علائم لخته در خون ترومبوز

علائم لخته در خون و محصولاتی که از آنها محافظت می کند
پزشکان علائمی را نام بردند که به شما امکان می دهد وجود لخته در خون را تشخیص دهید.
برخی از لخته ها در رگهای خونی نزدیک پوست شکل می گیرند و بسیار قابل توجه هستند. با این حال ، لخته های خون که در رگهای عمیق به وجود آمده اند ، تشخیص آن ها تقریبا غیرممکن است.
 
اگر پوست رنگی مایل به قرمز یا مایل به آبی داشته باشد ، تورم در برخی از قسمت های پاها یا دست ها اتفاق بیفتد ، همچنین دردی شبیه به گرفتگی وجود داشته باشد ، این ممکن است نشان دهنده یک ترومبوز باشد. پوست در این قسمت معمولاً گرمتر از بقیه بدن است.
 
پزشکان توصیه می کنند که در رژیم غذایی خود  از سیر ، تخم کتان ، فلفل کاین و زردچوبه استفاده کنید. این محصولات خاصیت ضد انعقادی دارند و قادر به محافظت در برابر ظاهر  شدن لخته های خون هستند.
 
دلایل مختلفی برای تشکیل لخته های خون وجود دارد. یکی از آنها نقض جریان خون است و دلیل اصلی آن تنگی شریان است که غالباً ناشی از تروما یا سبک زندگی بی تحرک است.
 
همانطور که قبلاً گزارش شد ، عوامل خطر زیادی برای ایجاد یک وضعیت تهدیدکننده زندگی وجود دارد که در آن یک لخته خون جدا شده به سرعت به شریان ریوی می رسد ، که می تواند منجر به مرگ شود. این عوامل شامل: استراحت زیاد در رختخواب ، واریس ، مصرف بی رویه از داروهای ضد بارداری هورمونی و کار بدون تحرک است.
 
اگر به ترومبوآمبولی شک کرده اید، اولین کاری که باید انجام دهید ، تماس با اورژانس است.بیمار باید روی یک سطح سخت تا رسیدن اورژانس استراحت کامل داشته باشد.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید