رابطه تستوسترون اضافی با سرطان و دیابت

در
رابطه تستوسترون اضافی با سرطان و دیابت
تستوسترون بیش از حد احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 و انواع خاصی از سرطان در مردان را کاهش می دهد و احتمال ابتلا به این بیماری ها را برای خانم ها افزایش می دهد. 
 
همانطور که کاترین روت ، استاد دانشگاه Exeter Exeter (انگلستان) ذکر کرد ، لازم است که بطور جداگانه بررسی کنیم که چگونه برخی از عوامل بر سلامت زنان و مردان تأثیر می گذارند. 
 
دانشمندان با مطالعه اینکه هورمون اضافی تستوسترون در بدن بر احتمال ابتلا به بیماری های مختلف از جمله بیماری های کشنده تأثیر می گذارد ، تفاوت مهمی در فیزیولوژی زنان و مردان پیدا کرده اند.
 
متخصصان داده های 400 هزار داوطلب را که نمونه هایی از DNA خود را برای تجزیه و تحلیل داده بودند ، مطالعه کردند. با استفاده از این اطلاعات ، متخصصان 2.5 هزار تنوع ژنتیکی را که بر میزان تستوسترون تأثیر می گذارد ، شناسایی کردند.
 
معلوم شد که تستوسترون بیش از حد اثرات متفاوتی بر سلامت زنان و مردان دارد. بنابراین ، وی احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 را به میزان 37 درصد افزایش داده است. برای آقایان رابطه معکوس مشخص بود - غلظت بالای هورمون خطر 14٪ ابتلا به دیابت را داشت.
 
الگوهای مشابه با احتمال ابتلا به انواع خاصی از سرطان همراه است - پستان و رحم برای زنان ، تومورهای پروستات برای مردان.
 
دانشمندان تأکید می كنند كه پزشكان باید در عملکرد بدن زنان و مردان در درمان بیماری ها تفاوت هایی را در نظر بگیرند.
 
هفت سال پیش ، دانشمندان آمریکایی ثابت كردند كه بعضی از قسمتهای مغز در مردان سیگنالهای مختلف را نسبت به مغز زنان ارسال می كند. علاوه بر این ، زنان و مردان پاسخ متفاوتی به درد نشان می دهند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

زنان واقعا قوی‌تر از مردان هستند

در


اگر همیشه سر این موضوع با دوستان‌تان بحث می‌کردید، حالا یک تحقیق علمی هم دارید که در راستای ادعای‌تان طرح کنید.نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که در شرایط بسیار سخت مثل قحطی، شیوع بیماری‌های واگیردار، یا حتی اسارت، زنان بیش از مردان دوام می‌آورند.


در عصر حاضر نیز زنان تقریبا همه جای دنیا بیش از مردان عمر می‌کنند. مثلا در انگلستان، امید به زندگی برای زنان ۸۳ سال است و برای مردان ۷۹.۵ سال. (در اسکاتلند این ارقام به ترتیب ۸۱ و ۷۷ است.)

مطالعه اخیر در دانشگاه جنوبی دانمارک و روی هفت نمونه تاریخی که جوامع بشری در شرایط بسیار سخت قرار گرفته بوده‌اند، انجام شده. هدف مطالعه درک بهتر اختلاف عمر بین زنان و مردان بوده.

از نمونه‌هایی که محققان این دانشگاه مطالعه کرده‌اند، می‌توان به قطحی ایرلند بین سال‌های ۱۸۴۵ و ۱۸۴۹ میلادی و دو شیوع سرخک در ایسلند در سال‌های ۱۸۴۶ و ۱۸۸۲ میلادی اشاره کرد. نمونه دیگر تجربه برده‌های لیبریایی است که اوایل قرن نوزدهم میلادی در آمریکا آزاد شدند و به آفریقا بازگشتند و بسیاری چون در معرض بیماری‌هایی که در آمریکا نبود قرار گرفتند، مردند.

در همه این نمونه‌های تاریخی، امید زندگی به شدت کم شد. مثلا در شیوع سرخک در ایسلند (۱۸۸۲)، امید زندگی برای زنان از حدود ۴۴ سال به حدود ۱۹ سال رسید، و برای مردان از حدود ۳۸ سال به اندکی زیر ۱۷ سال.
ادعای این محققان این است که دلیل اصلی اختلاف امید به زندگی بین زنان و مردان، نرخ مرگ‌ومیر نوزادان است
محققان دانشگاه جنوبی دانمارک مشاهده کرده‌اند که در همه جوامع مورد بررسی، و تقریبا در همه گروه‌های سنی، نرخ مرگ‌ومیر زنان کمتر بوده، و جز یک مورد استثناء زنان بیش از مردان عمر می‌کرده‌اند.

ادعای این محققان این است که دلیل اصلی اختلاف امید به زندگی بین زنان و مردان، نرخ مرگ‌ومیر نوزادان است. آنها می‌گویند: "در شرایط بسیار سخت و کشنده، نوزادان دختر بهتر از نوزادان پسر مقاومت می‌کردند".

و بر این مبنا نتیجه گرفته‌اند که: "این واقعیت که در شرایط بسیار سخت، و در بدو تولد که تفاوت‌های رفتاری و اجتماعی دو جنس کمینه است، ماده‌ها بیش از نرها زنده می‌مانند، شاهدی است بر این فرضیه که برتری زنان در بقا دلایل بنیادی زیست‌شناختی دارد".

نویسندگان گزارش تأکید کرده‌اند که بر اساس یافته‌های این تحقیق مزیت زنان به مردان در محیط‌های مختلف کم و زیاد می‌شود و عوامل اجتماعی هم روی آن تأثیر دارد.

آنها به نتایج تحقیق‌های دیگر اشاره کرده‌اند که اختلاف هورمونی را عامل اختلاف مرگ‌ومیر زن و مرد می‌داند. مثلا استروژن که در زنان بیش از مردان یافت می‌شود، خاصیت ضدتورمی دارد. در حالی که تستسترون که در مردان بیشتر است، ممکن است باعث ضعف سیستم ایمنی بشود.

پروفسور ویرجینیا زارولی، سرپرست این تیم تحقیقاتی، می‌گوید: "شرایط مردم در نمونه‌هایی که بررسی کردیم حقیقتا وحشتناک بود. و با اینکه در این دوره‌های بحران مزیت بقای زنان افت می‌کرد، همچنان آن‌قدر بود که بیش از مردان زنده بمانند. یعنی حتی در دوره‌هایی که مرگ و میر زیاد بود، زنان بیش از مردان عمر می‌کردند". ( سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...

تکنیک های داده کاوی

در


(سیارک)تکنیک های داده کاوی برای کاوش، تحلیل و شناسایی داده های پزشکی بوسیله ی الگوریتم ها پیچیده برای کشف الگوهای نامشخص استفاده شده است. محققان از تکنیک های داده کاوی برای شناسایی بسیاری از بیماری ها همچون بیماری های قلبی، سکته، دیابت و سرطان استفاده می کنند. بسیاری از تکنیک های داده کاوی برای شناسایی بیماری های قلبی با دقتی مناسب استفاده شده است. محققان از تکنیک های داده کاوی مختلفی مثل بیزی، شبکه عصبی، درخت تصمیم گیری، چگالی کرنل و ماشین بردار پشتیبانی برای پیش بینی و تشخیص بیماری های قلبی استفاده کرده اند. یکی از این سیستم ها از دسته بندی یادگیری عصبی برای دسته بندی وظیفه های داده کاوی و نشان داد که این سیستم دسته بندی عملکردی مشابه به سیستم دسته بندی نظارتی دارد. سیستم پیش بینی حمله قلب موثر و هوشمند (IEHPS) بر اساس شبکه های عصبی و داده کاوی ساخته شده است و استخراج الگوهای قابل توجه برای پیش بینی بیماری قلبی بوسیله خوشه بندی K-ابزاری را در دستور کار قرار داد.

این سیستم از الگوریتم MAFIA برای کاوش الگوهای فراوان استفاده می کند. پولاتت و همکاران، بوسیله فازی ترکیبی و رویکرد k-نزدیک ترین همسایه، یک سیستم برای پیش بینی بیماری های قلبی طراحی کردند که 87 درصد در شناسایی دقت داشت. در یک سیستم دیگر، شبکه ی عصبی برای شناسایی بیماری های قلبی با دقت 89.01 درصد بکار گرفته شد. لاتا و سابرامایان در سال 2007 یک سیستم پیش بینی بیماری های قلبی بوسیله الگوریتم‌ ژنتیک و CANFIS پیشنهاد کردند که خطای میانگین مربعات آن پایین بود. با تحلیل تکنیک های مطرح شده، این مقاله به معرفی یک سیستم جدید با استفاده از الگوریتم های ژنتیکی و شبکه عصبی برای پیش بینی خطر بیماری های قلب پرداخته است. الگوریتم ژنتیک برای بهینه سازی شبکه عصبی استفاده شده است. در این مقاله، برای اولین یک الگوریتم ترکیبی بر روی عوامل خطر برای بهبود دقت پیش بینی بیماری های قلبی استفاده شده است. در نتیجه، هدف اصلی در اینجا، استفاده از این سیستم در پشتیبانی تصمیم گیری درمانی به عنوان شاخص ریسک است تا افراد بتوانند این ریسک ها را بدون ابتلا به بیماری های قلبی در آینده کاهش دهند.

تحلیل داده ها و کد گذاری

مشکل مربوط به عوامل خطر در بیماری های قلبی این است که عامل های خطر زیادی در این زمینه وجود دارد، مثل سن، استعمال سیگار، کلسترول خون، سلامت جسمانی، فشار خون، استرس و موارد این چنینی، و درک و دسته بندی هر کدام از آنها مطابق اهمیت آنها یک امر دشواری است. همچنین، بیماری های قلبی معمولا زمانی شناسایی می شوند که بیمار به سطوح پیچیده بیماری رسیده است. از این رو، عوامل خطر از چندین منبع تحلیل شدند. مجموعه داده های مدنظر از 12 عامل ریسک مهم تشکیل شده بود: جنسیت، سن، پیشینه ی خانوادگی، فشار خون، عادت دخانیاتی، مصرف الکل، بی تحرکی،دیابت ، کلسترول خون، رژیم غذایی ضعیف، چاقی. این سیستم نشان می داد که آیا بیمار در معرض خطر قلبی قرار دارد یا نه. داده ها برای 50 فرد از طریق نظرسنجی های انجام قلب آمریکا جمع آوری شد. اکثر بیماران قلبی در عوامل خطر اشتراکات زیادی داشتند. جدول 1 عوامل ریسک مهم شناسایی شده و مقدار و کدگذاری آنها را در پرانتز نشان می دهد؛ این مقادیر به عنوان ورودی به سیستم استفاده شدند.

 

عوامل خطر

مقادیر

1

جنسیت

مذکر (1)، مونث (0)

2

سن (سال)

20-34 (2-)، 35-50 (1-)، 51-60 (0)، 61-79 (1)، بیشتر از 79 (2)

3

کلسترول خون

کمتر از 200 میلی­گرم در دسی­لیتر – کم (1-)

200-239 میلی­گرم در دسی­لیتر – معمولی (0)

بیشتر از 240 میلی­گرم در دسی­لیتر – بالا (1)

4

فشار خون

کمتر از 120 میلیمتر جیوه – کم (1-)

120 تا 139 میلیمتر جیوه – معمولی (0)

بیشتر از 139 میلیمتر جیوه – بالا (1-)

5

ارثی

سابقه در عضو خانواده – بله (1)

در غیر اینصورت – نه (0)

6

دخانیات

بله (1) یا نه (0)

7

مصرف الکل

بله (1) یا نه (0)

8

فعالیت فیزیکی

پایین (1-)، طبیعی (0) یا بالا (1-)

9

دیابت

بله (1) یا نه (0)

10

رژیم

بد (1-)، طبیعی (0) یا خوب (1-)

11

چاقی

بله (1) یا نه (0)

12

استرس

بله (1) یا نه (0)

خروجی

بیماری قلبی

بله (1) یا نه (0)

تحلیل داده برای تبدیل داده به قالب کارآمد استفاده شده است، چراکه این مقادیر عموما در بازه ی [-1,1] کدگذاری شده است. تحلیل داده همچنین ناهنجاری ها موجود در داده ها را از بین می برد. این کار ضروری است. تحلیل داده برای تصحیح پیش پردازش داده نیاز بود. حذف ورودی های غلط به عمومی سازی بهتر شبکه عصبی کمک می کند.ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

چرا چاقی باعث سرطان می شود

در
همانطور که دانشمندان اشاره کرده اند، این 13 نوع بیماری سرطان تقریبا در نیمی از تشخیص ها در افراد چاق دیده شده اند. پزشکان بر این باورند که چاقی و اضافه وزن یک عامل آنکوژنی قوی مانند سیگار کشیدن است.
کارشناسان WHO مطالعه گسترده ای در مورد اثر اضافه وزن در احتمال ابتلا به سرطان انجام دادند. معلوم شد که اضافه وزن به اندازه سیگار کشیدن خطرناک است.
 

چرا چاقی باعث سرطان می شود؟

چند سال پیش اولین شواهد دریافت شد که خطر ابتلا به سرطان افزایش می یابد. در جریان تحقیقات بیشتر کارشناسان متوجه شدند که 13 نوع سرطان با اضافه وزن همراه هستند - اول از همه، سرطان دستگاه گوارش و همچنین سرطان پستان، کلیه، رحم، تخمدان، تیروئید، پانکراس، مغز و مولتیپل میلوما است.
 
همانطور که دانشمندان اشاره کرده اند، این 13 نوع بیماری سرطان تقریبا در نیمی از تشخیص ها در افراد چاق دیده شده اند. پزشکان بر این باورند که چاقی و اضافه وزن یک عامل آنکوژنی قوی مانند سیگار کشیدن است. برای برخی از انواع سرطان مرتبط با چاقی، سن نقش مهمی دارد. به عنوان مثال، برای زنان بعد از یائسگی، خطر ابتلا به تومور رحم و پستان به تنهایی افزایش می یابد و با وزن بیش از حد افزایش می یابد.
 
دلایل متعددی وجود دارد که چرا چاقی باعث رشد سرطان می شود. اینها اختلالات متابولیکی و هورمونی، رژیم غذایی نامنظم و شیوه زندگی آرام است.
 
دانشمندان معتقدند مبارزه با اضافه وزن، همانند عادت های بد نیز ضروری است . اقدامات انجام شده برای محدود کردن مصرف سیگار و مصرف الکل باعث نتایج خوبی شده است - در بسیاری از کشورها شمار افراد سیگاری کاهش یافته و مردم به طور کلی بیشتر توجه  را به خود جلب کرده اند. چاقی یکی دیگر از مشکلات است . در حال حاضر تعداد افرادی که اضافه وزن دارند در حال زیاد شدن است و بدترین چیز این است که چاقی به طور فزاینده در کودکان تشخیص داده می شود.

نظرات

در ادامه بخوانید...

علائم سرطان پستان می تواند بسیار متفاوت باشد

در
علائم سرطان پستان

علائم سرطان پستان می تواند بسیار متفاوت باشد. بستگی به نوع تومور ، اندازه و محل قرارگیری آن در قفسه سینه دارد. اما اغلب زنان دیر به پزشک مراجعه می کنند زیرا علائم ضمنی سرطان را نادیده می گیرند.

 

علائم ضمنی سرطان پستان: چه چیزی باید به شما هشدار دهد؟

بسیاری از زنان بر این باورند که اصلی ترین علامت سرطان پستان که نشان دهنده نئوپلاسم در قفسه سینه است ، تراکم است. با این وجود ، همیشه اینگونه نیست.

 

همانطور که انکولوژیست ها توضیح می دهند ، اغلب علائم قابل توجهی وجود ندارد ، بنابراین سرطان به مرحله خطرناکی می رود. 

 

علائم سرطان پستان که باید هشدار دهد:

 

ترشح مایعات از نوک پستان

تغییر شکل نوک سینه ، کشش در سینه

تغییر در پوست اطراف نوک پستان - لایه برداری ، قرمزی ، رگ های برجسته و بزرگ شده؛

تغییر شکل سینه ،عدم تقارن در سینه ها.

- در موارد نادر ممکن است وزیکول های کوچک قرمز(تاول) نیز روی پوست سینه ظاهر شود. غالباً ، زنان این را به التهاب فولیكولها ، آلرژی ها یا اگزما نسبت می دهند. " - انکولوژیست ها به زنان توصیه می کنند بیشتر مراقب باشند. 

 

انکولوژیست ها همچنین توضیح می دهند که در کمترین ظن و تردید، لازم است که به پزشک مراجعه کنید. علاوه بر این ، هر سال بازدید از یک مامولوژیست را فراموش نکنید.

 

به خصوص باید مراقب آن دسته از زنانی که در معرض خطر هستند مانند بیماران بستری مبتلا به سرطان باشید.پس این علائم اصلی سرطان پستان را به یاد داشته باشید. این علائم تشکیل متراکم غده در پستان است. تغییر در شکل پستان. ناراحتی یا درد؛ چین و چروک یا انقباض پوست سینه. تورم روی نوک پستان. ترشحات از نوک سینه ها. گره های لنفاوی متورم زیر بغل.

نظرات

۱۴۰۰/۱۱/۱۶سرطان پستان ماموگرافی استاندارد طلایی برای تشخیص سرطان سینه در نظر گرفته می شود. پس از آن، در صورت نیاز به تحقیقات اضافی، پزشک ممکن است شما را به سونوگرافی یا ام آر آی ارجاع دهد. تصمیم برای غربالگری سرطان سینه ممکن است به تعدادی از عوامل خطر یک زن بستگی داشته باشد. این خطر ممکن است با افزایش سن، بسته به وجود جهش ژنی (BRCA1 و BRCA2) یا سابقه خانوادگی بیماری افزایش یابد.

در ادامه بخوانید...

آزمایش های غربالگری ضروری برای هر مرد

در
چرا آزمایش های غربالگری برای مردان مهم هستند.گرفتن تست غربالگری مناسب در زمان مناسب یکی از مهمترین کارهایی است که یک مرد می تواند برای سلامتی خود انجام دهد. پیش از بروز علائم بیماری ، غربالگری زودتر از موقع ساده تر درمان می شود. با تشخیص زودرس ، سرطان روده بزرگ می تواند در شروع، نابود شود. یافتن زود هنگام دیابت ممکن است به جلوگیری از عوارضی مانند کاهش بینایی و ناتوانی جنسی کمک کند. تست های مورد نیاز شما بر اساس سن و عوامل خطر شما انجام می شود.

سرطان پروستات

سرطان پروستات شایعترین سرطان است که در مردان آمریکایی پس از سرطان پوست یافت می شود. سرطان پروستات تمایل دارد که به آرامی رشد کند ، اما انواع پرخاشگرانه و سریع رشد نیز وجود دارد. آزمایشات غربالگری می توانند بیماری را زودتر ، گاهی اوقات قبل از بروز علائم ، هنگامی که درمان ها مؤثر است ، پیدا کنند.
 

آزمایشات مربوط به سرطان پروستات

غربالگری برای مردان سالم ممکن است شامل آزمایش دیجیتال رکتال (DRE) و احتمالاً آزمایش خون آنتی ژن اختصاصی پروستات (PSA) باشد. رهنمودهای دولت در برابر استفاده معمول از تست PSA توصیه می کند. انجمن سرطان آمریکا به هر مرد توصیه می کند در مورد خطرات و مزایای احتمالی آزمایش PSA با پزشک صحبت کند. بحث و گفتگوها باید در این زمینه آغاز شود:
 
50 سال برای مردان با خطر متوسط.
45 سال برای مردان در معرض خطر بالا. این شامل آمریکایی های آفریقایی تبار نیز می شود.
40 سال برای مردان با سابقه خانوادگی قوی در سرطان پروستات.
 
آزمون سرطان بیضه

سرطان بیضه

این سرطان غیر معمول در بیضه های یک انسان ، غدد تولید مثلی تولید اسپرم ایجاد می شود. بیشتر موارد در سنین 20 تا 54 سالگی رخ می دهد. انجمن سرطان آمریکا توصیه می کند که همه مردان هنگام مراجعه به پزشک معالج معاینه روتین بیضه را انجام دهند. مردان در معرض خطر بالاتر (سابقه خانوادگی یا بیضه کم تحرک) باید در مورد غربالگری اضافی با پزشک صحبت کنند. برخی از پزشکان توصیه می کنند که خودآزمایی منظم انجام دهند ، به آرامی نسبت به توده های سخت ، برآمدگی های صاف یا تغییر اندازه یا شکل بیضه ها حساس باشند.

سرطان روده بزرگ

سرطان روده بزرگ دومین علت مرگ و میر ناشی از سرطان است. مردان نسبت به زنان خطر ابتلا به آن را کمی بیشتر نشان می دهند. اکثر سرطان های روده بزرگ به آرامی از پولیپ های روده بزرگ ایجاد می شوند: رشد در سطح داخلی روده بزرگ. پس از ایجاد سرطان ، می تواند به سایر نقاط بدن حمله یا گسترش یابد. راه پیشگیری از سرطان روده بزرگ یافتن و از بین بردن پولیپ ها قبل از تبدیل سرطان است.
 

آزمایشات مربوط به سرطان روده بزرگ

غربالگری در بزرگسالان با خطر متوسط ​​از 50 سالگی آغاز می شود. کولونوسکوپی یک آزمایش متداول برای تشخیص پولیپ ها و سرطان روده بزرگ است. پزشک با استفاده از یک لوله انعطاف پذیر و دوربین ، کل روده بزرگ را مشاهده می کند. پولیپ ها می توانند در زمان انجام آزمایش از بین بروند. یک جایگزین مشابه ، یک سیگموئیدوسکوپی انعطاف پذیر است که تنها قسمت تحتانی روده بزرگ را بررسی می کند. 
برخی از بیماران برای انجام یک کولونوسکوپی مجازی - سی تی اسکن - یا واریوم باریم با کنتراست دو - اشعه ایکس ویژه تصمیم می گیرند - اگر پولیپ ها تشخیص داده شوند ، یک کلونوسکوپی واقعی برای از بین بردن آنها لازم است.
 

ملانوم بدخیم

سرطان پوست
خطرناک ترین شکل سرطان پوست ملانوم است . در سلولهای تخصصی به نام ملانوسیت ها که رنگ پوست ایجاد می کنند شروع می شود. مردان سالخورده دو برابر احتمال ابتلا به ملانوم نسبت به زنان در همان سن دارند. مردان نیز 2-3 برابر بیشتر از زنان در معرض ابتلا به سرطان پایه غیر ملانوما و سلولهای سنگفرشی قرار دارند. با بودن در معرض آفتاب و یا تخت های برنزه ، خطر شما افزایش می یابد. آفتاب سوختگی خطر را تسریع می کند.
 

غربالگری سرطان پوست

انجمن سرطان آمریکا و آکادمی پوست و پوست آمریکا برای بررسی هرگونه تغییر در علائم روی پوست ، از جمله شکل ، رنگ و اندازه ، توصیه می کنند که خودآزمایی های منظم خود را انجام دهند. معاینه پوست توسط متخصص پوست یا سایر متخصصان بهداشت باید بخشی از معاینه معمول باشد. درمان سرطان پوست هنگام یافتن زود هنگام مؤثرتر و امیدوار کننده تر است.
 

فشار خون بالا (فشار خون بالا)

خطر فشار خون بالا با افزایش سن افزایش می یابد. همچنین به وزن و سبک زندگی مربوط است. فشار خون بالا می تواند بدون بروز علائم قبلی ، از جمله آنوریسم - بالون شدن خطرناک شریان منجر به عوارض شدید شود. اما قابل درمان است. هنگامی که اینگونه باشد ، ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی ، سکته مغزی و نارسایی کلیه را کاهش دهید. خط آخر: فشار خون خود را بشناسید. اگر زیاد است ، برای مدیریت آن با پزشک خود همکاری کنید.
 

غربالگری فشار خون بالا

قرائت فشار خون دو عدد است. اولین (سیستولیک) فشار در شریان های شما هنگام ضربان قلب است. دوم (دیاستولیک) فشار بین ضربان است. فشار خون طبیعی کمتر از 80/20 است. فشار خون بالا 130/80 یا بیشتر است ، و در بین آن دو فشار خون بالا وجود دارد - نقطه عطف اصلی در فشار خون بالا. اینکه چند بار فشار خون باید بررسی شود بستگی به میزان بالای آن و عوامل خطر دیگر شما دارد.
 

سطح کلسترول

سطح بالای کلسترول LDL در خون باعث ایجاد پلاک چسبنده در دیواره شریان ها می شود . این خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می دهد. آترواسکلروز - سخت شدن و تنگ شدن شریان ها - می تواند سالها بدون علائم پیشرفت کند. با گذشت زمان می تواند منجر به حمله قلبی و سکته مغزی شود. تغییر شیوه زندگی و داروها می توانند این کلسترول "بد" را کاهش داده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهند.
 

تعیین سطح کلسترول

چربی خون ناشتا یک آزمایش خون است که میزان کلسترول  ، کلسترول LDL "بد" ، کلسترول HDL "خوب" و تری گلیسیرید (چربی خون) را به شما می گوید. نتایج به شما و پزشکتان درباره آنچه شما باید انجام دهید برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی ، سکته مغزی و دیابت را می گوید. اگر در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی قرار بگیرند ، از 20 سالگی باید غربالگری شود. با شروع از 35 سالگی ، مردان نیاز به آزمایش منظم کلسترول دارند.
 

دیابت نوع 2

یک سوم آمریکایی های مبتلا به دیابت نمی دانند که این بیماری را دارند. دیابت کنترل نشده می تواند منجر به بیماری های قلبی و سکته مغزی ، بیماری کلیوی ، نابینایی در اثر آسیب عروق خونی شبکیه شود ، آسیب عصبی و ناتوانی جنسی.می توان دیابت را کنترل کرد و با رژیم ، ورزش ، کاهش وزن و داروها از عوارض جلوگیری کرد.
آزمایش خون گلوکز

غربالگری دیابت نوع 2

آزمایش قند خون ناشتا ، آزمایش تحمل گلوکز ، یا AIC همه می توانند به تنهایی یا با هم برای غربالگری دیابت استفاده شوند. بزرگسالان سالم باید هر سه سال یکبار آزمایش را از 45 سالگی انجام دهند. اگر خطر بیشتری دارید ، از جمله کلسترول بالا یا فشار خون ، ممکن است زودتر و مکرر آزمایش را شروع کنید.
 

نقص سیستم ایمنی بدن (HIV)

HIV ویروسی است که باعث ایدز می شود. این در خون و سایر ترشحات بدن افراد آلوده است ، حتی اگر علائمی وجود نداشته باشد. هنگامی که این ترشحات در تماس با واژن ، ناحیه مقعد ، دهان ، چشمها یا ایجاد شکاف در پوست قرار می گیرند ، از فرد به فرد دیگر منتقل می شود. هنوز هیچ درمانی یا واکسنی وجود ندارد. درمان های مدرن می توانند از ابتلا به ایدز در اچ آی وی جلوگیری کنند ، اما این داروها می توانند عوارض جانبی جدی داشته باشند.

آزمایش های غربالگری HIV

افراد مبتلا به اچ آی وی می توانند سالها عاری از علامت باشند. تنها راه برای تشخیص اینکه آنها آلوده شده اند ، انجام یک سری آزمایش خون است. آزمایش اول با نام ELISA یا EIA انجام می شود. به دنبال آنتی بادی های HIV در خون است. ممکن است آلوده نشوید و هنوز هم در تست آزمایش مثبت نشان دهید. بنابراین آزمایش دوم به نام سنجش وسترن بلات برای تأیید انجام می شود. اگر به تازگی آلوده شده اید ، می توانید نتیجه آزمایش منفی داشته باشید. آزمایش تکرار توصیه می شود. اگر فکر می کنید ممکن است در معرض HIV قرار بگیرید ، از پزشک خود در مورد آزمایش ها سوال کنید.
 

جلوگیری از انتشار HIV

بیشتر افراد تازه آلوده تا دو ماه پس از عفونت آزمایش مثبت می کنند. اما حداکثر 5٪ بعد از شش ماه هنوز هم منفی هستند. رابطه جنسی ایمن - ممتنع بودن یا همیشه استفاده از موانع لاتکس مانند کاندوم ، رفتن به دندانپزشکی مطمئن برای جلوگیری از ابتلا به HIV و سایر عفونت های مقاربتی ضروری است. مصرف کنندگان مواد مخدر نباید سوزن را به اشتراک بگذارند.
 

گلوکوم

این گروه از بیماری های چشم بتدریج به عصب بینایی آسیب می رسانند و ممکن است منجر به نابینایی شود - و از بین رفتن قابل ملاحظه و غیر قابل برگشت بینایی می تواند پیش از این که افراد مبتلا به گلوکوم حتی متوجه هرگونه علائمی شوند. آزمایش های غربالگری به دنبال فشار غیر طبیعی بالا در داخل چشم هستند تا بتوانند قبل از آسیب به عصب بینایی ، وضعیت را بررسی و درمان کنند.

غربالگری گلوکوم

آزمایش چشم برای گلوکوم بر اساس سن و خطر شخصی انجام می شود:
 
زیر 40 سال: هر 2-4 سال
40-54: هر 1-3 سال
55-64: هر 1-2 سال
65 به بالا: هر 6-12 ماه
اگر در گروه پرخطر قرار گرفتید ، از جمله آمریکایی های آفریقایی تبار ، افرادی که دارای سابقه خانوادگی گلوکوم ، آسیب چشم قبلی یا استفاده از داروهای استروئیدی هستند ، با پزشک مشورت کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

یک کیلوگرم چربی شکم، خطر ابتلا به دیابت را در زنان 7 برابر افزایش می دهد

در


فقط یک کیلوگرم چربی شکم ، 7 برابر خطر ابتلا به دیابت را برای زنان افزایش می دهد
مطالعات نشان داده است که به اصطلاح چربی احشایی مخصوص زنان خطرناک است - فقط یک کیلوگرم از چنین چربی خطر ابتلا به دیابت را هفت برابر افزایش می دهد.
 
فقط یک کیلوگرم چربی شکم ، 7 برابر خطر ابتلا به دیابت را برای زنان افزایش می دهد
متخصصان دانشگاه اوپسالا در سوئد به این نتیجه رسیدند که چربی احشایی ، که در شکم جمع می شود ، به ویژه برای خانم ها خطرناک است. این واقعیت که تجمع چربی در شکم یک خطر برای سلامتی است از مدت ها قبل شناخته شده است.
 
واقعیت این است که با چاقی احشایی ارزیابی میزان واقعی ذخایر چربی دشوار است و مطالعات نشان داده اند که این چربی می تواند تأثیر قابل توجهی بر روی سطح هورمونی داشته باشد و باعث اختلالات مختلفی شود.
 
همانطور که مطالعات انجام شده با بیش از 325 هزار نفر نشان داد ، چربی شکم خطر ابتلا به دیابت در زنان را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. با هر کیلوگرم چربی احشایی ، خطر ابتلا به دیابت هفت برابر بیشتر است. در مردان ، هر کیلوگرم چربی احشایی احتمال ابتلا به دیابت را تقریباً 2 برابر می کند.
 
در عین حال معلوم شد که ظاهر اضافه وزن روی شکم خطر بزرگی را برای افراد لاغر ایجاد می کند. اگر معده در شخصی رشد کند که قبلاً وزن اضافی داشته باشد ، برای سلامتی مضرتر است. اما این خطرات، خطرات اضافه وزن را به خودی خود منتفی نمی کند.

نظرات

در ادامه بخوانید...