چه عواملی باعث ایجاد لکه های قرمز روی چشم می شود

در

چشم

یک لکه قرمز روی سفیدی چشم می تواند نگران کننده باشد ، اما احتمالاً به اندازه ای که به نظر می رسد جدی نیست.ممکن است یک یا چند رگ خونی کوچک در چشم شما پاره شده و نشت کرده باشد. به این حالت خونریزی زیر ملتحمه گفته می شود . این اتفاق می تواند پس از اتفاقی به سادگی سرفه غیر منتظره یا عطسه بیفتد.

 

با وجود ظاهر ، احتمالاً چیزی احساس نخواهید کرد. این معمولاً بی ضرر بوده و بدون درمان از بین می رود.برای یادگیری برخی از دلایل لکه های قرمز چشم ، به همراه علائمی که می تواند موارد جدی تری باشد ، به مطالعه ادامه دهید.

 

چه عواملی باعث ایجاد لکه های قرمز روی چشم می شود؟

لکه های قرمز چشم می تواند برای هر سنی و در هر سنی رخ دهد. دلیل آن این است که رگ های خونی کوچک چشم نازک هستند و به راحتی پاره می شوند. در اینجا برخی از دلایل وجود لکه های قرمز در سفیدی چشم ذکر شده است.

 

- افزایش فشار خون
- هر چیزی که شما را دچار فشار کند می تواند به طور موقت فشار خون شما را افزایش داده و چند مویرگ در چشم شما پاره شود. برخی از نمونه های این فعالیت ها عبارتند از:

-سرفه کردن
-عطسه کردن
- استفراغ
- فشار در زمان یبوست
- زایمان
- برداشتن جسم سنگین
- فشار خون بالا به خودی خود علت کمتری در ایجاد لکه های قرمز چشم است.

- رتینوپاتی دیابتی

 

رتینوپاتی دیابتی و لکه های قرمز روی چشم 

رتینوپاتی دیابتی شایع ترین دلیل از دست دادن بینایی در بین افراد مبتلا به انواع دیابت است.این شرایط باعث نشت رگ های خونی مایع یا خونریزی آن می شود. علائم ممکن است شامل اجسام شناور و تاری دید باشد.

 

چهار مرحله رتینوپاتی دیابتی

رتینوپاتی غیر تکثیری ملایم. برخی از رگهای خونی ریز (میکروآنوریسم) در شبکیه شروع به تورم می کنند که ممکن است باعث نشت مایعات شود.
رتینوپاتی غیر تکثیری متوسط. عروق خونی شروع به مشکل در انتقال خون  دارند.


رتینوپاتی غیر پرولیفراتیو شدید. بسیاری از رگهای خونی اکنون مسدود شده اند ، بنابراین برخی از مناطق شبکیه چشم دیگر اصلاً خون دریافت نمی کنند. این باعث رشد عروق خونی جدید می شود.


رتینوپاتی دیابتی پرولیفراتیو. انبوهی از رگهای خونی جدید در داخل سطح شبکیه در حال رشد هستند. رگهای خونی جدید ظریف هستند ، بنابراین تمایل به نشت و خونریزی دارند. با تشکیل بافت اسکار ، شبکیه می تواند جدا شود و منجر به کاهش بینایی دائمی شود.اگر به دیابت مبتلا هستید ، هر سال یکبار یا طبق توصیه پزشک معالج معاینه چشم را انجام دهید.

چشم

آسیب دیدگی چشم و لکه های قرمز روی چشم

اگر چیزی به چشم شما برخورد کند ، آسیب می تواند باعث خونریزی شود. حتی ضربه خفیف ، مانند زمانی که چشمان خود را کمی زیاد می مالید ، می تواند باعث شکستگی مویرگ ها و لکه های قرمز شود.به همین دلیل استفاده از عینک محافظ برای کار یا ورزش  ایده خوبی است.

 

مشکل لنز تماسی و لکه های قرمز روی چشم

ذره ای کوچک از گرد و غبار که در پشت لنز تماسی شما گیر افتاده است ، می تواند باعث تحریک زیاد شود. اگر با مالش چشم خود به تحریک پاسخ دهید ، آسیب بیشتر به چشم وارد می کنید.

به محض اینکه چیزی را در چشم خود احساس کردید ، لنز را برداشته و کاملا تمیز کنید. از لنزهای تماسی بیشتر از زمان توصیه شده ی چشم پزشک استفاده نکنید و مطمئن شوید که در صورت لزوم آنها را تعویض کنید.

در فضای باز از عینک آفتابی استفاده کنید تا چشم را از باد و خاک محافظت کنید. از محافظ مناسب چشم برای ورزش و سایر فعالیتهایی که می توانند باعث برخورد چیزی به چشم شما شوند استفاده کنید.

 

داروهای رقیق کننده خون

برخی از داروها خون را رقیق می کنند ، که خون ریزی را آسان می کند. این ممکن است در صورت مصرف زیاد آسپرین یا مصرف اینترفرون صورت گیرد .

سایر داروهای رقیق کننده خون عبارتند از:

apixaban (الیکیس)
دبیگاتران (پراداکسا)
انوکساپارین (Lovenox)
هپارین
ریواروکسبان (Xarelto)
وارفارین (کومادین ، ​​ژانتوون)

چشم
اختلالات لخته شدن خون

این نادر است ، اما داشتن یک اختلال لخته شدن خون مانند هموفیلی یا بیماری فون ویلبراند می تواند خطر خونریزی زیر ملتحمه را افزایش دهد .

 

هایفما

هایفما خونریزی زیر ملتحمه نیست. اگرچه ممکن است شبیه به هم باشند ، اما هایفما علائم اضافی مانند درد و حساسیت به نور را ایجاد می کند.

هایفما به دلیل پارگی در ناحیه عنبیه یا مردمک چشم ایجاد می شود که معمولاً در اثر جراحت است. خون ریزی داخل چشمی در درون اتاقک قدامی می توانند عنبیه و مردمک را بپوشانند.این می تواند مقداری یا کل دید شما را مسدود کند. بدون درمان ، می تواند به بینایی شما آسیب برساند.اگر مطمئن نیستید که دچار خونریزی زیر ملتحمه یا هایفما هستید ، هیچ ریسکی نکنید. بلافاصله به پزشک خود مراجعه کنید.

 

چگونه لکه قرمز در چشم شما تشخیص داده می شود؟

پزشک فقط با دیدن آن می تواند خونریزی زیر ملتحمه را تشخیص دهد. اگر علائمی دارید که چیز دیگری را نشان می دهد ، احتمالاً به معاینه چشم  نیاز دارید.پزشک شما باید موارد اساسی مانند دیابت یا فشار خون را ارزیابی کند.

اگر به نظر می رسد که شما دچار هایفما هستید ، ممکن است پزشک بخواهد فشار موجود در چشم شما را بررسی کند یا یک سی تی اسکن انجام دهد تا ببیند آسیب در چه حدی است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

رتینوپاتی دیابتی

در


در سطح جهان، رتینوپاتی دیابتی دلیل 1% همه اختلالات بینایی و 1% نابینایی به‌حساب می رود . در کشورهای با درآمد بالا و در اروپای شرقی و مرکزی پنجمین علت رایج نابینایی و نیز اختلال بینایی شدید و متوسط به‌حساب می رود . از همه مهم تر، رتینوپاتی دیابتی علت اصلی نابینایی قابل پیش گیری در افراد در سن کار، با تأثیر اقتصادی بزرگ در جامعه است . حدود یک سوم بیماران دیابتی، صرف نظر از نوع، به رتینوپاتی دیابتی منجر می شوند ، که رایج ترین عارضه دیابت می باشد. رتینوپاتی دیابتی اختلال عروق کوچک است که معمولاً به‌عنوان NPDR یا PDR طبقه بندی می شود. حالت دوم یک شرایط وخیم تر است که رگ های خونی پاتولوژیک توسعه می یابند، که منجر به نشت، خونریزی زجاجیه و درنهایت رشته فیبروتیک از شبکیه به داخل زجاجیه با خطر بعدی جدا شدن انقباضی شبکیه می شود.(سیارک)

یاد بگیرید که چگونه با دیابت­ زندگی کنید

دیابت را جدی بگیرید

چگونه به عزیزانمان کمک کنیم تا دیابت خود را کنترل کنند

علاوه بر پرولیفراتیو و رتینوپاتی غیر پرولیفراتیو، دیابت نیز ممکن است منجر به ادم ماکولا شود، که ادم ماکولای دیابتی بالینی نامیده می شود، که توسط گروه تحقیقاتی مطالعه درمان اولیه رتینوپاتی دیابتی تعریف شده است . اگرچه فوتوکوآگولاسیون لیزری هنوز هم درمان طلایی استاندارد در رتینوپاتی دیابتی پرولیفراتیو است، آنتی VEGF داخلی به انتخاب اول درمان در ادم ماکولای دیابتی بالینی تبدیل شده است .
شیوع جنسیتی رتینوپاتی دیابتی به طور طبیعی وابسته، اما  به طور مستقیم، به توزیع جنسیتی کل جمعیت مبتلا به دیابت است. دیابت نوع یک  پس از سن بلوغ در مردان شایع تر از زنان است ، که نتیجتا منجر به شیوع بیشتر رتینوپاتی دیابتی در مردان می شود. علاوه براین، به نظر می رسد جنسیت مرد یک عامل خطر برای رتینوپاتی پیشرفته تر است .(سیارک)

با این حال، بسیاری از مطالعات قادر به تشخیص تفاوت معناداری بین مردان و زنان برای خطر هرگونه رتینوپاتی خفیف یا برای ادم ماکولا بالینی نبوده اند . اگرچه شیوع دیابت نوع 2 در کودکان و نوجوانان در جنس مؤنث بالاتر است، بیشتر مطالعات غالب بودن مردان در سنین بالای 20 و یا عدم تفاوت جنسیتی را گزارش کرده اند . با توجه به خطر رتینوپاتی دیابتی در دیابت نوع 2، اکثریت مطالعات هیچ گونه تفاوت جنسیتی نشان نمی دهند اما برخی از مطالعات جنسیت مرد را به خصوص در زمان تشخیص به‌عنوان یک عامل خطرساز نشان می دهند . ناهمگونی در یافته ها و اختلاف کوچک در مورد توزیع جنسیتی در رتینوپاتی دیابتی نشان می دهد که عوامل خطر دیگر در پاتوژنز از جنسیت مهم تر است . برخی از پشتیبانی ها برای نقش استروژن در دیابت در برخی مطالعات افزایش خطر ابتلا به دیابت در زنان یائسه که استروژن اگزوژن دریافت می کنند را نشان می دهند . علاوه بر این، بدترشدن رتینوپاتی در دوران بارداری، که به ویژه در دیابت نوع یک وجود دارد، کاملا آشکار شده است . اساس اثرات جنسیتی ممکن در پاتوژنز، مرتبط با استروژن و یا نه، ناشناخته هستند.ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

5 فناوری که بینایی انسان را بازیابی می کند

در
چه کسی 10 سال پیش تصور می کرد که یک شخص نابینا بتواند رنگ ها را از هم تشخیص دهد یا مجدداً خطوط اشیاء و چهره ها را پس از نابینایی ببیند. اما فناوری های مدرن به معنای واقعی کلمه به ما این امکان را داده اند که نگاهی تازه به جهان بیندازیم و انگیزه بزرگی به تفکر خلاق در پزشکی و به ویژه چشم پزشکی ارائه دهیم. النا بالیان ، مدیر بازاریابی Essilor در مورد سایبرگیزاسیون ، یک روند اساسی در بازگرداندن بینایی با کاشت ایمپلنت های مختلف صحبت می کند.
 
چشم های بیونیک ، یک شبکیه مصنوعی ، تراشه ها و دستگاه های پوشیدنی ویژه با از بین رفتن بینایی مبارزه می کنند - همه اینها در حال حاضر یک واقعیت است و نه فیلمنامه ای از یک فیلم علمی تخیلی. و توسعه فناوری رایانه ، چاپ سه بعدی این دستگاه ها را کمک می کند تا افراد در مقابله با بیماری های چشمی ارزان تر و راحت تر به کار گیرند.
 

جستجوی رنگ: آنتن برای دیدن صدا

نیل هاربیسون ، نوازنده و هنرمند اهل کاتالونیا ، با یک بیماری نادر - آکروموپسی متولد شد و فقط رنگ سیاه و سفیدرا تشخیص می داد. وی تا سن 21 سالگی از این بیماری رنج می برد ، تا اینکه با آدام مونتادون آشنا شد ، که در مورد پروژه جدید خود Eyborg صحبت کرد . این سیستم رنگ ها را به صداهای خاص ترجمه می کند به گونه ای که انسان جهان را به شکلی جدید درک می کند.
 
تک رنگ - عدم درک رنگ. این بیماری در برخی از گونه های حیوانات طبیعی است. در مورد انسان ها ، تک رنگ یا نابینایی کامل رنگ ، یک بیماری است. شخصی که از آن رنج می برد ، فقط با درخشندگی خود رنگ ها را تشخیص می دهد. در این حالت ، دو شکل تک رنگ:
 
اكروماتوپسی یا مونوکرومازی میله ای که در آن هیچ مخروطی وجود ندارد و امواج نور به هر طول به عنوان یک احساس رنگ خاکستری درک می شوند.
تک رنگ مخروطی ، که در آن رنگهای مختلف به عنوان یک تن رنگ واحد درک می شوند.
 
نیل هاربیسون با یک آنتن که از گردن خود خارج شده است
به عنوان بخشی از برنامه Eyeborg ، داوطلب تجربه کاشت یک تراشه مخصوص با آنتن شد. هاربیسون شروع به درک پالت رنگی اطراف و شناسایی هر سایه با یک کلید موسیقی خاص شد. اکنون او حتی بین سایه های مادون قرمز و ماوراء بنفش ، غیرقابل دسترس برای بینایی انسان تمایز قائل می شود.
 
در ابتدا ، نیل دستگاهی عظیم و سنگین با وزن بیش از 5 کیلوگرم را می پوشید ، که مدت شارژ آن طولانی نبود. اکنون یک آنتن کاملاً جمع و جور از قسمت پشت نیل بیرون می رود و باتری های معمولی یک ماه استفاده دارند. علاوه بر این ، وی از حق مقامات انگلیس برای گرفتن عکس از گذرنامه با یك آنتن بیرون زده از سر برخودار شده است. به گفته این نوازنده ، این وسیله به شما این امکان را می دهد تا نور را حس کنید ، جزئی جدایی ناپذیر از بدن وی است. شما حتی می توانید بینایی را بدون چشم ها درمان کنید ، نکته اصلی این است که بتوانید راه حل های مناسبی برای تأثیرگذاری بر مغز پیدا کنید.
 

چشم های بیونیک: درمان نابینایی

ماکولودیستروفی ، رتینیت پیگمنتوزا و بیماریهای ارثی چشم که در حدود 1.5 میلیون نفر در سراسر دنیا باعث از بین رفتن تدریجی بینایی یا نابینایی می شوند ، اما در حال حاضر بسیاری از آنها با کمک نوآوری های پیشرفته با موفقیت درمان می شوند.
 
دژنراسيون ماكولا يك اسم معمول برای گروهی از بيماری ها است كه در آن شبكيه مبتلا شده و بينايی مركزی مختل می شود. ماکولودیستروفی مبتنی بر آسیب شناسی عروقی و ایسکمی منطقه مرکزی شبکیه است که وظیفه بینایی مرکزی را بر عهده دارد. دژنراسیون ماکولا وابسته به سن یکی از شایع ترین دلایل نابینایی در افراد بالای 55 سال است.
 
رتینیت پیگمنتوزا یک بیماری ارثی دژنراتیو چشم است که باعث اختلال شدید بینایی و اغلب کوری می شود.
 
Argus II ، ساخته Second Sight ، از مکانیسم چشم استفاده نمی کند ، بلکه در عوض بخشی از مغز را که وظیفه پردازش اطلاعات بصری - قشر بصری را بر عهده دارد ، بسیج می کند و بدین ترتیب بینایی حداقل می شود. دستگاه از دو عنصر تشکیل شده است: یک ایمپلنت شبکیه و یک سیستم خارجی که در عینک دوربینی بهمراه یک پردازنده کوچک نصب شده است. این دوربین تصاویر را در زمان واقعی ضبط می کند ، سپس توسط پردازشگر ویدیوی داخلی پردازش شده و آنها را به صورت بی سیم به ایمپلنت می فرستد. عرضه تکانه های الکتریکی به مغز کمک می کند تا تصویر نور را درک کند. این شرکت امیدوار است این نوآوری به 6 میلیون نفری که در معرض خطر جدی بینایی به دلیل سرطان ، رتینوپاتی دیابتی ، گلوکوم یا آب سیاه یا انواع مختلفی از آسیب ها هستند کمک کند.
 
در سال 2015، جراح از Manchester (بریتانیا)  اولین ایمپلنت چشم بیونیک را به یک بیمار با تشخیص "دژنراسیون ماکولا" نصب کرد . بنابراین ،بیمار 80 ساله ری فلین که بینایی خود را کاملاً از دست داده بود، با کمک ایمپلنت شبکیه دوباره توانست در فرم های رایانه ای بین رنگ ها تفاوت قایل شود. کاشت هنوز نمی تواند دید بسیار دقیقی ارائه دهد ، اما به بیماران کمک می کند تا الگوهای شفاف و شکل های سه بعدی را تشخیص دهند.
 

لنزهای تماسی دیجیتال و استفاده از تصویربرداری سه بعدی

bioprinting 3D یک فناوری برای ایجاد مدل های حجمی بر اساس سلول با استفاده از چاپ سه بعدی است که عملکرد و زنده بودن سلول ها را حفظ می کند. چاپ سه بعدی چشم اندازهای خوبی برای استفاده در چشم پزشکی دارد. این امکان را به شما می دهد تا از نظر اقتصادی طراحی و تولید دریچه های گلوکوم ، لنزهای تماسی و ایمپلنت داخل چشمی کنید. Bioprinting امکانات جدیدی را برای پیوند ایجاد می کند: چاپ بافتهای زنده در نهایت منجر به ایجاد قرنیه عملکردی و سپس شبکیه خواهد شد. همچنین حائز اهمیت است که در قالبهای سه بعدی مدلهای آناتومیکی می توانند به عنوان کمکهای بینایی برای کارمندان پزشکی چاپ و مورد استفاده قرار گیرند ، تا تشخیص دقیق ، معالجه و آموزش دقیقتری از بیماران و خانواده های آنها انجام شود.
 
تاکنون ، راه حل های نوآورانه به فرد اجازه می دهد تا فقط خطوط و اشکال اشیاء را تشخیص دهد ، اما دانشمندان پیش بینی می کنند که در آینده ای نه چندان دور ، کیفیت تصویر بهبود می یابد و جزئیات بیشتری پیدا می کند. اجزای پوشیدنی سیستم که مردم را به سایبرگ تبدیل می کند نیز بهبود می یابد - اکنون این مجموعه از بسیاری از مؤلفه ها (دوربین ، عینک ، کابل) تشکیل شده است که خیلی راحت نیست. به زودی خواهیم دید که چگونه تراشه های بدون عناصر کمکی خارجی تا حد امکان راحت به زندگی افراد وارد می شوند.
 

شبکیه مصنوعی

محققان دانشگاه نیوکاسل یک نمونه اولیه از شبکیه مصنوعی ایجاد کرده اند که به درمان تعدادی از بیماری های چشم از جمله دژنراسیون ماکولا وابسته به سن کمک خواهد کرد.
 
شبکیه مصنوعی چشم از نانولوله‌های نیمه هادی و نانولوله‌های کربنی ساخته شده و انعطاف پذیری ذاتی در شکل طبیعی چشم را فراهم می کند. در آزمایشات اولیه مشخص شد که شبکیه مصنوعی باعث واکنش در برابر نور در حیواناتی می شود که نسبت به نور حساس نبودند.
 
ده ها هزار شبکیه مصنوعی در آزمایشگاه مهندسی ژنومی MIPT رشد کرده اند تا بتوانند سیستمی مبتنی بر یادگیری ماشینی بسازند که بتواند به طور مستقل بافت پیوند را انتخاب و رشد دهد. این سیستم مبتنی بر تشخیص تصویر AI است. اکنون روند ایجاد یک شبکیه مصنوعی حدود 100 هزار دلار هزینه دارد و 30 تا 50 هفته طول می کشد. 
 

میکرونیدل به عنوان روشی برای انتقال دارو

حتی اگر قطره های چشم بلافاصله از بین نرود ، میزان جذب آنها از 5٪ تجاوز نمی کند. حتی 10 سال پیش ، لنزهای تماسی با ویتامین E در روند برتر برای درمان گلوکوم ، آب مروارید و خشکی چشم گنجانده شده اند.این عنصر طبیعی ، نور ماوراء بنفش را بدون کاهش شفافیت لنز مسدود می کند و برای پیشگیری از بیماری ها مفید است. این فهمیده شد که لنزهای دارای این ماده ضدعفونی کننده باعث جذب دارو در چشم ، کاهش جذب سیستمیک و در نتیجه رفع عوارض داروهای ضد گلوکوم از دستور کار خود می شوند و چنین لنزهایی تا 30 روز قابل پوشیدن هستند. دانشمندان حتی پس از آن فهمیدند که در صورت تسهیل فرایند تجویز درمان نیز مؤثر خواهد بود - فقط نیمی از بیماران مطابق پروتکل دارویی روزانه گلوکوم عمل می کنند.
 
بعد از گذشت 10 سال با بسیاری از بیماری های چشم ، بهترین راه استفاده ازدارو به طور مستقیم به چشم ها باقی می ماند. گروهی از محققان سنگاپور ، یک پد پلیمر انعطاف پذیر با مجموعه ای از میکرونیدل ها که با عملکرد مخازن به آن متصل شده اند ، ایجاد کرده اند . به دلیل ساختار دو لایه به داخل چشم ، میکرونیدلها به طور همزمان چندین دارو تزریق می کنند. یک سری آزمایشات in vitro و in vivo اثربخشی و ایمنی را تأیید کرد : پس از پنج روز ، منطقه نواحی عروقی با ساختاری دو لایه از میکرون ها و 44٪ با سرعت در حال حل کردن میکرون های معمولی 90٪ کاهش یافت. استفاده از قطره چشمی با همان داروی درمانی نتیجه قابل توجهی نداد.

میکرونیدل به عنوان روشی برای انتقال دارو

 

محققان دانشگاه جورجیا Tech & Emory در حال کار بر روی میکرون ها برای درمان ایمن و موثر هستند. فناوری های جدید اندازه سوزن ها را کاهش می دهد و مساحت کاربرد را تغییر می دهد ، در نتیجه روند مصرف دارو ساده می شود. در حال حاضر مشخص است که پوشش میکرونیدل ها سرانجام قطره چشم را "شکست" می دهد .
 
سایبورگیزاسیون امری اجتناب ناپذیر است و پیشرفت آن توسط فیزیکدان انگلیسی جان دزموند برنال در کتاب خود در سال 1929، the Flesh and the Devil    پیش بینی شده است. سایبورگیزاسیون دقیقاً ترسناک است تا زمانی که زندگی دلیلی برای رویارویی با آن شخصاً فراهم نکند: برای افراد دارای معلولیت ، این ابزاری مؤثر برای بازیابی کیفیت زندگی و برخی عملکردها است. همانطور که در مورد نیل هاربیسون نیز وجود دارد. احساسات افرادی که بینایی خود را دوباره به دست آوردند و دانشمندان را به فتح پیشرفت های جدید فناوری تشویق کردند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

لنزهای چشم تا چه حد ایمن هستند؟

در

تحقیقی در آمریکا می گوید که تقریبا یک میلیون مراجعه به پزشک، به خاطر عفونت چشم ناشی از لنزهای چشم می باشد. آیا هر فردی که از لنز استفاد می کند در خطر می باشد؟

بزرگترین مشکل لنز تماسی چشم، خود لنز نیست بلکه افرادی است که آنها را استفاده می کنند. تحقیق حاصل ازمرکز کنترل وبازداری از بیماریها در آمریکا نشان داد که تقریبا یک میلیون نفر روزانه به خاطر عفونت چشمی ناشی از لنزها به دکتر مراجعه می کنند.


جدی ترین عفونت چشم، التهاب قرنیه می باشد که ناشی از باکتری و دیگر ارگانیسم هاییمی باشد که بر قرینه موثرند- ساختار گنبدی شکل شفاف در جلوی چشم. تحقیقات نشان می دهند که عفونت ها به این علت روی می دهند که مردم توصیه های چشم پزشکان را نادیده می گیرند. با توجه به اینکه چشم ها بسیار حساس می باشند، جالب است که 45درصد مردم قبل از استفاده از لنز، دستان خود را نمی شویند. مطالعات دیگر نشان می دهند که لنزهای چشمی ماهانه به اندازه 1.5 برابر میزان توصیه شده مصرف می شوند. لنزهای دوهفتگی برای بیش از دو و نیم برابر میزان توصیه شده مصرف می شوند.
لنزهای چشمی ابزار پزشکی بوده و لنزهای نرم در ظروف استریل کوچکی قرار داده می شوند که پراز مایع لنز است و می تواند درطول زمان آلوده شود. پروفسور روجر باکلی، مدیر واحد تحقیقات چشم و بینایی در دانشگاه انجلیای روسکین می گوید، بزرگترین علت عفونت، استفاده شبانه می باشد. خواب با لنز در چشم، خطر عفونت قرنیه را بیست برابر می کند. زمنایکه لنزها در داخل چشم می باشند و چشم ها بسته می باشد، اکسیژن به قرنیه نمی رسد و کارایی آنها را کاهش می دهد. خطر کلی کم است (3.5 نفر درهر 10000نفر که روزانه از لنزهای نرم استفاده می کنند)، اما التهاب قرنیه دردناک است و می تواند چشمهای شما را دچار ترشح کرده و باعث کوری شود. پس آیا باید در مورد لنزهای چشمی دقت زیادی کرد؟

راه حل

هر فردی که از لنزچشمی استفاده می کند باید دقت کند. قبل از قراردادن لنزها در چشم، باید دست ها شسته و خشک شوند. نباید لنزها را با آب تماس داد، از جمله آب دوش. چون آب می تواند آلوده به ارگانیسم های Acanthamoeba بوده و به لنزهای چشمی بچسبند و باعث زخم در قرنیه شوند. قبل از شنا یا استفاده از عینک های ضدآب، باید آنها را برداشت.
لنزهای چشمی و بزاق دهان باید تماسی نداشته باشند، چون دهان پر از باکتریهایی است که نباید به چشم برسند. قبل از اینکه لنز در چشم قرار گیرد، از خط چشم و ریمل استفاده نکنید.
افرادی که از لنزهای محکم استفاده می کنند باید ظرف آنها را هر سه ماه یکبارتعویض کنند یا از مایع لنز توصیه شده استفاده کنندو هرکز محلول تازه را با قبلی مخلوط نکنند.
اگر چشمهای شما آسیب دیده است، قرمز می باشد یا شما مشکوک می باشد، لنزهای خودرا خارج کرده و به پزشک مراجعه کنید. همیشه عینک خود را به همراه داشته باشید.
برخی افراد لنزها را به صورت آنلاین خریداری می کنند اما بهتر است به پزشک مراجعه کنید و نسبت به خرید لنزها دقت کنید و نحوه استفاده از انها را بدانید.

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

۱۳۹۵/۸/۱i am a purse slut, but do not completely discount the possibility of finding a nice purse to settle down with one day, when i have money. (iilarcnoly, this is the opposite of how it tends to work in the dating world. but if i found a nice purse that was also filled with money, i would not refuse).

در ادامه بخوانید...

6 راه طبیعی برای از بین بردن سیاهی دور چشم

در

حلقه های زیر چشم در صورت یک راکون پشمالو باید باشد نه شما .  ولی زمانی که در اطراف چشم شما قرار گرفته باشند چشمانتان دیگر جذاب به نظر نمی رسد ! سیاهی دور چشم زمانی ظاهر می شود که رگ های خونی زیر چشم به خاطر عواملی مثل سن ، ژنتیک ، خستگی یا آلرژی ، بزرگ شوند. اگرچه حلقه های سیاه اطراف چشم می تواند ناگهانی ایجاد شود ولی برخی از درمان های موثر طبیعی برای از بین بردن این حلقه های سیاه وجود دارد. در اینجا 6 روش آسان برای خلاص شدن  همیشگی از این حلقه های سیاه وجود دارد.(سیارک)

تغییرات رژیم غذایی  

طبق بررسی امراض پوستی ، کاهش جذب نمک به کاهش لک های سیاه کمک می کند. میوه های سرشار از ویتامین C مثل پرتقال ، تولید کلاژن را افزایش داده و پوست زیر چشم را سفت می کند. نشریه ی بالینی و زیبایی،  استفاده از ریشه ی شیرین بیان را برای کاهش برآمدگی رگ های خونی زیر چشم  پیشنهاد می کند. برای این درمان دست ساز ساده ، دو بسته کیسه ای  شیرین بیان را دم کنید ؛ زمانی که خنک شد ، چای کیسه ای را روی پلک خود به مدت 20 دقیقه بگذارید.

لایه بردارهای آرایشی

لایه بردارهای آرایشی می تواند خطوط سنی را کاهش داده و رنگیزگی پوست را افزایش دهد. تحقیقات پزشکی  لایه بردار اسید سالیسیلیک را برای برداشتن حلقه های سیاه توصیه می کند که از اجزای طبیعی مثل پوست درخت بید درست شده است. شما می توانید یک درمان خانگی را انجام داده یا از spa ی حرفه ای استفاده کنید. در زمان درمان با spa‌ توسط متخصصان زیبایی ، ، از مقدار کمی از اسید سالسیلیک در یک اسفنج پارچه ای کرده و محلول را به زیر چشمان خود بمالید. بسته های  spa‌کلا دارای هزینه ی سیصد دلار در مجموعه ای از درمان های 5-6 دوره ای هستند. درمان های خانگی تا حد قابل توجهی ارزان بوده و فقط بیست دلار هزینه دارد.

چشمان بسیار خواب آلود

خستگی ، دلیل رایج حلقه های سیاه زیر چشم است. کلینیک مایو توصیه می کند بزرگسالان 7-8 ساعت خواب در شب داشته باشند. اگر شما هنوز بعد از خوب کامل شبانه احساس خواب آلودگی می کنید ، کلینیک مایو توصیه می کند که بدنبال تغییرات دیگر سبک زندگی باشید تا حلقه های سیاه رفع شود. خستگی مزمن می تواند به خاطر ورزش های بیش از حد یا بسیار اندک باشد ، بنابراین اگر دائما دچار خستگی هستید ، بررسی سطح فعالیت روزانه تان اهمیت دارد.

درمان های لیزری با پالس قوی

این درمان غیرتهاجمی از امواج نوری پرانرژی برای  تسکین پوست زیر چشم استفاده می کند. امواج نور ، رگ های خونی زیر چشم را مهار می کند تا رنگ گرفتگی را کاهش دهد. برای رسیدن به نتیجه ی بهتر ، این پروسه در   spa‌ پزشکی در مجموعه ای از ملاقات ها انجام می گیرد. تعداد کاربردهای لازم بستگی به عواملی مثل سن ، رژیم غذایی و سلامت کلی بیمار دارد. درمان ها هزینه ی زیادی دارد که متوسط آن 200 دلار در هر نوبت ویزیت است.

وضعیت خواب خود را تغییر دهید

طبق نیوز درماتولوژی ( اخبار امراض پوستی) ، وضعیت خواب شبانه ی شما  ممکن است باعث حلقه های سیاه و توسعه ی آن در زیر چشم گردد. خوابیدن روی بینی یا یک طرف باعث می شود مایعاتی در زیر چشم شما جمع شود.  تا حد ممکن ، به پشت خوابیده و از بالشت اضافی برای نگه داشتن سر استفاده کنید.

از کمپرس یخ استفاده کنید

طبق نظریات درماتولوژی نیوز ، کمپرس یخ نفوذ رگ های خونی را مهار کرده و پف کردگی زیر چشم را کاهش می دهد. اگ کمپرس یخ در دسترس شما نیست ، از اجناس  یخ داخل فریزر استفاده کنید مثل  یک بسته سبزی یخ زده ، خیار خنک یا برش های سیب زمینی که بسیار موثر هستند- سیب زمینی شامل عامل های سفید کننده ی طبیعی است. برای انجام درمان سفید کنندگی طبیعی دست ساز ، در ابتدا ، آب سیب زمینی را گرفته سپس یک اسفنج پارچه ای را در آن فرو برده و به آرامی روی پوست زیر چشم خود بمالید تا حلقه های سیاه کم شوند.

 

(سیارک)

ترجمه توسط itrans.ir

 

چقدر این پست برای شما مفید بود؟نظرات خود را با ما به اشترک بگذارید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

راه هایی برای مقابله با کیسه های پف دار زیر چشم

در

کم کردن نمک

سعی کنید شام بدون نمک بخورید در غیر اینصورت فردا صبح با پف زیر چشم بیدار می شوید. 

آلرژی خود را مدیریت کنید. 
ترشح اشک به پوست زیر چشم و اطراف آن آسیب می رساند پس با استفاده از داروهای ضد آلرژی ، جلو آبریزش بینی و چشم را بگیرید.

شستشوی بینی با آب نمک
با ابزاری که شبیه یک قوری کوچک است با ریختن آب نمک در یک سوراخ بینی و تخلیه آن از سوراخ دیگر بینی ، از عفونت های سینوسی که باعث کیسه های پف دار زیر چشم می شود ، جلوگیری کنید. 


روش خوابیدن
سعی کنید به پشت بخوابید و با اضافه کردن یک بالش ، زیر سر خود را کمی بالا بیاورید.  (سیارک)  
پاک کردن آرایش قبل از خواب
شستن صورت با آب و صابون قبل از خواب 
محافظت چشمان از اشعه UV
 استفاده از کرم های ضد آفتاب، عینک آفتابی، و کلاه برای محافظت از صورت
سیگار نکشید
آیا می خواهید دلیل دیگری برای کیسه های پف دار زیر چشم بدانید؟ سیگار کشیدن می تواند باعث خشک و تضعیف پوست صورت شود با نه گفتن به سیگار صورت خود را از چین و چروک و افتادگی پلک نجات بدهید.
به چشم خود استراحت بدهید.
 کمپرس سرد می تواند کیسه های پف دار زیر چشم را تسکین دهد. سعی کنید  با قاشق سرد، برش خیار یا چای کیسه ای به چشم استراحت بدهید.


 کرم دور چشم استفاده نمایید.
شب ها قبل از خواب از کرم دور چشم استفاده کنید.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

دانستن الفبای (ABC) دیابت

در

با تیم مراقبت از سلامتی تان در مورد چگونگی مدیریت A1C، فشار خون، و کلسترول ، صحبت کنید. که این می تواند به کاهش شانس شما برای حمله قلبی، سکته مغزی، یا دیگر مشکلات دیابت کمک کند.


A برای تست A1C چه چیزی است؟
A1C یک تست خون است که سطح متوسط قند خون شما را در سه ماه اخیر اندازه گیری می کند. و نسبت به بررسی های قند خونی که شما هر روزه انجام می دهید، متفاوت است.(سیارک
چرا مهم است؟
شما باید سطح قند خونتان را در طی زمان بدانید. شما نمی خواهید آن اعداد خیلی بالا بروند. سطوح بالای قند خون می تواند به قلب، رگ های خونی، کلیه ها، پاها، و چشم های شما آسیب بزند.
هدف A1C چیست؟
هدف A1C برای بسیاری از مردم که دیابت دارند، زیر 7 است. ممکن است برای شما متفاوت باشد. در مورد اینکه هدف شما بایستی چه چیزی باشد، بپرسید.
B برای فشار خون.
چه چیزی است؟
فشار خون، نیرو یا فشار خون شما بر دیوار رگ های خونی تان است.
چرا مهم است؟
اگر فشار خون شما خیلی بالا رود، کاری می کند که قلبتان به سختی کار کند. می تواند سبب حمله قلبی، سکته مغزی، و آسیب به کلیه ها و چشم های شما شود.
هدف فشار خون چیست؟
هدف فشار خون برای بیشتر افراد دیابتی زیر 90/140 است. که ممکن است برای شما متفاوت باشد. در مورد اینکه هدف شما باید چه چیزی باشد، بپرسید.(سیارک
C برای کلسترول (ko LESS tuh ruhl).
چه چیزی است؟
دو نوع کلسترول در خون شما وجود دارند: LDL و HDL.
LDL یا کلسترول "بد" می تواند باعث تجمع و گرفتگی در رگ های خونی شما شود. و می تواند سبب یک حمله قلبی یا سکته مغزی شود.
HDL یا کلسترول "خوب" به حذف کلسترول "بد" از رگ های خونی شما کمک می کند.
اهداف LDL و HDL چه چیز هستند؟
در مورد اینکه اعداد مربوط به کلسترول شما چقدر باید باشند، بپرسید. اهداف شما ممکن است که نسبت به دیگر افراد متفاوت باشد. اگر سن شما بیش از 40 سال است، امکان دارد که شما برای سلامتی قلبتان به داروی استاتین نیاز پیدا کنید.
اقداماتی که باید اتخاذ کنید
• از تیم مراقبت از سلامتی تان بپرسید
• اعداد مربوط به A1C، فشار خون، و کلسترول شما، چیستند و آنها باید چه چیز باشند. اهداف ABC شما به اینکه چه مدت شما به دیابت، یا دیگر مشکلات سلامتی دچار شده اید، و مدیریت دیابت تان چقدر سخت است، بستگی دارد.
• برای رسیدن به اهداف ABCتان چه چیزی می توانید انجام دهید
• اعدادتان را در یک کتابچه بنویسید تا به میزان پیشرفت تان پی ببرید.

پست های مرتبط :

انواع دیابت

رژیم غذایی برای دیابتی ها

پیوند ISLET

چگونه به عزیزانمان کمک کنیم تا دیابت را کنترل کنند.

9ماده غذایی شگفت انگیز برای دیابتی ها

کنترل سطح قند خون در دیابت نوع 2

انتخاب جوراب مناسب برای پای دیابتی

در مورد دیابت بیشتر بدانید

دیابت را جدی بگیرید

دانستن الفبای (ABC) دیابت

یاد بگیرید که چگونه با دیابت­ زندگی کنید

بیماران دیابتی از روال عادی مراقبت مطلع شوید تا سالم بمانید

پیش­ دیابت و مقاومت به انسولین چیست

چگونه مقاومت به انسولین به دیابت نوع 2 و پیش دیابت مربوط می­شود

آیا مقاومت به انسولین و دیابت می توانند معکوس شوند

چه گام هایی می تواند مقاومت به انسولین و پیش دیابت را معکوس کند

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...