رابطه تستوسترون اضافی با سرطان و دیابت

رابطه تستوسترون اضافی با سرطان و دیابت
تستوسترون بیش از حد احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 و انواع خاصی از سرطان در مردان را کاهش می دهد و احتمال ابتلا به این بیماری ها را برای خانم ها افزایش می دهد. 
 
همانطور که کاترین روت ، استاد دانشگاه Exeter Exeter (انگلستان) ذکر کرد ، لازم است که بطور جداگانه بررسی کنیم که چگونه برخی از عوامل بر سلامت زنان و مردان تأثیر می گذارند. 
 
دانشمندان با مطالعه اینکه هورمون اضافی تستوسترون در بدن بر احتمال ابتلا به بیماری های مختلف از جمله بیماری های کشنده تأثیر می گذارد ، تفاوت مهمی در فیزیولوژی زنان و مردان پیدا کرده اند.
 
متخصصان داده های 400 هزار داوطلب را که نمونه هایی از DNA خود را برای تجزیه و تحلیل داده بودند ، مطالعه کردند. با استفاده از این اطلاعات ، متخصصان 2.5 هزار تنوع ژنتیکی را که بر میزان تستوسترون تأثیر می گذارد ، شناسایی کردند.
 
معلوم شد که تستوسترون بیش از حد اثرات متفاوتی بر سلامت زنان و مردان دارد. بنابراین ، وی احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 را به میزان 37 درصد افزایش داده است. برای آقایان رابطه معکوس مشخص بود - غلظت بالای هورمون خطر 14٪ ابتلا به دیابت را داشت.
 
الگوهای مشابه با احتمال ابتلا به انواع خاصی از سرطان همراه است - پستان و رحم برای زنان ، تومورهای پروستات برای مردان.
 
دانشمندان تأکید می كنند كه پزشكان باید در عملکرد بدن زنان و مردان در درمان بیماری ها تفاوت هایی را در نظر بگیرند.
 
هفت سال پیش ، دانشمندان آمریکایی ثابت كردند كه بعضی از قسمتهای مغز در مردان سیگنالهای مختلف را نسبت به مغز زنان ارسال می كند. علاوه بر این ، زنان و مردان پاسخ متفاوتی به درد نشان می دهند.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید