علائم و نشانه‌های انواع آرتریت نوجوانی چیست

شایع‌ترین علائم تمامی انواع آرتریت های نوجوانی، تورم مداوم مفاصل، درد و سفتی است که معمولا بهنگام صبح و پس از چرت‌زدن بدتر می‌شود. درد، حرکت مفصل مبتلا را محدود می سازد، گرچه بسیاری از کودکان بخصوص آنهایی که کوچکتر هستند، شکایتی از درد ندارند. آرتریت نوجوانی معمولا روی زانو و مفاصل دست و پا تاثیر می‌گذارد. یکی از نشانه‌های ابتدایی آرتریت نوجوانان امکان دارد بخاطر زانوی آسیب دیده، لنگیدن صبحگاهی باشد. علاوه بر این علائم مشترک، کودکان مبتلا به آرتریت نوجوانی سیستمیک، تب زیاد و بثورات پوستی زیادی دارند. بثورات و تب ممکن است به سرعت ظاهر شده و ناپدید گردند. آرتریت سیستمیک نیز ممکن است سبب غدد لنفاوی در گردن شده و قسمت‌های دیگر بدن را متورم سازد. در برخی موارد (کمتر از نصفی)، اندام‌های داخلی از جمله قلب و (بسیار به ندرت) ریه‌ها، ممکن است درگیر باشند.(سیارک)


التهاب چشم از عوارض بالقوه شدید است که معمولا در کودکان با اولیگو آرتریت دیده می شود آرتریت نوجوانی چیست؟ اما در انواع دیگر ارتریت نوجوانان نیز می توان مشاهده کرد. تمامی کودکانی که آرتریت نوجوانی دارند نیاز به معاینه منظم چشم خود از جمله آزمون خاصی به نام آزمون اسلیت لامپ دارند. بیماری‌های چشم مانند آماس عنبیه یا یووئیت می‌تواند در آغاز آرتریت وجود داشته باشد اما اغلب تا مدتی بعد از اولین پیش‌روی‌های آرتریت نوجوانی پیش می‌رود. معمولا التهاب چشم فرد مبتلا به آرتریت نوجوانی هیچ نشانه‌ای نداشته و تنها از طریق ازمون های معاینه چشم مشخص می‌گردد.
معمولا دوره‌های زمانی وجود دارد که در آنها علائم آرتریت نوجوانی مشاهده و ناپدید می گردند (بهبود می یابند) و زمانهایی وجود دارد که نشانه ها «عود» یافته یا بدتر می‌شوند. ارتریت نوجوانی در هر کودک متفاوت است. برخی از آنها امکان دارد فقط یک یا چند بار عود کرده و هرگز برای بار دوم دیده نشود، در حالی که احتمال دارد در دیگر کودکان بیشتر عود کند و یا حتی علائمی داشته باشد که هرگز برطرف نگردد. برخی از کودکان مبتلا به آرتریت نوجوانی مشکلات رشدی دارند. بسته به شدت بیماری و مفاصل درگیر، رشد استخوان مفاصل آسیب دیده ممکن است خیلی سریع یا خیلی آهسته بوده، و باعث شود بعنوان مثال یک پا یا بازو درازتر از دیگری گردد یا موجب کوچکی یا بدشکل شدن چانه شود. ممکن است رشد کل بدن نیز کم شود. دکترها در حال بررسی کاربرد هورمون رشد برای درمان این مشکل هستند. آرتریت نوجوانی امکان دارد سبب رشد یکنواخت مفاصل نیز بشود.(سیارک)

آرتریت نوجوانی چیست؟

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید