اشتباهی که تقریباً همه در هنگام ضد عفونی کردن خانه مرتکب می شوند

در
اشتباهی که تقریباً همه در هنگام ضد عفونی کردن خانه مرتکب می شوند
بسیاری از ما ، در مقابل پس زمینه بیماری همه گیر کروناویروس ، توجه بیشتری به رعایت بهداشت، پاکیزگی و ضد عفونی کردن خانه داریم ، اما همه به درستی عمل تمیز کردن و ضد عفونی کردن آپارتمان را انجام نمی دهند.
 
متخصصان ضد عفونی بیولوژیکی می گویند: در مورد اشتباه اصلی که مردم هنگام تلاش برای از بین بردن عفونت در خانه ی خود مرتکب می شوند.ما معتقدیم که اول "تمیز کردن مرطوب" و بعد "ضد عفونی کردن"  اما چندان ساده نیست.
 
بنابراین ، برای ضد عفونی کردن آپارتمان ، ابتدا باید بر روی تمام سطوح با یک دستمال مرطوب شده با آب و صابون تمیز کنید و تنها پس از آن ضد عفونی کننده را استفاده کنید. متخصصان تأکید می کنند که این ترتیب کار است.
 
ما فراموش می کنیم که تجمع باکتری ها به اصطلاح بیوفیلم را تشکیل می دهد ، که مانع از نفوذ مواد ضد عفونی کننده می شوند.
 
متخصصان خاطرنشان می کنند: "ابتدا باید لایه میکروب هایی را که صابون معمولی به خوبی انجام می دهد ، حذف کنید و سپس مواد شیمیایی می تواند ویروس ها یا باکتری های باقیمانده را به طور موثری از بین ببرد."
 
در این حالت ، پس از هر بار استفاده ، دستمال باید کاملاً شسته شود. بعد از استفاده از مواد ضد عفونی کننده ، چند دقیقه صبر کنید تا کار کند.(ویروس را نابود کند)

نظرات

در ادامه بخوانید...

آپارتمان های مدرن باکتری و قارچ بیشتری نسبت به یک کلبه جنگلی دارند

در
آپارتمان های مدرن قارچ بیشتری از یک کلبه جنگلی دارند
چرا با وجود این که ساکنان شهری از محصولات تمیز کننده و ضد قارچ بیشتری برای بهداشت شخصی استفاده می کنند ، خانه های آنها میکروب بیشتری را نسبت به خانه های روستایی پرورش می دهند؟
 
حرکت به شهر ممکن است به معنای به دست آوردن برخی از هم اتاقی های غیر منتظره باشد.(قارچ ها، میکروب ها و باکتری ها) تحقیقات جدید نشان می دهد که خانه های شهری نسبت به همتایان روستایی خود دارای قارچ و باکتری بیشتری هستند. این درحالی است که خانه های شهری برای بهداشت شخصی از محصولات تمیز کننده و ضد قارچ بیشتری استفاده می کنند.
 
این یافته می تواند سرنخ هایی در مورد اینکه چرا ساکنان شهری که از شرایط بهداشتی بالاتری برخوردار هستند و ممکن است با محیط میکروبی فرد ارتباط داشته باشند را ارائه دهد. 
 
بیش از نیمی از جمعیت جهان در شهرها زندگی می کنند و پیش بینی می شود این میزان در سال های آینده رشد کند. و در حالی که زندگی شهری به طور کلی با بیماری عفونی کمتری همراه است ، برخی از عوارض بهداشتی دیگر مانند افزایش میزان آسم ، آلرژی و چاقی وجود دارد. برخی از این شرایط با  میکروبیوم فرد مرتبط بوده است  . از آنجا که میکروبیوم های شخصی حداقل تا حدودی از محیط های ما مشتق شده اند ، گروهی از متخصصان از چندین دانشگاه - اعم از شیمی دان تا میکروبیولوژیست گرفته تا معماران - تصمیم گرفتند که بررسی کنند چگونه جوامع قارچی و باکتریایی ممکن است از شهرها تا مناطق روستایی متفاوت باشد.
 
راب نایت ، استاد و مدیر مرکز نوآوری میکروبیوم در دانشگاه کالیفرنیا ، سن دیگو ، می نویسد: "بررسی تفاوتهای میکروبیولوژی در منازل آنها ممکن است به تبیین این اختلافات و راهنمایی روشهای درمانی جدید کمک کند.
 
برای تهیه شرایط مختلف زندگی ، تیم تحقیق نمونه هایی از اقامتگاه های جنگلی ، روستایی ، شهر و شهرها در آمریکای جنوبی را گرفتند. دورافتاده ترین مکان روستایی در آمازون بود ، در حالی که نمونه شهری از مانائوس برزیل گرفته شده است. این تابلو با استفاده از ساکنان ، حیوانات خانگی و سطح منازل خانگی ، آثار شیمیایی ، باکتریها و قارچ ها را جمع آوری کرد. شرکت کنندگان همچنین گزارش دادند که چند بار از محصولات مراقبت شخصی یا نظافت شخصی استفاده می کنند.
 

خطرات پنهان در آپارتمان ها

این تیم نشان داد هرچه اقامتگاه شهری بیشتر باشد ، تنوع محصولات شیمیایی بیشتر می شود. ترکیبات مربوط به دارو ، مانند مسدود کننده بتا و ضد قارچ ، فقط در نمونه های شهر و شهر ها دیده می شوند. سایر مواد مراقبت شخصی مانند مواد شیمیایی موجود در صابون ها و ملین ها نیز در خانه های شهری رایج تر بودند - این ساکنین نیز اغلب از این کالاها استفاده می کردند. نایت گفت: در حال حاضر ، خیلی زود است که بگوییم آیا این تفاوت ها می تواند به تأثیرات سلامتی منجر شود.
 
داده ها همچنین نشان می دهد که استفاده ساکنین از محصولات تمیز کننده ممکن است اثرات در نظر گرفته شده را نداشته باشد. نه تنها قارچ در مناطق شهری وجود داشت ، بلکه گونه های گسترده تری نیز وجود داشت. این موجودات ممکن است در این شرایط رشد کنند. نویسندگان می گویند خانه های شهری عموما گرمتر بوده و از نور طبیعی کمتری ، دی اکسید کربن بیشتر و سطوح بیشتری برای تسخیر قارچ ها برخوردار هستند.
 
نایت در بیانیه مطبوعاتی می گوید از آنجا كه زندگی شهری برای انسان نسبتاً جدید است ، مطالعه اینكه چگونه این محیط ها می توانند آنچه را در پوست ما تغییر می دهد و زندگی در روده ما تغییر می كند ، مهم است. و برای مقابله با کمبود این شرایط زندگی ، ممکن است راه هایی برای مداخله و ایجاد محیط هایی مشابه ساکنین ساکنان روستایی وجود داشته باشد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چین شروع به ضد عفونی كردن پول كرد

در
چین شروع به ضدعفونی كردن پول كرد
بانک مرکزی چین اعلام کرد که آنها گردش بخشی از پول در این کشور را ضد عفونی کرده و به حالت تعلیق در می آورند. در عوض ، آنها 600 میلیارد یوان را بصورت جدید جایگزین می کنند.
 
مقامات چینی به مطالعه دانشمندان آمریكا اعتماد كردند كه تا 397 گونه باکتری می توانند روی سطح محبوب ترین اسكناس ها زندگی كنند. علاوه بر این ، آنها اغلب می توانند تا 12 روز زنده بمانند ، اما در موارد استثنایی این دوره ممکن است طولانی تر باشد.
 
سازمان بهداشت جهانی (WHO) اظهار داشته است كه هنوز مشخص نیست كه تا چه مدت ویروس می تواند روی سطوح مختلف زندگی كرد. مطالعات اولیه نشان داده است که ویروس به طور قطع چندین ساعت زندگی می کند ، اما با ضد عفونی کننده ها می توان آن را از بین برد.
 
مقامات چین از پردازش پول با استفاده از اشعه ماوراء بنفش و دمای بالا استفاده می کنند. پس از این ، اسکناس ها و سکه ها برای چند هفته از گردش خارج می شوند ، در همان زمان آنها به همان تعداد اسکناس های جدید وارد بازار می کنند.
 
در چین بیش از 67 هزار مورد مبتلا به کروناویروس تایید شده و 1527 مرگ و میر ثبت شده است. در همین حال ، 11 میلیون نفر در ووهان ، مرکز شیوع کروناویروس و مرکز استان هوبئی ، در قرنطینه زندگی می کنند. بیمارستان ها آنقدر شلوغ هستند که دولت مردم را در اردوگاه های قرنطینه ی موقت قرار داده است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

یک دلیل ساده برای گسترش سریع کروناویروس

در
کروناویروس
به گفته  مدیر و بنیانگذار سازمان غیر انتفاعی ( WTO ) ، پس از پایان اپیدمی کروناویروس، COVID-19 ، مردم لزوم رعایت قوانین بهداشت شخصی را فراموش خواهند کرد.
 
این دقیقاً همان اتفاقی است که قبلاً با شیوع بیماری های دیگر رخ داده است ، و دقیقاً به دلیل همین نگرش ، عفونت های خطرناک هنوز در جهان رواج دارد. اکنون افرادی که از اپیدمی وحشت دارند دست خود را شسته ، ماسک می پوشند و به طور کلی با احتیاط رفتار می کنند.
 
- بر اساس تجربه من با SARS ، معتقدم برخی افراد این عادت های خوب را حفظ کرده و به آنها ادامه می دهند. با این حال ، بقیه پس از پایان بیماری، آرامش خود را حفظ کرده و بهداشت عمومی را حفظ نمی کنند. به همین دلیل است که اکنون توزیع گسترده ای از COVID-19 داریم. "
 
وی اضافه كرد كه حفظ استانداردهای بهداشتی اساسی و بدون coronavirus نیز بسیار حیاتی است ، زیرا تا 50 درصد بیماری ها به دلیل بهداشت ضعیف است.
 
دست های شسته نشده که با آنها پول می گیریم ، سطح لمس در وسایل نقلیه و اماکن عمومی را درگیر می کنیم ، به نفوذ عوامل بیماری زا در تعدادی از بیماری ها از جمله آنفلوانزا ، ذات الریه ویروسی ، وبا و اشکال مختلف هپاتیت کمک می کند.
 
براساس آمار WHO ، در سراسر جهان سالانه 30،000 زن و 400000 نوزاد در اثر عفونت جان خود را از دست می دهند. غالباً این امر به دلیل کمبود آب تمیز و بهداشت در مناطق محروم و همچنین به دلیل رعایت نکردن کافی از نیازهای شستشوی دست اتفاق می افتد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه همه گیر شدن جهانی کروناویروس بر بشریت تأثیر می گذارد

در
چگونه همه گیر شدن جهانی کروناویروس بر بشریت تأثیر می گذارد
در پایان دسامبر سال 2019 ، در شهر چین ووهان ، پزشکان شیوع شدید ذات الریه را ثبت کردند ، که علت آن یک بیماری زای ناشناخته بود. در اواسط ماه مارس ، هیچ کشور اروپایی دیگری دست نخورده از ویروس باقی نماند و بسیاری از کشورها به سادگی مرزهای خود را بستند و قرنطینه های گسترده را برای اولین بار در تاریخ بشریت اعلام کردند.
 
در 11 مارس ، سازمان بهداشت جهانی عفونت كروناویروس COVID-19 را كه توسط عامل ایجاد كننده SARS-CoV-2 ایجاد شده است ، به عنوان یك بیماری همه گیر اعلام کرد.  دانشمندان در مورد coronavirus جدید در ماه های اخیر و چگونگی توسعه همه گیر جهانی آموخته اند. آنچه دقیقاً در جهان پیرامون COVID-19 اتفاق می افتد را می توان در مقالات ما پیگیری کرد .

 

زمان کشف کروناویروس

اولین اطلاعیه های رسمی شیوع در 31 دسامبر 2019 در چین ظاهر شد و اولین علائم بالینی در ووهان ، که بعداً به مرکز جهانی گسترش کروناویروس تبدیل شد ، در 8 دسامبر در بیماران ثبت شد. اعتقاد بر این است که در تاریخ 30 دسامبر 2019 ، چشم پزشک لی ونلیانگ اولین کسی بود که گزارش ویروس جدید ، مشابه ویروس SARS (سندرم حاد تنفسی حاد) ، در گفتگو میان فارغ التحصیلان دانشکده پزشکی دانشگاه ووهان در چت WeChat ، و پس از آن وی به پلیس فراخوانده شد و در مورد عدم پذیرش شایعه به شدت به او هشدار داده شد. در نتیجه ، لی Wenliang خود به یک عفونت کروناویروس مبتلا و درگذشت.
بعد از آن اولین مورد از عفونت نوع جدیدی از کروناویروس در 17 نوامبر 2019 تشخیص داده شد. سپس ویروس SARS-CoV-2 که هنوز ناشناخته بود در فرد 55 ساله ساکن استان چین هوبئی پیدا شد. بعداً ، پزشکان چینی روزانه یک تا پنج مورد جدید از عفونت را ثبت کردند ، اما تنها در اواخر ماه دسامبر مشخص شد که ما در مورد نوع جدیدی از کروناویروس صحبت می کنیم.
 
در 15 دسامبر سال 2019 ، 27 نفر به عفونت COVID-19 ناشی از نوع جدیدی از كرونا ویروس ، تا 60 سالگی بیمار شدند. درمجموع ، پزشكان چینی موفق به یافتن 266 نفر با نوع جدیدی از عفونت كروناویروس در سال 2019 شدند. اکنون دانشمندان در تلاشند تا به اصطلاح بیمار اولی را پیدا کنند، شخصی که در ابتدا به حیوانات آلوده به عفونت کرونا ویروس در تماس بوده است.
 

 

عامل ایجاد کننده کروناویروس چیست؟ چگونه این بیماری ظاهر شد؟

اولین موارد مشکوک اغلب مربوط به بازار ووهان بود که غذاهای دریایی می فروشد ، همچنین پرندگان ، مارها ، خفاش ها و حیوانات مختلف غیرمعمول که مردم محلی چین از آن می خورند. کاملاً مشخص نیست که دقیقاً چه کسی ویروس را به انسان منتقل کرده است - در ابتدا دانشمندان تصور می کردند که می تواند یک هیبرید از ویروس مارها و خفاش ها باشد که چندین سال پیش وارد بدن انسان شده ، اما بعدا محققان از دانشگاه کشاورزی چین جنوبی گفتند که نه در کل ، منبع ویروس جدید می تواند پنگولین ها باشد - مارمولک های بزرگ شبیه به آرمادیلوها.
 
Coronavirus یک خانواده ویروس است که در ژانویه سال 2020 شامل 39 گونه در دو زیر خانواده است. آنها انسان ، گربه ، پرنده ، سگ ، گاو ، خوک و خرگوش را آلوده می کنند. تقریباً در همه موارد ، آنها از حیوانات به انسان منتقل می شوند ، همانطور که به احتمال زیاد با SARS-CoV-2 اتفاق افتاد.
 
به عنوان یک قاعده ، کورو ویروس ها باعث آسیب به سیستم تنفسی ، دستگاه گوارش و سیستم عصبی می شوند. علاوه بر این ، اعتقاد بر این است كه كروناویروس ها مسئول 15٪ از سرماخوردگی هستند.
 
دانشمندان قبلاً موفق به رمزگشایی کامل ژن SARS-CoV-2 شده اند. ویروس 70٪ شبیه به نوع دیگری از كوروویروس است كه باعث سندرم حاد تنفسی حاد ، همچنین با نام SARS می شود. در همین زمان ، coronavirus جدید به اندازه کافی جهش می یابد - در فوریه سال 2020 ، دانشمندان سنگاپور کشف کردنداولین تغییرات در ژنوم SARS-CoV-2 - یک قطعه نوکلئوتیدی به طول 382 حرف در نزدیکی ORF8 از آن ناپدید شد.
این سایت خاص در RNA coronavirus وظیفه تحریک مونتاژ پروتئین N ، یکی از مؤلفه های اصلی SARS-CoV-2 را دارد. این قطعه coronavirus با کپی کردن RNA آن و تشکیل ذرات ویروسی جدید همراه است. با توجه به تغییر ژنوم ، ویروس در مراحل اولیه عفونت کمتر فعال شده و دوره نهفتگی به 20 روز افزایش یافت. با این حال ، در حال حاضر در این مرحله ، با وجود این واقعیت که سیستم ایمنی بدن هنوز نمی تواند این بیماری را پیدا کند ، ناقل این ویروس می شود.
 

 

چگونه بیماری کروناویروس منتقل می شود؟

تاکنون تعداد زیادی از جزئیات ناشناخته پیرامون این بیماری باقی مانده است. به عنوان مثال ، کاملاً مطالعه نشده است که آیا SARS-CoV-2 می تواند از انسان به حیوانات و باز به انسان برگردد - . مطالعات اخیر نشان داده است که سگ بستری در هنگ کنگ ، که در آن خوشه های SARS-CoV-2 روی غشاهای مخاطی پیدا شده است ، به COVID-19 آلوده نشده است. با این حال ، چند روز پس از ترخیص از بیمارستان ، درگذشته است .
 
معلوم نیست که آیا زنان باردار مبتلا به کروناویروس نیز ناقلویروس به فرزندان خود هستند یا نه؟. علاوه بر این ، دانشمندان نمی توانند بگویند که آیا عفونت مجدد بیمارانی که قبلاً از COVID-19 بهبود یافته اند ، امکان پذیر است یا خیر؟

 

علائم اصلی عفونت کروناویروس بر اساس نظر سازمان بهداشت جهانی

براساس WHO ، علائم اصلی عفونت کروناویروس شبیه آنفولانزای معمولی است.
دمای بدن افزایش یافته است.
سرفه
تنگی نفس و سایر مشکلات تنفسی.
مواردی وجود دارد که COVID-19 با علائمی مشابه اسهال بروز می یابد.
در موارد شدید ، عفونت باعث ذات الریه و سندرم حاد تنفسی حاد می شود.
 
اعتقاد بر این است که اگر مقامات کشورها اقدامات قرنطینه را شروع نکنند ، تعداد کل پرونده ها بصورت نمایی رشد می کند. به همین دلیل است که بعضی از کشورها شروع به بستن مرزهای خود ، متوقف کردن کار نهادهای عمومی و انتقال ساکنان به قرنطینه اجباری کردند.
 
نوع جدیدی از واکسن کروناویروس هنوز وجود ندارد - بسیاری از گروه های تحقیقاتی در ده ها کشور در حال تحقیق در مورد SARS-CoV-2 هستند ، و در چین و ایالات متحده آمریکا حتی آزمایش های بالینی واکسن را آغاز کرده اند ، اما بعید است که قبل از سال 2021 ظاهر شود.
 
با توجه به اینکه هیچ واکسن و دارویی از COVID-19 وجود ندارد ، درمان بیماران بیشتر شبیه به درمان حمایتی - معالجه علائم ثانویه و مانند تقریبا همه موارد شدید ، استفاده از تهویه مکانیکی (IVL) است. این امر به دلیل تعداد بسیار زیاد مرگ و میر ناشی از ویروس است - در بعضی مناطق تا 5 درصد: دارو به راحتی نمی تواند با تعداد زیادی از افرادی که به ونتیلاتور(دستگاه تنفس مصنوعی) احتیاج دارند مقابله کند.

 

برای پیشگیری ازکروناویروس چه باید کرد؟

ویروس ایجاد COVID-19 در درجه اول از طریق هوا منتقل می شود. بنابراین ، توصیه های WHO به طور خاص مربوط به احتمال ابتلا به قطرات موجود در هوا است.
 
- دستان خود را به طور مرتب با یک محصول حاوی الکل ضد عفونی کنید یا آنها را با صابون بشویید. حداقل 20 ثانیه بسیار مهم است.

چرا این مورد نیاز است؟

اگر ویروسی روی سطح دست ها وجود داشته باشد ، پس از آن درمان با یک محصول حاوی الکل یا شستن آن با صابون باعث از بین رفتن آن می شود.
 
- حداقل یک متر از سرفه یا عطسه کردن افراد فاصله بگیرید. و بهتر است - از هر کسی یک متر فاصله را رعایت کنید ، زیرا اکنون این ویروس در افراد بدون علائم بیماری نیز منتقل می شود.

چرا این مورد نیاز است؟

هنگام سرفه یا عطسه از بینی یا دهان ، کوچکترین قطره حاوی ویروس آزاد می شود که در اطراف او فرد پخش می شود. در صورت نزدیک بودن به چنین فرد آلوده ، اگر فرد مبتلا به COVID-19 باشد ، خطر استنشاق این قطره ها و آلوده شدن به آن ، از جمله عفونت کورو ویروس را دارد.
 

- در صورت امکان ، چشم ، بینی و دهان خود را لمس نکنید.

چرا این مورد نیاز است؟

دستها بسیاری از سطوح را لمس می کنند و ویروس می تواند روی آنها قرار بگیرد. یک بار در دست ، ذرات ویروسی وارد چشم ، بینی یا دهان می شوند. و سپس ویروس می تواند به بدن حمله کرده و بیماری ایجاد کند.
 
- به طور جدی قوانین بهداشت تنفسی را رعایت کنید.
برای این کار ، هنگام سرفه یا عطسه ، دهان یا بینی خود را با آرنج یا بافت خود بپوشانید. بافت استفاده شده باید فوراً دور ریخته شود.

چرا این مورد نیاز است؟

ویروس از طریق قطرات کوچک منتقل می شود. با رعایت دقیق قوانین بهداشت تنفسی ، می توانید دیگران را در برابر بیماری های ویروسی مانند SARS ، آنفولانزا و COVID-19 محافظت کنید.
 
- اگر احساس ناخوشایندی دارید ، در خانه بمانید. اگر تب ، سرفه یا مشکل تنفسی دارید ، در اسرع وقت به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

چرا این مورد نیاز است؟

بنابراین شما از خود و اطرافیان محافظت می کنید.
 
- از مسافرت خودداری کنید ، به خصوص اگر فرد سالخورده هستید یا به دیابت ، بیماری های ریه و قلب مبتلا هستید.

چرا این مورد نیاز است؟

براساس آمار ، افراد سالخورده و همچنین افراد مستعد ابتلا به بیماریهای مزمن ، در آسیب پذیرترین گروه قرار دارند. علاوه بر این ، اگر جوانان اغلب به سادگی دچار این بیماری شوند و دیگران را آلوده کنند ، ممکن است افراد مسن تر بیشتر در معرض خطر مرگ باشند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

سنسور شاخص عملکرد بدن که می تواند در هر نوع پارچه استفاده شود

در
سنسور های جدید شاخص های عملکردهای بدن را ضبط می کنند. محققان اطمینان دارند که شبکه بزرگی از این سنسور ها برای جلوگیری از اپیدمی شدن بیماری ها همه گیر خواهد شد.
MIT یک سنسور سبک وزن جدید ایجاد کرده است - می تواند در هر نوع پارچه ، از جمله پلی استر ، که اغلب برای ساخت لباس ورزشی استفاده می شود ، ادغام شود. این سنسور می تواند به طور مداوم شاخص های حیاتی بدن از جمله دمای بدن ، ضربان قلب و تنفس را کنترل کند. سنسورها قابل شستشو هستند ، آنها در لباس بصورت یکبار مصرف نیستند و مجددا استفاده می شوند.
 
آنها می خواهند سنسور جدید را در زمینه مراقبت های بهداشتی ، ورزشی و نظارت بر وضعیت فضانوردان استفاده کنند. هزینه تحقیقات MIT تا حدی توسط ناسا و ابتکار تحقیق اکتشافات فضایی آزمایشگاه MIT Media تأمین شد. با این حال ، دانشمندان خاطرنشان می کنند که پتانسیل دستگاه وسیع تر است ، به ویژه در عصر شیوع کروناویروس ، هنگامی که شما نیاز به نظارت بر سلامت جمعیت دارید.
 
در آینده محققان بر اساس این سنسور قادر به ایجاد روشی مؤثر و ساده برای نظارت بر سلامت بیماران مبتلا به بیماری مزمن خواهند بود که نیاز به نظارت و تأیید منظم توسط پزشکان دارند. این سنسور می تواند یک جریان ثابت از داده های بیومتریک را به صورت آنلاین به بیمارستان منتقل کند. این می تواند فرایند را به حدی اتوماتیک کند که بتوان وضعیت مردم را در زمان واقعی کنترل کرد.
 
با توجه به کورو ویروس ، تقاضا برای روش های بهداشت از راه دور به شدت افزایش یافته است. با این حال ، برخی از شرکت ها در حال آزمایش انواع مختلف این دستگاه ها هستند. به عنوان مثال ، Forward ، سنسورهای بیومتریک را برای نظارت بر خانه به مشتریان خود توزیع می کند. کینزا از داده های سنسورهای خود برای جمع آوری داده های بیومتریک ناشناس در نقشه توزیع COVID-19 استفاده می کند.
 
با این حال ، محققان MIT متقاعد شده اند که سنسورهای مقاوم در برابر سایش تعبیه شده در لباس از نظر راحتی بهتر هستند. در عین حال ، نظارت مداوم بر روی داده های بهداشتی می تواند زمینه ساز توسعه شبکه نظارت بیمار شود که از بروز اپیدمی بعدی جلوگیری کند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

عشق به زباله، خلاص شدن از شر وسایل غیر ضروری

در
عشق به زباله، خلاص شدن از شر وسایل غیر ضروری
خلاص شدن از شر وسایل غیر ضروری در زندگی با تمیز کردن شروع کنید.عشق به زباله ها یک اشاره است که شما به گذشته به شدت متصل هستید و این عشق مسیر آینده را کند می کند.
سبک زندگی در خانه بازتاب افکار ما است. اگر می خواهید تغییر دهید ، ابتدا از خانه خود مراقبت کنید. هنگامی که خانه تمیز و مرتب نگهداری می شود ، آنگاه ذهن نظم می یابد و اوضاع بهتر می شود.
 
در این ایام قرنطینه که وقت کافی برای تمیز کاری و نظافت داریم با خلاص شدن از شر وسایل غیر ضروری و قدیمی ، می توانیم مدل مو ، کار و دکوراسیون آپارتمان خود را تغییر داده و نگاهی متفاوت به آنچه در خانه است ، بیندازیم.
 

اصول کلی

پس از تصمیم به رهایی خود در برابر آوار زباله و آشغال در خانه ، باید قاطع و بی رحم باشید و همچنین به روشنی درک کنید که چرا این کار را می کنید. موارد زیر را به خاطر داشته باشید:
- قبل از خرید چیز جدید ، از چیزهای قدیمی خلاص شوید.
 
- اگر یک چیز برای یک یا دو سال مفید نباشد ، هرگز نیازی به آن نخواهد بود.
از خود بپرسید: آیا شما این کار را ترک می کنید زیرا باعث خوشحالی شما می شود ، یا به این دلیل که فقط باید باقی بماند؟ اگر مورد دوم است ، دیگر وقت آن رسیده که تاماگوتچی شکسته شده را درون سطل زباله پرتاب کنید.
 
خاطرات شما اشیاء بدنی نیستند. خلاص شدن از گلدان ترک خورده قدیمی مادربزرگ شما به معنای خلاص شدن از خاطرات این موضوع نیست که مادربزرگ شما چقدر فوق العاده بود.
 
- اگر مشخص نیست که آیا برخی موارد را دور بریزید ، آنها را برای یک ماه در جایی مخفی کنید. آنچه در این مدت مورد نیاز است ، می تواند باقی بماند - جای بقیه در سطل آشغال است.
 
شما لازم نیست همه چیز را سطل زباله بینذازید. مطمئناً موارد کاملاً جدیدی وجود خواهد داشت که هرگز مورد استفاده  قرار نگرفته اند و یا هرگز آنها را نپوشیده اید. آنها را بیرون بکشید ، و به یک موسسه خیریه هدیه دهید یا یک حراج ترتیب دهید.
 

