علائم اصلی لخته شدن خون ، که مردم اغلب آنها را نادیده می گیرند

در

ترومبوز
علائم واضح لخته شدن خون نامگذاری شده است.پزشکان توصیه می کنند به پاهای خود توجه کنید.گروهی از متخصصان قلب و عروق از انگلیس ، در طول کار علمی خود ، علائم اصلی لخته شدن خون ، ترومبوز را شناسایی کرده اند ، که مردم اغلب آنها را نادیده می گیرند.

 

بنابراین ، لیست آنها شامل ورم پا است. به گفته متخصصان قلب ، در بیشتر موارد تشکیل لخته خون دقیقاً در اندام تحتانی اتفاق می افتد. بنابراین ، اگر پاها شروع به تورم کردند ، پوست دچار خارش و مایل به قرمز یا سیانوتیک شد ، پس لازم است معاینه را به تعویق نیندازید.

 

اگر پاها نیز شروع به آزار و اذیت کنند ، بسیار خطرناک است ، اغلب اسپاسم در قسمت پایین ساق پا احساس می شود ، زیرا در بیشتر موارد لخته های خون در آنجا تشکیل می شود.

 

یک دلیل برای تماس با آمبولانس : اگر تنگی نفس به علائم ذکر شده در بالا اضافه شود ، نفس کشیدن دشوار می شود ، درد در قفسه سینه وجود دارد و سر گیجه اضافه شده است. این ممکن است به این معنی باشد که لخته خون از بین رفته و به ریه ها رفته است و کشنده است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

علائم انعقاد خون که لازم است هنگام مسافرت بدانید

در

(سیارک) : آیا تابحال بیش از 3ساعت داخل هواپیما بوده، یا رانندگی کرده اید؟ آنچه لازم است درباره انعقاد خون بدانید را توضیح میدهیم. با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری بیماری ها، برای بعضی از افراد لخته شدن خون در مسافرت های طولانی یک خطر جدی است. هنگام خروج از هواپیما، مسافری که سابقه لخته شدن خون دارد نمیتواند جلوتر از بقیه مسافرین از هواپیما خارج شود. با توجه به CPC تقریبا 0.0001 افراد دچار بیماری لخته خون میشود.دکتر مالدونادو استاد جراحی مرکز پزشکی دانشگاه نیویورک میگوید: عدم تحرک مانند مسافرت طولانی علت بروز بیماری انعقاد خون میباشد. در اینجا مطالبی است که شما برای محافظت از خود به انها نیازمندید.

انعقاد خون عموما در رگهای عمیق ایجاد میشود

لخته شدن خون ، انعقاد خون که به ترومبوز رگهای عمیق معروف است، معمولا در رگ های عمیق که از روی پوست دیده نمیشود تشکیل میگردد. در اکثر موارد لخته شدن خون در پاها ایجاد میشود، خطرناکترین موضوع در باره لخته شدن خون این است که لخته از طریق سیستم گردش خون در قسمت های دیگر بدن حرکت میکند. روش حرکت خون در بدن ساده است. شما شریانی دارید که خون را به اندام ها میبرد و همچنین رگهایی دارید که خون را به قلب برمیگرداند. هنگامی که یک لخته در رگ ها تشکیل میگردد میتواند به عقب برگشته و به سمت قلب یا ریه حرکت کند. مسافرت طولانی یک عامل لخته شدن خون است. زیرا به مدت طولانی بی حرکت هستید. در هر سفر چه با هواپیما چه با اتومبیل خطر ابتلا به لخته شدن خون وجود دارد.

هنگامی که مسافرت های طولانی بیش از 3 یا 4 ساعت دارید، خطر ابتلا به لخته شدن خون وجود دارد. افرادی که بمدت طولانی در بستر میمانند نیز با خطر لخته شدن خون مواجه میشوند. هنگامی که بمدت طولانی مینشیند ساق پاها حرکتی ندارند "مکانیزمی که حرک جریان خون را حفظ میکند"، ماهیچه های پاها نقش مهمی در حرکت خون دارند. علاوه بر این مردم در مسافرت های طولانی اب کمتری مصرف میکنند که عاملی برای لخته شدن خون میباشد. هنگامی که اب کافی به رگها نرسد رگها باریک تر شده و خون غلیظ میگردد  و به لخته شدن خون کمک میکند.

علائم انعقاد خون منحصر به فرد هستند، اگر شما یکی از این علائم را دارید بفکر چاره باشید.

هنگامی که شما درد یا نقصی را در پاها، مخصوصا در ساق پا میبینید بخصوص متورم شدن پا نشانه لخته شدن خون میباشد. دکتر مالدونادو میگوید گرم و قرمز شدن پوست نشانه ای از ترمبو عمیق ریوی میباشد. اگر در یک مسافرت علائمی از این موارد را مشاهده کردید بمحض تمام شدن سفر به یک سونوگرافی رفته و توسط کارشناسان لخته را تشخیص و از عوارض کشنده ان جلوگیری کنید. برای درمان لخته  شدن خون یا جلوگیری از رشد ان لازم است 3الی 6ماه تحت مراقبت باشید. گاهی اوقات برای درمان دارو تجویز میشود. هیچ راهی برای پیش بینی لخته شدن خون وجود ندارد و یک چهارم افراد مبتلا به امبولی در صورت دسترسی نداشتن به مراکز درمانی فوت میکنند. هنگامی که یکی از رگهای متصل به ریه توسط لخته خون مسدود شود میگویند فرد دچار امبولی گردیده. علائم انعقاد خون یا آمبولی عبارتند: درد قفسه سینه، تنگی نفس و مشکل تنفس که بسیار خطرناک هستند. درصورت مشاهده هرکدام از این علائم بفکر چاره باشید. انسداد رگها به روش لخته های خونی درمان میشود ولی اگر لخته ها بزرگ و تهدید کننده باشند نیاز به عمل جراحی است.

راه های زیادی برای جلوگیری از لخته شدن خون وجود دارد

علت های اصلی ابتلا به لخته شدن خون عبارتند از: سابقه خانوادگی و ژنتیک، بارداری، مصرف داروهای کنترل بارداری، سیگار کشیدن، اضافه وزن و چاقی،  کم تحرکی ، بیماری های التهابی روده و کهنسالی.

اگر شما دچار این علائم هستیدو قرار است به مدت زیادی تحرک نداشته باشید انجام اقدامات زیر ضروری است. پیشگیری راحت تر است. در مسافرت های طولانی سعی کنید پاهایتان را دراز کنید. و درصورت امکان هر چند ساعت مقداری استراحت و پاها را حرکت دهید. اگر در یک پرواز طولانی هستید، هنگامی که خلبان در کابین خود نشسته به راهرو رفته و عضلات پاهای خود را حرکت دهید. اگر نمیتواندی بلند شوید، بدون لگد زدن به صندلی جلویی ساق پاهای خود را تکان دهید و یا حداقل پاشنه و پنجه پای خود را به بالا و پایین حرکت دهید. از نوشیدن الکل و نوشیدنی های کافئین دار خوداری کنید. البته خوردن اب کافی فراموش نشود. سعی کنید از جورابهای نخی و راحت استفاده کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

بلندقدها بیشتردر معرض خطر ناشی از این بیماری هستند

در


با مضرات قد بلند در این پست آشنا شوید!

بسکتبالیست معروف آمریکایی کریس باش Chris Bosh به دلیل وجود لخته خون در رگ های پا یا ترومبوز Thrombosis اجبارا با دنیای ورزش خداحافظی نمود. این قهرمان بلند قد آمریکایی ناچار شد از بازی ها کناره گیری نماید. البته کریس تنها شخصی نمی باشد که دارای مشکل است. بوش ۳۳ ساله ۲/۱۱ متری جزو ۶۵ درصد مرد بلند قدی می باشد که دچار این بیماری شده اند.

 دراین پست با این بیماری که بیشتر  برای بلندقدها خطر دارد آشنا می شوید 

محققان سوئدی ۲ میلیون نفر را که دارای پیوند خونی بوده اند  مثل بچه های یک خانواده مورد آزمایش و بررسی قرار داده اند. در نتیجه تحقیقات مشخص شده است که در خانواده ای از نظر ژنتیکی یکسان ، در افراد قد کوتاه تر کمتر از خواهر برادرهای بلند قد خود دچار ایجاد لخته های خونی در رگ ها میشوند.

لخته های خون معمولا در رگ های عمقی بدن مثل رگ ران پا ایجاد می شوند. در مردان دو نوع و در زنان یک نوع لخته خون در صورت عدم تحرک ایجاد می شود.

یک بیماری پرخطر ولی متداول
آن چه در گزارش پزشکی قهرمان آمریکایی مشاهده شد وجود دو نوع لخته خون در رگ هایش بود که چندان هم غیرمعمول نبود. لخته های خونی که منجر به سکته می شود عامل سوم مرگ و میر در دنیا است. اگر این عارضه به موقع شناسایی شود می توان با درمان آن از بروز سکته جلوگیری نمود. علائمی مثل رنگ پریدگی، نفس های کوتاه، ضربان قلب تند، سرفه همراه با ترشحات خونی از جمله نشانه های این عارضه است.

ورزشکاران به دلیل نشستن زیاد در مسافرت ها برای شرکت در مسابقات ورزشی مجبور هستند ساعت ها در هواپیما یا اتوبوس بنشینند و تحرک نداشته باشند. در عین حال هنگام مسابقات مهم فعالیت بدنی شدید دارند که باعث کم آبی بدن می شود. هر دو علت عامل بروز لخته های خون در رگ های پا می شود.

قد بلند، چاقی، بارداری، قرص های ضد بارداری و سابقه خانوادگی خطر عارضه ایجاد لخته خون را بیشتر می کند. حالا چرا قد بلندها بیشتر در معرض خطر هستند یکی به علت بلندتر بودن رگ های بدن و دوم فشار بیشتری است که از طرف جاذبه زمین به آن ها وارد می شود.

هر چند قد بلند چیزی نیست که شخص بتواند آن را تغییر دهد ولی باید با رژیم غذایی و سبک زندگی این خطر را کاهش دهند. فعالیت بدنی ، اجتناب از عدم تحرک و نشستن زیاد و رژیم غذایی مناسب حاوی سبزیجات و میوه جات از روش هایی است که مانع از تشکیل لخته خون در رگ ها و عروق بدن می شود.منبع: نت نوشت

نظرات

در ادامه بخوانید...

پیشگیری از لخته شدن خون: 6 رقیق کننده خون

در
6 رقیق کننده خون
کارشناسان محصولاتی را که خون را رقیق می کند و باعث کاهش تعداد لخته های خون می شود و در نهایت به جلوگیری از لخته شدن خون کمک می کنند را نام بردند.

زنجبیل

زنجبیل ، که در ترکیب با اسیدهای چرب آنزیمهای خاصی تولید می کنند که از جمع شدن پلاکت ها جلوگیری می کند. زنجبیل قادر به مقابله با استرس به اصطلاح اکسیداتیو است - فرایندی که بیش از حد بسیاری از رادیکال های آزاد در بدن جمع می شوند. این استرس است که در حال تبدیل شدن به یکی از دلایل پیری است.

فلفل کاین

فلفل کاین یکی از قدرتمندترین داروهای طبیعی است که باعث رقیق شدن خون می شود. از جمله موارد دیگر ، می تواند ضربان قلب و جریان خون به اندام ها ، به ویژه لگن را تقویت کند. این امر بر عملکرد تولید مثلی تأثیر می گذارد و به جلوگیری از رکود در رحم و پروستات کمک می کند.

امگا 3

غذاهای سرشار از امگا 3 جریان خون را بهبود می بخشد و فشار خون را عادی می کند ، سطح کلسترول خوب را افزایش می دهد و دیواره رگ ها را تقویت می کند.

سیر و دارچین

خاصیت رقیق کننده خون با سیر به حدی است که در هنگام مصرف ضد انعقاد خون قابل مصرف نیست. دارچین همچنین ضد انعقاد قوی است ، بنابراین باید با احتیاط از آن استفاده کرد.

کلم بنفش

مصرف کلم بنفش در روز می تواند از بیماری قلبی و سکته مغزی جلوگیری کند و از این جنبه بسیار مفید است.
 
دلایل مختلفی برای تشکیل لخته های خون وجود دارد. یکی از آنها نقض جریان خون است و دلیل اصلی آن غلظت خون است که غالباً ناشی از تروما یا سبک زندگی بی تحرک است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

ارتباط مستقیمی بین سرطان مغز و دود اگزوز وجود دارد

در
ارتباط مستقیمی بین سرطان مغز و دود اگزوز وجود دارد
دانشمندان کانادایی در مورد رابطه بین پیشرفت سرطان مغز و آلودگی هوا با ذرات بسیار ریز (UDM) صحبت کردند. منبع اصلی چنین آلودگی ها ، دود اگزوز خودرو  ها بخصوص در ترافیک های شهر های بزرگ است.
 
کارشناسان می گویند ، نمونه بزرگی از تحقیق (2 میلیون نفر) وجود رابطه بین غلظت UDM و بروز سرطان مغز را اثبات می کند. با این حال ، این اولین مطالعه از این دست است ، بنابراین ، تنها با استناد به نتایج حاصل از کار مشابه ، می توان رابطه علی را تأیید کرد.
 
UDM ذراتی کوچکتر از 100 نانومتر است. این دقیقاً به دلیل کوچک بودن آنها است که نه تنها به راحتی استنشاق می شوند بلکه در ریه ها جمع می شوند ، از جایی که می توانند در خون گرفتار شده و وارد هر اندام دیگری شوند.
 
UDM می تواند مستقیماً از طریق عصب بویایی وارد مغز شود و در آنجا جمع شود. این مشکل بخصوص در شهرهای بزرگ حاد است.
 
خاطر نشان شده است که با افزایش غلظت UDM ، میزان بروز سرطان مغز نیز افزایش می یابد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

علائم لخته در خون ترومبوز

در
علائم لخته در خون و محصولاتی که از آنها محافظت می کند
پزشکان علائمی را نام بردند که به شما امکان می دهد وجود لخته در خون را تشخیص دهید.
برخی از لخته ها در رگهای خونی نزدیک پوست شکل می گیرند و بسیار قابل توجه هستند. با این حال ، لخته های خون که در رگهای عمیق به وجود آمده اند ، تشخیص آن ها تقریبا غیرممکن است.
 
اگر پوست رنگی مایل به قرمز یا مایل به آبی داشته باشد ، تورم در برخی از قسمت های پاها یا دست ها اتفاق بیفتد ، همچنین دردی شبیه به گرفتگی وجود داشته باشد ، این ممکن است نشان دهنده یک ترومبوز باشد. پوست در این قسمت معمولاً گرمتر از بقیه بدن است.
 
پزشکان توصیه می کنند که در رژیم غذایی خود  از سیر ، تخم کتان ، فلفل کاین و زردچوبه استفاده کنید. این محصولات خاصیت ضد انعقادی دارند و قادر به محافظت در برابر ظاهر  شدن لخته های خون هستند.
 
دلایل مختلفی برای تشکیل لخته های خون وجود دارد. یکی از آنها نقض جریان خون است و دلیل اصلی آن تنگی شریان است که غالباً ناشی از تروما یا سبک زندگی بی تحرک است.
 
همانطور که قبلاً گزارش شد ، عوامل خطر زیادی برای ایجاد یک وضعیت تهدیدکننده زندگی وجود دارد که در آن یک لخته خون جدا شده به سرعت به شریان ریوی می رسد ، که می تواند منجر به مرگ شود. این عوامل شامل: استراحت زیاد در رختخواب ، واریس ، مصرف بی رویه از داروهای ضد بارداری هورمونی و کار بدون تحرک است.
 
اگر به ترومبوآمبولی شک کرده اید، اولین کاری که باید انجام دهید ، تماس با اورژانس است.بیمار باید روی یک سطح سخت تا رسیدن اورژانس استراحت کامل داشته باشد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

هوش مصنوعی به پیش بینی حمله قلبی و سکته کمک می کند

در
هوش مصنوعی به پیش بینی حمله قلبی و سکته کمک می کند
هوش مصنوعی به پیش بینی حمله قلبی و سکته کمک می کند. برای اولین بار از هوش مصنوعی(AI) برای ارزیابی دقیق جریان خون در یک مطالعه انجام شده توسط UCL و Barts Health NHS Trust استفاده شد. 
 
بیماری قلبی علت اصلی مرگ و میر جهانی است. کاهش جریان خون ، که اغلب قابل درمان است ، علائم شایع بسیاری از بیماریهای قلبی است. سازمان های بین المللی به طور کلی آزمایش برای اندازه گیری جریان خون بیمار را توصیه می کنند ، اما بسیاری از آنها تهاجمی هستند و خطرات خاصی را به همراه دارند.
 
تاکنون تجزیه و تحلیل ارزیابی جریان خون غیر تهاجمی موجود ، از جمله تصویربرداری از رزونانس مغناطیسی قلبی عروقی (CMR) ،بسیار دشوار بوده است. نوع جدیدی از هوش مصنوعی قادر به مطالعه این تحلیل ها خواهد بود.
 
نتایج هوش مصنوعی می تواند احتمال مرگ ناشی از حمله قلبی یا سکته مغزی در بیماران را پیش بینی کند. پزشکان می توانند از این داده ها هنگام توصیه روشهای درمانی برای بهبود جریان خون در افراد بیمار استفاده کنند.
 
این مطالعه پتانسیل فناوری تصویربرداری هوش مصنوعی را برای بهبود تشخیص بیماری های قلبی نشان می دهد. این سیستم می تواند پزشکان را به ایجاد داروهای دقیق تر برای بهینه سازی مراقبت از بیماران نزدیک کند. 
     
به عنوان بخشی از آموزش هوش مصنوعی ، دانشمندان تصاویر CMR را از بیش از 1 هزار نفر گرفتند. پزشکان پس از مطالعه هوش مصنوعی پیش بینی آن را با نظر پزشکان واجد شرایط مقایسه کردند. علاوه بر این ، بر اساس این داده ها ، شبکه عصبی آموخته است که احتمال حمله قلبی یا سکته مغزی را حتی بهتر از پزشکان پیش بینی کند.

نظرات

در ادامه بخوانید...