بیماری قلبی 8 علامت خطرناک

با توجه به مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها ، تنها در ایالات متحده، حدود 610،000 نفر در هر سال از بیماری قلبی میمیرند. هم مردان و هم زنان به طور مساوی تحت تأثیر قرار می گیرند. بسیاری از بیماری ها به دلیل شیوه نامناسب ایجاد می شوند. اما بیماری به ندرت به طور ناگهانی اتفاق می افتد: اغلب شما می توانید پیش از این متوجه شوید که نوعی از علائم بیماری در بدن وجود دارد.
 
ما در  sayarak.com بر این باوریم که مراقبت های بهداشتی اولویت اصلی هر فرد است و بهتر است که این مشکل را در اسرع وقت پیگیری کند. ما 8 مورد از علائم بیماری قلبی را جمع آوری کردیم. اگر این علائم را در خودمشاهده کردید، نادیده نگیرید، و با دکتر مشورت کنید. این می تواند زندگی شما را نجات دهد.
 

1. یکی از علائم بیماری قلبی درد در کتف چپ است

بسیاری از مصاحبه شوندگان اذعان داشتند که قبل از حمله قلبی در بازوی چپ خود درد دارند. زنان احساس درد در هر دو دست یا آرنج دارند.
احساسات ناخوشایند در اندام فوقانی ناشی از این واقعیت است که انتهای عصبی قلب در کنار نخاع قرار دارد. و این شامل بسیاری از اعصاب است، در سراسر بدن متفاوت است. این احساسات سرگردان مغز را به اشتباه می اندازد: به نظر میرسد که درد در دست و بازوی چپ دارید در صورتی که در واقع این طور نیست.
 

2. یکی از علائم بیماری قلبی سرفه طولانی مدت است

سرفه می تواند در بسیاری از بیماری ها و  بیماری های قلبی عروقی  دیده شود. به خصوص اگر سرفه همراه با یک مایع صورتی رنگ باشد، باید مراقب باشید. خلط خونی یکی از آشکار ترین نشانه های  نارسایی قلبی است.اغلب اوقات، با تنگی نفس یا از دست دادن ناگهانی آگاهی همراه  است.
 

3. یکی از علائم بیماری قلبی خونریزی در پا و مچ پا است

اگر خون ناکافی به قلب پمپاژ شود، مایع از رگ های خونی به بافت های اطرافوارد می شود. مشکلات خونریزی اغلب در اندام تحتانی قابل توجه است: برای قلب مشکل ترین قسمت ها در رساندن خون به این اندام ها است. اگر عوارض لباس مثل کش جوراب  بر روی پوست وجود داشته باشد و  پاها ورم یا تورم دارند، این عادت محیطی نامیده می شود .
این علامت  همیشه با آسیب شناسی قلب همراه نیست، اما بسیاری از بیماران مبتلا به مشکلات قلبی عروقی در خود این نشانه را ذکر می کنند. بنابراین توجه به آن، به خصوص در ترکیب با دیگر علائم ، باید با دکتر مشورت کنید.
 

4.یکی از علائم بیماری قلبی تهوع و عدم اشتها است

بسیاری از افرادی که از مشکلات قلبی رنج می برند اشتهای خود را از دست می دهند و اگر حتی کمی غذا بخورند، دچار تهوع می شوند. دلیل این امر انباشت مایع در روده و کبد است. این با عملکرد صحیح اعضای بدن اختلال ایجاد می کند و هضم را دشوار می سازد.
اغلب این علائم با درد شکم همراه است. اگر شما این علامت را دیدید و مدت زیادی طول کشید، در اسرع وقت با پزشک مشورت کنید.
 
5. یکی از علائم بیماری قلبی افزایش سطح اضطراب است
تعدادی از مطالعات نشان داده اند که بیماری های قلبی در افرادی که مستعد ابتلا به اضطراب هستند، بیشتر ایجاد می شود. اضطراب ثابت می تواند نتیجه یک شیوه زندگی استرس زا باشد، و گاهی اوقات فوبیا ها و اختلالات هراس باعث ایجاد این وضعیت می شود.
اضطراب و استرس بر روی کار قلب تاثیر می گذارد: فشار خون افزایش می یابد، تاکی کاردی یا تند شدن‌ غيرطبيعی ضربان‌ قلب‌ ظاهر می شود، یا برعکس، ضربان قلب کند می شود .
 

6.سرگیجه و  از دست دادن هوشیاری یکی از علائم بیماری قلبی است

سرگیجه و  از دست دادن هوشیاری  ،از نشانه های برجسته ی مشکلات قلبی است. یک علت شایع این شرایط، شریان های مسدود شده یا محدود شدن دریچه است. این باعث می شود بدن به طور معمول از پمپاژ خون جلوگیری کند. اگر احساس تنگی نفس یا بطور ناگهانی احساس ضعف داشته باشید، در اسرع وقت، با پزشک مشورت کنید و عملکرد قلب را بررسی کنید.
 

7. بنفش شدن پوست و بیماری قلبی

این نشانه برجسته ای از مشکلات قلب نیست: ممکن است به دلیل دیگری ایجاد شود. با این حال، اغلب تغییر رنگ صورت و بدن با وخامت جریان خون و کاهش تعداد گلبول های قرمز خون همراه است.
علاوه بر بیماری های قلبی،خونریزی داخلی، کم خونی و بسیاری از بیماری های دیگر می تواند عامل آن باشد. اگر متوجه تغییرات رنگ پوست شدید، نگران نباشید، اما با پزشک مشورت کنید و نمونه خون را برای تجزیه و تحلیل بدهید.
 

8. لکه های پوستی غیر معمول و بیماری قلبی

مجله آلرژی و ایمونولوژی بالینی و  کالج قلب آمریكا مطالعات مستقل انجام دادند كه نتایج مشابهی را نشان دادند. معلوم شد که اگزما و لانه گزینی عوامل خطر ابتلا به بیماری های قلبی هستند.
افراد مبتلا به اگزما 48 درصد بیشتر از ریسک فشار خون بالا و 29 درصد بیشتر از کلسترول بالا رنج می برند. و  خطر ابتلا به حمله قلبی این افراد نسبت به دیگر افرادی که این مشکل را ندارند افزایش دارد.
 
به یاد داشته باشید که پیشگیری و بازرسی سالانه بهترین راه برای جلوگیری از پیشرفت بیماری  و درمان است. یک سبک زندگی سالم، ورزش، ترک سیگار و الکل کمک خواهد کرد که قلب خود را سالم نگه دارید.
 
البته این علائم در هر فرد مبتلا به بیماری قلبی آشکار نیست اما می توان آن را یکی از علائم آشکار از وجود مشکلات نامید. آیا شما در مورد این علئم می دانید؟ با ما در نظرات به اشتراک بگذارید

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید