علامت غیرعادی سرطان لوزالمعده

علامت غیرعادی سرطان لوزالمعده
انکولوژیست های انگلیس از تحقیقات سرطان انگلستان گفتند که یکی از نشانه های سرطان لوزالمعده ممکن است درد موج مانند در ناحیه کمر یا شکم باشد.
 
بیماریهای آنکولوژیک اغلب دیر تشخیص داده می شوند. مشخص است که در مراحل اولیه ، سرطان کاملاً با موفقیت درمان می شود.
 
متخصصان خاطرنشان كردند علائمي وجود دارد كه مخصوص سرطان لوزالمعده است. موج دردناک ، کسل کننده در ناحیه پشت و معده ممکن است نشان دهنده مشکلات جدی در این عضو باشد. درد بعد از خوردن غذا و در حالت خوابیده و در هنگام خم شدن بدن فروکش می کند.
 
پیش از این گزارش شده بود که اولین علائم سرطان لوزالمعده در مراحل بعدی ظاهر می شود ، هنگامی که تومور اندام های مجاور را فشرده می کند . کمر درد مکرر "ناشناخته" و کم شدن اشتها باید دلیلی برای مراجعه به پزشک باشد.همچنین بین سرطان و دیابت به ویژه در افراد مسن ارتباط وجود دارد.سرطان لوزالمعده در بین بیماریهای انکولوژیک در حال پیشرفت است و مرگ و میر از سرطان لوزالمعده بسیار زیاد است.
 
پزشکان می گویند عوامل خطر ابتلا به این نوع سرطان شامل استعمال دخانیات ، عادت های غذایی نادرست ، پانکراتیت مزمن و عوامل ژنتیکی است.
 
مطالعه ای که دانشمندان ژاپنی انجام داده اند نشان دهنده افزایش قابل توجهی از بروز سرطان لوزالمعده در دوره پس از جنگ (پس از 1945) است. کارشناسان افزایش قابل توجه سرطان لوزالمعده را به انتقال از نوع تغذیه "ژاپنی (روستایی)" به تغذیه "غربی (شهری)" ، نسبت می دهند. مصرف بیش از حد چربی حیوانات ، تخم مرغ ، شکر ، مواد غذایی کنسرو شده.
 
سالانه حدود 170-190 هزار مورد سرطان اولیه لوزالمعده در جهان تشخیص داده می شود. 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید