اولین علامت دیابت که مورد توجه قرار نمی گیرد

در
اولین علامت دیابت
دانشمندان علائم دیابت نوع 2 را نام بردند که افراد غالباً آنها را با علائم بیماریهای دیگر اشتباه می گیرند و در واقع به آنها توجه نمی کنند.
بنابراین ، یکی از اولین علائم دیابت خستگی مداوم است. ممکن است به این دلیل باشد که عدم تعادل بین مقدار انسولین و سطح گلوکز خون ایجاد می شود.
 
همچنین باید هوشیار باشد: احساس خشکی دهان ، تشنگی ، گرسنگی حاد ، زخم های ضعیف دیر بهبود یافته ، تکرر ادرار مکرر و مفصل به خصوص در شب ، اختلالات خواب ، کاهش ناگهانی وزن.
 
دانشمندان خاطرنشان می کنند که با دیابت ، به دلیل وجود قند زیاد در حفره دهان ، محیطی مناسب برای تکثیر باکتری ها ایجاد می شود. به همین دلیل ، تنفس مشکل می شود. برای افرادی که اغلب متوجه این علائم هستند ، به پزشکان توصیه می شود که میزان قند خون را بررسی کنند.
 
برای بسیاری از مبتلایان به دیابت ، این بیماری برای مدت طولانی و در نگاه اول غیرقابل تصور است. تشخیص زودرس به جلوگیری از خطر عوارض جدی کمک می کند. 
 
دانشمندان دانشکده بهداشت عمومی هاروارد گزارش دادند که گیاهخواران برای ابتلا به دیابت نوع 2 کمتر در معرض خطر هستند.
 
دیابت نوع 2 به دلیل ترکیبی از عوامل ژنتیکی و سبک زندگی است. اکثر قریب به اتفاق بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 دارای اضافه وزن هستند. خود چاقی یکی از عوامل خطر جدی در ایجاد دیابت است.
 
پزشکان هشدار می دهند که در اکثر اوقات افراد علائم اصلی دیابت نوع 2 را دارند ، اما دیابت به خودی خود غایب است ، بنابراین شما نباید سعی کنید تشخیص را خودتان انجام دهید، به پزشک مراجعه کنید تا با آزمایش قند خون، دیابت نوع 2 چک شود.  

نظرات

در ادامه بخوانید...

7 نکته برای پیش گیری و معکوس کردن دیابت

در

(سیارک) :مطالعات نشان داده است که تا سال 2050 از هر سه آمریکایی یک نفر مبتلا به دیابت خواهد بود.یک سوم از بودجه ی مدیکر خرجِ این بیماری شده که درنتیجه آن را به بزرگترین مشکل بدهی فدرال تبدیل میکند.این اعداد احتمالا افزایش پیدا خواهند کرد،درنتیجه مشخصا کار زیادی برای پیشگیری از این مشکل در آینده باید انجام شود.دیابت ،زمینه های سرطان،بیماری ها قلبی و مرگ زود رس را فراهم میکند.تمام این شرایط 100% قابل معکوس کردن و پیشگیری هستند.


1. قند
یک رژیم غذاییِ حاویِ کالری خالی؛کربوهیدرات های تصفیه شده که به قند تبدیل میشوند،قند مایع و قندِ با سرعت جذب بالا، باعث سطح انسولین را بالا برده و درنهایت منجر به مقاومت انسولینی وبعد پیش دیابت یا دیابت نوع 2 میشود.سطوح بالای انسولین شامل مشکلات زیادی از جمله میل جنسی ضعیف،افسردگی،ریسک بالای ابتلا به سرطان،فشارخون بالا،و التهاب می باشد.بسیاری از ما متوجه ریسک هایی که وجود دارد نیستیم.عامل اصلی در کاهش ریسک چاقی و پیش دیابت ،کاهش چشمگیر قند و یا بهتر حذف آن از رژیم غذایی شماست.
2. غذاهای کاملِ فراوری نشده ی
غذاهای کاملِ فراوری نشده،میزان استرس اکسیداتیو و التهاب را کم،قند خون شما را تنظیم کرده،و سم زدای کبد شما را بهبود میبخشند و این راه خوبی برای پیش گیری و معکوس کردن دیابت و مقاومت انسولینی است.یک استراتژی رژیم غذایی خوب را انتخاب کنید و مقادیر زیادی چربی های امگا3،روغن زیتون و نارگیل،آجیل،حبوبات،دانه ها و طیف گسترده ای از میوه ها و سبزیجات را در ان درنظر بگیرید.این نوع تغذیه،مقاومت انسولینی و دیابت را معکوس کرده، یک متابولیسم سالم را ترقی داده،پیام های ژنی مناسب را به جریان انداخته، و از پیرشدن و بیماری های مربوط به سالخوردگی همانند بیماری قلبی پیش گیری میکند.
3. مواد مغذی مناسب
مکمل های مناسب باعث کارامد تر شدن سلول های شما در متابولیسم چربی و قند،و حساس تر شدن نسبت به انسولین میشوند.اگر این را با تغییرات خاصی در شیوه زندگی و رژیم غذایی مناسب ترکیب کنید،احتمالا از دیابت پیشگیری خواهید کرد،یا برای رسیدن به اثر معکوس در مسیر درستی هستید. رژیم غذایی برای دیابتی ها
4. ورزش صحیح
یک پیاده رویِ 30 دقیقه ای برای شما بسیار مناسب خواهدبود.نیازی نیست که زمان زیادی را در باشگاه که درآن انتظار نتایج ویژه ای دارید، سپری کنید.بالا بردن ضربان قلب تا 70؛80% بیشینه ی ظرفیتش،برای 60 دقیقه ،شروع خوبیست.تا بیش از 6 با در هفته این کار را انجام دهید. در مورد دیابت بیشتر بدانید
زمانیکه احساس نیاز یا خواستن کردید،میتوانید تعدادی تمرینات بازه ای قدرت و شدت بالا هم اضافه کنید.
5. خواب
نخوابیدن هیچ کمکی به شما نخواهد کرد.قند را بالا برده،باعث افزایش میل به کربوهیدرات شده، به متابولیسم شما آسیب زده و ریسک ابتلا به بسیاری از بیماری ها همانند پیش دیابت را افزایش میدهد.برخی تحقیقات نشان میدهند که حتی بین افراد سالم یک خواب شبِ بدِ جزئی میتواند مقاومت انسولینی تولید کند.بنابراین،برقراری یک روال خواب برای کمک به اجتناب از این مشکلات ضروریست. تاریکی کامل، ارامش، درمان گیاهی، و مدیتیشن می توانند کمک کنند.(سیارک)
6. سطح استرس
استرس مزمن باعث افزایش ترکیبات التهابی سیتوکین،کورتیزول و سطوح انسولین میشود.تمام این ها میتواند منجر به مقاومت انسولینی،افزایش وزن و درنهایت پیش دیابت شود.کنترل استرس جزئی مهم در کنترل چاقیست. کنترل استرس از طریق راه هایی همچون خندین،ماساژ،یوگا،تمرین و رقصیدن ممکن است.
7. اندازه گیری وزن
افرادی که وزن خود را ثبت میکنند دوبرابر در از دست دادن وزن موفق ترند.برای شروع در یک دفتر وقایع روزانه بنویسید یا دفترچه ای را برای دنبال کردن پیشرفت خود نگه داری کنید یا یک مقیاس هوشمند گرفته و تمام داده ها را روی تلفن هوشمندتان دریافت کنید.میتواند هرچیزی را که میخورید دنبال کنید و درنتیجه متوجه شوید که در طول مدت طولانی کجا اشتباه میکنید.هم چنین،اندازه های خود را ثبت کنید: اندازه دور کمر، فشار خون، شاخص توده بدن، و وزن. گرفتن اولین نتیجه مثبت میتواند شما را برای پیشرفت در آینده تشویق کند.

چگونه به عزیزانمان کمک کنیم تا دیابت خود را کنترل کنند

انواع دیابت

دیابت را جدی بگیرید

انتخاب جوراب مناسب برای پای دیابتی

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

9ماده غذایی شگفت انگیز برای دیابتی ها

در

اگر شما دیابت دارید نگه داشتن رژیم غذایی سالم و جالب اغلب دشوار است.اینجا 9 ماده غذایی با ارزش داریم که نه تنها قند خون را کنترل می کند بلکه شما را برای  آشپزی سالم کمک می کند.


مرکبات

مرکبات مانند پرتقال و گریپ فروت سرشار از مقدار زیادی فیبر هستند که برای افراد مبتلا به دیابت بسیار مهم می باشد.با این حال شما باید میوه بخورید نه آب میوه.تحقیقات انجام شده نشان داده است که افرادی که آب میوه می خورند از آنهایی که میوه می خورند بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیابت هستند.

کلم بروکلی

کلمها، مانند کلم بروکلی و گل کلم، حاوی ترکیبی به نام سولفورافان، که باعث بسیاری از فرآیندهای ضد التهابی است که باعث بهبود و کنترل قند خون و محافظت رگ های خونی  از آسیب های قلبی وعروقی می شود.این ماده مغذی را می توان بخارپز،سرخ شده و خام استفاده نمود.(سیارک)

بلغور جو دوسر

بلغور جو درسر مخصوصا نوع فولاد برش آن حاوی مقادیر بالایی از منیزیم است که به بدن کمک می کند تا گلوکز استفاده کند و انسولین به درستی ترشح شود.جو فولاد برش با جو پرک متفاوت است و دارای مواد مغدی و فیبر بیشتری می باشد.

سالمون

سالمون منبع غنی اسید چرب امگا3  می باشد که برای سلامتی و کاهش ریسک حمله قلبی مناسب است.سالمون شما را لاغر نگه میدارد  و باعث کاهش التهاب و بهبود عملکرد انسولین می شود.

لوبیا

لوبیا ها سرشار از فیبر هستند،لوبیاها آهسته در بدن هضم می شوند و در نتیجه باعث ثابت ماندن قند خون می شوند.لوبیاها دارای مقدار زیادی پروتئین و مقدار کمی چربی اشباع شده می باشند.(سیارک)

خرما

خرما شاید در نگاه اول زیبا به نظر نیاید اما مطمئنا طعم شیرین و پر از فیبر بودن خرما آن را به یک میان وعده قوی برای افراد دیابتی تبدیل  کرده است.خرما سرشار از آنتی اکسیدان است که خاصیت ضد سرطانی دارد و باعث افزایش بینایی نیز می شود.خرما یک نوع شیرین کننده طبیعی است که برای افراد دیابتی مناسب است و جایگزین مناسبی برای شکر می باشد.

گردو

گردو حاوی اسید چرب اشباع نشده به نام اسید آلفا لینولنیک می باشد که برای کاهش التهاب مناسب است.این آجیل که منبع غنی آنتی اکسیدان است خاصیت ضد سرطان،ضد ویروسی و خواص ضد کلسترول بالا دارد و می تواند برای جلوگیری و پیشرفت از بیماری های مزمن مانند دیابت و بیماری قلبی کمک کند.

دارچین

با توجه به مطالعات منتشر شده در مورد مراقبت از دیابت مشخص شده که افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که روزانه و به صورت ناشتا 1 یا چند گرم دارچین مصرف کرده اند قند خون آنها تا 30درصد کاهش یافته است.دارچین را می توان با اضافه کردن به چای،قهوه ماست یا هرچیزی اضافه کرد و از مزایای آن بهره مند شد.(سیارک)

ماست کم چرب 

مصرف 125 گرم ماست معادل حدود یک پیاله در روز خطر ابتلا به دیابت را به میزان24 درصد کاهش می‌دهد. البته این میزان برای افرادی که روزانه 4 پیاله و نیم ماست میل می‌کنند به 28 درصد نیز می‌رسد.(سیارک)

 

پست های مرتبط :

انواع دیابت

رژیم غذایی برای دیابتی ها

پیوند ISLET

چگونه به عزیزانمان کمک کنیم تا دیابت را کنترل کنند.

9ماده غذایی شگفت انگیز برای دیابتی ها

کنترل سطح قند خون در دیابت نوع 2

انتخاب جوراب مناسب برای پای دیابتی

در مورد دیابت بیشتر بدانید

دیابت را جدی بگیرید

دانستن الفبای (ABC) دیابت

یاد بگیرید که چگونه با دیابت­ زندگی کنید

بیماران دیابتی از روال عادی مراقبت مطلع شوید تا سالم بمانید

پیش­ دیابت و مقاومت به انسولین چیست

چگونه مقاومت به انسولین به دیابت نوع 2 و پیش دیابت مربوط می­شود

آیا مقاومت به انسولین و دیابت می توانند معکوس شوند

چه گام هایی می تواند مقاومت به انسولین و پیش دیابت را معکوس کند

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

رژیم غذایی برای دیابتی ها

در

اگر شما یا فردی نزدیک به شما اخیراً مبتلا به دیابت یا پیش دیابت شده است، احتمالاً سوالات زیادی درباره ی رژیم غذایی دارید. ممکن است اشتباهاً فکر کنید که باید همه ی قند رژیم غذایی خود را حذف کنید اما قبل از اینکه تصمیم عجولانه ای بگیرید، بگذارید نگاهی به دستورالعمل های غذایی مخصوص افراد دیابتی یا پیش دیابتی بیندازیم.

اول از همه اینکه چیزی به اسم رژیم دیابتی نداریم. غذایی وجود ندارد که برای بیشتر مردم غیر مجاز باشد. روز هایی که دیابتی ها باید از قند دوری می کردند به سر آمده است و حالا مساله ی مهم خوردن غذاهایی است که سطح قند خون شما را ثابت نگه دارند و احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و سایر بیماری های ناشی از دیابت را کاهش دهد. مهم تر از همه روی تعادل تمرکز کنید و سبزیجات و میوه های فراوان بخورید و مصرف کربوهیدرات خود را زیر نظر داشته باشید.(سیارک

این بدین معنی نیست که هر چیز که دلتان بخواهد بخورید و باز هم سالم بمانید. برخی غذا ها و نحوه تهیه آن ها به شما کمک می کند تا علائم دیابت را تحت کنترل درآورید و احتمال بیماری های قلبی عروقی، فشار خون بالا، برخی سرطان ها و سایر بیماری های تحت تاثیر دیابت را کاهش دهید.

اگر اضافه وزن دارید و چاق هستید، کاهش حتی 5 تا 10 درصدی وزن به شما کمک می کند تا قند خون خود را بهتر کنترل کنید. اگر پیش دیابت دارید، کم کردن وزن به همراه رژیم غذایی مناسب می تواند باعث پیشگیری از دیابت شود.

فعالیت فیزیکی منظم نیز برای کنترل دیابت بسیار مهم است. کارشناسان فعالیت روزانه با شدت متوسط را به مدت 30 تا 60 دقیقه در حداقل 5 روز در هفته توصیه می کنند. اگر می خواهید وزن کم کنید این زمان را به 60 الی 90 دقیقه افزایش دهید.

مهم ترین چیز در رژیم دیابتی، کنترل کردن کربوهیدرات هاست. با توجه به دستورالعمل های مرکز دیابت Joslin، مجموع کربوهیدرات مصرفی شما در هر روز باید حداقل 130 گرم باشد، یعنی 40 تا 45 درصد کالری مصرفی هر روز شما را تامین کند. اگر برای هپاتیت خود به طور مرتب دارو یا انسولین مصرف می کنید، بهتر است توزیع کربوهیدرات در وعده های غذایی ثابت باشد.

این یعنی شما هنوز باید مقدار زیادی کربوهیدرات مصرف کنید که شامل قند هم می شود، اما نیاز است که در مورد انتخاب غذاهایی با شاخص قند خون کمتر اطلاعات بیشتری کسب کنید. شاخص قند خون معیاری است از اینکه غذاهای حاوی کربوهیدرات با چه سرعتی قند خون را بالا می برند. غذاهایی که شاخص قند خون کمتری دارند، قند خون شما را آهسته تر بالا برده و کمک می کنند تا بدن شما مدت بیشتری با ثبات باقی بماند.

این غذاها کدامند؟ در درجه اول سبزیجات و میوه ها و حبوبات یا دانه های نیمه یا کامل فرآوری شده. کربوهیدرات هایی که شاخص قند خون بالایی دارند و بهتر است از آن ها پرهیز کنید شامل غذا های فرآوری شده و دانه های تصفیه شده-مانند برنج سفید، پاستای معمولی، نان سفید و غلات کم فیبر شیرین- همچنین باید از غذا هایی که شکر زیادی دارند خودداری کنید- نوشابه، چای یا قهوه شیرین شده، آبمیوه های شیرین، میوه های خشک، دسر و شکلات. برخی سبزیجات نشاسته دار مانند سیب زمینی و ذرت نیز شاخص قند خون بالایی دارند.

هر چه غذایی فیبر بیشتری داشته باشد، قند خون شما نیز با سرعت کمتری بالا می آید. به همین علت، مصرف زیاد غذا های فرآوری نشده با فیبر زیاد، مانند سبزیجات، میوه ها، دانه ها، آجیل و حبوبات مهم است.

اگر دیابت یا پیش دیابت دارید، باید نوع چربی مصرفی خود را به دقت کنترل کنید. سعی کنید میزان کل چربی مصرفی خود را به کمتر از 35% کالری مصرفی خود برسانید. اما مهم تر از آن باید به نوع چربی هایی که مصرف می کنید دقت داشته باشید.

چربی های اشباع نشده (monounsaturated و polyunsaturated) مانند روغن زیتون و کانولا، آجیل ها، دانه ها، آووکادو و ماهی مخصوصاً ماهی های چرب مانند سالمون، قزل آلا و تن را در نظر داشته باشید. از غذاهایی که چربی اشباع زیادی دارند مانند گوشت گاو، خوک، گوسفند، لبنیات پرچرب (مانند شیر کامل، پنیر و ماست پرچرب) پرهیز کنید. همچنین از اسید های چرب ترانس نیز که در برخی تنقلات بسته بندی شده مانند غذاهای پخته شده بسته بندی، فست فود و بعضی مارگارین ها وجود دارد پرهیز کنید.(سیارک

20 تا 30 درصد از کالری روزانه ی شما باید از مواد پروتئینی تامین شود اما باید از منابعی استفاده کنید که چربی زیادی نداشته باشند. منابع گیاهی مانند آجیل ها، دانه ها، حبوبات و توفو بسیار مناسبند اما از موادی مانند ماهی، مرغ پوست کنده، گوشت لخم و لبنیات کم چرب یا بدون چربی نیز می توانید استفاده کنید. اگر علاوه بر دیابت به بیماری کلیوی نیز دچار هستید، با پزشک متخصص خود درباره ی مقدار مجاز پروتئین مصرفی مشورت نمایید.

اگر هوس خوردنی شیرین کردید، ماست کم چربی یا بدون چربی با اسانس دسر مانند شکلات یا پای لیمو عمانی را امتحان کنید. اگر هم دلتان فقط شکلات می خواهد می توانید تکه ای یک اونسی از شکلات تلخ Dove با GL (بار گلایسمی-Glycemic Load) برابر 4 یا یک اونس اسمارتیز M & M (حدوداً 25 دانه) با GL برابر 5 میل کنید.

یک متخصص تغذیه می تواند برای تیم مراقبت از دیابت شما بسیار ارزشمند باشد. از پزشک خود درباره ی برنامه ی تغذیه خود بپرسید. همچنین منابع و اپلیکیشن های آنلاین زیادی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا تغذیه سالمی داشته باشید و کربوهیدرات مصرفی خود را محاسبه نمایید.

اگر قصد پذیرایی از مهمان دیابتی برای تعطیلات دارید، اینجا را کلیک کنید.

بار گلایسمی: هر چه کمتر، بهتر!

 در درجه اول باید غذاهایی را مصرف کنید که بار گلایسمی کم (GL برابر 10 یا کمتر) یا متوسطی (GL=11-19) دارند.

نکته: بار گلایسمی، شاخص قند خون را به یک وعده غذایی استاندارد تعمیم می دهد. غذاهای دریایی، مرغ و گوشت بار گلایسمی ندارند زیرا فاقد کربوهیدرات می باشند.

ماده غذایی

مقدار مصرفی

GL

کلم بروکلی

0.5 فنجان

0

گل کلم

1 فنجان

0

لوبیا سبز (خام)

1 فنجان

0

اسفناج

1 فنجان

0

بادام درختی

1/3 فنجان (1.5 اونس)

0

بادام زمینی

1/3 فنجان (1.5 اونس)

1

آلو

1 عدد متوسط1 عدد متوسط

2

نوتلا

2 قاشق غذا خوری

2

هویج

1 عدد بزرگ

3

گیلاس

حدود 16 عدد (4 اونس)

3

بادام هندی

¼ فنجان (1 اونس)

3

نخود یخ زده

½ فنجان

3

گلابی

1 عدد کوچک

4

آجیل مخلوط، تفت داده شده

1/3 فنجان (1.5 اونس)

4

شیر کم چرب (skim milk)

1 فنجان (8 اونس)

4

شیر سویا

1 فنجان (8 اونس)

4

توت فرنگی

1 فنجان

4

آب گوجه فرنگی

6 اونس

4

عدس

1 فنجان

5

پرتقال

1 عدد کوچک

5

هلو

1 عدد کوچک

5

سیب

1 عدد کوچک

6

پلت گندم

2 عدد (6 اینچ)

6

ماست ساده

1 فنجان

6

بستنی (معمولی)

½ فنجان

6

لوبیای چشم بلبلی سفید

1 فنجان

7

لوبیای لیما

1 فنجان

7

انگور

1 فنجان

7

طالبی

1 فنجان

8

پاپ کورن

2 فنجان

8

آب سیب

6 اونس

8

بیسکوییت گراهام

2 عدد

8

نان سیاه کامل

2 برش

10

جو دو سر

1 اونس (1 فنجان آماده شده)

10

نان ذرت

2 عدد (6 اینچ)

11

کیک فرشته (Angel food)

1 برش (28 گرم)

11

شیر شکلاتی (کم چرب)

1 فنجان (8 اونس)

12

بیسکوییت خرد شده Wheat Thin

4 عدد

12

پاستای کامل یا با یروتئین زیاد

1 فنجان

12-13

سبوس

3/4 فنجان

13

Cheerios

1 فنجان (1 اونس)

13

نان کامل

2 برش

14

آب پرتقال

1 فنجان

14

کوینولا

2/3 فنجان (پخته شده)

16

برنج سفید دانه بلند

2/3 فنجان (پخته شده)

16

اسپاگتی کامل جوشانده شده

1 فنجان

16

اسپاگتی سفید، 5-15 دقیقه جوشانده شده

1 فنجان

17-18

سیب زمینی شیرین

1 عدد متوسط

17

خامه گندم، معمولی

1 فنجان (آماده شده)

17

برنج قهوه ای

2/3 فنجان(پخته شده)

18

کوکتل میوه، بدون آب

1 فنجان

20

پست های مرتبط :

انواع دیابت

رژیم غذایی برای دیابتی ها

پیوند ISLET

چگونه به عزیزانمان کمک کنیم تا دیابت را کنترل کنند.

9ماده غذایی شگفت انگیز برای دیابتی ها

کنترل سطح قند خون در دیابت نوع 2

انتخاب جوراب مناسب برای پای دیابتی

در مورد دیابت بیشتر بدانید

دیابت را جدی بگیرید

دانستن الفبای (ABC) دیابت

یاد بگیرید که چگونه با دیابت­ زندگی کنید

بیماران دیابتی از روال عادی مراقبت مطلع شوید تا سالم بمانید

پیش­ دیابت و مقاومت به انسولین چیست

چگونه مقاومت به انسولین به دیابت نوع 2 و پیش دیابت مربوط می­شود

آیا مقاومت به انسولین و دیابت می توانند معکوس شوند

چه گام هایی می تواند مقاومت به انسولین و پیش دیابت را معکوس کند

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه به عزیزانمان کمک کنیم تا دیابت خود را کنترل کنند

در

مراقبت از شخص مبتلا به دیابت کار ساده ای نیست. علاوه بر سوق دادن به سمت عادت های سالم، باید قند خون عزیزتان را مرتب چک کنید، مقادیر فشار خون و کلسترول را زیر نظر داشته باشید و انسولین را مدیریت کنید.
اما اجازه ندهید لیست کار های بالا شما را بترساند. با کمی آموزش، برنامه ای منظم و دیدگاهی مثبت، شما و فرد مورد مراقبت شما می توانید دیابت را تحت کنترل خود در آورید.


اول از همه سعی کنید اصطلاحات تخصصی و هدف های کلیشه ای در دیابت را به حداقل برسانید. برای مثال، A1C تستی است که از طریق آن می توان مقادیر متوسط قند خون یک فرد را در دو یا سه ماه گذشته اندازه گیری کرد. نام های دیگر این تست شامل هموگلوبین A1C یا هموگلوبین گلیکوزیله هستند. تشخیص های مختلفی برای نتایج بهینه ی این تست وجود دارد که مقادیر کمتر از 6.5 تا 7 درصد را در بر میگیرند. شما باید از پزشک مخصوص فرد بخواهید تا مقدار هدف را مشخص کند.
تست های گلوکز خون نیز وجود دارند که نتایج سریع تری به شما می دهند و می توان آن ها را در حین خوردن غذا یا بعد از آن انجام داد. تست هایی که قبل از خوردن غذا و با معده ی خالی گرفته می شوند، preprandial نامیده می شوند و تست هایی که دقیقاً بعد از شروع خوردن انجام می شوند، postprandial نام دارند. هدف های پیشنهادی برای تست های preprandial از 70 تا 130 میلی گرم بر دسی لیتر متغیرند. در حالی که مقادیر بهینه برای تست های postprandial میتوانند کمتر از mg/dL 140 و نه بیشتر از mg/dL 180 تعریف شوند.
آزمایش های فشار خون و کلسترول باید توسط پزشک انجام شوند اما باید در نظر داشته باشید که افراد با دیابت در معرض ریسک فشار خون و کلسترول بالا قرار دارند. بنابراین بهتر است که فرد را به مصرف کمتر غذا های چرب و شور و فعالیت بدنی منظم ترغیب کرده تا سیستم قلبی و عروقی آن ها عملکرد خوبی داشته باشد.
مدیریت انسولین می تواند مسئولیت دلهره آوری برای برخی افراد مببتلا به دیابت و مراقبان آن ها باشد. در حالی که این موضوع حقیقت دارد که با سرنگ و تزریق سر و کار دارید، اما روش کار بسیار ساده است و همواره روش های جدیدی برای ورود انسولین به بدن ارائه می شود. در دیابت نوع 2 همیشه به انسولین نیاز نیست. تا وقتی که پانکراس به کار خود ادامه می دهد، با رژیم غذایی سالم و ورزش می توان از تزریق انسولین معاف بود. اما چون دیابت یک بیماری پیش رونده است، بیشتر بیماران نهایتاً نیاز به دارو پیدا می کنند تا به بدن خود کمک کنند که بهتر از انسولین استفاده کند و برخی نیز به خود انسولین نیاز پیدا می کنند.
با پزشک خود درباره ی اینکه انسولین به چه مقدار نیاز است و بهترین راه مصرف آن چیست مشورت کنید.
می توانید تقویمی تهیه کنید و در آن قند خون، کلسترول، فشار خون و زمان های تزریق انسولین را یادداشت کنید. هر گاه رویه های ثابتی را به دست آوردید متوجه خواهید شد که مدیریت دیابت راحت تر از آنچه که فکر می کردید بوده است.

پست های مرتبط :

انواع دیابت

رژیم غذایی برای دیابتی ها

پیوند ISLET

چگونه به عزیزانمان کمک کنیم تا دیابت را کنترل کنند.

9ماده غذایی شگفت انگیز برای دیابتی ها

کنترل سطح قند خون در دیابت نوع 2

انتخاب جوراب مناسب برای پای دیابتی

در مورد دیابت بیشتر بدانید

دیابت را جدی بگیرید

دانستن الفبای (ABC) دیابت

یاد بگیرید که چگونه با دیابت­ زندگی کنید

بیماران دیابتی از روال عادی مراقبت مطلع شوید تا سالم بمانید

پیش­ دیابت و مقاومت به انسولین چیست

چگونه مقاومت به انسولین به دیابت نوع 2 و پیش دیابت مربوط می­شود

آیا مقاومت به انسولین و دیابت می توانند معکوس شوند

چه گام هایی می تواند مقاومت به انسولین و پیش دیابت را معکوس کند

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

۱۳۹۵/۸/۱I feel so much happier now I unaerstdnd all this. Thanks!

در ادامه بخوانید...

دیابت را جدی بگیرید

در

ممکن است شنیده باشید که مردم می گویند که آنها "مقداری دیابت" دارند یا "قند آنها مقداری بالاست". این سخنان نشان می دهد که دیابت یک بیماری جدی نیست. که درست نیست. دیابت جدی است، اما شما می توانید یاد بگیرید که آنرا مدیریت کنید.

افراد مبتلا به دیابت باید مواد غذایی سالمی انتخاب کنند، در یک وزن سالم بمانند، بیشتر حرکت کنند، و حتی زمانیکه آنها احساس خوبی دارند داروهایشان را مصرف کنند. کار زیادی برای انجام دادن وجود دارد. آسان نیست، اما ارزشش را دارد! (سیارک)  
چرا باید مراقب دیابت خود باشید؟
مراقبت از خودتان و دیابت می تواند به شما کمک کند که امروز و در آینده احساس خوبی داشته باشید. زمانیکه قند خون شما (گلوکز) نزدیک به طبیعی است، شما به احتمال زیاد:
• انرژی بیشتری دارید
• کمتر خسته و تشنه می شوید
• کمتر نیاز به ادرار کردن دارید
• التیام و ترمیم بهتر صورت می گیرد
• عفونت های پوستی یا مثانه ای کمتری دارید(سیارک)  
شما همچنین شانس کمتری برای دچار شدن به شکلات سلامتیِ ناشی از دیابت دارید، از قبیل:
• حمله قلبی یا سکته مغزی
• مشکلات چشم که می تواند به مشکل دیدن یا کور شدن منجر شود
• درد، سوزش، یا بی حسی در دست ها و پاهایتان، که همچنین آسیب عصبی نامیده می شود
• مشکلات کلیوی که می تواند سبب از کار افتادن کلیه های شما شود.
• مشکلات دندان ها و لثه
اقداماتی که باید اتخاذ کنید
• از تیم مراقبت از سلامتی خود بپرسید که شما چه نوع دیابتی دارید.
• در مورد اینکه شما برای حمایت کجا می توانید بروید، یاد بگیرید.
• در مورد اینکه چه مراقبتی هایی از دیابت تان باعث می شود که شما امروز و در آینده احساس خوبی داشته باشید، یاد بگیرید.

پست های مرتبط :

انواع دیابت

رژیم غذایی برای دیابتی ها

پیوند ISLET

چگونه به عزیزانمان کمک کنیم تا دیابت را کنترل کنند.

9ماده غذایی شگفت انگیز برای دیابتی ها

کنترل سطح قند خون در دیابت نوع 2

انتخاب جوراب مناسب برای پای دیابتی

در مورد دیابت بیشتر بدانید

دیابت را جدی بگیرید

دانستن الفبای (ABC) دیابت

یاد بگیرید که چگونه با دیابت­ زندگی کنید

بیماران دیابتی از روال عادی مراقبت مطلع شوید تا سالم بمانید

پیش­ دیابت و مقاومت به انسولین چیست

چگونه مقاومت به انسولین به دیابت نوع 2 و پیش دیابت مربوط می­شود

آیا مقاومت به انسولین و دیابت می توانند معکوس شوند

چه گام هایی می تواند مقاومت به انسولین و پیش دیابت را معکوس کند

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

آیا مقاومت به انسولین و دیابت می توانند معکوس شوند

در

بله. فعالیت بدنی و کاهش وزن به بدن کمک می کند که پاسخ بهتری به انسولین بدهد. برنامه پیشگیری از دیابت (DPP) یک مطالعه صورت گرفته ی فدرال درمورد 3234 نفرِ در معرض خطر بالا به بیماری دیابت، بود.

 


مدل DPP و دیگر مطالعات بزرگ ثابت کرده است که افراد مبتلا به پیش دیابت اغلب می توانند در پیشگیری یا تاخیر دیابت، اگر آنها مقدار نسبتا کمی از وزن خود را با کاهش مصرف چربی و کالری و افزایش فعالیت های بدنی برای مثال، 30 دقیقه پیاده روی در روز، 5 روز در هفته از دست بدهند، نقش داشته باشند.(سیارک)  
افراد با خطر بالا برای دیابت
شرکت کنندگان در مطالعه DPP اضافه وزن و پیش دیابت داشتند. بسیاری از آنها، اعضای خانواده ی مبتلا به دیابت نوع 2 داشنتد. پیش دیابت، چاقی، و یک سابقه خانوادگی برای دیابت، عوامل خطر قوی برای دیابت نوع 2 هستند. حدود نیمی از شرکت کنندگان DPP از گروه های اقلیتی با نرخ بالای دیابت، از جمله آمریکایی های آفریقایی تبار، بومیان آلاسکا، سرخپوستان آمریکایی، آسیایی آمریکایی، اسپانیایی/لاتینی ها، و آمریکایی های جزیره نشین در اقیانوس آرام، بودند.
شرکت کنندگانDPP همچنین شامل افراد دیگری با خطر ابتلا به دیابت نوع 2، از جمله زنان با سابقه دیابت بارداری و افراد با سن 60 سال و بالاتر، بودند.
روش های جلوگیری از دیابت
DPP، سه روش را برای جلوگیری از دیابت، آزمایش کرد:
ایجاد تغییر در شیوه ی زندگی: افرادی که در این گروه هستند، معمولا با 30 دقیقه پیاده روی در 5 روز هفته، ورزش کردند و مصرف چربی و کالری خود را کاهش دادند.
مصرف داروی متفورمین برای دیابت. کسانی که متفورمین مصرف کردند همچنین اطلاعاتی در مورد فعالیت بدنی و رژیم غذایی دریافت کردند.(سیارک)  
کسب آموزش در مورد دیابت. گروه سوم اطلاعاتی در مورد فعالیت بدنی و رژیم غذایی دریافت کرده و یک دارونما مصرف کردند - یک قرص بدون دارو.
افرادِ گروهِ تغییر در شیوه زندگی، بهترین نتایج را نشان دادند. با این حال افرادی که متفورمین مصرف کرده نیز بهره بردند. نتایج نشان داد که با از دست دادن به طور متوسط 15 پوند در سال اول مطالعه، افراد گروهِ تغییر در شیوه زندگی، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را تا 58 درصد در مدت بیش از 3 سال، کاهش دادند.
تغییر در شیوه زندگی حتی در آن هایی که سن شان 60 و بالاتر بوده، موثرتر بود. افراد در این گروه، خطر ابتلا به بیماری را تا 71 درصد کاهش دادند.
افراد در گروه متفورمین نیز بهره بردند، و خطر ابتلا به بیماری را تا 31 درصد کاهش دادند. اطلاعات بیشتر در مورد DPP، تحت شماره ی NCT00004992 کارآزمایی بالینی NIH، در www.bsc.gwu.edu/dpp قابل دسترس است.
نتایج پایدار
مطالعه نتایج برنامه پیشگیری از دیابت (DPPOS) نشان داده است که مزایای کاهش وزن و متفورمین به مدت حداقل 10 سال دوام داشته است. مطالعه DPPOS همچنان روی بیشتر شرکت کنندگان DPP، از زمانیکه DPP در سال 2001 به پایان رسید، ادامه دارد. DPPOS نشان داد که 10 سال پس از ثبت نام در DPP:
• افرادی که در گروه تغییر در شیوه ی زندگی بودند، خطر توسعه دیابت در آنها تا 34 درصد کاهش یافت (سیارک)  
• آنهایی که که در گروه تغییر در شیوه ی زندگی بوده و بالای 60 سال یا بیشتر سن داشتند، منفعت بیشتری بردند و خط توسعه دیابت در آنها تا 49 درصد کاهش یافت
• شرکت کنندگانی که در گروه تغییر در شیوه ی زندگی بودند همچنین عوامل خطر بیماری های قلب و رگ های خونیِ کمتری داشتند، از جمله فشار خون و سطح تری گلیسیرید پایین تر، حتی برای کنترل بیماری قلبی-شان، نیاز به داروی کمتری پیدا کردند.
• آنهایی که گروه متفورمین بودند خطر توسعه دیابت در آنها تا 18 درصد کاهش یافت
اگرچه کنترل وزن با تغییر در شیوه زندگی چالش برانگیز است، اما پاداش آن سلامتی طولانی مدت همراه با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2، کاهش سطح گلوکز خون، و کاهش عوامل خطر دیگر بیماری های قلبی است.

پست های مرتبط :

انواع دیابت

رژیم غذایی برای دیابتی ها

پیوند ISLET

چگونه به عزیزانمان کمک کنیم تا دیابت را کنترل کنند.

9ماده غذایی شگفت انگیز برای دیابتی ها

کنترل سطح قند خون در دیابت نوع 2

انتخاب جوراب مناسب برای پای دیابتی

در مورد دیابت بیشتر بدانید

دیابت را جدی بگیرید

دانستن الفبای (ABC) دیابت

یاد بگیرید که چگونه با دیابت­ زندگی کنید

بیماران دیابتی از روال عادی مراقبت مطلع شوید تا سالم بمانید

پیش­ دیابت و مقاومت به انسولین چیست

چگونه مقاومت به انسولین به دیابت نوع 2 و پیش دیابت مربوط می­شود

آیا مقاومت به انسولین و دیابت می توانند معکوس شوند

چه گام هایی می تواند مقاومت به انسولین و پیش دیابت را معکوس کند

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...