اولین علامت دیابت

diabetes_104428199.jpeg

متخصص غدد ، اظهار داشت ، اندكی بیش از حد هنجار قند خون، شرط پیشگیری از دیابت در نظر گرفته می شود.   به گفته وی ، در چنین مراحل اولیه است که پزشکان احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 را در آینده مشخص می کنند.

دکتر
متخصص غدد گفت: "از هر 13 بزرگسال یک بیمار مبتلا به پیش دیابت است و از هر شش کودک ، یک کودک از مادری متولد می شود که در دوران بارداری قند خون بالایی داشته و در 84٪ موارد ، افزایش قند خون با دیابت همراه بوده است."

متخصص غدد یادآور شد: عوامل ایجاد دیابت اضافه وزن و عدم ورزش است. علاوه بر این ، دیابت به دلیل داشتن کلسترول خون بالا و فشار خون بالا می تواند ایجاد شود.

متخصص غدد تأکید کرد: اگر فرد  به موقع  شیوه زندگی و رژیم غذایی خود را تغییر دهد ، منجر به بروز بیماری نمی شود.


دیابت نوع 2 به آرامی توسعه می یابد. اغلب اوقات ، یک دوره نهفته ، یعنی بدون علامت ، بیماری رخ می دهد و تشخیص آن به طور تصادفی هنگام معاینه فوندوس(چشم پزشک با استفاده از قطره میدراکس که مردمک چشم را باز میکند  قسمت های داخلی تر چشم را  بررسی می کند.) یا در طی آزمایش آزمایشگاهی اتفاق می افتد ، در طی آن سطح قند خون و ادرار مشخص می شود.

 

علائم اصلی دیابت نوع II عبارتند از: تشنگی ، خشکی دهان. دفع ادرار بسیار مکرر و گسترده؛ افزایش اشتها؛ خشکی پوست و غشاهای مخاطی ، ضایعات پوستی و خارش پوست. گرفتگی عضلات مچ پا و  عضلات ران.

بیماری دیابت اغلب با موارد زیر همراه است:

ریزش مو روی پاها. افزایش موهای صورت؛ ظهور و رشد بثورات روی بدن (زانتوما). با گذشت زمان ، ایمنی و مقاومت در برابر عفونت های مختلف کاهش می یابد.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید