مسواک با محصولاتی که دارای جوش شیرین هستند ، به مرور زمان ، جرم های سطح دندان را از بین خواهد برد.

سیب ، آناناس ، توت فرنگی
اسید مالیک موجود در سیب ، بزاق را برای شستشو و پاک کردن اسید ، تقویت می کند. خمیردندان هایی با ماده ی بروم ، ترکیبی در آناناس ، به سفید شدن دندان کمک می کند. ولی هیچ مدرکی وجود ندارد که خوردن این میوه ها ، ظاهر دندان شما را براق کند. توت فرنگی را کنار بگذارید. یک مطالعه در دندانپزشکی عملی دریافت که مسواک کردن با ترکیب اینها و جوش شیرین ، دارای اثر سفیدکنندگی نیست. بدتر اینکه ، اسید سیتریک موجود در توت فرنگی ، مینای دندان یعنی قشر بیرونی دندانتان ، را تجزیه می کند .(سیارک)

پروکسید هیدرژن
عامل رنگبری است که در اکثر بسته ی لوازم سفیدکننده ی خانگی یافت می شود. در واقع رنگ دندان را نیز تغییر می دهد. یک بررسی نشان داد که رنگکاری با ژل غیر مجاز با 6% هیدروژن پروکسید روی دندان بعد از دو هفته ، تفاوت قابل توجهی را ایجاد می کند. بطری های ارزان این مایع که می توان آن را از داروخانه ها خریداری کرد ، دارای درصد پایین تری است. و طبق گفته ی موسسه ی دندان سازی آمریکایی ، غرغره کردن قبل از اینکه دندانتان را سفید کند ، لثه تان را خواهد سوزاند.

سرکه ی شربت (الکل دار) سیب
طبق گفته ی آنها ، غرغره ی قبل از مسواک به شما کمک می کند تا باکتری ها را کشته و لکه ها را از بین ببرید. شما به لبخند سفیدتر خواهید رسید.
متاسفم ، هیچ بررسی ای این ادعاها را اثبات نکرده است. در حالی که می تواند تزئین سالادتان را سفیدتر کند ، انتظار نداشته باشید که سرکه ی مشروب سیب ، دندانتان را سفید کند.

زردچوبه
ادویه ی تند و گرم که به چاشنی کاری معروف است نیز یک رنگ طبیعی است که بافت سفید را به طلایی روشن تبدیل می کند. به طور فرضی ، خمیر زردچوبه می تواند دندان تیره را به سفید مرواریدی تبدیل کند. به هر حال خردل را نیز در نظر بگیرید. هیچ تحقیق روشنی برای حمایت از آن وجود ندارد.

هرچه را که می خورید ، به دقت نگاه کنید
معالجه بهتر از درمان است. غذاهایی شامل نوشیدنی ها و دانه های سیاه مثل قهوه ، شراب قرمز و لیموناد ،که به متخلفین معروف هستند  از آنها در حد اعتدال لذت ببرید و بعد از آن با آب شستشو دهید تا خطر کمتری از تاثیر آنها روی دندانتان ایجاد شود. (سی دقیقه قبل از مسواک صبر کنید تا از مینای دندان محافظت کرده باشید).
سیگار و جویدن تنباکو نیز باعث آلودگی می شود که دلیل دیگر ترک آن است.

(سیارک)

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

چه عواملی باعث بوجود آمدن آکنه شده و چه کسانی جوش می زنند

در

علت بوجود آمدن آکنه ناشناخته است، ولی پزشکان معتقد به نتایجی از چند عامل مرتبط هستند. یک عامل مهم در بوجود آمدن آکنه  افزایش هورمون هایی به نام آندروژن (هورمون های جنس مردانه) است. این افزایش در پسران و دختران در دوران بلوغ است و باعث می شود که غدد سباکوس بزرگ شده و سبوم بیشتری در پوست تولید کند. تغییرات هورمونی مربوط به بارداری و یا شروع یا توقف قرص های ضدبارداری نیز می تواند باعث آکنه شود.

 

عامل دیگر، وراثت یا ژنتیک است. محققان معتقند که تمایل به گسترش آکنه می تواند از والدین به ارث برسد. بطور مثال، مطالعات نشان داده اند که بسیاری از پسران در سن مدرسه مبتلا به آکنه، سابقه خانوادگی از این اختلال را دارند. لوازم آرایشی چرب ممکن است سلولهای فولیکل را تغییر داده و آنها را به هم بچسباند و یک انسداد ایجاد کند.

عواملی که می تواند باعث بیش از حد شدن جوش شود، عبارتند از:

- تغییر سطح هورمون در دختران بالغ و زنان بزرگسال 2 تا 7 روز قبل از شروع عادت ماهانه شان.

- روغن محصولات پوستی (مرطوب کننده ها یا لوازم آرایشی) یا چربی ای که در محیط کار با آن مواجه هستید (بطور مثال، یک آشپزخانه با ظرف های سرخ کن) (سیارک

- فشار کلاه های ورزشی یا تجهیزات، کوله پشتی ها، یقه های تنگ، یا لباس های ورزشی تنگ

- محرک های محیطی مانند آلودگی و رطوبت بالا

- فشردن و یا برداشتن جوش ها

- شستشوی سخت پوست

- استرس

- رعایت نکردن بهداشت

افسانه هایی راجع به علل آکنه

افسانه های زیادی راجع به علل آکنه وجود دارد. شکلات و غذای چرب اغلب سرزنش می شوند، ولی شواهد کمی وجود دارد که غذاها تاثیر زیادی در گسترش و رشد آکنه در اکثر افراد دارد. افسانه دیگر این است که پوست کثیف باعث آکنه می شود؛ با این حال، آکنه سرسیاه و دیگر ضایعات آکنه با کثیفی بوجود نمی آیند. استرس باعث آکنه نمی شود ولی تحقیقات نشان می دهد که برای افرادی که جوش می زنند، استرس می تواند آن را بدتر کند.

چه کسانی جوش می زنند؟

مردم با هر نژادی و هر سنی جوش می زنند. ولی در نوجوانان و بزرگسالان جوان رایج تر است. در حدود 80 درصد افراد بین سنین 11 تا 30 سال دچار آکنه در برخی نقاط بدن می شوند. برای اکثر مردم، آکنه با رسیدن آنها به سن 30 سالگی از بین می رود؛ با این حال، برخی افراد در 40 و 50 سالگی هنوز این مشکل پوستی را دارند. (سیارک)

- چگونه آکنه گسترش می یابد؟
- آکنه چگونه درمان می شود؟
- درمان انواع جوش های ملتهب متوسط تا شدید
- درمان آکنه شدید یا آکنه مربوط به کیست
- درمان آکنه هورمونی در زنان
- درمان دیگر آکنه
- چگونه افرادمبتلا به آکنه از پوست خود مراقبت کنند؟
- چه تحقیقی در زمینه آکنه انجام شده است؟

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

آکنه چگونه درمان می شود

در

آکنه اغلب توسط متخصصان پوست که پزشکان متخصص مشکلات پوستی هستند، درمان می شود. این پزشکان تمام انواع آکنه بخصوص موارد حاد را درمان می کنند. پزشکانی که عمومی و یا پزشکان خانواده، متخصص اطفال، یا داخلی هستند ممکن است بتوانند بیمارانی با موارد خفیف آکنه را درمان کنند.

اهداف این درمان، درمان ضایعات موجود، متوقف کردن تشکیل ضایعات جدید، جلوگیری از اثر زخم بر اثر آکنه روی پوست، و به حداقل رساندن استرس روانی و خجالت ناشی از این بیماری هستند. درمان دارویی به هدف کاهش مشکلات متعددی است که نقشی در ایجاد آکنه بازی می کنند :(سیارک)

- تجمع غیر طبیعی سلول ها در فولیکل ها

- افزایش تولید چربی

- باکتری

- التهاب

تمام داروها می توانند عوارض جانبی داشته باشند. برخی عوارض جانبی ممکن است از دیگران شدیدتر باشند. شما باید داخل بسته همراه با دارویتان را مطالعه کنید و اگر هرگونه سوالی راجع به عوارض جانبی احتمالی داردی از ارائه دهنده مراقبت سلامت خود و یا داروساز بپرسید.

بسته به شدت مشکل پزشک ممکن است یکی از داروهای تجویز نشده (OTC) و/یا داروهای تجویز شده را توصیه کند. برخی از این داروها ممکن است موضعی (اعمال شده روی پوست) و برخی دیگر خوراکی (از طریق خوردن) باشند. پزشک ممکن است استفاده از بیش از یک داروی موضعی یا ترکیب داروهای خوراکی و موضعی را پیشنهاد کند.  (سیارک)

 - چگونه آکنه گسترش می یابد؟
- چه عواملی باعث به وجود آمدن آکنه می شود؟
- چه کسانی جوش می زنند؟
- درمان انواع جوش های ملتهب متوسط تا شدید
- درمان آکنه شدید یا آکنه مربوط به کیست
- درمان آکنه هورمونی در زنان
- درمان دیگر آکنه
- چگونه افرادمبتلا به آکنه از پوست خود مراقبت کنند؟
- چه تحقیقی در زمینه آکنه انجام شده است؟

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸کسانی که صورتشان آکنه دارد به هیچ وجه از حوله برای خشک کردن صورت استفاده نکنند.

در ادامه بخوانید...

آیا کشیدن دندان های عقل کاری بیهوده است

در

به گزارش (سیارک) شواهد نشان داده اند که برداشت مدام دندان های عقل کاری بیهوده است. نه؛ شاید شما درواقع نیازی به کشیدن دندان های عقل خود نداشته باشید.


بیشتر ما متوجه در آمدن دندان های عقل مان نمیشویم، اما بنا به دلایلی در زمان بین دوران متوسطه و دانشگاه، به بسیاری از مردم در آمریکا یا استرالیا گفته میشود که باید آنها را کشید.بر این اساس که آیا دندانها تحت فشار هستند یعنی در زیر لثه باقی مانده باشند جراحی شامل بیهوشی، بخیه و یک یا دو هفته استراحت کم تحرکی خواهد بود.برای بسیاری از ما، این میتواند تا سن بزگسالی پیشنهاد خیلی بیرحمانه ای تلقی بشود! اما متخصصین بیشتر و بیشتری شروع به پرسش در این خصوص کرده اند که آیا اساسا چنین جراحی هایی لازم است یا خیر. و تحقیقات در حال توسعه نشان میدهند که ما ممکن است بی هیچ دلیل خاصی، تنها افراد را در معرض هزینۀ بالای برداشتن دندان عقل قرار دهیم.
مشخصا، تمام موارد برداشت دندان عقل، بی دلیل نیست.دندانهای عقل میتوانند عفونت کنند، ایجاد پوسیدگی و یا کیست کنند.به دندان های مجاور آسیب وارد کنند و همچنین اگر در فک افراد باقی بمانند، موجب درد شدید را فراهم آوردند. در این موارد، کاملا مشخص است که این برای بیمار بسیار بهتر است که این دندان های "مولار سوم" اسم تخصصی دندانهای عقل برداشته شوند. اما موارد دیگری هم هستند که تحقیقات در مورد آنها شک دارند. مواردی که دندان های عقل تحت فشار نیستند و از هر نظر دیگر سالم اند و یا هیچ نشانگان خاصی ندارند.
در سال 1988، پس از آنکه مطالعه ای در دانشگاه Yorkبدین نتیجه دست یافت که شواهد علمی حامی این کار وجود ندارد؛ بریتانیا برداشت معمول دندان های عقل را متوقف کرد.در همان سال، کالج سلطنتی پزشکان ادینبورگ"Edinburgh" اعلام کرد برای بیمارانی که شرایط مربوط به مولار سوم را ندارند، برداشت آن پیشنهاد نمیشود.  (سیارک
کماکان در خیلی از کشورها، شامل آمریکا و استرالیا، برداشتن مداوم دندانهای عقل یک پروسۀ معمول میباشد.دلیل ارائه شده این است که رها کردن آن ها در داخل دهان به تعویق انداختن امر اجتناب ناپذیر است، چراکه افراد دارای دندان عقل بعدها با عفونت و یا عوارض دیگر روبرو خواهند بود.
منطقا، در سال 2011، 10 میلیون دندان عقل از دهان آمریکایی ها برداشته شد و یک تحقیق در سال 2015 تخمین زد که بیشتر از هفت برابر این آمار در استرالیا و بریتانیا جهت برداشتن دندان عقل، بستری شده اند. اما تحقیقات جدید نشان میدهند که این عمل احتمالا بیهوده است.
Greg J. Huang رئیس ارتودنتیست های دانشگاه واشنگتن طی یک مصاحبه در سیاتل بهRony Carin Rabin از نیویورک تایمز گفت: "هر فردی در معرض آپاندیسیت قرار دارد، اما آیا شما آپاندیس همۀ مردم را بر میدارید؟!"
" من مخالف برداشتن دندان های عقل نیستم، اما شما بایستی ارزیابی کنید و دارای یک دلیل خوب کلینیکی باشید."
خب؛ جستجوها چه میگویند؟ آخرین شواهد حمایت کنندۀ برداشتن دندان های عقل "فقط در مواردی" مربوط به بررسی سال 2014 میباشید که از مطالعۀ هفت برگه آزمایش اینکه چه اتفاقی رخ میدهد هنگامیکه فرد جوان بالغ دندان عقل خود را نگاه دارد، بدست آمد.و با این وجود که در مجموع مطالعه نشان داد که رها کردن دندان عقل در داخل دهان براستی سبب افزایش ریسک ایجاد مشکلاتی در آینده میباشد، اما این تمام ماجرا نبود.
Rob Wile برای Fusion"فیوژن" توضح داد که:"مقاله به این نتیجه ختم شد که ریسک تحمل برداشت دندان، با افزایش سن بیشتر میشود"
"اما دست کم، یکی از نتایج بدست آمده از این مطالعه هم چنین نتیجه ای را عنوان نمیکند.بلکه مطالعه ای در بریتانیا نشان میدهد که 83.13 درصد مراجعین دورۀ یک سالۀ عاری از نشانگان را بسلامت پشت سر گذاشتند و تنها 5 درصد نیاز به برداشتن دندان خود داشتند."
Rabin از نیویورک تایمز، همچنین به این نکته اشاره میکند که با وجود اینکه، چندین مطالعه، نشان میدهند که نگاه داشتن دندان های عقل با بروز مشکلاتی همراه هستند "بنظر نمیرسد که حتا یک آزمایش بالینی تصادفی استاندارد طلائی اثبات علمی وجود داشته باشد که در آن به مقایسه افراد یکسانی بپردازد که برخی تحت اقدامات پیشگیری کنندۀ برداشتن دندان قرار گرفته و برخی نگرفته اند" (سیارک
از سوی دیگر، مطالعات گسترده و در حال رشد هستن که مخال آنرا نشان میدهند که بسیاری از برداشت های دندانهای بیهوده میباشد.
تحقیقی در سال 2011 بر روی بیش از 6.000 بیمار در یونان که دندان عقل خود را برداشته بودند، به این نتیجه رسید که تنها 2.8 درصد این دندانها حاوی کیست یا تومور بودند. و بررسی مکررا تکرار شده در سال 1988 نشان داد که تنها 12 درصد از 1.765 نفر مردم میان سالی که دندان عقل خود را برداشت نکرده بودند، تجربه درد و مشکلات را داشته اند.
حتا فراتر از آن، در سال 2008، سازمان سلامت عمومی آمریکا(APHA) بسیاری از موارد بحث برانگیز که معمولا در مورد برداشتن دندان های عقل گفته میشود، مثل مثل آسیب رساندن ه دندانهای مجاور و یا تجمع باکتریایی در دندان که موجب بیماریهای دهان و دندان شود را رد کرد.
سازمان در نهایت اعلام کرد:"مطالعات کمی که بر آثار طولانی مدت دندان های تحت تاثیر قرار گرفته انحام شده است، دال بر اندک بودن خطر آسیب میباشد."
APHA این سیاست را تایید کرد که نگرانی های هر ساله ناشی از نگهداری دندانها داخل دهان، ریسک عمل جراحی را توجیه نمیکند که البته کم هم نیستند.بغیر از ریسک ناشی از بیهوشی، جراحی ممکن است به آسیب عصبی، از دست دادن حس چشایی و گاهی اوقات حتا مرگ، منتهی بشود.
با وجود تمام اینها، چرا هنوز دندانپزشکان به بسیاری از مردم پیشنهاد میکنند تا دندان عقل خود را بردارند؟
Julia Boughner، زیست شناس سلولی دانشگاه ساسکاچین(Saskatchewan) در کانادا که این بحث را از نزدیک دنبال میکند، در مصاحبه با فیوژن گفت:"رمز آن این است که مسئولین کلینیک ها، هنوز تمام ابزار و اطلاعات موجود که آنها را در راحتی و در حالتی انفعالی قرار بدهد، را ندارند."
پس چه باید کرد اگر که دندانپزشک شما، شما را به برداشتن دندان عقل ترغیب کند؟Rabin پیشنهاد میکند که باید برای فهمیدن اینکه آیا واقعا این کار ریسک انجام عمل جراحی را برای شما دارد؛ تلاش کرد واگر که درمان های غیر تهاجمی تر موجود باشند، بایستی اوا آنها را دنبال کنید.
به بیان دیگر، جویا شدن یک رای دوم یا سوم پیش از مبادرت به عمل جراحی، قطعا ضرری نخواهد داشت.
اما چه هنگام ارزش این ریسک را دارد؟
Rabin مینویسد:"اجماع عمومی در میان منتقدان برداشت مکرر بر این باور است که :

 

عفونت عود کنندۀ لثه یا پری کرونال، پوسیدگی جبران ناپذیر دندان، آبسه، کیست، تومور و آسیب دندانهای مجاور و استخوان ها و یا سایرشرایط پاتولوژیک، این عمل را موجه میکند.


هر تصمیمی که گرفتید، مهمترین چیز این است که مرتبا دندانپزشک خود را برای چک آپ و تمیز کردن دندان، ببینید.دندانپزشکان توصیه می کنند که مراقب بهداشت دهان و دندان خود باشید تا دقیقا از این مشکلات جلوگیری شود.چرا که سلامت دندان ها امر پیش پا افتاده ای نیست.خصوصا برای جوانانی که در ابتدای زندگی خود میباشند.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

جانورانی که منبع الهام تکنولوژی بوده‌اند

در

(سیارک) :دانشمندانی که دریافته اند چگونه مارها بر روی شکم‌شان می خزند امیدوارند که این کشف بتواند به آنها در تولید سطوح و رنگ هایی که به آسانی از بین نمی رود، کمک کند.


این گروه از محققان امیدوارند که بتوانند از لایه روغنی که سطح شکم مارها را پوشانده الهام گرفته و مواد تازه سختی تولید کنند.
اما این نخستین بار نیست که بشر از جانوران الهام می‌گیرد و چیزی تازه می‌سازد. در این پست به پنج نمونه جالب اشاره می‌کنیم.
پرنده ماهی‌خورک


یک مهندس ژاپنی که در راه‌آهن کار می‌کرد و به پرنده‌ها علاقه داشت، با دیدن منقار ماهی‌خورک فکری به سرش زد که یکی از مسائل قطارهای سریع السیر را حل کرد.
اولین قطارهای سریع السیر پرسروصدا بودند، به‌ویژه در داخل تونل. قطاری که وارد تونل می‌شود، هوای پیش رویش فشرده می‌شود. در قطارهای اولیه وقتی قطار از تونل خارج می‌شد صدای بلند ناهنجاری ایجاد می‌کرد.
مهندس پرنده‌دوست از روی منقار ماهی‌خورک یک دماغه دراز و تیز برای قطار سریع طراحی کرد، که وقتی از تونل خارج می‌شود هوای جلویش به تدریج خارج شود و آن صدای مهیب را ندهد.(سیارک
نهنگ کوهان‌دار


نهنگ کوهان‌دار با وجود سنگینی، شناگر قابلی است.دانشمندی به نام فرانک فیش متوجه شد روی لبه جلویی باله این نهنگ‌ها دندانه‌دندانه است، و این برآمدگی‌ها کمک می‌کند سریع‌تر شنا کنند و آسان‌تر تغییر مسیر بدهند.
آقای فیش این الگو را روی لبه تیغه‌های توربین‌های بادی پیاده کرد. نتیجه این شد که وقتی جهت باد عوض می‌شد، توربین سریع‌تر حرکت می‌کرد و توان بیشتری تولید می‌کرد.
مارمولک


پای مارمولک طوری است که می‌تواند به سطح زیرش بچسبد.
اخیرا دانشمندان کشف کرده‌اند این ویژگی از هزاران موی بسیار نازک کش‌مانند روی پای مارمولک ناشی می‌شود.
یک تیم آمریکایی با الهام از این کشف دست‌کشی تولید کرده که صخره‌نوردان می‌توانند به کمک آن از دیواره‌های عمودی بالا بروند.
هدف این گروه این است که نظامی‌ها بتوانند از سطوح شیب‌دار و سخت، یا ساختمان‌ها و دیوارهای بلند بالا بروند.
سگ


ولکرو یا بست قلاب‌دار اختراع یک مهندی سوییسی است به نام جورج دی مسترال.
داستان از این قرار است که آقای مسترال که با سگش در مناطق آلپ پیاده روی می کرد، به هنگام بازگشت دریافت که به پوست سگ میوه‌های ریز تیغ‌دار چسبیده.
او از فرو رفتن موها و تیغ‌های در هم الهام گرفت و ولکرو را ساخت، که سال‌هاست در چیزهایی که قرار است آسان بچسبند و آسان جدا شوند استفاده می‌شود.
کوسه


کوسه‌ها پوست عجیبی دارند. جوری است که خزه و موجودات ریز دریایی به آن نمی‌چسبند. طرحی دندانه‌دندانه دارد که اصطکاک را کم می‌کند و باعث می‌شود کوسه آسان‌تر شنا کند.
این ویژگی نخستین بار توجه دانشمندان ناسا را جلب کرد. از روی آن یک روکش خاص ساختند. که این روکش در زیر قایق‌های آمریکایی که در رقابت‌های المپیک شرکت می‌کردند استقاده شد. به این طریق قایق ها می توانستند سریع‌تر حرکت کنند.

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

۱۳۹۵/۱۱/۴پست جالبی بود.

در ادامه بخوانید...