خطر انتقال کرونا در فضای بسته

در

اگر در فضای بسته یک فرد آلود به ویروس کرونا حضور داشته باشد در کمتر از 2 ساعت بیشتر افراد را آلوده خواهد کرد.

1611772130787.jpgهمانطور که در تصویر مشخص است در کمتر از 2 ساعت بیشتر افراد کلاس بیمار شدند، در این کلاس تهویه هوا وجود ندارد و هیچ کدام از افراد ماسک نزدند.

 

1611772130909.jpg

 

ماسک به تنهایی کافی نیست! در نمونه مشابه تهویه وجود ندارد و در کمتر از 2 ساعت با اینکه تمامی افراد ماسک دارند، هنوز تعدادی از حاضرین در کلاس بیمار شدند.

 

 

 

1611772130871.jpg

با وجود تهویه مناسب و استفاده از ماسک هنوز امکان انتقال ویروس کرونا وجود دارد ولی به اندازه قابل توجهی کم شده است.

 

1611772130992.jpg

نظرات

در ادامه بخوانید...

آیا ماسک تاثیری در جلوگیری از کرونا دارد؟

در

بعد از همه گیری ویروس جدید کرونا در چین و چند کشور دیگر، یکی از اصلی ترین راه ها برای جلوگیری از سرایت ویروس کرونا استفاده ماسک اعلام شد، ولی "آیا ماسک تاثیری در جلوگیری از کرونا دارد؟"

 

خیر، متاسفانه ماسک بالا معروف به ماسک جراحی یا همان ماسک دندان پزشکی که به معمولا ارزان قیمت است و در همه جا پیدا می شود تاثیری در جلوگیری از سرایت ویروس کرونا ندارد.

دکتر ویلیام شافنر متخصص بیماری های عفونی از دانشگاه تنسی امریکا تاکید کرد ماسک جراحی به شما کمکی نخواهد کرد. ماسک های تخصصی تر مانند N95 در برابر کرونا مقاوم هستند. البته دکتر شافنر استفاده عمومی از این ماسک را درحال حاضر توصیه نمی کند. شاید در مراحل بعدی...

استفاده از ماسک های تنفسی N95 برای همه کار آسانی نیست، این ماسک ها گران قیمت هستند، تنفس از داخل فیلتر آن ها دشوار است و زمان زیادی نمیتوان آن را روی صورت نگه داشت. پیشنهاد می شود هر نیم ساعت استفاده از این ماسک به یک فضای تمیز بروید و چند نفس عمیق بکشید سپس دوباره ماسک را بگذارید و در محیط آلوده وارد شوید. پوشیدن صحیح ماسک نیز بسیار مهم است، باید تمامی منافذ را بپوشانید و فقط از طریق فیلتر ماسک نفس بکشید. 

 

در انتها دکتر شافنر متذکر می شود اگر مبتلا به سرماخوردگی یا انفلانزا هستید و می خواهید با استفاده از ماسک جلوی سرایت بیماری خود به دیگران را بگیرد، این کار را نکنید، بهتر است تا زمان بهبودی در منزل استراحت کنید و دیگران را در خطر ابتلا قرار ندهید.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

ماسک اجباری می شود

در

cc.jpg

 

با توجه به روند صعودی شیوع کرونا، از ۱۵ تیر ماه، زدن ماسک در تمام محل‌های تجمع الزامی می‌شود. 

 

هنوز در استانهای با شدت و موارد رو به افزایش بیماران کووید۱۹ مواجه هستیم و تعداد زیادی از شهرستانها در وضعیت قرمز هستند. هر فرد ناقل کرونا می‌تواند بدون فاصله گذاری اجتماعی ۴۰۶ نفر را مبتلا کند.

 

حریرچی معاون کل وزارت بهداشت
 
هر ۱۳ دقیقه یک نفر بر اثر کرونا در کشور فوت می کند و هر ۳۳ ثانیه یک نفر در ایران به بیماری کووید۱۹ مبتلا می شود. 
 
پیوست:
(با توجه به این که از هر ماسک بیشتر از چند ساعت نمی شود استفاده کرد دستگاه تولید ماسک باید داشته باشیم)
 

نظرات

۱۳۹۹/۴/۱۱یه سرچ کوتاه تو اینترنت برای قیمت ماسک کردم زده ماسک دی سه لایه جراحی کش دار ۵۰ عددی ، مقاوم در برابر رشد و نمو باکتری و مناسب برای استفاده در اماکن عمومی، بیمارستان، مدارس و محیط‌های صنعتی و… اگه کسی استفاده کرده به ما هم بگه خوبه یا بد؟

در ادامه بخوانید...

شما زلاتان نیستید، ماسک بزنید

در

زلاتان ابراهیموویچ یکی از بهترین بازیکنان فوتبال جهان بعد از شکست کرونا فیلمی با موضوع رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک منتشر کرده است،

 

 

ویروس (کرونا) مرا به چالش کشید و من پیروز شدم،
شما زلاتان نیستید، ویروس را به چالش نکشید،
از مغز خود استفاده کنید و قوانین را رعایت کنید،
فاصله اجتماعی را رعایت کنید و ماسک بزنید،
ما پیروز خواهیم شد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

ماسک با دریچه ، استفاده از آن در کرونا بی فایده است

در

صورت
عیب اصلی ماسک با دریچه ، استفاده از آن در بیماری همه گیر بی فایده است.در مورد تجهیزات محافظت شخصی ، و به طور خاص ، ماسک ها ، اطلاعات متناقض منتشر می شود. 


در ابتدای همه گیری ، به ما گفتند که ماسک فقط در صورت استفاده از دارو ، یکبار مصرف ، کاملاً مناسب در صورت و تنها در صورت تعویض هر دو ساعت و محافظت از آن ،  صورت می گیرد. از آنجا که ویروس ها از نفوذ می کنند ، از ماسک های قابل استفاده مجدد استفاده ای نشود. اکنون به طور فزاینده ای می شنویم که هر ماسکی کمک می کند ، و برای این که آلوده نشویم دیگر به آن نیازی نیست ، بلکه دیگران را آلوده نمی کنیم ، زیرا بیماران بدون علامت بیشتر و بیشتر ظاهر می شوند. ماسک های سوپاپ محبوبیت بیشتری پیدا می کنند.اما چنین ماسکی یک اشکال بزرگ دارد: یک فرد آلوده ، در حال بازدم ، "همه ویروس های خود را به دیگران می دهد." 

 

ماسک های دارای سوپاپ منحصراً برای پزشكان مناسب هستند ، زيرا استنشاق را بسيار آسان می كنند. در زندگی روزمره نیازی به پوشیدن نیست و اکنون حتی تعدادی از شرکت های هواپیمایی به مسافرانی که چنین ماسکی دارند با هواپیما اجازه مسافرت نمی دهند ، زیرا به هیچ وجه از شیوع ویروس جلوگیری نمی کنند.کارشناسان می گویند ، در مورد چنین جایگزینی ماسک به عنوان روسری یا یقه بلند ژاکت ، حتی صحبت در مورد آن جدی نیست.

 

همانطور که قبلاً گزارش شده  ، نوع جدید ویروس کرونا به طور غیرمعمولی سرسخت اعلام شد: 99.9% درصد مایع ترشحات تنفسی در عرض چند دقیقه تبخیر می شود ، اما ذرات ویروس به لطف فیلم میکروسکوپی تشکیل شده زنده می مانند. در بعضی از سطوح ، می تواند 150 ساعت طول بکشد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

ماسک ماست و نسکافه

در

تا کی می خوای کلی هزینه کنی و به هیچ نتیجه ای نرسی؟بهتره دست به کار شی و با مواد طبیعی برای خودت بهترین ماسک هارو بسازی...

 

ماسک ماست و نسکافه

این ماسک برای سیاهی دور چشم مفید می باشد،1 قاشق ماست(هر ماستی می تواند باشد،کم چرب یا پرچرب فرقی ندارد،فقط کمی سفت باشد کافی است)با 1 قاشق پودر نسکافه آماده را مخلوط می کنیم و بعد به دور چشم یا حتی می توانید به کل صورت بمالید،بعد از 5 دقیقه صورت را اول با آب گرم و سپس با آب سرد بشویید.(کسانی که پوست خشک دارند می توانند نصف قاشق روغن زیتون به مواد اضافه کنند).(سیارک)

 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.   (سیارک)  

نظرات

در ادامه بخوانید...

درمان کک و مک با ماسک ماست ترش

در

ماست ترش یا ( sour cream) حاوی مقادیر زیادی اسید لاکتیک می باشد که باعث از بین رفتن  و کم شدن کک ومک می شود.

ماست ترش  را روی صورت بمالید و اجازه دهید خشک شود و بجای اینکه با آب شستشو دهید با دستمال مرطوب به آرامی پاک کنید،اسید لاکتیک درون ماست ترش باعث می شود لایه ای نازک از روی پوست برداشته شود و باعث روشن شدن پوست می شود.(سیارک)

این مایع روی پوست سوزش و خارش ایجاد نخواهد کرد و می توانید روزی 1بار این کار را انجام دهید.

 

 

 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.   (سیارک

نظرات

در ادامه بخوانید...