کاکائو می تواند به بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروز کمک کند



کاکائو می تواند به بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروز کمک کند
در طول آزمایش بیماران متوجه شدند که کاکائو برای جلوگیری از خستگی ثابت و کاهش درد کمک می کند.
دانشمندان بریتانیایی دریافتند که تنها یک لیوان کاکائو با کیفیت بالا در روز برای افراد مبتلا به بیماری مولتیپل اسکلروزیس یا ام اس برای بهبود وضعیت آنها کمک می کند. بسیاری از بیماران دائما در حال خستگی و درد هستند. کاکائو می تواند ظاهر این علائم را کاهش دهد.
 
ام اس یا مولتیپل اسکلروزیس یک بیماری نسبتا شایع در سیستم عصبی است که در آن تخریب پوسته میلین عصب رخ می دهد. در نتیجه، بیمار به تدریج کنترل حرکات را از دست می دهد. به طور معمول، این بیماری در افراد بالای 40 سال، در میان بیماران، دو سوم زنان را تشکیل می دهد. اگرچه بیماری ممکن است با نرخ های مختلف پیشرفت کند، 90 درصد از بیماران خستگی و درد مزمن را تجربه می کنند. روش های مدرن می تواند نشانه ها را کاهش دهد و پیشرفت بیماری را تا حدودی کند نماید، اما آن را متوقف نمی کند.
 
دانشمندان، داوطلبانی را که مبتلا به مولتیپل اسکلروز بودند تشخیص دادند. نیمی از داوطلبان به مدت شش هفته یک لیوان کاکائو غنی از فلاونوئید ها را نوشیدند و گروه دوم یک نوشیدنی با کیفیت پایین نوشیدند. در کاکائو با کیفیت بالا آنتی اکسیدان ها و فلاونوئیدها با خواص ضد التهابی وجود دارد.
 
شش هفته بعد، داوطلبان که کاکائو با کیفیت بالا نوشیدند، کاهش شدید تظاهرات خستگی را نشان دادند و درد شروع به کم کردن در آنها نمود.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید