5 علامت اصلی کمبود کلسیم در بدن

علامت اصلی کمبود کلسیم در بدن
پزشکان پنج علامت اصلی کمبود کلسیم در بدن را نامیدند
بسیاری از افراد کمبود مداوم کلسیم را تجربه می کنند. پزشکان علائم عدم وجود کلسیم در بدن را ذکر کردند. این 5 علامت اصلی  : تشنج ، دندان ها و ناخن های آسیب دیده ، ناراحتی در دست (بی حسی یا سوزن سوزن شدن) ، بی خوابی و اختلال در حافظه است.
 
کمبود کلسیم بر وضعیت مو ، ناخن و دندان تأثیر می گذارد. اما ناخوشایندترین نتیجه پوکی استخوان است ، در بیماری که استخوان ها شکننده می شوند و حتی با صدمات جزئی نیز می شکنند.
 
خطر این است که بدن کمبود کلسیم را برای مدت طولانی جبران کند و علائم کمبود این عنصر ممکن است برای مدت طولانی ظاهر نشود. اغلب ، کمبود کلسیم از قبل با پیشرفت پوکی استخوان آشکار می شود.
 
زنان در دوران یائسگی بیشتر در معرض خطر هستند. واقعیت این است که تغییر در پس زمینه هورمونی در دوران یائسگی ، هنگامی که تولید استروژن در بدن کاهش می یابد و پروژسترون افزایش می یابد ، منجر به فرایند پیری از جمله شسته شدن کلسیم از استخوان ها و بافت ها می شود.
 
افراد مسن نیز در معرض خطر هستند. کلسیم تا سن 20-25 سال در بدن تجمع می یابد ، سپس محتوای آن بدون تغییر باقی می ماند. با این حال ، در یک نقطه خاص ، تمایل به دفع شدن کلسیم افزایش می یابد.
 
افرادی که فعالیت بدنی زیادی دارند باید کلسیم را کنترل کنند. این امر به ویژه در مورد مردانی که در بدن سازی فعالیت می کنند صادق است.
 
برای یک فرد سالم ، کافی است غذاهای غنی از کلسیم را در رژیم غذایی خود بگنجانید. این محصولات شامل لبنیات ، سبزیجات دارای برگ سبز ، حبوبات ، دانه کنجد است.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید