قرص روزانه مولنوپیراویر برای درمان COVID-19 ممکن است به زودی در دسترس باشد

مولنوپیراویر


از داروهای ضد ویروسی می توان به عنوان مکمل واکسن ها برای درمان افراد در مراحل اولیه COVID-19 استفاده کرد.در حال حاضر چندین درمان ضد ویروسی خوراکی برای COVID-19 در حال مطالعه است.
شرکت مرک Merck پس از آزمایش بالینی نشان داد داروی «مولنوپیراویر» (Molnupiravir)  خطر بستری شدن یا مرگ ناشی از COVID-19 را تا 50 درصد کاهش می دهد ، مجوز استفاده اضطراری از قرص روزانه خود را درخواست می کند.طرفداران می گویند این قرص ها راهی آسان و در دسترس برای درمان علائم COVID-19 در اختیار مردم قرار می دهند.
با این حال ، دیگران می گویند توسعه درمان های ضد ویروسی برای بیماری های دیگر مانند آنفولانزا دشوارتر از آنچه پیش بینی می شد ، بوده است.
برای برخی ، درمان COVID-19 می تواند به سادگی مصرف قرص روزانه باشد.

 

چندین درمان ضد ویروسی خوراکی برای COVID-19 در دست ساخت است ، از جمله یکی از آنها ممکن است به زودی در دسترس قرار گیرد.

مقامات بیوتراپی Merck و Ridgeback قصد دارند پس از آنچه آنها به عنوان کارآزمایی بالینی مرحله 3 موفق معرفی کردند ، از سازمان غذا و داروی ایالات متحده برای استفاده از داروهای خود که به نام مولنوپیراویر شناخته می شود ، مجوز استفاده اضطراری (EUA) را بگیرند.

مقامات شرکت امروز گفتند که مولنوپیراویر در مقایسه با شرکت کنندگانی که دارونما دریافت کرده بودند ، خطر بستری شدن یا مرگ ناشی از COVID-19 را تا 50 درصد در شرکت کنندگان در آزمایش با علائم خفیف تا متوسط ​​کاهش داد.

 

روبرت دیویس ، مدیرعامل و رئیس شرکت مرک Merck ، در بیانیه ای گفت: "با این نتایج قانع کننده ، ما خوش بین هستیم که مولنوپیراویر می تواند به عنوان بخشی از تلاش های جهانی برای مبارزه با همه گیری به یک داروی مهم تبدیل شود ."

دکتر مونیکا گاندی ، MPH ، استاد پزشکی در دانشگاه کالیفرنیا سان فرانسیسکو ، نتایج آزمایش بالینی و اهمیت آنها را توضیح داد.

وی می گوید: "مولنوپیراویر یک ضد ویروس (آنالوگ نوکلئوزیدی) است که در ابتدا با مهار تکثیر ویروس طیف گسترده ای در برابر بسیاری از ویروس ها طراحی شده است." "در لوله آزمایش ، مولنوپیراویر مانع از تکثیر SARS-CoV-2 ، عامل ایجاد کننده COVID-19 می شود ، بنابراین ابتدا در آزمایش مرحله دوم آزمایش شد که نشان داد زمان پاکسازی RNA ویروسی کاهش یافته و نسبت بیشتری از شرکت کنندگان ( 92 درصد) به طور کلی در افرادی که 800 میلی گرم مولنوپیراویر دو بار در روز دریافت کردند ، پاکسازی ویروسی به دست آمد.

 

"مولنوپیراویر سپس در مرحله 3 آزمایش بیماران سرپایی مبتلا به COVID-19 خفیف تا متوسط ​​که حداقل یک عامل خطر ابتلا به بیماری شدید داشتند ، مورد آزمایش قرار گرفت تا ببیند آیا این دارو برای جلوگیری از بستری شدن یا مرگ و تجزیه و تحلیل موقت کارآزمایی موثر دارد؟ 
در این یافته مثبت ، "گاندی در پایان گفت: این یک یافته بسیار هیجان انگیز است برای اولین داروی  سرپایی که احتمالاً برای درمان COVID-19 خفیف و متوسط ​​تأیید می شود و این شرکت اعلام می کند که برای EUA ارسال خواهد کرد ، در حالی که دولت در حال حاضر خرید 1.7 میلیون دوز را بر اساس آن تأیید کرده است. 

 

Pfizer و Roche همچنین در حال انجام آزمایشات بالینی در مراحل پایانی بر روی داروهای ضد ویروسی هستند که می توانند افراد را در مراحل اولیه COVID-19 درمان کنند.

 

در صورت تأیید اضطراری مولنوپیراویر ، این درمان ها می تواند تا اوایل سال آینده در دسترس قرار گیرد.

 

اهمیت داروهای ضد ویروسی

کارشناسان می گویند درمان های ضد ویروسی جبهه مهمی در محدود کردن و پایان دادن به بیماری همه گیر COVID-19 و انتقال آن به یک بیماری بومی است که در بین مردم اما قابل کنترل است.به گفته کارشناسان ، داروهای ضد ویروسی - که قبلاً برای درمان HIV ، هپاتیت C و آنفولانزا استفاده می شد - با مهار تکثیر ویروس ، کاهش بارهای ویروسی و بیماری کمتر در افراد و همچنین احتمال انتقال ویروس به دیگران ، موثر است.

یکی از داروهای ضد ویروسی ، رمدیسیویر ، به عنوان درمان COVID-19 استفاده می شود ، اما برای بیماران بستری در موارد پیشرفته بیماری در نظر گرفته شده است ، در حالی که داروهای ضد ویروسی جدید را می توان بدون دخالت پزشک در داروخانه توزیع کرد.

 

دکتر کلی مک کی جونیور ، MPH ، مشاور ارشد علمی تیم بالینی برای آزمایش فاز 3 FDA Revive Therapeutics برای بوسیلامامین ، می گوید: "این داروها می توانند نقش مهمی در هدایت همه گیری COVID-19 ایفا کنند ."قرص کووید 19" می تواند مانع از تکثیر ویروس شود تا جایی که دفاع طبیعی بدن می تواند به طور موثر با آن مبارزه کند ، از شدت عفونت بکاهد و از پیشرفت بیماری (یا حداقل کاهش احتمال آن) جلوگیری کند. 

وی گفت: "علاوه بر این ، بسته به مشخصات ایمنی یک یا چند مورد از این داروها ، قرص کرونا ممکن است از ایجاد عفونت حتی در افرادی که در معرض خطر زیادی برای عفونت هستند جلوگیری شود."

 

وی توسعه چنین داروهایی را "اقدام مهمی که مکمل واکسیناسیون و مداخلات غیر پزشکی (به عنوان مثال ، ماسک ، فاصله فیزیکی ، شستشوی مکرر دست ها) برای کاهش شیوع عفونت در جوامع نامید."

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • OOOВалок_Харлам 134 :

    چگونه بفهمیم آلوده شده‌ایم: انواع بثورات به ویروس کرونا اگر کووید در گذشته با از دست دادن بویایی همراه بود، اکنون فهرست تظاهرات آن به طور قابل توجهی گسترش یافته است. برخی از آنها مربوط به پوست هستند. تظاهرات جلدی ویروس کرونا آنژیت - آسیب به اندوتلیوم عروقی. بارها اشاره شده است که کووید به عروق آسیب می رساند که باعث ترومبوز می شود بثورات سرخک بسیار کم شروع می شود، مانند سرخک، و به طور کلی بسیار شبیه به آن است گلسنگ روزاسه - لکه های پوسته پوسته روی پوست بثورات پاپولو-وزیکولی - تراوش و وزیکول. در بیمارانی که زیاد عرق می کنند، در بستر مرطوب دراز می کشند، تب دارند، رخ می دهد، یعنی اینها تظاهرات ثانویه تر هستند. توکسیکودرما عدم تحمل داروهایی که باعث واکنش های پوستی می شوند. کهیر. این می تواند هم تظاهر عدم تحمل دارو باشد و هم تظاهر خود کووید. ضایعات ثانویه اینها زخم بستری هستند که در بیماران بستری ایجاد می شوند. انگشتان کووید یکی از اولین علائم کووید هستند. این بیماری اغلب در افراد جوان با شکل خفیف بیماری رخ می دهد. با قرمز شدن نوک انگشتان، ضخیم شدن آنها، التهاب خفیف مشخص می شود.

    1400/9/16 19:03
  • OOOВалок_Харлам 134 :

    این تنها "سلاح" در برابر سویه میکرون ویروس کرونا است جامعه شروع به عادت به زندگی با ویروس کرونا کرد، زمانی که سویه جدیدی ظاهر شد که به نام omicron نامگذاری شد. هنوز دقیقاً مشخص نیست که چه چیزی از آن انتظار می رود، اما برخی از کارشناسان قبلاً گزارش داده اند که می تواند بسیار خطرناک تر از سویه دلتا باشد که اکنون در سراسر جهان گسترده شده است. و تنها "سلاح" در برابر سویه جدید امیکرون واکسیناسیون است. علائم سویه دلتا ویروس کرونا تب گلو درد سرفه خشک مداوم. سردرد. آبریزش شدید بینی

    1400/9/16 19:11
  • JamesEluro 464 :

    بیل گیتس یک بیماری همه گیر بدتر از کرونا را پیش بینی کرد به گفته بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت، که نامش اغلب با همه گیری ویروس کرونا همراه است، ممکن است با یک عامل بیماری زای جدید روبرو باشیم. این احتمال وجود دارد که نرخ مرگ و میر بسیار بالاتری نسبت به بیماری همه گیر فعلی ایجاد کند. گیتس در مصاحبه ای با فایننشال تایمز اشاره کرد که این گزینه واقعی است و از مقامات ایالت ها خواست برای مبارزه با همه گیری های بعدی پول اختصاص دهند و ما در مورد میلیاردها صحبت می کنیم. گیتس گفت در هر صورت، بودجه ای که برای این اهداف هزینه می شود برای حل سایر مشکلات بهداشت جهانی استفاده می شود. ما هنوز واکسنی برای عفونت HIV، داروهای موثر برای سل و غیره اختراع نکرده‌ایم. گیتس قبلاً گفته بود که انتظار دارد این بیماری حتی پس از شروع واکسن ها تشدید شود. ماسک و فاصله گذاری اجتماعی همچنان موثرترین راه برای مبارزه با ویروس کرونا هستند. در دنیا افزایشی در بروز ثبت شده است. نوع ووهان و دلتا با سویه omicron جایگزین شده اند که مسری تر از نسخه های قبلی خود محسوب می شود.

    1400/11/6 11:32
  • ویدا ویدا :

    ویتامین D علاوه بر نقش مهمی که در سلامت استخوان دارد، با فوایدی در بیماری های خودایمنی، قلبی عروقی و تنفسی همراه است. از زمان شروع همه‌گیری COVID-19، پزشکان شروع به تجویز بیشتر آن برای جلوگیری از عفونت کرده‌اند، زیرا نقش مهمی در تحریک پاسخ ایمنی دارد. شرایط کمبود (کمتر از 20 نانوگرم در میلی لیتر) شدت کووید-19 را 14 برابر در مقایسه با 40 نانوگرم در میلی لیتر افزایش داده است. مرگ و میر در پس زمینه کمبود 25.6٪ ​​و با شاخص های بهینه - 2.3٪ بود. از مطالعات نتیجه گرفتند که این بدان معناست که سطوح پایین ویتامین D تا حد زیادی به شدت و مرگ و میر COVID-19 کمک می کند . ارجاع. همه داده‌ها برای جنسیت، سن، بیماری‌های مزمن و سایر عوامل موثر بر نتیجه تنظیم شدند. از مطالعات دیگر مشخص شده است که سطح بهینه ویتامین D خطر ابتلا به سرطان روده را تا 50 درصد کاهش می دهد و کمبود آن احتمال ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را دو برابر می کند. چه کسانی باید ویتامین D خود را بررسی کنند در معرض خطر هستند: افراد چاق با شاخص توده بدنی بیشتر از 35؛ گیاهخواران و وگان ها؛ افراد مبتلا به بیماری های دستگاه گوارش و کبد؛ به افراد مسن تاکید می کنیم! شما نباید هیچ ویتامینی را به تنهایی مصرف کنید، به ویژه ویتامین D را به شکل خالص آن: یک دوز زیاد، برعکس، می تواند مضر باشد. ابتدا با پزشک خود مشورت کنید تا آزمایشات مناسب را برای شما تجویز کند. بر اساس آنها، در صورت لزوم، درمان را تجویز می کند.

    1400/11/16 15:33
  • ویدا ویدا :

    چرا هنوز مشخص نیست که کووید از کجا آمده است؟ هنوز هیچ نتیجه قطعی در مورد اینکه کووید-19 از کجا آمده است به دست نیامده است، زیرا مقامات بین المللی بهداشت و اطلاعات ایالات متحده بین دو نظریه متوقف شده اند : آیا ویروس از انتشار طبیعی از حیوانات به وجود آمده است. یا به دلیل نشت تصادفی یک آزمایش آزمایشگاهی در ووهان چین. کارشناسان می گویند حتی با همکاری کامل بین المللی و شواهد علمی دست نخورده، شناسایی منشاء COVID-19 ممکن است سال ها طول بکشد.

    1400/11/16 15:35