علائم مشکلات تیروئید چیست

تیروئید
سه علامت که ممکن است دچار مشکلات تیروئید باشید و همه نمی دانند.افزایش وزن و خستگی بیش از حد نشانگرهای کاملاً مشهوری است که با مشکلات عملکردی غده تیروئید مطابقت دارد. با این وجود علائم دیگری وجود دارد که باید هشدار داده شود و دلیلی برای مراجعه به متخصص غدد باشد.
 
در هوای گرم سرتان باشد و بلعکس در سرما پنجره ها را باز کنید. هنگامی که سنتز هورمون مختل شود ، مشکلات با ترشح در بدن انجام می شود. به عنوان مثال ، با پرکاری تیروئید حتی بعد از پیاده روی در هوای یخبندان می تواند خسته کننده باشد. برعکس ، در حالی که در اتاق بخار هستید ، می توانید احساس سرمازدگی کنید.
 
پوست کمرنگ و خشک شده است. اگر ویتامین مصرف می کنید و از مرطوب کننده ها غافل نمی شوید ، اما مشکل برطرف نشده است ، این یک زنگ خطر است.
 
مو ها از بین می رود ، ناخن ها می شکنند. مشخص است که همه این علائم می تواند بسیاری از مشکلات بهداشتی را شناسایی کند. اگر مو شکننده و کسل کننده و خشک باشد و ناخن ها بشکنند ، مشکلات مربوط به غده تیروئید است.
 
براساس WHO ، حدود 700 میلیون نفر در سراسر جهان از بیماری های مختلف تیروئید رنج می برند. سرطان تیروئید در شش مورد در هر 100 هزار نفر رخ می دهد.
 
بسیاری از موارد بیماری تیروئید تشخیص داده نشده است. اگر تیروئید به موقع درمان نشود ، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی ، ناباروری ، افسردگی ، پوکی استخوان و عصبی بودن وجود دارد.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید