چگونه بفهمیم سنگ کیسه صفرا داریم

چگونه بفهمیم که سنگ کیسه صفرا داریم
بیماری سنگ کیسه صفرا (کللیتیاسیس) نوعی بیماری است که در آن سنگ ها در مجاری کیسه صفرا یا مجاری صفراوی تشکیل می شوند. اغلب اتفاق می افتد. به عنوان یک قاعده ، بزرگسالان از آن رنج می برند ، به خصوص اغلب زنان دارای اضافه وزن در سن بالای  45+ سال.
همانطور که پزشکان خاطرنشان می کنند ، این ممکن است به دلیل ویژگی های رژیم غذایی ، وراثت و برخی عوامل دیگر باشد. بنابراین ، زنان بیشتر از مردان ، افراد مسن بیشتر از افراد جوان مریض می شوند. افرادی که چاقی ، دیابت ، سیروز و برخی شرایط دیگر دارند بیشتر در معرض خطر دارند.
 
در طی فرآیندهای التهابی ، سنگ ها می توانند در کیسه صفرا تشکیل شوند ، که به سنگهای کلسترول و رنگدانه تقسیم می شوند و عمدتاً از کلسیم بیلی روبینات تشکیل می شوند. 
 
سنگ کیسه صفرا می تواند برای مدت طولانی بدون علائم دوام داشته باشد ، و اگر وجود داشته باشد ، هیچ تفاوتی با علائم کوله سیستیت ندارند. این احساس سنگینی در اپی گاستریوم و هیپوکندری راست ، درد کسل کننده در همان محل ، نفخ شکم ، مدفوع  شل و بی رنگ ، سوزش سر دل ، تلخی در دهان می باشد.
 
تنها علامتی که از نظر فرم حسابگر بیماری بیشتر مشخص است قولنج صفراوی است که در آن سنگ وارد مجرای آن شده و آن را مسدود می کند. با کولیک صفراوی ، بیمار درد پاروکسیسم در هیپوکندری راست را احساس می کند که می تواند به دست راست ، شانه ، تیغه شانه بزند.
 
گاهی اوقات درد مانند کمربند است. حمله به طور متوسط ​​15 دقیقه تا 5 ساعت طول می کشد ، غذاهای چرب ، سرخ شده ، تند ، الکل ، فعالیت بدنی  درد را تحریک می کند. در زنان ارتباط با چرخه قاعدگی امکان پذیر است.
 
پرخوری ، گرسنگی ، تغذیه نامنظم. سبک زندگی بی تحرک ، به خصوص کار بی تحرک؛ مصرف داروهای ضد بارداری هورمونی؛ چاقی دیسکینزی صفراوی. بیماری لوزالمعده می تواند باعث بروز کوللیتاسیس یا سنگ کیسه صفرا شود.با علائم شرح داده شده ، در اسرع وقت با پزشک مشورت کنید.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • سمیرا 212 :

    علائم مشکلات کیسه صفرا......... چگونه می توان فهمید که کیسه صفرا از کار افتاده است؟ کیسه صفرا نقش مهمی در حفظ سلامت کل ارگانیسم دارد. عملکرد آن تامین به موقع صفرا برای پردازش صحیح چربی های وارد شده به بدن است. هنگامی که وضعیت کیسه صفرا چیزهای زیادی باقی می ماند، فرد می تواند با مشکلات مختلفی روبرو شود: از کمبود ویتامین گرفته تا تشکیل سنگ و نیاز به جراحی.

    1400/12/19 20:58
  • سمیرا 212 :

    علائم مشکلات کیسه صفرا......... به منظور تشخیص مشکلات این اندام، متخصص توجه به چند نشانه را توصیه می کند. مشکلات مداوم مدفوع: یبوست، نفخ، حالت تهوع، تغییر رنگ مدفوع و به طور کلی مشکلات گوارشی. احساس سنگینی و حالت تهوع یا درد در سمت راست زیر دنده ها بعد از غذا خوردن. کم خونی، ریزش مو، ناخن های خشک و شکننده. کمبود ویتامین های محلول در چربی A، E، D، K. پوست اضافی، لیپوم، پوست خشک. پوست و صلبیه مایل به زرد. افزایش سطح کلسترول. علائم رشد بیش از حد قارچ و باکتری. چاقی احشایی تجمع چربی در شکم است.

    1400/12/19 21:02
  • سمیرا 212 :

    برای حفظ سلامت کیسه صفرا، می توانید از سه وعده غذایی سالم در روز استفاده کنید. شامل منابع چربی های سالم ، نوشیدن آب کافی و با احتیاط استفاده از ادویه های گرم است.

    1400/12/19 21:03

بیشتر بخوانید