کمد لباس

با لباس و کفش شروع کنید. شما فقط چیزهای قدیمی را رها می کنید ، فرض کنید که این قضیه فرا می رسد و شما باید مثلاً شلوارهای فرسوده را بپوشید . بنابراین ، شما یک فلسفه فقر را در خود پرورش می دهید، فکر می کنید که نمی توانید در آینده چیزهای جدید بخرید ، و مجبور خواهید بود پیر و بد، لباس بپوشید.
 
- همه چیز قدیمی و فرسوده است ، با لکه ها ، سوراخ ها و پارگی ها و .... واقعا جای آنها در سطل آشغال است. هر چیز قدیمی ، در واقع ، رویاها و برنامه های برآورده نشده است.هرچه چیزها را کمتر رها کنید ، زودتر کمد لباس با لباس های جدید پر می شود.
 
- داشتن چیزهای واقعی مورد علاقه در کمد شما بسیار مهم است. چیزهای مورد علاقه باعث ایجاد اعتماد به نفس می شوند: آنها به گونه ای متفاوت روی شما تاثیر می گذارند و شما به نوعی در آنها احساس بهتری می کنید ، این احساس مثبت به همه افراد اطراف منتقل می شود.
 
- چیزهایی که از نظر جسمی احساس ناراحتی می کنید یا خاطرات ناخوشایندی در ارتباط با آنها دارید باید بی رحمانه دور بریرید.
- به طور کلی ، کمد را به ترتیب مرتب کنید: لباس ها را با رنگ یا سبک آویزان کنید.
 

اتاق و مبلمان

تعجب نکنید که چیزی مانع اجرای برنامه های شما در تمام مدت می شود. به اطراف نگاه کنید که چقدر سطل آشغال شما را احاطه کرده است و در گردش ایده های شما دخالت دارد. وقتی خانه ای مملو از چیزهایی است که شما دوست دارید یا اغلب از آنها استفاده می کنید ، انرژی می دهند. و شلوغی و بی نظمی ، از طرف دیگر ، اثر منفی قوی دارد.
 
- اول از همه ، زباله ها را می توان با ظروف خرد شده و ترک خورده و آینه ها با نوعی نقص جمع کرد.
- وسایل برقی شکسته - تعمیر یا دور بیندازید.
- کتابهایی که به طور اتفاقی خریداری شده و هرگز مورد استفاده قرار نگرفته اند به دوستان یا کتابخانه هدیه کنید. در نهایت ، باید یک سری کتاب وجود داشته باشد که افکار امروز شما را منعکس کند ، و روشی را که می خواهید در آینده داشته باشید.
 
- همیشه وسوسه وجود دارد که مواردی منسوخ یا که بعداً باید رفع شوند ، وجود داشته باشد. این اجازه را ندهید و قاطعانه با وسایل غیر ضروری برخورد کنید
 
- حداکثر طول عمر یک تختخواب یا مبل (حداقل تشک) 10 سال ، بالش - 3 سال است.
 
- پاکیزگی را در خانه حفظ کنید. بگذارید خانه آنقدر زیبا و دلپذیر به نظر برسد که وسایل شما اجازه می دهد. حتی ساده ترین مواد غذایی را با دقت طبخ کنید و سفره را با سلیقه خود تنظیم کنید.
 
- احساسات هنگام خرید یک چیز جدید وقتی این چیز در خانه شما باشد بر رفاه شما تأثیر نمی گذارد.فقط موارد ایده آل را بخرید ، و نه فقط زیبا.
 
- لازم است به طور مداوم چیزی را در خانه تغییر دهید ، مبلمان را دوباره مرتب کنید ، گرد و غبار را بشویید. بگذارید وسایل خانه بدانند که فراموش نشده اند.
 
یک همستر نباشید - اگر همه آنچه را می توان در آن دفن کرد پنهان کنید ، همه چیز به تدریج تمام منافذ خانه را مسدود می کند و نفس کشیدن در اتاق  برای شما دشوار خواهد شد. به وسایل غیر ضروری توجه نکنید ، می خواهید تغییرات مثبتی در زندگی ایجاد کنید - فضای لازم را ایجاد کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...