چگونه کم شنوایی ممکن است نشانه ای از زوال عقل در آینده باشد

در
چگونه کم شنوایی ممکن است نشانه ای از زوال عقل در آینده باشد

 

اختلال شنوایی ممکن است به علت زوال عقل باشد

برخی از افراد در سنین بالا از دست دادن شنوایی را تجربه می کنند. دانشمندان می گویند که با آغاز این مشکلات ممکن است زوال عقل توسعه پیدا کند. این نتیجه گیری توسط دانشمندان ایرلند کسب شده است. 
 
این مطالعه توسط دانشمندان کالج ترینیتی واقع در دوبلین انجام شد. آنها اظهار داشتند که اختلال در شنوایی و کم شنوایی نشانه آن است که فرد ممکن است در آینده زوال عقل را تجربه کند. در این مورد، تغییرات نوروژنیک ممکن است مانع شود، اما برای این منظور شما نیاز به بهبود ارتباطات کلامی و حفظ سلامت مغز دارید. 
 
با توجه به داده های به دست آمده، ارتباط کمی میان افت شنوایی مرتبط با سن و افزایش خطر کاهش شناخت وجود دارد. این شامل عملکرد اجرایی و حافظه اپیزودیک است. اما کارشناسان خاطرنشان کردند که کاهش شنوایی می تواند با سرعت کم پردازش اطلاعات همراه باشد. 
 
دانشمندان گزارش کرده اند که دو سوم از بیماران بالای 65 سالگی دارای مشکلات شنوایی هستند. مطالعات نشان داده اند که از دست دادن شنوایی مربوط به سن قبل از شروع زوال عقل به پنج تا ده سال پیش می رسد. به گفته کارشناسان، عدم تحرک ذهنی ناشی از ضعف شنوایی افراد می تواند در کاهش عملکرد شناختی نقش داشته باشد. 
 
به عنوان بخشی از مطالعه، دانشمندان داده ها را از 36 مقاله علمی بررسی کردند که در آن افراد بیش از 20 هزار نفر بودند. 
 

 

برخی از داروهای مسکن ممکن است با افت شنوایی در زنان در ارتباط باشند

دانشمندان هشدار می دهند که مصرف داروهای مسکن می تواند برای شنوایی شما خطرناک باشد. ما به شما دقیقا می گویم که کدام دارو می تواند صدمه بزند.
 
در ایالات متحده، کارکنان پزشکی بیمارستان بریگهام زنان مطالعه ای انجام دادند و دریافتند که کاهش شنوایی در زنان که اغلب از قرص های ضد درد استفاده می کنند، کاهش می یابد.
این از عوارض جانبی داروهای ایبوپروفن و استامینوفن هستند. این مطالعه حدود 5000 زن در سن 48 تا 73 سال را در برداشت. نیمی از افراد این داروها را برای شش سال مصرف کردند و نیمه دوم زنان آنها را بیش از یک سال. 
اختلال شنوایی یکی از عوارض جانبی آسپرین است. اما شرکت کنندگان در این مطالعه از دانشمندان پزشکی هیچ گونه مشکلی در شنوایی نداشتند، گرچه از این دارو استفاده می کردند. در عین حال، زنان مصرف کننده استامینوفن و ایبوپروفن بیشتر در معرض مشکلات شنوایی قرار دارند.
طبق گفته های دانشمندان آمریکایی، مصرف داروهای مسکن موجب افت شنوایی در زنان در 16٪ موارد می شود. چقدر این اظهارات درست است - ما متعهد نیستیم که بحث کنیم. با این حال، اگر چنین خطری وجود داشته باشد، بهتر است که نگرش خود را نسبت به مصرف داروها برای سالهای آتی تجدید نظر کنید.
 

 

مشکلات شنوایی ممکن است عواقب غیر منتظره ای داشته باشد

دانشمندان نتیجه گیری تکان دهنده ای در مورد آنچه که می تواند باعث مشکلات شنوایی شود، اعلام کرده اند. معلوم شد که مشکلات شنوایی می توانند باعث از دست رفتن حافظه در سالمندان شوند.
 
محققان دانشگاه بری در ایتالیا در این زمینه تحقیقاتی انجام داده اند. آنها دریافتند که افرادی که دارای اختلال شنوایی هستند، که ناشی از عدم توانایی مغز برای شنیدن صداها است، بیشتر از دیگران از فراموشی رنج می برند. قابل توجه است که در بیماران مبتلا به اختلالات گوش داخلی و نه مغز، خطر ابتلا به مشکلات حافظه وجود ندارد. 
 
این مطالعه شامل بیش از 1600 نفر بود که میانگین سن آنها 75 سال بود. مشخص شد افرادی که دارای ضعف شنوایی مرکزی هستند که با سن ارتباط دارد، دو برابر بیشتر از اختلالات شناختی خفیف نسبت به افرادی که شنوایی طبیعی داشتند، رنج می برند.
در عین حال، افرادی که از آسیب شنوایی ناشی از پیری که ناشی از مشکلات گوش داخلی و عصب شنوایی است، خطر ابتلا به اختلالات شناختی را در مقایسه با افرادی که دارای شنوایی طبیعی هستند افزایش نمی دهد. به گفته محققان، این کشف در شناخت اینکه چگونه اختلال شناختی کار می کند بسیار مهم است. 
 
"کار ما نشان می دهد که از دست دادن شنوایی می تواند با نقص پیشرفته سلول های مغزی مرتبط باشد که معمولا با اختلالات شناختی همراه است و نه از محرومیت های حساس که ناشی از کاهش شنوایی محیطی است.
 

 

چگونه می توان شنوایی را بهبود بخشید

در جهان افراد زیادی از مشکلات شنوایی رنج می برند. این در مورد اشکال پیچیده بیماری نیست، بلکه درباره عواقب ساده ای است که طی آن ما گاهی اوقات ممکن است صدای مخاطب خاصی را بشنویم یا نه. حال این سوال پیش می آید که چگونه می توان شنوایی را بهبود بخشید؟
دانشمندان دانشگاه کاردیف تحقیقاتی را انجام دادند که در آن آنها دریافتند که یک زاویه ساده به سر، امکان می دهد که بهتر بشنوید. این به ویژه در مورد سخنرانی افراد دیگر در لحظه ای که سالن پر است، صادق است. 
 
کارشناسان ادعا می کنند که یک شیب تنها 30 درجه می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. با وجود این واقعیت که موضع طبیعی در طی یک مکالمه چهره به چهره است، با سر کمی کج شده است، شما می توانید حجم سخنرانی را با چهار دسیبل افزایش دهید.
 
در این آزمون 20 جوان با شنوایی طبیعی و 19 نفر که از ایمپلنت های شنوایی استفاده می کردند، استفاده کردند. در نتیجه مطالعه، متوجه شدند که یکزاویه به سر، بدون توجه به این که شنوایی طبیعی یا کم شنوایی وجود داشته باشد، در همه افراد شنوایی را بهبود می بخشد. و با زاویه دادن سر به 30 درجه، حجم صدا 4 دسیبل افزایش و با 60 درجه - با هشت دسیبل افزایش می یابد. 
بنابراین، پزشکان توصیه می کنند افرادی که دارای کم شنوایی و یا اختلال شنوایی هستند برای تشخیص گفتار بهتر در اتاق های پر سر و صدا، کمی به سر زاویه بدهند.
 
سم زدایی می تواند بیماری های وحشتناک ایجاد کند.
سم زدایی نه تنها درد را تسکین می دهد. آنها توانایی اعتیاد را توسعه می دهند و حتی برخی از بیماری ها را تحریک می کنند. دقیقا، محققان متوجه شدند.
 

 

شنوایی بیش از حد می تواند نشانه ای از بیماری روانی باشد

پزشکان انگلستان و پرتغال نتایج یک مطالعه جالب را منتشر کرده اند که نشان می دهد که شنوایی بیش از حد می تواند نشانه ای از بیماری روانی باشد. آنها معتقدند که در میان افرادی که دارای گوشهای حساس هستند، بسیاری از افراد ناسالم ذهنی وجود دارند که شنوایی آنها طبیعی نیست و گاهی اوقات توهم دارند.
 
به عنوان مثال، دانشمندان معتقدند که کسانی که می توانند صدای شخص دیگری را در فاصله بیش از 50 سانتی متر در یک مکان پر سر و صدا بشنوند، احتمالا صدای خیالی را می شنوند، و نه مخاطب.
 
به گفته پزشکان، به طور کلی، حدود 15 درصد از مردم صداهای خیالی را می شنوند. اما اغلب آنها توضیح بسیار منطقی برای این پیدا نمی کنند و حتی ممکن است برای مدت طولانی مشکوک باشند که ممکن است به کمک پزشکی نیاز داشته باشند. به عنوان مثال، اغلب صداهای تخیلی بر نفوذ الکل یا سایر مواد روانگردان اثر می گذارند، که حقیقی نیست، زیرا اغلب توهم در این حالت ظاهر می شود.
 

 

شنوایی حساس به شما چه می گوید

محققان یک مطالعه انجام دادند، نتایج آن در صفحات یک نشریه تخصصی گزارش شده است. به گفته دانشمندان، توهم های صوتی در میان افرادی که گوش های حساس دارند، مشاهده می شود. برای مثال، آنها میتوانند کلماتی را که در نوار پر سر و صدا صحبت می کنند را بیان کنند، گاهی اوقات آنها صداهای خیالی را می شنوند. 
 
به عنوان بخشی از این تحقیق، دانشمندان مغز افرادی با شنوایی کامل را به تصویر کشیدند. معلوم شد که اختلالات روانی در میان داوطلبان بسیار توسعه یافته بود. بنابراین، سه یا چهار درصد این افراد با اختلالات روانی مواجه می شوند. 
 
تقریبا 15 درصد از مردم می توانند صداهای دیگر را بشنوند، اگر چه اکثر آنها این را قبول نمی کنند. آنها این را با این واقعیت توضیح می دهند که تحت تأثیر تجربه، مبتنی بر آنچه قبلا شنیده اند، بر فرآیندهای ادراک و شناخت فردی که برای تحقق آن مغز انسان مسئول است، تحت تاثیر قرار می گیرد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

پیشگیری از آلزایمر

در

طبق اظهارات پزشکان آلزایمر بخش اجتناب ناپذیری از پیری است. "دکتر شاراد پل"  میگوید

درواقع بسیاری از علائم مشخصه آلزایمر ، مانند از دست دادن حافظه و سردرگمی را میتوان جلوگیری یا کاهش داد.

یک جراح سرطان پوست، پزشک خانواده و نویسنده بهداشت ژنتیک اظهار داشته ما با رعایت برخی موارد میتوانیم از آلزایمر خود و عزیزانمان جلوگیری کنیم. 

سخنان مبهم و بی ربط می تواند نشانه ی اولیه ی آلزایمر باشد

6 روش برای کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر



1-  ترک سیگار
یکی از موثرترین روش برای کاهش خطر ابتلا به آلزایمر ترک سیگار میباشد. آمار بین المللی آلزایمر نشان داده احتمال مبتلا شدن افراد سیگاری به آلزایمر 45درصد بیشتر از افراد غیر سیگاری میباشد. بنیاد کشف دارو و آلزایمز گزارش داده ترک سیگار در هر زمان میتواند خطر ابتلا را کاهش دهد. حتی ترک سیگار پس از چند دهه نیز خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش میدهد. افرادی که سیگاری نیستند اما در تماس مستقیم دود سیگار هستند نسبت به افراد سیگاری بیشتر در معرض آلزایمر قرار میگیرند. تماس با دود سیگار باعث درگیری عروق مغزی و ایجاد آلزایمر ناشی از درگیری عروق میشود


2- ترک مشروبات الکلی
ترک مشروبات الکلی نیز مانند ترک سیگار میتواند خطر کلی آلزایمر را کاهش دهد. بطور کلی نوشیدن یک الی 3لیوان مشروبات الکلی خطر ابتلا به فشار خون را افزایش میدهد. با این حال نوشیدن مقدار متوسط آن ممکن است خطر ابتلا به سکته را کاهش دهد و با باز کردن رگهای خونی خطر لخته شدن خون و در نهایت بیماری های قلبی را کاهش میدهد. اما اگر شما مشروبات الکلی مصرف نمیکنید هیچوقت بخاطر فواید آن این کار را انجام ندهید.


3- فعالیت بدنی
فعالیت یک روش بسیار خوبی برای پیشگیری از آلزایمر است. درست است که فعالیت ها برای آلزایمر مفید است ولی سعی کنید متناسب با سن فعالیت داشته باشید. حرکات یوگا، پیاده روی، دوچرخه سواری در کاهش استرس و فشار خون و حفظ تعادل موثر میباشند. یک گروه از محققین دودسته 16نفری بالای 67سال را انتخاب کردند: یک دسته بمدت 6ماه، 4بار در هفته ورزش های هوازی نظیر تردمیل و دوچرخه ثابت داشتند و دسته دوم در مدت مشابه و به تعداد دفعات یکسان گروه ورزشی هوازی، ورزش استقامت انجام دادند، با توجه به اینکه تمامی شرکت کنندگان مبتلا به اختلال شناختی خفیفی بودند، بعد از گذشت 6ماه اسکن مغزی افراد نشان داد در گروه ورزش هوازی حجم مغز افراد نسبت به گروه ورزش استقامت افزایش بیشتری یافته بود. همچنین طبق یافته محققان گروه هوازی شاهد بهبود قابل توجهی در حافظه و مهارت های فکری بودند.

4- مصرف غذاهای مفید

آنچه در مصرف غذاها باید مد نظر داشته باشید نوع غذاهایی است که روزانه مصرف میکنید، رژیم غذایی سنتی مدیترانه ای میتواند خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش دهد. این رژیم غذایی شامل مقادیر زیادی میوه، سبزیجات، روغن زیتون، لوبیا، دانه غلات مثل گندم و برنج، همراه با گوشت قرمز حداقل و  فرآورده های لبنی میباشند. تحقیقات نشان داده است افراد مسن تر که رژیم غذای مدیترانه ای را رعایت مینمایند نسبت به انواع دیگر رژیم های غذایی کمتر در خطر ابتلا به آلزایمر قرار میگیرند.

با آلزایمر خداحافظی کنید

تغذیه سالم برای به تعویق انداختن آلزایمر

5- خواب کافی

خواب خوب و کافی ابتلا به آلزایمر را کاهش میدهد. دانشگاه برکلی(Berkeley)  اعلام داشته افرادی که به بی خوابی مبتلا هستند درصد بتاآمیلوئید خون آنها افزایش میابد که باعث بیماری آلزایمر، شایعترین نوع آلزایمر میگردند. بهترین روش برای مبارزه با بی خوابی کاهش استرس از طریق حرکات یوگا و تمرکز میباشد، سعی کنید از خوردن قرص های خواب آور وغذاهای کافئین دار و شیرین در شب بپرهیزید. محققان دانشگاه کالیفرنیا اعلام کرده اند بعضی از افراد با وارد شدن به دوران سالمندی، توانایی لازم برای داشتن خواب عمیق را از دست میدهند. این مسئله میتواند پیامد های منفی و مخربی را برای سالمندان داشته باشد.

سالمندانی که چندین بار در شب از خواب بیدار میشوند در معرض ابتلا به آلزایمر هستند پس بهتر است از دوران میانسالی بفکر چاره باشیم.


6- یادگیری زبان جدید

یاد گیری زبان جدید با آلزایمر بی ارتباط نیست، هنگامی که یادگیری زبان جدید را شروع میکنید مغز به شروع به فعالیت کرده و عصب های آن تحریک میشوند و این عمل مغز خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش میدهد. اگر یادگیری زبان در سنین پیری بسیار مشکل است بهتر است بجای یادگیری زبان از جدول های سودوکو یا پازل استفاده شود.
 تجربیات خود را در مورد علائم و درمان بیماری آلزایمر با کاربران به اشتراک بگذارید.(سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...

کم بودن آهن بدن ممکن است با میزان از دست دادن شنوایی مرتبط باشد

در

(سیارک): وقتی سطح آهن خون کسی پایین است ممکن است به علت این کمبود آهن با شرایطی به نام کم خونی مواجه شود که تاثیرات مضر گسترده ای بر بدن خواهد داشت.تحقیقات جدید میگوید که این موضوع ممکن است با از دست دادن شنوایی هم مرتبط باشد.بر اساس این مطالعات، بزرگسالانی که کم خونی داشتند و به دنبال درمان نبودند، دو برابر دیگران احتمال بیشتر برای نوعی کم شدن شنوایی به نام "از دست رفتگی شنوایی ترکیبی" خواهند داشت.

بر طبق این مقاله که در اعلامیه 29 در مجله "شنوایی سنجی  جراحی سر و گردن" منتشر شد دانشمندان سوابق اطلاعات پزشکی بیش از 300000 انسان بالغ را در هرشی پنسیلوانیا بررسی کردند.سن شرکت کنندگان بین 21 تا 90 سال با متوسط سنی 50 سال بودند.بر اساس سوابق پزشکی و بیماری همه کسانی که دچار اختلال شنوایی بودند، آنها دچار کم خونی هم بودند.

از دست دادن شنوایی در سه دسته جای میگیرد:کم شنوایی عصبی،که نتیجه آسیب به گوش داخلی است.در این حالت به عصبی که بین گوش و مغز وجود دارد آسیب میرشد.

کم شنوایی رسانایی،که زمانی رخ میدهد که صدا نمیتواند به درستی از میان گوش بگذرد.

و کم شنوایی ترکیبی،که ترکیبی از دو مورد فوق است.محققان دریافتند کسانی که دچار کم خونی هستند 2.4 برابر بیشتر از سایرین دچار کم شنوایی ترکیبی میشوند.همچنین این افراد 1.8 برابر بیشتر از سایر افراد دچار کم شنوایی عصبی میشوند.هرچند بین این موضوع با کم شنوایی رسانایی ارتباطی یافت نشد.

پیش از این طبق اظهار نظر دانشمندان با سرپرستی "کتلین شیفر" دانشجوی دکترای دانشکده پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا ،چند دلیل  برای ارتباط کم شنوایی مخصوصا کم شنوایی عصبی با کم خونی در افراد وجود دارد.

کم شنوایی عصبی زمانی رخ میدهد که به رگ های خونی در گوش آسیب وارد میشود و کم خونی خطر ابتلا به آن را افزایش میدهد.برای مثال کم خونی میتواند به چند اختلال خونی که میتواند به آسیب پذیری این سلول های خونی ظریف منجر شود مربوط باشد.بعلاوه این شرایط به ممکن است باعث آسیب به غلاف عصب ها شود از جمله عصبی که بین گوش و مغز کشیده شده است.

بعلاوه دانشمندان اینطور می انگارند که کم خونی بیشتر به کم شنوایی عصبی مربوط است تا کم شنوایی رسانایی.تحقیقی که پیش از این در تایوان صورت گرفته بود به این نتیجه رسید که کم خونی میتواند باعث کم شنوایی ناگهانی عصبی شود،یک نوع کم شنوایی که در کمتر از 72 ساعت رخ میدهد.

از سوی دیگر، کم شنوایی رسانایی اغلب به علل فیزیکی مثل سد شدگی راه گوش،مثلا به خاطر جرم درون گوش یا مایعات،و یا سوراخ شدن پرده گوش اتفاق می افتد.به همین علت دانشمندان کم شنوایی رسانایی را به کم خونی مرتبط نمیدانند.

دانشمندان اشاره کردند که تحقیقات رابطه ای حتمی بین کم خونی و برخی از انواع کم شنوایی را نشان میدهد،که البته این ارتباط بصورت یک سویه نیست.بعلاوه محدودیت هایی در تحقیقات وجود داشت،برای مثال با اینکه محققان میتوانستند کم شنوایی را بصورت حداگانه در زن ومرد بررسی کنند اما نمیتوانستند تاثیر عواملی مثل دیابت،سیگار کشیدن وفشار خون را بصورت همزمان بررسی کنند.بررسی های بیشتری برای درنظر گرفتن این عوامل مورد نیاز است.

کم خونی میتواند به سادگی با مصرف آهن خوراکی برطرف شود بنابراین تحقیقات بعدی باید بر این موضوع اتکا کند که آیا این تامین آهن میتواند بر جلوگیری از کم شنوایی تاثیری داشته باشد یا خیر؟

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

ترجمه  itrans.ir

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸پست مفیدی بود ممنون

در ادامه بخوانید...

علائم نشاندهنده سلامتی

در

چگونه میتوانید تشخیص دهید که شما نیازی به دکتر ندارید؟
ما همه علائم را از متخصصان پوست، پزشکان، دندانپزشکان، جراحان، روانشناسان، و متخصصان تغذیه پرسیده ایم. همه این علائم را نشانه سلامتی کامل میدانند. در اینجا 17علامت دقیق که نشانه سلامت شما میباشد آورده شده است.


 


اگر شما زن هستید و چرخه قاعدگی منظم دارید، چرخه قاعدگی بطور منظم (فواصل 27 تا 25روز) نشانه از باروری سالم میباشد. "جینت جوی" متخصص غدد تناسلی از نیویورک میگوید:

چرخه منظم تخمک گذاری طبیعی، تعادل سطح هورمون  در تخمدان را نشان میدهد. زنانی که عملکرد تخمک گذاری در آنها اتفاق نمی افتد یا غیر قابل پیشبینی است از نظر جسمی سالم نمیباشند.



 اگر شما هر روز صبح راحت از خواب بیدار شده و آماده برای جست و خیز و ورزش میباشید، فرد سالمی هستید. تنبلی اول صبح نشان دهنده بیماری و کمبود ویتامین میباشد. (سیارک)



 شما میتوانید با احساسات خود و دیگران سروکار داشته باشید. همه ما برای ارتباط، رشد، احترام، استقلال نیاز به دیگران داشته و قادر به تشخیص و بیان آن میباشیم و بدنبال آن هستیم که روابط بهتر و زندگی شادتری ایجاد کنیم.افراد سالم سعی میکنند دیگران را درک کرده و به نیاز های عاطفی آنها پاسخ مناسبی بدهند. آنها کنجکاو بوده و به احساسات دیگران توجه میکنند. هنگامی که عملکرد آنها موجب ضرری برای دیگران میشود سعی در جبران آن ضرر میباشند.


سردرد هایی که همه ما مبتلا میشویم خیلی نبوده و طولی نمیکشد که بهبود مییابد. سردرد ها در اثر استرس یا حملات عصبی بوجود آمده و طبیعی هستند. در یک فرد سالم سردردها زودگذر میباشند. گاهی اوقات میگرن یا سردردها غیر معمول نیستند، اگر داروها بمدت طولانی نتیجه ندهد یا علل پزشکی آن را مشخص نکند، شما ممکن است از روش های دیگری مثل بوتاکس، عمل جراحی، بسته به نوع سردرد استفاده کنید.


وقتی فردی مریض نباشد براحتی نفس میکشد. تنفس خوب نشانگر سلامتی است. هنگامی که یک فرد سالمی دچار سرما خوردگی میشود احساس گرفتگی در بینی، سر یا سینه دارد. در حدود یک هفته طول میکشد تا سرماخوردگی بهبود یابد. اگر بهبود پیدا نکرد ممکن است علت از یک نا هنجاری در بینی باشد که با یک عمل جراحی برطرف میشود. (سیارک)


گردش خون خوب: با وجود گردش خون خوب شما ممکن است گاهی در بازو یا پا احساس گرفتگی یا سوزش داشته باشید که سریعا برطرف میشود. علائم طولانی مدت نباید نادیده گرفته شود.


نفس های شما باید بدون بو باشد: نفس بی بو نشانه سلامتی کلی شما است. از آنجایی که بسیاری از عملکرد سیستم ایمنی از روده میگذرد به عنوان مثال اگر نفس شخصی بوی میوه داشته باشد نشانه دیابت، نفس بد بو نشانه ریفلاکس، بوی ماهی نشانه نارسایی کلیه، ترشی دهان نشانه آینه خواب (قطع شدن موقت نفس) میباشد.


اگر بعد از ظهر احساس ضعف نمیکنید: اگر فردی از صبح تا آخر وقت سطح انرژی خود را حفظ کند نشان دهنده عملکرد خوب آدرنالین بوده و سطح قند خون پایدار است. داشتن انرژی زیاد در بعد از ظهر نشانه سلامتی میباشد.


داشتن پوست سالم: از بسیاری جهات پوست بزرگترین ارگان بدن است. حالت پوست صورت و گردن نه تنها نشان دهنده ویژگی های ژتیکی و سلامت فرد میباشد بلکه منعکس کننده عوامل محیطی میباشد. رنگ پوست باید بخوبی رگها و تاحدودی صورتی باشد. (سیارک)


صورت شما اگر پر است: بافت پر و نرم صورت نشانه جوانی و سالم بودن است. در مقابل در صورت داشتن بیماری، کم آبی و کمبود تغذیه پوست شکل طبیعی خود را از دست داده و افتاده بنظر میرسد.


چشمهای شما براق است: جراحان پلاستیک صورت همیشه جزئیات دقیق صورت را درنظر میگیرند. برای صحبت کردن با بیماران، تماس با چشم و حرکت عضلات صورت زمان زیادی را اختصاص میدهند. چشم ها میتوانند چیزهای زیادی را درباره وضعیت سلامت عمومی و روانشناختی یک فرد نشان دهند. و همچنین نشان میدهند که آیا به خوبی استراحت کرده اید یا خسته هستید، پر انرژی و یا ناراحت و افسرده هستید. چشمها ممکن است سفید و روشن باشند یا قرمز و زرد که نشان دهنده بیماری جزئی یا جدی میباشد. انیمیشن سازان با استفاده از چهره فرد سلامت جسمی و روحی آنها را منعکس میکنند.


 درصد چربی شما طبیعی است: بنا به گفته متخصصان تغذیه درصد چربی بدن مهمترین نشانه سلامت بدن است. افزایش چربی بدن بدین معنی است که بافت بدن شما چربی را بیش از عضله جمع آوری میکند. چربی بدن بر سوخت و ساز بدن، تعادل قند خون، حرکت، شتاب و رفاه عاطفی اثر میگذارد. بطور خاص وقتی چربی بدن شما بالا است فعالیت بدنی شما کم شده و قادر نیستید مثل بقیه افراد حرکت کرده و یا از پله بالا روید.


 اختصاص زمان برای فعالیت بدنی: فعالیت بخشی از بدن شما محصوب میگردد. چربی اضافه را از بین میبرد، گردش خون را منظم میکند، کلسترل بد را کاهش و کلسترل خوب را افزایش میدهد، اکسیژن را به تمام قسمت های بدن میرساند، کمک میکند تا بهتر بخوابید و حتی باعث منظم شدن شما میگردد. قلب شما یک عضله است لازم نیست صبور باشید، فقط کافی است قوی باشید.


به چیزی که میخورید توجه میکنید: آیا به اندازه کافی سبزیجات، میوه جات، مغزهای جامد و لبنیات و غذاهای کلسیم دار مصرف میکنید؟  رژیم غذایی خوب سلامت افراد را تضمین میکند. بیشتر افراد از این غذاها به اندازه کافی مصرف نمیکنند. (سیارک)


استرس بیش از حد: این روزها اکثر افراد غذای خود را کاملا کنترل میکنند اما فراموش میکنند که خودشان را چک کرد و استرس را کاهش دهند و ناگهان متوجه میشوند که در بیمارستان هستند. افرادی که وقت زیادی را برای خود میگذارند سالمتر هستند.


داشتن لثه سالم: اگر لثه های شما ملتهب نبوده، براحتی خونریزی نمیکنند، بافت و رنگ طبیعی دارند نشانه سالم بودن بدن شما است.


 خوردن منظم غذا: خوردن مرتب غذا نشانگر این است که شما بشدت گرسنه نشده یا با بی میلی غذا نمیخورید. خورن منظم غذا نشانه سلامت دستگاه گوارش و در نتیجه کل بدن میباشد. (سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...

عوارض مصرف بیش از اندازه نمک

در

با استفاده کمتر از نمک پاش موجود در آشپزخانه، به طور قابل ملاحظه ای خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش داده و از اختلالاتی چون نفخ پیش گیری خواهید کرد. به طور کلی زمانی که صحبت از آن دسته از غذاهایی می شود که به مرور زمان مشکلاتی را متوجه سلامت فرد می کنند، بیش از هر چیز دیگری، به کالری، چربی و میزان شکر موجود در این غذاها توجه نشان داده می شود. اما چه مشکلی در این باره وجود دارد؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که توجه بیش از اندازه ای که این گونه ترکیبات به سمت خود جلب کرده اند سبب شده است تا از ماده ای که به مراتب خطرات بیشتر و جدی تری را متوجه سلامت مان می کند غافل شویم: یعنی نمک.

بنا به اطلاعات به دست رسیده از سازمان سلامت جهانی، میزان نمکی که یک فرد بالغ در طول روز جذب بدن خود می کند نباید از دو هزار و سیصد میلی گرم بیشتر شود. متأسفانه، اخبار و اطلاعات به دست رسیده حاکی از آن است که مردم آمریکا به طور معمول به این میزان پایبند نیستند و بیشتر آن ها تا صد و پنجاه درصد بیش از آن چه عنوان شده نمک در طول روز جذب می کنند. حال نکته ناراحت کننده تر این است که کشور های ایالات متحده آمریکا، هیچ کدام در میان بیست کشوری که بیشترین سرانه مصرف نمک را دارند قرار نمی گیرند و کشورهایی چون تایلند، چین، ژاپن و ... ، به مراتب مردم کشور شان نمک بیشتری در طول روز مصرف می کنند و از جمله بزرگ ترین مصرف کنندگان نمک در جهان به شمار می روند.

اما سؤالی که پیش می آید این است که مگر کمی نمک اضافی بر روی غذا چه مشکلی می تواند به وجود بیاورد و چگونه می تواند سلامت فرد را به خطر بیندازد؟ در حقیقت، نمک مشکلات بسیاری را متوجه سلامت فرد می کند. جذب بیش از اندازه نمک توسط بدن فرد در طول روز، علاوه بر آن که فشار خون را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد، فرد را در معرض ابتلا به بیماری ها و اختلالات قلبی قرار می دهد، زنان باردار را با مشکلاتی مواجه کرده و سایر اختلالات و بیماری ها. متأسفانه بیشتر مردم از این مسئله آگاهی ندارند که نمک مصرفی در طول روز بسیار باید اندک باشد، چرا که یک قاشق چای خوری نمک حاوی تمامی میزان نمکی است که فرد در طول روز برای داشتن بدنی سالم به آن نیاز پیدا خواهد کرد. در این مقاله قصد داریم شما را با آن دسته از دلایلی آشنا کنیم که با استناد به آن ها می توان نمک را از رژیم غذایی به طور کلی کنار گذاشت. با سیارک همراه باشید.

افزایش فشار خون

نمک یکی از آن ترکیباتی است که به سرعت فشار خون را به حدی می رساند که به هیچ عنوان برای سلامت فرد مناسب نخواهد بود. تنها یک قاشق چای خوری نمک کافی است تا فشار خون به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کند و همین مسئله است که در نهایت فرد را در معرض خطرات و اختلالات گوناگونی قرار می دهد که از آن جمله می توان به سکته مغزی و بیماری های قلبی اشاره کرد. بنا بر این، هر گاه که در غذای خود نمک می ریزید، باید این نکته را به خاطر داشته باشید که به سمت این گونه بیماری ها نزدیک تر می شوید.

سکته مغزی

همان گونه که در مورد قبلی درباره آن اطلاعاتی داده شد، افزایش فشار خون از عوامل مستقیم و بلافاصله جذب نمک و خوردن نمک است که در نهایت و در بلند مدت می تواند به بروز سکته مغزی منجر شود. در ایالات متحده آمریکا، سالانه چیزی حدود هفتصد و نود هزار نفر به واسطه حملات مغزی، از کنترل قسمت هایی از بدن خود عاجز می شوند و سکته مغزی، بیش از هر اختلال دیگری مسبب این اتفاق ناخوشایند است. به همین خاطر است که هیچ گاه برای متوقف کردن کلی استفاده از نمک دیر نیست.

بیماری های کلیوی

نمک، می تواند تأثیرات چشم گیر و جدی ای بر سلامت کلیه های انسان داشته باشد. زمانی که میزان نمک جذب شده در طول روز توسط فرد از آن چه به عنوان میزان کافی و سالم شناخته می شود فرا تر رود، کارکرد کلیه های به طور ویژه ای تحت تأثیر قرار گرفته و قابلیت دفع مواد مضر و سمی و تصفیه کردن آب جذب شده توسط فرد را تا حدود زیادی از دست می دهند. در نهایت همین مسئله است که در بلند مدت فرد را با مشکلات زیادی مواجه خواهد کرد. مصرف بیش از اندازه نمک می تواند در بلند مدت سلامت کلیه ها را به طور جدی تحت تأثیر قرار داده و به سکته مغزی منجر شود.

آسیب رسانی به عروق خونی

عروق خونی موجود در بدن انسان و کارکرد شان، تقریبا تمامی اعضا و اندام های مختلف بدن را تحت تأثیر قرار داده و برای سلامت و کارکرد صحیح آن ها از اهیمت ویژه ای برخوردارند (از قلب انسان گرفته تا مغز که مهمترین اندام ها در بدن هستند). متأسفانه زمانی که افراد میزان نمک مصرفی در طول روز را افزایش می دهند، همراه با آن نمک جذب شده شان نیز افزایش پیدا می کند که این مسئله منجر به بالا رفتن قابل ملاحظه فشار خون شده که در نهایت سبب ضعیف شدن و ایجاد اختلال در کارکرد عروق خونی خواهد شد. این گونه اختلالات در نهایت خطر بروز حملات قلبی و سکته مغزی را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد.

سرطان معده

اگر از جمله افرادی هستید که خود را در معرض ابتلا به این بیماری خطرناک می یابید و از آن واهمه دارید، پیش از هر چیز دیگری بهتر است اقدام به توقف کلی جذب نمک به واسطه رژیم غذایی تان کنید. بنا به آمار و اطلاعات منتشر شده توسط سازمان سلامت جهانی، نمک از جمله مواد و ترکیباتی است که به طور قابل ملاحظه ای خطر ابتلا به سرطان معده را افزایش می دهد، با این حال، بنا به همین اطلاعات، امید این گونه افراد کاملا از دست رفته نیست و با توقف مصرف نمک و جذب نمک، می توان به مرور زمان از خطر شکل گیری سرطان معده تا حدود زیادی جلوگیری کرد.

زوال عقل

اگر از آن دسته افرادی هستید که به هیچ عنوان دوست نمی دارید کهولت سن و بالا رفتن سن سبب زوال عقل و بروز اختلالاتی در کارکرد صحیح آن شود، بهتر است هر چه سریع تر از اضافه کردن نمک به غذای خود خودداری کنید. محققان دانشگاه تورنتوی کانادا، پس از انجام تحقیقاتی به این نتیجه رسیده اند که ارتباط مستقیمی میان جذب نمک و کاهش مهارت های شناختی مربوط به مغز انسان وجود دارد. بنا بر این اگر دوست دارید در سال های طلایی پایان عمر خود از همان کارکرد ذهنی و هوشی برخوردار باشید که در بیست سالگی خود از آن بهره مند بوده اید، بهتر است هر چه سریع تر مصرف نمک را متوقف کنید، چرا که میزان نمک مورد نیاز برای بدن فرد توسط خوراکی های دیگر در طول روز تأمین خواهد شد و میزان نمک موجود در نمک بیش از اندازه است.

پره اکلامپسی یا مسمومیت بارداری

پره اکلامپسی اختلالی ترسناک و مخوف است که زنان باردار را تحت تأثیر قرار می دهد و بیش از هر چیز دیگری، افزایش فشار خون است که سبب بروز آن می شود. البته نا گفته نماند که علائم و نشانه های بروز این بیماری به گونه ای است که بعضا حتی زنانی که کاملا از لحاظ سلامت اوضاع خوبی دارند را هم می تواند تحت تأثیر قرار دهد، با این حال، زنان باردار با مصرف آن دسته از خوراکی هایی که حاوی مقادیر زیادی نمک است، خطر ابتلا به آن را به طور قابل ملاحظه ای افزایش داده و سلامت خود و فرزندشان را مورد تهدید جدی قرار می دهند. به همین خاطر است که بیش از هر چیز دیگری به زنان باردار توصیه می شود از خوردن این گونه خوراکی ها در طول دوران بارداری خودداری کنند (بیش از هر خوراکی دیگری نمک).

به وجود آوردن اختلال در کارکرد طبیعی داروهای مصرفی

اگر از آن دسته افرادی هستید که برای تنظیم فشار خون خود دارو مصرف می کنید، بهتر است هر چه سریع تر استفاده از نمک را به طور کلی متوقف کنید. زمانی که برای تنظیم فشار خون دارو مصرف می کنید، خوردن نمک و جذب نمک در نهایت سبب بروز اختلالاتی در این خصوص خواهد شد که منجر به شکل گیری اختلالات قلبی و یا اتفاق افتادن سکته مغزی می شود.

حملات قلبی

اگر می خواهید خطر قرار گرفتن در معرض حملات قلبی و بروز اختلالات قلبی را کاهش دهید، بهتر است به جای نمک از سایر ادویه ها و چاشنی های موجود برای طعم دار کردن غذای خود بهره بگیرید. مصرف بیش از اندازه نمک و جذب نمک می تواند سبب افزایش فشار خون، آسیب رسانی به عروق خونی و در نهایت افزایش خطر ابتلا به اختلالات قلبی شود. از سوی دیگر اما، زمانی که مصرف نمک را به طور کلی متوقف می کنید، در کوتاه ترین زمان ممکن شاهد نتایج آن خواهید بود و خطرات احتمالی ناشی از آن را به طور کلی از خود دور خواهید کرد.

نفخ شکم

اگر شکم بزرگی پیدا کرده اید، ممکن است بیش از هر چیز دیگری علت این مسئله مصرف نمک باشد. متخصصان تغذیه، نمک را به عنوان یکی از عوامل اصلی ای می شناسند که به خاطر مصرف اش فرد ممکن است دچار اختلال و نفخ شود. نفخ شکم، علاوه بر این که ظاهری ناخوشایند برای فرد به همراه خواهد آورد، احساس بسیار بدی برای این گونه افراد به همراه دارد، بنا بر این اگر قصد دارید اندامی متناسب داشته باشید، بهتر است هر چه سریع تر مصرف نمک در غذای تان را متوقف کنید.

چاقی بیش از اندازه

اگر می خواهید اندامی متناسب داشته باشید بهتر است مصرف نمک را به طور کلی متوقف کنید. تحقیقات انجام گرفته در دانشگاه هلینسکی حاکی از آن است که ارتباط مستقیمی میان مصرف بیش از اندازه نمک و چاقی وجود دارد، بنا بر این، به نظر این محققان، یکی از راهکار هایی که برای کاهش وزن مطرح شده است، کاهش و یا قطع کلی مصرف نمک است.

دیابت

دیابت و فشار خون بالا، دو مسئله ای هستند که ارتباط مستقیمی با یکدیگر پیدا می کنند و به همین خاطر است که تمامی افرادی که مرض دیابت در آن ها تشخیص داده شده است و برای کنترل اش دارو مصرف می کنند (یا انسولین تزریق می کنند) باید میزان جذب نمک شان را در طول روز، بیشتر از سایر افراد عادی مد نظر داشته باشند. هر دو اختلال یاد شده (دیابت و فشار خون بالا) می توانند در نهایت منجر به بروز اختلالات قلبی و نیز سکته مغزی شوند و به همین خاطر این گونه افراد باید میزان نمک بسیار اندکی در طول روز جذب کرده و از خوردن نمک خودداری کنند. علاوه بر این بهتر است این گونه افراد میزان نوشیدن آب و خوردن سبزیجات خود را افزایش دهند.

کاهش کلسیم

حتی اگر به باور خود میزان کلسیم جذب شده در طول روز برای سلامتی تان کافی است، به احتمال زیاد اشتباه می کنید و اگر میزان نمک جذب شده توسط شما در طول روز زیاد باشد، این احتمال به مراتب قدرت بیشتری پیدا می کند. متأسفانه علاوه بر تمامی آن چه تا کنون عنوان شده است، جذب بیش از اندازه نمک توانایی فرد برای جذب کلسیم را به طور جدی ای تحت تأثیر قرار می دهد و همین مسئله می تواند منجر به اختلالاتی در توانایی استخوان ها و درد گرفتن آن  شود.

عدم توانایی فرد در دفع آب اضافی از بدن

البته عوامل متعددی هستند که می توانند در نهایت منجر به این اختلال شوند: از تغییرات هورمونی شکل گرفته در بدن افراد گرفته تا کاهش آب جذب شده توسط آن ها، با این حال، کمتر عاملی را می توان یافت که تأثیر آن به قوت مصرف بیش از اندازه نمک باشد. البته، خبر خوب برای این دسته از افراد آن است که همانند تمامی مواردی که تا کنون عنوان شده اند، کاهش و یا قطع کلی مصرف نمک می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن خطر این گونه اختلالات را از افراد دور کند.

سندرم منیر

این اختلال مربوط به گوش داخلی می شود و با نشانه هایی از جمله کاهش شنوایی (و یا از دست دادن شنوایی به طور کلی) و سرگیجه شناخته می شود. متأسفانه افزایش و بالا رفتن فشار خون می تواند تأثیر مستقیمی بر شدت گرفتن این سندرم داشته باشد و همان گونه که تا کنون متوجه شده اید، مصرف بیش از اندازه نمک تأثیر بسزایی بر بالا رفتن فشار خون دارد و اگر این سندرم در شما تشخیص داده شده است، بهتر است هر چه سریع تر مصرف نمک را به طور کلی متوقف کنید.

پوکی استخوان

اگر فرد بخواهد از تأثیرات کهولت سن بر سلامتی اش تا حدود زیادی در امان بماند، پیش از هر چیز دیگری باید به رژیم غذایی خود توجه نشان داده و غذاها و خوراکی های مضر برای سلامتی اش را مصرف نکند. جذب بیش از اندازه نمک در طول روز، علاوه بر تمامی مواردی که تا کنون درباره شان توضیحاتی عنوان شد، سبب می شود استحکام معمول استخوان ها به طور قابل ملاحظه ای تحت تأثیر قرار بگیرد و احتمال ابتلا به پوکی استخوان افزایش پیدا کند. با این حال، پیش گرفتن یک رژیم غذایی مناسب و خوردن غذاها و خوراکی های سالم می تواند فرد را از بروز این گونه اختلالات مرتبط با استخوان تا حدود زیادی در امان دارد.

آسم

آن دسته از افرادی که از آسم و سایر اختلالات مرتبط با ریه رنج می برند، بهتر است هر چه سریع تر مصرف و جذب بیش از اندازه نمک شان را کاهش دهند. بنا به اطلاعات منتشر شده توسط محققان دانشکده سلامت بریتانیا، آن دسته از افرادی که از این گونه بیماری ها رنج می برند و جذب نمک شان را در طول روز کاهش می دهند، به مراتب کمتر از سایر افراد در معرض خس خس کردن گلو (و سایر ناراحتی های این چنینی) قرار می گیرند و علاوه بر این کمتر از سایرین در معرض خطر مرگ ناشی از این گونه بیماری های تنفسی قرار می گیرند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

ویروس پاپیلومای انسانی آنچه شما باید بدانید

در
ویروس پاپیلومای انسانی  آنچه شما باید بدانید
ویروس پاپیلومای انسانی HPV  عفونت بسیار شایعی است - حداقل 70٪ از افراد آن را حمل می کنند.
بیش از صد نوع ویروس پاپیلومای انسانی شناخته شده است. در سال های اخیر، دانشمندان به طور فزاینده ای درباره ارتباط بسیاری از سویه های این ویروس با توسعه سرطان صحبت می کنند. به عنوان مثال، سرطان دهانه رحم در بیشتر موارد به علت عفونت با HPV است. همچنین شواهدی وجود دارد که HPV خطر ابتلا به انواع مختلف سرطان پوست را افزایش می دهد.
 
بیشتر در معرض خطر HPV 16 و HPV 18 هستند. با این حال، اکثر ویروس ها در حال حاضر بی ضرر هستند - آنها می توانند سالها بدون هیچ گونه مشکلی در بدن زندگی کنند. براساس اطلاعات رسمی، حامل های HPV 70٪ از جمعیت جهان هستند، اما دانشمندان بر این باورند که این رقم کاملا واقع بینانه نیست، زیرا بسیاری از حاملان به سادگی ناشناخته هستند.
 
دانشمندان بر این باورند که عفونت HPV عمدتا از طریق تماس جنسی رخ می دهد. واقعیت این است که بر خلاف سایر بیماری های عفونی دستگاه تناسلی، جلوگیری از آلوده شدن با ویروس پاپیلومای انسانی با استفاده از کاندوم اجتناب ناپذیر است - ویروس ها به معنای واقعی کلمه در همه جا زندگی می کنند، بنابراین کاندوم فقط کمی خطر را کاهش می دهد. شما می توانید آن را با استفاده از وسایل خانه دریافت کنید.
 
HPV نمی تواند درمان شود. اما خبر خوب وجود دارد - در بیشتر موارد بدن خود با موفقیت با ویروس مقابله می کند و در طول یک سال کاملا آن را از بدن خارج می کند. در حال حاضر واکسن هایی وجود دارد که در برابر سویه هایی که اغلب در بیماران مبتلا به سرطان دهانه رحم یافت می شوند موثر هستند. واکسیناسیون برای سلامت در اوایل نوجوانی، قبل از شروع فعالیت جنسی انجام می شود. 

نظرات

در ادامه بخوانید...

دانشمندان بهترین ورزش بعد از 40 سالگی را اعلام کردند

در
ورزش بعد از 40 سالگی
محققان دانشگاه کالیفرنیا در سن فرانسیسکو فعالیت بدنی افراد بالای 40 سال را مورد مطالعه قرار دادند. دانشمندان می خواستند بدانند که چه شدتی از ورزش برای افراد این گروه سنی مناسب است. 
واضح است که با سن بالا، فعالیت فیزیکی زیاد نه تنها مفید نیست، بلکه همچنین برای سلامت مضر می باشد، ورزش های شدید به طور خاص و به طور جدی به مفاصل آسیب می رساند. در نتیجه، معلوم شد که بعد از 40 سالگی توصیه نمی شود که در تمرینات شدید شرکت کنید، که باعث افزایش آسیب مفصلی و ایجاد استئو آرتروز می شود. این بیماری منجر به التهاب و تخریب بافت غضروف می شود. از جمله کسانی که بیشتر مستعد ابتلا به این بیماری هستند، دوستداران پیاده روی هستند.
 
کارشناسان به این نتیجه رسیده اند که در سن 40 سالگی، بهتر است ورزش های منظم و طولانی، و همچنین ورزش های جهشی و پریدنی را رها کنید. همچنین ورزش هایی که در آن مفاصلی که منیسک و غضروف تحت تاثیر قرار می گیرد، و برای رباط ها نیز مضر است را رها کنید. 
 
پزشکان پس از 40 سال شنا یا دوچرخه سواری توصیه می کنند. این نوع فعالیت های بدنی  بدون اینکه مفاصل را تحت تاثیر قرار دهد بسیار موثر هستند.  

نظرات

در ادامه بخوانید...