یکی از شایع ترین علائم جدید کروناویروس

در
درد معده ، حالت تهوع: چگونگی سوء ظن کروناویروس برای علائم معده
به گفته دانشمندان چینی ، یکی از شایع ترین علائم کروناویروس coronavirus جدید COVID-19 به همراه تظاهرات تنفسی اختلالات دستگاه گوارش است. 
 
مطالعه اول مبتنی بر مشاهدات در بیمارستانهای ووهان است که به کانون عفونت تبدیل شده است. دانشمندان علائم 204 بیمار مبتلا به کروناویروس را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که تقریبا نیمی از آنها از اختلالات دستگاه گوارش شکایت دارند: اسهال ، کمبود اشتها ، تهوع ، استفراغ و درد شکم.
 
یک واقعیت این است که بیماران دارای علائم گوارشی فاصله بیشتری بین شروع اولین علائم بیماری و بستری شدن نسبت به افرادی که فقط از مشکلات تنفسی (علائم تنفسی) سرفه شکایت کرده اند فاصله بیشتری داشتند. علاوه بر این ، درمان آنها دشوارتر بود.
 
به گفته پزشکان ، علائم شدید تنفسی در بیمارانی که موج اول را تشکیل می دهند ، خود را نشان می دهند. 
 
در همان زمان ، نویسندگان موارد متعددی را پیدا کردند که آلوده به اختلال گوارشی می باشد ، اما علائم تنفسی به هیچ وجه ظاهر نشده است. به گفته پزشکان ، چنین بیمارانی باید در گروه خطر اولیه قرار گیرند.
 
به گفته دانشمندان ، باید توجه ویژه ای به بیماران مبتلا به بیماری های التهابی روده شود که داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی بدن استفاده می کنند. این بیماران باید سختگیرانه تر از بقیه رژیم رژیم قرنطینه و اقدامات پیشگیرانه را رعایت کنند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

یک دلیل ساده برای گسترش سریع کروناویروس

در
کروناویروس
به گفته  مدیر و بنیانگذار سازمان غیر انتفاعی ( WTO ) ، پس از پایان اپیدمی کروناویروس، COVID-19 ، مردم لزوم رعایت قوانین بهداشت شخصی را فراموش خواهند کرد.
 
این دقیقاً همان اتفاقی است که قبلاً با شیوع بیماری های دیگر رخ داده است ، و دقیقاً به دلیل همین نگرش ، عفونت های خطرناک هنوز در جهان رواج دارد. اکنون افرادی که از اپیدمی وحشت دارند دست خود را شسته ، ماسک می پوشند و به طور کلی با احتیاط رفتار می کنند.
 
- بر اساس تجربه من با SARS ، معتقدم برخی افراد این عادت های خوب را حفظ کرده و به آنها ادامه می دهند. با این حال ، بقیه پس از پایان بیماری، آرامش خود را حفظ کرده و بهداشت عمومی را حفظ نمی کنند. به همین دلیل است که اکنون توزیع گسترده ای از COVID-19 داریم. "
 
وی اضافه كرد كه حفظ استانداردهای بهداشتی اساسی و بدون coronavirus نیز بسیار حیاتی است ، زیرا تا 50 درصد بیماری ها به دلیل بهداشت ضعیف است.
 
دست های شسته نشده که با آنها پول می گیریم ، سطح لمس در وسایل نقلیه و اماکن عمومی را درگیر می کنیم ، به نفوذ عوامل بیماری زا در تعدادی از بیماری ها از جمله آنفلوانزا ، ذات الریه ویروسی ، وبا و اشکال مختلف هپاتیت کمک می کند.
 
براساس آمار WHO ، در سراسر جهان سالانه 30،000 زن و 400000 نوزاد در اثر عفونت جان خود را از دست می دهند. غالباً این امر به دلیل کمبود آب تمیز و بهداشت در مناطق محروم و همچنین به دلیل رعایت نکردن کافی از نیازهای شستشوی دست اتفاق می افتد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

شرایط ایده آل برای گسترش کروناویروس

در
شرایط ایده آل برای گسترش کروناویروس
دانشمندان چینی ، که بدون شک بهترین متخصصان در مورد مطالعه کروناویروس هستند ، گفتند که دمای مطلوب برای انتقال coronavirus COVID-19 دمای 5 تا 8.72 درجه و رطوبت 35 تا 50 درصد است. 
 
قبل از چنین نتیجه گیری، متخصصان داده ها را از20 ژانویه تا 4 فوریه 2020 تجزیه و تحلیل کردند. بنابراین در اوایل بهار، می تواند شرایط تقریباً ایده آل برای توزیع COVID-19 ایجاد کند.
 
فرضیه این بود که درجه حرارت های مختلف می توانند به طور قابل توجهی در انتقال میعانات ، که شامل coronaviruses است ، تأثیر بگذارد.عملکرد مشابهی در عفونت های قبلی با ویروس مرس MERS و سارس SARS مشاهده شد.
 
بنابراین ، آزمایشگاهی که در سال 2011 با SARS انجام شد ، ثابت کرد که این پاتوژن می تواند به مدت 5 روز بر روی یک سطح صاف در محیط با دمای 22 درجه سانتیگراد و رطوبت 40-50٪ باقی بماند. به محض اینکه دما به 38 درجه سانتیگراد افزایش یافت و رطوبت آن به 95٪ افزایش یافت ، فعالیت ویروس متوقف شد.
 
براساس این مطالعه ، coronavirus جدید  به محض اینکه دما به 8.72 درجه سانتی گراد رسید ، فعالیت آن بلافاصله شروع به کاهش کرد. و در دمای 30 درجه سانتیگراد ، میزان آلودگی آن صفر بود.
 
این امر با داده های مربوط به سایر ویروسهای تاج تأیید شده است ، زیرا مشهور است كه در كشورهایی كه دارای آب و هوای معتدل هستند ، عمدتا از دسامبر تا آوریل گسترش می یابند. 
 
با این حال ، همه کارشناسان موافق نیستند که دمای جوی با توانایی انتشار پاتوژن جدید ارتباط دارد. عفونت در 99٪ موارد در داخل خانه با جمعیت زیادی از افراد رخ می دهد و فرقی نمی کند درجه حرارت آن چقدر باشد.
 
ویروس بی سر و صدا در بدن ما با دمای 36.6 درجه و رطوبت زیاد زندگی می کند. به طور معمول ، هرچه رطوبت بیشتر باشد ، میزان عفونت نیز بیشتر است. در اتاقهای با تهویه مطبوع ، همانطور که می دانید میزان عفونت احتمالی پایین است. حجم زیادی از هوا در خیابان وجود دارد ، آلودگی در آنجا بسیار سخت تر است. "

طبق آمار 14 مارس ، تعداد آلوده ها NV سراسر جهان از 145 هزار نفر فراتر رفته است. پرتنش ترین وضعیت در ایتالیا است ، جایی که این ویروس در 17760 نفر تشخیص داده شده است. همچنین بالاترین میزان مرگ و میر که بیش از 1000 مورد است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

فروشنده میگو در بازار اولین کسی بود که با کروناویروس بیمار شد

در
فروشنده میگو در بازار اولین کسی بود که با COVID-19 بیمار شد
دانشمندان چینی اولین شخصی را یافتند که را در ووهان ، مرکز اپیدمی کورو ویروس دریافت کرد.
اولین تشخیص COVID-19 توسط زنی به نام "وی " انجام شد که در بازار هوانا مشغول تجارت میگو ی زنده بود ، که مرکز این بیماری شد. هنوز مشخص نیست که این زن ویروس را از کجا گرفته و تحت چه شرایطی آن را مبتلا شده است.
 
رسانه ها ادعا می کردند که اولین مورد ابتلا به کروناویروس در چین در 17 نوامبر 2019 کشف شد. سپس ویروس SARS-CoV-2  ناشناخته در 17 نوامبر در فرد 55 ساله ساکن استان چین هوبی کشف شد. بعداً ، پزشکان چینی روزانه یک تا پنج مورد جدید از عفونت را ثبت کردند ، اما تنها در پایان ماه دسامبر مشخص شد که آنها با یک نوع جدید از کروناویروس سر و کار داشتند.
 
با این حال ، زنی به نام "وی" اولین بیمار بود که به تازگی عفونت کرونا ویروس در او تایید شد. مشخص نیست که چگونه او با اولین حامل کروناویروس در کشور ارتباط داشته ، با این حال "وی" آپارتمانی را در نزدیکی این بازار اجاره کرده و اولین کسی شد که با این علائم با کلینیک تماس گرفت.
 
تا پایان سال 2019 دانشمندان 27 نفر دیگر را با علائم مشابه کشف کردند که در این خانه زندگی می کردند و با بازار هوانا ارتباط داشتند. 11 نفر از گروه اول که پس از شروع علائم آلوده شده اند ، به کلینیک های کوچک نزدیک این بازار ، واقع در ساختمان های مسکونی قدیمی ، مراجعه کردند. اکنون همه این کلینیک های خصوصی بسته شده اند.
 
اکنون در 175 کشور جهان بیش از 472 هزار مورد آلودگی به این عفونت وجود دارد. 90٪ از این موارد در هفت کشور - چین ، ایتالیا ، ایالات متحده ، اسپانیا ، آلمان ، ایران و فرانسه رخ می دهد. در عین حال ، در چین ، که ویروس از آن ناشی شده است ، کاهش چشمگیر اپیدمی مشاهده می شود. از اواخر سال 2019 ، 21 هزار نفر در اثر ابتلا به کرونا ویروس جان خود را از دست داده اند ، بیش از 114 هزار نفر درمان شده اند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

پنج علامت که شما قبلاً کروناویروس داشته اید

در
علائم معمولی كروناویروس
دانشمندان آکسفورد گزارش دادند که عفونت کروناویروس می تواند بیش از یک ماه قبل از ثبت اولیه آن بین افراد منتقل شده باشد. آنها پنج علامت را برای کروناویروس نشان دادند كه این شخص حاضر بیمار بوده است ، اما در مورد آن مشكوك نشده اند.

 

علائم كروناویروس

علائم معمولی كروناویروس تب بالا و سرفه شدید شناخته شده است. دانشمندان علائم دیگری به این افزوده اند.

 

از بین رفتن حس بویایی

یکی از آنها از بین رفتن بویایی است. واقعیت این است که هدف coronavirus سلولهایی در مجاری بینی هستند که حاوی پروتئین هستند. عفونت چنین سلول هایی می تواند به از بین رفتن "بو" یا از بین رفتن حس شامه منجر شود. به گفته کارشناسان ، افراد مبتلا به این علائم ممکن است ناقل کروناویروس باشند.

ملتحمه چشم

کروناویروس همچنین می تواند باعث ملتحمه چشم شود.

اسهال

در ووهان ، که شیوع یک تاج ویروس جدید آغاز شد ، تقریبا نیمی از بیماران درمورد مشکلات گوارشی به دنبال کمک پزشکی بودند. اسهال یکی از اصلی ترین علائم بیماری بود. 

درد شکمی

علاوه بر این ، بیماران مبتلا به COVID-19 درد شکمی دارند. پزشکان می گویند این ممکن است نتیجه توسعه ذات الریه در لوب های تحتانی ریه ها باشد.

احساس خستگی

و حتی در طول بیماری کروناویروس ممکن است فرد احساس خستگی زیادی کند.
 
همانطور که قبلاً گزارش شده بود ، این شبکه بحث می کند که بسیاری از افراد می توانند coronavirus را در اوایل سال 2020 یا حتی در اواخر سال 2019 به کرونا ویروس مبتلا شده باشند. افراد بیمار می گویند که از یک سرفه خشک بسیار شدید رنج می برند که همراه با درد در ریه ها بوده است. بسیاری از آنها تنگی نفس و عموماً مشکلات تنفسی داشتند.
 

 

 

چگونه کروناویروس را از روی سطوح پاک کنیم

مشخص است كه كروناویروس توسط قطرات موجود در هوا منتقل می شود. بنابراین ، برای یک فرد آلوده کافی است که برای جلوگیری از "عفونت" ، از عطسه یا لمس هر سطحی خودداری کند.

آب و صابون

پزشکان توصیه می کنند هر چه سریع تر دست های خود را بشویید ، زیرا می توانید ذرات ویروس را با آب و صابون پاک کنید.

سفید کننده

همچنین ، سفید کننده ای متشکل از هیپوکلریت سدیم به از بین بردن ویروس کمک می کند. برای چند دقیقه محصول (رقیق شده) را روی سطح مورد نظر بگذارید و سپس سطح را با یک پارچه مرطوب پاک کنید. سفید کننده پروتئین و اسید ریبونوکلئیک ویروس را از بین می برد.

الکل

الکل به سرعت و به طور مؤثر کروناویروس coronaviruses را از بین می برد. شما باید پارچه را با الکل مرطوب کرده و سطح را پاک کنید. اما باید به خاطر داشته باشید که مشروبات الکی به دلیل غلظت کم الکل در مبارزه با ویروس مناسب نیستند.

ژل ضد عفونی کننده دست

پاک کننده بعدی  در مبارزه با coronavirus ژل ضد عفونی کننده دست است. غلظت اتانول در آن باید بیش از 70٪ باشد.
 
پیش از این ، دانشمندان از هنگ کنگ گفتند که کورو ویروس در دمای حدود چهار درجه برای مدت طولانی بسیار پایدار است. در صورت عدم ضد عفونی ، فعالیت آن فقط پس از 14 روز کاهش می یابد. 
 
بنابراین ، روی کاغذ پس از سه ساعت ، روی لباس و چوب فرآوری شده دو روز به طول انجامید ، روی شیشه - تا چهار روز و پلاستیک - تا هفت روز. علاوه بر این ، ویروس می تواند تا هفت روز در سطح خارجی ماسک های پزشکی زنده بماند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چرا کروناویروس بسیار خطرناک است

در
یک بیماری کاملا جدید: چرا COVID-19 بسیار خطرناک است؟
یک بیماری کاملا جدید: چرا COVID-19 بسیار خطرناک است؟ عفونت ویروسی کروناویروس استرس زیادی برای اپیتلیوم آلوئول دارد ، یعنی هدف ویروس ، بافت ریه است. ما قبلاً چنین ویروس هایی را نمی دیدیم و درباره آن نمی دانستیم. اکنون در کلینیک های ما ، در بین بیمارانی که با کروناویروس بستری هستند ، تقریباً همه دارای ذات الریه هستند - 95٪! این یک پدیده بسیار غیرمعمول است.
 
Tropism of virusus اصطلاحی است که خاصیت ویروس های فردی را برای تأثیر عمدتا بر اندام ها و بافت های ارگانیسم آلوده به آنها مشخص می کند.
 
خود پنومونی طبق سناریوهای مختلف پیش می رود ، گاهی اوقات بدون وجود یک علامت منفرد ، یعنی فرد به سادگی احساس نمی کند که بیمار است: هیچ تب ، سرفه ، تنگی نفس وجود ندارد. 
 
- سناریوی دیگر این است که ذات الریه با COVID-19 اغلب به سرعت پیشرفت می کند ، و بیماران نارسایی حاد تنفسی را تجربه می کنند. این امر مستلزم استفاده از روشهای پیشرفته پشتیبانی از دستگاه تنفسی ، از جمله تهویه مکانیکی است.
 
اگر ما در مورد تفاوت های مهم بین ویروس های دیگر از ویروس کروناویروس صحبت کنیم ، باز هم ، این مقدار زیادی از عفونت ریه (پنومونی) است. تقریباً تمام بیمارانی که با COVID-19 در بیمارستان بستری شده اند دارای آسیب ریوی هستند.
 
- ویروس SARS-CoV-2 کاملاً جدید است.کارشناسان تأکید کردند که چینی ها ابتدا در اواخر سال 2019 به ویروس مبتلا شده اند و ما ، اروپایی ها و آمریکایی ها ، در سال 2020. 

نظرات

در ادامه بخوانید...

محتمل ترین راه برای ابتلا به کروناویروس

در
محتمل ترین راه برای ابتلا به کروناویروس
متخصصان دانشگاه آلمان، بن ، محتمل ترین مسیر انتقال عفونت کروناویروس را تعیین کرده اند.
 
برای آزمایش ، ویروس شناسان نمونه هایی از دستگیره درب و سایر موارد استفاده مکرر را از آنها گرفت. سپس آنها سعی کردند ویروس را در آزمایشگاه پرورش دهند اما علائم ویروس زنده را در نمونه ها مشاهده نکردند. دانشمندان نتیجه گرفتند که سناریوی انتقال عفونت از طریق تماس با اشیاء بعید است.
 
در صورت سرفه بیمار در دست می توانید آلوده شوید و بلافاصله عفونت را بگیرید و بلافاصله توسط شخص دیگری که او نیز به سرعت چشم خود را لمس می کند ، لمس کنید. کارشناسان می گویند که چنین سناریویی بعید است.به گفته آنها ، شیوع جدی coronavirus پس از وقایع گسترده ثبت شد.
 
نتيجه گيری: محتمل ترين راه انتقال بيماری از طريق تماس نزديك با بيماران است.
 
از نظر تجربی مشخص شد که بیماران مبتلا به COVID-19 بیشترین آلودگی را در زمان اوج بیماری ندارند ، بلکه در دوره یک تا دو روز قبل از شروع علائم هستند.
 
به گفته کارشناسان ، دوره نهفتگی عفونت از دو تا 14 روز و به طور متوسط ​​پنج تا هفت روز است. معاینه آزمایشگاهی برای همه افرادی که علائم عفونت حاد تنفسی دارند ، توصیه می شود.

 

مشخص است که احتمال ابتلا به عفونت بستگی به تعداد ویروس هایی دارد که وارد بدن انسان می شوند. لازم به یادآوری است ،  افرادی كه در نزدیكی درب اتاقهایی با تهویه مطبوع ضعیف از یك منطقه كوچك قرار دارند ، وارد منطقه خطر می شوند. 
 
در عین حال ، اگر هوای تنفس شده توسط حاضران با گازها یا ذرات معلق در هوا مخلوط شود ، ابتلا به عفونت از طریق انتشار در هوا افزایش می یابد. به همین دلیل لیست مکانهایی که "حداکثر احتمال دریافت دوز بالای عفونی ، احتمالاً مرگ در آن وجود دارد" به ریاست بخش های بیمارستان ها مربوط است.
در صورت داشتن هوای خشک ، تهویه بسیار فشرده ای وجود ندارد و یک منطقه کوچک یک روش ایده آل برای دیدار با 10 دوز عفونی به طور همزمان است.این با تأثیر عوارض شدید و مرگ کارمندان پزشکی تأیید شده است.
 
 "دوز عفونی" کروناویروس چیست؟ برای عفونت و ابتلا لازم است که مقدار مشخصی از ویروس ها بر روی ملتحمه چشم یا غشاهای مخاطی دستگاه تنفسی وارد شوند. به حداقل تعداد عوامل بیماری زا که باعث عفونت می شوند ، "دوز عفونی" گفته می شود.
 
در اواخر سال گذشته ، مقامات چینی از سازمان بهداشت جهانی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در ووهان خبر دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری - نوع جدیدی از کروناویروس 2019-nCoV - را شناسایی کرده اند. در 11 مارس ، WHO شیوع این بیماری را یک بیماری همه گیر دانست.

نظرات

در ادامه بخوانید...