مدیریت دیابت بخش دوم

قند مواد غذایی

هنگامی که شما مبتلا به دیابت هستید، کنترل قند خون شما می تواند یک فعالیت موازنه ظریف باشد. اگر شما انسولین یا برخی از داروهای خوراکی دیابت را مصرف کنید، ممکن است قند خون تان در بعضی مواقع بشدت پایین بیاید، به خصوص پس از فعالیت بدنی شدید و یا انتظار بیش از حد طولانی بین وعده های غذایی. در دیگر شرایط، خوردن یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا ممکن است سطح قند خون تان را بیش از حد بالا ببرد. مدیریت قند خون تان از طریق رژیم غذایی و شیوه زندگی ممکن است خطر ابتلا به عوارض دیابت را کاهش دهد. در drugstore.com، تعدادی از مواد غذایی قند که ممکن است به شما برای مدیریت سطح قند خون تان کمک کند آورده شده است.

تنقلات برای مبتلایان به دیابت

هنگامی که شما یک زندگی پر مشغله را هدایت می کنید، ممکن است از تنقلات استفاده کنید که دوست دیابت هستند. وقتی که گرسنه هستید آب نبات مصرف نکنید. در عوض، ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما ممکن است یک نوار مدیریت قند خون فرموله شده برای بیماران دیابتی و غیر دیابتی به طور یکسان که خواهان یک میان وعده بدون قند رضایت بخش هستند را توصیه کنند. ازمیان انواع طعم های فریبنده مانند بادام زمینی و دارچین سیب انتخاب کنید. این نوارهای خوش طعم دارای پروتئین بالا و کربوهیدرات خالص پایین (کربوهیدرات هایی که در بدن هضم می شوند) می باشند. هر نوار در حالی که به کنترل گرسنگی و کاهش نوسانات قند خون کمک می کند، میل به جویدن را نیز ارضا می کند.

شیرینی های کاهنده قند خون

ترجیح می دهید چه چیزی را بتوانید مزه مزه کنید؟ انرژی کنترل شده با شیرینی های خاص کاهنده قند خون دریافت کنید. این شیرینی ها به بدن شما 24 ویتامین و مواد معدنی را ارائه می کنند در حالی که به شما در جلوگیری از نوسانات وافت قند خون نیز کمک میکنند. ازبین انواع شیرینی هایی که دوست قند خون و کم شکر و کربوهیدرات خالص هستند انتخاب کنید. هنگامی که به انرژی نیاز دارید برای یک میان وعده سریع مقداری در دست خود نگه دارید. بسته های متنوع در طعم هایی مانند شکلات، وانیل و توت فرنگی در دسترس هستند.

چگونه از کاهش قند خون جلوگیری کنیم؟

هنگامی که شما انسولین یا برخی داروهای دیابت که قند خون خود را کاهش می دهند مصرف کنید، سطح قندخون تان می تواند بیش از حد پایین بیاید. به احتمال زیاد کاهش قند خون پس از فعالیت شدید یا زمانی که وعده های غذایی و میان وعده های منظم نخورید رخ می دهد. قند خون پایین می تواند خطرناک باشد و باید به سرعت رسیدگی شود.
دکتر شما ممکن است همراه داشتن یک منبع گلوکز یا قند در تمام زمانها را برای تنظیم قند خون توصیه کند. علائم قند خون پایین، مانند سرگیجه، سبکی سر و لرزش را بدانید و آماده باشید.

چگونه قرص های گلوکز را مصرف کنیم؟

برای اطمینان، هنگامی که بیرون می روید یک منبع گلوکز همراه داشته باشید. قرص های گلوکز منبع متمرکزی از گلوکز هستند. هنگامی که یک قرص را می جوید، گلوکز به سرعت در جریان خون تان آزاد شده تا به تنظیم قند خون پایین کمک کند. از میان قرص های بدون طعم یا انواع قرص های طعم دار مانند میوه های گرمسیری انتخاب کنید. در کیف پول، اتومبیل و در کشوی میز خود مقداری ازآن را نگه دارید درنتیجه در زمان نیاز آنها آنجا هستند. آماده باشید!
با دکتر خود در مورد نحوه بهترین وجه مدیریت دیابت خود صحبت کرده و با دقت مشاوره را دنبال کنید. با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود به طور منظم ملاقات کرده تا اطمینان حاصل کنید که قند خون تان بخوبی تحت کنترل است.

نکات

یکی از مهم ترین جنبه های مدیریت دیابت، ردیابی قند خون تان است. با چک کردن سطح قند خون خود به طور منظم، می توانید رژیم غذایی و شیوه زندگی خود را بمنظور حفظ کنترل بهتر دیابت تنظیم کنید. کنترل خوب قند خون ممکن است خطر ابتلا به برخی عوارض ناشی از دیابت را کاهش داده و به حفظ سلامت شما کمک کند. شما همچنین می توانید این چک کردن ها را ضبط کرده و به دکتر خود نشان دهید. فهرست نکات انتخابی ما در drugstore.com موجود است.

چگونه یک دستگاه LANCING کار می کند؟

چک کردن قند خون خود باید تا حد امکان بدون درد باشد. هیچ کس از سوراخ شدن با یک جسم تیز لذت نمی برد. دکتر شما ممکن است چک کردن چند بار در روز سطح قند خون تان را توصیه کند. دستگاه LANCING به منظور کشیدن سریع مقدار کمی خون برای تست طراحی شده است. انتخاب یک دستگاه LANCING و لانست برای انجام این کار با حداقل ناراحتی مهم است.
دستگاه های LANCING ملایم در دسترس هستند. این دستگاه ها به شما اجازه می دهند تا به راحتی با استفاده از یک شماره یر عمق سوراخ را تنظیم کنید. شما می توانید عمق را با توجه به نیازهای خاص خود مشخص کنید. برخی از دستگاه های LANCING تا یازده عمق مختلف تنظیمات انتخابی دارند. تنظیمات بیشتر به شما اجازه انتخاب بهتر برای بدون تست درد را می دهد.

کیت های دستگاه لانست

همچنین کیت های دستگاه لانست درجایی که لانست در داخل یک درام ضمیمه پنهان است در دسترس می باشد، بنابراین شما می توانید آن را ببینید. وقتی که شما آماده استفاده از آن هستید، کافیست یک درام جدید را بردارید. دستگاه های LANCING با دستورالعمل های کاملی برای نحوه استفاده از آنها آمده اند. همیشه دستورالعمل را با دقت دنبال کنید. ( سیارک)

چگونه یک لانست را انتخاب کنید؟

پس از داشتن یک دستگاه LANCING، اکنون زمان انتخاب یک لانست است. در هنگام انتخاب یک لانست، توضیحات را با دقت بخوانید تا مطمئن شوید که سازگار با دستگاه LANCING مورداستفاده شما باشد. بیشتر لنست های موجود سازگار با انواع دستگاه ها سازگار هستند، اما همیشه دو بار چک کنید و مطمئن شوید آن لنستی که شما انتخاب می کنید با دستگاه شما کار خواهد کرد. برخی لسنت های موجود برای دستگاه های LANCING خاصی ساخته شده اند و با دیگر دستگاه ها کار نمی کنند.

راهنمایی هایی برای آزمایش قند خون

به خاطر داشته باشید که لنست های موجود یک بار مصرف هستند و نباید مورد استفاده مجدد قرار گیرند. علاوه بر این، زمانی که تیغه بیش از یک بار استفاده شود کند می شود. هر لنست به صورت جداگانه بسته بندی و استریل شده است.
لنست های موجود در اندازه گیری های مختلف آمده اند. هرچه تعداد اندازه گیری ها بالاتر رود، لانست نازک تر می شود. برای مثال، یک لانست 30 سنج نازک تر از یک لانست با اندازه 28 از لنست 30 نازک است. لنستهای فوق العاده نازک 30 با نوک راحت در دسترس هستند که ناراحتی چک کردن قند خون را از بین می برند. کمک می کند تا هستند. لنست های ضخیم تر نیز در دسترس هستند.
ممکن است نیاز باشد لنست های مختلف را امتحان کنید تا ببینید کدام یک برای شما بهتر کار می کند. برخی لنست ها با لایه سیلیکون پوشش داده شده اند تا اصطکاک را برای حداکثر راحتی درهربار چک کردن قند خون به حداکثر برسانند.
همیشه لنست را در ظرف ساخته شده برای دفع اجسام تیز بمنظور جلوگیری از حوادث دور بیندازید.

تامین آزمایش قند خون

داشتن ابزارهای خوب، یک دستگاه LANCING و لانست که درد را به حداقل می رساند، چک کردن سطح قند خون را راحت تر می کند. دکتر شما می تواند به شما بگوید که هرچندوقت یک بار سطح قند خون خودرا بررسی کرده و توصیه های درمانی مناسب را به شما بدهد. اطمینان حاصل کنید که به دکتر خود به طور منظم مراجعه کنید و دستورالعمل های درمانی توصیه شده را دنبال کنید.

بهداشت دهان

به عنوان یک فرد مبتلا به دیابت، شما نیاز به خصوصی برای مراقب بهداشت دهان و دندان خود دارید. تحقیقات نشان می دهد که اگر به درستی کنترل نشود، دیابت می تواند به توسعه بیماری های لثه کمک کند، که می تواند منجر به ناراحتی و از دست دادن دندان ها شود. بیماری لثه ممکن است برای افراد مبتلا به دیابت عوارضی ایجاد کند. خوشبختانه، مراحلی وجود دارند که شما می توانید در خانه انجام دهید تا سطح سلامت دهان و دندان و بهداشت را ارتقا دهید. در drugstore.com، ما باید یک انتخاب خوب مراقبت از دهان را برای بیماران دیابتی دارید.

دیابت و بیماری لثه

به گزارش انجمن دیابت آمریکا، افراد مبتلا به دیابت بسیار بیشتر مستعد ابتلا به بیماری لثه هستند. دلیل آن می تواند این باشد که دیابت، توانایی بدن برای مبارزه با باکتری هایی که به بافت لثه حمله کرده ومنجر به عفونت می شوند را کاهش می دهد. علاوه بر این، بیماران دیابتی به احتمال بیشتری مبتلا به عفونت های قارچی دهانی و سایر مشکلات بهداشتی تاثیرگذار بر دهان می شوند.

چگونه بیماری لثه بدن را تحت تاثیر قرار می دهد؟

نه تنها افراد مبتلا به دیابت به احتمال زیاد از بیماری های لثه نسبت به جمعیت عمومی رنج می برند، بلکه درصورت توسعه بیماری جدی لثه آنها در معرض خطر بیشتری قرار می گیرند. به گزارش انجمن دیابت آمریکا، بیماری های لثه می تواند بر سطح قند خون تاثیر گذارد و کنترل عوارض دیابت را مشکل تر کند. این خطر عواقب جدی سلامت بدان معنی است که آن برای بیماران دیابتی بسیار مهم است که مراقب بهداشت دهان و دندان خود باشند.ترجمه  itrans.ir

در سیارک بخوانیم:

در مورد دیابت بیشتر بدانید

دیابت را جدی بگیرید

دستور غذایی برای افراد دیابتی

پیش­ دیابت و مقاومت به انسولین چیست

مدیریت و کنترل دیابت

مراقبت از پا در دیابت 

دستور غذایی برای افراد دیابتی 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید