علائم آب مروارید

آب مروارید  7 علامت و علائم آب مروارید
آب مروارید عبارت است از کدر شدن جزئی یا کامل عدسی چشم که در کره چشم بین عنبیه و زجاجیه قرار دارد.این عدسی به طور طبیعی شفاف است و نقش یک لنز طبیعی را بازی می کند که اشعه های نور را از به شبکیه منتقل می کند. لنزهایی که در هنگام آب مروارید شفافیت خود را از دست داده اند ، انتقال نور متوقف می شود و بینایی تا زمانی که عدسی کاملاً کدر شود ، کم و کمتر می شود.
 
ممکن است آب مروارید ایجاد شود:
در افراد مسن - آب مروارید وابسته به سن.
در افراد پس از جراحات - آب مروارید آسیب زا
بعد از قرار گرفتن در معرض پرتودرمانی - آب مروارید اشعه
در نوزادان - آب مروارید مادرزادی.
 

علائم آب مروارید

توسعه آب مروارید با اختلالات غدد درون ریز (اختلالات متابولیک ، دیابت قند) ، کمبود ویتامین ، برخی از بیماری های چشم ، شرایط محیطی نامطلوب ، استفاده طولانی مدت از برخی داروهای خاص می باشد. در سالهای اخیر ثابت شده است که سیگار کشیدن زیاد نیز می تواند باعث ایجاد آب مروارید شود.
 
دلیل اصلی ایجاد آب مروارید وابسته به سن تغییر در ترکیب بیوشیمیایی عدسی به دلیل فرآیندهای مرتبط با سن در بدن است. کدر شدن لنز از دیدگاه عملکرد بدن انسان یک پدیده کاملاً طبیعی است ، بنابراین هیچ کس از آب مروارید در امان نیست.
 
علائم بیماری عبارتند از:
اختلال در بینایی در شب
حساسیت به نور روشن
مشکل در خواندن حروف کوچک
دو تایی دیدن
تضعیف رنگ ها
 
تشخیص دقیق فقط توسط چشم پزشک با استفاده از دستگاه های ویژه انجام می شود. عامل اصلی در تشخیص آب مروارید معاینه با استفاده از یک لامپ نوری، بیومتریکوسکوپی چشم است. مطالعاتی مانند تعیین حدت بینایی ، معاینه فوندوس ، بررسی زمینه های بینایی و اندازه گیری فشار داخل چشم نیز مهم است.
 
تنها راه مؤثر برای رهایی از آب مروارید ، درمان جراحی است که در طی آن لنزهای کدر شده با یک لنز مصنوعی شفاف تعویض می شوند ، که تا حد ممکن نزدیک به طبیعی است.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید