کف دست قرمز از علائم کدام بیماری است

کف دست قرمز
کف دست قرمز
 

چرا سیروز کبدی  (LC) ایجاد می شود؟

 بعلت آسیب به سلولهای کبدی ، بعضی از آنها می میرند و بافت همبند در جای آنها ظاهر می شود. سلولهای محافظت شده را احاطه می کند ، اما نمی تواند عملکرد آنها را انجام دهد. در نتیجه ، نارسایی کبدی ایجاد می شود.سیروز کبدی آخرین مرحله از بسیاری از بیماری های این اندام است ، از جمله هپاتیت ، بیماری کبد چرب الکلی و غیر الکلی (NAFLD).

 علائم سیروز کبدی چیست

مرحله اولیه LC تقریباً بدون علامت است و این بسیار خطرناک است ، زیرا بیماری معمولاً در مراحل بعدی شناخته می شود. سنگینی در هیپوکندریوم راست معمولاً پس از خوردن غذا یا ورزش ظاهر می شود. طعم تلخ در دهان امکان پذیر است. بیماران از کاهش عملکرد , خواب آلودگی شکایت دارند.

 

کف دست های قرمز (اصطلاحاً کف دست کبدی) و نوک انگشتان هشدار دهنده است.   این نشان می دهد که بیلی روبین در خون بالا رفته است.

بیماران احساس خارش شدید ، بثورات پوستی و تعداد زیادی کبودی در بدن دارند. بدون دلیل ممکن است درجه حرارت تا 38 درجه افزایش یابد. روی شکم ، الگویی از عروق وجود دارد که بهم می آمیزند. ادرار قهوه ای می شود و مدفوع سبک(روی آب می ماند) است.

 

اگر الکل نخوردید ، اما غذاهای چرب و پر ادویه مصرف کنید ، این بدان معنا نیست که هیچ خطری وجود ندارد. NAFLD ، یک بیماری کبد چرب غیر الکلی ، می تواند منجر به سیروز شود. غذاهای چرب ، بیش از حد کربوهیدرات های تصفیه شده ، مصرف زیاد فروکتوز ، چربی های ترانس "قاتلان" بالقوه کبد هستند.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • JamesEluro 464 :

    چه علائم ساده ای می تواند نشان دهنده بیماری کبد باشد؟ دشمنان اصلی کبد چربی، الکل و مواد مخدر هستند. هر چه معده چربی بیشتری برای هضم داشته باشد، بار کبد بیشتر می شود . بیماری های کبدی گروه بزرگی از بیماری ها هستند. عفونی: هپاتیت ویروسی و سیروز؛ خود ایمنی: هپاتیت خود ایمنی، سیروز صفراوی اولیه، کلانژیت اسکلروزان اولیه. ضایعات الکلی، از جمله سیروز؛ ضایعات سمی؛ بیماری های ذخیره سازی: هموکروماتوز، بیماری ویلسون؛ کرم ها ؛ تومورهای خوش خیم و بدخیم. علائمی که نشان دهنده بیماری کبدی است : رنگ زرد صلبیه، پوست ادرار تیره ("رنگ آبجو")، مدفوع تغییر رنگ (سفید). خارش پوست. اغلب دلیل آن تجمع اسیدهای صفراوی در زیر پوست است (آنها گیرنده ها را تحریک می کنند و خارش پوست شروع می شود). تغییرات پوستی - رگهای عنکبوتی، گزانتلاسما - پلاکهای زرد رنگ روی پلکها. پلاک روی زبان، تلخی در دهان. بو. یکی از نشانه های بیماری کبد بوی سیب پخته شده از دهان است. کف دست های قرمز. کف دست قرمز (اریتم کف دست) می تواند به عنوان یکی از تظاهرات بیماری کبد باشد. کبودی، افزایش خونریزی. افزایش حجم شکم. این یکی از علائم بعدی مشکلات کبدی است - آسیت (جمع شدن مایع در حفره شکم). بدتر شدن حافظه، توجه، بینایی.

    1400/11/5 11:54

بیشتر بخوانید