سوزش خارش : بیماری ناشی از شنا در مناطق ممنوعه

در

 بیماری از آب راکد آلوده

منطقه پرخطر برای شنا - آب های راکد آلوده به زباله های آلی و خانگی.

شنا در مکان های ممنوعه و  آب آلوده می تواند منجر به انواع عفونت منجمله بیماری عفونی سرساریا شود . پرندگان حامل انواع بیماری ها هستند و افرادی که پوست آسیب دیده دارند در معرض خطر ویژه ای هستند.

 

بیماری سرساریا چیست

cercariae یکی از بیماری های انگلی است ، عامل ایجاد کننده آن لارو کرم های پرندگان آب است - "cercaria" ، با چشم غیر مسلح نامرئی  است. هنگام تلاش برای آلوده کردن میزبان غیر اختصاصی (انسانی) ، لارو ها می میرند ، اما می توانند باعث سوزش پوستی ، حساسیت و خارش شدید شوند. 

 

 

علائم بیماری سرساریا

تظاهرات پوستی در نیم ساعت اول ورود لارو به بدن رخ می دهد. در جائی که سرساریا به آن رسیده ، پوست سرخ می شود و خارش دارد. به زودی ممکن است بثورات ، تاول ها ، ضعف ، سرگیجه رخ دهد ، درجه حرارت افزایش یابد ، گاهی اوقات سرفه خشک وجود دارد. 

 

پس از 7-10 روز ، تظاهرات تضعیف می شوند ، و رنگدانه در محل بثورات و خارش خفیف تا 2-3 هفته دیگر باقی می مانند. 

- اردک ها یک عامل ایجاد کننده بیماری در انسان دارند. cercaria  با مدفوع اردک ، وارد آب می شوند ، که از طریق پوست وارد بدن انسان می شوند. متخصص پوست توضیح داد: علائم مشخصی در بروزبیماری از اردک وجود دارد. با بروز تاول های پفی بر روی پوست ، به سرعت می توانید به این بیماری شک کنید و با یک متخصص پوست تماس بگیرید.

اول از همه ، سوزش و خارش پوست است. این بیماری می تواند قبل و بعد از ظهور زخم ها شروع شود. زمان وقوع نیز به خصوصیات فردی شخص بستگی دارد: در برخی ، بدن بلافاصله پس از تماس با آب آلوده شروع به خارش می کند ، در حالی که در برخی دیگر فقط پس از 2-3 روز علائم دیده می شود.

 

در بیشتر موارد ، علائم خارش بلافاصله پس از خشک کردن آب کثیف از روی بدن یا طی 12-24 ساعت دیده می شود.  بعد از استحمام ، جوش های قرمز و تاول هایی با قسمت های ملتهب  و ورم اطراف آنها روی پوست ظاهر می شود. بثورات غالباً مانند نیش حشرات یا بثورات آلرژیک به نظر می رسد.

در موارد شدید ، افزایش دمای بدن (38-38 درجه سانتیگراد) ، سرگیجه و اختلال خواب به تظاهرات پوست اضاه می شود.

cercariae فقط در مناطقی از بدن ظاهر می شود ، یعنی در مکان هایی که لباس شنا یا لباس دیگری وجود ندارد.(در قسمت لخت بدن) بیشتر اوقات ، فرد دارای علائم زیر است:

قرمزی ناحیه کوچکی از پوست.
ظاهر خارش در ناحیه خاصی از بدن با احساس سوزش و احساس سوزن سوزن شدن.
تاول های کوچک و جوش هایی که به مرور زمان می گذرد.
تورم ممکن است رخ دهد.
خارش و قرمزی بعد از چند روز یا چند هفته از بین می رود ، جوش های دارای تاول معمولاً پس از 12-24 ساعت ظاهر می شوند. اگر فرد شروع به خراشیدن فعال پوست ، آسیب رساندن به آن و ایجاد خراش های عمیق کند ، این می تواند منجر به پیشرفت بیشتر بیماری های دیگر شود ، به عنوان مثال ، یک عفونت می تواند در زیر پوست ایجاد شود.اگر فرد غالباً در آب آلوده شنا کند ، در نواحی بعد از عفونت های بعدی مناطق آسیب دیده حتی بیشتر آسیب می بینند و این به نوبه خود منجر به بروز سایر عفونت ها مانند قارچ ها یا آلرژی های شدید خواهد شد.

 

 

تشخیص بیماری سرساریا

متأسفانه امروزه روشهای خاصی برای تشخیص این بیماری وجود ندارد ، بنابراین می توان آن را با درماتیت و سایر بیماری های پوستی اشتباه گرفت.

تقریباً در روز دوم بیماری ، علائم خود را با شدت بیشتری نشان می دهند ، و سپس به تدریج فروکش می شوند. معمولاً بهبودی در 10-14 روز اتفاق می افتد و رنگدانه های پوستی تا 21 روز ترمیم می شوند.مناطقی که با لباس یا لباس مخصوص شنا پوشانده شده اند معمولاً تحت تأثیر قرار نمی گیرند و کف پا نیز تحت تأثیر قرار نمی گیرند زیرا پوست کف پا  متراکم و زبر است.

 

cercariae یا بیماری پوستی درماتیت معمولاً به طور ناگهانی درمان می شود. اما ، با وجود حفظ فرآورده های متابولیکی و مردن سرساریا در بدن ، ممکن است  عفونت ثانویه پیش بیاید.عفونت مجدد علائم بارزتری از فعالیت اولیه دارد. بیمار خارش شدید پوستی دارد ، اریتم و پاپول قرمز بر روی پوست ایجاد می شود.

 

ظاهر پاپول ها در روزهای دوم تا دوازدهم پس از از سرگیری فعالیت cercaria قابل تشخیص است ، این علائم به مدت 15 روز ادامه دارد.بعضی اوقات علائم عفونت با cercariae همراه با تاول و تورم پوست است. این علائم نشان داده شده  معمولاً بعد از دو هفته از بین می روند. اگر بیمار مبتلا به سندرم ریوی شده باشد ، cercariae سخت تر خواهد بود ، در این صورت لازم است بیماری در یک شرایط بالینی درمان شود.

 

تشخیص عفونت در محیط بالینی بسیار دشوار است ، بیشتر افراد حتی به بیمارستان نمی روند ، زیرا خارش به مرور زمان فروکش می کند. بسیاری از پزشکان در تشخیص اشتباه می کنند و معتقدند که فرد به عنوان مثال یک واکنش آلرژیک دریافت کرده است مثلاً سم پیچک او را مسموم کرده است.

در پزشکی مدرن هیچ آزمایشی برای یافتن زیر لاروهای زیر پوستی وجود ندارد ، که مرده و شروع به تجزیه می کند. اما این بدان معنا نیست که اصلاً درمان لازم نیست ، به خصوص برای کودکانی که به راحتی می توانند بخشی از بدن را با خاراندن خراش دهند و به یک عفونت ثانویه مبتلا شوند.

 

اگر هنوز نیاز به ورود به آب دارید ، حتما پوست را با پمادهای خاصی که در برابر انواع عفونت ها و عفونتهای هلمینتیک مقاوم می کند ، درمان کنید ، به عنوان مثال لوسیون و پماد هایی بر اساس دی متیل فتالات و دی اتیل تولوامید. چنین پماد هایی اجازه نمی دهد که cercariae به مدت یک ساعت و نیم به پوست نفوذ کند.

لباس های خوب که نیاز به پوشیدن چکمه و شلوار دارند ، در محافظت در برابر cercariae کمک می کند. همانطور که در عمل دیده شده  ، اگر کسی نمی خواهد از cercariae رنج بکشد ، اما کار او با حضور مکرر در آب همراه است ، او نیاز به خرید لباس با کیفیت دارد.

 

در کودکان ، این بیماری شدید است. این به این دلیل است که cercariae معمولاً در آب کم عمق قرار دارد ، زیرا آب در اینجا سریعتر گرم می شود. از این نظر بدن کودکان در معرض عفونت گسترده تری است.cercariae یا درماتیت شیستوزوماتید علائمی شبیه به یک واکنش آلرژیک رایج دارد. بنابراین ، قبل از شروع درمان cercaria ، باید مطمئن شوید که تشخیص آن انجام شود. برای انجام این کار ، با پزشک مشورت کنید و تحت آزمایش آزمایشگاهی قرار بگیرید.

 

برای تشخیص دقیق عفونت با cercariae ، کلیه غذاهایی که می توانند یک واکنش آلرژیک ایجاد کنند از رژیم  غذایی خارج کنید.

این محصولات عبارتند از:

پرتقال ، لیمو ، نارنگی و سایر میوه های رنگ نارنجی و زرد؛
میوه ها و انواع توت ها با رنگ قرمز؛
میوه های عجیب و غریب؛
غذاهای تند؛
ادویه ها.
تأیید عفونت با cercariae می تواند گویای این واقعیت باشد که شخص اخیراً در آب راکد شنا کرده است ، که در کنار آن آب ، پرندگان زندگی می کند. از آنجایی که cercaria به سرعت می میرد  ، در درجه اول درمان با هدف از بین بردن علائم عفونت و کاهش وضعیت بیمار انجام می شود.

برای از بین بردن خارش شدید روی پوست که باعث ایجاد cercariae می شود ، می توانید از موارد زیر استفاده کنید:

الکل سالیسیلیک؛
آب اسیدی شده با استفاده از آب لیمو یا سیب؛
پماد ، که شامل دیفن هیدرامین یا منتول است.


علاوه بر این ، درمان با استفاده از آنتی هیستامین ها می توانید از خارش پوست جلوگیری کنید. برای جلوگیری از عفونت مجدد ، شب ها دستکشهای نخی  روی دست کودکان  و یا حتی بزرگسالان پوشیده  شود. با خارش غیرقابل تحمل ، Tavegil یا Suprastin مصرف کنید.

 

 

نحوه جلوگیری از ورود سرساریا به بدن انسان

برای اینکه به سرساریا به cercariae مبتلا نشوید ، لازم است از قوانین خاصی پیروی کنید.

از آنجا که cercariae  در آب آلوده شده با مدفوع پرندگان است ،  در آب  هایی که  اردک و پرندگان آبی شنا می کند افراد نباید شنا کنند.
حمام کردن باید فقط در یک ساحل مجهز ، به دور از صدف و پرندگان انجام شود.
شما باید در آب های عمیق تر شنا کنید ، زیرا cercaria در آب های کم عمق زندگی می کند.
پس از استحمام ، باید دوش بگیرید یا بدن خود را با حوله زبر پاک کنید.

برای محافظت از خود و عزیزان خود در برابر آلوده شدن به این نوع از لارو  ، که اگرچه برای انسان خطرناک نیست اما باعث ایجاد احساسات ناخوشایند برای مدت طولانی پس از تماس با آب می شود ، سعی کنید محل مناسب را برای شنا انتخاب کنید. نیازی به توقف در دریاچه ها و رودخانه ها که هیچ کس در آنجا نیست ، ضروری است و لازم است به یاد داشته باشید که سرساریا ها پس از گذشت چند دقیقه از حضور فرد در آب ، به زیر پوست وارد می شوند.

به منطقه توجه کنید ، اگر حلزون  وجود دارد ، می توانیم با اطمینان بگوییم که cercaria در این منطقه زندگی می کند. به هیچ وجه در امتداد ساحل پابرهنه راه نروید ، زیرا حتی چمن اطراف این منابع آبی می تواند منبع عفونت باشد.

اگر اتفاقی شما درون آب افتادید ، که به احتمال زیاد لارو سرساریا دارد ،  آن قسمت از بدن را بشویید ، حتی می توانید هر چه سریعتر پوست را با یک دستمال خشک یا حوله معمولی پاک کنید. بسیاری از پزشکان پس از استحمام در استخرها ، برای محافظت در برابر عفونت های مختلف ، فوراً دوش گرفتن با صابون را توصیه می کنند.


اگر اولین علائم ظاهر می شود و مشکوک به cercariae می باشد ، باید با پزشک مشورت کنید و درمان مناسب را شروع کنید. 

درمان  با کاهش تظاهرات آن انجام می شود. درمان این بیماری غیرممکن نیست ، اگر پوست را خراش ندهید ، پس از مدتی می گذرد. یک هفته پس از عفونت خارش کاهش می یابد.

علائم
احساس سوزن سوزن شدن؛
خارش.
گاهی اوقات درماتیت به عنوان نقاط کوچک با نقطه قرمز در مرکز ظاهر می شود. به تدریج متورم می شوند و تاول تشکیل می شود. در این حالت ، موارد زیر وجود دارد:

سوزش؛
درد؛
بیمار شروع به خاراندن ناحیه آسیب دیده و خراش در آن ناحیه می کند. آنچه توصیه نمی شود ، اگرچه شدت خارش بسیار زیاد است. در هنگام خاراندن احتمال ابتلا به عفونت بسیار زیاد است که می تواند عوارضی مانند اریسیسپلا ایجاد کند.

علائم اصلی نیز شامل موارد زیر است:

حرارت؛
سرفه خشک؛
سرگیجه
بیخوابی.

 

 

درمان بیماری سرساریا

مهمترین درمان این بیماری صبر است. اگر در طول هفته اول پوست را به خاطر خاراندن خراش ندهید ، عفونت اضافی رخ نخواهد داد ، به این معنی که علائم از بین می روند. به طور کلی ، سرساریا نمی تواند در بدن انسان زندگی کند. آنها نیم ساعت پس از نفوذ به پوست می میرند. و درماتیت به دلیل عامل بیماری زا ی تزریق شده توسط آنها در بدن ظاهر می شود.

پس از یک هفته ، بدن شروع به بهبود می کند ، مشاهده می شود:

کاهش پاپول؛
کاهش خارش؛
حفظ رنگدانه تا 3 هفته.
در عین حال ، هنگام انجام درمان ، نیازی به برداشتن حباب های خشک نیست. شما نمی توانید آنها را خراش دهید ، زیرا در این حالت علائم پس از آنها باقی می مانند.

درمان این بیماری با داروهایی انجام می شود که تعداد آنها بسیار زیاد نیست. برای رفع خارش و تظاهرات التهابی می توانید از لوسیون های خنک کننده با آب سرد یا با استفاده از محلول سودا استفاده کنید. همچنین روی پوست می توانید اعمال کنید:

پماد دیفن هیدرامین 5٪؛
پماد منتول؛
پماد بی حسی.
تجویز خوراکی همچنین به درمان درماتیت کمک می کند:

دیفن هیدرامین؛
بیکارفن؛
tavegila
سوپرستین
اما دوز باید توسط پزشک معالج تجویز شود. از نظر شدت بیماری و وضعیت بیمار تفاوت دارد. برای کاهش دما که در روزهای اولیه ظاهر می شود ، از داروهای ضد تب (آسپرین ، پاراستامول) استفاده می شود. برای بی خوابی می توانید از پزشک بخواهید قرص های خواب آور تجویز کند.

 

عامل ایجاد کننده cercariae از فرد به فرد دیگر قابل انتقال نیست ، زیرا برای عبور از تمام چرخه ها ، لاروها نیاز به برگشت درمنبع آب  دارند. بنابراین ، تحریک می تواند فقط در چند روز ، در موارد شدید ، چند هفته شخص را عذاب دهد ، پس از آن آسیب شناسی از بین می رود.توجه به این نکته مهم است که سرساریا معمولاً بعد از چند ساعت زیر پوست انسان می میرد ، اما روند مرگ و نابودی آنها منجر به واکنش های آلرژیک شدید در منطقه آسیب دیده می شود.

 

برای اطلاع علاوه بر cercariae آب شیرین معمولی ، مواردی در آب دریا وجود دارد ، یعنی می توانند در یک محیط شور بدون مانع زندگی کنند.ابتدا تخم های شیستوزوما از طریق مدفوع حامل ها وارد آب می شوند ، پس از ورود تخم ها  به حلزون و سایر ساکنان کوچک منابع آبی مانند اردک ها و سایر پرندگان آبی ، لاروها توسعه می یابند و شروع به جستجوی میزبان جدید می کنند. 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

15 سایت مسافرتی مفید برای کسانی که عاشق سفر هستند

در

اگر عاشق مسافرت هستید، تعدادی وبسایت هستند که باید حتما ببینید تا بتوانید اطلاعات خوبی از پول، زمان یا سفر کسب کنید و یا از هواپیمازدگی جلوگیری کنید. و بهترین چیز راجع به این مقاله این است که هیچ ثبت نام آزار دهنده ای برای مجلات ندارد (بخاطر اینکه قطعا شما در سفر هستید و نه در خانه). و هیچ سایتی هم در آنجا تبلیغی نکرده است. پس از این سفر کوچک در اینترنت لذت ببرید و من امیدوارم که فقط اینطور نباشد که یک سایتی را بشناسید و دیگر سری هم نزنید، بلکه سایتی که بطور فوق العده ای مفید باشد.
بنابراین پیش بسوی سفرهای بدون راه!


1- تریپ اکسپرت
اکثر شما از "تریپ ادوایزر" آگاه هستید، سایتی که به دیگران اجازه می دهد تا راجع به مکانها نظرشان را بگذارند، اما این بسیار عالی است که از نظرات مردم عادی در کنار کارشناسان بهره مند شوید. این کاریست که تریپ اکسپرت اجازه انجامش را می دهد. شما مقصدتان یا امکاناتتان را بنویسید و این سایت از الف تا ی را برای شما لیست می کند.(سیارک)
2- اویستر
بعضی اوقات ما گول عکسهای فوق العاده ای را می خوریم که اتاقها را کشیده نشان می دهد یا با کاهش نسبت سواحل را شلوغ. اویستر صفحه ای دارد که عکسهای هتل ها را با عکسهای خود اویستر قیاس کرده است تا شما بتوانید تصمیم بگیرید که آیا آن مکان اسطوره ایست یا افسانه ای.
بررسی های اویستر فرای خوب بد و زشت درباره حتی بهترین مکانهاست. ما این صداقت آنها را تحسین می کنیم بخاطر اینکه واقعیت این است که هیچکس نمی خواهد پولش را در تعطیلات دور بریزد.
3- یلپ!
هنوز در ذهنتان درگیر هستید که در مقصدی که انتخاب کردید کجا بمانید یا این را بخورید یا آنرا؟ پس یلپ می تواند کمکتان کند. من یک مکان از نیویورک سیتی را در سایتهای مختلف برای بررسی گذاشتم و یلپ پیشنهادهای بسیار دقیقی همراه با عکس و امتیاز دهی کاربران ارائه کرد. مرور کننده ها هم برآورد شده بودند وشما می توانستید ببینید که آیا آن فرد تنها آشنایی مختصری با آن مکان دارد یا چند بار در آنجا بوده و به خوبی از همه چیز با خبر است. برای توضیح بیشتر، شما نی توانید بفهمید که ایا برآورد این شخص با شما قابل مقایسه است یا خیر. ممکن است که آنها از اعضای توری بودند که شما با آن سفر کردید.
4- تریپ ترایب
من این تصور را می کردم که بالاخره کسی باید همچین دامنه ای را برای سایتش ثبت کرده باشد. این سایت به شما کمک می کند که علائق، پیشنهادات، تعطیلات و مکانهای اطراق کردن خود را در سایت قرار دهید و با مردمی که هم سلیقه شما هستند ارتباط برقزاز کنید و از ویژگیهای شخصی، روابط و علاقمنیهایشان باخبر شوید. این دقیقا یک سایت آشنایی نیست ولی شما می توانید مردمی را که مشتاق چنین کاری هستند بیابید که یک حالت الهام بخشی دارد.
5- روم2ریو
من از طریق یک سری وبلاگ سفر با این سایت آشنا شدم که بسیار تعریفش را می کردند. بنابراین من امتحانش کردم، وسوسه شدم و از آن الهام گرفتم! شما می توانید با ابزاری قیاسش کنید (طراحی بسیار زیبا و ساده ای با منوهای باز شونده دارد) که اطلاعاتی نظیر چطور سفر می کنید، قیمت سفر و حتی اطلاعات دقیقی مانند خط اتوبوس، هواپیما و غیره را نیز به شما می دهد. من وارد سایت شدم و زمان سفر کردن و زمان رسیدن را وارد کردم و با یک کلیک ساده می توانستم بلیط هواچیمای مورد نیازم را خریداری کنم.(سیارک)
6- اسکیپ لگد
این سایت هلو است. آیا می دانستید که می توانید بلیط های مسافرتی خود را تنها با تغییر الگوی سفرتان به نصف کاهش دهید؟ فرض کنید میخواهید به میامی بروید. شما می توانید با 200 دلار مستقیما اینکار را بمنید. یا می توانید یک ساعتی معطل شوید و آن را به 160 دلار برسانید و یا آنرا به 86 دلار کاهش دهید اگر این مقدار معطل شدن 5/1 ساعت در یک شهر دیگر بیشتر شود. هرچه که بیشتر بتوانید این وضعیت را تحمل کنید بیشتر می توانید پول صرفه جویی کنید.
7- خوابیده در فرودگاه
این اتفاق می تواند غیر عمدی رخ دهد اما می تواند در شرایط خاصی سودمند باشد. پس اگر نیاز دارید که عوض گرفتن هتلهای گرانقیمت در فرودگاه بخوابید اطلاعات مربوط به امکانات فرودگاه ممکن است بدردتان بخورد. "اسلیپینگ این ایرپرت" امکانات فرودگاهها را برای مسافرتهای محطاتانه و خسته کننده نقد و بررسی کرده است.
8- ریسپانسیبل تراول
من این ضرب المثل را دوست دارم : " تنها عکس بگیرید و تنها اثر انگشت بر جای بگذارید" و  این همان چیزیست که این شرکت عرضه می کند. به شما توصیه می کنم که بیشتر از چند روز مرخصی بگیرید. شما بصورت کوچک و خصوصی خرید می کنید. شما تصمیم می گیرید که به چه تعطیلاتی می روید، به صورت زوج و برای ماه عسل یا بصورت خانوادگی. شما تصمیم می گیرید که دوچرخه سواری می کنید و یا خرید خواهید کرد. تعدادزیادی مکان تفریحی همراه با قیمت، عکس، توضیحات، بررسی ها و برنامه سفر پیشنهادی در این سایت وجود دارد. بعلاوه، در مورد اینکه نحوه پاسخگویی، امکانات راحتی که حتی شامل سازه و مواد آن نیز می شود موجود است. این سایت به شعور شما احترام می گذارد.
9- پیک
من نمی توانم از نگاه کردن به این سایت دست بردارم. شما می توانید به "روز کامل" سایر مردم نگاه کنید و می-توانید برای خود برنامه ریزی کنید. پیشنهادهایی از شهروندان سطح بالای شهر وجود دارد، مانند طراحان مد، و همچنین معامله ها و پیشنهاداتی از طرف تورها. این جالب است که ببینید بقیه مردم چطور وقتشان را در "جورج تاون" می گذرانند و یا ببینید که کجا یک ماشین اسپرت را می شود کرایه کرد.... "ورمانت"؟ بالاخره برای هر کسی اینجا یه چیزی پیدا میشه!!
10-.The Man in Seat Sixty-One
اگر قطارها و مسافرت در سرتاسر دنیا را بطرز وحشتناکی دوستدارید این سایت برای شماست. اگر راجع به آن فکری نکرده اید شاید وقتش باشد که شروع کنید چرا که این یکی از یهترین تجربه های زندگی است. مسافرت با قطار در کشورهای مختلف می تواند یکی از خاطرات بیاد ماندنی باشد. خوب تحقیق کردن این سفر را بهتر نیز می-کند. با این سایت، مسیرها و عکسها را بگیرید و نظر یک حرفه ای را راجع به این سفرها جویا شوید.
11- بلک تومیتو
من میگم گوجه و تو میگی گوجه سیاه! و من میگم چی؟ "بلک تومیتو" به شما اجازه می دهد تا تعطیلات لوکس و رویایی را کشف کنید. آیا دوست دارید که به یک ماه عسل چند بعدی بروید؟ آنها یک برنامه برای شما دارند. آیا دوست دارید که به یک نعطیلات با غذاهای فوق العاده بروید؟ انها یک برنامه برای شما دارند. ایا این چیزی است که می خواهید به فهرست برنامه ها تان اضافه کنید. وارد سایت شوید و آنرا تحت عنوان فهرست برنامه ها ذخیره کنید. آنها برای هر نوع رویای آماده اند.
12- هیپماک
آیا می خواهید پیش از پرواز بدانید که آیا پاهایتان خواب می رود و یا با توقف در میان راه شکنجه خواهید شد؟ این سایت یک مقیاس درد برای پروازها دارد تا شما را آگاه کند. و اگر شما یک هتل رزرو کردید، یک نمودار با استفاده از ستونهای رنگی به شما خواهد گفت که آیا شب نشینی ها با امکانات هتل همخوانی دارد یا این شب نشینی حالب است یا برای شما جالب نیست. بخاطر اینکه گاهی اوقات ما نمی خواهیم که پنجره اتاقمان بغل بار پر سر صدای شهر باشد و ترجیح می دهیم تا یک تاکسی بگیریم تا به آنجا برسیم.
13- ایرهلپ
اگر بند و بساط خود را گم کردید، تاخیر داشتید یا مورد سواستفاده خطوط هوایی قرار گرفتید باید سری به "ایر هلپ" بزنید. این وبسایت به شما کمک می کند تا حقوقتان را بدانید و از غرامتی که استحقاقش را دارید باخبر شوید. هر چه که برنامه تان باشد انجام تحقیق قبل یا بعد از اینکه بعضی چیزها اتقاق افتاد بنظر کار درستی می-آید. می ارزد که بررسی اش کنید.
14- اسکیفت
آگاه بودن از اینکه چه اتفاقی در صنعت مسافرت می افتد می تواند برای شنا خوب باشد. اگر برخی از اخبار بد اتفاق بیافتد این سایت به شما کمک می کند که یاد بگیرید پیش از آنکه یک ضرر جبران ناپذیر ببینید. همچنین اگر یک شرکت یا هواپیمایی که شما می خواهید با آن کار کنید دچار مشکل باشد، ممکن است که بخواهید برنامه تان را عوض کنید. حتی اگر آخرین تکنولوژی برای سفر کردن معرفی شد، ممکن است که شما بتوانید که اپلیکیشن را دانلود کنید تا بهترین کمک را به شما بکند.
15- هوم اکسچینج
اگر شما در یک جای عالی زندگی می کنید و کس دیگری هم در یک جای عالی دیگر زندگی می کرد این سایت می-تواند به شما پیشنهاد جالب و اجرایی راجع به تهیه وسائل راحتی بدهد. من شنیده ام که مردم بالکنهایشان را در جاهایی مثل نیو اورلئان اجاره می دهند، اما اگر یک جای عالی داشته باشید، می توانید خانه هایتان را برای مدتی طاق بزنید. خوش بحالتان.(سیارک)

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه خانواده می تواند به کودک مبتلا به آرتریت نوجوانی کمک کند

در

آرتریت نوجوانی چیست؟

آرتریت نوجوانی تمامی اعضای خانواده را تحت تاثیر قرار می دهد. تمامی آنها بایستی با چالش های ویژه با این بیماری مقابله نمایند. آرتریت نوجوانی می تواند در فعالیت های اجتماعی و مدرسه کودک تاثیر گذاشته و فعالیت های مربوط به مدرسه اش را مشکل تر سازد. اعضای خانواده می توانند جهت کمک فیزیکی و روحی به کودک کارهایی را انجام دهند.


بهترین مراقبت ممکن. اطمینان حاصل کنید که کودک مراقبت دارویی مناسب را دریافت می کند و دستورالعمل های پزشک را دنبال می نماید. در صورت امکان جهت مراقبت از کودکتان از متخصص روماتولوژی اطفال کمک بگیرید. اگر امکان داشتن چنین متخصصی را ندارید، فرزند خود را سالانه یکبار یا دو بار به متخصص روماتولوژی ارجاع دهید. متخصص روماتولوژی می تواند طرح درمانی را تجویز کند و با پزشک کودک شما مشورت نماید تا به کودک شما کمک کرده و بر پیشرفت کودک شما نظارت داشته باشد.
شما هم می توانید درباره بیماری کودکتان و درمان آن آموزش ببینید (منابع در پایان این مطلب کمک خواهد کرد.) بسیاری از گزینه های درمانی در دسترس هستند و چون آرتریت نوجوانان در کودکان مختلف متفاوت است، ممکن است برای یکی موثر باشد و در مورد کودک دیگر موثر نباشد. اگر داروهایی که پزشک تجویز می کند علائم را از بین نبرند یا سبب عوارض جانبی ناخواسته شوند، شما و کودکتان با پزشک درباره راههای دیگر مشورت نمایید. فردی که مبتلا به آرتریت نوجوانی است می تواند وقتی نشانه ها کنترل شد، فعالتر باشد.
پیوستن به گروه پشتیبانی. تلاش کنید تا والدین و کودکانشان را که با تجارب مشابهی درگیر هستند، پیدا کنید. این می تواند به شما و کودکتان در دانستن چیزهایی که به تنهایی قادر به آن نیستید، کمک کند. برخی از سازمانها برای افراد مبتلا به آرتریت نوجوانی و خانواده شان گروه های پشتیبان دارند.
درمان کودک در حد امکان به روش های معمولی. سعی کنید کودکتان را تنها به خاطر اینکه آرتریت دارد محدود نسازید. نوازش بیش از حد کودکتان او را از مسئول و مستقل بودن دور کرده و ممکن است سبب خشم خواهر و برادرش شود.
تشویق کودک به ورزش و تراپی فیزیکی. برای بسیاری از افراد جوان، ورزش و تراپی فیزیکی نقش مهمی در مدیریت آرتریت نوجوانی بازی می‌کند. والدین می توانند زمینه فعالیت کودکان در زمینه‌هایی که پزشک توصیه می کند را ترتیب دهند. در طول دوره های بدون علائم، بسیاری از دکترها ورزش های تیمی یا انجام فعالیت های دیگر را توصیه می نمایند. هدف کمک به حفظ قدرت و انعطاف پذیری مفاصل، مهیاسازی زمان بازی با دیگر کودکان و تشویق به انجام فعالیت های اجتماعی مناسب است. (سیارک)
با مدرسه کودک خود از نزدیک همکاری داشته باشید. جهت بسط طرح درسی مناسب به مدرسه کودک خود کمک کرده و معلمین و همکلاسی های کودک خود را درباره آرتریت نوجوانی مطلع نمایید. برخی از کودکان مبتلا به آرتریت نوجوانی ممکن است بخاطر دوره های طولانی مدت از مدرسه غیبت داشته و نیاز به انجام تکالیف در خانه داشته باشند. برخی از تغییرات جزئی از جمله داشتن مجموعه اضافی از کتابها یا ترک کلاس برای چند دقیقه زودتر جهت رسیدن به کلاس بعدی- می تواند کمک بزرگی نماید. با توجه ویژه، بیشتر کودکان به صورت عادی می‌توانند در مدرسه پیشرفت داشته باشند.
با کودک خود صحبت کنید. به او توضیح دهید که مبتلا بودن به آرتریت نوجوانی تقصیر هیچ کس نیست. برخی از کودکان معتقدند که آرتریت نوجوانی مجازات کارهایی است که انجام داده اند. اجازه دهید کودکتان بداند که همیشه همراه کودک خود بوده و در هر حالت به او کمک خواهید کرد.
با تراپیست‌ها یا مددکاران اجتماعی همکاری کنید. انها می توانند به شما و کودکتان جهت اخذ راحتی بیشتر در مقابل تغییراتی که آرتریت نوجوانی می تواند در سبک زندگی شما ایجاد کند، کمک نمایند.
برای چنین کودکانی چه فعالیت هایی باید محدود گردد؟
گرچه درد گاهی اوقات فعالیت بدنی آنها را محدود می کند، اما ورزش برای کاهش علائم آرتریت نوجوانی و حفظ عملکرد و دامنه حرکتی مفاصل مهم می باشد. بیشتر کودکان مبتلا به آرتریت نوجوانی می توانند بطور کامل در فعالیت های فیزیکی شرکت کرده و ورزش هایی را در آن بیماری آنها تحت کنترل باشد را انجام دهند. با این حال در طول عود بیماری، پزشک ممکن است بسته به مفاصل درگیر فعالیت های مشخصی را محدود کند. بعد از رفع این شرایط کودک می تواند دوباره فعالیت هایش را شروع کند.
شنا بسیار مفید می باشد چرا که بسیاری از مفاصل و ماهیچه ها بدون قرار گرفتن وزن روی مفاصل حرکت می کنند. پزشک یا فیزیوتراپیست می تواند تمرین و فعالیت هایی را تجویز نماید. (سیارک)

آرتریت نوجوانی چیست؟

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه استقامت خود را در شناکردن افزایش دهیم

در

آیا هر موقع که احساس انرژی پایین داشتید به سمت شنا می روید؟ آیا واقعا به دنبال افزایش استقامت برای رقابتی سخت در شنا با دوستانتان هستید؟چگونه استقامت بدن را افزایش دهیم  بسیار خوب اما افزایش استقامت در ورزش شنا کاری یک شبه نمی باشد. نیاز به صبر و تمرین دارد. اما نگران نباشید! ما در این پست برخی از تمرینات منحصربفرد و دستورالعمل هایی را می آوریم که افزايش سرعت شنا و سطح شنای استقامتی شما را افزایش خواهند داد. حال موارد زیر را بخوانید تا ببینید که چگونه می توانید در شناکردن بهتر باشید بدون اینکه ضرری ببینید!

همانطور که همگی ما می دانیم ورزش بهترین راه برای بهبود استقامت می باشد. اما وقتی که خودتان را آماده شیرجه زدن می کنید، برای آماده سازی چه کاری باید انجام دهید؟ اجازه دهید بهترین راه را برای شنا استقامتی بصورت خلاصه توضیح بدهیم.

برای افزایش استقامت آهسته و پیوسته باشید

آغاز آهسته به شما کمک خواهد کرد تا در استخر آرام باشید، که آنهم در یادگیری تکنیک های ایده آل شنا کردن کمک می کند. از طرفی نیز مانع از آسیب دیدن شما می شود. حتی شنا کردن و یا اسپلشینگ حداقل سه بار در هفته برای تازه کارها نیز خوب جواب می دهد. در اینجا روال تمرین آزاد برای مبتدیان آورده می شود:

 

نوع

سطح

یارد

استراحت

گرم کردن (آماده سازی)

آسان

(4 x 50) = 200

به قدر مورد نیاز

وقفه

سرعت تجمع

(2 X 100) = 200

یک دقیقه

استقامت

متعادل

(1 X 200) = 200

به قدر مورد نیاز

کاهش گرما (سرد کردن)

آسان

(4 X 25) = 100

به قدر مورد نیاز

گرچه این جدول نشان می دهد که بایستی با 700 یارد تمرینات خود را شروع کنید اما در صورت اجرای مداوم، می توان تعداد آن را افزاش داد.

برای افزایش استقامت ورزشهای چندمنظوره را انتخاب کنید

وقتی که بدنبال افزایش استقامت کل بدن برای ورزشهایی مثل شنا هستید، ورزشهای چندمنظوره می توانند در دستیابی سریعتر به آنها کمکتان کنند. می توانید هرگونه تمرین وزنی مناسب را که برای قسمت فوقانی بدن است انجام دهید. تنها چیزی که نیاز دارید این هست که روی نیم تنه تان متمرکز شوید (مرکز بدن، بازوها، پشت و ...) تا «شانه های خوش فرم برای شناگری» داشته باشید. نه حرکاتی پیچیده دارد و نه تجهیزات سنگین.

از تجهیزات ورزشی استفاده کنید

خوب، حرکات شنا، حرکاتی طبیعی نیستند. بنابراین استفاده از تجهیزاتی مثل کیبورد، پارو، باله، مته و ... می تواند به شما در عادت کردن به این حرکات کمک کند. در مورد حالت صحیح بدنتان و تغییر تکنیک های شنایی که مورد نیازتان است، اطلاعات کسب کنید.

بهترین تمرینات شنا جهت بهتر کردن تلاش شما

 بله، برای شنا واقعا تمرینات ورزشی وجود دارد. در اینجا مرحله به مرحله یک رویکرد از آن را می آوریم که شما بدون نیاز به احساس توقف، توانایی تکرار پشت سرهم آن را خواهید داشت:

  1. خوب خودتان را گرم کنید. برای این کار بایستی بین 200 و 400 متر با سرعت کاملا آرام شنا نمایید. بعد از هر 100 متر حرکت خود را تغییر داده و در حد مورد نیاز استراحت نمایید.
  2. بعد از آن، در 3 ست متوالی از 100 متر، 300 متر شنا کنید. سرعتتان بایستی متوسط بوده و هیچ تغییری در حرکت نداشته باشید. با این حال، 10-15 ثانیه در بین دو ست به خودتان استراحت دهید.
  3. بعد از آن، دیگر شنای 300 متر ندریم. اما بایستی این سه ست را به دو ست 150 متر تغییر دهید. سرعت در طول ست اول بایستی متوسط باشد. بعد آن، حدود 20 ثانیه استراحت کنید. در ست دوم سرعتتان را نسبتا زیاد کنید یعنی (برای هر 50 متر) تا 90% بالا ببرید. بایستی 30 ثانیه استراحت دوره ای داشته باشید.
  4. بعد آن، 300 متر دیگر شنا کنید. در طول کل این دوره سرعت متوسطی داشته و سعی کنید تا استراحتی نداشته باشید. در اینجا، شدیدا نیاز به استراحت مختصر 5 تا 10 ثانیه ای دارید.
  5. نهایتا، با ست 200 متری نهایی، بدن خودتان را کم کم سرد نمایید. در صورت تمایل می توانید برای این منظور از باله نیز استفاده کنید.

نکات کلی برای افزایش استقامت در طول شنا

حال در اینجا برخی نکات متداول و در عین حال مفید آورده می شود که به شما در بهبود استقامت شنا تا حد قابل توجهی کمک خواهد کرد:

  • حدودا نیم ساعت قبل از شنا یک وعده غذایی پرکربوهیدرات یا غلات (از جمله پاستا، جو دوسر، برنج و غیره) میل نمایید.
  • با نوشیدن مقدار زیادی آب قبل از پریدن به استخر هیدرات جذب نمایید.
  • در طول جریان شنا، به محض اینکه احساس تشنگی کردید، برای نوشیدن آب توقف نمایید.
  • مراقب خودتان باشید. بعد و در هر جلسه شنا تمرینات کششی انجام دهید طوریکه مقاومت در برابر آب روی شانه های شما عوارضی نداشته و استقامت بدنتان برای جلسه بعدی از بین نرود.

حال امیدواریم ایده ای برای چگونگی افزایش استقامت برای شنا کسب کرده باشید! شنا می تواند هدف درمانی داشته باشد. و زمانی که صحیح شنا کنید، عملکرد بدنتان کاملا بهبود خواهد یافت. اما در اینجا مسئله کلیدی صحیح شنا کردن است! با این نکات، شما می توانید استقامت شنا را در خودتان ایجاد نموده و شبیه به یک ماهی شنا نمایید!

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸خیلی دوست دارم استخر برم اما آلودگیشون بالاست

۱۳۹۵/۱۲/۲۶07 sept 2010, 01h16 ça a l&qsruo;air superbe votre Galaxy Tab. Je verrais par la suite et si j’ai peut-être la chance de gagner, je pourrais vous dire le plus ultra dans votre Galaxy. Superbe !!!!!!

در ادامه بخوانید...

شیستوزوما

در

عامل بیماری انگلی به نام شیستوزوما می باشد .انگل شیستوزوما در اب وهوای گرم شایع است . تخم انگل شیستوزوما از طریق ادرار دفع و وارد آب می شود.

علائم آلودگی با شیستوزومیازیس ادراری:

سر کرم ها وقتی وارد پوست می شوند باعث:

۱- تحریک و خارش (به آن خارش شناگران می گویند)
۲- پاپول در محل ورود
۳- پاپول ها در اثر خارش به ابسه یا زخم تبدیل می شوند
بعد که وارد قلب شد در قلب معمولا مشکل زیادی ایجاد نمی کنند
در ریه ها علائم آلرژیک ، سرفه ، تنگی نفس، درد قفسه سینه ایجاد می کند.(سیارک)
کرم بالغ:
۱- کم خونی ( چون هم باعث خونریزی می شود و هم اینکه خود کرم خونخواری می کند)
۲- ترومبوز و لخته شدن خون داخل رگ های خونی بویژه کرم های روده ای باعث ترومبوز می شوند
۳- پیگمانتاسیون . باعث رسوب رنگدانه خون روی کبد، طحال، ریه ها می شود.
اصل پاتولوژی مربوط به تخم ها است.

علائم آلودگی با تخم های شیستوزوما هماتوبیوم

تخم های شیستوزوما هماتوبیوم

اولین علامت آزاد شدن تخم از کرم ماده در داخل رگ ها :
۱- هماچوری
۲- تخم ها باعث ایجاد گرانولوم در داخل رگ های خونی می شود و همچنین عفونت مجاری ادرار و عفونت مثانه می شود
۳- فیبروزه شدن و ضخیم شدن آندوتلیال مجاری ادرار و آندوتلیال مثانه(سیارک)
۴- چون کرم ها، انگل مثانه ، بویژه در مثانه رگ ها را پاره می کنند و باعث ضخیم شدن مخاط مثانه می گردد. در کنار به تله افتادن تخم در مثانه و همچنین ایجاد نقاط فیبروزه و رسوب املاح ادرار در مخاط ادرار باعث کاهش خاصیت الاستسیته مثانه می شود و تکرر ادرار ایجاد می گردد
۵- سوزش ادراری : بدلیل ایجاد زخم در مثانه
۶- التهاب مثانه
۷- بدلیل تنگی مجاری ادرار ادرار به عقب پس می زند( ریفلاکس یا برگشت ادرار) و باعث هیدرونفروز می گردد
۸- التهاب لگنچه ادرار
۹- بزرگ شدن کلیه
۱۰- در نهایت نارسایی کلیه ایجاد می گردد
۱۱- ممکن است تخم ها به کبد برگردند و باعث فیبروز و سیروز کبد گردد. در این مرحله نارسایی کبد ایجاد می گردد.

۱- لارو شیستوزومیا از راه پوست انسان را آلوده می کنند.
۲- اینها کرم هایی هستند که وارد جریان خون شده و در گردش خون زندگی می کنند. معمولا داخل سیاهرگ ها هستند ولی گاها در سرخرگ ها هم دیده می شوند.
۳- شیستوزوماها جز بیماری های منتقله از راه آب هستند.
۴- برخی از آنها زئونوس هستند یعنی هم انسان هم حیوان را آلوده می کنند.
۵- برخی هم اختصاصا انسان را آلوده می کنند.(سیارک)
۶- شیستوزومیا در جاهایی که گرمسیر هستند و در مکان های پر آب و جاهایی که سدهای توسعه یافته و آب های راکد دارند دیده می شود ( در مصر در یک دوره وقتی سد آسفان احداث شد در بسیاری از مناطق مصر شیستوزوما شیوع پیدا کرد و به جای اینکه باعث آبادانی گردد باعث شد که روستانشینان روستا ها را تخلیه کنند) انگل شیستوزوما

انواع شیستوزوما:

انواع انگل شیستوزوما

۱- شیستوزوما هماتوبیوم
انگل شیستوزوما مختص انسان است. یعنی میزبان اصلی و نهایی شیستوزوما هماتوبیوم انسان است اما میزبان واسط آن حلزون آبزی بالینوس است. این کرم در ایران در خوزستان اندمیک بود.
انگل شیستوزومیا در داخل رگ های خونی کبد بالغ می شود و کرم های ماده از راه جریان خون وارد رگ های خونی مجاری ادراری می شود و کیسه ادرار (مثانه)و حتی در رگ ها و مویرگ های انتهایی مجاری ادرار مستقر می شود.
پس این کرم ها در انسان شیستوزومیازیس ادراری را ایجاد می کنند. و از راه ادرار دفع می شوند.
۲- شیستوزوما مانسونی

۳- شیستوزوما ژاپونیکوم

۴- شیستوزوما مکونوگی و اینتر کالاتوم

چرخه زندگی شیستوزومیازیس ادراری :

تخم ها که میراسیدیوم دار (جنین دار) هستند وارد آب می شوند و در شرایط مناسب دمایی بویژه نور مناسب، میراسیدیوم از تخم خارج می شود. میراسیدیوم از تخم خارج می شود. میراسیدیوم وارد بدن میزبان واسط مناسب خود می شود. این میراسیدیوم ها از راه تکثیر غیر جنسی به سرکر تبدیل می شوند. در شرایط مناسب سرکرها حلزون را ترک می کنند. این دفعه وارد میزبان اصلی پا برهنه یا بدون لباس وارد آب می شود سرکرها از راه پوست بویژه در مناطقی که پوست مرطوب است از راه فولیکول های مو وارد بدن می شود.
سرکر ها بدون دم وارد می شود. در زیر پوست لاروها وارد ونول ها و جریان خون سیاهرگی می شود. به قلب و دهلیز راست می رود از بطن راست وارد ریه ها می شود بعد ۱۱ تا ۱۲ روز که در ریه می ماند و رشد می کند. ورید ها را سوراخ می کنند و وارد ورید ریوی شده و به دهلیز چپ و سپس بطن چپ می رود. از راه خون سیستمیک از راه آئورت به تمام بدن می رود تنها آنهایی که وارد سیاهرگ های کبدی و یا ورید باب می روند بالغ می شوند.
بعد از بلوغ و جفت گیری کرم های ماده در مورد هماتوبیوم وارد مویرگ های مجاری ادرار یا در مورد مانسونی و ژاپونیکوم وارد مویرگ های مزانتریک می شود و شروع به تخم گذاری می کنند.

کنترل و پیشگیری:

۱- آموزش انسان ها در مناطق اندمیک که با پاهای برهنه وارد آب ها نشوند.
۲- جلوگیری از ورود فاضلاب ها و فضولات انسانی به آب ها
۳- شناسایی افراد آلوده و درمان آن ها
۴- مبارزه با میزبان های واسط. از راه سولفات مس یا برومید که مبارزه شیمیایی است و یا مبارزه بیولوژیک به کمک پرندگان حلزون خوار یا حلزون های بزرگتر یا ماهی های حلزون خوار.   منبع : میکروبیولوژی  

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸چه انگل وحشتاکی!!!!

در ادامه بخوانید...

خطرات نوشیدن آب یخ

در
خطرات نوشیدن آب یخ


تقریبا 4.2 میلیارد نفر به آب آشامیدنی دسترسی دارند، در حالیکه 2.4 میلیارد دیگر دسترسی به چاهها یا شیرهای عمومی دارند و 1.8 میلیارد نفر هنوز از منبع آب آشامیدنی ناامن  و آب آلوده استفاده می کنند که ممکن است توسط مدفوع آلوده شوند واین باعث شیوع بیماری های عفونی و واگیر دار مانند وبا می شود. آب برای زندگی ضروری و یکی از مهم ترین ارکان سلامت و بهداشت است. مقدار آب آشامیدنی مورد نیاز متغیر است. و بستگی به فعالیت بدنی، سن، مسائل بهداشتی و شرایط محیطی دارد. برآورد شده است که میانگین مصرف یک لیتر آب در روز باشد.حال ببینیم آب یخ برای بدن چه خطراتی دارد.

 1.باعث جمع شدن چربی در کبد می شود
2. یبوست
3. مانع هیدراتاسیون می شود(مانع از رسیدن آب کافی به بدن )
4. مصرف انرژی
 5. ناراحتی گوارشی
6. ضربان قلب را کند می کند
7. تحریک گلو
8. سردرد

نظرات

در ادامه بخوانید...

چرا شنا در یک استخر عمومی خطرناک است

در
آیا شنا در استخر عمومی خطرناک است
سوالی:

 

آیا شنا در استخر عمومی خطرناک است

شنا در مکان های عمومی می تواند موجب آسیب قابل توجهی به سلامتی فرد شود. آب برای بسیاری از باکتری ها و مواد میکروسکوپی یک محیط رشد خوب است و برای مردم سریع ترین منبع انتقال است. برای مثال، فرد می تواند با E.coli یا کرم آلوده شود. شایع ترین بیماری پس از استفاده از استخر های عمومی برای شنا کریپتوسپوریدیوز است.

 

چه چیزی باعث عفونت کریپتوسپوریدیوز می شود

کریپتوسپوریدیوز زمانی اتفاق می افتد که انگل کریپتوسپوریدیوم وارد بدن می شود. اغلب این موارد در یک فرآیند مدفوعی اتفاق می افتد. به عنوان مثال، در یک استخر، فردی که اسهال داشته و وارد استخر می شود، انگل را به محیط آبزی وارد می کند و سپس با قطرات آب انگل به دهان شناگر وارد می شود.
 
انگل باعث ناراحتی جزئی در روده و احتمالا اسهال کوتاه مدت می شود. اما افراد مبتلا به سیستم ایمنی ضعیف، عوارض جدی تری را تجربه میکنند. اسهال می تواند تا سه هفته طول بکشد و با آن همراه با کم آبی و نقص میکرو فلور روده رخ دهد.
 
مراکز ایالات متحده برای کنترل و پیشگیری از بیماری ها هشدار می دهند که ممکن است عفونت را نه تنها در استخر عمومی، بلکه از یک هتل کوچک یا حتی در خانه های تابستانی که اجاره داده می شوند، بگیرید.

 

چگونه از عفونت کریپتوسپوریدیوز جلوگیری کنیم

برای جلوگیری از عفونت با کریپتوسپوریدیوز و برای جلوگیری از ورود انگل به بدن شما باید مراقب باشید که در سواحل، حوضچه ها و حوضچه های عمومی شنا نکنید.
مطمئن شوید که استخری که انتخاب کرده اید به طور مرتب تمیز می شود. واضح است که این کار می تواند دشوار باشد، اما برای احساس امنیت، کافی است که مکان هایی را با شهرت و بهداشت عالی که شما با آن ها آشنا هستید، انتخاب کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...