اولین علامت دیابت که مورد توجه قرار نمی گیرد

اولین علامت دیابت
دانشمندان علائم دیابت نوع 2 را نام بردند که افراد غالباً آنها را با علائم بیماریهای دیگر اشتباه می گیرند و در واقع به آنها توجه نمی کنند.
بنابراین ، یکی از اولین علائم دیابت خستگی مداوم است. ممکن است به این دلیل باشد که عدم تعادل بین مقدار انسولین و سطح گلوکز خون ایجاد می شود.
 
همچنین باید هوشیار باشد: احساس خشکی دهان ، تشنگی ، گرسنگی حاد ، زخم های ضعیف دیر بهبود یافته ، تکرر ادرار مکرر و مفصل به خصوص در شب ، اختلالات خواب ، کاهش ناگهانی وزن.
 
دانشمندان خاطرنشان می کنند که با دیابت ، به دلیل وجود قند زیاد در حفره دهان ، محیطی مناسب برای تکثیر باکتری ها ایجاد می شود. به همین دلیل ، تنفس مشکل می شود. برای افرادی که اغلب متوجه این علائم هستند ، به پزشکان توصیه می شود که میزان قند خون را بررسی کنند.
 
برای بسیاری از مبتلایان به دیابت ، این بیماری برای مدت طولانی و در نگاه اول غیرقابل تصور است. تشخیص زودرس به جلوگیری از خطر عوارض جدی کمک می کند. 
 
دانشمندان دانشکده بهداشت عمومی هاروارد گزارش دادند که گیاهخواران برای ابتلا به دیابت نوع 2 کمتر در معرض خطر هستند.
 
دیابت نوع 2 به دلیل ترکیبی از عوامل ژنتیکی و سبک زندگی است. اکثر قریب به اتفاق بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 دارای اضافه وزن هستند. خود چاقی یکی از عوامل خطر جدی در ایجاد دیابت است.
 
پزشکان هشدار می دهند که در اکثر اوقات افراد علائم اصلی دیابت نوع 2 را دارند ، اما دیابت به خودی خود غایب است ، بنابراین شما نباید سعی کنید تشخیص را خودتان انجام دهید، به پزشک مراجعه کنید تا با آزمایش قند خون، دیابت نوع 2 چک شود.  

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید