دستمال مرطوب می تواند به سلامت آسیب برساند



دستمال مرطوب می تواند به سلامت آسیب برساند
دانشمندان دقیقا مشخص کرده اند که دستمال مرطوب برای انسان ها و محیط زیست خطرناک است.
 
دستمال مرطوب زندگی ما را ساده تر کرده است. آنها همیشه در دسترس هستند و هنگامی که ضروری است تا دست و صورت خود را پاک کنیم، به بهداشت ما کمک  فراوانی می کنند. با این حال اخیرا محققان بریتانیا دریافته اند که دستمال مرطوب می توانند آسیب برسانند.

دستمال مرطوب برای انسان ها و محیط زیست خطرناک است

و دلایل به شرح زیر است:
 
در ترکیب آنها مواد نگهدارنده وجود دارد که می تواند پوست یک بالغ و به ویژه کودکان نو پا را تحریک کند. علاوه بر این به خاطر مواد استفاده شده می توانند باعث واکنش آلرژیک شوند.
دستمال مرطوب باکتری ها را گسترش می دهد. در اینجا یک مثال معمولی به واضح شدن این جریان کمک می کند: شما ناهار را در غذاخوری عمومی می خورید و به طور تصادفی  غذا روی لباس شما می ریزد. لباس های خود را با دستمال پاک می کنید، و سپس دستان خود را پاک می کنید. در این حال، تنها باکتری ها را گسترش می دهید. در چنین شرایطی بهتر است دست های خود را زیر آب و صابون بشویید.
 
دستمال مرطوب برای محیط زیست مضر است، زیرا ممکن است حاوی الیاف پلاستیکی باشد. حیوانات می توانند آنها را بخورند و این می تواند منجر به مرگ آنها شود.
اگر در داخل توالت بیندازید، زندگی روزمره در خانه را دچار مشکل می کنید. مردم اغلب این کار را انجام می دهند و متوجه نمی شوند که فاضلاب می تواند اینگونه مسدود شود.
کارشناسان توصیه می کنند که از دستمال مرطوب استفاده نکنید.بنابراین ایمن تر است در مواردی که می توانید دست ها را بشویید، از صابون و آب استفاده کنید. 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید