بیمار مبتلا به کرونا در روز چندم حس بویایی را از دست می دهد

دختر

یک محقق از دانشگاه سینسیناتی می گوید ، مطالعه روی بیماران مبتلا به کرونا  COVID-19 نشان می دهد که از دست رفتن حس بویایی به احتمال زیاد در روز سوم عفونت با ویروس کرونا  است. بیشتر این بیماران از بین رفتن چشایی را نیز تجربه می کنند.

 

یک مطالعه تلفنی متقاطع احتمالی ، ویژگی ها و علائم 103 بیمار مبتلا به COVID-19 را طی یک دوره شش هفته در Kantonsspital Aarau در آراو ، سوئیس بررسی کرد. از بیماران پرسیده شد که چند روز علائم COVID-19 دارند و از آنها خواسته شد که زمان و شدت از دست دادن یا کاهش حس بویایی خود را همراه با سایر علائم توصیف کنند.حداقل 61٪ بیماران کاهش یا از دست دادن حس بویایی خود را گزارش کرده اند. متوسط ​​شروع کاهش یا از دست دادن بو 3.4 روز بود.

 

احمد صداقت ، دانشیار گروه گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن ، کالج پزشکی دانشگاه کالیفرنیا و پزشک بهداشت UC :

"در این مطالعه ، ما همچنین دریافتیم که شدت از دست دادن بو با شدت علائم دیگر کرونا ارتباط دارد. اگر آنوسمی ، که به عنوان کاهش بویایی نیز شناخته می شود ، به اندازه کافی شدید باشد ، بیماران احساس تنگی نفس شدید ، تب بیشتر و سرفه می کنند. اگر کسی حس بویایی اش کاهش یافته باشد ، می دانیم که در اولین هفته پس از شروع بیماری است و هنوز یک یا دو هفته دیگر منتظر عواقب جدی تر COVID-19 است. "

 

 

این مطالعه همچنین نشان می دهد که یک داروی ضد ویروسی تجربی ، remdesivir ، که توسط Gilead علوم برای درمان اولیه ابولا تولید شده است ، نویدبخشی در درمان بیماران COVID-19 را نشان می دهد. FDA همچنین تصویب اضطراری برای درمان بیماران مبتلا به COVID-19 شدید را داد زیرا یک مطالعه بالینی با حمایت مالی انستیتوی ملی بهداشت آمریکا نشان داد که بیماران در مقایسه با دارونما زمان بهبودی کمتری با remdesivir را تجربه کردند.

 

این مطالعه نشان می دهد که کاهش حس بویایی می تواند در بیماران مبتلا به مراحل اولیه بیماری و همچنین در افرادی که ممکن است علائم شدیدتری مانند تنگی نفس ایجاد کنند ، یک شاخص قابل توجه است. کاهش حس بویایی می تواند بیمارانی را شناسایی کند که کاندیداهای بسیار خوبی برای دارو هستند که در مراحل اولیه بیماری بهتر کمک می کنند.

 

دانشمندان هشدار می دهند که گرچه از دست دادن بویایی شاخص COVID-19 است ، اما این تنها عامل نیست. بیماران جوانتر و زنان در این مطالعه همچنین بیشتر دچار بوی بد می شوند. علاوه بر این ، حدود 50٪ از بیماران تحت مطالعه گرفتگی بینی و 35٪ از آنها آبریزش بینی داشتند. مطالعات قبلی نشان داده است که این علائم بینی در COVID-19 نادر بوده و این علائم به آلرژی نسبت داده می شود و نه به ویروس کرونا .

 

احمد صداقت ، دانشیار گروه گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن ، کالج پزشکی دانشگاه کالیفرنیا و پزشک بهداشت UC.:

 

"این فقط به این معنی است که در مورد علائم بینی در COVID-19 آگاهی بیشتری لازم است تا مردم در ملا عام عطسه نکنند و فکر نکنند اشکالی ندارد زیرا فقط آلرژی است. به خوبی می تواند COVID-19 باشد و استفاده از ماسک به عنوان تجهیزات محافظتی برای کسانی که با آنها روبرو می شوید ایده خوبی است. "

 

در عین حال ، مهم است که درک کنیم هیچ کس به دلیل از دست دادن حس بویایی از بین نخواهد رفت و این علامتی نیست که کسی را بکشد. اما این مهم است زیرا به شناسایی این بیماران COVID-19 به عنوان ناقلین بدون علامت کمک می کند تا بیماری را به دیگران منتقل نکنند. اکنون می توان بالقوه آنها را در مراحل اولیه بیماری شناسایی کرد تا بتوان از داروهای ضد ویروس استفاده کرد و در نهایت امکان درمان موثر را به حداکثر رساند.

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید